PDA

Bekijk Volledige Versie : Als je 5 minuten alleen met Wilders kan zijn...



StevieK
30-08-10, 11:22
Als je 5 minuten alleen met Wilders zou zijn,zonder zijn beveiliging in de buurt, wat zou je hem willen zeggen,vragen of aandoen.

Geen nieuws van de dag maar wel actueel

Iznogoodh
30-08-10, 11:42
Als je 5 minuten alleen met Wilders zou zijn,zonder zijn beveiliging in de buurt, wat zou je hem willen zeggen,vragen of aandoen.

Geen nieuws van de dag maar wel actueelIk zou hem vragen zijn kritiek op de islam wat minder polemisch te maken en wat beter onderbouwd.

nour_islam
30-08-10, 11:47
ik zou hem vragen of ik zijn haar mag knippen

Hijabist
30-08-10, 11:58
Ik zou hem vragen waarom en wat de reden is voor zijn afkeer jegens de Islam
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aït Ayt
30-08-10, 11:59
zou hem vragen of hij een kunstgebit draagt en of hij wat minder vaak met zijn tong langs zijn tanden wilt glijden tijdens tv-interviews.. het staat zo goor..

mark61
30-08-10, 12:07
Geen idee.

Waarom nou weer 5 minuten? Dat hijgerige is nou net deel van het probleem.

Wide-O
30-08-10, 13:03
Geen idee.

Waarom nou weer 5 minuten? Dat hijgerige is nou net deel van het probleem.

Ssshht! De bedoeling is dat er "gehapt" wordt, en we daar dan weer met z'n allen verontwaardigd over zijn.

Snap trouwens niet waarom ik beveiliging zou nodig hebben. :ego:

Bofko
30-08-10, 13:07
Snap trouwens niet waarom ik beveiliging zou nodig hebben. :ego:

:blowen: Je bent ook vrij makkelijk te raken door belabberde schutters.

Wide-O
30-08-10, 13:13
:blowen: Je bent ook vrij makkelijk te raken door belabberde schutters.

Oh, op die fiets. :hihi:

Aristos
30-08-10, 13:14
Wat staat er tegenwoordig voor zware mishandeling? Heb namelijk nog zo'n 2 weken aan vakantiedagen en nog wat ADV dagen.

Sousiya1
30-08-10, 13:57
Wat staat er tegenwoordig op zware mishandeling? Heb namelijk nog zo'n 2 weken aan vakantiedagen en nog wat ADV dagen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Dat hangt er ook vanaf of je Marokkaan/Moslim bent :moe:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
30-08-10, 14:08
Die gozer is het niet waard.

mark61
30-08-10, 14:49
Wat staat er tegenwoordig voor zware mishandeling? Heb namelijk nog zo'n 2 weken aan vakantiedagen en nog wat ADV dagen.

Waar helpt dat tegen dan? Of voor?

PaRiSCaSa
30-08-10, 15:03
Since he is planning to travel to New York in the next few days for "professional reasons" , I would ask him what he thinks of the recent attempted murder on the American taxi-driver citizen.

If he is considering saying something about it during his speech.

I would ask him which task he thinks is the most rewarding/challenging and the wisest as a politician in a multicultural society: to try to unite communities or to divide them?

Would ask him to reflect on the Bible passage: "Sow the wind, reap the whirlwind".

Voilà, 5 minutes :D

Slinger
30-08-10, 15:24
Since he is planning to travel to New York in the next few days for "professional reasons" , I would ask him what he thinks of the recent attempted murder on the American taxi-driver citizen.

If he is considering saying something about it during his speech.

I would ask him which task he thinks is the most rewarding/challenging and the wisest as a politician in a multicultural society: to try to unite communities or to divide them?

Would ask him to reflect on the Bible passage: "Sow the wind, reap the whirlwind".

Voilà, 5 minutes :D

Er zijn heel veel situaties waarop die spreuk van toepassing is, zou hij antwoorden.

super ick
30-08-10, 17:09
Ik wil het adres van Henk en Ingrid weten.

tanger'73
30-08-10, 17:17
hem feliciteren met het beet nemen van een aanzienlijk deel van het electoraat.

moos1
30-08-10, 18:04
Ik vraag leden niet te reageren omdat het duidelijk is dat sommige mensen op reacties uit zijn.

Is reacties krijgen/geven niet juist het doel van een topic?



Vreemd forum waar niet gereageerd mag worden...:D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

malikah4
30-08-10, 18:06
aivd nooit van gehoord: P?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
30-08-10, 18:53
Geluk wensen met zijn verdoemde mondiale strijd tegen de islam.

Aristos
30-08-10, 22:30
Waar helpt dat tegen dan? Of voor?

Ik ben er niet voor oplossing. Zeker geen maatschappelijke waar je dan 5 minuten voor hebt. Nee, ik zou de schaarse tijd nuttiger gebruiken. :chinees:

mark61
30-08-10, 22:40
Ik ben er niet voor oplossing. Zeker geen maatschappelijke waar je dan 5 minuten voor hebt. Nee, ik zou de schaarse tijd nuttiger gebruiken. :chinees:

Tsja wat is het nut als je weer een PF creëert en nummer 3 meldt zich over een paar maanden?

super ick
31-08-10, 07:15
Face it. De 'ruimte op rechts' is gecreert door jarenlang wanbeleid en falen van de multicultidroom van de bestaande partijen.

John2
31-08-10, 08:08
Face it. De 'ruimte op rechts' is gecreert door jarenlang wanbeleid en falen van de multicultidroom van de bestaande partijen.

Multicultureel bestaat dat wel of is dit een kreet ooit bedacht om de problemen in de jaren 60-70 in beeld te brengen.

HaasHaas
31-08-10, 08:31
yeah sure, blame it on the multicultureel.
echt zo'n draak dat door afgunstige politici en columnisten in het leven is geroepen om hun falen te kunnen afwimpelen als tja, multicultureel. dat soort lui leven in hokjes, wanneer ze een ander kleurtje of geluidje horen klimmen ze in de gordijnen.

The_Grand_Wazoo
31-08-10, 10:39
Face it. De 'ruimte op rechts' is gecreert door jarenlang wanbeleid en falen van de multicultidroom van de bestaande partijen.

Nee.
Dat is een weliswaar vaak gehoorde stelling die zijn eigen realiteit lijkt te creëren, maar die onzin is. In die 'ruimte' op rechts keert men zich namelijk ook tegen Europa. Wat weinig met multiculti te maken heeft.
Je kunt de partijen, zowel ter linker als ter rechterzijde verwijten dat zij geen discussie thema van de immigratiegolf in vooral de jaren 80 en 90 hebben gemaakt. Maar of dat nou zo ontzettend hout snijdt is maar de vraag. Nederland heeft altijd met grote immigratiegolven te maken gehad. Die lossen zich altijd vanzelf op, zonder dat daar allerhande culturele bezwaren tegen werden gemaakt.

De 'ruimte' op rechts zoals die zich nu uit heeft m.i. te maken met onbehagen als gevolg van de mondialisering en niet zozeer de instroom van vreemde culuur-elementen, die zijn hooguit de pars pro tot waartegen men zich keert.

Khadija.K
31-08-10, 11:02
Ik zou hem vragen waar zn angst vandaan komt en hem dan een dagje door laten brengen met een doorsnee Marokkaans gezin

John2
31-08-10, 12:24
Ik zou hem vragen waar zn angst vandaan komt en hem dan een dagje door laten brengen met een doorsnee Marokkaans gezin

Zou een perfecte oplossing zijn.

Max Stirner
31-08-10, 12:39
Je kunt de partijen, zowel ter linker als ter rechterzijde verwijten dat zij geen discussie thema van de immigratiegolf in vooral de jaren 80 en 90 hebben gemaakt. Maar of dat nou zo ontzettend hout snijdt is maar de vraag. Nederland heeft altijd met grote immigratiegolven te maken gehad. Die lossen zich altijd vanzelf op, zonder dat daar allerhande culturele bezwaren tegen werden gemaakt.

.


Dat is ook een riedeltje dat je heel vaak hoort:

Denk dat de immigratie in het verleden (Portugese joden, gevluchte Hugenoten, gastarbeiders uit Joegoslavie, Spanje en Italie etc.) qua aantallen sowieso veel minder omvangrijk was en dat - om wat voor reden dan ook - deze mensen zich beter aanpasten aan de 'heersende cultuur' [enigszins vaag begrip, ik weet het]

Bewonder je positiviteit maar dat het 'zich allemaal vanzelf oplost' moet je maar even gaan uitleggen in Spangen, Kanaleneiland of Slotervaart; of in Molenbeek of Aulnay sous Bois for that matter.

rabia1
31-08-10, 13:18
Dat hangt er ook vanaf of je Marokkaan/Moslim bent :moe:
Kan je mij daar bewijs van geven.:vrede:
Mensen pas op met wat jullie zeggen op openbare forums!!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PaRiSCaSa
31-08-10, 14:07
Denk dat de immigratie in het verleden (Portugese joden, gevluchte Hugenoten, gastarbeiders uit Joegoslavie, Spanje en Italie etc.) qua aantallen sowieso veel minder omvangrijk was en dat - om wat voor reden dan ook - deze mensen zich beter aanpasten aan de 'heersende cultuur' [enigszins vaag begrip, ik weet het]



Well, Italians, Spaniards or other European immigrants “integrated” better probably because they were, culturally speaking, closer to France/Belgium/NL.

Would you integrate better in Morocco or in SA than an Algerian or a Turk? Probably not.

Bear also in mind that most European countries hired a mostly illiterate non-western workforce. Which makes it even more difficult.

Even if you lived in an Arabic country, I guess you would not be able to speak , read or write Arabic before decades, no matter how motivated you would be. What if you were illiterate then?

Iam not blaming anyone, as I always said that efforts had to be made from both sides and that immigrants should focus more on education, which is, I think, the key to success.

Things are going much better with the third generation (maybe not visible yet in NL because still very young). They are doing well. Since we have a different approach than our parents in many fields.

John2
31-08-10, 14:18
Things are going much better with the third generation (maybe not visible yet in NL because still very young). They are doing well. Since we have a different approach than our parents in many fields.

Wrong...............!..!..!..!..!

De eerste generatie kwamen als vrienden bij mijn ouders thuis.
De tweede generatie speelde ik me op straat, gingen samen naar school en we aten bij elkaar thuis.
De derde generatie, zoals wij die kennen van o.a. ansaar, maar ook van diverse rellen op straat, staan ver van mij, heel ver.
Ze zetten aan tot ruzie waar ze ook zijn of komen, ze vinden hunzelf zielig en onbegrepen, ze zijn asociaal en puur anti waarden en normen van het land waar ze opgroeien.
Waar dit mis is gegaan, ik weet het niet en is voor mij en vele van mijn vrienden een groot raadsel.

Usayma
31-08-10, 14:31
Ik zou het echt niet weten ligt er ook maar net aan in welke bui ik op dat moment ben.

John2
31-08-10, 14:38
Ik zou het echt niet weten ligt er ook maar net aan in welke bui ik op dat moment ben.

Nu in een goede bui hoop ik? :)

PaRiSCaSa
31-08-10, 15:50
Wrong...............!..!..!..!..!.

You claim that the second and third generations are not doing better.

What do the studies in NL say about that?

Are things improving or deteriorating?


De tweede generatie speelde ik me op straat, gingen samen naar school en we aten bij elkaar thuis.

Sorry, but I doubt that you went to school with the second generation (children of immigrants, born in NL). Except if you have repeated every schoolyear...

Third generation: children whose parents were born in NL, and whose grandparents came from Morocco/Turkey...


Ze zetten aan tot ruzie waar ze ook zijn of komen

...en fietsen te weinig ? :hihi:

John2
31-08-10, 16:42
=PaRiSCaSa;4446461]You claim that the second and third generations are not doing better.

O de 2e generatie heeft bijzonder hun best gedaan, ouders die niet of bijna geen Nederlands spraken, cultuur nog levendig van de plaats waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen, maar toch ontwikkelden de kinderen zich geweldig met minimaal uitval van school en/of werkvloer, ze mengden zich onder de bevolking enz. enz., maar dan krijg je de derde generatie, ze voelen zich niet thuis hier, alles in het land waar hun grootouders vandaan komen is daar beter dan hier, ze weigeren om te gaan en op te gaan in de Nederlandse gemeenschap, want wij zijn zo fout als het maar kan, wij begrijpen hun niet, wij mogen hun niet en we klagen over hun cultuur en geloof.
En kom je ze tegen de kinderen van de personen waarmee ik op school heb gezeten of van die nog regelmatig bij mij thuis komen en je kijk hun aan op straat, kun je een knal voor je kop krijgen en komen ze agressief op je af vragen of je het kunt zien of dat hij iets van je aan heeft.
Zelfs hun ouders schamen zich voor hen en vragen zich af wat er mis is gegaan in hun opvoeding.......................
Maar...........is er wel iets mis gegaan in hun opvoeding, ik denk het niet, denk eerder dat het komt door groepsgedrag, stoer doen en je afzetten tegen de maatschappij, iets wat wij vroeger ook deden tegen de overheid.


What do the studies in NL say about that?
Dat de intergatie is mislukt en een multicultuur niet werk.


Are things improving or deteriorating?
Ja het begrip naar elkaar toe is verslechterd, het lontje is korter geworden voor deze jongeren.




Sorry, but I doubt that you went to school with the second generation (children of immigrants, born in NL). Except if you have repeated every schoolyear...

Nee toen ik een jaar of 7 was kwamen de eerste Turkse mensen hier werken, namen met toestemming hun gezin mee en gingen naar de zelfde school waar ik heen ging, sommigen gingen mee naar de hogere school en twee naar de universiteit.
Repeated every school year no thanks :hihi:


Third generation: children whose parents were born in NL, and whose grandparents came from Morocco/Turkey...

Yes 3th, thats the group i mean. :huil:



...en fietsen te weinig ? :hihi:
:hihi: en als ze hard fietsen is het omdat ze de fiets net hebben gestolen? :hihi:

Don Pepe
31-08-10, 17:22
Ik zou hem willen vragen of hij zou stoppen met stigmatiseren wanneer aantoonbaar blijkt dat zijn gevecht tegen de Islam juist het tegenovergestelde effect heeft van wat hij zegt te willen bestrijden.

mark61
31-08-10, 17:29
Crisis Deelt Aanhang.

Klink is het zat, dus dahag Geert.

PaRiSCaSa
31-08-10, 17:31
O de 2e generatie heeft bijzonder hun best gedaan, ouders die niet of bijna geen Nederlands spraken, cultuur nog levendig van de plaats waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen, maar toch ontwikkelden de kinderen zich geweldig met minimaal uitval van school en/of werkvloer, ze mengden zich onder de bevolking enz. enz., maar dan krijg je de derde generatie, ze voelen zich niet thuis hier, alles in het land waar hun grootouders vandaan komen is daar beter dan hier, ze weigeren om te gaan en op te gaan in de Nederlandse gemeenschap, want wij zijn zo fout als het maar kan, wij begrijpen hun niet, wij mogen hun niet en we klagen over hun cultuur en geloof.
En kom je ze tegen de kinderen van de personen waarmee ik op school heb gezeten of van die nog regelmatig bij mij thuis komen en je kijk hun aan op straat, kun je een knal voor je kop krijgen en komen ze agressief op je af vragen of je het kunt zien of dat hij iets van je aan heeft.
Zelfs hun ouders schamen zich voor hen en vragen zich af wat er mis is gegaan in hun opvoeding.......................
Maar...........is er wel iets mis gegaan in hun opvoeding, ik denk het niet, denk eerder dat het komt door groepsgedrag, stoer doen en je afzetten tegen de maatschappij, iets wat wij vroeger ook deden tegen de overheid.


Dat de intergatie is mislukt en een multicultuur niet werk.


Ja het begrip naar elkaar toe is verslechterd, het lontje is korter geworden voor deze jongeren.




Nee toen ik een jaar of 7 was kwamen de eerste Turkse mensen hier werken, namen met toestemming hun gezin mee en gingen naar de zelfde school waar ik heen ging, sommigen gingen mee naar de hogere school en twee naar de universiteit.
Repeated every school year no thanks :hihi:


Yes 3th, thats the group i mean. :huil:



:hihi: en als ze hard fietsen is het omdat ze de fiets net hebben gestolen? :hihi:

Thank you.

That's your point of view. Based on your experience.

If I remember, there was an article here stating that most Dutch Moroccans feel at home in NL. I think Mark posted it.

Anyway, I just wanted to know what the studies said (factually) about the second and third generations.

With facts/statistics (in fields such as education, school, language [since I heard it was an issue in NL], incomes/social and economic situation, involved in citizen and political activities etc).

If things tend to improve or deteriorate.

Don Pepe
31-08-10, 18:00
Crisis Deelt Aanhang..

Ik vrees dat een crisis hem juist in de kaart speelt. Zijn politiek lijkt akelig veel op de nazi politiek uit de jaren 20 en 30. Zoek een gezamelijke vijand en toon je spierballen. Heel simpel en heel effectief. Zodra de marokkaanse straatschoffies niet meer interessant zijn en het economisch weer voor de wind gaat is hij in de nederlandse politiek geen factor van belang meer. Denk ik (hoop ik).:)

super ick
31-08-10, 18:10
Nee.
Dat is een weliswaar vaak gehoorde stelling die zijn eigen realiteit lijkt te creëren, maar die onzin is. In die 'ruimte' op rechts keert men zich namelijk ook tegen Europa.

Dat er meerdere standpunten zijn neemt niet weg wat ik beweerde.


Je kunt de partijen, zowel ter linker als ter rechterzijde verwijten dat zij geen discussie thema van de immigratiegolf in vooral de jaren 80 en 90 hebben gemaakt. Maar of dat nou zo ontzettend hout snijdt is maar de vraag. Nederland heeft altijd met grote immigratiegolven te maken gehad. Die lossen zich altijd vanzelf op, zonder dat daar allerhande culturele bezwaren tegen werden gemaakt.


Dat waren geen mensen, waarvan grote aantallen onze cultuur en maatschappij afwezen. Mensen die zichzelf erbuiten plaatsen.



De 'ruimte' op rechts zoals die zich nu uit heeft m.i. te maken met onbehagen als gevolg van de mondialisering en niet zozeer de instroom van vreemde culuur-elementen, die zijn hooguit de pars pro tot waartegen men zich keert.

Wie voeren de verkeerde lijstjes aan? Mensen zijn dat zat. Jaar na jaar meer geld er in pompen en intussen op je kop gescheten worden. Zo voelen veel mensen dat. Alle oude wijken in grote en middelgrote steden hebben no-go-areas. Wijken waar autochtonen massaal weg getrokken zijn.

Don Pepe
31-08-10, 20:18
Dat waren geen mensen, waarvan grote aantallen onze cultuur en maatschappij afwezen. Mensen die zichzelf erbuiten plaatsen.

Wie voeren de verkeerde lijstjes aan? Mensen zijn dat zat. Jaar na jaar meer geld er in pompen en intussen op je kop gescheten worden. Zo voelen veel mensen dat. Alle oude wijken in grote en middelgrote steden hebben no-go-areas. Wijken waar autochtonen massaal weg getrokken zijn.

Vind je dat echt? Nederlandse mensen aan de onderkant van de samenleving hebben net als in de rest van de wereld de drang om naar beneden te trappen. In Engeland zie je dat heel sterk in de 'lagere' klasse ten opzichte van de 'Paki's'. Niemand wil onder aan de ladder staan en zoekt een groep uit de samenleving op wie ze neer kunnen kijken. In de nederlandse oude wijken is dat niet anders dan in andere landen. Volgens mij. :)

tanger'73
31-08-10, 21:22
Vind je dat echt? Nederlandse mensen aan de onderkant van de samenleving hebben net als in de rest van de wereld de drang om naar beneden te trappen. In Engeland zie je dat heel sterk in de 'lagere' klasse ten opzichte van de 'Paki's'. Niemand wil onder aan de ladder staan en zoekt een groep uit de samenleving op wie ze neer kunnen kijken. In de nederlandse oude wijken is dat niet anders dan in andere landen. Volgens mij. :)


vreemdelingenhaat heeft altijd vruchtbare grond, vooral in die volkswijken ten tijde van de gastarbeiders. Dat is echter nooit weggeweest en heeft tot op heden geen podium gekregen, of dat podium werd incompetend bestegen door crimineel, extreem racistische kaalkoppen, die niet lezen noch schrijven kunnen. Dergelijke sentimenten zijn altijd gaan sluimeren als een veenbrand.

super ick
31-08-10, 22:16
vreemdelingenhaat heeft altijd vruchtbare grond, vooral in die volkswijken ten tijde van de gastarbeiders. Dat is echter nooit weggeweest en heeft tot op heden geen podium gekregen, of dat podium werd incompetend bestegen door crimineel, extreem racistische kaalkoppen, die niet lezen noch schrijven kunnen. Dergelijke sentimenten zijn altijd gaan sluimeren als een veenbrand.

Heeft niets te maken met vreemdelingenhaat. Er zijn niet veel echte racisten in Nederland. Extreem rechtse kaalkopjes zijn splintergroepjes.

John2
31-08-10, 23:17
Thank you.

Anyway, I just wanted to know what the studies said (factually) about the second and third generations.

With facts/statistics (in fields such as education, school, language [since I heard it was an issue in NL], incomes/social and economic situation, involved in citizen and political activities etc).

If things tend to improve or deteriorate.

Ja het was ooit een hit hier in Nederland op de zogenaamde zwarte scholen, maar echte cijfers zijn er niet bekend, althans over 2e of 3e generatie wie er beter zijn of slechter qua prestaties.
Wel is er bekend dat hoe beter of hoger de ouders zijn opgeleid des te beter de kinderen scoren op school en dat de achterstand tussen alochtoon en autonoom bijna nihil is.

tanger'73
31-08-10, 23:26
Heeft niets te maken met vreemdelingenhaat. Er zijn niet veel echte racisten in Nederland. Extreem rechtse kaalkopjes zijn splintergroepjes.

'K hoef je toch geen beelden te tonen van vreemdelingenhaat uit volksbuurten ten tijde van de gastarbeiders, waar menig woning van gastarbeidersgezinnen aan ruit en brandschade onderworpen werden.

tegenwoordig heeft xenofobie een andere wending gekregen, waar het vroeger voornamelijk de nadruk had op de buitenlanders, waar de islam niet, tot geheel onbekend bleef. Wordt nu de aandacht gericht op de islam en moslims, om die buitenlanderhaat (dat er altijd al was) een beetje mee te legitimeren.

super ick
01-09-10, 09:02
'K hoef je toch geen beelden te tonen van vreemdelingenhaat uit volksbuurten ten tijde van de gastarbeiders, waar menig woning van gastarbeidersgezinnen aan ruit en brandschade onderworpen werden.

tegenwoordig heeft xenofobie een andere wending gekregen, waar het vroeger voornamelijk de nadruk had op de buitenlanders, waar de islam niet, tot geheel onbekend bleef. Wordt nu de aandacht gericht op de islam en moslims, om die buitenlanderhaat (dat er altijd al was) een beetje mee te legitimeren.

Welnee man,

Dat mensen achterdochtig worden, dat mensen terughoudender zijn geworden is ook gebaseerd op wat er in hun directe omgeving gebeurt en is gebeurt. Ook de media doen er nog een schepje bovenop. Dom, dom, dom.
Je kunt niet alles wegwuiven onder het motto xenofobie.
En ja, mensen krijgen een verkeerd beeld. Als ze last hebben van tokkie-allochtonen zien ze alleen tokkie-allochtonen omdat de allochtonen die er niets mee te maken willen hebben zich ook niet met hen ophouden. En er ook geen vat op hebben. Bovendien is het hun taak niet, maar die van de overheid.

tanger'73
01-09-10, 15:20
Welnee man,

Dat mensen achterdochtig worden, dat mensen terughoudender zijn geworden is ook gebaseerd op wat er in hun directe omgeving gebeurt en is gebeurt. Ook de media doen er nog een schepje bovenop. Dom, dom, dom.
Je kunt niet alles wegwuiven onder het motto xenofobie.
En ja, mensen krijgen een verkeerd beeld. Als ze last hebben van tokkie-allochtonen zien ze alleen tokkie-allochtonen omdat de allochtonen die er niets mee te maken willen hebben zich ook niet met hen ophouden. En er ook geen vat op hebben. Bovendien is het hun taak niet, maar die van de overheid.

Gek dat een groot deel van de mensen het gedachtengoed van de PVV ondersteunen, dat uitermate xenofobisch is en alsmaar wijst naar deze periode als oorzaak van het heden. Kennelijk maakt het iets los dat er altijd al is geweest, maar tot op heden niet voldoende uiting kreeg?

StevieK
01-09-10, 18:47
Vind je dat echt? Nederlandse mensen aan de onderkant van de samenleving hebben net als in de rest van de wereld de drang om naar beneden te trappen. In Engeland zie je dat heel sterk in de 'lagere' klasse ten opzichte van de 'Paki's'. Niemand wil onder aan de ladder staan en zoekt een groep uit de samenleving op wie ze neer kunnen kijken. In de nederlandse oude wijken is dat niet anders dan in andere landen. Volgens mij. :)

Ja, ik kan die gedachtegang wel volgen.

Don Pepe
01-09-10, 19:07
Ja, ik kan die gedachtegang wel volgen.

Het grappige in Engeland is dat veel zogenaamde Paki's hun heil zoeken in overheid en semi-overheids functies. Zo ook in de medische sector. Veel engelse artsen en verpleegkundigen zijn van allochtone afkomst. Eenmaal in deze zorg beland zijn de engelse tokkie's vervolgens poeslief en vol respect. :lekpuh: