PDA

Bekijk Volledige Versie : Advocaat: Jemenieten enorm beschadigd



HUISBAAS
02-09-10, 07:14
ANP op 01 september '10,

http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00195/Terreurverdachten_S_195419k.jpg

AMERSFOORT - De twee Jemenieten die woensdag zijn vrijgelaten nadat ze sinds maandagochtend hadden vastgezeten op verdenking van terrorisme, zijn enorm beschadigd. Dat concludeert Klaas-Arjen Krikke, advocaat van een van de twee. ‘Ze zijn wereldwijd met naam en toenaam als terroristen neergezet.’

‘Wel is mijn cliënt heel erg blij dat hij is vrijgelaten’, aldus Krikke. ‘Hij hoopt snel weer bij zijn familie te zijn. Maar wat hier is gebeurd, verdient niet de schoonheidsprijs. Met name de Amerikanen zijn daarvoor verantwoordelijk. Schandalig!’

‘Mijn cliënt bleek niets met de verdachte koffer te maken te hebben. Dat was volstrekt duidelijk. Toch is hij bij het geheel betrokken geraakt’, benadrukt de advocaat. ‘Wel moet ik zeggen dat het Openbaar Ministerie en de politie de afgelopen dagen heel hard hebben gewerkt om snel duidelijkheid te krijgen. Ook heeft het OM het lef om eerlijk te wegen en de verdachten vervolgens vrij te laten.’
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
02-09-10, 08:48
Dan moeten ze niet tig mobieltjes aan flessen gaan plakken. Is dat een eeuwenoude traditie in Jemen?

HaasHaas
02-09-10, 08:58
op welke bewijsgrond zijn ze nou precies aangehouden?
serieus mark? mobieltjes aan flessen geplakt? :verward:

Joesoef
02-09-10, 10:08
Volgensmij was er een inlichtingendienst gewoon de allertheid aan het testen, even wat merkwaardige snuisterijtjes in iemand zn bagage douwen of iemand er inluizen. Waar ze echter geen controle over hadden was een aangepaste doorreis waardoor de bagage uit het oog is geraakt.
Waarheid krijg je niet te horen.

mark61
02-09-10, 10:09
op welke bewijsgrond zijn ze nou precies aangehouden?
serieus mark? mobieltjes aan flessen geplakt? :verward:

Ja die ene had in zijn koffer mobieltjes met dik plakband aan een fles of flessen mondwater geplakt.

Dat lijkt dan op een test om te kijken of je explosieven met onstekingsmechanisme door de scanner krijgt.

De ander had dat blijkbaar niet, maar allebei veranderden ze onverwacht hun vluchtplan op Chicago, i.p.v. > Washington > Dubai werd het opeens > Amsterdam.

Nu lijkt dat toevallig, op het moment zelf is het wel vaag dat 2 Jemenieten opeens onverwacht op hetzelfde vliegtuig springen, terwijl hun bagage in andere vliegtuigen zit. Zoveel Jemenieten zijn er niet in de wereld, en dan tegelijk van vlucht veranderen naar dezelfde bestemming...

Dat ze van vlucht veranderden kwam doordat ze hun aansluiting naar Washington misten, als ik het goed begrijp

mark61
02-09-10, 10:11
Volgensmij was er een inlichtingendienst gewoon de allertheid aan het testen, even wat merkwaardige snuisterijtjes in iemand zn bagage douwen of iemand er inluizen. Waar ze echter geen controle over hadden was een aangepaste doorreis waardoor de bagage uit het oog is geraakt.
Waarheid krijg je niet te horen.

Ja, dat lijkt erop. Maar normaal vertellen ze het wel aan het 'slachtoffer'. Ik heb wel es zoiets meegemaakt, training drugshonden op LAX. Vroegen ze aan een Noor voor me of ie ff nepheroïne in zijn broekzak wilde stoppen, om de hond te trainen.

Die man werd panisch 'nonono' :hihi: Die zag zich al in de gevangenis zitten door uitlokking :cheefbek:

super ick
02-09-10, 10:19
Volgensmij was er een inlichtingendienst gewoon de allertheid aan het testen, even wat merkwaardige snuisterijtjes in iemand zn bagage douwen of iemand er inluizen. Waar ze echter geen controle over hadden was een aangepaste doorreis waardoor de bagage uit het oog is geraakt.
Waarheid krijg je niet te horen.

Gelukkig dat ze in Nederland opgepakt zijn. Was het bv. Jordanie geweest dan hadden ze waarschijnlijk 1 dag later alles bekend wat de autoriteiten maar wilden.
Niemand kan dan meer terug. Je kunt ze slechts als onschuldigen laten lopen terwijl ze, door marteling, bekend hebben.
Een bizarre gedachte.

HaasHaas
02-09-10, 10:21
Ja die ene had in zijn koffer mobieltjes met dik plakband aan een fles of flessen mondwater geplakt.

Dat lijkt dan op een test om te kijken of je explosieven met onstekingsmechanisme door de scanner krijgt.

De ander had dat blijkbaar niet, maar allebei veranderden ze onverwacht hun vluchtplan op Chicago, i.p.v. > Washington > Dubai werd het opeens > Amsterdam.

Nu lijkt dat toevallig, op het moment zelf is het wel vaag dat 2 Jemenieten opeens onverwacht op hetzelfde vliegtuig springen, terwijl hun bagage in andere vliegtuigen zit. Zoveel Jemenieten zijn er niet in de wereld, en dan tegelijk van vlucht veranderen naar dezelfde bestemming...

Dat ze van vlucht veranderden kwam doordat ze hun aansluiting naar Washington misten, als ik het goed begrijp

strenge moslims gebruiken geen mondwater omdat daar vaak alcohol in zit.
vaagheid. het is wel verdacht. wie gaat er nou een mobieltje aan een fles mondwater tapen? alcohol is brandbaar, mobieltje dermate bewerkt dat het in brand vliegt zodra men erop belt? wel heel ver gezocht. maar tja, als je geen bommetjes meer kunt maken, ga je naar andere manieren kijken.

als je mobieltjes met tape aan flessen gaat vastmaken, moet je ook niet raar opkijken als men in paniek schiet.

en wat gaven zij als reden voor die vlucht omboekingen? weet jij dat? of is dat bekend? hebben die jemenieten al wat gezegd?

mark61
02-09-10, 10:22
strenge moslims gebruiken geen mondwater omdat daar vaak alcohol in zit.
vaagheid. het is wel verdacht. wie gaat er nou een mobieltje aan een fles mondwater tapen? alcohol is brandbaar, mobieltje dermate bewerkt dat het in brand vliegt zodra men erop belt? wel heel ver gezocht. maar tja, als je geen bommetjes meer kunt maken, ga je naar andere manieren kijken.

als je mobieltjes met tape aan flessen gaat vastmaken, moet je ook niet raar opkijken als men in paniek schiet.

en wat gaven zij als reden voor die vlucht omboekingen? weet jij dat? of is dat bekend? hebben die jemenieten al wat gezegd?

Wat ik zei, ze misten hun aansluiting. Ws. waren hun eerste vluchten vertraagd, ik weet niet. Of het kwam door de eerste ondervraging.

Joesoef
02-09-10, 10:23
Gelukkig dat ze in Nederland opgepakt zijn. Was het bv. Jordanie geweest dan hadden ze waarschijnlijk 1 dag later alles bekend wat de autoriteiten maar wilden.
Niemand kan dan meer terug. Je kunt ze slechts als onschuldigen laten lopen terwijl ze, door marteling, bekend hebben.
Een bizarre gedachte.


Ach, VS of Israel, ze zetten je vast op guantanamo bay en na 7 jaar laten ze je vrij wegens gebrek aan bewijs.

Joesoef
02-09-10, 10:25
strenge moslims gebruiken geen mondwater omdat daar vaak alcohol in zit.
vaagheid. het is wel verdacht. wie gaat er nou een mobieltje aan een fles mondwater tapen?


Probeer maar is naar een mobieltje te bellen wat op 30000 voet in een bagageruim zit....

HaasHaas
02-09-10, 10:28
Probeer maar is naar een mobieltje te bellen wat op 30000 voet in een bagageruim zit....

ja, je zal niet zomaar even bereik hebben nee.
misschien iets met een tijdschakelaar erin?
maar goed, ze zullen die mobieltjes wel onderzocht hebben en niks kunnen vinden. het is meer de daad - mobieltje aan fles - dat verdacht is.

HaasHaas
02-09-10, 10:30
Wat ik zei, ze misten hun aansluiting. Ws. waren hun eerste vluchten vertraagd, ik weet niet. Of het kwam door de eerste ondervraging.

laatste zin ja :hihi:
stond dat de eerste keer ook?
of waarschijnlijk over heen gelezen :hihi:
tja, vertraging, maar dan ga je maar een gigantische omweg maken?
ik begrijp nog niet of ze nou van amerika naar huis gingen of andersom.
dacht dat ze naar de us wilden ivm familiebezoek.

mark61
02-09-10, 10:44
laatste zin ja :hihi:
stond dat de eerste keer ook?
of waarschijnlijk over heen gelezen :hihi:
tja, vertraging, maar dan ga je maar een gigantische omweg maken?
ik begrijp nog niet of ze nou van amerika naar huis gingen of andersom.
dacht dat ze naar de us wilden ivm familiebezoek.

Niks veranderen :hihi: jij gewoon te snel lezen.

Amerika naar huis. Washington - Amsterdam is toch geen verschrikkelijke omweg, op zo'n afstand?

Jemen is natuurlijk zo'n dorp, dat je helemaal niet moet verwachten dat je daar rechtstreeks op kan vliegen.

super ick
02-09-10, 10:51
Ach, VS of Israel, ze zetten je vast op guantanamo bay en na 7 jaar laten ze je vrij wegens gebrek aan bewijs.

Christenbasher!!

super ick
02-09-10, 10:55
strenge moslims gebruiken geen mondwater omdat daar vaak alcohol in zit.
vaagheid. het is wel verdacht. wie gaat er nou een mobieltje aan een fles mondwater tapen? alcohol is brandbaar, mobieltje dermate bewerkt dat het in brand vliegt zodra men erop belt? wel heel ver gezocht. maar tja, als je geen bommetjes meer kunt maken, ga je naar andere manieren kijken.

als je mobieltjes met tape aan flessen gaat vastmaken, moet je ook niet raar opkijken als men in paniek schiet.

en wat gaven zij als reden voor die vlucht omboekingen? weet jij dat? of is dat bekend? hebben die jemenieten al wat gezegd?

Lijkt inderdaad op een oefening met fake-explosieven die een beetje uit de hand is gelopen. Waarbij niet oedereen goed geinformeerd was en iemand, waarschijnlijk terrecht, aan de alarmbel heeft getrokken.
Oefening mislukt want explosieven waren wel in het vliegtuig. Dat keerde weliswaar terug maar dat was geen optie meer geweest als het echte explosieven waren.
Een blamage dus.

nb.
ze hadden ook 2 Belgen kunnen kiezen om mee te oefenen maar dat was direct opgevallen :D

John2
02-09-10, 11:07
Dan moeten ze niet tig mobieltjes aan flessen gaan plakken. Is dat een eeuwenoude traditie in Jemen?
Ja dat deden ze een honderd jaar geleden ook al :hihi:


op welke bewijsgrond zijn ze nou precies aangehouden?
serieus mark? mobieltjes aan flessen geplakt? :verward:
Ze hadden zichzelf verdacht gemaakt.


Volgensmij was er een inlichtingendienst gewoon de allertheid aan het testen, even wat merkwaardige snuisterijtjes in iemand zn bagage douwen of iemand er inluizen. Waar ze echter geen controle over hadden was een aangepaste doorreis waardoor de bagage uit het oog is geraakt.
Waarheid krijg je niet te horen.
Daar hebben ze wel andere manieren voor en hebben ze geen burgers voor nodig.


=HaasHaas;4449649]strenge moslims gebruiken geen mondwater omdat daar vaak alcohol in zit.
vaagheid. het is wel verdacht. wie gaat er nou een mobieltje aan een fles mondwater tapen? alcohol is brandbaar, mobieltje dermate bewerkt dat het in brand vliegt zodra men erop belt? wel heel ver gezocht. maar tja, als je geen bommetjes meer kunt maken, ga je naar andere manieren kijken.
Hoe denk je dat berm-bommen op afstand tot ontploffing worden gebracht?


als je mobieltjes met tape aan flessen gaat vastmaken, moet je ook niet raar opkijken als men in paniek schiet.
Inderdaad en terecht denk ik.

HaasHaas
02-09-10, 11:19
ze hadden ook 2 Belgen kunnen kiezen om mee te oefenen maar dat was direct opgevallen :D
de Jemenieten zijn ook de Belgen van de Arabieren.
zuid en noord Jemen, weet je nog? wat daar aan oorlog is gevoerd door de eeuwen heen, niet normaal. België lijkt ook op een noord-belg en zuid-belg te lopen.

HaasHaas
02-09-10, 11:23
Niks veranderen :hihi: jij gewoon te snel lezen.

Amerika naar huis. Washington - Amsterdam is toch geen verschrikkelijke omweg, op zo'n afstand?

Jemen is natuurlijk zo'n dorp, dat je helemaal niet moet verwachten dat je daar rechtstreeks op kan vliegen.

ja ik lezen niet goed doen nee :hihi:

ow, oké.
Jemen is gewoon vaag. geen olie, geen rust, geen toerisme. niks.

ja, das inderdaad zo. ik dacht dus dat ze zijn omgevlogen naar a'dam omdat er iets niet pluis zat ofzo.