PDA

Bekijk Volledige Versie : Help pakistan!



malikah4
22-08-10, 13:49
Salam lieve mensen,


Zoals jullie via de berichtgeving in de media meegekregen hebben, is Pakistan getroffen door een natuurramp van ongekende grootte en ernst. Er zijn circa 1400 mensen om het leven gekomen, en de humanitaire ramp heeft inmiddels meer dan 20 miljoen mensen getroffen (zie artikel Nu.nl hieronder).
Als moslims hebben wij de morele plicht om onze getroffen broeders en zusters te helpen, vooral in deze gezegende maand.
Ik heb van meerdere Pakistaanse studenten die ik ken begrepen dat er in NL een organisatie genaamd Minhaj-ul-Quran actief is in het verlenen van humanitair hulp aan de slachtoffers.
Deze organisatie heeft een betere lokale infrastructuur en kan de getroffenen daarom beter bereiken.
Voor meer info kun je minhaj.nl v2.97 - Index (http://www.minhaj.nl) raadplegen.
Je kunt jouw bijdrage storten op giro 2484227 (ING) t.n.v. Al Hidayah o.v.v. ‘Hulp Overstroming Pakistan’.

Djazakum Allah kulla khayr,bedankt voor de hulp!

P.S: Willen jullie het verzoek ook naar jullie vrienden en kennissen doorsturen? Vriendelijk bedankt!

Ban geschokt door ramp in Pakistan
Uitgegeven: 15 augustus 2010 19:10
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2010 22:37
ISLAMABAD - Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties (VN) heeft zondag het door overstromingen getroffen Pakistan bezocht. Hij zei nooit een grotere ramp te hebben gezien dan deze.

Ban Ki-moon in Pakistan
slideshow
Hij riep de wereld op om snel met hulp over de brug te komen voor de twintig miljoen mensen die getroffen zijn door de humanitaire ramp.
Ban zei dat hij snel de Algemene Vergadering van de VN van de situatie in het land op de hoogte wil stellen. Ook probeert hij alle noodzakelijke bijstand spoedig op gang te brengen, zei hij op de militaire luchthaven Chaklala bij Islamabad.

Terughoudend

De VN hebben de lidstaten gevraagd om meer dan 350 miljoen noodhulp voor het Zuid-Aziatische land, maar daarvan is nog maar een klein deel toegezegd. De terughoudendheid van regeringen wordt mede veroorzaakt door corruptie in Pakistan.
Eerdere hulpgelden voor de Pakistaanse overheid zouden deels aan de strijkstok van ambtenaren zijn blijven hangen of voor andere projecten zijn gebruikt. Op de lange termijn zijn echter miljarden nodig voor de wederopbouw van weggespoelde dorpen, wegen, bruggen en landbouwgrond.
Opvangkamp

Ban sprak met president Asif Ali Zardari en premier Yousuf Raza Gilani, vloog over het rampgebied in de provincie Punjab en sprak in een opvangkamp in de stad Muzaffargarh met getroffen mensen. Al een persoon is overleden aan cholera in Mingora in de noordwestelijke Swatvallei.
Tienduizenden mensen lijden aan acute diarree. Uit angst voor de ziekte past de VN haar aanpak in het rampgebied aan. Hulpverleners behandelen ieder geval van acute diarree voortaan alsof het een cholerabesmetting is.
''We suggereren niet dat iedereen met acute diarree lijdt aan cholera, maar cholera is zeker een zorg en daarom vergroten wij onze inspanningen om de ziekte te bestrijden'', aldus een VN-woordvoerder.
Regens

Volgens de autoriteiten is een kwart van het Zuid-Aziatische land getroffen door de ramp die werd veroorzaakt door hevige moessonregens. Nog steeds regent het. De zwaarst getroffen gebieden liggen in het noordwesten.
Ook de rijkste gebieden waar de belangrijkste landbouw plaatsvindt, de provincies Punjab en Sindh in het oosten, hebben zwaar te lijden onder de ramp. Miljarden aan landbouwopbrengsten zijn verwoest.

Honger

Zeker zes miljoen mensen hebben onmiddellijk humanitaire hulp nodig om te kunnen overleven. In het noordelijke, moeilijk toegankelijke district Kohistan stierven zondag vijf kinderen door honger. Het dodental door de ramp staat volgens de Pakistaanse autoriteiten op circa 1400 mensen.
Nog duizenden mensen zitten vast in hun huizen te wachten op evacuatie. Het gaat vooral om vrouwen en kinderen, die niet naar het droge kunnen zwemmen. De mannen brengen ze af en toe voedsel, zodat ze kunnen overleven, zei een woordvoerster van het Rode Kruis, die afgelopen week ter plekke was.
Verder naar het zuiden worden drie dammen bedreigd door het water. De bouwwerken kunnen het hoge water voorlopig nog tegenhouden, maar er wordt gewaarschuwd voor een nieuwe golf hoogwater, aldus de woordvoerster.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
22-08-10, 14:05
En dat tegen de wens van de Pakistaanse overheid en defensie?

Zabimaru
22-08-10, 22:25
En dan heb je daar nog debielen die de bevolking eens doodleuk gaat vertellen dat het een straf van allah is.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
22-08-10, 22:38
En dan heb je daar nog debielen die de bevolking eens doodleuk gaat vertellen dat het een straf van allah is.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik denk niet dat allah enige invloed heeft op natuurrampen ed.

Max Stirner
22-08-10, 23:34
En dan heb je daar nog debielen die de bevolking eens doodleuk gaat vertellen dat het een straf van allah is.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl



Een straf van Allah voor gigantische overbevolking, het ontbossen van de bergen en een overheid die haar taken verzaakt.

Maar dat zullen de Flintstones wel niet bedoelen.


Heb overigens niet gedoneerd, denk eerlijk gezegd ook niet dat ik dat nog ga doen ..... het is hypocriet, hard en fatalistisch maar heb niet het idee dat het veel zal helpen - al helemaal niet op langere termijn - en heb heel weinig sympathie voor het land Pakistan.

Als ik dan moet kiezen - en dat moet ik - kies ik toch voor andere goede doelen.

mark61
23-08-10, 10:32
AMSTERDAM - Er komt toch een actie op televisie en radio om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan.

Donderdag gaan de publieke omroep, RTL en SBS aandacht vragen voor de ramp in Pakistan.

Volgens een woordvoerder van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) komt er geen show die op verschillende zenders tegelijk wordt uitgezonden, zoals bij de aardbeving in Haïti.

"Elke zender gaat er op zijn eigen manier aandacht aan besteden." Ook op de radio is aandacht voor Pakistan. Onder andere Radio 538 en Q-Music doen mee.

Overstromingen

Tot nu toe was het onzeker of radio en tv geld zouden gaan inzamelen voor Pakistan, omdat er erg weinig beelden van de overstromingen waren.

De precieze invulling van de radio- en tv-actie wordt nog besproken. Daarover wordt begin volgende week meer duidelijk.

Extra geld

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vrijdag bekendgemaakt dat Nederland nog eens 3,6 miljoen euro aan noodhulp beschikbaar stelt voor de slachtoffers van de overstromingsramp. Het geld komt bovenop de eerdere 3 miljoen euro die Nederland gaf.

Nederland deed de toezegging donderdag tijdens een bijeenkomst van de algemene vergadering van de Verenigde Naties in New York, waar meerdere landen extra geld beloofden.

Van de extra bijdrage gaat 2 miljoen euro naar het wereldvoedselprogramma WFP en 1,6 miljoen euro naar het VN-kinderfonds Unicef.

Voedselpakketten

WFP kan hiermee de komende maanden verder met het uitdelen van voedselpakketten aan ongeveer 6 miljoen mensen. UNICEF kan met het geld voedsel en schoon drinkwater regelen voor zuigelingen, jonge kinderen en hun moeders. Ook kunnen ze er toiletten van aanschaffen.

De eerdere bijdragen gingen ook naar het WFP (2 miljoen) en het Internationale Rode Kruis (1 miljoen).

mark61
23-08-10, 10:37
DEN HAAG - Op giro 555 is na tien dagen 5 miljoen euro binnengekomen voor Pakistan. Dat hebben de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) maandag laten weten.


De Nederlandse hulporganisaties werken samen met lokale, onafhankelijke particuliere hulporganisaties. Die hebben aan ongeveer 200.000 mensen noodhulp verleend.

In de overstroomde gebieden in Pakistan is grote behoefte aan schoon drinkwater, voedsel, medicijnen en tenten. De hulp wordt bemoeilijkt doordat bepaalde gebieden nauwelijks bereikbaar zijn, aldus de SHO.

Zabimaru
23-08-10, 10:50
Als ik sommigen hier zou moeten geloven: Taliban executeren acht buitenlandse artsen - Ansaar Community (http://forums.ansaar.nl/showthread.php?t=40515) vraag ik me af waarom westerlingen zouden moeten helpen. Hatert, Aboenoeh etc. beschouwen ons toch niet als mensen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
23-08-10, 11:56
Ik zou de Moslims afraden om geld te geven aan de groep Minhaj ul Qur'an die openlijk wala heeft betuigt aan de kuffar en bara aan de Mujahiddeen. Naast het feit dat het quburuya barelvis zijn die de Manhaj us Salaf openlijk aanvallen openlijk Kufr plegen. Ik raad de Moslims dan ook aan om liever aan Islamic relief te doneren en als je meer effectiefe hulp wilt geven aan Falah al Islam organisatie InshaAllah zal ik hun gegevens opzoeken.

`

Salaam Aleykouk

DjazakAllahoe Ghairan voor de informatie.



Dan word het islamic relief inshaAllah
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
23-08-10, 11:57
En dan heb je daar nog debielen die de bevolking eens doodleuk gaat vertellen dat het een straf van allah is.

Houd eens op met je gescheld!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Sjarlus
23-08-10, 12:05
[...]Houd eens op met je gescheld!
??? Het zijn geen debielen?

Zabimaru
23-08-10, 12:17
Hoe moet ik zulke creaturen (ze zijn de term mens onwaardig) dan beschouwen, weldoeners?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
23-08-10, 12:34
Ik dacht dat je het over de moslims hebt toch?

Mijn hersens werken wat trager en ik ben heel moe misschien lees ik het verkeerd
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PaRiSCaSa
23-08-10, 13:41
Als ik sommigen hier zou moeten geloven: Taliban executeren acht buitenlandse artsen - Ansaar Community (http://forums.ansaar.nl/showthread.php?t=40515) vraag ik me af waarom westerlingen zouden moeten helpen. Hatert, Aboenoeh etc. beschouwen ons toch niet als mensen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

What do the 200.000 people who need help have to do with all that?

Zabimaru
23-08-10, 14:17
Ik dacht dat je het over de moslims hebt toch?



Mijn hersens werken wat trager en ik ben heel moe misschien lees ik het verkeerd



Neen, ik heb het niet over moslims, niet over alle moslims in elk geval. Zoals ik eerder poste bedoel ik met debielen de extremisten die de plaatselijke bevolking, die al zeer veel te lijden heeft onder deze ramp eens even doodleuk gaat vertellen dat dit hun straf van allah is. Degene die dat zeggen mogen die mening hebben, ik mag het evenwel walgelijk vinden dat ze een humanitaire ramp misbruiken om hun eigen verhaaltje te propageren... Bij zulke rampen zou er geen onderscheid gemaakt mogen worden tussen moslims, christenen, atheïsten,... degene die hulp nodig hebben moeten geholpen worden (dus niet enkel moslims zoals ik al eens hoor).
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zabimaru
23-08-10, 14:20
What do the 200.000 people who need help have to do with all that?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Just saying that to some muslims that we're apparantly worthless scum that should die unless we can be of use. Don't misunderstand me, I'm of the opinion those struck by the disaster do deserve aid. Just saying that those who cheer at those offering aid in other regions being slaughtered (like the link I provided) should keep in mind that such actions and reactions are hardly encouraging further aid.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aboe Safiyyah
23-08-10, 14:42
Bij zulke rampen zou er geen onderscheid gemaakt mogen worden tussen moslims, christenen, atheïsten,... degene die hulp nodig hebben moeten geholpen worden (dus niet enkel moslims zoals ik al eens hoor).

O jaa, want ik hoor nu dat de niet moslims, de moslims in nood beter niet kunnen helpen, oftewel mensen die ertegen zijn die heb je ook van de niet moslims en dit is niet te ontkennen dus richt jezelf rechtvaardiger op.


Just saying that to some muslims that we're apparantly worthless scum that should die unless we can be of use.

Zo is het omgekeerd ook tenzij je doet alsof je neus bloedt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
23-08-10, 14:44
What do the 200.000 people who need help have to do with all that?
Ask it the Taliban and the other terrorist who kill the people who give help to other people.

Zabimaru
23-08-10, 15:37
Kan je even citeren waar ik stel dat het omgekeerde nooit gebeurt? Als ik anderen dat hoor zeggen zou ik evenzeer tegen hen klagen. Mij zal je niet horen zeggen dat mensen niet mogen geholpen worden omdat ze andersgelovig zijn. Ik stel wel dat als we mensen zoals Aboenoeh, hatert,... moeten gelvoen andersgelovigen moslims beter niet helpen omwille van hun maatschappijvisie (niet-moslims 3de rangsburgers) en niet door het moslimzijn op zich.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

TonH
23-08-10, 18:49
Een straf van Allah voor gigantische overbevolking, het ontbossen van de bergen en een overheid die haar taken verzaakt.

Maar dat zullen de Flintstones wel niet bedoelen.


Heb overigens niet gedoneerd, denk eerlijk gezegd ook niet dat ik dat nog ga doen ..... het is hypocriet, hard en fatalistisch maar heb niet het idee dat het veel zal helpen - al helemaal niet op langere termijn - en heb heel weinig sympathie voor het land Pakistan.

Als ik dan moet kiezen - en dat moet ik - kies ik toch voor andere goede doelen.

Max, één vraagje: heb je een paar jaar geleden gegeven bij de tsunami in Atjeh? Daar zag ik gisteren nog een reportage over de geloofspolitie die inderdaad loopt te verkondigen dat alles de straf van god is.

Pakistan heeft als land ook mijn sympathie niet. Ik denk dat we een enorm deel van de ellende waarin we nu zitten aan Pakistaanse bronnen te wijten hebben. Maar waarom dan toch geven?

Ten eerste: het zijn mensen waar het hier om gaat. 17 Miljoen om precies te zijn waarvan rond de 2 miljoen straks jaren in 'shelters' zullen zitten.
Ten tweede: het zijn mensen...

Ok daar hou ik mee op. Maar serieus: ook wanneer je geheel vanuit een egoïstisch christelijk of westers standpunt zou willen redeneren... juist DAN moet je nu wél geven. Nee, niet aan kanalen via die volledig verrotte regering, maar via alle andere kanalen die je maar kunt bedenken. Dit is de enige kans om fanatici de wind uit de zeilen te nemen. Want die zullen elk kruimeltje dat ze geven vieren als de zege op de grote satans die de Pakistaanse bevolking aan haar lot over liet terwijl zij..... zie je het voor je?

Maar misselijk makend is het allemaal. Hulpverleners die afgeslacht worden. Mensen achter hun tv-tje die hun neus ophalen voor 'deze extremisten die beter kunnen creperen'... Ja, ik heb gedoneerd en ik heb ook nog een familielid die zich daar momenteel helemaal ongans werkt om de voorwaarden te scheppen dat al die mensen straks nog leven en een leven hebben.

sjo
23-08-10, 21:03
Max, één vraagje: heb je een paar jaar geleden gegeven bij de tsunami in Atjeh? Daar zag ik gisteren nog een reportage over de geloofspolitie die inderdaad loopt te verkondigen dat alles de straf van god is.

Pakistan heeft als land ook mijn sympathie niet. Ik denk dat we een enorm deel van de ellende waarin we nu zitten aan Pakistaanse bronnen te wijten hebben. Maar waarom dan toch geven?

Ten eerste: het zijn mensen waar het hier om gaat. 17 Miljoen om precies te zijn waarvan rond de 2 miljoen straks jaren in 'shelters' zullen zitten.
Ten tweede: het zijn mensen...

Ok daar hou ik mee op. Maar serieus: ook wanneer je geheel """"""""""vanuit een egoïstisch christelijk of westers standpunt """""""""" zou willen redeneren... juist DAN moet je nu wél geven. Nee, niet aan kanalen via die volledig verrotte regering, maar via alle andere kanalen die je maar kunt bedenken. Dit is de enige kans om fanatici de wind uit de zeilen te nemen. Want die zullen elk kruimeltje dat ze geven vieren als de zege op de grote satans die de Pakistaanse bevolking aan haar lot over liet terwijl zij..... zie je het voor je?



Goedgoed , toegegeven , je zegt het niet maar het komt er wel dichtbij. Je zult dat echter niet met opzet zo geformuleerd hebben. En ja , ik doneer wel hoor....

Maar waar blijven de Milliarden van de Saoedy's en de Emirs toch steeds.

gr.
sjo

Max Stirner
23-08-10, 22:05
Max, één vraagje: heb je een paar jaar geleden gegeven bij de tsunami in Atjeh? Daar zag ik gisteren nog een reportage over de geloofspolitie die inderdaad loopt te verkondigen dat alles de straf van god is.

Pakistan heeft als land ook mijn sympathie niet. Ik denk dat we een enorm deel van de ellende waarin we nu zitten aan Pakistaanse bronnen te wijten hebben. Maar waarom dan toch geven?

Ten eerste: het zijn mensen waar het hier om gaat. 17 Miljoen om precies te zijn waarvan rond de 2 miljoen straks jaren in 'shelters' zullen zitten.
Ten tweede: het zijn mensen...

Ok daar hou ik mee op. Maar serieus: ook wanneer je geheel vanuit een egoïstisch christelijk of westers standpunt zou willen redeneren... juist DAN moet je nu wél geven. Nee, niet aan kanalen via die volledig verrotte regering, maar via alle andere kanalen die je maar kunt bedenken. Dit is de enige kans om fanatici de wind uit de zeilen te nemen. Want die zullen elk kruimeltje dat ze geven vieren als de zege op de grote satans die de Pakistaanse bevolking aan haar lot over liet terwijl zij..... zie je het voor je?

Maar misselijk makend is het allemaal. Hulpverleners die afgeslacht worden. Mensen achter hun tv-tje die hun neus ophalen voor 'deze extremisten die beter kunnen creperen'... Ja, ik heb gedoneerd en ik heb ook nog een familielid die zich daar momenteel helemaal ongans werkt om de voorwaarden te scheppen dat al die mensen straks nog leven en een leven hebben.


Ja. Heeft misschien ook te maken met het feit dat ik zelf een aantal x in die regio was geweest (Thailand, Burma, Sumatra)

Voor Haiti heb ik dan weer niet gedoneerd, eerlijk gezegd.

Beetje vanuit hetzelfde idee; als zo'n ramp uiteindelijk grotendeels het gevolg is van structureel wanbeleid, blijft het uiteindelijk dweilen met de kraan open - als het geld uberhaupt al bij de slachtoffers terecht komt.

Los daarvan ben ik niet zo van het volgen van dit soort hypes, in Niger is momenteel een hongersnood aan de gang - hoor je helemaal niets over.



Ben meer voor het steunen van organisaties die structureel met het verbeteren van mensen- en ook met name dierenrechten bezig zijn, duurzame ontwikkeling, natuurbehoud ...

Uiteindelijk moet je toch kiezen, er is veel ellende in de wereld en dat kan Max helaas niet allemaal oplossen



Neemt niet weg dat ik het heel zielig vind voor de Pakistanen en spuug op diegenen die dit menselijke leed niet los kunnen/willen zien van de bedenkelijke politiek die het land Pakistan voert.

PaRiSCaSa
24-08-10, 01:01
Just saying that to some muslims that we're apparantly worthless scum that should die unless we can be of use. Don't misunderstand me, I'm of the opinion those struck by the disaster do deserve aid. Just saying that those who cheer at those offering aid in other regions being slaughtered (like the link I provided) should keep in mind that such actions and reactions are hardly encouraging further aid.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Which Muslims say that non-Muslims are "worthless scum that should die"? How can you possibly think that a Muslim (or a normal person) could "cheer at humanitarian activists being slaughtered"?
There are more than 1.5 billion Muslims wordlwide. Don't base your opinion on a handful of them. Virtual ones.

A Muslim refusing to provide aid to France or Switzerland, under the pretext that these countries recently passed "anti Islamic" laws, would be wrong.

Once again, people in need don't have anything to do with that.

tr_imparator
24-08-10, 01:47
Hoe help je noord-korea? :ego:

Joesoef
24-08-10, 05:27
Als ik dan moet kiezen - en dat moet ik - kies ik toch voor andere goede doelen.



Moet niet hoor, je kan gewoon wat overmaken aan artsen zonder grenzen oid, een goed doel.

Zabimaru
24-08-10, 07:14
Which Muslims say that non-Muslims are "worthless scum that should die"? How can you possibly think that a Muslim (or a normal person) could "cheer at humanitarian activists being slaughtered"?
There are more than 1.5 billion Muslims wordlwide. Don't base your opinion on a handful of them. Virtual ones.

A Muslim refusing to provide aid to France or Switzerland, under the pretext that these countries recently passed "anti Islamic" laws, would be wrong.

Once again, people in need don't have anything to do with that.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Aboenoeh and Hatert are prime examples really. I'm not claiming they're a majority or even a significant part, just that they excist. Wouldn't be the first time I'm called a soulless capitalist without morals or any chance of redemption by a "religious" person (not exclusive so muslims). I do tend to find such rants quite ironic as when I read their rants they seem to apply to themselves, not to me but that aside. Just saying people shouldn't let themselves be misguided by "oh he's another race" "They don't have the same religion", they're hardly good ways to categorise people.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
24-08-10, 16:24
DEZE TOPIC IS NIET GEMAAKT OM TE DISCUSEREN MAAR OM HET NIEUWS TE VOLGEN

Bedankt voor jullie begrip!

Zuiden van Pakistan loopt verder onder
Uitgegeven: 22 augustus 2010 11:12
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2010 12:18
KARACHI - In het zuiden van Pakistan zijn wederom tienduizenden mensen op de vlucht geslagen voor het wassende water.


Zuiden Pakistan loopt verder onder slideshow
De overstromingen hebben vier nieuwe districten in de zuidelijke provincie Sindh getroffen, waardoor de afgelopen 24 uur meer dan 200.000 mensen moesten vluchten. Dat meldt een lokale functionaris zondag.
Onder meer uit de stad Shahdadkot moesten de inwoners vluchten. Het merendeel van de 100.000 inwoners van de stad is volgens de provinciale minister van Irrigatie inmiddels in veiligheid gebracht.

''Maar er zitten nog wat mensen vast in de dorpen rond de stad, die we proberen te redden'', aldus Jam Saifullah Dharejo.
Zakken
Het water stroomt door Sindh op weg naar de Arabische Zee. De komende dagen zal het peil iets zakken, verwachten experts.
Tot die tijd probeert de overheid de resterende dijken rond grote steden te versterken. Zo zijn de waterkeringen rond Hyderabad, de tweede grote stad van Sindh, verstevigd. Volgens de minister loopt de stad geen gevaar.
Door de overstromingen zijn ongeveer 20 miljoen mensen getroffen. Meer dan 4 miljoen mensen zijn dakloos en meer dan 1600 mensen zijn omgekomen. Ongeveer 20 procent van het land staat onder water.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
24-08-10, 16:25
Toch tv-actie voor Pakistan

AMSTERDAM - Er komt toch een actie op televisie en radio om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan.


Pakistan slideshow
Donderdag gaan de publieke omroep, RTL en SBS aandacht vragen voor de ramp in Pakistan.
Volgens een woordvoerder van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) komt er geen show die op verschillende zenders tegelijk wordt uitgezonden, zoals bij de aardbeving in Haïti.

"Elke zender gaat er op zijn eigen manier aandacht aan besteden." Ook op de radio is aandacht voor Pakistan. Onder andere Radio 538 en Q-Music doen mee.
Overstromingen
Tot nu toe was het onzeker of radio en tv geld zouden gaan inzamelen voor Pakistan, omdat er erg weinig beelden van de overstromingen waren.
De precieze invulling van de radio- en tv-actie wordt nog besproken. Daarover wordt begin volgende week meer duidelijk.
Extra geld
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vrijdag bekendgemaakt dat Nederland nog eens 3,6 miljoen euro aan noodhulp beschikbaar stelt voor de slachtoffers van de overstromingsramp. Het geld komt bovenop de eerdere 3 miljoen euro die Nederland gaf.
Nederland deed de toezegging donderdag tijdens een bijeenkomst van de algemene vergadering van de Verenigde Naties in New York, waar meerdere landen extra geld beloofden.
Van de extra bijdrage gaat 2 miljoen euro naar het wereldvoedselprogramma WFP en 1,6 miljoen euro naar het VN-kinderfonds Unicef.
Voedselpakketten
WFP kan hiermee de komende maanden verder met het uitdelen van voedselpakketten aan ongeveer 6 miljoen mensen. UNICEF kan met het geld voedsel en schoon drinkwater regelen voor zuigelingen, jonge kinderen en hun moeders. Ook kunnen ze er toiletten van aanschaffen.
De eerdere bijdragen gingen ook naar het WFP (2 miljoen) en het Internationale Rode Kruis (1 miljoen).
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
24-08-10, 16:27
Salaam Aleykoum
Hier staan een aantal videos over Pakistan

Pakistanen Bang Voor Plunderingen - Algemeen - Video - Zie.nl (http://www.zie.nl/video/algemeen/Pakistanen-bang-voor-plunderingen/m1azu0pfqae8)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
24-08-10, 16:28
Gisteren op 1 vandaag:
Bekijk het hierzo!
EenVandaag opiniepanel :: De hulp aan Pakistan (http://opinie.eenvandaag.nl/uitslagen/29992/de_hulp_aan_pakistan)

De hulpverlening aan de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan komt maar moeizaam op gang. Dit in tegenstelling tot de hulp die geboden werd na de tsunami van vorig jaar. TweeVandaag vraagt de 33.000 leden van het Opinie Panel om een mening. Wat vindt Nederland van deze situatie?

Omdat de hulp zo langzaam op gang komt is de kans groot dat het aantal slachtoffers nog fors zal gaan stijgen. TweeVandaag laat vanavond de mening van het Opinie Panel horen. In de enquête stellen we de vraag of u al hulp heeft gegeven? En vindt u dat geld dat is binnengekomen voor de slachtoffers van de tsunami gebruikt mag worden voor de slachtoffers in Pakistan?

Uitslag
Heeft u geld gegeven voor de slachtoffers van de tsunami?53 procent beantwoordde die vraag positief. 46 procent heeft niets gegeven. Heeft u geld gegeven voor de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan?Twaalf procent van de ondervraagden heeft inmiddels geld gestort voor de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan. 86 procent heeft dat nog niet gedaan.Een deel van het geld dat is binnengekomen voor de slachtoffers van de tsunami is nog niet besteed. Vindt u dat dit geld gebruikt mag worden voor noodhulp aan de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan?Driekwart van alle deelnemers vindt dat een goed idee, 16 procent is daar op tegen. opmerkelijk is de mening van de deelnemers die eerder geld gaven voor de Tsunami slachtoffers. 82 procent ervoor om dat geld nu voor Pakistan te gebruiken. 12 procent is daartegen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Tomas
24-08-10, 16:37
Dit in tegenstelling tot de hulp die geboden werd na de tsunami van vorig jaar.


Sjo he, sloddig.

PaRiSCaSa
24-08-10, 19:17
Just saying people shouldn't let themselves be misguided by "They don't have the same religion", they're hardly good ways to categorise people.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Well, if you all convert to Islam, the issue is solved :)

That's a bit idealistic. People feel more at ease with their kind. C'est la vie.

mark61
24-08-10, 20:08
Well, if you all convert to Islam, the issue is solved :)

That's a bit idealistic. People feel more at ease with their kind. C'est la vie.

'My kind' deel ik niet in naar religie. Dat is wel het laatste criterium waar ik aan denk.

Zabimaru
25-08-10, 06:41
Well, if you all convert to Islam, the issue is solved :)

That's a bit idealistic. People feel more at ease with their kind. C'est la vie.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

I can fire that back at you. You could all "convert" to atheïsm. Would solve the "who's the true god", "That's our sacred land given to us by our God" stuff etc.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
25-08-10, 08:04
Pakistan's cricketers donate bonuses to floods relief

Pakistan's top cricketers have dug into their pockets to help the flood relief effort in the country.

Players and officials on the national team agreed to donate bonuses totalling $54,400 (£35,000; 4.6m rupees).

They pledged half their bonuses after beating England in the third Test last week, the Pakistan Cricket Board said.
______

De helft :hihi: Het zijn als ik het goed heb allemaal miljonairs.

Zo liggen de verhoudingen in Pakistan.

PaRiSCaSa
25-08-10, 15:43
'My kind' deel ik niet in naar religie. Dat is wel het laatste criterium waar ik aan denk.

Neither do I...

Zabimaru was referring to both “race/ethnicity” and ”religion” being criterias by which people are categorized.

On the field, what is the situation like in NL? On the streets, at school (or wherever) people stick together depending mainly on ethnic / religious backgrounds. Even in sports (!), you now have "ethnic" football clubs.

I guess the proportion of mixed marriages is also very low.

Which makes one think that people feel more "secure" among their kind.

"Qui se ressemble, s'assemble" dit-on.

PaRiSCaSa
25-08-10, 15:55
I can fire that back at you. You could all "convert" to atheïsm. Would solve the "who's the true god", "That's our sacred land given to us by our God" stuff etc.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

We will think about this possible alternative :strik:

Don't take eveything I say so seriously. I was joking. Take it easy...

Wide-O
25-08-10, 16:37
"Qui se ressemble, s'assemble" dit-on.

Vaak wel. Maar je kunt daar ook overheen stappen. Je kunt ook op elkaar lijken door niet voortdurend mee te gaan in de "idées reçues" :strik:

In dit geval maakt het me allemaal niet zo uit: er is een gigantische ramp aan de gang daar, dus dan trek je toch maar even de portefeuille, ieder naar vermogen.

Overigens is NL veel vrijgeviger dan B. Hier hebben ze in totaal 75.000 EUR opgehaald, de laatste keer dat ik keek. Beschamend.

mark61
25-08-10, 17:29
Neither do I...

Zabimaru was referring to both “race/ethnicity” and ”religion” being criterias by which people are categorized.

On the field, what is the situation like in NL? On the streets, at school (or wherever) people stick together depending mainly on ethnic / religious backgrounds. Even in sports (!), you now have "ethnic" football clubs.

I guess the proportion of mixed marriages is also very low.

Which makes one think that people feel more "secure" among their kind.

"Qui se ressemble, s'assemble" dit-on.

Mijn eigen vriendenkring, daar had ik je al over geïnformeerd.

Mijn neefjes beste vrienden zijn 2 Marokkanen en 1 Bosniër. Ik had er niks mee te maken :ego: Zijn voetbaltrainer is Turks.

Marokkanen zijn van alle groepen in NL het minst geneigd 'over de grens' te trouwen. Toch ken ik wel een paar Marokkaansen met NL mannen. En een paar NL vrouwen met Marokkaanse mannen. Ik ken nog een Turkse die met een Marokkaan getrouwd is; zijn familie heeft hem verstoten, das weer es wat anders :hihi:

Het nichtje van mijn ex klaagde wel dat op het schoolpleiin soort bij soort stond. Zij is Hindoestaans (Surinamienne d'origine indienne) en haar 'broeders' vonden het schandalig dat ze met Hollanders en Turken omging :hihi:

Als ik groepjes jongens zie lopen zijn ze meestal gemengd. Ik heb Hindoestaanse, Turkse en Marokkaanse buren. Mijn collega's komen zo'n beetje uit elke groep. Tis wel extreem misschien maar ik heb het niet opgezocht. Vroeger werkte ik in een bedrijf met Turken, Marokkanen, Polen, Liberianen en oh ja nog wat Hollanders. In het parlement is elke groep zo'n beetje naar rato vertegenwoordigd. Eén Turkse euh onderminister in de vorige regering. Il faut continuer?

Qui me ressemble m'ennuye :ego:

Wide-O
25-08-10, 18:34
Qui me ressemble m'ennuye :ego:

Typisch Grachtengordeliaans. :ego: (grachtengordeliaanse knoop? :zozo: )

Ik hep alleen maar Vlaamsche buren - as you know. Fucking boring suburbia. Blegh. Soms moet ik eten uitwisselen met de lokale Pakistaanse nachtwinkel om nog eens menselijk contact te krijgen.

PaRiSCaSa
25-08-10, 21:52
Vaak wel. Maar je kunt daar ook overheen stappen. Je kunt ook op elkaar lijken door niet voortdurend mee te gaan in de "idées reçues" :strik:


Tout n'est que généralité avec ses exceptions ;)

PaRiSCaSa
25-08-10, 21:59
Il faut continuer?

Volontiers.

Je plaisante. Je pense que ce sera amplement suffisant :hihi:


Qui me ressemble m'ennuye :ego:

Nouveau proverbe à inscrire au Larousse!

Dans ton cas, les opposés s'attirent.

H.P.Pas
25-08-10, 22:01
"Qui se ressemble, s'assemble" dit-on.

'Les extrèmes se couchent' on m'a dit. :strik:

PaRiSCaSa
25-08-10, 22:22
'Les extrèmes se couchent' on m'a dit. :strik:

Il arrive également que les "extrêmes se touchent" :)

mark61
25-08-10, 22:27
Typisch Grachtengordeliaans. :ego: (grachtengordeliaanse knoop? :zozo: )

Ik hep alleen maar Vlaamsche buren - as you know. Fucking boring suburbia. Blegh. Soms moet ik eten uitwisselen met de lokale Pakistaanse nachtwinkel om nog eens menselijk contact te krijgen.

Jij maakt de feestelijke intocht van de eerste upmarket BMarokkaan nog wel mee. Vragen in de gemeenteraad :hihi:

mark61
25-08-10, 22:28
'Les extrèmes se couchent' on m'a dit. :strik:

Eh ben voilà

John2
25-08-10, 22:32
Il arrive également que les "extrêmes se touchent" :)

Uitersten treffen zich altijd, is het niet vandaag dan is het wel morgen, maar daar zijn deze mensen niet mee geholpen.

fisherman1969
25-08-10, 22:39
Max, één vraagje: heb je een paar jaar geleden gegeven bij de tsunami in Atjeh? Daar zag ik gisteren nog een reportage over de geloofspolitie die inderdaad loopt te verkondigen dat alles de straf van god is.

Pakistan heeft als land ook mijn sympathie niet. Ik denk dat we een enorm deel van de ellende waarin we nu zitten aan Pakistaanse bronnen te wijten hebben. Maar waarom dan toch geven?

Ten eerste: het zijn mensen waar het hier om gaat. 17 Miljoen om precies te zijn waarvan rond de 2 miljoen straks jaren in 'shelters' zullen zitten.
Ten tweede: het zijn mensen...

Ok daar hou ik mee op. Maar serieus: ook wanneer je geheel vanuit een egoïstisch christelijk of westers standpunt zou willen redeneren... juist DAN moet je nu wél geven. Nee, niet aan kanalen via die volledig verrotte regering, maar via alle andere kanalen die je maar kunt bedenken. Dit is de enige kans om fanatici de wind uit de zeilen te nemen. Want die zullen elk kruimeltje dat ze geven vieren als de zege op de grote satans die de Pakistaanse bevolking aan haar lot over liet terwijl zij..... zie je het voor je?

Maar misselijk makend is het allemaal. Hulpverleners die afgeslacht worden. Mensen achter hun tv-tje die hun neus ophalen voor 'deze extremisten die beter kunnen creperen'... Ja, ik heb gedoneerd en ik heb ook nog een familielid die zich daar momenteel helemaal ongans werkt om de voorwaarden te scheppen dat al die mensen straks nog leven en een leven hebben.

Zo is het :duim:

mark61
25-08-10, 23:21
Even tussendoor:

Too little, too late for Niger
KEVIN WATKINS:COMMENT - Aug 25 2010 11:00

Last year a militia attacked 12-year-old Claudine's village in the Masisi district of the eastern Democratic Republic of Congo (DRC). Both her parents were killed. Now Claudine lives in a makeshift camp for displaced people.

Amid the squalor and the painful memories, a school funded by humanitarian aid provides an island of hope. Make that past tense. The DRC is yesterday's emergency and funding for the school is about to dry up.

This is the front line of what has been called "Africa's world war". More than five-million people have died, mainly from hunger and disease. Armed militias control large areas and conflicts have forced two million to flee their homes. Yet levels of emergency aid are dropping quickly, partly because of a diversion of money to Haiti and partly because there has been a brief dip in the level of violence.

If the DRC is a story of overhasty exit, Niger is a case study in delayed engagement. Last year the rains failed, with predictable results. One in five children below the age of three years is now acutely malnourished. Oxfam and Save the Children have warned for months that the country is teetering on the brink of a repeat of the 2005 famine and the United Nation's humanitarian aid machinery is slowly cranking into gear. Yet, even now, with about seven million facing acute food shortages, Niger's crisis appeal is underfunded.

John2
25-08-10, 23:56
Even tussendoor:

Too little, too late for Niger
KEVIN WATKINS:COMMENT - Aug 25 2010 11:00

Last year a militia attacked 12-year-old Claudine's village in the Masisi district of the eastern Democratic Republic of Congo (DRC). Both her parents were killed. Now Claudine lives in a makeshift camp for displaced people.

Amid the squalor and the painful memories, a school funded by humanitarian aid provides an island of hope. Make that past tense. The DRC is yesterday's emergency and funding for the school is about to dry up.

This is the front line of what has been called "Africa's world war". More than five-million people have died, mainly from hunger and disease. Armed militias control large areas and conflicts have forced two million to flee their homes. Yet levels of emergency aid are dropping quickly, partly because of a diversion of money to Haiti and partly because there has been a brief dip in the level of violence.

If the DRC is a story of overhasty exit, Niger is a case study in delayed engagement. Last year the rains failed, with predictable results. One in five children below the age of three years is now acutely malnourished. Oxfam and Save the Children have warned for months that the country is teetering on the brink of a repeat of the 2005 famine and the United Nation's humanitarian aid machinery is slowly cranking into gear. Yet, even now, with about seven million facing acute food shortages, Niger's crisis appeal is underfunded.

Arm kind.

mark61
26-08-10, 10:38
Arm kind.

Lezen. Het gaat over miljoenen 'arme kinderen'.

Sanne_
26-08-10, 13:33
Islamic Relief Nederland heeft nav de 'overstromingen in Pakistan' een nieuwe website gelanceerd waarin u de laatste updates over de werkzaamheden van Islamic Relief in de getroffen gebieden kunt nalezen en bekijken.
De website bevat o.a foto's van het rampgebied en videobeelden die gemaakt zijn door onze collega's van Islamic Relief in Pakistan
Website: http://sospakistan.islamic-relief.nl

Klik hier voor meer informatie


Doneer vandaag nog.

Islamic Relief Nederland
Voor meer informatie: http://www.islamic-relief.nl

super ick
26-08-10, 14:07
Islamic Relief Nederland heeft nav de 'overstromingen in Pakistan' een nieuwe website gelanceerd waarin u de laatste updates over de werkzaamheden van Islamic Relief in de getroffen gebieden kunt nalezen en bekijken.
De website bevat o.a foto's van het rampgebied en videobeelden die gemaakt zijn door onze collega's van Islamic Relief in Pakistan
Website: http://sospakistan.islamic-relief.nl

Klik hier voor meer informatie


Doneer vandaag nog.

Islamic Relief Nederland
Voor meer informatie: http://www.islamic-relief.nl

Islamic relief, zijn die ook actief in landen waarin geen moslims wonen?
Of nemen ze de andersdenkenden en passant mee als ze moslims helpen?

John2
26-08-10, 14:08
Islamic Relief Nederland heeft nav de 'overstromingen in Pakistan' een nieuwe website gelanceerd waarin u de laatste updates over de werkzaamheden van Islamic Relief in de getroffen gebieden kunt nalezen en bekijken.
De website bevat o.a foto's van het rampgebied en videobeelden die gemaakt zijn door onze collega's van Islamic Relief in Pakistan
Website: http://sospakistan.islamic-relief.nl

Klik hier voor meer informatie


Doneer vandaag nog.

Islamic Relief Nederland
Voor meer informatie: http://www.islamic-relief.nl

Waarschijnlijk is foto's maken belangrijker dan hulp geven, gezien de gegevens op hun site???

Zes vrachtwagens zijn inmiddels aangekomen in Balochistan. Zij bevatten basisbenodigdheden om te kunnen overleven. Het gaat hierbij om 850 hygiënekits, 850 huishoudelijke kits en 850 keuken sets voor ongeveer 5.950 mensen.

Sanne_
26-08-10, 14:53
Islamic relief, zijn die ook actief in landen waarin geen moslims wonen?
Of nemen ze de andersdenkenden en passant mee als ze moslims helpen?

Ze zijn overal actief. Ze zetten zich wereldwijd in voor de verbetering van levensomstandigheden van de allerzwaksten in de samenleving.
Ze zijn er dus niet alleen voor de moslims. Als je even de moeite had genomen, dan had je dat zelf kunnen lezen op hun site.

Islamic Relief biedt hulp aan iedereen, ongeacht etnische achtergrond, religie en gender en zonder verwachting daar iets voor terug te krijgen.

"En zij voeden uit liefde voor hem de armen, de wees en de gevangene (zeggende) Wij voeden u slechts terwille van Allah. Wij verlangen van u geen beloning noch dank." (Koran, 76: 8-9)

malikah4
26-08-10, 15:02
MOGE ALLAH HUN BIJSTAAN AMIN

Miljoenen Pakistanen zonder schoon drinkwater

ISLAMABAD - Een maand na het begin van de overstromingen in Pakistan hebben ongeveer 3,5 miljoen inwoners van dat land niet de beschikking over schoon drinkwater. Dat heeft Unicef, het kinderfonds van Verenigde Naties, donderdag bekendgemaakt.


Situatie in Pakistan slideshow
Op dit moment verspreidt Unicef dagelijks circa 5 miljoen liter schoon water in de zwaarst getroffen gebieden, waarmee ongeveer 2,5 miljoen mensen worden geholpen. ''Maar dat is bij lange na niet genoeg'', aldus de VN-organisatie.
Volgens de wereldgezondheidsorganisatie WHO zijn er tot nog toe al meer dan 3,2 miljoen Pakistanen behandeld wegens onder meer diarree, huid- en ademhalingsklachten. Circa 65.000 mensen zouden malaria onder de leden hebben.




Meer dan zeventien miljoen mensen zijn in meer of mindere mate getroffen door de ramp in Pakistan. Zeker acht miljoen mensen zijn afhankelijk van humanitaire hulp om te overleven.
Watersnood
Een gebied zo groot als Italië staat onder water en het einde van de watersnood is nog niet in zicht. Zo zijn de autoriteiten op dit moment bezig met het evacueren van nog eens 350.000 mensen uit het kustdistrict Thatta, waar de rivier de Indus uitmondt in de Arabische Zee.
De belangrijkste rivier van Pakistan heeft een lengte van ongeveer 3200 kilometer en is op veel plaatsen buiten haar oevers getreden.
De rivier is in sommige gebieden tientallen kilometers breed. Uitgestrekte landbouwgebieden staan onder water en veel oogsten worden als verloren beschouwd.
De schadepost voor de economie van Pakistan zou kunnen oplopen naar omgerekend meer dan 30 miljard euro.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
26-08-10, 15:04
Radio en tv in teken van Pakistan

HILVERSUM - Radio en tv staan donderdag de hele dag in het teken van Pakistan. Zanger Marco Borsato en Jan van Doggenaar van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben het officiële startsein gegeven voor de tv- en radioactie voor de slachtoffers van de watersnoodramp.


© AFP
De hele dag wordt op meerdere publieke en commerciële radio- en tv-stations geprobeerd zo veel mogelijk geld op te halen voor giro 555.
De actie begint om 7.30 uur; vanaf die tijd bemannen bekende en onbekende Nederlanders de telefooncentrale waar mensen hun giften kunnen doorbellen.




Van 20.50 tot 22.00 uur is er op Nederland 2 een speciale thema-uitzending Actie voor Pakistan. Deze wordt gepresenteerd door Joost Karhof en Sophie Hilbrand. Daarnaast dragen verschillende programma's van RTL, SBS en Publieke Omroep gedurende de avond bij aan de actie.
Opbrengst
Tegen middernacht moet de opbrengst van de inzamelingsactie bekend zijn. Op giro 555 is al ruim 5 miljoen euro binnengekomen, zo werd eerder deze week bekend.
De Nederlandse hulporganisaties werken samen met lokale, onafhankelijke particuliere hulporganisaties. Die hebben aan ongeveer 200.000 mensen noodhulp verleend.
In de overstroomde gebieden in Pakistan is grote behoefte aan schoon drinkwater, voedsel, medicijnen en tenten. De hulp wordt bemoeilijkt doordat bepaalde gebieden nauwelijks bereikbaar zijn, aldus de SHO.
Regering
De Nederlandse regering stelt twee miljoen euro beschikbaar aan de Samenwerkende Hulporganisaties voor noodhulp aan de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan.
Dan maakte het ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag bekend.
''Er is de komende maanden meer hulp nodig voor de mensen die alles kwijt zijn geraakt'', zegt minister Verhagen van Buitenlandse Zaken. Met deze nieuwe gift komt het totaal van de bijdrage van de Nederlandse regering op 8,6 miljoen euro.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
26-08-10, 17:04
Artsen zonder Grenzen verleent al hulp vanaf het begin van de overstromingen. Omdat ze buiten giro 555 valt is het de moeite waard om ze hier te plaatsen. Dusse---geef ook nog wat extra's aan hullie. :)



Noodhulpactiviteiten

Medische zorg: onze teams geven ondersteuning aan ziekenhuizen en gezondheidsposten en trekken met 9 mobiele hulpposten door de 4 getroffen provincies om medische hulp te verlenen. Het merendeel van de mensen lijdt aan infecties aan huid en luchtwegen en acute diarree. Ook letten we specifiek op ondervoeding bij jonge kinderen.

Water en hygiëne: speciale water-en-sanitatieteams verschaffen de slachtoffers van schoon water. Dit houdt in dat teams bestaande watervoorzieningen repareren, water zuiveren ofwel schoon water aanvoeren en verdelen met vrachtwagens, watertanks, tappunten en huis-aan-huisdistributie. Ook delen we bijv. waterzuiveringstabletten, jerrycans en emmers uit. Schoon water is van levensbelang bij een ramp als deze. Cholera, dat door vervuild water wordt overgebracht, komt veel voor in Pakistan, en bij overstromingen neemt het risico op een uitbraak van cholera toe.

Hulpgoederendistributie: omdat slachtoffers veelal hun hele hebben en houden kwijt zijn, delen onze teams kits uit met spullen om te koken, wassen en een tijdelijk onderkomen mee te maken. De kits met hulpgoederen bestaan uit zaken als kleding, zeep, tandenborstels, handdoeken, scheermesjes, emmers, jerrycans, dekens, waterzuiveringstabletten, muggennetten, plastic zeil en verstevigd plastic zeil (tarpaulins). Hiermee hopen we ziekten als cholera, schurft, dysenterie, tyfus en malaria zoveel mogelijk te voorkomen.

Monitoren van, en voorbereiding op, mogelijke uitbraken van ziekten, vooral die door water worden overgebracht.



Locaties
Provincie Khyber Pakhtunkhwa: o.m. in de districten Swat, Lower Dir, plaatsen Nowshera, Charsadda, Dargai. Mobiele hulpposten in Malakand (1), Swat (1), Lower Dir (1) en Charsadda (3). Diarreebehandelcentra in Malakand, Lower Dir, Swat en Hangu.
Provincie Belutjistan: o.m. plaatsen Fadfedar canal, Dera Murad Jamali, Khabula en Sobhatpur. Mobiele hulpposten in Dera Murad Jamali (3), Khabula (1) en Sobhatpur (1). Diarreebehandelcentrum in Dera Murad Jamali (DMJ).
Provincie Punjab. Diarrebehandelcentrum in Kot Addu.
Provincie Sindh. Mobiele hulpposten rond de plaats Sukkhur (3).

Teams verkennen de situatie in de getroffen gebieden om groepen mensen te bereiken die tot nu toe geen hulp hebben gekregen. Dit wordt bemoeilijkt doordat bruggen verwoest zijn, wegen weggevaagd of onder water staan. Artsen zonder Grenzen heeft helikopters ingezet om gebieden te verkennen die niet over land bereikbaar zijn.


Het werk van onze teams tot nu toe:
16.664 mensen behandeld (in mobiele hulpposten en ziekenhuizen)
14.675 verschillende soorten kits met hulpgoederen (1 kit per familie, totaal ruim 102.700 mensen)
52 waterpunten opgezet
540.000 liter schoon water per dag
4.855 tenten gedistribueerd.


In verband met onze neutraliteit en onafhankelijkheid financieren wij ons werk in Pakistan geheel uit donaties van het publiek.


link :https://www.artsenzondergrenzen.nl/steun-ons/doe-een-gift-12.aspx?=pakistan&bannerid=2213

super ick
26-08-10, 17:36
Als je even de moeite had genomen, dan had je dat zelf kunnen lezen op hun site.


Niet zo bits, ik stel slechts een vraag.

funny-girl
26-08-10, 20:44
`
Salaam Aleykouk
DjazakAllahoe Ghairan voor de informatie.

Dan word het islamic relief inshaAllah

Jah inschallah !
barakalahoe fiek
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
26-08-10, 20:55
Waarschijnlijk is foto's maken belangrijker dan hulp geven, gezien de gegevens op hun site???


Een klik meer op die site en je vragen worden beantwoord.

malikah4
27-08-10, 18:09
Assalaamoe 3alaikoem warahmatuhallahi wa barakatu,

Grote delen van Pakistan zijn de afgelopen weken getroffen door overstromingen. Door hevige regenval zijn dijken bezweken en rivieren overstroomd hierdoor zijn hele dorpen onder water komen te staan.

Naast de vele doden zijn er miljoenen mensen dakloos geraakt en zijn miljoenen mensen afhankelijk van anderen wat betreft voedsel, schoon drinkwater en medicijnen.



Op de hulp van de regering hoeft de bevolking niet te rekenen. Deze is corrupt en heeft het te druk met het behouden van de banden met Europa. Zo bezocht de president van Pakistan(Zardari) Europa, terwijl het land in nood was en brak hij zijn reis niet af om het getroffen gebied te bezoeken om de situatie te bekijken.

Vereniging Fisabilillah vraagt haar broeders en zusters om de bevolking van Pakistan te steunen. InshAllah heb je een donatie over voor de slachtoffers van de overstromingen. Wil je doneren dan kun je dit doen op de volgende bankrekening:



43.79.23.363 ter name van Vereniging Fisabilillah te Den Haag o.v.v. Ramp Pakistan



Vergeet je broeders en zusters in Pakistan niet in je du’3a en uiteraard de Moslims overal ter wereld. Ook vragen we je du’3a te doen voor de oprichtster van Vereniging Fisabilillah, zij ligt momenteel in het ziekenhuis. Moge Allah subhanahoe wa ta ala onze daden, gebeden en vasten accepteren.

BarakAllahoe Feekoem



Wa salaamoe alaikoem





Alle medewerkers van vereniging Fisabilillah werken Fisabilillah(omwille van Allah) en krijgen geen salaris/ vergoeding hiervoor.

Uw donatie komt inshAllah volledig ten gunste van de slachtoffers.




http://vereniging-fisabilillah.nl/pakistanhulp.html
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

fisherman1969
27-08-10, 22:05
Artsen zonder Grenzen verleent al hulp vanaf het begin van de overstromingen. Omdat ze buiten giro 555 valt is het de moeite waard om ze hier te plaatsen. Dusse---geef ook nog wat extra's aan hullie. :)



Noodhulpactiviteiten

Medische zorg: onze teams geven ondersteuning aan ziekenhuizen en gezondheidsposten en trekken met 9 mobiele hulpposten door de 4 getroffen provincies om medische hulp te verlenen. Het merendeel van de mensen lijdt aan infecties aan huid en luchtwegen en acute diarree. Ook letten we specifiek op ondervoeding bij jonge kinderen.

Water en hygiëne: speciale water-en-sanitatieteams verschaffen de slachtoffers van schoon water. Dit houdt in dat teams bestaande watervoorzieningen repareren, water zuiveren ofwel schoon water aanvoeren en verdelen met vrachtwagens, watertanks, tappunten en huis-aan-huisdistributie. Ook delen we bijv. waterzuiveringstabletten, jerrycans en emmers uit. Schoon water is van levensbelang bij een ramp als deze. Cholera, dat door vervuild water wordt overgebracht, komt veel voor in Pakistan, en bij overstromingen neemt het risico op een uitbraak van cholera toe.

Hulpgoederendistributie: omdat slachtoffers veelal hun hele hebben en houden kwijt zijn, delen onze teams kits uit met spullen om te koken, wassen en een tijdelijk onderkomen mee te maken. De kits met hulpgoederen bestaan uit zaken als kleding, zeep, tandenborstels, handdoeken, scheermesjes, emmers, jerrycans, dekens, waterzuiveringstabletten, muggennetten, plastic zeil en verstevigd plastic zeil (tarpaulins). Hiermee hopen we ziekten als cholera, schurft, dysenterie, tyfus en malaria zoveel mogelijk te voorkomen.

Monitoren van, en voorbereiding op, mogelijke uitbraken van ziekten, vooral die door water worden overgebracht.



Locaties
Provincie Khyber Pakhtunkhwa: o.m. in de districten Swat, Lower Dir, plaatsen Nowshera, Charsadda, Dargai. Mobiele hulpposten in Malakand (1), Swat (1), Lower Dir (1) en Charsadda (3). Diarreebehandelcentra in Malakand, Lower Dir, Swat en Hangu.
Provincie Belutjistan: o.m. plaatsen Fadfedar canal, Dera Murad Jamali, Khabula en Sobhatpur. Mobiele hulpposten in Dera Murad Jamali (3), Khabula (1) en Sobhatpur (1). Diarreebehandelcentrum in Dera Murad Jamali (DMJ).
Provincie Punjab. Diarrebehandelcentrum in Kot Addu.
Provincie Sindh. Mobiele hulpposten rond de plaats Sukkhur (3).

Teams verkennen de situatie in de getroffen gebieden om groepen mensen te bereiken die tot nu toe geen hulp hebben gekregen. Dit wordt bemoeilijkt doordat bruggen verwoest zijn, wegen weggevaagd of onder water staan. Artsen zonder Grenzen heeft helikopters ingezet om gebieden te verkennen die niet over land bereikbaar zijn.


Het werk van onze teams tot nu toe:
16.664 mensen behandeld (in mobiele hulpposten en ziekenhuizen)
14.675 verschillende soorten kits met hulpgoederen (1 kit per familie, totaal ruim 102.700 mensen)
52 waterpunten opgezet
540.000 liter schoon water per dag
4.855 tenten gedistribueerd.


In verband met onze neutraliteit en onafhankelijkheid financieren wij ons werk in Pakistan geheel uit donaties van het publiek.




link :https://www.artsenzondergrenzen.nl/steun-ons/doe-een-gift-12.aspx?=pakistan&bannerid=2213

EKE
Heel goed dat je ,,ARTSEN ZONDER GRENSEN,, ook ff aanhaald !
Deze mensen die zelfs vaak hun leven wagen , waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook .
:duim:

aboenoeh
27-08-10, 22:39
EKE
Heel goed dat je ,,ARTSEN ZONDER GRENSEN,, ook ff aanhaald !
Deze mensen die zelfs vaak hun leven wagen , waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook .
:duim:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook

spionnen horen altijd ergens als eerst te zijn:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
27-08-10, 22:49
waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook

spionnen horen altijd ergens als eerst te zijn:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

en goed dat ze daar in zijn, valt ook zoveel wereldse info te scoren in een rampgebied:onwijs:

aboenoeh
27-08-10, 23:04
en goed dat ze daar in zijn, valt ook zoveel wereldse info te scoren in een rampgebied:onwijs:

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



het westen is zelfs in staat de uitwerpselen daar te bestuderen in de hoop iets te weten te komen over de taliban

zo paranoid zijn jullie over een paar honderd man die de wereldse grootmachten in hun gardeel houd en vernederd

en jullie mannen(poesjes):hihi:in lijkzakken terug sturen
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
27-08-10, 23:36
waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook

spionnen horen altijd ergens als eerst te zijn:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


het westen is zelfs in staat de uitwerpselen daar te bestuderen in de hoop iets te weten te komen over de taliban

zo paranoid zijn jullie over een paar honderd man die de wereldse grootmachten in hun gardeel houd en vernederd

en jullie mannen(poesjes):hihi:in lijkzakken terug sturen
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Ach aboenoef, sommige mannen zijn echte mannen en sommigen zijn homo's of salon activisten die strijden vanachter jou computer.

fisherman1969
28-08-10, 00:05
waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook

spionnen horen altijd ergens als eerst te zijn:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

En het smerigste tuig maakt uit dat ze spionnen zijn! :maf2:
Dezelfde laffe honden die het jongentje van zeven jaar op hingen!
Wat een helden :fuckit2:

Taliban doden acht ‘christelijke' dokters
zondag 08 augustus 2010Auteur: Stef Telen


Dirk Frans, de directeur van de organisatie: ‘Wij leuren niet met bijbels.' rtr
© OMAR SOBHANI
Vorige 1 van 3Volgende
ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN

ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDERENBij een aanslag van talibanstrijders op een medisch team in het noorden van Afghanistan zijn acht artsen en twee Afghaanse tolken doodgeschoten. Volgens de taliban spioneerden ze voor de Amerikanen en ‘predikten ze het christendom'.

De artsen en verplegers waren vrijdag na een drie weken durende missie in afgelegen bergdorpen op weg naar hoofdstad Kaboel toen ze in een hinderlaag vielen. Hun drie auto's werden doorzeefd met kogels. De slachtoffers zijn vijf Amerikaanse mannen en drie vrouwen: een Britse, een Amerikaanse en een Duitse. Volgens de politie werden ze beroofd en doodgeschoten.

De taliban hebben de aanslag al opgeëist. ‘Een van onze patrouilles heeft de groep buitenlanders opgemerkt. Het ging om christelijke missionarissen en we hebben ze allemaal omgebracht', zegt een woordvoerder van de taliban. Later voegde hij er nog aan toe dat de artsen ‘spioneerden voor de Amerikanen'. Ook twee Afghaanse tolken werden omgebracht. Het leven van een derde tolk werd gespaard omdat hij citeerde uit de Koran en riep dat hij moslim was, een andere Afghaan overleefde omdat hij het konvooi had verlaten om een bezoek te brengen aan zijn familie.

Steeds goede contacten

Een van de organisaties waartoe de artsen behoorden, de International Assistance Mission met thuisbasis in Zwitserland, is sinds de jaren zeventig actief in Afghanistan en is daarmee een van de oudste hulpverleningsorganisaties in het land. Volgens hun directeur Dirk Frans, een Nederlander, was de groep ongewapend en zijn er steeds goede contacten geweest met de opeenvolgende regimes in het land. ‘De mensen kennen ons als een christelijk geïnspireerde organisatie, maar we verdelen geen bijbels. We hopen dat we door deze tragedie niet moeten stoppen met het nuttige werk dat we ieder jaar voor een kwart miljoen Afghanen doen.'

malikah4
28-08-10, 13:19
waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook

spionnen horen altijd ergens als eerst te zijn:wijs::vrede:

percies net als de aivd enzo:D
zijn ook altijd als eerstes he
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
28-08-10, 13:21
Pakistaanse sterren trekken kar noodhulp.


ISLAMABAD - Pakistaanse sterren weten veel meer geld binnen te halen dan de overheid voor noodhulp aan de slachtoffers van overstromingen. Donateurs vrezen dat als ze geld naar de regering overmaken dit in de zakken van ambtenaren verdwijnt.


© AFP
''Ik krijg iedere seconde telefoontjes om hulpgoederen in ontvangst te nemen'', aldus popidool Shahzad Roy dinsdag.
De voormalige cricketspeler Imran Khan haalde met een telefoonactie bijna zes ton op waarmee een hulpactie op touw wordt gezet met duizenden vrachtwagens die goederen naar de getroffen gebieden brengen.

Liefdadigheidsorganisatie Edhi Foundation heeft ruim 28 miljoen euro aan donaties voor hulp ontvangen. Bij een officieel hulpfonds van premier Yousuf Raza Gilani stond de teller enkele dagen geleden nog op 13,8 miljoen euro.
Getroffen
Volgens de VN zijn 17 miljoen mensen getroffen door de overstromingen, die een gebied zo groot als Italië blank hebben gezet. Ongeveer 800.000 mensen blijven verstoken van hulp omdat ze alleen via de lucht te bereiken zijn. VN-hulporganisatie OCHA heeft een dringende oproep gedaan voor ten minste veertig helikopters.
In het zuiden van Pakistan dreigen meer overstromingen. De rivier de Indus zal mogelijk buiten zijn oevers treden. De komende dagen worden kritiek.
Het officiële dodental staat op circa 1500, maar de vrees bestaat dat dit aantal zal oplopen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
28-08-10, 13:31
percies net als de aivd enzo:D
zijn ook altijd als eerstes he
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vreemd, de ene keer roep je om hulp voor de slachtoffers in Pakistan en nu huil je mee met de honden, hoe oprecht was dan jou oproep tot hulp?!?!? :fuckit2:

John2
28-08-10, 13:33
Pakistaanse sterren trekken kar noodhulp.


ISLAMABAD - Pakistaanse sterren weten veel meer geld binnen te halen dan de overheid voor noodhulp aan de slachtoffers van overstromingen. Donateurs vrezen dat als ze geld naar de regering overmaken dit in de zakken van ambtenaren verdwijnt.


© AFP
''Ik krijg iedere seconde telefoontjes om hulpgoederen in ontvangst te nemen'', aldus popidool Shahzad Roy dinsdag.
De voormalige cricketspeler Imran Khan haalde met een telefoonactie bijna zes ton op waarmee een hulpactie op touw wordt gezet met duizenden vrachtwagens die goederen naar de getroffen gebieden brengen.

Liefdadigheidsorganisatie Edhi Foundation heeft ruim 28 miljoen euro aan donaties voor hulp ontvangen. Bij een officieel hulpfonds van premier Yousuf Raza Gilani stond de teller enkele dagen geleden nog op 13,8 miljoen euro.
Getroffen
Volgens de VN zijn 17 miljoen mensen getroffen door de overstromingen, die een gebied zo groot als Italië blank hebben gezet. Ongeveer 800.000 mensen blijven verstoken van hulp omdat ze alleen via de lucht te bereiken zijn. VN-hulporganisatie OCHA heeft een dringende oproep gedaan voor ten minste veertig helikopters.
In het zuiden van Pakistan dreigen meer overstromingen. De rivier de Indus zal mogelijk buiten zijn oevers treden. De komende dagen worden kritiek.
Het officiële dodental staat op circa 1500, maar de vrees bestaat dat dit aantal zal oplopen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik geloof je niet meer, je praat poep.

(leen)
28-08-10, 14:03
het westen is zelfs in staat de uitwerpselen daar te bestuderen in de hoop iets te weten te komen over de taliban

zo paranoid zijn jullie over een paar honderd man die de wereldse grootmachten in hun gardeel houd en vernederd

en jullie mannen(poesjes):hihi:in lijkzakken terug sturen
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

het westen wat jij snapt betstaat alleen in jou hoofdje,
het geloof wat jij belijdt is zeker geen islam,echte moslims distantiëren zich van deze zaken.
je geeft zelf al aan dat de taliban een paar honderd man zijn,
op de 900 miljoen wereldwijd zijn die paar flikkertjes niet eens in nummers aan te geven.

ze moeten hun eigen soort al vermoorden om het nieuws nog te halen,
en dan nog alleen de vrouwen als ze de kans krijgen,god wat een stel stoere vechtersbazen zeg,

prima in staat om de zwakken aan te pakken met een hoofddoek om,
nog te laf om hun gezicht te laten zien,
en dat soort mannetjes moet het westen gaan demoniseren?
zeker als de drugs is uitgewerkt in de ochtend..
fijn groepje grootverbruikers van quat,..

Eke
28-08-10, 18:46
waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook

spionnen horen altijd ergens als eerst te zijn:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ken jij Artsen zonder Grenzen ?

Ze werkten al in Pakistan. Bekijk hun site eens op je gemak. Misschien vermindert het je achterdocht. Want die is niet nodig, Aboenoeh.

Ga op onderzoek uit. Lees. Ontwikkel jezelf. En wees niet te goed gelovig.. Als je de Koran zou kennen zou je weten dat dit ook een wens is van de Profeet Mohammed. Dus dat komt mooi uit, vind je niet ?

Eke
28-08-10, 18:56
EKE
Heel goed dat je ,,ARTSEN ZONDER GRENSEN,, ook ff aanhaald !
Deze mensen die zelfs vaak hun leven wagen , waren hoogst waarschijnlijk eerder bij de getroffen mensen dan wie ook .
:duim:

Jij kent Artsen zonder Grenzen. Ze maken weinig reklame, maar ze doen veel goeds.

aboenoeh
28-08-10, 19:07
het westen wat jij snapt betstaat alleen in jou hoofdje,
het geloof wat jij belijdt is zeker geen islam,echte moslims distantiëren zich van deze zaken.
je geeft zelf al aan dat de taliban een paar honderd man zijn,
op de 900 miljoen wereldwijd zijn die paar flikkertjes niet eens in nummers aan te geven.

ze moeten hun eigen soort al vermoorden om het nieuws nog te halen,
en dan nog alleen de vrouwen als ze de kans krijgen,god wat een stel stoere vechtersbazen zeg,

prima in staat om de zwakken aan te pakken met een hoofddoek om,
nog te laf om hun gezicht te laten zien,
en dat soort mannetjes moet het westen gaan demoniseren?
zeker als de drugs is uitgewerkt in de ochtend..
fijn groepje grootverbruikers van quat,..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:

het westen wat jij snapt betstaat alleen in jou hoofdje,
het geloof wat jij belijdt is zeker geen islam,echte moslims distantiëren zich van deze zaken.
je geeft zelf al aan dat de taliban een paar honderd man zijn,
op de 900 miljoen wereldwijd zijn die paar flikkertjes niet eens in nummers aan te geven.

ge zou echt willen dat jullie niet waren zoals niet blanken over jullie denken he.
ik weet het mijn religie is niet jou gedroomde islam die niet danst naar de pijpen van het westen

inderdaad ik geef aan dat de vechtende taliban niet eens en paar 100 man zijn die tegen de grotste wereldmacht ter wereld
:D:Dschandalig voor jullie
de bittere waarheid is dat hun idiologie wind aan terijn over de hele wereld leenje zelfd hier in uw achtertuin:wijs::wijs:

maar ik gun u uw droomwereld
ik zeg u zelfs dat de islam niet eens bestaat om u gerust te stellen


terwijl de honden blaffen gaat de caravan gewoon voort:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
28-08-10, 19:34
:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:


ge zou echt willen dat jullie niet waren zoals niet blanken over jullie denken he.
ik weet het mijn religie is niet jou gedroomde islam die niet danst naar de pijpen van het westen

inderdaad ik geef aan dat de vechtende taliban niet eens en paar 100 man zijn die tegen de grotste wereldmacht ter wereld
:D:Dschandalig voor jullie
de bittere waarheid is dat hun idiologie wind aan terijn over de hele wereld leenje zelfd hier in uw achtertuin:wijs::wijs:

maar ik gun u uw droomwereld
ik zeg u zelfs dat de islam niet eens bestaat om u gerust te stellen


terwijl de honden blaffen gaat de caravan gewoon voort:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Inderdaad: De honden blaffen, maar de karavaan trekt verder.

fisherman1969
28-08-10, 19:52
:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:


ge zou echt willen dat jullie niet waren zoals niet blanken over jullie denken he.
ik weet het mijn religie is niet jou gedroomde islam die niet danst naar de pijpen van het westen

inderdaad ik geef aan dat de vechtende taliban niet eens en paar 100 man zijn die tegen de grotste wereldmacht ter wereld
:D:Dschandalig voor jullie
de bittere waarheid is dat hun idiologie wind aan terijn over de hele wereld leenje zelfd hier in uw achtertuin:wijs::wijs:

maar ik gun u uw droomwereld
ik zeg u zelfs dat de islam niet eens bestaat om u gerust te stellen


terwijl de honden blaffen gaat de caravan gewoon voort:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hier heb je iets over JOU HELDEN !
De jonge Aisha werd het slachtoffer van de brutaliteit van de Taliban. Terwijl het meisje door haar schoonbroer werd vastgehouden sneed haar eigen echtgenoot op bevel van een lokale Taliban-commandant haar neus en oren af als straf omdat ze probeerde te vluchten van haar wreedaardige schoonfamilie. Die behandelde haar als slavin.

Volgens Time is dit het lot van veel onafhankelijk denkende vrouwen als de Taliban ooit opnieuw de macht zou overnemen in Afghanistan.
Wil je nog meer over jou helden ??
Kan hoor bewijzen genoeg van hun wrede en boosaardige bedoelingen .

malikah4
28-08-10, 21:25
Dat heeft niets met de islaam te maken het kan cultuur zijn.

Dus verward islam niet met cultuur wil je!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

fisherman1969
28-08-10, 21:55
Dat heeft niets met de islaam te maken het kan cultuur zijn.

Dus verward islam niet met cultuur wil je!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mogelijk kan je ff uitleggen waar je het over hebt ??
En tegen wie het gericht is ?
b.v.d
fisherman

John2
28-08-10, 22:00
Dat heeft niets met de islaam te maken het kan cultuur zijn.

Dus verward islam niet met cultuur wil je!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Cultuur en geloof zijn met elkaar verweven, zou een religie op zijn eigen staan spreek je over een sekte.

(leen)
29-08-10, 04:52
:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:


ge zou echt willen dat jullie niet waren zoals niet blanken over jullie denken he.
ik weet het mijn religie is niet jou gedroomde islam die niet danst naar de pijpen van het westen

inderdaad ik geef aan dat de vechtende taliban niet eens en paar 100 man zijn die tegen de grotste wereldmacht ter wereld
:D:Dschandalig voor jullie
de bittere waarheid is dat hun idiologie wind aan terijn over de hele wereld leenje zelfd hier in uw achtertuin:wijs::wijs:

maar ik gun u uw droomwereld
ik zeg u zelfs dat de islam niet eens bestaat om u gerust te stellen


terwijl de honden blaffen gaat de caravan gewoon voort:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

jaah laten we het over een droomwereld hebben,
beginnen we even met de digitale,
stel er komt hier taliban wat denk je dat ze met de iets meer ontwikkelden gaan doen?
en jij kunt met een p.c. overweg, arme jongen, ze laten je leegbloeden en stoppen je lichaam in een varkensvel,
enkel en alleen omdat je hier in het vrije westen gebleven bent terwijl je hun had kunnen helpen met de echte stoere mannen strijd,

oh wacht nu geef ik al aan waarom er nooit tali's naar het westen komen,
jij en je neefje blijven lekker in vlaanderen zitten luisterend naar je oom,
afwachtend op de dingen die toch niet gaan komen.
terwijl in het steenrijke brussel anderen het voor het zeggen hebben,
mensen die veel stenen hebben maar er niet mee stenigen....

(leen)
29-08-10, 04:56
Dat heeft niets met de islaam te maken het kan cultuur zijn.

Dus verward islam niet met cultuur wil je!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

als dat cultuur is waarom endors je dan de cultuurbelijders ten nadele van de islam?

malikah4
02-09-10, 08:37
Giften Pakistan over de 20 miljoen euro

DEN HAAG - Op Giro 555 is inmiddels meer dan 20 miljoen euro binnengekomen voor de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan. De SHO meldde dinsdag dat de teller op 20,5 miljoen euro staat.
De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) besteden het geld aan directe noodhulp, zoals medische zorg, onderdak, water en voedsel. De verwachting is dat het bedrag de komende dagen nog verder oploopt.
De ING liet de SHO het afgelopen weekend weten dat ze de kosten van het betalingsverkeer van donderdag kwijtscheldt.
Ook KPN en Vodafone hebben hun diensten gratis aangeboden, zodat er voor de SHO geen kosten waren verbonden aan het gebruik van het 0800-nummer.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
02-09-10, 08:39
Steden Pakistan lopen leeg om wassend water
Uitgegeven: 29 augustus 2010 18:34
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2010 19:07
SUJAWAL - Dit weekeinde zijn opnieuw honderdduizenden inwoners van Pakistan op de vlucht geslagen voor overstromingen.


Steden Pakistan lopen leeg slideshow
Zondag trof het wassende water van de rivier de Indus Sujawal, een stad met circa 250.000 inwoners in de zuidoostelijke provincie Sindh. Nagenoeg alle inwoners zochten een veilig heenkomen op de Makli-heuvels in de omgeving, zo meldden Pakistaanse media.
De autoriteiten in het land hebben duizenden militairen ingezet voor het versterken van dijken in Sindh, en dan vooral in de belangrijke stad Thatta, die aan de andere kant van de Indus ligt.




Thatta telt circa 350.000 inwoners, van wie velen inmiddels zijn gevlucht naar dezelfde heuvels die dienen als opvangplek voor de mensen uit Sujawal.
Dorpen
Circa 350 dorpen in de omgeving van Thatta en Sujawal zijn eveneens getroffen door overstromingen. Een half miljoen mensen zou inmiddels bivakkeren op de hellingen van de Makli-heuvels. Die staan op de werelderfgoedlijst van Unesco vanwege de aanwezigheid van eeuwenoude graftombes.
De vluchtelingen kregen tot nog toe niet of nauwelijks hulp.
''We hebben geen drinkwater, en al helemaal geen voedsel, tenten of enige andere voorzieningen'', zei Mohammed Usman tegen een verslaggever van Dawn, een Engelstalige kwaliteitskrant. Usman, een arbeider, vluchtte enkele dagen eerder uit Sujawal. In sommige wijken van deze stad staat het water inmiddels 3 meter hoog.
Zenuwcentrum
Thatta is vooralsnog ontkomen aan een soortgelijk lot. De autoriteiten willen dat koste wat kost zo houden, aangezien de stad fungeert als zenuwcentrum voor de moeizaam lopende hulpoperatie in het zuidelijke deel van Sindh, nabij de monding van de Indus in de Arabische Zee.
De provincie met circa 35 miljoen inwoners is het zwaarst getroffen door de overstromingsramp die een maand geleden begon in het bergachtige noordwesten van Pakistan.
Tot op heden zijn bijna 1650 doden gevallen door overstromingen en aardverschuivingen in het Zuid-Aziatische land. Verwacht wordt dat dit aantal flink oploopt als lichamen van vermisten worden gevonden.
Volgens de Verenigde Naties zijn 72.000 kinderen in getroffen gebieden ernstig ondervoed. Het water heeft circa 14 procent van de landbouwgronden verwoest.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
02-09-10, 08:40
72000 KINDEREN ZIJN ONDERVOED!!!!!

Laten we doneren en hun niet vergeten!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
02-09-10, 08:41
Waterpeil rivieren Pakistan zakt maar nood blijft
Uitgegeven: 29 augustus 2010 11:37
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2010 14:17
ISLAMABAD - Een maand sinds de hevige moessonregens de ergste overstromingen in Pakistan veroorzaakten, begint het waterpeil van de meeste rivieren weer langzaam te zakken.


© AFP
Het gevaar voor de getroffenen om te overlijden door ziekte of honger, blijft echter groot.
Functionarissen zeggen nog wel hard te vechten om de stad Thatta te redden in de zuidelijke provincie Sindh. De rivier de Indus is buiten zijn oevers getreden bij Thatta. De watermassa zou nog ongeveer 2 kilometer van de stad verwijderd zijn.

Reddingswerkers en militairen proberen de stad te behoeden voor overstroming door dammen te versterken. Bijna alle 300.000 inwoners hebben Thatta al verlaten. Winkels en scholen zijn gesloten. Alleen mannen zijn achtergebleven om hun bezittingen te beschermen tegen plunderaars.
De weg tussen Thatta en de stad Sujawal staat inmiddels onder water en is voor alle verkeer gesloten. Ook een elektriciteitsstation is overstroomd.
Doden
Tot op heden zijn bijna 1650 doden gevallen door de zware weersomstandigheden in Pakistan. Verwacht wordt dat dit aantal flink oploopt als lichamen van vermisten worden gevonden.
Volgens de Verenigde Naties zijn 72.000 kinderen in getroffen gebieden ernstig ondervoed. Het water heeft circa 14 procent van de landbouwgronden verwoest.
Meteorologen verwachten de komende dagen geen regen. Volgens hen duurt het tien tot twaalf dagen voordat de waterstand in de rivieren in Sindh geen gevaar meer vormt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
02-09-10, 08:41
Giften Pakistan over de 17 miljoen euro
Uitgegeven: 27 augustus 2010 16:04
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2010 16:32
DEN HAAG - Op Giro 555 is inmiddels meer dan 17 miljoen euro binnengekomen voor de slachtoffers van de overstroming in Pakistan. De SHO meldde vrijdag dat de teller op 17.357.010 euro staat.


Actie Pakistan slideshow
Donderdagavond, na een speciale actiedag, stond de teller op 16,1 miljoen euro.
De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) zeggen heel tevreden te zijn met het resultaat van de actiedag die zij met de publieke en commerciële radio- en tv-stations hielden. De SHO besteedt het geld aan directe noodhulp, zoals medische zorg, onderdak, water en voedsel.

Ruim 27.000 mensen belden donderdag het speciaal daarvoor in het leven geroepen actienummer. Daarnaast werden er ruim 3500 sms'jes gestuurd die per sms 3 euro opleverden voor Giro 555.
De ING liet de SHO vrijdagochtend weten dat ze de kosten van het betalingsverkeer van donderdag kwijtscheldt. Ook KPN en Vodafone bieden hun diensten gratis aan, zodat er voor de SHO geen kosten zijn voor het gebruik van het 0800-nummer.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
02-09-10, 14:06
31 doden 170 gewonden, De moedige Pakistaanse mujahedin dragen intussen ook hun steentje bij (http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-11161486):


Meanwhile, in a press release, the Tehrik-e-Taliban Pakistan [TTP] said it took the "responsibility of the three suicide attacks (Fidaee Hamla)".

"It is the revenge of Mulana Ali Shair Haidree who was martyred by Shia extremists," the release said and warned the Shia community of further "harsh attacks on them everywhere".

Mr Haidree was a firebrand anti-Shia leader of the proscribed Sipah-e-Sahaba Pakistan (SSP) group, the BBC's M Ilyas Khan in Islamabad says.

He was killed in Sindh province in August 2009.

Officials at the time said he was killed due to personal enmity, but Sunni hardline groups have been blaming Shia activists for the murder, our correspondent says.

The first explosion came shortly before nightfall on Wednesday, at the end of a procession by some 35,000 Shias to mark the death in the 7th Century of the first Shia imam, Ali bin Abi Talib.

Minutes later, as hundreds of people fled, a suicide bomber blew himself up near an area where food was being prepared for the marchers to break the Ramadan fast.

mark61
02-09-10, 15:18
De kalasjnikofs komen nog niet boven het water uit of ze moorden alweer. Tis dat de explosieven nog niet opgedroogd zijn.

Wat een volk mensen.

(leen)
02-09-10, 21:24
Onbegrijpelijk, wat is de drijfveer voor zoiets.

mark61
02-09-10, 23:28
Onbegrijpelijk, wat is de drijfveer voor zoiets.

Armoede, onderdrukking voor het voetvolk. Machtshonger voor de bazen.

malikah4
04-09-10, 10:51
UPDATE 30 AUGUSTUS PAKISTAN OVERSTROMINGEN
Islamic Relief biedt dagelijks noodhulp aan de getroffenen van de overstromingen in Pakistan. De afgelopen week heeft Islamic Relief de volgende activiteiten uitgevoerd:

De boten die Islamic Relief heeft gekocht worden gebruikt om gestrande mensen te evacueren. Duizenden mensen worden dagelijks gered.
20.000 liter schoon drinkwater wordt in Charsadda dagelijks gedistribueerd door tankers.
9.000 liter schoon drinkwater wordt dagelijks gedistribueerd in Muzaffargarh met het doel om 180.000 mensen in Muzaffargarh te bereiken.
Voedselpakketten zijn uitgedeeld in de volgende gebieden:
In Punjab hebben 49.000 mensen voedselpakketten ontvangen
In Khyber Pakhtunkhwa hebben 35.000 mensen voedselpakketten ontvangen.
In Balochistan hebben 14.000 mensen voedselpakketten ontvangen
In het Pakistaanse deel van Kashmir hebben 3.800 mensen voedselpakketten ontvangen.
Meer activiteiten zijn gepland voor deze fase van de noodhulp. Uw donatie is daarvoor onmisbaar.

DONEER NU
GIRO 2002
ISLAMIC RELIEF NEDERLAND
o.v.v. SOS PAKISTAN

Website: SOS Pakistan - Islamic Relief (http://sospakistan.islamic-relief.nl)

De website bevat o.a foto's van het rampgebied en videobeelden die gemaakt zijn door onze collega's van Islamic Relief in Pakistan

Klik hier voor meer informatie




Zakat ul Fitr
Maak gebruik van deze laatste belangrijke dagen van de Ramadan om uw beloning te vermenigvuldigen

De heilige maand Ramadan is alweer bijna ten einde. Deze maand heeft ons laten stilstaan bij de mensen die het niet zo goed hebben als wij. Solidariteit en barmhartigheid zijn dan ook de sleutelwoorden van deze maand.
Bij de maand Ramadan hoort ook de Zakat ul-Fitr. De Zakat ul-Fitr is voor iedere moslim een plicht, zolang hij de middelen heeft om deze (verplichte) taak te volbrengen.

Het belangrijkste doel van Zakat ul-Fitr is degenen die heeft gevast te voorzien van een manier om hun fouten recht te zetten gedurende de maand Ramadan.
Ibn Abbaas overleverde: “De Profeet (SWS) maakte Zakat ul-Fitr verplicht zodat degenen die vasten gezuiverd kunnen worden van hun ijdele daden en schaamtelijke praat (gedurende Ramadan) en zodat de armen gevoed kunnen worden.

De Zakat ul-Fitr hoort tijdens de maand ramadan of voor de Salaat ul-Eid gedoneerd te worden. Indien dit na de Salaah ul-Eid gedoneerd wordt zal dit als Sadaqah beschouwd worden en wordt het niet geaccepteerd als Zakat.

Zakat ul-fitr voor Pakistan
Ongetwijfeld zult u op de hoogte zijn van de toestand in Pakistan. Pakistan heeft alle hulp nodig die zij kan krijgen, ook uw financiële steun. Niet alleen tijdens de Ramadan is uw hulp hard nodig, maar ook daarna. U kunt een verschil maken, blijf daarom doneren.

Moge Allah SWT onze Zakat accepteren!



Islamic Relief Nederland
Voor meer informatie: Islamic Relief Nederland (http://www.islamic-relief.nl)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ummu_Yahyah
04-09-10, 16:36
Baraka Allaahu feeki zuster! Voor de Belgen onder ons:

Het Rode Kruis lanceert een smsnummer voor Pakistan. Eén sms kost slechts één euro en gaat naar hulpgoederen voor Pakistan. Stuur 'RK' naar 4666 en steun Pakistan insha Allaah!!
Moge Allaah 'azza wa djal hun bijstaan! Ameen!
Baraka Allaahu feekum.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
04-09-10, 20:40
Salaam Aleykoum

Bedankt voor de belgische banknummer oegtie.

amin op je doea
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
04-09-10, 21:59
72000 KINDEREN ZIJN ONDERVOED!!!!!

Laten we doneren en hun niet vergeten!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
binnen 14 dagen na de ramp???


Baraka Allaahu feeki zuster! Voor de Belgen onder ons:

Het Rode Kruis lanceert een smsnummer voor Pakistan. Eén sms kost slechts één euro en gaat naar hulpgoederen voor Pakistan. Stuur 'RK' naar 4666 en steun Pakistan insha Allaah!!
Moge Allaah 'azza wa djal hun bijstaan! Ameen!
Baraka Allaahu feekum.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
4666 is het rampenhulp nummer voor Haiti, even googlen en je vindt het.

malikah4
04-09-10, 22:05
Ja geloof je het niet?

Klinkt vrij logisch gewassen zijn weggespoeld er is geen schoon drinkwater.
Wegen zijn weggespoeld mensen varen met boten om bij andere dorpen te komen.

Moge Allah hun bijstaan amin
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
04-09-10, 22:43
Ja geloof je het niet?

Klinkt vrij logisch gewassen zijn weggespoeld er is geen schoon drinkwater.
Wegen zijn weggespoeld mensen varen met boten om bij andere dorpen te komen.

Moge Allah hun bijstaan amin
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Nee want ondervoeding of tekenen van ondervoeding duren gemiddeld 6 weken, zou er helemaal geen eten zijn of drinken dan sterft de mens na 2 dagen zonder vocht en 7 dagen zonder voedsel (gemiddeld).

Ummu_Yahyah
05-09-10, 00:18
binnen 14 dagen na de ramp???


4666 is het rampenhulp nummer voor Haiti, even googlen en je vindt het.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Laat je beter informeren. Ze hebben allemaal eenzelfde nummer. Van zodra je die sms hebt gestuurt krijg je een antwoord terug van dat nummer met de boodschap 'bedankt om Pakistan te steunen!'. Probeer het!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
05-09-10, 08:58
ze hebben al weinig eten dus zijn waren al op de rand van ondervoeding.
en kinderen kunnen binnen 3 weken sterven en of uitdrogen hoor.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
19-09-10, 14:04
€ 2,5 miljoen binnen op giro555 voor Pakistan
DONDERDAG, 19 AUGUSTUS 2010 10:40 GESCHREVEN DOOR REDACTIE
Vijf dagen na het begin van de Nationale Actie voor Pakistan hebben de SHO op Giro 555 € 2,5 miljoen van de Nederlandse bevolking ontvangen. Sinds 13 augustus 2010 voeren de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) een gezamenlijke actie om fondsen te werven voor de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan. De Nederlandse organisaties werken daarbij samen met lokale, onafhankelijke particuliere hulporganisaties. Deze organisaties hebben tot nu toe aan zo’n 200.000 mensen noodhulp verleend.
Deze hulp bestaat vooral uit de distributie van tenten, hygiëne- en voedselpakketten. Ook wordt gezorgd voor schoon (drink)water, worden waterpompen gerepareerd of waterzuiveringstabletten uitgedeeld. Gezond water is essentieel om te voorkomen dat ziekten uitbreken. De partnerorganisaties van de SHO verlenen ook medische zorg, zetten medische klinieken op en delen medicijnen uit.

Ongeveer 20 miljoen mensen zijn getroffen door de overstromingen die sinds drie weken een groot deel van Pakisten teisteren. Ruim 700.000 huizen zijn beschadigd of verwoest en zes miljoen mensen hebben geen toegang to schoon drinkwater.

De Samenwerkende Hulporganisaties zijn: Cordaid Mensen in Nood, ICCO & Kerk in Actie, Nederlandse Rode Kruis, Oxfam Novib, Tear, Save the Children, Stichting Vluchteling, Terre des Hommes, UNICEF Nederland en World Vision.

Samenwerkendehulporganisaties (http://www.samenwerkendehulporganisaties.nl)
Help slachtoffers overstroming Pakistan! - Help nu! - Giro 555 (http://www.giro555.nl)

Bron: Protestantse Kerk in Nederland (PKN) | Protestantse Kerk in Nederland - Welkom bij de Protestantse Kerk in Nederland
(http://www.pkn.nl)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
19-09-10, 14:15
Europa wil Pakistan ook economisch bijstaan

Uitgegeven: 11 september 2010 14:53



BRUSSEL - De Europese Unie wil het door een watersnood getroffen Pakistan ook economisch bijstaan, naast de humanitaire noodhulp.

De unie vindt dat Pakistan makkelijker handel moet kunnen voeren met Europa, zodat het land er weer bovenop kan komen.





© AFP

Dat benadrukte EU-buitenlandchef Catherine Ashton zaterdag op een afsluitende persconferentie in Brussel na tweedaags informeel overleg met de ministers van Buitenlandse Zaken van de lidstaten. De Nederlandse bewindsman Maxime Verhagen was afwezig.

Europees Commissaris voor Handel Karel De Gucht had de ministers vrijdag meerdere opties voorgelegd om Pakistan te helpen bij de wederopbouw.





Gunstige voorwaarden

Het is in ieder geval de bedoeling dat Pakistan gunstigere voorwaarden krijgt om handel te voeren met Europa.

Op verzoek van de ministers bekijkt De Gucht onder meer of Pakistan bepaalde producten tijdelijk goedkoper mag invoeren. Op een top van de staats- en regeringsleiders van de EU donderdag in Brussel kan de knoop worden doorgehakt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl