PDA

Bekijk Volledige Versie : Weerstand tegen plan afnemen paspoort criminele Marokkanen



HUISBAAS
02-09-10, 18:08
Het plan om criminele Marokkanen hun Nederlands paspoort af te nemen heeft tot verbazing en afkeuring geleid in de Tweede Kamer. In de uitgelekte brief van Ab Klink (CDA) aan Maxime Verhagen en Henk Bleker wordt gesuggereerd dat de VVD, CDA en PVV hier overeenstemming over hebben bereikt. D66 en ChristenUnie reageerden ontstemd.

Klink vraagt zich in zijn brief af hoe een officier van justitie het ervaart als hij vraagt om denaturalisatie van een crimineel van Marokkaanse komaf, zodra het wetboek van strafrecht is veranderd door een kleine Kamermeerderheid, waarvan een fractie, de PVV, dit deed om de islamisering tegen te gaan. De motieven van de VVD en het CDA om deze maatregel in te voeren zouden anders zijn, schrijft Klink.

D66-Kamerlid Gerard Schouw stelt echter dat de VVD en het CDA 'de klopjacht op migranten' overnemen van Geert Wilders. "Het afnemen van de Nederlandse nationaliteit is pure symboolpolitiek, die bovendien niet effectief en onuitvoerbaar is. Het is bovendien in strijd met Europese regels." Helemaal overvallen door het plan is Schouw niet: "In de onderhandelingen over Paars-plus kwam de VVD ook al met dit soort plannen."

ChristenUnie-leider André Rouvoet was ook verbaasd over de passage uit de brief van Klink. "Er is nog weinig aandacht voor het feit dat VVD en CDA kennelijk hebben besloten om het wetboek van strafrecht te wijzigen om denaturalisatie mogelijk te maken", twitterde hij. Zijn partij wil eerst weten wat de wijziging precies inhoudt, maar staat afwijzend tegenover het afnemen van paspoorten van Marokaanse criminelen
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PaRiSCaSa
02-09-10, 18:43
Why would a Dutch Moroccan criminal be treated differently than a Dutch one? :jammer:

Don Pepe
02-09-10, 19:22
Why would a Dutch Moroccan criminal be treated differently than a Dutch one? :jammer:

Omdat een nederlandse Marokkaan 2 paspoorten heeft? Ik zeg maar wat.

PaRiSCaSa
02-09-10, 19:58
Ik zeg maar wat.

Yep.

Why should a Dutch Moroccan criminal be treated differently than a Dutch one?

Don Pepe
02-09-10, 21:26
Yep.

Why should a Dutch Moroccan criminal be treated differently than a Dutch one?

Omdat hij anders (differently) dan een Nederlander ( a Dutch one) 2 paspoorten heeft. De Marokkaanse overheid claimt dat een persoon met Marokkaanse roots voor eens en altijd een Marokkaan blijft. In goede en in slechte tijden!? Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

tanger'73
02-09-10, 21:39
tijdens de berechting van een strafbare feit, moet het misdrijf ter sprake komen en een uniforme vergelding. Niet iemands paspoort afpakken.

Don Pepe
02-09-10, 21:44
tijdens de berechting van een strafbare feit, moet het misdrijf ter sprake komen en een uniforme vergelding. Niet iemands paspoort afpakken.

Mee eens! Want volgens mijn redenering zou er sprake zijn van vergelding. Dat mag inderdaad geen argument zijn. Maar zou het er toch iets mee te maken kunnen hebben?

tanger'73
02-09-10, 21:49
Mee eens! Want volgens mijn redenering zou er sprake zijn van vergelding. Dat mag inderdaad geen argument zijn. Maar zou het er toch iets mee te maken kunnen hebben?


Dat kan, want het is mogelijk om bij hoge uitzondering wanneer de veiligheid van de staat in het geding komt, iemands staatsburgerschap te ontnemen. Maar dergelijke processen zijn op een hand te tellen.

Wat we echter moeten voorkomen, is dat bijvoorbeeld een criminele nederlander en een criminele marokkaan, voor hetzelfde vergrijp. De een weg komt met een boete en de andere een boete plus het inleveren van zijn paspoort.

PaRiSCaSa
02-09-10, 21:58
Omdat hij anders (differently) dan een Nederlander ( a Dutch one) 2 paspoorten heeft. De Marokkaanse overheid claimt dat een persoon met Marokkaanse roots voor eens en altijd een Marokkaan blijft. In goede en in slechte tijden!? Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

When 2 criminals (a dutch-moroccan and a dutch) commit the same crime, they should get the same sentence. That's logical. Justice is the same for all.

However, the Dutch Moroccan gets an extra sentence (= stripping of citizenship ).

How could we name that? Discrimination?

"The Moroccan is Dutch but is treated differently than a Dutch citizen".

Or are there actually 2 kinds of Dutch citizens?

By failing to treat all Dutch the same way (fairly), how can you be surprised that a "certain category" of these citizens doesn’t feel Dutch?

The_Grand_Wazoo
02-09-10, 22:23
Omdat hij anders (differently) dan een Nederlander ( a Dutch one) 2 paspoorten heeft. De Marokkaanse overheid claimt dat een persoon met Marokkaanse roots voor eens en altijd een Marokkaan blijft. In goede en in slechte tijden!? Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Dat hij naast zijn Nederlandersschap ook nog een andere nationaliteit heeft maakt hem niet anders, althans niet vanuit het oogpunt van de Nederlandse wet. Je kunt die wet aanpassen, maar dan creëert de wet twee soorten staatsburgers en zet daarmee het principe van rechtsgelijkheid aan de dijk. Als je daarvoor kiest dan gaan wij terug naar een toestand van voor de Franse Revolutie en in casu naar een toestand van voor de verlichting. Dan verraden wij, om in Wilderiaanse termen te spreken, onze culturele verworvenheden waaraan wij onze superioriteit te danken hebben. De toevoeging van de bepaling Marokkaanse, zou iedereen al een gaslucht moeten doen laten ruiken.

mark61
02-09-10, 23:26
Omdat hij anders (differently) dan een Nederlander ( a Dutch one) 2 paspoorten heeft. De Marokkaanse overheid claimt dat een persoon met Marokkaanse roots voor eens en altijd een Marokkaan blijft. In goede en in slechte tijden!? Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Zo kunnen we ook joodse criminelen hun NL staatsburgerschap ontnemen, immers, Israël neemt blindelings elke jood op.

Overigens is het niet waar dat een Marokkaan zijn nationaliteit niet kan opgeven. Daar is gewoon een wet voor in Marokko. Ik ga hem niet weer googelen, heb ik al een keer of vier gedaan.

Het enige waar dit mee te maken heeft is rechtsongelijkheid creëren op grond van xenofobie.

HaasHaas
03-09-10, 08:17
dus in het wetboek van strafrecht komt speciaal voor marokkanen een artikel waarin wordt opgenomen dat ze in feite vogelvrij worden verklaard. dan breekt helemaal de pleuris uit. waarom dan nog belasting betalen als je vogelvrij bent verklaard?
al je rechten worden je ontnomen, en dat noemen ze dan vrijheid? met deze 3 extreem rechtse rakkers in het kabinet gaan het nog hele leuke jaren worden in nederland. ik ga in ieder geval mijn rechten niet zonder slag of stoot opgeven. goed of kwaadschiks.

Don Pepe
03-09-10, 08:25
[QUOTE=mark61;4450668]

Overigens is het niet waar dat een Marokkaan zijn nationaliteit niet kan opgeven. Daar is gewoon een wet voor in Marokko. Ik ga hem niet weer googelen, heb ik al een keer of vier gedaan.

QUOTE]


Bos wil met Marokko praten over dubbele nationaliteit
ANP op 04 maart '07, 17:40, bijgewerkt 04 maart '07, 17:42

AMSTERDAM - PvdA-vicepremier Wouter Bos wil praten met de landen die een verbod hebben op het opgeven van de nationaliteit. Hij heeft er grote problemen mee dat deze landen, een groep van zeventien waaronder Marokko, Griekenland en Argentinië, een verplichting hebben op het behouden van de nationaliteit.

Was Bos daar niet van op de hoogte of is die wet er pas na 4 maart 2007 gekomen?

John2
03-09-10, 09:49
Het hebben van meerdere paspoorten is opzich geen probleem of hoeft geen probleem te zijn, mits ze netjes zijn geregistreerd en de persoon zich houd aan de wet.
Verder hoeft er geen nieuwe wetten worden aangenomen om iemand een paspoort af te nemen, want deze wet is er al en kan een burger na veroordeling kiezen waar hij zijn/haar straf wilt uitzitten.
Het probleem zit zich meer in het voorarrest en de tijdelijke vrijlating waarbij de kans op vluchten groot is, hierbij wordt direct het Nederlands paspoort ingenomen en indien bekend ook het 2e en/of 3e paspoort.
Nu is het alleen het probleem, dat op de turkse en marokkaanse consulaat direct een nieuw paspoort kan worden opgehaald, waardoor alsnog de persoon kan vluchten naar deze landen en daar vrij kunnen leven, zoals wij vaak hebben gezien.

tanger'73
03-09-10, 10:25
dus in het wetboek van strafrecht komt speciaal voor marokkanen een artikel waarin wordt opgenomen dat ze in feite vogelvrij worden verklaard. dan breekt helemaal de pleuris uit. waarom dan nog belasting betalen als je vogelvrij bent verklaard?
al je rechten worden je ontnomen, en dat noemen ze dan vrijheid? met deze 3 extreem rechtse rakkers in het kabinet gaan het nog hele leuke jaren worden in nederland. ik ga in ieder geval mijn rechten niet zonder slag of stoot opgeven. goed of kwaadschiks.


als het aan de PVV ligt, komt er inderdaad een apartheidsregime gericht op bevolkingsgroepen als marokkanen.

John2
03-09-10, 10:30
als het aan de PVV ligt, komt er inderdaad een apartheidsregime gericht op bevolkingsgroepen als marokkanen.

Wat is er dan erger de maatregel of groepen die deze maatregel oproepen?

tanger'73
03-09-10, 10:31
Wat is er dan erger de maatregel of groepen die deze maatregel oproepen?

heb je de afgelopen verkiezingen op de PVV gestemd?

John2
03-09-10, 10:37
heb je de afgelopen verkiezingen op de PVV gestemd?

Nee, zoals je weet stem ik SP, maar ik vind wel dat er iets mag gebeuren tegen de dreigende houding en criminaliteit waar hoofdzakelijk jongeren invoor komen die buiten europa geboren zijn of waarvan de ouders buiten europa geboren zijn.
Dit is een probleem die hoe dan ook moet worden aangepakt wil de normale mensen veilig kunnen wonen en leven binnen onze grenzen.

The_Grand_Wazoo
03-09-10, 10:37
Het hebben van meerdere paspoorten is opzich geen probleem of hoeft geen probleem te zijn, mits ze netjes zijn geregistreerd en de persoon zich houd aan de wet.
Verder hoeft er geen nieuwe wetten worden aangenomen om iemand een paspoort af te nemen, want deze wet is er al en kan een burger na veroordeling kiezen waar hij zijn/haar straf wilt uitzitten.
Het probleem zit zich meer in het voorarrest en de tijdelijke vrijlating waarbij de kans op vluchten groot is, hierbij wordt direct het Nederlands paspoort ingenomen en indien bekend ook het 2e en/of 3e paspoort.
Nu is het alleen het probleem, dat op de turkse en marokkaanse consulaat direct een nieuw paspoort kan worden opgehaald, waardoor alsnog de persoon kan vluchten naar deze landen en daar vrij kunnen leven, zoals wij vaak hebben gezien.

Het gaat natuurlijk niet om het afnemen van een document, maar van een status.

The_Grand_Wazoo
03-09-10, 10:39
Wat is er dan erger de maatregel of groepen die deze maatregel oproepen?

De maatregel. Die maatregel is van zo'n fundamentele kwalijkheid dat het afstraalt op iedereen die hem serieus overweegt. Die schijnt willens en wetens een paar zeer principiele kwesties terzijde te willen schuiven uit politiek opportunisme en het bereiken van korte termijn belangen.

mark61
03-09-10, 10:42
Was Bos daar niet van op de hoogte of is die wet er pas na 4 maart 2007 gekomen?

Wet is van 23 maart 2007.

Het is natuurlijk wel zo dat Marokko een land is waarin niet elke wet eh wordt uitgevoerd. Ik betwijfel of ooit een Marokkaan het heeft geprobeerd, het is ook moeilijk om er een reden voor te bedenken.

In Turkije is het veel makkelijker en ik ken dan ook Turken die hun nationaliteit hebben opgegeven.

Ik heb het maar weer even voor je opgezocht:

http://www.justice.gov.ma/fr/legisla...?ty=2&id_l=154

Chapitre IV : De la perte de la nationalité et de la déchéance
(modifié par la loi n° 62-06 promulguée par le dahir n° 1-07-80 du 23 mars 2007 - 3 rabii I 1428 ; B.O. n° 5514 du 5 avril 2007).

Section première : Perte
Article 19 : (modifié par la loi n° 62-06 promulguée par le dahir n° 1-07-80 du 23 mars 2007 - 3 rabii I 1428 ; B.O. n° 5514 du 5 avril 2007). Cas de perte

Perd la nationalité marocaine :

1° le Marocain majeur qui a acquis volontairement à l'étranger une nationalité étrangère et est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine ;

Hoofdstuk 4: over het verliezen en verlopen van de nationaliteit.
wet bladibla


Verliest de Marokkaanse nationaliteit:

1. De meerderjarige Marokkaan die vrijwillig in het buitenland een buitenlandse nationaliteit heeft verworven en per decreet toestemming heeft gekregen af te zien van de Marokkaanse nationaliteit.

Dat decreet, daar gaat het verder niet meer over. Van de koning? Kan een MA minister ook decreten uitvaardigen? Waar vraag je em aan?

tanger'73
03-09-10, 11:20
Nee, zoals je weet stem ik SP, maar ik vind wel dat er iets mag gebeuren tegen de dreigende houding en criminaliteit waar hoofdzakelijk jongeren invoor komen die buiten europa geboren zijn of waarvan de ouders buiten europa geboren zijn.
Dit is een probleem die hoe dan ook moet worden aangepakt wil de normale mensen veilig kunnen wonen en leven binnen onze grenzen.


mooi, je bent dus voor maatregelen als apartheid.

Wide-O
03-09-10, 11:21
Ik hoop dat het om een kwakkel gaat.

Indien niet, dan staan we nu blijkbaar op het punt om de democratie als een lekke bal in de hoek te schoppen.

tanger'73
03-09-10, 11:25
De maatregel. Die maatregel is van zo'n fundamentele kwalijkheid dat het afstraalt op iedereen die hem serieus overweegt. Die schijnt willens en wetens een paar zeer principiele kwesties terzijde te willen schuiven uit politiek opportunisme en het bereiken van korte termijn belangen.


discriminatoire maatregelen, lekkere rechtsstaat dan mocht het zover komen.

mark61
03-09-10, 11:31
Ik hoop dat het om een kwakkel gaat.

Indien niet, dan staan we nu blijkbaar op het punt om de democratie als een lekke bal in de hoek te schoppen.

Het gaat niet door.

Rutten en Verhagen gaan over lijken om de Macht te krijgen. Tis meer een bananenschil, dat beeld krijg ik erbij.

Cordon sanitaire MAINTENANT.

fisherman1969
03-09-10, 11:50
Dat hij naast zijn Nederlandersschap ook nog een andere nationaliteit heeft maakt hem niet anders, althans niet vanuit het oogpunt van de Nederlandse wet. Je kunt die wet aanpassen, maar dan creëert de wet twee soorten staatsburgers en zet daarmee het principe van rechtsgelijkheid aan de dijk. Als je daarvoor kiest dan gaan wij terug naar een toestand van voor de Franse Revolutie en in casu naar een toestand van voor de verlichting. Dan verraden wij, om in Wilderiaanse termen te spreken, onze culturele verworvenheden waaraan wij onze superioriteit te danken hebben. De toevoeging van de bepaling Marokkaanse, zou iedereen al een gaslucht moeten doen laten ruiken.

Als ik het goed begrijp dan kunnen we dus stellen dat IEDEREEN met een dubbel paspoort of zelfs meerdere paspoorten wel degelijk een streepje voor hebben op mensen zoals ik die hier geboren en getogen zijn .
:zozo:

John2
03-09-10, 11:58
mooi, je bent dus voor maatregelen als apartheid.

Nee niet voor apartheid, maar wel voor een wet en dwangmaatregel die kan worden uitgevoerd, die allang in de wet staat hier in nederland, maar alleen door buitenlandse wetgevingen wordt tegengehouden, daarom mag voor mij de wet worden aangepast en ze zelfs zover gaan dat personen die onze wet en dus rechtsgang de toegang weigeren tot Nederland, heel simpel heel gerechtigd!!!

tanger'73
03-09-10, 12:05
Nee niet voor apartheid, maar wel voor een wet en dwangmaatregel die kan worden uitgevoerd, die allang in de wet staat hier in nederland, maar alleen door buitenlandse wetgevingen wordt tegengehouden, daarom mag voor mij de wet worden aangepast en ze zelfs zover gaan dat personen die onze wet en dus rechtsgang de toegang weigeren tot Nederland, heel simpel heel gerechtigd!!!


Een wet dus, waar specifieke bevolkingsgroepen bij naam worden genoemd en dat vind je gerechtigd.

HaasHaas
03-09-10, 12:20
Verliest de Marokkaanse nationaliteit:

1. De meerderjarige Marokkaan die vrijwillig in het buitenland een buitenlandse nationaliteit heeft verworven en per decreet toestemming heeft gekregen af te zien van de Marokkaanse nationaliteit.

Dat decreet, daar gaat het verder niet meer over. Van de koning? Kan een MA minister ook decreten uitvaardigen? Waar vraag je em aan?

zie dat maar van de marokkaanse overheid te krijgen.
nooit dus. tenzij je een hele hoge functie hebt binnen de marokkaanse overheid en je zou afgezet worden door de koning, en met pek en veren het land bent uitgezet.

John2
03-09-10, 12:36
Een wet dus, waar specifieke bevolkingsgroepen bij naam worden genoemd en dat vind je gerechtigd.

Ja inderdaad een wet die voldoet aan de Nederlandse wet, maar door intollerantie van buitenland niet tot uitvoer kan worden gebracht.
Waarom zou je toestaan dat misdadigers kunnen vluchten en hun straf kunnen ontlopen omdat ze twee paspoorten hebben?

HaasHaas
03-09-10, 12:42
Ja inderdaad een wet die voldoet aan de Nederlandse wet, maar door intollerantie van buitenland niet tot uitvoer kan worden gebracht.
Waarom zou je toestaan dat misdadigers kunnen vluchten en hun straf kunnen ontlopen omdat ze twee paspoorten hebben?

wat zit je nou de boel te manipuleren en te dramatiseren met je vluchtende 'misdadigers'? je weet blijkbaar niks waar je over praat. misdadigers worden in marokko opgepakt en uitgeleverd. de kans dat je in marokko je straf ontloopt is net zo klein als dat jij ooit je capaciteiten overtreft.

fisherman1969
03-09-10, 12:55
Ja inderdaad een wet die voldoet aan de Nederlandse wet, maar door intollerantie van buitenland niet tot uitvoer kan worden gebracht.
Waarom zou je toestaan dat misdadigers kunnen vluchten en hun straf kunnen ontlopen omdat ze twee paspoorten hebben?

Zeker met de (komst) van de te verwachten aanslagen !
Want het is al lang geen vraag meer op welke manier maar wanneer
kunnen we dit verwachten .
Wel eens gehoord van: Anwar alAwlawi en Feiz Muhammad en nog een paar van die ,,brave en vrome hoogstaaande Moslim leiders ?
De MOSLIM jeugd hangt aan hun lippen om vooral niks te missen van hun opruiende ,haatzaaiende adviezen en taalgebruik .
Enfin sinds ,, DER ANSCHLUS ,, van ANWAR worden we er dagelijks mee geconfronteerd .
:rolleyes:

The_Grand_Wazoo
03-09-10, 13:09
Ja inderdaad een wet die voldoet aan de Nederlandse wet, maar door intollerantie van buitenland niet tot uitvoer kan worden gebracht.
Waarom zou je toestaan dat misdadigers kunnen vluchten en hun straf kunnen ontlopen omdat ze twee paspoorten hebben?

Dat is niet de kwestie die met deze wet wil worden aangepakt.


John, je bent al 2 pagina's lang volstrekt irrelevante argumenten aan het opvoeren voor een aanpassing die een diepgaand en principieel einde van de moderne rechtsstaat zou betekenen.
Je nodigt ons uit te gaan dansen op een hellende vlak richting de vulkaan En waarom? Om een stelletje Nederlanders die toevallig nog een andere nationaliteit daarnaast hebben, uit te kunnen zetten. En hoe wil jij in hemelsnaam er voor zorgen dat wij alleen Nederlanders met een Marokkaans paspoort uitzetten?
En hoe wil jij dat juridisch rechtbreien.

Een jurist zij mij ooit: naar mensen die in singuliere casussen uitdrukken moet je nooit en te nimmer serieus nemen als zij het over het rechtssysteem hebben.

John2
03-09-10, 13:56
wat zit je nou de boel te manipuleren en te dramatiseren met je vluchtende 'misdadigers'? je weet blijkbaar niks waar je over praat. misdadigers worden in marokko opgepakt en uitgeleverd. de kans dat je in marokko je straf ontloopt is net zo klein als dat jij ooit je capaciteiten overtreft.
Nederland heeft inderdaad een uitleverings verdrag met marokko, maar ik doelde dus op andere landen die hun "staatsburgers" niet uitleveren zoals bijvoorbeeld Turkije, Rusland, Israël, Iran, SA enzovoorts.
En ik wil niets manipuleren maar dat is wel het probleem, zo zien we veel mensen uit Turkije die hier bijvoorbeeld een Winkel beginnen hun zakken vullen, grote schulden maken en rustig in Turkije van hun leventje kunnen genieten, zoals bijvoorbeeld die computershop van Gengiz uit Hengelo die mensen online voor 500.000 computers verkocht en ze nooit leverden.
Het afpakken van een dubbel paspoort geld dan ook niet voor de normale burger maar slechts voor criminelen.


=The_Grand_Wazoo;4451170]Dat is niet de kwestie die met deze wet wil worden aangepakt.
John, je bent al 2 pagina's lang volstrekt irrelevante argumenten aan het opvoeren voor een aanpassing die een diepgaand en principieel einde van de moderne rechtsstaat zou betekenen.
Hoezo irrelevant the Grand Wazoo?
Zolang jij je aan de wet houd zul je heus geen last hebben als je twee of zelfs drie paspoorten bezit, althans daar ga ik niet vanuit en zullen er hooguit enkele uitzonderingen zijn zoals ze nu ook bestaan in onze wetten.
En hoezo einde van onze moderne rechtstaat? Dit wet bestaat al lang maar is nooit tot uitvoer gebracht omdat er lekken in deze wetgeving zitten en deze wetgeving eigenlijk bedoeld was om de burger die kiest voor het Nederlanderschap te beschermen, immers je mag in Nederland maar 1 paspoort hebben en gebruiken.


Je nodigt ons uit te gaan dansen op een hellende vlak richting de vulkaan En waarom?
Ja richting een vulkaan die allang gedoofd is en juist dit hellende vlak er voor zorgt dat je bij de krater weg blijft.
Ik wens alleen dat de mensen iets verder kijken dan hun neus lang is en dat twee paspoorten voor een burger niet nodig is of nodig heeft.


Om een stelletje Nederlanders die toevallig nog een andere nationaliteit daarnaast hebben, uit te kunnen zetten. En hoe wil jij in hemelsnaam er voor zorgen dat wij alleen Nederlanders met een Marokkaans paspoort uitzetten?
En hoe wil jij dat juridisch rechtbreien.
Het zijn geen Nederlanders die toevallig ook nog een andere nationaliteit hebben, maar er bewust voor hebben gekozen, omdat het voordeel opleverd, zo kan ik namelijk vrij reizen van en naar Rusland zonder de eeuwige visa te moeten aanvragen.
En uitzetting gebeurd alleen bij een ernstig vergrijp maar ook niet direct, ze moeten immers een keuze maken of de Nederlandse of de Buitenlandse nationaliteit en dan is het hun eigen keuze die er gemaakt is en valt de staat niets te verwijten.


Een jurist zij mij ooit: naar mensen die in singuliere casussen uitdrukken moet je nooit en te nimmer serieus nemen als zij het over het rechtssysteem hebben.
Een domme jurist dus, want een goede jurist neemt iedereen serieus, zelfs personen die vallen onder art. 5 van het wetboek.

Wide-O
03-09-10, 14:12
Het gaat niet door.


Maar dat ze zoiets zelfs maar een minuut lang in overweging nemen! :fpotver:


Cordon sanitaire MAINTENANT.

Ook rond CDA en VVD.

Joesoef
03-09-10, 14:14
mensen die in singuliere casussen uitdrukken moet je nooit en te nimmer serieus nemen

:zozo:

knuppeltje
03-09-10, 15:06
Maar dat ze zoiets zelfs maar een minuut lang in overweging nemen! :fpotver:

Allemaal zeer nobele opofferings bereidheid tot het heil van het vaderland meneer. :fpetaf:
Denkt u nu dat ze er zich zelf echt gelukkig bij voelen? Kom kom, wat zou dat een vreemde gedachte zijn zeg. :fpotver:
Wim kan zou zeggen: "Het valt voor mij ook niet mee hoor. Vroeger maakte ik de ministers belachelijk, dat doen ze nu allemaal zelf."
Maar ik begrijp uit uw woorden dat een dergelijke altruïstische houding in uw vaderland hoogst ongewoon is. :vreemd:

tanger'73
03-09-10, 15:57
Ja inderdaad een wet die voldoet aan de Nederlandse wet, maar door intollerantie van buitenland niet tot uitvoer kan worden gebracht.
Waarom zou je toestaan dat misdadigers kunnen vluchten en hun straf kunnen ontlopen omdat ze twee paspoorten hebben?


Denk dat je de plank helemaal misslaat en niet beseft waar het hier omgaat. Maar dat neem ik je natuurlijk niet kwalijk.

John2
03-09-10, 16:29
Zeker met de (komst) van de te verwachten aanslagen !
Want het is al lang geen vraag meer op welke manier maar wanneer
kunnen we dit verwachten .
Wel eens gehoord van: Anwar alAwlawi en Feiz Muhammad en nog een paar van die ,,brave en vrome hoogstaaande Moslim leiders ?
De MOSLIM jeugd hangt aan hun lippen om vooral niks te missen van hun opruiende ,haatzaaiende adviezen en taalgebruik .
Enfin sinds ,, DER ANSCHLUS ,, van ANWAR worden we er dagelijks mee geconfronteerd .
:rolleyes:

Dat er hier ooit een aanslag komt valt niet aan te twijvelen.


Denk dat je de plank helemaal misslaat en niet beseft waar het hier omgaat. Maar dat neem ik je natuurlijk niet kwalijk.
Waar ben je bang voor Tanger, dat personen zoals jij en ik ons dubbele paspoort moeten inleveren of dat we een keuze moeten maken tussen Nederland/Marokko/Rusland?
En stel, hoe willen ze dit checken, hoe willen ze weten of jij en ik een tweede paspoort hebben, indien we onze andere pas nooit gebruiken dan alleen in land van herkomst?
Vaak gaat het op de consulaten nog steeds dat alles handmatig wordt ingevoerd, je paspoort pas 6 weken later geldig is omdat het eerst per post naar de OVIR gaat waar het wordt ingevoerd in de computer, denk jij dat er iemand is in Marokko of Rusland die uberhoud moeite zal doen om te kijken of jij daar een paspoort hebt?
En zouden ze dit doen moeten ze een goede vermoeden hebben en bijna met zekerheid weten dat jij je bezig houd met criminele activiteiten voordat er een rechter het verbod van privicy opheft en ze mogen overgaan tot onderzoek.
Het is een storm in een glas met water.

tanger'73
03-09-10, 17:23
Waar ben je bang voor Tanger, dat personen zoals jij en ik ons dubbele paspoort moeten inleveren of dat we een keuze moeten maken tussen Nederland/Marokko/Rusland?

'K ben nergens bang voor, maar maak me alleen zorgen dat je niet beseft waar het hier omgaat.

Wide-O
03-09-10, 17:23
Maar ik begrijp uit uw woorden dat een dergelijke altruïstische houding in uw vaderland hoogst ongewoon is. :vreemd:

Nou, ik weet FF niet meer wat mijn vaderland is (had tot mijn vierde de dubbele nationaliteit :argwaan: ), en ik speel zowiezo niet graag B-NL, maar volgens mij is dit wel onthutsender dan alles wat ze hierro klaarspelen tegenwoordig. :loens:

Maggoed, het gaat dus om het "vluchtgevaar" begrijp ik nu. :hihi:

tanger'73
03-09-10, 17:26
Nou, ik weet FF niet meer wat mijn vaderland is (had tot mijn vierde de dubbele nationaliteit :argwaan: ), en ik speel zowiezo niet graag B-NL, maar volgens mij is dit wel onthutsender dan alles wat ze hierro klaarspelen tegenwoordig. :loens:

Maggoed, het gaat dus om het "vluchtgevaar" begrijp ik nu. :hihi:

Dat vluchten zou je eens moeten vragen aan de inwoners van baarle-hertog & baarle-nassau?

Wide-O
03-09-10, 17:35
Dat vluchten zou je eens moeten vragen aan de inwoners van baarle-hertog & baarle-nassau?

Vroeger kon je daar grensoverschrijdend biljarten, maar ik weet niet of dat café nog bestaat. :strik:

Don Pepe
03-09-10, 17:37
Wet is van 23 maart 2007.

Het is natuurlijk wel zo dat Marokko een land is waarin niet elke wet eh wordt uitgevoerd. Ik betwijfel of ooit een Marokkaan het heeft geprobeerd, het is ook moeilijk om er een reden voor te bedenken.

In Turkije is het veel makkelijker en ik ken dan ook Turken die hun nationaliteit hebben opgegeven.

Ik heb het maar weer even voor je opgezocht:

http://www.justice.gov.ma/fr/legisla...?ty=2&id_l=154

Chapitre IV : De la perte de la nationalité et de la déchéance
(modifié par la loi n° 62-06 promulguée par le dahir n° 1-07-80 du 23 mars 2007 - 3 rabii I 1428 ; B.O. n° 5514 du 5 avril 2007).

Section première : Perte
Article 19 : (modifié par la loi n° 62-06 promulguée par le dahir n° 1-07-80 du 23 mars 2007 - 3 rabii I 1428 ; B.O. n° 5514 du 5 avril 2007). Cas de perte

Perd la nationalité marocaine :

1° le Marocain majeur qui a acquis volontairement à l'étranger une nationalité étrangère et est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine ;

Hoofdstuk 4: over het verliezen en verlopen van de nationaliteit.
wet bladibla


Verliest de Marokkaanse nationaliteit:

1. De meerderjarige Marokkaan die vrijwillig in het buitenland een buitenlandse nationaliteit heeft verworven en per decreet toestemming heeft gekregen af te zien van de Marokkaanse nationaliteit.

Dat decreet, daar gaat het verder niet meer over. Van de koning? Kan een MA minister ook decreten uitvaardigen? Waar vraag je em aan?


Mijn dank voor je moeite!

tanger'73
03-09-10, 17:43
Vroeger kon je daar grensoverschrijdend biljarten, maar ik weet niet of dat café nog bestaat. :strik:

Je kan daar nog steeds van de ene lijn over de andere springen. vriendelijke mensen daar en dat café zal denk ik nog wel bestaan.

Wide-O
03-09-10, 17:49
Helaas niet. Volgens wiki:


Het pand waar momenteel een filiaal van Zeeman gevestigd is op de hoek van Nieuwstraat en Stationstraat was vroeger het café 't Hoekske. Het café stond op de Nieuwstraat, de doorgaande weg vanuit Baarle naar Chaam en werd door de rijksgrens in tweeën gedeeld. De kastelein had bovenop de grens een biljart geplaatst. Bij verkoop van onroerend goed dat in beide landen lag, werd de vanwege de ligging de notariële akte in dit café ondertekend. Men zette een tafel op de grens en zo kon elke notaris in eigen land de aktes ondertekenen. Naast het café stond het Nederlandse douanekantoor waar goederen officieel konden worden ingeklaard. Smokkelaars werden ook in dit douanekantoor gefouilleerd.

tanger'73
03-09-10, 17:52
Helaas niet. Volgens wiki:


Dan bestaat het inderdaad niet meer, zelf kom ik nooit in cafe's.

mark61
03-09-10, 17:54
Maar dat ze zoiets zelfs maar een minuut lang in overweging nemen! :fpotver:

Ook rond CDA en VVD.

In NL worden tegenwoordig de gekste dingen minutenlang overwogen. Als het maar over immigranten of moslims gaat, dan mag alles.

Yep, pek en veren en verdrijven.

Don Pepe
03-09-10, 18:05
In NL worden tegenwoordig de gekste dingen minutenlang overwogen. Als het maar over immigranten of moslims gaat, dan mag alles.

Yep, pek en veren en verdrijven.

In Nederland is alles altijd mogelijk geweest. Het verschil zit 'm daarin dat ook discrimineerde opvattingen tegenwoordig "salonfahig" zijn. Niets is meer grijs, alles is zwart/wit. Ik heb de schurft aan zwart/wit. Toch ben ik optimistisch. Het waait wel weer over.

mark61
03-09-10, 18:06
Ja inderdaad een wet die voldoet aan de Nederlandse wet, maar door intollerantie van buitenland niet tot uitvoer kan worden gebracht.
Waarom zou je toestaan dat misdadigers kunnen vluchten en hun straf kunnen ontlopen omdat ze twee paspoorten hebben?

Imbeciel. Zo'n wet is in directe tegenspraak met de grondwet.

Vluchten? Waar heb je het nou weer over? Jij wou ze toch juist weg?

Totaal in de war, en ziek.

The_Grand_Wazoo
03-09-10, 18:45
:zozo:

nou ja, ´zich´vergeten.
Ik bij ook maar een onbezoldigd prikker die tussen het schrijven van andere stukken af en toe hier wat roept.

HaasHaas
04-09-10, 00:31
Nederland heeft inderdaad een uitleverings verdrag met marokko, maar ik doelde dus op andere landen die hun "staatsburgers" niet uitleveren zoals bijvoorbeeld Turkije, Rusland, Israël, Iran, SA enzovoorts.
En ik wil niets manipuleren maar dat is wel het probleem, zo zien we veel mensen uit Turkije die hier bijvoorbeeld een Winkel beginnen hun zakken vullen, grote schulden maken en rustig in Turkije van hun leventje kunnen genieten, zoals bijvoorbeeld die computershop van Gengiz uit Hengelo die mensen online voor 500.000 computers verkocht en ze nooit leverden.
Het afpakken van een dubbel paspoort geld dan ook niet voor de normale burger maar slechts voor criminelen.


dat kont-gedraai siert je niet wellustige vriend. Wouter Bos sierde het niet, laat staan jou.

De essentie van het vraagstuk, of nee, het gestelde, dus de topic, genoemd en gestart door TopicStarter, beschrijft een verlangen bij populistisch rechts, om jonge Nederlandse-Marokkanen in een daglicht te plaatsen die de wederzijdse kanten van geëvolueerd Nederland in een nachtlicht te plaatsen die enige SP-stemmer zijn eigen schaduw laat opvreten.

Jij, mijn beste, jij echoot datgene dat je ten gronde zal nemen.
Er is geen licht, enkel schaduw, op diegene die zullen verdwijnen in het licht van het kwade.

John2
04-09-10, 12:44
Imbeciel. Zo'n wet is in directe tegenspraak met de grondwet.
Vluchten? Waar heb je het nou weer over? Jij wou ze toch juist weg?
Totaal in de war, en ziek.
Ten eerste probeer jij te denken voor een ander dit moet je eens laten Mark dit siert je niet, ten tweede, inderdaad de grondwet daaraan zal worden getoetst, dus waar maak jij je in vredesnaam druk om?


dat kont-gedraai siert je niet wellustige vriend. Wouter Bos sierde het niet, laat staan jou.

De essentie van het vraagstuk, of nee, het gestelde, dus de topic, genoemd en gestart door TopicStarter, beschrijft een verlangen bij populistisch rechts, om jonge Nederlandse-Marokkanen in een daglicht te plaatsen die de wederzijdse kanten van geëvolueerd Nederland in een nachtlicht te plaatsen die enige SP-stemmer zijn eigen schaduw laat opvreten.

Jij, mijn beste, jij echoot datgene dat je ten gronde zal nemen.
Er is geen licht, enkel schaduw, op diegene die zullen verdwijnen in het licht van het kwade.
Een verlangen van populistisch rechts, dat mensen een paspoort wordt afgenomen of is het toch de wens van de normale bevolking dat er een stok achter de deur is om criminaliteit terug te dringen?
Inderdaad in de topic doet het voorkomen of dat het gaat om één groep in de samenleving, maar in werkelijkheid gaat het om een ieder die een dubbel paspoort heeft en terecht vind ik op persoonlijke mening gezien het feit welke misdrijven er mee kunnen worden gepleegt.