PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslim taxichauffeur neergestoken vanwege zijn geloof



HUISBAAS
27-08-10, 19:21
De spanningen rondom de bouw van de Ground Zero moskee dreigen te escaleren. Er werd al gevreesd voor groeiend verzet tegen moslims in New York en nu is een taxichauffeur neergestoken, puur vanwege zijn geloof.

http://www.maroc.nl/forums//vbnews/photos/php3nUyUD.jpg

Filmstudent Michael Enright, die onlangs werd ingelijfd in de marine, vroeg aan de taxichaffeur of hij moslim was. Toen de chaffeur Sharif Ahmed daarop met ‘ja’ antwoordde, sneed de filmstudent hem in zijn keel, gezicht en armen. In een militair-achtige stem kondigde Enright aan: ‘Dit is de controlepost. Ik moet u ombrengen '. Enright, pas 21 jaar oud, is belast met de poging tot moord als haatmisdaad, de eerste graad aanval als een misdaad uit haat en het bezit van een wapen.

Deze aanslag zou het begin kunnen zijn voor tientallen soortgelijke hate crimes.
Imam Ali Shamsi, directeur van het islamitische centrum in Jamaica Queens, New York denkt dat de moskee Ground Zero 'een factor is geweest achter de aanslag'.

http://img43.imageshack.us/img43/1205/clpnbgpkpj.jpg


'De discussie over de moskee op Ground Zero wordt nu gebruikt als een rechtvaardiging voor een hele beweging die zich tegen de islam. Ik hoop dat het snel voorbij zal gaan. Het zou goed kunnen dat dit incident pas de eerste is en dit zal leiden tot meer aanvallen. “
"Sommige moslims zullen vrezen voor erger, maar ik ben ervan overtuigd dat de wetshandhaving en interreligieuze dialoog ervoor zal zorgen dat dit niet gebeurt ' Uit een nieuwe poll van gisteren bleek dat bijna drie op de vier Amerikanen - 71% - het opbouwen van een islamitisch gebedshuis zo dichtbij het voormalig WTC niet wenselijk vindt, een stijging van 8% ten opzichte van vorige maand.

Het anti-moslim gevoel verspreid ook buiten New York. Zoals de protesten tegen moskeeën in Californië en Tennessee met de christelijke predikers in Gainesville, Florida die onlangs bij de rechter erop aan drongen op het recht om kopieën van de koran te verbranden.

De student Enright was alleen in mei vijf weken lang naar huis geweest. Het merkwaardige aan het verhaal is dat een deel van de reis betaald is door Intersecties International, een non-profit organisatie ter ondersteuning van 'de interreligieuze dialoog en cross-culturele samenwerking, in het bijzonder met onze moslimbroeders en-zusters', waarvoor hij notabene een vrijwilliger is. Na een gesprek met de heer Sharif in het Arabisch om te vragen of hij een moslim was, vroeg Enright vermoedelijk aan de bestuurder hoe de Ramadan verliep, en schreeuwde opeens zonder waarschuwing: 'Dit is een controle, motherf *****! Ik moet je ombrengen! ' Vervolgens zou hij met zijn Leatherman zakmes herhaaldelijk de bestuurder gestoken hebben, die hem overspoelde in een' regen van bloed '.

Zoals de heer Sharif smeekte voor zijn leven Enright, die naar verluidt zeer dronken, de taxi en vluchtte en werd al snel gearresteerd door een politieagent die voorbij kwam. De veelbelovende student die volgend jaar zou afstuderen, hangt nu gevangenisstraf van 25 jaar boven het hoofd, als hij inderdaad veroordeeld wordt op alle drie de punten. Hij wordt vastgehouden zonder borgtocht terwijl zijn vermeende slachtoffer is nog steeds in het ziekenhuis als gevolg van zijn verwondingen. Op dinsdag verscheen Enright voor de rechtbank. Hij zag er uit als een doorsnee burgerman uit de Amerikaanse voorsteden, gekleed in een polo shirt, chino broek, alleen zijn blonde haren zaten warrig en oogde hij onverzorgd.

Sharif, 43, een immigrant uit Bangladesh, denkt dat de woede over de voorgestelde Ground Zero moskee, de aanleiding is geweest voor zijn ongelukkige lot. 'Ik weet dat veel mensen boos zijn. Zelf ondersteun ik de moskee op Ground Zero ook niet, " aldus de getrouwde vader van vier kinderen. 'Ik voel me erg verdrietig. Ik bestuur mijn taxi meer dan 15 jaar. Al mijn vier kinderen zijn hier geboren. Ik heb nooit zo hopeloos en onzeker gevoeld. Op dit moment is het erg gesteld met de publieke opinie over moslims. "

Vertaling: Maroc.NL / Beeld: Daily Mail
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl