PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouders ontdekken op kerkhof dat hun zoon dood is



Marsipulami
20-08-10, 21:03
Ouders ontdekken op kerkhof dat hun zoon dood is

Tijdens begrafenis van broer van de moeder

Onwaarschijnlijk droevig verhaal uit de regio van Rijsel: Elie Langlet en Josiane Vermeersch gingen naar de begrafenis van haar broer, maar ontdekten op het kerkhof het graf van hun... bloedeigen zoon. Geen van beiden wist dat hij een dikke maand eerder omgekomen was.

De ouders deden de gruwelijke ontdekking toen een nichtje plots vroeg wie er in de grote grafkelder lag. "Daar liggen de dode mensen die geen familie hebben of niet het geld hebben om een graf te betalen", antwoordde schoonvader Jean-Claude. En dan las de jonge meid het naamplaatje van de recentst overledene voor: Olivier Langlet, 1968-2010.

"We gingen hem net bezoeken"

Elie en Josiane geloofden niet wat ze hoorden. Ok, Olivier had al enkele weken niets meer van zich laten horen, maar dit kon toch onmogelijk over hun zoon gaan? "Twee dagen voor de begrafenis van zijn nonkel heb ik een boodschap achtergelaten op zijn gsm en een briefje in zijn bus achtergelaten, kwestie van hem te verwittigen", vertelt Josiane. "We vonden het vreemd dat hij niet komen opdagen was. We waren van plan om hem een bezoek te brengen."

"Iedereen begon te huilen"

Nog steeds vol ongeloof belde Christophe, de tweede zoon van Elie en Josiane, naar de begrafenisondernemer om de identiteit van de begraven persoon te controleren. De tweede voornaam en de geboortedatum klopten inderdaad, de wereld van de ouders stortte nu helemaal in. "In twee à drie seconden is iedereen beginnen huilen", vertelt Jean-Claude. "Josiane ging er helemaal onderdoor. Ze was daar om afscheid te nemen van haar broer en ontdekt vervolgens dat ook haar zoon onder de grond ligt, hoe ondenkbaar is dat."

Waar zat de miscommunicatie?

Olivier was vader van een twintigjarige dochter. Uit het politierapport blijkt dat hij op 5 juli een natuurlijke dood gestorven is. Rest natuurlijk nog de vraag hoe zo'n miscommunicatie tot stand kunnen komen is. "Ik woon nu al 24 jaar bij hem in de buurt", aldus Josiane. "Ik ben de hele zomer thuis gebleven. Zowel op het politierapport als de overlijdensakte stond de naam van beide ouders. Ze konden me ook terugvinden via de berichten die ik op zijn gsm achtergelaten heb." Vandaag wacht de familie nog steeds op antwoorden, al blijft hun voornaamste bekommernis nu om Olivier een waardig afscheid te bezorgen. (svm)

Nihad_zina
21-08-10, 03:15
wouw, heb hier geen woorden voor.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Marsipulami
21-08-10, 19:32
http://www.deredactie.be/permalink/1.848547

Nihad_zina
24-08-10, 15:12
wat erg!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl