PDA

Bekijk Volledige Versie : Priester: "Ik bid dat Sarkozy hartaanval krijgt wegens uitzetting zigeuners"



Marsipulami
22-08-10, 16:55
Priester: "Ik bid dat Sarkozy hartaanval krijgt wegens uitzetting zigeuners"


Uit verontwaardiging over de omstreden uitzetting van Romazigeuners heeft een priester uit Rijsel de Franse president Nicolas Sarkozy de dood toegewenst. "Ik vraag om vergiffenis, maar ik bid ervoor dat Sarkozy een hartinfarct krijgt. Ik weet het niet meer - mij is echter duidelijk dat het niet okay is", zei broeder Arthur voor journalisten.

Leven gewijd aan Roma

De 71-jarige priester heeft zijn leven gewijd aan het helpen van de Roma. Volgens hem wordt er sinds drie maanden een regelrechte heksenjacht gevoerd tegen de zigeuners.

Frankrijk begon vorige week met de eerste uitzettingen op grotere schaal van Roma. President Sarkozy had eerder opgeroepen tot een harder optreden tegen Roma die illegaal in Frankrijk verblijven.

Paus mengt zich

Officieel luidt het dat de betrokken Roma het land "op vrijwillige basis" verlaten hebben. De volwassenen krijgen elk 300 euro, per kind is dat 100 euro. De actie lokte in binnen- en buitenland scherpe kritiek uit.
Paus Benedictus XVI riep de Franse pelgrims vandaag nog op om mensen van alle origines op te vangen. (belga/lb)

PaRiSCaSa
23-08-10, 00:33
I wonder how one can pray for someone else’s death…Things probably said in anger and desperation.

An imam making such comments would have been called a "fanatic"/an "extremist"...