PDA

Bekijk Volledige Versie : De planeet AARDE is mogelijk niet uniek



fisherman1969
24-08-10, 23:13
Californische conferentie van speurders naar aliens.

De bijeenkomst in Santa Clara stond in het teken van 50 jaar SETI, het project waarbij kosmische ruis wordt beluisterd in de hoop een levensteken te vinden van intelligent leven elders in de kosmos.

Plunderen
De Britse astrofysicus Stephen Hawking (68) zei recent dat de mensheid geen kik moest geven als aliens zich melden. Hij noemt het aannemelijk dat een beschaving die in staat is om met de aarde te communiceren technologisch verder is gevorderd dan de onze. Hawking vreest dat de aliens de aarde alleen zullen bezoeken om hem plunderen.

In Santa Clara bleken anderen zijn angst te delen. ‘Niemand weet of er geen risico’s kleven aan het versturen van een boodschap’, zei John Billingham, oud-voorzitter van het SETI-programma.

Gepasseerd station
Astronoom Seth Shostak noemde het debat een gepasseerd station. Volgens hem stuurt de aarde voortdurend boodschappen uit, in de vorm van radio- en tv-uitzendingen die nu eenmaal niet ophouden bij de dampkring. ‘Elke buitenaardse beschaving die mogelijk een bedreiging voor ons vormt, kan allang weten dat we er zijn. Het heeft geen enkele zin om hier wakker van te liggen.’

Andere sprekers hielden het erop dat de vreemde wezens niet geďnteresseerd zijn in onze technologische kennis, maar eerder in Van Gogh en Bach. Beeldende kunst en muziek zijn typisch menselijke uitingsvormen, stelden zij.

Lady GaGa
Schrijver Pierre Schwob zei te vermoeden dat aliens de Goldbergvariaties van Johann Sebastian Bach op prijs zullen stellen. Op de vraag of een buitenaards wezen ook waardering zou kunnen opbrengen voor Lady Gaga antwoordde Schwob: ‘Daar waag ik me maar niet aan.’

Seth Shostak zei te verwachten dat de wetenschap binnen 25 jaar het bewijs vindt voor intelligent leven elders.

John2
24-08-10, 23:37
Lady GaGa

Radio GaGa was van Queen.

fisherman1969
24-08-10, 23:48
Radio GaGa was van Queen.

Eerlijkgezegd ik ken het nr niet ,mogelijk wel als ik het hoor
Verder verwacht ik geen kommentaar *)meer ,maar plaatse deze topic**) als
antwoord op de serie haat dragende topic,s door Abdoeltje en consorten .

*) dan krijgen ze hun vet

**) wel nieuws van de dag hoor!!

John2
24-08-10, 23:54
Eerlijkgezegd ik ken het nr niet ,mogelijk wel als ik het hoor
Verder verwacht ik geen kommentaar *)meer ,maar plaatse deze topic**) als
antwoord op de serie haat dragende topic,s door Abdoeltje en consorten .

*) dan krijgen ze hun vet

**) wel nieuws van de dag hoor!!
Zou het bij hun IQ er iets van overkomen?

Met ons allen melding maken is denk ik de enigste mogelijkheid om tuig als hen te weren op internet.