PDA

Bekijk Volledige Versie : Klink wil niet verder met PVV



Joesoef
31-08-10, 17:58
Klink wil niet verder met PVV

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>Uitgegeven:</td> <td>31 augustus 2010 16:53</td> </tr> <tr> <td>Laatst gewijzigd:</td> <td>31 augustus 2010 17:53</td> </tr> </tbody></table>
AMSTERDAM – CDA-medeonderhandelaar Ab Klink wil niet verder onderhandelen over samenwerking met de PVV. Hij wil daarmee stoppen of stapt anders liever uit de fractie van het CDA.


© ANP

Dat hebben ingewijden dinsdag gemeld.
Fractievoorzitter Maxime Verhagen wil wel doorgaan. De fractie van het CDA is dinsdagmiddag onverwacht bijeengekomen om het ontstane probleem tussen Verhagen en Klink te bespreken, aldus de bronnen.
"De spanning loopt op. De laatste loodjes wegen het zwaarst", zei CDA- Kamerlid Gerda Verburg bij aanvang van de ingelaste fractievergadering.
Lastige afwegingen

Volgens Verburg loopt het onderhandelingsproces op zijn eind en zijn er daarom nog een 'paar lastige afwegingen te maken'.
Ze stelt verder dat ze pas na de vergadering kan zeggen of fractievoorzitter Maxime Verhagen nog het mandaat heeft van de hele fractie om verder te onderhandelen.
Verhagen zelf wilde bij aanvang van de vergadering alleen kwijt dat hij ‘de fractie verder gaat informeren’.

Partijvoorzitter

De CDA-fractievoorzitter overlegt al de hele dag met het fractiebestuur over de status van de formatie. Ook partijvoorzitter Henk Bleker is aanwezig.
Ingewijden weten aan de Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/7520261/__Formatie_in_zwaar_weer__.html) te melden dat de formatie mogelijk op het punt staat te mislukken.

Schinkelshoek

Voormalig CDA-Kamerlid Jan Schinkelshoek maakte dinsdagochtend bekend dat hij zich niet langer kan vinden in de gesprekken met de PVV. Een minderheidskabinet dat gesteund wordt door die partij acht hij heilloos voor het land en het CDA.
Schinkelshoek viel door zijn 27e plaats op de kandidatenlijst bij de verkiezingen net buiten de boot. Als het CDA gaat regeren kunnen er Kamerleden doorschuiven naar een post in het kabinet en komt er ruimte vrij voor nieuwe CDA'ers in de Kamer.

Onrust

Bekend is dat meer CDA-Kamerleden worstelen met de eventuele samenwerking met de PVV. Grote onrust is er ook onder leden, met name prominenten uit het verleden. CDA'ers vrezen dat de PVV wil tornen aan de vrijheden voor godsdienst of onderwijs. Ook de PVV-omgang met de moslims stuit die CDA'ers zeer tegen de borst.
Voorafgaand aan de fractievergadering sprak fractieleider Maxime Verhagen nog met de Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan, van wie in de media verondersteld is dat zij bij uitstek worstelen met de PVV. ''Je moet geen instabiele fractie hebben'', verklaarde een ingewijde dat gesprek.
Lees tweets over de crisis in de formatie via NUlive.nl (http://www.nulive.nl/10724/formatie)
© ANP/NU.nl/Lucas Benschop

tanger'73
31-08-10, 18:03
ook niet de minste die het bij het rechte eind heeft.

Don Pepe
31-08-10, 18:05
ook niet de minste die het bij het rechte eind heeft.

Ben er niet van overtuigd dat dit een negatief effect heeft op het electoraat van de PVV.

mark61
31-08-10, 18:06
Dit is dan wel positief, maar het is toch typisch draaikonterig CDA. Waarom zeiden ze vóór de verkiezingen niet dat ze niet met de PVV in zee zouden gaan?

Dan blijft alleen de VVD nog over die zich buiten de beschaving wenst te plaatsen.

Rutten, gegokt en verloren. Hij kan opdonderen of nederig in paars 2 plaatsnemen.

tanger'73
31-08-10, 18:09
Ben er niet van overtuigd dat dit een negatief effect heeft op het electoraat van de PVV.

het electoraat van de PVV staat dan ook buiten het gewetensbedrog binnen het CDA.

Don Pepe
31-08-10, 18:20
het electoraat van de PVV staat dan ook buiten het gewetensbedrog binnen het CDA.

Bij de PVV zitten naar mijn mening veel kiezers die eerder op het CDA stemden. En ook bij het huidige CDA electoraat zitten nog altijd veel mensen die (deels) sympathie hebben voor het gedachtengoed van Geert. Geindoctrineerd door zijn symplistische vriend/vijand wereldbeeld weet hij veel mensen te raken. Eng, maar waar. Ik moet vaak denken aan de manier waarop de nazi's aan de macht zijn gekomen... Maar laten we blij zijn met de actie van Klink. Het zal hopelijk een aantal mensen aan het denken zetten.

tanger'73
31-08-10, 18:25
Bij de PVV zitten naar mijn mening veel kiezers die eerder op het CDA stemden. En ook bij het huidige CDA electoraat zitten nog altijd veel mensen die (deels) sympathie hebben voor het gedachtengoed van Geert. Geindoctrineerd door zijn symplistische vriend/vijand wereldbeeld weet hij veel mensen te raken. Eng, maar waar. Ik moet vaak denken aan de manier waarop de nazi's aan de macht zijn gekomen... Maar laten we blij zijn met de actie van Klink. Het zal hopelijk een aantal mensen aan het denken zetten.


'K ben ook blij dat Klink binnen zijn club er verstandig over denkt en dat hopen doe ik met jou. Maar is dat PVV gepeupel niet voornamelijk een stelletje Limbo's op een stokje?

Don Pepe
31-08-10, 18:40
'K ben ook blij dat Klink binnen zijn club er verstandig over denkt en dat hopen doe ik met jou. Maar is dat PVV gepeupel niet voornamelijk een stelletje Limbo's op een stokje?

Goeie vraag. Ik weet daar geen antwoord op. Het zijn niet allemaal ongeletterden en dombo's natuurlijk. Zou het kunnen dat velen van hen direct of indirect een vervelende ervaring heeft gehad met mensen uit een Islamitische cultuur? Voor mij blijft het gissen. Pim Fortuin heeft natuurlijk het een en ander losgemaakt met zijn openbaring dat er heel veel problemen in Amsterdan veroorzaakt werden door met name Marokkaanse jongeren. Behalve in Amsterdan zelf wist dat niemand. Dat mocht nooit hardop worden gezegd. Velen voelden zich daardoor betutteld of zelfs bedonderd....

Wide-O
31-08-10, 18:53
CDA'rs die gewetenswroeging krijgen nog voor ze op pensioen gaan. Uniek!

Elke idioot die deze samenstelling ooit ernstig overwogen heeft moet dringend poep gaan scheppen in een circus (en ik hoop dat de olifanten de rees hebben).

Wide-O
31-08-10, 18:54
Rutten, gegokt en verloren. Hij kan opdonderen of nederig in paars 2 plaatsnemen.

Cohen for President! (of klinkt dit weer te zionisties?)

Joesoef
31-08-10, 18:56
Cohen for President! (of klinkt dit weer te zionisties?)


U bent mij net voor. Idd, de PvdA gaat garen spinnen bij dit conflict, die nieuwe verkiezingen gaan er komen.

Don Pepe
31-08-10, 19:00
U bent mij net voor. Idd, de PvdA gaat garen spinnen bij dit conflict, die nieuwe verkiezingen gaan er komen.

Ik hoop met jou mee maar ik ben daar niet van overtuigd. De PVV gaat hier vanuit een slachtoffer-rol garen bij spinnen. Vrees ik! :aanwal:

H.P.Pas
31-08-10, 19:05
Rutten, gegokt en verloren. Hij kan opdonderen of nederig in paars 2 plaatsnemen.

Maar niet als premier natuurlijk.
Kom ik toch nog aan mijn biertjes.

tanger'73
31-08-10, 19:19
Goeie vraag. Ik weet daar geen antwoord op. Het zijn niet allemaal ongeletterden en dombo's natuurlijk. Zou het kunnen dat velen van hen direct of indirect een vervelende ervaring heeft gehad met mensen uit een Islamitische cultuur? Voor mij blijft het gissen. Pim Fortuin heeft natuurlijk het een en ander losgemaakt met zijn openbaring dat er heel veel problemen in Amsterdan veroorzaakt werden door met name Marokkaanse jongeren. Behalve in Amsterdan zelf wist dat niemand. Dat mocht nooit hardop worden gezegd. Velen voelden zich daardoor betutteld of zelfs bedonderd....

Achter de PVV gaat zeker een hoge mate aan kiezersbedrog schuil. Problemen met immigranten zijn van alle tijden. De teleurstelling zal op den duur groot wezen. De PVV als uitlaatklep voor allerlei maatschappelijke frustraties en ongenoegens.

tanger'73
31-08-10, 19:26
CDA'rs die gewetenswroeging krijgen nog voor ze op pensioen gaan. Uniek!

Elke idioot die deze samenstelling ooit ernstig overwogen heeft moet dringend poep gaan scheppen in een circus (en ik hoop dat de olifanten de rees hebben).


'K begrijp het, maar mastodonten als een Klink of een veerman e.a. zijn zelf slachtoffer van een vreemde koerswijziging van hun eigen christen-democratisch appél.

Na de verkiezingen helemaal murw geslagen om zich met dergelijke capriolen dieper in het stront te werken. Kan ik dit van ze helemaal begrijpen.

tanger'73
31-08-10, 19:32
Ik hoop met jou mee maar ik ben daar niet van overtuigd. De PVV gaat hier vanuit een slachtoffer-rol garen bij spinnen. Vrees ik! :aanwal:


Dat gaan ze zeker doen, door de schuld bij de ander neer te leggen. Die met onderhandelen de PVV min of meer hebben geaccepteerd, maar uiteindelijk toch in de kou hebben laten staan.

super ick
31-08-10, 19:35
Goeie vraag. Ik weet daar geen antwoord op. Het zijn niet allemaal ongeletterden en dombo's natuurlijk. Zou het kunnen dat velen van hen direct of indirect een vervelende ervaring heeft gehad met mensen uit een Islamitische cultuur? Voor mij blijft het gissen.

Onderstaand gekopieerd van kennislink. Hele onderzoek is daar in PDF te downloaden. Inderdaad angst voor allochtonen (terrecht of onterrecht staat er niet bij, dus of het door ervaring is??)

Wat beweegt de PVV-stemmer? De gevestigde politiek zou het ontzettend graag willen weten, vooral om er achter te komen waar zij de steken precies laten vallen. Maar ook de wetenschap buigt zich over het mysterie van het uitdijende PVV-electoraat. De nieuwste inzichten komen van het Groningse Instituut voor Integratie en Sociale Weerbaarheid. Angst voor allochtonen blijkt een belangrijke drijfveer om op de PVV te stemmen.

Afbeelding: © Charles Fred

Onderzoekers dr. Aafje Dotinga en prof. Karen van Oudenhoven- Van der Zee vroegen 636 Nederlanders naar hun stemgedrag, houding ten opzichte van allochtonen, de huidige regering, het geloof en hun eigen identiteit. De onderzoekers hoopten zo een goed beeld te krijgen van Wilders’ aanhang.

Hun belangrijkste conclusie: PVV stemmers zijn bang voor allochtonen. Dat wil zeggen, ze zijn vaker bang voor allochtonen dan niet-PVV’ers. De onderzoekers keken naar drie vormen van angst: angst voor moslimgeweld, angst voor afwijkende normen en waarden van allochtonen (en daarmee de teloorgang van de eigen Nederlandse cultuur) en de angst dat allochtonen een bedreiging zijn voor de eigen positie, bijvoorbeeld door het inpikken van banen, huizen en uitkeringen. Op alle drie vormen van angst scoort de PVV’er hoger dan de rest van de onderzochte Nederlanders.


Dat mensen die allochtonen als bedreiging zien zich thuis voelen bij de PVV, klinkt logisch. De PVV draait immers op zijn anti-immigratie en anti-islam standpunten. De vaststelling dat de PVV garen spint bij angst voor migranten, is dan ook niet bijzonder verrassend. Maar ook onderzoek met niet-verrassende resultaten helpt ons te begrijpen wat er op dit moment in de samenleving aan de hand is.

Daarbij sluiten de resultaten aan op eerder onderzoek naar angst, persoonlijkheid en politieke voorkeur. Zo vonden onderzoekers aan de VU Amsterdam bijvoorbeeld dat angst, bijvoorbeeld veroorzaakt door beelden van aanslagen, zorgt voor negatieve gevoelens over iedereen die niet bij de eigen groep hoort. En Amerikaanse onderzoekers ontdekten dat conservatisme een politieke reactie is op angst en onzekerheid. Dit soort onderzoeken passen binnen een nieuwe wetenschappelijke benadering van stemmen als een kwestie van gevoel.

Mensen die allochtonen als bedreiging zien, voelen zich thuis bij de PVV. Maar het kan trouwens ook andersom werken: mensen die zich om een of andere reden aangetrokken voelen tot de PVV, kunnen vervolgens vanwege Wilders’ anti- immigratie uitspraken, banger worden voor allochtonen. Of de angst voor allochtonen een gevolg of oorzaak is van de voorkeur voor de PVV, hebben de wetenschappers niet onderzocht. Afbeelding: © Jacco de Boer

Weinig vertrouwen, weinig geloof
De onderzoekers vonden meer eigenschappen van de PVV-stemmer. Zo heeft de PVV-aanhang minder vertrouwen in de huidige regering dan andere kiezers. Politiek wantrouwen voorspelt dus, naast angst voor allochtonen, of iemand op de PVV wil stemmen. De PVV-aanhang is daarnaast niet erg gelovig (37% van de PVV-stemmers zegt gelovig te zijn, tegenover 50% van de niet-PVV-stemmers). Hoe meer belang mensen aan hun geloof hechten, hoe minder ze geneigd zijn om op Wilders te stemmen.

Overigens is het bij dit soort statistisch onderzoek lastig om er achter te komen welk effect je nu precies meet. Zo kan de gevonden relatie tussen politiek wantrouwen en PVV-steun best komen doordat de PVV relatief veel lageropgeleiden aanspreekt. En lageropgeleiden – van welke politieke kleur dan ook – hebben sowieso veel minder vertrouwen in de politiek dan hogeropgeleiden, zo heeft onderzoek (onder andere van het SCP) al laten zien.

Veel contact, meerdere identiteiten
Dotinga en Van Oudenhoven – Van der Zee konden op basis van hun gegevens niet alleen zien wie zich tot de PVV aangetrokken voelt, maar ook wie niet. Nederlanders die veel contact hebben met allochtonen, bijvoorbeeld, gaan minder snel PVV stemmen. Ook mensen met een zogenaamde duale identiteit lopen niet warm voor de PVV. Dat konden de onderzoekers concluderen op basis van hun onderzoek naar burgers die zich tegelijkertijd Nederlands én Fries voelen. Wie wel eens met een allochtoon praat, en wie ervaart dat het Nederlanderschap naast een andere culturele identiteit kan bestaan, is blijkbaar minder bang voor allochtonen.
================================================== ========


Er is wel wat goed mis met allochtonen jongeren. Antilianen, Marokkanen, en Turken staan op kop in de statistieken van misdaad die voor 'de gewone man' dichtbij komt. Denk aan overvallen, mishandelingen, relletjes. Allemaal vormen van straatterreur die tegenwoordig bij veel Nederlanders in de wijken van de grote- en veel middelgrote steden regelmatig voorkomen. Je kunt er, bij wijze van spreke, morgen zelf het slachtoffer van zijn.

Het wordt hoog tijd dat er eens een serieuze partij met een hardere aanpak komt. De veelplegers onder hen sneller langer opbergen geeft een duidelijk signaal af en belet die veelpleger direct zijn behangrol aan antecedenten verder uit te breiden. Meestal ten koste van.................diezelfde Wildersstemmer?
Als het op te lossen was met het organiseren van voetbaltoernooien of straatbarbecue's dan heeft dat uiteraard mijn voorkeur. Dergelijke pogingen zijn helaas vruchteloos gebleken.

De grote fout van Wilders is dat hij deze shit aan de islam koppelt. Onterrecht want het gaat niet om moslims maar om tuig. Ik zie zo snel geen moskeeganger een beroving plegen (corrigeer mij a.u.b. als ik er naast zit). Bovendien blazen Antilianen een behoorlijk deuntje mee en dat zijn geen moslims. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat veel moslims dat tuig apprecieren.
Wilders aanpak pakt averrechts uit. Door zijn gehak op de islam gooit hij goed en kwaad op 1 hoop.
Enkel tuig aanpakken, daar moet het bij blijven. De eerste partij die dat serieus in haar programma opneemt en goed voor het voetlicht weet te brengen zal ook moslimstemmen trekken. Daar ben ik van overtuigd.

Dit probleem staat veel te hoog op de agenda. Ook daarom stem ik geen Wilders. Hij maakt er DE prioriteit van terwijl er een miljardenbezuiniging aan zit te komen waartegen hij zijn Henk en Ingrid echt niet kan beschermen.

Don Pepe
31-08-10, 19:43
Achter de PVV gaat zeker een hoge mate aan kiezersbedrog schuil. Problemen met immigranten zijn van alle tijden. De teleurstelling zal op den duur groot wezen. De PVV als uitlaatklep voor allerlei maatschappelijke frustraties en ongenoegens.

Zijn raffinesse bestaat daarin dat hij zelden te betrappen is op een leugen. Wat hij doet is om de schijnwerpers te plaatsen op de specifieke problemen binnen een bepaalde groep. In dit geval de Moslims. Deze worden uitvergroot en overbelicht. Hij wijst bijvoorbeeld op de bloederige pasage's uit de Koran en 'vergeet' er bij te vertellen dat die ook voorkomen in het oude testament. De nazi's deden hetzelfde met de joden. Uit de groep van succesvolle joden werden de paria's en uitbuiters uitgelicht en aangewezen als de verantwoordelijken voor alle problemen in de crisisjaren. Voor het gemak werden de 99% andere joden op dezelfe hoop gegooit.

Don Pepe
31-08-10, 19:56
De grote fout van Wilders is dat hij deze shit aan de islam koppelt. Onterrecht want het gaat niet om moslims maar om tuig. Ik zie zo snel geen moskeeganger een beroving plegen (corrigeer mij a.u.b. als ik er naast zit). Bovendien blazen Antilianen een behoorlijk deuntje mee en dat zijn geen moslims. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat veel moslims dat tuig apprecieren.
Wilders aanpak pakt averrechts uit. Door zijn gehak op de islam gooit hij goed en kwaad op 1 hoop.
Enkel tuig aanpakken, daar moet het bij blijven. De eerste partij die dat serieus in haar programma opneemt en goed voor het voetlicht weet te brengen zal ook moslimstemmen trekken. Daar ben ik van overtuigd.

Dit probleem staat veel te hoog op de agenda. Ook daarom stem ik geen Wilders. Hij maakt er DE prioriteit van terwijl er een miljardenbezuiniging aan zit te komen waartegen hij zijn Henk en Ingrid echt niet kan beschermen.[/QUOTE]

Wat jij zegt is waar. Het heeft ook naar mijn overtuiging niets met de Islam te maken. Maar de problemen met o.a. de Marokkaanse jongeren zijn wel degelijk een feit en moeten worden aangepakt. Net als de Antiliaanse natuurlijk. Te beginnen bij de wortel. Namelijk, hoe komt het dat met name deze jongeren ontsporen en hoe kunnen we dit voorkomen.

Slinger
31-08-10, 20:05
Dit is dan wel positief, maar het is toch typisch draaikonterig CDA. Waarom zeiden ze vóór de verkiezingen niet dat ze niet met de PVV in zee zouden gaan?

Dan blijft alleen de VVD nog over die zich buiten de beschaving wenst te plaatsen.

Rutten, gegokt en verloren. Hij kan opdonderen of nederig in paars 2 plaatsnemen.

Omdat het CDA verdeeld was, snap je dat nu nog niet?

Joesoef
31-08-10, 20:07
Omdat het CDA verdeeld was, snap je dat nu nog niet?


Hoezo was?

Slinger
31-08-10, 20:32
Hoezo was?

Nog steeds, maar ik denk dat er toch een soort consensus aan het ontstaan is dat ze het niet moeten doen.

tanger'73
31-08-10, 20:51
Zijn raffinesse bestaat daarin dat hij zelden te betrappen is op een leugen. Wat hij doet is om de schijnwerpers te plaatsen op de specifieke problemen binnen een bepaalde groep. In dit geval de Moslims. Deze worden uitvergroot en overbelicht. Hij wijst bijvoorbeeld op de bloederige pasage's uit de Koran en 'vergeet' er bij te vertellen dat die ook voorkomen in het oude testament. De nazi's deden hetzelfde met de joden. Uit de groep van succesvolle joden werden de paria's en uitbuiters uitgelicht en aangewezen als de verantwoordelijken voor alle problemen in de crisisjaren. Voor het gemak werden de 99% andere joden op dezelfe hoop gegooit.


Een dergelijke kwaadaardige á la Fritz Hippler werkwijze is me bij hem ook opgevallen. En dan droog leuk beweren niks tegen het mikpunt van spot te hebben en ze hier in principe welkom zijn.

tanger'73
31-08-10, 20:59
De grote fout van Wilders is dat hij deze shit aan de islam koppelt. Onterrecht want het gaat niet om moslims maar om tuig. Ik zie zo snel geen moskeeganger een beroving plegen (corrigeer mij a.u.b. als ik er naast zit). Bovendien blazen Antilianen een behoorlijk deuntje mee en dat zijn geen moslims. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat veel moslims dat tuig apprecieren.
Wilders aanpak pakt averrechts uit. Door zijn gehak op de islam gooit hij goed en kwaad op 1 hoop.
Enkel tuig aanpakken, daar moet het bij blijven. De eerste partij die dat serieus in haar programma opneemt en goed voor het voetlicht weet te brengen zal ook moslimstemmen trekken. Daar ben ik van overtuigd.

Dit probleem staat veel te hoog op de agenda. Ook daarom stem ik geen Wilders. Hij maakt er DE prioriteit van terwijl er een miljardenbezuiniging aan zit te komen waartegen hij zijn Henk en Ingrid echt niet kan beschermen.


Het grootste probleem is, dat hij moslims door het willen sluiten van hun moskeëen, scholen en bepaalde gebruiken. Het geloofsleven onmogelijk wil maken, danwel drastisch beperken. Dit heeft al helemaal niks met vrijheid te maken. Verder valt me aan hem op dat hij á la zijn geestelijke verwant, Bush2 bezig is met een mondiale strijd tegen de islam.

Fibonaci
31-08-10, 21:27
Een klink in de kabel, zoals dat heet.

Max Stirner
31-08-10, 21:35
Wat beweegt de PVV-stemmer? De gevestigde politiek zou het ontzettend graag willen weten, vooral om er achter te komen waar zij de steken precies laten vallen. Maar ook de wetenschap buigt zich over het mysterie van het uitdijende PVV-electoraat. .


Tis niet zo heel erg ingewikkeld, denk ik:


http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/opsporing_verzocht/

super ick
31-08-10, 22:13
Het grootste probleem is, dat hij moslims door het willen sluiten van hun moskeëen, scholen en bepaalde gebruiken. Het geloofsleven onmogelijk wil maken, danwel drastisch beperken. Dit heeft al helemaal niks met vrijheid te maken. Verder valt me aan hem op dat hij á la zijn geestelijke verwant, Bush2 bezig is met een mondiale strijd tegen de islam.

Moslimscholen mogen ze van mij opdoeken, net als Christelijke scholen. Kinderen moeten niet door ouders gescheiden worden op basis van geloof.

Moskeen mogen net zo min gesloten worden als kerken. Het is bovendien onzinnig. Wat is het doel? Er zal geen moslim zijn die zal zeggen: O dan stop ik maar met moslim zijn want de moskee is dicht. Gedachten en overtuigingen kan je niet verbieden. Je kunt niet bepalen wat er bij een ander in zijn hoofd zit.

tanger'73
31-08-10, 23:31
Moslimscholen mogen ze van mij opdoeken, net als Christelijke scholen. Kinderen moeten niet door ouders gescheiden worden op basis van geloof.

Moskeen mogen net zo min gesloten worden als kerken. Het is bovendien onzinnig. Wat is het doel? Er zal geen moslim zijn die zal zeggen: O dan stop ik maar met moslim zijn want de moskee is dicht. Gedachten en overtuigingen kan je niet verbieden. Je kunt niet bepalen wat er bij een ander in zijn hoofd zit.


a) Zo denk ik er ook over, tenzij ik al die ouders zie die bewust hun kids op een witte school zetten en die witte school liever geen kind met een kleurtje aanneemt.

b) Kennelijk denkt wilders en kornuiten daar anders over en vinden zij het de moeite waard om hersenschimmen te bestrijden en boeken te verbranden.

Aït Ayt
01-09-10, 00:01
Crisisberaad CDA gaat woensdag verder

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1414741.ece/Crisisberaad_CDA_gaat_woensdag_verder

super ick
01-09-10, 09:09
a) Zo denk ik er ook over, tenzij ik al die ouders zie die bewust hun kids op een witte school zetten en die witte school liever geen kind met een kleurtje aanneemt.

b) Kennelijk denkt wilders en kornuiten daar anders over en vinden zij het de moeite waard om hersenschimmen te bestrijden en boeken te verbranden.

Witte scholen staan over het algemeen in witte buurten. Spreiden is moeilijk en het doel is dat kinderen zoveel mogelijk in de eigen wijk naar school kunnen.

Wat Wilders denkt interesseert mij geen flikker. Ik ben er niet verantwoordelijk voor, ik voel me er niet verantwoordelijk voor. Bedenk goed dat het grootste deel van de bevolking NIET op hem stemt en dat daarnaast een groot deel dat wel op hem stemt dat doet om tegen de huidige falende politiek aan te trappen en omdat ze zich zorgen maken om de veiligheid.
En dan heb je nog de catagorie "Alle Turrukuh trug naar Marokko" Die zijn te dom om door zijn 'boodschap' heen te prikken.

mark61
01-09-10, 09:22
Maar niet als premier natuurlijk.
Kom ik toch nog aan mijn biertjes.

Dat intussen aardig verschaald is. Maar inderdaad, de aanhouder lacht het laatst ofzo :hihi:

mark61
01-09-10, 09:24
Omdat het CDA verdeeld was, snap je dat nu nog niet?

Mensen met principes hebben die altijd. Niet af en toe wel en dan weer niet. Zo van, tot 9 juni maar even niet, en dan opeens vanaf ca. 10 augustus weer wel. Wat is dat voor onzin?

mark61
01-09-10, 09:25
Ik snap trouwens niet wat er zo lang over te babbelen valt. Daar ben je toch in 2 uur uit? Wat zijn ze aan het doen in vredesnaam? Een soort nieuwe grondwet schrijven?

tanger'73
01-09-10, 15:28
Witte scholen staan over het algemeen in witte buurten. Spreiden is moeilijk en het doel is dat kinderen zoveel mogelijk in de eigen wijk naar school kunnen.

Wat Wilders denkt interesseert mij geen flikker. Ik ben er niet verantwoordelijk voor, ik voel me er niet verantwoordelijk voor. Bedenk goed dat het grootste deel van de bevolking NIET op hem stemt en dat daarnaast een groot deel dat wel op hem stemt dat doet om tegen de huidige falende politiek aan te trappen en omdat ze zich zorgen maken om de veiligheid.
En dan heb je nog de catagorie "Alle Turrukuh trug naar Marokko" Die zijn te dom om door zijn 'boodschap' heen te prikken.


Je zult versteld staan dat er witte scholen zijn, die nadrukkelijk sellecteren op afkomst, ongeacht of je uit de buurt komt.

tegen de huidige politieke establishment trappen, begrijp ik. Maar niet kwaadaardige onzin (dat bij de PVV ruimschoots te vinden is), daarbij op de koop toe nemen. Dan spoor je niet als zogenaamd teleurgestelde burger. Dan ben je precies net als die "alle turrukuh het land uit."

tanger'73
01-09-10, 15:33
Ik snap trouwens niet wat er zo lang over te babbelen valt. Daar ben je toch in 2 uur uit? Wat zijn ze aan het doen in vredesnaam? Een soort nieuwe grondwet schrijven?


Bizar, het begon al bij Balkenende die ook niet bij voorbaat wilders uitsloot na de verkiezingen. Met uitzondering van Links, is de rest momenteel een opportunistische zwaktebod, wat de PVV betreft.

Slinger
01-09-10, 15:37
Mensen met principes hebben die altijd. Niet af en toe wel en dan weer niet. Zo van, tot 9 juni maar even niet, en dan opeens vanaf ca. 10 augustus weer wel. Wat is dat voor onzin?

Onzin? Jij praat onzin! Denk je dat jij alles mee krijgt? Natuurlijk wordt er in een dergelijk geval eerst een interne discussie gevoerd. En er is ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht

Joesoef
01-09-10, 16:36
Provinciale afdelingen zetten CDA-fractie onder druk

Gepubliceerd: 1 september 2010 13:52 | Gewijzigd: 1 september 2010 17:21

Door onze politieke redactie nrc.nl

Den Haag, 1 sept. De provinciale afdelingen van het CDA hebben de Tweede Kamerfractie woensdag opgeroepen de eenheid te bewaren. Het CDA moet de onderhandelingen met VVD en PVV over een nieuw kabinet niet stopzetten, maar doorgaan en een eventueel akkoord afwachten.
<style type="text/css"> .article_related_box table { width: 225px; } </style>
Nieuws - CDA-fractieberaad geschorst voor individueel overleg (http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezingen2010/article2612155.ece/CDA-fractieberaad_geschorst_voor_individueel_overleg)
Discussie - Moet Ab Klink vervangen worden als onderhandelaar? (http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/moet-ab-klink-vervangen-worden-als-onderhandelaar/)
Speciaal voor abonnees: Broederstrijd verlamt partij en formatie (http://www.nrc.nl/digitaleeditie/NH/20100901___/1_001/article4_image.html)
Deze boodschap is volgens gedeputeerde Theo Rietkerk van het CDA in de provincie Overijssel woensdag overgebracht aan de fractie en waarnemend partijvoorzitter Henk Bleker. Rietkerk wees erop dat de Kamerfractie heeft afgesproken de onderhandelingen aan te gaan over een minderheidskabinet met VVD dat tot stand komt door gedoogsteun van PVV en pas daarna het resultaat te beoordelen.
CDA Limburg
Het CDA in Limburg liet eerder vandaag weten komende zaterdag een partijcongres te willen houden als de Tweede-Kamerfractie de stekker uit de onderhandelingen over een minderheidskabinet met de VVD trekt. Volgens de Limburgse CDA-fractievoorzitter Geert Frische wil een grote meerderheid van de CDA-leden nog altijd dat verder wordt onderhandeld over het minderheidskabinet, dat in de Kamer gedoogsteun zou krijgen van de PVV. Afgesproken was om die onderhandelingen eerst af te ronden. Daarna zou de fractie een oordeel vellen en vervolgens zou het partijcongres uiteindelijk het laatste woord hebben. Frische vindt dat aan die procedure moet worden vastgehouden. Wie daar niet mee kan leven, moet maar uit de fractie stappen, maakte hij duidelijk.
Drie Kamerleden ontboden
De Tweede-Kamerleden Ab Klink, Ad Koppejan en Kathleen Ferrier zijn vanochtend ontboden bij het partijbestuur van het CDA om zich te verantwoorden voor hun blokkade van de formatieonderhandelingen met VVD en PVV. Tijdens het crisisoverleg van de CDA-fractie gisteren, maakten deze Tweede Kamerleden van het CDA hun 18 fractiegenoten duidelijk dat ze niet langer het vertrouwen dat samenwerking met de PVV tot een stabiel kabinet zou leiden met voor hun partij acceptabele standpunten. Dat melden bronnen bij het CDA.


.Fractievoorzitter Maxime Verhagen wil verder formeren, en eist dat deze dissidenten inbinden en zich weer aansluiten bij het meerderheidsstandpunt van de fractie. Dat luidt dat de fractie pas een oordeel uitspreekt over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV, als zij het eindresultaat van de onderhandeling hebben ingezien.
Fuik
De afgelopen weken zouden de drie dissidenten het gevoel hebben gekregen dat de fractie zich te veel heeft laten meeslepen in de details van een regeerakkoord en de fundamentele problemen van samenwerking met de PVV heeft onderschat. Het CDA dreigt in hun ogen in een fuik terecht te komen. Dit gevoel werd versterkt door de ervaringen tijdens de onderhandelingen, periodieke provocaties van Wilders en de aanhoudende protesten binnen de eigen partij over de principiële problemen van de samenwerking met de PVV.
Het beraad van de CDA-fractie vandaag begon om half één, maar werd al snel weer geschorst. Volgens fractieleider Maxime Verhagen zullen eerst individuele gesprekken plaatsvinden om een oplossing te vinden voor de crisis in de fractie. De gesprekken hebben tot doel om een „eensgezind standpunt” te krijgen als fractie, zo benadrukte Verhagen. Ab Klink, die naast Kamerlid ook minister van Volksgezondheid is en samen met Verhagen de formatieonderhandelingen voert, zei ervan uit te gaan dat er één CDA overblijft en de partij niet uiteenvalt.
Ultieme poging
Waarnemend partijvoorzitter Henk Bleker sprak aan het begin van de middag van ‘een ultieme poging’ om via individuele gesprekken een oplossing te vinden voor de crisis in de CDA-fractie. Op die manier hoopt Bleker dat de fractie er in slaagt weer eensgezind verder te kunnen. Hij bestreed dat de individuele gesprekken die nu gaan plaatsvinden een zwaktebod zouden zijn. Bleker en fractieleider Maxime Verhagen zijn de initiatiefnemers van de individuele gesprekken. Om die mogelijk te maken is het spoedberaad van de fractie vrij snel na het begin ervan woensdag weer geschorst.
De formatie is voorlopig opgeschort.

Joesoef
01-09-10, 16:37
De drang om te willen regeren gaat het cda de kop kosten.

mark61
01-09-10, 17:43
Onzin? Jij praat onzin! Denk je dat jij alles mee krijgt? Natuurlijk wordt er in een dergelijk geval eerst een interne discussie gevoerd. En er is ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht

Blijkbaar is er juist geen discussie geweest.

Wat ik nu begrijp is dat de krokodillen dachten dat Verhagen niet serieus was. Dat was dan erg dom, om dat te denken. Besides, driekwart van de CDA-stemmers staat achter hem.

Voortschrijdend inzicht? Wilders blijkt leuker dan gedacht? Doe niet zo onwijs.

mark61
01-09-10, 17:44
De drang om te willen regeren gaat het cda de kop kosten.

Tis bizar. Als Verhagen doorzet lopen er echt wel 2 weg, maar dan is er weer geen coalitie. Een zogeheten lose-lose-situatie. Wat een zooitje hebben ze ervan gemaakt.

Joesoef
01-09-10, 19:31
Nog steeds, maar ik denk dat er toch een soort consensus aan het ontstaan is dat ze het niet moeten doen.



Klink weigert in brief samenwerking met PVV

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>Uitgegeven:</td> <td> 1 september 2010 20:07</td> </tr> <tr> <td>Laatst gewijzigd:</td> <td> 1 september 2010 20:32</td> </tr> </tbody></table>
AMSTERDAM – Mede-onderhandelaar Ab Klink (CDA) wil de onderhandelingen met de PVV definitief stoppen.

© ANP

Dat blijkt uit de brief (http://content1d.omroep.nl/78ba1d8bb91c6f0339dedf4a1a0a033c/4c7e8c53/nos/docs/010910_klink.pdf) die hij begin deze week naar fractievoorzitter Maxime Verhagen en partijvoorzitter Henk Bleker en waar de NOS de hand op heeft weten te leggen.
De brief was direct een bom onder het formatieproces. Het crisisberaad bij het CDA over de voortgang duurt al twee dagen.
<script type="text/javascript"> if (typeof(dartPosition5) != 'undefined') { NU.LazyWrite.write('<center>' + dartPosition5 + '
</center>'); } </script><script type="text/javascript">NU.LazyWrite.flush(1)</script><center></center>

Uit de brief blijkt dat Klink grote moeite had met de opstelling van PVV-leider Wilders. Die zou een totaal eigen geluid willen brengen, zodra er een akkoord zou worden bereikt. Hierdoor zouden beide partijen tegengestelde doelstellingen propageren.

Rood kleuren

Volgens Wilders zouden ‘de hoofden van de coalitiepartners rood kleuren’. Klink vreest dat het CDA constant bezig zal blijven met het verdedigen van het eigen CDA-geluid.
“Daarom is politieke samenwerking een onbegaanbare weg”, aldus Klink.
Onduidelijk is nog of de talrijke gesprekken die dinsdag en de afgelopen uren zijn gevoerd en de druk die op Klink is uitgeoefend nog van invloed zijn geweest.

Terras

Begin van de avond zaten diverse fractieleden ontspannen op het terras voor de Tweede Kamer. Verderop zat ook Verhagen, samen met fractiegenoten Marja van Bijsterveldt en Jan Kees de Jager.
Er wordt gespeculeerd dat er woensdag geen fractieberaad meer wordt belegd, maar dat er meer tijd wordt genomen om door individuele gesprekken tot een oplossing te komen.
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td> © NU.nl/Lucas Benschop </td></tr></tbody></table>

Don Pepe
01-09-10, 19:34
Ik voorspel dat deze coalitie er niet komt Laat Cohen zich maar vast gaan warmlopen. Godzijdank!

tanger'73
01-09-10, 21:45
Tis bizar. Als Verhagen doorzet lopen er echt wel 2 weg, maar dan is er weer geen coalitie. Een zogeheten lose-lose-situatie. Wat een zooitje hebben ze ervan gemaakt.


tis echt te bizar voor woorden, dat sommigen binnen het christen-democratische traditie nog zwart op wit moeten bevestigen dat ze pertinent niet willen samenwerken met onfatsoenlijke en kwaadaardige figuren als de PVV en dan nog door collega's schuin worden aangekeken en zich notabene moeten verdedigen, danwel verklaren.

tanger'73
01-09-10, 22:32
Ik voorspel dat deze coalitie er niet komt Laat Cohen zich maar vast gaan warmlopen. Godzijdank!



ab Klink laat in zijn brief ook mooi een tipje van de sluier zien, wat er tijdens de onderhandelingen vanuit het PVV kamp aan retoriek wordt gescandeerd, zoals: "De de-islamisering is aangebroken: hier en nu."

Dat je daar als christen-democraat geen vervolg aan wenst te geven, kan ik zeer goed begrijpen.

jang0201
01-09-10, 22:35
Ik voorspel dat deze coalitie er niet komt Laat Cohen zich maar vast gaan warmlopen. Godzijdank!

Mag het hopen van niet dat er een links kabinet komt, niks bezuinigen en maar geld uitgeven. En natuurlijk weer aan de kopjes thee!

super ick
01-09-10, 23:39
Mag het hopen van niet dat er een links kabinet komt, niks bezuinigen en maar geld uitgeven. En natuurlijk weer aan de kopjes thee!

Als er nu een links kabinet komt haalt Wilders 35 zetels bij de eerstkomende verkiezingen.
Of het straattuig moet ineens postief gaan reageren op buurtbarbecues en voetbaltoernooitjes en werk gaan zoeken.

super ick
02-09-10, 10:25
ab Klink laat in zijn brief ook mooi een tipje van de sluier zien, wat er tijdens de onderhandelingen vanuit het PVV kamp aan retoriek wordt gescandeerd, zoals: "De de-islamisering is aangebroken: hier en nu."

Dat je daar als christen-democraat geen vervolg aan wenst te geven, kan ik zeer goed begrijpen.

Dan heb je het verkeerd gelezen Tanger. Het was een door Klink veronderstelde uitspraak. Een uitspraak die Wilders wellicht kon gaan doen in Klink zijn ogen/gedachten.

Joesoef
02-09-10, 10:28
Als er nu een links kabinet komt haalt Wilders 35 zetels bij de eerstkomende verkiezingen.
Of het straattuig moet ineens postief gaan reageren op buurtbarbecues en voetbaltoernooitjes en werk gaan zoeken.


Zwevende kiezers stemmen niet op verliezers.

mark61
02-09-10, 10:47
Wat een loser die Klink.

Mijn scenario: als het akkoord er ligt accepteert hij (en evt. 2 dissidenten) het niet, en stelt zijn zetel ter beschikking 'vanwege het landsbelang'; zo heeft hij zelf moreel gehandeld maar helpt wel de coalitie aan een meerderheid, omdat ze dan een partijlijnvolger op zijn plaats kunnen droppen.

Zelf een eigen fractie beginnen, daar is ie te lullig voor. CDB ofzo :hihi:

HaasHaas
02-09-10, 10:55
hij zag er vanochtend behoorlijk uitgeblust uit ja. die besprekingen achter de gesloten deuren is blijkbaar niet in zijn koude kleren gaan zitten.
wat vind ik die maxime verhagen een eng mannetje zeg. ik vraag mij af of je niet beter met wilders uit bent. zag je hoe verhagen elke keer naar microfoons en camera's keek?
gisteren kreeg ie een nos microfoon in zen nek geduwd. die man was zo gespannen dat ie reageerde alsof men een handgranaat in zen nek duwde. toen verklaarde hij dat ie iets aan zen nekwervels heeft. nou sorry hoor, als je last hebt van een stijve nek ga je echt niet zo snel reageren op die microfoon. alsof de nos een mes in zen keel wou duwen, dacht ie. die man is zo gehersenspoeld door wilders dat ie denkt dat de 'linkse media' hem om zeep wil helpen.

mark61
02-09-10, 11:17
Tis een griezel eerste klas.

knuppeltje
02-09-10, 12:09
Wanneer gaan nu we eindelijk eens Limburg aan de Belgen geven, voor het te laat is. :fpotver:

mark61
02-09-10, 13:26
Wanneer gaan nu we eindelijk eens Limburg aan de Belgen geven, voor het te laat is. :fpotver:

Belangrijker is het afnemen van hun NLse paspoort. Misschien kan Verhagen burgemeester van Hasselt worden, Mars blij.

tanger'73
02-09-10, 16:46
Dan heb je het verkeerd gelezen Tanger. Het was een door Klink veronderstelde uitspraak. Een uitspraak die Wilders wellicht kon gaan doen in Klink zijn ogen/gedachten.


'K denk eerder eerder dat jij het verkeert hebt gelezen, want aan tafel schrokken ze er immers van.

tanger'73
02-09-10, 16:58
En natuurlijk weer aan de kopjes thee!

Dat mogen ze dan zelf inschenken en opdrinken, want uitgenodigd wordt niemand meer. Die drinken het liever zelf.

Joesoef
03-09-10, 07:44
Ook Gijs de Vries tegen samenwerking met PVV

<script type="text/javascript" language="javascript">var id2 = '0.30774902200499954';</script> <!-- start embeddedContextsMaster --> <!-- end embeddedContextsMaster -->
DEN HAAG - VVD'er Gijs de Vries heeft zich vrijdag geschaard bij de reeks van prominenten die waarschuwen tegen een kabinet met gedoogsteun van de PVV.
<script type="text/javascript" language="javascript">var id2 = '0.5432641486270412';</script> <!-- start embeddedContextsNonMasterAboveDelimiter -->



<!-- end embeddedContextsNonMasterAboveDelimiter --> ''Natuurlijk zou het mooi zijn als de VVD voor het eerst sinds haar oprichting de minister-president zou mogen leveren. Maar de prijs die de VVD daarvoor in politieke geloofwaardigheid zou betalen, is te hoog,'' schrijft hij in de Volkskrant. Het Nederland 'van Wilders' is volgens De Vries niet het Nederland van de grondwet.

''Zeker anderhalf miljoen mensen hebben op de PVV gestemd. Maar acht miljoen andere Nederlanders deden dat niet. Als de politieke partijen die deze acht miljoen vertegenwoordigen er niet in slagen een kabinet te vormen zonder Wilders, is dat een zwaktebod'', aldus De Vries.

De Vries was lid van het Europees Parlement en later voorzitter van de liberale fractie daar. Hij was ook twee keer lijsttrekker van de VVD bij de Europese Verkiezingen. De Vries was tevens staatssecretaris voor rampenbestrijding en Antilliaanse zaken in het tweede kabinet-Kok. Na de functie van EU-coördinator terrorismebestrijding te hebben bekleed, werd hij in 2008 lid van de Algemene Rekenkamer. (ANP)

tanger'73
03-09-10, 10:22
verbazingwekkend, dat sommige partijen de eigen principes en die van ruim 8 miljoen kiezers voor de PVV zomaar overboord gooien.

Aït Ayt
03-09-10, 11:24
verbazingwekkend, dat sommige partijen de eigen principes en die van ruim 8 miljoen kiezers voor de PVV zomaar overboord gooien.

zelf begin ik intussen te hopen dat de coalitievorming doorgaat.. het pluche waar de vvd en het cda zo graag willen zitten kan nog weleens ongemakkelijk gaan aanvoelen als wilders gewoon doorgaat met zijn geschreeuw de komende jaren.. voor de oppositie wordt het prijsschieten..

mark61
03-09-10, 11:28
staatssecretaris voor rampenbestrijding en Antilliaanse zaken

:hihi: Nederland mijn Vaderland :verward:

Marokkanenbestrijding en Antilliaanse rampen

migrampenbestrijding

Ik eis een superministerie :student:

mark61
03-09-10, 11:29
zelf begin ik intussen te hopen dat de coalitievorming doorgaat.. het pluche waar de vvd en het cda zo graag willen zitten kan nog weleens ongemakkelijk gaan aanvoelen als wilders gewoon doorgaat met zijn geschreeuw de komende jaren.. voor de oppositie wordt het prijsschieten..

Dat betekent chaos en onzin. Weer een half jaar geen effectieve regering. Leuk voor de (internationale) pers, other than that, tijdverspilling.

tanger'73
03-09-10, 11:34
zelf begin ik intussen te hopen dat de coalitievorming doorgaat.. het pluche waar de vvd en het cda zo graag willen zitten kan nog weleens ongemakkelijk gaan aanvoelen als wilders gewoon doorgaat met zijn geschreeuw de komende jaren.. voor de oppositie wordt het prijsschieten..

nieuwe verkiezingen waar de PVV de grootste gaat worden, zie ik ook gelaten aan. Dan mogen de hypocrieten allemaal op uitnodiging van wilders aan tafel zitten. ze doen lekker maar wat ze niet laten kunnen daar. het echte leven is weerbarstiger dan de scheidslijnen in den haag.

tanger'73
03-09-10, 12:03
het gekke is, dat bij de voorgaande verkiezingen een SP een vergelijkbare winst boekte, maar dat alle partijen uit diverse traditionele overwegingen de SP bewust ontweken. Maar met de PVV willen ze wel een achterlijke coalitie proberen vorm te geven.

knuppeltje
03-09-10, 13:43
het gekke is, dat bij de voorgaande verkiezingen een SP een vergelijkbare winst boekte, maar dat alle partijen uit diverse traditionele overwegingen de SP bewust ontweken. Maar met de PVV willen ze wel een achterlijke coalitie proberen vorm te geven.

Tja, de zelfopoffering druipt ervan af.

Aït Ayt
03-09-10, 15:48
het gekke is, dat bij de voorgaande verkiezingen een SP een vergelijkbare winst boekte, maar dat alle partijen uit diverse traditionele overwegingen de SP bewust ontweken. Maar met de PVV willen ze wel een achterlijke coalitie proberen vorm te geven.

dat is opvallend ja..
dat de pvv in tegenstelling tot de sp wel aan de onderhandelingstafel is aangeschoven komt denk ik door de oude wijsheid: "de brutalen hebben de halve wereld".. zowel wilders als zijn achterban hebben een grote mond en die weten ze te gebruiken.. de sp achterban was toendertijd minder mondig en de sp zelf liet zich gedwee aan de kant schuiven..

Aït Ayt
03-09-10, 15:50
nieuwe verkiezingen waar de PVV de grootste gaat worden, zie ik ook gelaten aan. Dan mogen de hypocrieten allemaal op uitnodiging van wilders aan tafel zitten. ze doen lekker maar wat ze niet laten kunnen daar. het echte leven is weerbarstiger dan de scheidslijnen in den haag.

het zou interessant zijn als de pvv de grootste partij wordt.. er is dan vermoedelijk geen enkle coalitie te vormen.. :)

tanger'73
03-09-10, 16:03
dat is opvallend ja..
dat de pvv in tegenstelling tot de sp wel aan de onderhandelingstafel is aangeschoven komt denk ik door de oude wijsheid: "de brutalen hebben de halve wereld".. zowel wilders als zijn achterban hebben een grote mond en die weten ze te gebruiken.. de sp achterban was toendertijd minder mondig en de sp zelf liet zich gedwee aan de kant schuiven..


Da's waar, de PVV maakt immers met haar dreigende gebral meer indruk in dat hoofse leven.

tanger'73
03-09-10, 16:06
het zou interessant zijn als de pvv de grootste partij wordt.. er is dan vermoedelijk geen enkle coalitie te vormen.. :)


'K zou zeker benieuwd zijn naar sommige partijen die hem als hoofd van een kabinet durven accepteren.

Joesoef
03-09-10, 16:59
3 september 2010
novum
Geen kabinet met steun PVV

(Novum) - Er komt geen kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. De gesprekken daarover zijn vrijdag mislukt. Dat heeft de woordvoerder van informateur Ivo Opstelten (VVD) laten weten.

<!-- no contnent -->

<script type="text/javascript"><!-- google_ad_client = "pub-2675563417739110"; google_ad_slot = "8672554094"; google_ad_width = 250; google_ad_height = 250;//--> </script> <script type="text/javascript" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"> </script>



De drie partijen zaten sinds vrijdag 12.00 uur weer om de tafel, om te bespreken hoe zij verder konden na de ruzie van afgelopen week in het CDA. Aan het einde van de middag bleek dat dat niet lukte.
VVD-leider Mark Rutte, PVV-leider Geert Wilders en CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen geven vanaf 18.00 uur een toelichting op het mislukken van de formatie van een rechts kabinet. Informateur Opstelten werkt aan het verslag dat hij gaat uitbrengen aan koningin Beatrix.
Begin deze week bleek dat Klink, medeonderhandelaar naast Verhagen bij de kabinetsformatie, niet verder wilde praten met de PVV. Dat legde de formatie al stil. Het CDA zocht intussen naar een oplossing voor het conflict. Die werd woensdagavond gevonden. Klink trok zich terug als onderhandelaar en beloofde het resultaat van de onderhandelingen af te wachten.
Hoe de kabinetsformatie nu verdergaat, is nog onduidelijk. Wel lijkt zeker dat de PVV in de oppositie terechtkomt. De linkse partijen sluiten samenwerking met de partij van Wilders uit.

Joesoef
03-09-10, 17:10
PVV trekt de stekker eruit
DEN HAAG - De PVV heeft een einde gemaakt aan de formatieonderhandelingen. Bij de partij van Geert Wilders was het vertouwen in het CDA naar 'een dieptepunt gedaald'.


Mark Rutte van de VVD had nog wel voldoende vertrouwen in voldoende stabiliteit, zo liet hij weten tijdens een persconferentie.
Volgens Rutte had "rechts Nederland zijn vingers af kunnen likken bij het regeerakkoord dat klaar lag". Hij is dan ook erg teleurgesteld dat de onderhandelingen zijn gestapt. De VVD'er zag niet aankomen dat Wilders het bijltje er bij neer ging gooien.
Tevens liet de VVD-leider weten dat het voor de hand ligt dat hij nu een proeve van regeerakkoord gaat schrijven. Hij sluit daarbij geen enkele partij uit.

Aït Ayt
03-09-10, 17:31
Tevens liet de VVD-leider weten dat het voor de hand ligt dat hij nu een proeve van regeerakkoord gaat schrijven. Hij sluit daarbij geen enkele partij uit.

1 juli 2010 was de deadline toch ?

die rutte.. hij weet het te presteren om een nog mindere leider te zijn dan balkenende..

Aït Ayt
03-09-10, 17:34
Da's waar, de PVV maakt immers met haar dreigende gebral meer indruk in dat hoofse leven.

helaas wel.. het is wachten op de dag dat er eindelijk wilders-moeheid gaat optreden bij pers & politiek..

Joesoef
03-09-10, 17:46
Verhagen: PVV stelde onmogelijk eis

3 september 2010, 18:43 | ANP
DEN HAAG (ANP) - Voor het CDA was de eis van Geert Wilders dat de drie dissidenten in de CDA-fractie zich zouden binden aan een uitspraak van het CDA-congres ,,een onmogelijke eis''. CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen zei dat vrijdag.
Volgens Verhagen was het een onmogelijke eis omdat je dergelijke garanties niet kunt geven en omdat ze in strijd zouden zijn met de grondwet waarin gekozen volksvertegenwoordigers zonder last of ruggespraak moeten kunnen handelen.

tanger'73
03-09-10, 17:48
helaas wel.. het is wachten op de dag dat er eindelijk wilders-moeheid gaat optreden bij pers & politiek..


'K ben er nu al moe van, ze doen daar lekker hun best maar.

Aït Ayt
03-09-10, 17:55
'K ben er nu al moe van, ze doen daar lekker hun best maar.


ja ben er ook moe van maar we zijn er nog lang niet vanaf zo te zien..

Aït Ayt
03-09-10, 17:57
De PVV heeft een einde gemaakt aan de formatieonderhandelingen. Bij de partij van Geert Wilders was het vertouwen in het CDA naar 'een dieptepunt gedaald'.

Verhagen: PVV stelde onmogelijk eis.



het over & weer verwijten is begonnen.. :moe:

tanger'73
03-09-10, 17:59
ja ben er ook moe van maar we zijn er nog lang niet vanaf zo te zien..


ze hebben er vooral zichzelf mee denk ik, want enig belang hebben wij er toch niet bij.

Aït Ayt
03-09-10, 18:03
ze hebben er vooral zichzelf mee denk ik, want enig belang hebben wij er toch niet bij.

ze hebben mij er ook mee want op tv en in de media is het wilders wilders wilders wilders.. kan het niet meer aanzien ondertussen..

tanger'73
03-09-10, 18:05
ze hebben mij er ook mee want op tv en in de media is het wilders wilders wilders wilders.. kan het niet meer aanzien ondertussen..


Da's waar, (de kranten vind ik nog erg vervelend). Gelukkig hebben we de satelliet nog. ;)

MissH
03-09-10, 18:06
Salaam Alaikoem!

Wat ik vermoed is eigenlijk niet zo heel best.. Wilders gaat meer aanhangers krijgen hierdoor denk ik.
CDA-ers zullen ervan af zien om de volgende keer weer op 't CDA te stemmen en zullen snel geneigd zijn om op de PVV te stemmen.

Hij redt zich hier ook weer mooi uit. Doet zich als de meest stabiele partij en legt veel negativiteit op 't CDA
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl