PDA

Bekijk Volledige Versie : De burgerij moet in opstand komen



super ick
26-08-10, 13:48
De burgerij moet in opstand komen
Geplaatst op: donderdag 26 augustus 2010

Bron: The Daily Telegraph

Dat lees je niet iedere dag, een oproep tot revolutie die niet afkomstig is van extremisten maar die uit het politieke centrum komt.
Aan het woord is John McTernan, hij schrijft in The Daily Telegraph en richt het woord tot de Britse middle classes, noem het de zwijgende meerderheid - de mensen waar je eigenlijk nooit van hoort maar die er wel degelijk zijn.
De middle classes zijn de backbone van Engeland, zo schrijft hij. Het zijn de mensen met kleine zaken die welvaart creëren. De buurten waar ze wonen zijn veilig en misdaad komt er zelden voor. Ze voeden hun kinderen goed op, zorgen dat ze op school hun best doen en stimuleren ze om later ook hard te gaan werken. De kans is veel groter dat die kinderen op de universiteit komen dan dat ze in de gevangenis belanden.
Als ze eenmaal groot zijn, gaan ze net als hun ouders veel belasting betalen en wat krijgen ze daarvoor terug? Bar weinig. Want de overheid is het geld dat mensen verdienen op zo'n doordachte manier aan het herverdelen dat hun centen dikwijls bij anderen terecht komen.
Ook onder de huidige rechtse regering ziet McTernan al waar de rekening terecht komt: opnieuw bij de middenklasse en hij roept die mensen op hier niet langer aan mee te doen.
Tijd voor een revolutie, zo staat vandaag in The Daily Telegraph. De rijkdom en welvaart moeten worden herverdeeld. Maar nu een keer de andere kant op.

Bron: The Daily Telegraph

super ick
26-08-10, 13:50
Ik wil niet pleiten voor de oude tijden waarbij corrupte en incapabele politici hun torentje uit werden gesleurd en op het plein een kopje kleiner werden gemaakt.

Maar je was er wel vanaf............

Witte78
26-08-10, 14:21
Ik wil niet pleiten voor de oude tijden waarbij corrupte en incapabele politici hun torentje uit werden gesleurd en op het plein een kopje kleiner werden gemaakt.

Maar je was er wel vanaf............

Ja leuk, anarchie.

super ick
26-08-10, 17:39
Ja leuk, anarchie.

Zo zijn we gekomen waar we zijn.

Soldim
27-08-10, 05:52
De rijkdom en welvaart moeten worden herverdeeld. Maar nu een keer de andere kant op.


De rijken hebben eeuwen lang de rijkdom herverdeelt, met zichzelf als belangrijkste begunstigden. Een paar decenia andersom heeft volgens mij de wereld een heel stuk aangenamer gemaakt voor de andere 90% van de polulatie.

knuppeltje
27-08-10, 08:25
Ik wil niet pleiten voor ..........

Oproerkraaier!

mark61
27-08-10, 09:31
De burgerij moet in opstand komen
Geplaatst op: donderdag 26 augustus 2010

Bron: The Daily Telegraph

Nee, dat is niet de bron. Is de DT Nederlandstalig? Komt natuurlijk weer van zo'n ranzige site van je.

Hoet heet je? Waarom durf je je naam niet te geven?

Joesoef
27-08-10, 10:06
Bij artikel gewoon bron plaatsen, topics die zo openen moet beheer gewoon direct verwijderen.

bron : http://welingelichtekringen.nl/de-burgerij-moet-in-opstand-komen.html

John2
27-08-10, 10:32
Bij artikel gewoon bron plaatsen, topics die zo openen moet beheer gewoon direct verwijderen.

bron : http://welingelichtekringen.nl/de-burgerij-moet-in-opstand-komen.html

Waarom?
Als het stukje niet zelf verzonnen is kun je door simpel googlen de bron achterhalen, iets wat ik doe bij ieder stukje, omdat vaak de bron niet klopt als deze er al bij staat.

Joesoef
27-08-10, 10:35
Als het stukje niet zelf verzonnen is kun je door simpel googlen de bron achterhalen, iets wat ik doe bij ieder stukje, omdat vaak de bron niet klopt als deze er al bij staat.


:lol: :lol:

mark61
27-08-10, 10:52
Dit is dan wel weer leuk:


De razendsnelle ondergang van Maxime Verhagen
Geplaatst op: woensdag 25 augustus 2010
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek
Bronnen: Nederlands Dagblad, Nos
Een leven lang gekonkeld en geploeterd om de baas te worden en dan over de eerste de beste hobbel je nek breken. Maxime Verhagen is gisteren ook in de fractie waarvan hij voorzitter is belaagd door tegenstanders van zijn pogingen een kabinet te vormen. Ook de fractie durft nu te sputteren en dat te laten uitlekken. Er kwam niets uit de fractie, want dat had Maxime verboden. Nu lekt hetweer dagelijks, want de Cda-kamerleden zijn niet bang meer voor Verhagen .Want het wild is zo aangeschoten dat het verstandig wordt een ander kamp te kiezen dan dat van Maxime. Heel hoog spel gespeeld en vermoedelijk verloren.
Gisteren sloot ook de oudste prominent van het CDA zich aan bij de oppositie tegen de koers Verhagen en de kans dat er überhaupt een congres komt waarop aan het licht komt hoe verdeeld het CDA geraakt is door de koers van Verhagen neemt iedere dag verder af. Nu een congres organiseren over een kabinet met de PVV is een wel erg grote stap richting zelfmoord.
Maxime Verhagen geldt als de meester-strateeg van het Binnenhof, schrijft het Nederlands Dagblad terecht, maar inmiddels rijst de vraag of de CDA-voorman de weerzin binnen zijn eigen partij tegen Geert Wilders wel goed aanvoelt.
,,De CDA-top heeft de eigen achterban onderschat', zegt Doekle Terpstra, de voormalige CNV-voorman die als een van de eersten aan de alarmbel trok over de samenwerking met de PVV van Wilders. Hij werd gehoond ("daar heb je Doekle weer") maar hij had als eerste in het CDA publiekelijk in de gaten dat het winnende paard niet dat van Verhagen was. Hij voelt zich nu gesterkt door de aanhoudende onrust binnen zijn partij.

Uit een peiling van de TNS Nipo blijkt dat minder dan de helft van de CDA-leden iets ziet in samenwerking met Wilders, terwijl 39 procent tegen is. Ook enkele CDA-Kamerleden hebben achter de schermen grote twijfels geuit. ,,Natuurlijk maakt de partijleiding zich nu zorgen'', zegt Terpstra, die bij de top van het establishment van het CDA zeer ongeliefd is. ,,Ze kijken echt wel naar dit soort peilingen.''

,,De CDA-top dacht er met wheelen en dealen wel te komen'', zegt de huidige voorzitter van de HBO-raad. ,,Ze zagen niet in dat de bezwaren veel principiëler en fundamenteler zijn, dat ze ieder onderhandelingsresultaat overstijgen.''

Wim Aantjes, een andere tegenstander van het eerste uur, ziet zijn voorspelling uitkomen dat de samenwerking met Wilders de partij kan splijten. ,,Het is natuurlijk helemaal niet raar dat er nu zogenoemde dissidenten binnen de fractie zijn'', zegt Aantjes. ,,Ongeveer 39 procent van de CDA-leden is tegen samenwerking met Wilders. Natuurlijk is dat sentiment terug te vinden in de fractie. Het zou raar zijn als het anders was.''

De druk op de 'dissidenten' binnen de CDA-fractie zal enorm zijn, meent de voormalige CDA-fractievoorzitter. ,,Die Kamerleden kunnen hun baan verliezen. Dat krijgen ze nu te horen. Als deze onderhandelingen mislukken, komen er misschien nieuwe verkiezingen en dan hoeven die twijfelaars niet te rekenen op een verkiesbare plaats op de lijst. Dan zijn ze weg.''
Coalitie dicht bij akkoord, kopt het Financiele Dagblad.
Dat zal best, maar tot een kabinet zal zo'n akkoord niet leiden.
De vraag wordt actueel wat te doen als deze poging geëindigd en mislukt is.
En of Verhagen dan politiek leider van het CDA zal blijven. Mocht Verhagen het op kunstige wijze overleven, dan zal hij leider worden van een heel klein CDA'tje.(Volgens de NOS hoort minister Klink tot de critici van Verhagen, dat zou de opmaat kunnen zijn totzijn leiderschap)
Sneu.

http://welingelichtekringen.nl/de-snelle-ondergang-van-maxime-verhagen.html

Witte78
27-08-10, 11:06
Zo zijn we gekomen waar we zijn.

Yup, en dat noemen we democratie. Je weet wel, dat je kiest wie je vertegenwoordigd. En in plaats van lynchen als je het er niet mee eens bent stem je er niet op.

Joesoef
27-08-10, 11:13
Wachten op benoeming vervolgens starten de dissidente Kamerleden een eigen partij, cpn oid, cda gaat verder als centrum democratisch appel.

Zo krijg je geert ook weer in de oppositie bankjes.

Witte78
27-08-10, 11:13
Waarom?
Als het stukje niet zelf verzonnen is kun je door simpel googlen de bron achterhalen, iets wat ik doe bij ieder stukje, omdat vaak de bron niet klopt als deze er al bij staat.

Google anders nog eens dat adres van Jordan River in ZA.

super ick
27-08-10, 15:09
Dit is dan wel weer leuk:


De razendsnelle ondergang van Maxime Verhagen
Geplaatst op: woensdag 25 augustus 2010
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek
Bronnen: Nederlands Dagblad, Nos
Een leven lang gekonkeld en geploeterd om de baas te worden en dan over de eerste de beste hobbel je nek breken. Maxime Verhagen is gisteren ook in de fractie waarvan hij voorzitter is belaagd door tegenstanders van zijn pogingen een kabinet te vormen. Ook de fractie durft nu te sputteren en dat te laten uitlekken. Er kwam niets uit de fractie, want dat had Maxime verboden. Nu lekt hetweer dagelijks, want de Cda-kamerleden zijn niet bang meer voor Verhagen .Want het wild is zo aangeschoten dat het verstandig wordt een ander kamp te kiezen dan dat van Maxime. Heel hoog spel gespeeld en vermoedelijk verloren.
Gisteren sloot ook de oudste prominent van het CDA zich aan bij de oppositie tegen de koers Verhagen en de kans dat er überhaupt een congres komt waarop aan het licht komt hoe verdeeld het CDA geraakt is door de koers van Verhagen neemt iedere dag verder af. Nu een congres organiseren over een kabinet met de PVV is een wel erg grote stap richting zelfmoord.
Maxime Verhagen geldt als de meester-strateeg van het Binnenhof, schrijft het Nederlands Dagblad terecht, maar inmiddels rijst de vraag of de CDA-voorman de weerzin binnen zijn eigen partij tegen Geert Wilders wel goed aanvoelt.
,,De CDA-top heeft de eigen achterban onderschat', zegt Doekle Terpstra, de voormalige CNV-voorman die als een van de eersten aan de alarmbel trok over de samenwerking met de PVV van Wilders. Hij werd gehoond ("daar heb je Doekle weer") maar hij had als eerste in het CDA publiekelijk in de gaten dat het winnende paard niet dat van Verhagen was. Hij voelt zich nu gesterkt door de aanhoudende onrust binnen zijn partij.

Uit een peiling van de TNS Nipo blijkt dat minder dan de helft van de CDA-leden iets ziet in samenwerking met Wilders, terwijl 39 procent tegen is. Ook enkele CDA-Kamerleden hebben achter de schermen grote twijfels geuit. ,,Natuurlijk maakt de partijleiding zich nu zorgen'', zegt Terpstra, die bij de top van het establishment van het CDA zeer ongeliefd is. ,,Ze kijken echt wel naar dit soort peilingen.''

,,De CDA-top dacht er met wheelen en dealen wel te komen'', zegt de huidige voorzitter van de HBO-raad. ,,Ze zagen niet in dat de bezwaren veel principiëler en fundamenteler zijn, dat ze ieder onderhandelingsresultaat overstijgen.''

Wim Aantjes, een andere tegenstander van het eerste uur, ziet zijn voorspelling uitkomen dat de samenwerking met Wilders de partij kan splijten. ,,Het is natuurlijk helemaal niet raar dat er nu zogenoemde dissidenten binnen de fractie zijn'', zegt Aantjes. ,,Ongeveer 39 procent van de CDA-leden is tegen samenwerking met Wilders. Natuurlijk is dat sentiment terug te vinden in de fractie. Het zou raar zijn als het anders was.''

De druk op de 'dissidenten' binnen de CDA-fractie zal enorm zijn, meent de voormalige CDA-fractievoorzitter. ,,Die Kamerleden kunnen hun baan verliezen. Dat krijgen ze nu te horen. Als deze onderhandelingen mislukken, komen er misschien nieuwe verkiezingen en dan hoeven die twijfelaars niet te rekenen op een verkiesbare plaats op de lijst. Dan zijn ze weg.''
Coalitie dicht bij akkoord, kopt het Financiele Dagblad.
Dat zal best, maar tot een kabinet zal zo'n akkoord niet leiden.
De vraag wordt actueel wat te doen als deze poging geëindigd en mislukt is.
En of Verhagen dan politiek leider van het CDA zal blijven. Mocht Verhagen het op kunstige wijze overleven, dan zal hij leider worden van een heel klein CDA'tje.(Volgens de NOS hoort minister Klink tot de critici van Verhagen, dat zou de opmaat kunnen zijn totzijn leiderschap)
Sneu.

http://welingelichtekringen.nl/de-snelle-ondergang-van-maxime-verhagen.html

Zal wel weer van 1 of andere ranzige site afkomen.

super ick
27-08-10, 15:14
Nee, dat is niet de bron. Is de DT Nederlandstalig? Komt natuurlijk weer van zo'n ranzige site van je.


Inmiddels heb je zelf een stuk geplaatst van dezelfde 'ranzige site'.

Ik plaats stukjes waarvan ik denk dat ze voor een aardige discussie kunnen leiden. Dat zegt niet dat ik 100% achter de inhoud sta.
Dat wil jij niet begrijpen. Alles wat ik plaats beschouw jij als mijn persoonlijk mening.
Veel plezier ermee.

mark61
27-08-10, 15:16
Inmiddels heb je zelf een stuk geplaatst van dezelfde 'ranzige site'.

Ik plaats stukjes waarvan ik denk dat ze voor een aardige discussie kunnen leiden. Dat zegt niet dat ik 100% achter de inhoud sta.
Dat wil jij niet begrijpen. Alles wat ik plaats beschouw jij als mijn persoonlijk mening.
Veel plezier ermee.

Hoe heet jij? Waarom durf je dat niet te zeggen?

Waarom geef jij nooit bronnen?

super ick
27-08-10, 15:26
Waarom geef jij nooit bronnen?

Ik geef alleen de originele bron. Niet de weblog die e.e.a. doorlinkt.