PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse oorlogschepen en F16's staan paraat voor de 2e zandooorlog.



Abu Bakr
22-08-10, 05:49
Salaam Broeders en zusters..

Deze topic is zonder bron en gaat over de de Sahara kwestie, er wordt dagelijks veel gesproken over het onderwerp in de Marokkaanse media en de koning melde gisteren dat de steun van uit het buitenland voor de autonomieplan van Marokko groot is..

Twee dilemma's

1: Polisario wil onafhankelijk zijn en niks met Marokko te maken hebben.
2: Marokko op haar beurt " als het offerfeest met het slachtfeest samen valt dan zullen we pas de sahara weggeven" NOOIT DUS.

2 partijen die al meer dan 30 jaar vechten om een grote zandbak met een kustlijn van meer dan 2000 km, Marokko mag wel veel internationale steun hebben maar zolang het niet tot een oplossing met de bewoners zelfs komt zal er nooit rust heersen in het land.

http://img168.imageshack.us/img168/8104/clipboard01ps8.jpg

Ze zeggen begin nooit een oorlog met mensen die niks te verliezen hebben en de sharawis hebben ook niks te verliezen behalve paar kamelen en als ik eerlijk mag zijn hoe sterk het Marokkaanse leger ook is, als de polisariofront in opstand komt en aanslagen pleegt in Marokko dan zal er nooit meer rust heersen en zal Marokko in zwaar weer verkeren maar dan is het ook echt gedaan met de economie en alles wat begint te groeien in Marokko misschien dat de Hashplantjes het zullen overleven maar meer ook niet.

Oplossing..

Dat de partijen niet meer uitkomen is voor velen al duidelijk maar er moet wel een oplossing gevonden worden want de Sahara is van ons maar zolang het niet erkend wordt is het ook niet echt officieel Marokkaans grondgebied.

Landgenoten, ik als Marokkaanse burger zeg hard aanpakken die woestijn ratten..als zij zelf een autonomie met zelfbestuur niet accepteren dan mogen ze van mij van de kaart geveegd worden en Marokko lust ze rauw en als we dan toch bezig zijn..test ook gelijk de pas van Amerika gekochte 24 F16's boven Algerije of is Lockheed Martin nog bezig met de order.

Spaanse F18's en de Franse rafales zullen naar waarschijnlijkheid ook mee doen, je kunt van Marokko zeggen wat je wilt maar het heeft genoeg maatjes in de wereld ik zie zelfs Israëlische tanks bij de grens tussen Oujda en Algerije patrouilleren.

Natuurlijk hoop ik dat het nooit zover zal komen maar zoals het nu naar naar uitziet is er geen andere oplossing dan die woestijnratten een lesje leren.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mc Rico
22-08-10, 05:51
Wat een staaltje nietszeggende oorlogsretoriek. Er moet voor de sahrawi's gewoon een onafhankelijke staat komen en het marokkaanse leger moet zich terugtrekken uit de gebieden die het bezet.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
22-08-10, 10:25
Salaam Broeders en zusters..

Deze topic is zonder bron en gaat over de de Sahara kwestie, er wordt dagelijks veel gesproken over het onderwerp in de Marokkaanse media en de koning melde gisteren dat de steun van uit het buitenland voor de autonomieplan van Marokko groot is..

Twee dilemma's

1: Polisario wil onafhankelijk zijn en niks met Marokko te maken hebben.
2: Marokko op haar beurt " als het offerfeest met het slachtfeest samen valt dan zullen we pas de sahara weggeven" NOOIT DUS.

2 partijen die al meer dan 30 jaar vechten om een grote zandbak met een kustlijn van meer dan 2000 km, Marokko mag wel veel internationale steun hebben maar zolang het niet tot een oplossing met de bewoners zelfs komt zal er nooit rust heersen in het land.

http://img168.imageshack.us/img168/8104/clipboard01ps8.jpg

Ze zeggen begin nooit een oorlog met mensen die niks te verliezen hebben en de sharawis hebben ook niks te verliezen behalve paar kamelen en als ik eerlijk mag zijn hoe sterk het Marokkaanse leger ook is, als de polisariofront in opstand komt en aanslagen pleegt in Marokko dan zal er nooit meer rust heersen en zal Marokko in zwaar weer verkeren maar dan is het ook echt gedaan met de economie en alles wat begint te groeien in Marokko misschien dat de Hashplantjes het zullen overleven maar meer ook niet.

Oplossing..

Dat de partijen niet meer uitkomen is voor velen al duidelijk maar er moet wel een oplossing gevonden worden want de Sahara is van ons maar zolang het niet erkend wordt is het ook niet echt officieel Marokkaans grondgebied.

Landgenoten, ik als Marokkaanse burger zeg hard aanpakken die woestijn ratten..als zij zelf een autonomie met zelfbestuur niet accepteren dan mogen ze van mij van de kaart geveegd worden en Marokko lust ze rauw en als we dan toch bezig zijn..test ook gelijk de pas van Amerika gekochte 24 F16's boven Algerije of is Lockheed Martin nog bezig met de order.

Spaanse F18's en de Franse rafales zullen naar waarschijnlijkheid ook mee doen, je kunt van Marokko zeggen wat je wilt maar het heeft genoeg maatjes in de wereld ik zie zelfs Israëlische tanks bij de grens tussen Oujda en Algerije patrouilleren.

Natuurlijk hoop ik dat het nooit zover zal komen maar zoals het nu naar naar uitziet is er geen andere oplossing dan die woestijnratten een lesje leren.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Israël helpt Marokko bij de bezetting van de Westelijke Sahara?

Salahuddeenalkurdi
22-08-10, 18:43
RasulAllah(sallallahu aleyhi wa sallam zei:"Wie roept tot asabiya(Nationalisme) is niet van ons."
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

cummonisto
22-08-10, 20:06
Marokko heeft ezels alleen ezels en je kan geen oorlog winnen met ezels.
En met die roeiboot kan je moeilijk de woestijn in roeien.

tanger'73
23-08-10, 01:27
iemand wiens voorkeur naar bloed uitgaat, is moeilijk met islam te verenigen.

HaasHaas
23-08-10, 09:52
dit is zo'n zwaar beladen uitgekauwd onderwerp. het is jammer voor le maroc, maar het is een verloren zaak. binnen 10 jaar zal het gebied in het bezit zijn van de algerijnen. le maroc heeft zich te lang in een hoek laten drijven. geef het zuiderlijkste puntje van de sahara aan de algerijnen zodat ze hun oliepijp aan de atlantische oceaan kunnen gaan trekken. een oorlog tegen algerije zal le maroc verliezen. het algerijnse leger is veel machtiger.

HaasHaas
23-08-10, 10:26
als marokko slim is gaan ze met algerije economisch samenwerken in dat gebied.
er zijn alleen maar economische belangen. ga met je buurlanden samenwerken, ipv jezelf af te zonderen. dit kan le maroc niet lang volhouden. het is geen wereldmacht zoals spanje, amerika, frankrijk etc. uiteindelijk zullen ze alles verliezen.

mark61
23-08-10, 10:57
Ik heb die ruziesfeer tussen Marokko en Algerije nooit begrepen. Dat is allemaal omdat ze het niet eens kunnen worden over hun grens, die ooit getrokken is door Frankrijk? Grow up hé.

HaasHaas
23-08-10, 11:22
er is om dat grensconflict een kleine oorlog gevoerd die in eerste instantie door marokko gewonnen schijnt te zijn. le maroc had bij de grens met algerije een tentenkamp voor soldaten opgeslagen met poppen erin en wat lampjes. algerije viel dat tentenkamp aan, maar le maroc had hun soldaten op de bergtoppen rondom dat tentenkamp opgesteld. algerije leed daar gezichtsverlies en trok zich terug om het via het polisario-front verder voort te zetten.
trouwens, op wikileaks stond een geheim document over dit gebeuren vlak voor de groene mars van le maroc. een geheim overleg tussen kissinger en bouteflika inzake de geplande inname van marokko. heel interessant.

HaasHaas
23-08-10, 11:29
bouteflikka wou dat america economische maatregelen zou treffen wanneer marokko de westerlijke sahara zou annexeren. http://wikileaks.org/wiki/Henry_Kissinger-Abdelaziz_Bouteflika_transcript,_1975
dit was het begin van het conflict tussen marokko en algerije.
download: http://file.wikileaks.org/file/kissinger-bouteflika.pdf