PDA

Bekijk Volledige Versie : Dirk van den broek neemt moslims in de zeik



HUISBAAS
25-08-10, 00:54
Koop geen dadels van Dirk van den Broek!

De Zuid-Afrikaanse dadels die de Dirk van den Broek aan het Bos en Lommerplein verkoopt blijken uit Israël te komen. Dat ontdekte Amsterdammer Mo Taira Idrissi.

Hij is moslim en boycot uit principe producten uit Israël, zo ook de dadels van het merk Natural Dates Medjoul. Zijn verbazing was groot toen hij twee weken geleden op de verpakking zag staan dat de dadels uit Zuid-Afrika komen. Die informatie blijkt echter niet te kloppen De streepjescode op het produkt begint namelijk met de cijfers 729. Dat is de landcode van Israël.

Dirk van den Broek was niet bereikbaar voor commentaar. Taira Idrissi wil de dadels in elk geval niet hebben.

http://www.at5.nl/imgcache/1/14e2b66f087b0ff8bdfa5a675176b632.jpg

BRON: http://www.at5.nl/artikelen/47034/dadels (http://www.at5.nl/artikelen/47034/dadels)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
25-08-10, 00:54
Je kan dadels beter gewoon in een islamitische winkels kopen.

Is veel beter en je weet zeker dat ze niet van Israel komen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hyperion
25-08-10, 00:57
klopt maar ze zijn dan vaak van lage kwaliteit, die Medjoul dadels zijn wel erg lekker vergeleken met dadels die uit Tunesie komen..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
25-08-10, 01:17
'K wist al langer dat het een israëlische truuk was. Ook in de islamitische winkels staan in alle kleuren op die medjoul dadelboxen dat ze afkomstig zijn uit zuid-afrika. Maar zuid-afrika alsware de dadelproducent gaat er bij mij niet in. Die dadels maken gewoon een omweg.

HaasHaas
25-08-10, 08:25
dan moet men wel de reden noemen waarom mensen deze dadels niet wensen te kopen/eten. iets niet willen kopen of eten omdat het uit israel komt klinkt nogal een beetje triviaal. hier staat vast de reden bij: http://www.wijblijvenhier.nl/archives/2194-Boycott-Isralische-Dadels!.html (http://www.wijblijvenhier.nl/archives/2194-Boycott-Isralische-Dadels%21.html)
al weet ik niet of deze dadels in dat rijtje horen.
alhoewel ik het wel een heel hysterisch artikel vind verder.

John2
25-08-10, 08:31
Koop geen dadels van Dirk van den Broek!

De Zuid-Afrikaanse dadels die de Dirk van den Broek aan het Bos en Lommerplein verkoopt blijken uit Israël te komen. Dat ontdekte Amsterdammer Mo Taira Idrissi.

Hij is moslim en boycot uit principe producten uit Israël, zo ook de dadels van het merk Natural Dates Medjoul. Zijn verbazing was groot toen hij twee weken geleden op de verpakking zag staan dat de dadels uit Zuid-Afrika komen. Die informatie blijkt echter niet te kloppen De streepjescode op het produkt begint namelijk met de cijfers 729. Dat is de landcode van Israël.

Dirk van den Broek was niet bereikbaar voor commentaar. Taira Idrissi wil de dadels in elk geval niet hebben.

http://www.at5.nl/imgcache/1/14e2b66f087b0ff8bdfa5a675176b632.jpg

BRON: http://www.at5.nl/artikelen/47034/dadels (http://www.at5.nl/artikelen/47034/dadels)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Gaan we weer, leer eerst eens de internationale ISBN-codes.

Een ISBN nummer is opgebouwd uit 10 cijfers. Deze 10 cijfers zijn weer in 4 verschillende groepen verdeeld:

Groep 1: de groepsaanduiding/landencode
Groep 2: de uitgevers en producentenaanduiding
Groep 3: de titelaanduiding
Groep 4: het controlegetal<
Een voorbeeld van een ISBN nummer is:

ISBN 90-14-02143-7
1 2 3 4

Het cijfer 729 is een internationaal product waarvan de herkomst niet vast is gesteld, Veel producten zoals fruit kennen deze code, omdat deze vaak worden verzameld in één gebied en dan pas over de wereld gaan.

mark61
25-08-10, 08:32
Gaan we weer, leer eerst eens de internationale ISBN-codes.

International Standaard Boek Nummer.

Imbeciel :hihi:

'Landencodes' bestaan niet:

The GS1 Prefix, the first two or three digits, usually identifying the national GS1 Member Organisation to which the manufacturer is registered (not necessarily where the product is actually made).

Joesoef
25-08-10, 08:38
Gaan we weer, leer eerst eens de internationale ISBN-codes.

Een ISBN nummer is opgebouwd uit 10 cijfers. Deze 10 cijfers zijn weer in 4 verschillende groepen verdeeld:

Groep 1: de groepsaanduiding/landencode
Groep 2: de uitgevers en producentenaanduiding
Groep 3: de titelaanduiding
Groep 4: het controlegetal<
Een voorbeeld van een ISBN nummer is:

ISBN 90-14-02143-7
1 2 3 4

Het cijfer 729 is een internationaal product waarvan de herkomst niet vast is gesteld, Veel producten zoals fruit kennen deze code, omdat deze vaak worden verzameld in één gebied en dan pas over de wereld gaan.



Dadelboek?



Zelfs dit verklooi je..

HaasHaas
25-08-10, 08:44
john is waarschijnlijk in de war gebracht door deze website: http://www.jerm.nl/verslageniris/strcdisbn/strcdisbn.asp

VOORWOORD

Ik heb dit onderwerp gekozen omdat het mij wel leuk leek om is te weten te komen hoe zo'n code nou eigenlijk in elkaar zit en waar het allemaal voor dient.
Eerst wilde ik alleen de ISBN-nummers doen. Maar dit werd een beetje kort dus ik dacht dan doe ik de streepjescode er ook nog bij. Alleen het was wel jammer dat er niet eens zo heel veel informatie over te vinden is. Dit verwacht je namelijk juist wel omdat het toch redelijk bekend bij de mensen is. Ik wens in ieder geval iedereen die deze P.O. leest een heleboel leesplezier.

John2
25-08-10, 08:48
International Standaard Boek Nummer.

Imbeciel :hihi:

'Landencodes' bestaan niet:

The GS1 Prefix, the first two or three digits, usually identifying the national GS1 Member Organisation to which the manufacturer is registered (not necessarily where the product is actually made).


Dadelboek?



Zelfs dit verklooi je..

Mijn bron:

Handleiding voor het Internationaal Standaard Boek Nummer samengesteld op basis van de International ISBN users' manual, door het Nederlands Bureau ISBN 4e herziende druk, Culemborg Boekhuis, 1987

Jullie bron stelletje liegende mongoollieden?

HaasHaas
25-08-10, 08:51
nou nou John, kom op, vergissen is menselijk
De opbouw van het ISBN

Een ISBN nummer is opgebouwd uit 10 cijfers. Deze 10 cijfers zijn weer in 4 verschillende groepen verdeeld:

Groep 1: de groepsaanduiding/landencode
Groep 2: de uitgevers en producentenaanduiding
Groep 3: de titelaanduiding
Groep 4: het controlegetal<
Een voorbeeld van een ISBN nummer is:

ISBN 90-14-02143-7
1 2 3 4

Max Stirner
25-08-10, 08:54
dan moet men wel de reden noemen waarom mensen deze dadels niet wensen te kopen/eten. iets niet willen kopen of eten omdat het uit israel komt klinkt nogal een beetje triviaal. .


Gewoon, omdat Israel de Palestijnen terroriseert - en we zijn tegen onderdrukking.

Dus kopen we liever dadels uit Iran.


Snap je ?

HaasHaas
25-08-10, 08:58
Gewoon, omdat Israel de Palestijnen terroriseert - en we zijn tegen onderdrukking.

Dus kopen we liever dadels uit Iran.


Snap je ?

ja dat snap ik :hihi:
maar het zou completer zijn geweest wanneer ze dat in het artikel zouden hebben vermeld. iran terroriseert ook koerden en vrije geesten, dus dan zou je die van iran ook moeten boycotten. :hihi:

HaasHaas
25-08-10, 09:01
trouwens, de lekkerste dadels komen uit algerije.
die grote platte mormels zijn goor, vind ik.

reallife
25-08-10, 09:13
Je kan dadels beter gewoon in een islamitische winkels kopen.

Is veel beter en je weet zeker dat ze niet van Israel komen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Daar kijken ze je anders ook wel vaag aan hoor als je vraagt waar iets vandaan komt. Pas vroeg een vrouw waar de kaki's vandaan kwamen en ze kreeg als antwoord, Spanje. Kijk ik thuis op de doos staat er Zuid Afrika. :argwaan:

John2
25-08-10, 09:32
john is waarschijnlijk in de war gebracht door deze website: http://www.jerm.nl/verslageniris/strcdisbn/strcdisbn.asp

VOORWOORD

Ik heb dit onderwerp gekozen omdat het mij wel leuk leek om is te weten te komen hoe zo'n code nou eigenlijk in elkaar zit en waar het allemaal voor dient.
Eerst wilde ik alleen de ISBN-nummers doen. Maar dit werd een beetje kort dus ik dacht dan doe ik de streepjescode er ook nog bij. Alleen het was wel jammer dat er niet eens zo heel veel informatie over te vinden is. Dit verwacht je namelijk juist wel omdat het toch redelijk bekend bij de mensen is. Ik wens in ieder geval iedereen die deze P.O. leest een heleboel leesplezier.


nou nou John, kom op, vergissen is menselijk
De opbouw van het ISBN

Een ISBN nummer is opgebouwd uit 10 cijfers. Deze 10 cijfers zijn weer in 4 verschillende groepen verdeeld:

Groep 1: de groepsaanduiding/landencode
Groep 2: de uitgevers en producentenaanduiding
Groep 3: de titelaanduiding
Groep 4: het controlegetal<
Een voorbeeld van een ISBN nummer is:

ISBN 90-14-02143-7
1 2 3 4

Bedankt die site had ik ook al gevonden toen ik opzoek was naar het boek online en verwezen werd naar deze site.
En wat daar staat klopt ook, barcode en ISBN-code heeft de zelfde opbouw zoals vele codes waaronder zelfs bankrekeningnummers vallen.
Zag ook dat de schrijver op deze site het volgende schreef en afweek van het boek

729 Israeli Bar Code Association – EAN Israel
Terwijl dit altijd de internationale code was als het er geen certificaat van herkomst erbij zat of het product afkomstig was uit een land die geen registratie code had/heeft en je alleen uit groep 2 de herkomst kon bepalen als deze niet uit 4x0 bestaat.
Zou ik als voorbeeld nederlands bedrijf een beveiligingsunit samenstellen met camera's uit Japan, zenders uit Korea en beeldschermen uit Nederland en dit als pakket gaan verkopen krijgt het ook bij export een 729 nummer toegekend en dienen de herkomst certificaten als geldig document.
Het boek "Handleiding voor het Internationaal Standaard Boek Nummer" die als bijlage wordt geleverd staat ook het zelfde vermeld, dus zie geen kwaad in een copie van die site.

mark61
25-08-10, 09:36
Mijn bron:


Jullie bron stelletje liegende mongoollieden?

Zelfs voor jou is dit een stupide reactie.

BOEK

DADELS

mark61
25-08-10, 09:38
trouwens, de lekkerste dadels komen uit algerije.
die grote platte mormels zijn goor, vind ik.

Ik ga voor Iraanse maar die zijn sji`itisch en dus van de duivel. Gelukkig ben ik kafir dus maakt het geen vijg uit :ego:

mark61
25-08-10, 09:39
Gewoon, omdat Israel de Palestijnen terroriseert - en we zijn tegen onderdrukking.

Dus kopen we liever dadels uit Iran.


Snap je ?

Er zijn zekers geen mensenrechtendemocratische dadels? Toestanden.

HaasHaas
25-08-10, 09:44
Ik ga voor Iraanse maar die zijn sji`itisch en dus van de duivel. Gelukkig ben ik kafir dus maakt het geen vijg uit :ego:

das wel shiiitisch ja.
maar ik dacht altijd dat jij een hey-yatollah, leave-those-kids-alone-pink-floyd gast was. dan maakt religie niet heel veel cactusvijgen uit.

HaasHaas
25-08-10, 09:46
Bedankt die site had ik ook al gevonden toen ik opzoek was naar het boek online en verwezen werd naar deze site.
En wat daar staat klopt ook, barcode en ISBN-code heeft de zelfde opbouw zoals vele codes waaronder zelfs bankrekeningnummers vallen.
Zag ook dat de schrijver op deze site het volgende schreef en afweek van het boek

Terwijl dit altijd de internationale code was als het er geen certificaat van herkomst erbij zat of het product afkomstig was uit een land die geen registratie code had/heeft en je alleen uit groep 2 de herkomst kon bepalen als deze niet uit 4x0 bestaat.
Zou ik als voorbeeld nederlands bedrijf een beveiligingsunit samenstellen met camera's uit Japan, zenders uit Korea en beeldschermen uit Nederland en dit als pakket gaan verkopen krijgt het ook bij export een 729 nummer toegekend en dienen de herkomst certificaten als geldig document.
Het boek "Handleiding voor het Internationaal Standaard Boek Nummer" die als bijlage wordt geleverd staat ook het zelfde vermeld, dus zie geen kwaad in een copie van die site.

ewa is goed, et maakt die niet zo heel veel uit meer. alles ist gut.

John2
25-08-10, 09:46
Daar kijken ze je anders ook wel vaag aan hoor als je vraagt waar iets vandaan komt. Pas vroeg een vrouw waar de kaki's vandaan kwamen en ze kreeg als antwoord, Spanje. Kijk ik thuis op de doos staat er Zuid Afrika. :argwaan:
Vele producten uit Afrika komen Spanje binnen als eerste land van Europa, waar dan voor doorvoer naar andere landen een certificaat van herkomst wordt afgegeven en een CE-norm krijgt met herkomst Spanje.
Binnen de Europa zijn deze regels duidelijk, maar voor producten buiten europa is de herkomst vaak onduidelijk voor de consument al is iedere winkelier verplicht om te vermelden waar zijn/haar product vandaan komt.
Al zal handelsverdragen en overeenkomsten tussen landen het achterhalen van herkomst het moeilijk maken.
En zo kunnen ook vele boycotten en verboden worden omzeilt door simpel een in- en uitklaring van een product.

John2
25-08-10, 09:46
ewa is goed, et maakt die niet zo heel veel uit meer. alles ist gut.

Dank u

mark61
25-08-10, 09:58
das wel shiiitisch ja.
maar ik dacht altijd dat jij een hey-yatollah, leave-those-kids-alone-pink-floyd gast was. dan maakt religie niet heel veel cactusvijgen uit.

Pink Floyd is haraam, of je nou soenni of sji`i of kafier bent :jammer:

John2
25-08-10, 09:58
Zelfs voor jou is dit een stupide reactie.

BOEK

DADELS

Ging mij om het aantonen hoe een bar/pin/boek-code tot stand komt en de werking/herkenning hiervan.
Zo kun je Israëlische producten aantreffen in Israël met daarop herkomst Nederland door bijvoorbeeld een belasting voordeel binnen te halen.

Bijvoorbeeld container meubels uit Pakistan in haven Rotterdam invoerrechten hoog tarief.
Je rijdt (jaren terug kan nu niet meer) naar de grens met de documenten van Oosterijk en laat ze daar uitvoeren en direct weer invoeren scheelt dit destijds 7% invoerrechten op een bedrag van 250 duizend is dit een aardig zakcentje voor een dag werk, maar hierdoor veranderd ook direct het land van herkomst van Pakistan in Oostenrijk :)
Het zelfde was vroeger voor de Hongkong-Engeland-Spanje route waardoor je de extra invoerrechten kon ontduiken.

mark61
25-08-10, 10:00
Ging mij om het aantonen hoe een bar/pin/boek-code tot stand komt en de werking/herkenning hiervan.
Zo kun je Israëlische producten aantreffen in Israël met daarop herkomst Nederland door bijvoorbeeld een belasting voordeel binnen te halen.

Bijvoorbeeld container meubels uit Pakistan in haven Rotterdam invoerrechten hoog tarief.
Je rijdt (jaren terug kan nu niet meer) naar de grens met de documenten van Oosterijk en laat ze daar uitvoeren en direct weer invoeren scheelt dit destijds 7% invoerrechten op een bedrag van 250 duizend is dit een aardig zakcentje voor een dag werk, maar hierdoor veranderd ook direct het land van herkomst van Pakistan in Oostenrijk :)
Het zelfde was vroeger voor de Hongkong-Engeland-Spanje route waardoor je de extra invoerrechten kon ontduiken.

BOEK <> DADELS

Gauw eroverheen lullen over 25 andere onderwerpen helpt niet, dat heb ik je al eerder uitgelegd.

knuppeltje
25-08-10, 10:00
Ging mij om het aantonen hoe....

En dus verzin je maar de meest baarlijke nonsens.

Witte78
25-08-10, 10:01
Ging mij om het aantonen hoe een bar/pin/boek-code tot stand komt en de werking/herkenning hiervan.
Zo kun je Israëlische producten aantreffen in Israël met daarop herkomst Nederland door bijvoorbeeld een belasting voordeel binnen te halen.

Bijvoorbeeld container meubels uit Pakistan in haven Rotterdam invoerrechten hoog tarief.
Je rijdt (jaren terug kan nu niet meer) naar de grens met de documenten van Oosterijk en laat ze daar uitvoeren en direct weer invoeren scheelt dit destijds 7% invoerrechten op een bedrag van 250 duizend is dit een aardig zakcentje voor een dag werk, maar hierdoor veranderd ook direct het land van herkomst van Pakistan in Oostenrijk :)
Het zelfde was vroeger voor de Hongkong-Engeland-Spanje route waardoor je de extra invoerrechten kon ontduiken.

Laat nog eens die bron zien dat 729 een internationaal product betreft waarvan de herkomst onbekend is.

Nah laat maar, het is goed hoor sjonnie.

John2
25-08-10, 10:01
Pink Floyd is haraam, of je nou soenni of sji`i of kafier bent :jammer:
Voor Joesoef en Mark :)

Joesoef
25-08-10, 10:27
Mijn bron:


Jullie bron stelletje liegende mongoollieden?


ISBN, international standard book number. Boeken hebben twee nummers, ISBN en EAN. EAN staat voor European Article Number.

John2
25-08-10, 12:39
BOEK <> DADELS

Gauw eroverheen lullen over 25 andere onderwerpen helpt niet, dat heb ik je al eerder uitgelegd.
Ik lul nergens overheen en ik snij totaal geen ander onderwerp aan, ik legde alleen de werking uit van een bar code?


En dus verzin je maar de meest baarlijke nonsens.
ik baar niet vrouwen baren.


Laat nog eens die bron zien dat 729 een internationaal product betreft waarvan de herkomst onbekend is.

Nah laat maar, het is goed hoor sjonnie.
http://www.adams1.com/upccode.html
En voor GS1 heb jij gelijk daar is 729 Israël


ISBN, international standard book number. Boeken hebben twee nummers, ISBN en EAN. EAN staat voor European Article Number.
Ja Joesoef, maar het ging mij totaal niet om boeken of artikelen maar om te tonen hoe de code moet worden gelezen.

Witte78
25-08-10, 13:00
Ik lul nergens overheen en ik snij totaal geen ander onderwerp aan, ik legde alleen de werking uit van een bar code?


ik baar niet vrouwen baren.


http://www.adams1.com/upccode.html
En voor GS1 heb jij gelijk daar is 729 Israël


Ja Joesoef, maar het ging mij totaal niet om boeken of artikelen maar om te tonen hoe de code moet worden gelezen.


Goed zo, heb je toch weer wat geleerd.

Joesoef
25-08-10, 13:01
Sjon, de prikker die sneller copy/ paste dan zijn schaduw.

Aït Ayt
25-08-10, 13:20
Sjon, de prikker die sneller copy/ paste dan zijn schaduw.

joes, de prikker die sneller hapt dan zijn schaduw..

Wide-O
25-08-10, 13:48
Het ging hier wel om dadels van Dirk van den Boek ja!

tanger'73
25-08-10, 16:49
'K dacht me nog goed te kunnen herinneren, dat vorig jaar op die River Jordan medjoul dadels gewoon israël stond?

Bofko
25-08-10, 17:08
Het ging hier wel om dadels van Dirk van den Boek ja!
Dirk van het Boek toch ?

Of is dat muggenzeverij ?

Witte78
25-08-10, 17:13
'K dacht me nog goed te kunnen herinneren, dat vorig jaar op die River Jordan medjoul dadels gewoon israël stond?

"Jordan river" zou ook een belletje moeten doen rinkelen. Misschien weet sjonnie of er in Zuid Afrika een rivier is die Jordan River heet.

mark61
25-08-10, 17:34
Het ging hier wel om dadels van Dirk van den Boek ja!

Das trouwens een beruchte zionist. Ik denk dat ze uit zijn achtertuin komen.

Wide-O
25-08-10, 17:54
Dirk van het Boek toch ?


:D :D

Als ik moslim & kruidenier was, ik zou niet twijfelen!

John2
25-08-10, 17:56
Sjon, de prikker die sneller copy/ paste dan zijn schaduw.
hahaha, hij is leuk......:hihi:


Het ging hier wel om dadels van Dirk van den Boek ja!
Kijk ging wel over een boek :ego:


"Jordan river" zou ook een belletje moeten doen rinkelen. Misschien weet sjonnie of er in Zuid Afrika een rivier is die Jordan River heet.
Weet niet of je Mozambique wilt tellen tot zuid afrika?
Maar om je geweten gerust te stellen Jordan River is een bedrijf met twee kantoren, eentje in Israël en eentje in Zuid Afrika.

Wide-O
25-08-10, 18:00
Das trouwens een beruchte zionist. Ik denk dat ze uit zijn achtertuin komen.

Ja, nou, ja. Ik vraag me af of zo'n bedrijf daar weet van heeft. Kan wel hoor.

In elk geval lijkt het me nogal raar om het "land van herkomst" te camoufleren. Straks blijkt mijn iPad* niet eens in de VS gemaakt te zijn.

* voor de goede verstaander: ik heb geen iPad. Ik lees nog gewoon analoog.

Witte78
25-08-10, 19:00
Weet niet of je Mozambique wilt tellen tot zuid afrika?
Maar om je geweten gerust te stellen Jordan River is een bedrijf met twee kantoren, eentje in Israël en eentje in Zuid Afrika.


Zoals gewoonlijk zit het allemaal weer net even iets anders dan jij vertelt:


Situated on the banks of the Orange River in the semi-desert Northern Cape region of South Africa known as the Bushmanland, Klein Pella produces 220 tons of dates annually, with the promise of increasing quantities in years to come.
Hadiklaim, the Israel Date Growers Cooperative foresaw the potential of working in partnership with Karsten farms.

By linking the Jordan River's Northern Hemisphere growing season with Karsten Farm's Southern Hemisphere growing season, Hadiklaim-Jordan River international now markets freshly cropped dates to locations the world over every season of the year Hadiklaim, The Israel Date Growers Cooperative is, thus, at the forefront of category management, able to serve buyers as THE comprehensive source of dates and date products around the globe and throughout the year.

Maar die dadels komen dus wel uit Zuid Afrika. Hier worden ze verbouwd:

http://www.karsten.co.za/framework/product_listing.php?catid=38

Let trouwens op hoe donker het daar is onder dat bladerdak.

Ahlam851
25-08-10, 19:29
Zeg eens eerlijk, wie gaat er nou weer boodschappen doen bij Dirk vd Broek :hihi:











Alhoewel ... Ik zag een identieke pakje zoals op de afb. thuis liggen :hihi: Ik ga nu meteen vragen wie erachter zit!!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
25-08-10, 19:35
=Witte78;4438198]Zoals gewoonlijk zit het allemaal weer net even iets anders dan jij vertelt:


Lees jij wel wat je zelf vraagt?



Maar die dadels komen dus wel uit Zuid Afrika. Hier worden ze verbouwd:

http://www.karsten.co.za/framework/product_listing.php?catid=38

Let trouwens op hoe donker het daar is onder dat bladerdak.
Waar zei ik dat ze niet uit Afrika zouden komen?
Ik zei alleen dat Jordan River twee kantoren heeft, eentje in Zuid Afrika en eentje in Israël, dat wat alles, ik zei dus niet dat ze geen dadels verpakten of verbouwen, dus hoe kom je erbij?

Trouwens jou link is van Karsten en niet van Jordan River

Witte78
25-08-10, 19:57
Lees jij wel wat je zelf vraagt?


Je mist een beetje zelfkennis. Niemand neemt wat je schrijft serieus. Die vraag was dan ook sarcastisch.




Waar zei ik dat ze niet uit Afrika zouden komen?
Ik zei alleen dat Jordan River twee kantoren heeft, eentje in Zuid Afrika en eentje in Israël, dat wat alles, ik zei dus niet dat ze geen dadels verpakten of verbouwen, dus hoe kom je erbij?

Trouwens jou link is van Karsten en niet van Jordan River

Jordan river is dus een merknaam, het bedrijf heet Hadiklaim. En die hebben zover ik weet geen kantoor in ZA. Hoe kom je daar bij? Grote duim?

Joesoef
25-08-10, 20:10
Medjoel is gewoon een ras (grote zoete zachte dadel) en wordt in half afrika/ arabie verbouwd. Zelfs de vs. Ze kunnen dus echt overal vandaan komen. Koopje een zakje met medjoul tunesie en er zit een handelaar tussen kan de inhoud net zo goed uit israel komen al acht ik die kans zeer klein. Israel is een gigantische exporteur van fruit en groente, zag laatst bij de ah een zak aardappelen uit israel, volkomen bezopen natuurlijk. Aardappelen die worden ingevlogen.....

Geloof alleen dat iraniers zo iets niet kunnen doen maar dat ligt meer aan de import beperkingen die de iraanse overheid opsteld ;).

fisherman1969
25-08-10, 20:29
Medjoel is gewoon een ras (grote zoete zachte dadel) en wordt in half afrika/ arabie verbouwd. Zelfs de vs. Ze kunnen dus echt overal vandaan komen. Koopje een zakje met medjoul tunesie en er zit een handelaar tussen kan de inhoud net zo goed uit israel komen al acht ik die kans zeer klein. Israel is een gigantische exporteur van fruit en groente, zag laatst bij de ah een zak aardappelen uit israel, volkomen bezopen natuurlijk. Aardappelen die worden ingevlogen.....

Geloof alleen dat iraniers zo iets niet kunnen doen maar dat ligt meer aan de import beperkingen die de iraanse overheid opsteld ;).

Dit soort bedrog ia al jaren zo.
Ik heb meegemaakt met een lading NEDERLANDSE melkpoeder , die naar DENEMARKEN verscheept werd , en daar moesten we het uit laden en tot onze stomme verbazing moesten we toen een Melkpoeder product( instant pudding ) weer laden en naar jawel NEDERLAND brengen en wat stond er op ??
Jawel 100% top kwaliteit uit DENEMARKEN !!

John2
25-08-10, 21:33
=Witte78;4438238]Je mist een beetje zelfkennis. Niemand neemt wat je schrijft serieus. Die vraag was dan ook sarcastisch.
Dus het is sarcasme als jij schrijft dat ik me wederom vergist?


Jordan river is dus een merknaam, het bedrijf heet Hadiklaim. En die hebben zover ik weet geen kantoor in ZA. Hoe kom je daar bij? Grote duim?
Jordan River is een bedrijf en een directe merknaam en nee niet mijn grote duim gewoon inloggen op K.v.K.


=Joesoef;4438248]Medjoel is gewoon een ras (grote zoete zachte dadel) en wordt in half afrika/ arabie verbouwd.
En verrekt lekker met kruidenboter of kaas, even een uitje snipperen, zalig gewoon.


Zelfs de vs. Ze kunnen dus echt overal vandaan komen. Koopje een zakje met medjoul tunesie en er zit een handelaar tussen kan de inhoud net zo goed uit israel komen al acht ik die kans zeer klein. Israel is een gigantische exporteur van fruit en groente, zag laatst bij de ah een zak aardappelen uit israel, volkomen bezopen natuurlijk.
Inderdaad en desnoods worden ze overgepakt om de herkomst te verbergen.

Aardappelen die worden ingevlogen.....

Liever Aardappelen dan wapens Joesoef.


Geloof alleen dat iraniers zo iets niet kunnen doen maar dat ligt meer aan de import beperkingen die de iraanse overheid opsteld ;).
Eten en voedingsmiddelen hebben bijna geen beperking voor import, export ligt iets moeilijker.

(leen)
25-08-10, 21:44
Dit soort bedrog ia al jaren zo.
Ik heb meegemaakt met een lading NEDERLANDSE melkpoeder , die naar DENEMARKEN verscheept werd , en daar moesten we het uit laden en tot onze stomme verbazing moesten we toen een Melkpoeder product( instant pudding ) weer laden en naar jawel NEDERLAND brengen en wat stond er op ??
Jawel 100% top kwaliteit uit DENEMARKEN !!

Gebeurt inderdaad,ook om de regels iets te buigen,

Kantvlees van runderen mag in nederland niet gebruikt worden voor menselijke consumptie.
Man hier in de buurt laadt dagelijks zijn truck vol met kantvlees rijdt er mee de grens over,daar word het vet er uitgekookt en terug geimporteerd als zijnde een halffabrikaat,
wat dan wel weer in de mayo e.d. mag:maf2:

(bij kantvlees moet je denken aan vlees van het hoofd en benen dus niet bedorven ofzo)

het dadel verhaal zal ook wel een soortgelijke reden hebben,keertje in of exporteren en cashen:loens:

John2
25-08-10, 21:56
Gebeurt inderdaad,ook om de regels iets te buigen,

Kantvlees van runderen mag in nederland niet gebruikt worden voor menselijke consumptie.
Man hier in de buurt laadt dagelijks zijn truck vol met kantvlees rijdt er mee de grens over,daar word het vet er uitgekookt en terug geimporteerd als zijnde een halffabrikaat,
wat dan wel weer in de mayo e.d. mag:maf2:

(bij kantvlees moet je denken aan vlees van het hoofd en benen dus niet bedorven ofzo)

het dadel verhaal zal ook wel een soortgelijke reden hebben,keertje in of exporteren en cashen:loens:

Je hebt het over rundvlees, maar wat denk je van varkensvlees dat als half fabrïkaat terug komt als bijproduct van bijvoorbeeld mayo maar ook van bakboter.

super ick
26-08-10, 08:30
Wat een oeverloos gezwam.

knuppeltje
26-08-10, 09:17
Je hebt het over rundvlees....

Heb jij daar toevallig niet een ISBN-nummer van?

mark61
26-08-10, 10:15
Ja, nou, ja. Ik vraag me af of zo'n bedrijf daar weet van heeft. Kan wel hoor.

In elk geval lijkt het me nogal raar om het "land van herkomst" te camoufleren. Straks blijkt mijn iPad* niet eens in de VS gemaakt te zijn.

* voor de goede verstaander: ik heb geen iPad. Ik lees nog gewoon analoog.

:hihi: Nope, die komt uit die zelfmoordfabriek. Ze krijgen nu wel 5 cent per uur meer, als compensatie voor voorbijvallende collega's.

mark61
26-08-10, 10:17
Let trouwens op hoe donker het daar is onder dat bladerdak.

:hihi:

islamwinkel1
26-08-10, 10:24
Salaam alaykoem,

Wil je dadels die gegarandeerd uit Palestina afkomstig zijn?

Check deze link (http://www.islamwinkel.be/index.php?page=productenMeerInformatie&naam=Oxfam dadels Palestina&id=172).

Je steunt hier tevens de Palestijnse economie mee!

Union of Agricultural Work Committees (UAWC)
UAWC (Union of Agricultural Work Committees) is een Palestijnse ngo, opgericht in 1986 door een groep vrijwilligers die weerstand wilden bieden tegen de Israëlische bezetting en inbeslagname van de gronden. Lokale comités vormen de basis van de werking van UAWC. Het zijn deze comités die lid zijn van UAWC, niet de individuele boeren. Als lidgeld wordt een symbolische bijdrage gevraagd.
De hoofddoelstelling van UAWC is nog altijd om de Palestijnse gronden te beschermen tegen Israëlische confiscaties en onteigeningen. Tegelijkertijd wil de organisatie bijstand verlenen aan landbouwers om efficiënter te werken en helpen bij de vermarkting van de producten.
UAWC zorgt voor opleiding, werkt aan het terugwinnen en geschikt maken van gronden voor de landbouw en begeleidt producenten bij de teelt van olijven en andere landbouwgewassen.
UAWC streeft naar een duurzame landbouw en is zich erg bewust van het belang van ecologie en milieu.
UAWC probeert het inkomen van de Palestijnse boeren te verbeteren door te streven naar een hogere verkoopprijs, een efficiëntere productie en een betere kwaliteit.
In januari 2010 ontvingen zij het fairtradelabel: het officiële FLO-certificaat (Fairtrade Labelling Organisation). Olijfolie kreeg in 2009 FLO-standaarden, en UAWC maakte meteen werk van het aanvragen van het certificaat.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

rabia1
26-08-10, 13:55
Ik ga voor Iraanse maar die zijn sji`itisch en dus van de duivel. Gelukkig ben ik kafir dus maakt het geen vijg uit :ego:

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

:haha::haha:bof jij even!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Witte78
26-08-10, 14:30
Dus het is sarcasme als jij schrijft dat ik me wederom vergist?


:maf2:



Jordan River is een bedrijf en een directe merknaam en nee niet mijn grote duim gewoon inloggen op K.v.K.


Geef eens het adres in ZA?

Slinger
26-08-10, 15:58
Zeg eens eerlijk, wie gaat er nou weer boodschappen doen bij Dirk vd Broek :hihi:

Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik wel.