PDA

Bekijk Volledige Versie : Blindelings geloven doe je met je hart

malikah4
22-08-10, 14:25
Blindelings geloven doe je met je hart

"Kan ik iets voor u halen?"
vraagt een kind aan de blinde man die op een bankje zit. "Nee hoor jonge, dank je" zegt de man met een glimlach.
"Waarom draagt u een zonnebril meneer? Het is toch nog geen zomer?", de man lacht en antwoord "Nou jongen, dat is omdat ik niet kan zien."De jongen begrijpt het niet, en gaat naast de man zitten.
Nieuwsgierig vraagt hij "Wat kan u dan wel zien?", de man antwoord "Ik zie helemaal niks jongen, mijn wereld is helemaal zwart".
De jongen denkt na en zegt dan,"U weet dus niet hoe alles eruit ziet?" "Nee, dat weet ik niet"antwoord de man. "Maar hoe weet u dan dat er een zon is?"vraagt de jonge nog nieuwsgieriger."Ik weet dat hij daar is, ik kan hem niet zien, maar ik weet het gewoon" zegt de man met een lach op zijn gezicht. "Ik weet dat de zon er is, dat er regen uit de lucht valt die de planten doet groeien, ik hoef het niet te zien om het te geloven, ik geloof er gewoon in.." De jongen vraagt dan"Dus u ziet de dingen niet, maar u gelooft dat ze er zijn.. dat is dus net als bij Allah, Wij zien hem niet, maar ik geloof dat hij er is", het is even stil, dan zegt de man"Je hebt gelijk, jou ogen bereiken hem niet, maar vergeet niet dat zijn ogen jou wel bereiken. Net zoals ik de stralen van de zon niet kan zien, maar ze mij wel bereiken. Geloof met je hard, niet met je hoofd..."
de jongen loopt weg, de man zucht. Hij zegt in zich zelf, "Geloven...
waarom vinden sommige dat moeilijk, wat hebben ze nodig om te de waarheid te zien."
Dan hoort de man een kind hijgend naast zich, "hallo meneer daar ben ik weer, hier pak aan, ik heb een bloem voor u geplukt. Hij is heel mooi groot en heeft mooie bladeren." lachend zegt de man: "ahaha, dank je jongen, dank je..
Ik vertrouw op jou woorden, en dus weet ik dat het een bloem is met mooie grote bladeren. haha dank je..
volgens mij hoor ik je vriendjes roepen of niet, nou ga maar gauw verder spelen." hijgend zegt de jonge met een lach op zijn gezicht "Oke meneer, zal ik doen, doeeiiii" en weg was die weer..
de man glimlacht, en zegt in zichzelf "geloven...
vertrouwen...
daar begint het mee, de tekenen zijn er al, nu moeten wij nog.."

[L]ailaaa
27-08-10, 21:29
Up!

MAMAiLOVEYOU
28-08-10, 18:15
Zo wat mooi