PDA

Bekijk Volledige Versie : Netanyahu: ‘Amerika is iets dat je heel gemakkelijk kunt manipuleren’



aboenoeh
21-08-10, 23:33
"Ik weet wat Amerika is", vertelde Netanyahu tegen een groep terreurslachtoffers, blijkbaar niet wetende dat zijn woorden werden opgenomen. "Amerika is iets dat je heel gemakkelijk kunt manipuleren, het in de goede richting schuiven. Ze zullen het niet krijgen zoals ze willen".

http://www.youtube.com/watch?v=z6KLFrye9Xk&feature=player_embedded

Netanyahu schepte ook op hoe hij het vredesproces ondermijnde toen hij premier was tijdens de Clinton regering. "Ze vroegen me voor de verkiezingen of ik de Oslo-akkoorden zou respecteren" zei hij. "Ik zei dat ik dat zou doen maar ... ik ga de akkoorden op een dusdanige manier interpreteren dat het me zou toestaan om een einde te maken aan het galopperen naar de grenzen van 67. Hoe we dat deden? Niemand zei wat gedefinieerde militaire zones waren. Gedefinieerde militaire zones zijn beveiligingszones, voor zover het mij betreft is de hele Jordaanvallei als een militaire zone gedefinieerd. Betwist me maar".



Gideon Levy, een linkse columnist voor het dagblad Haaretz, verklaarde: "Deze video zou verboden moeten zijn voor uitzending voor kleine groepjes. Deze video zou in elk huis in Israël vertoond moeten zijn en dan naar Washington en Ramallah gezonden moeten worden. Verboden voor het bekijken door kinderen zodat ze niet bedorven worden, en dan over het hele land en de wereld verspreiden zodat iedereen weet wie de regering van Israël leidt".
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl