PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Textielarbeidsters uitgebuit voor C&A en H&M'



HUISBAAS
04-09-10, 02:24
(Novum) - Delen van de collecties van C&A en H&M worden in India gemaakt door een fabriek die vrouwen en meisjes uitbuit. De ongeveer negenduizend arbeidsters in de fabriek in de deelstaat Tamilnadu zitten min of meer opgesloten op het fabrieksterrein, hebben geen contract en krijgen niet al hun geld direct, schrijft de Volkskrant.

Volgens de krant, die de fabriek KPR Mills heeft bezocht, beweert het bedrijf dat alle werkneemsters minimaal 16 jaar zijn. Een kwart van hun loon wordt ingehouden en ongevraagd gespaard om als bruidschat te dienen. Ze kunnen het pas krijgen als ze drie jaar bij KPR werken.

H&M bevestigt dat er vorig jaar en in augustus dit jaar kleding bij het bedrijf werd besteld. Het ging om poloshirts en kinderleggings. Vorig jaar werd de samenwerking aanvankelijk stilgelegd vanwege de werkomstandigheden bij het bedrijf, maar later weer hervat toen zou blijken dat die waren verbeterd.

Geconfronteerd met de bevindingen van de krant kondigt H&M aan opnieuw poolshoogte te gaan nemen in India. Mogelijk wordt de productie dan stilgelegd.

C&A laat direct weten de banden met het bedrijf zo snel mogelijk te verbreken. C&A zegt pas sinds kort kleding van KPR te verkopen. De kledingwinkel beweert dat het niet op de hoogte was dat er met KPR contact was. Het bedrijf waar de kleding vandaan kwam was echter een dochteronderneming van KPR.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
04-09-10, 11:40
doen de westerlingen terug aan kinder arbeid?????????
ik dacht dat er vooruitgang werd geboekt terwijl de werkelijkhied achteruitgang laat zien:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
04-09-10, 13:13
doen de westerlingen terug aan kinder arbeid?????????
ik dacht dat er vooruitgang werd geboekt terwijl de werkelijkhied achteruitgang laat zien:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Schijnbaar dat jij je eigen geplaatste berichten niet begrijpt.

Gaat C&A door met de produktie bij dit bedrijf ???

Gaat H&M door met de produktie bij dit bedrijf ???


C&A en H&M zijn gewoon in de stinkende leugen getrapt, een leugen waarin NIET de arbeidsomstandigheden worden verteld. Deze werknemers worden niet uitgebuit door C&A en H&M maar echter door hun eigen landgenoten die eigenaars van die fabrieken zijn.

Helaas zullen de fabrieken ( zolang ze geen andere afnemers vinden) moeten gaan sluiten en dan staan de werknemers op straat.

Gelukkig dat de ontslagen werknemer kunnen genieten van een perfect social system indien je ontslagen wordt , huhuhuhuhuhuhu

En dat het mogelijk is om dat de fabriek in NIET het "verderfelijke westerse" handen is.

Ik ben toch blij dat je kijk op het westen wat verandert en de werkomstandigheden van uitbuiting door eigen landgenoten aan de kaak stelt.

aboenoeh
04-09-10, 19:26
C&A en H&M zijn gewoon in de stinkende leugen getrapt, een leugen waarin NIET de arbeidsomstandigheden worden verteld. Deze werknemers worden niet uitgebuit door C&A en H&M maar echter door hun eigen landgenoten die eigenaars van die fabrieken zijn.

:gniffel::gniffel::gniffel::gniffel:



ik was vergeten dat het aldijd de schuld van de arbeiders en hun landgenoten is waneer een westers bedrijf in opspraak komt voor .................................................. ...



ps: bericht is geschreven door huisbaas en niet door mij:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
04-09-10, 19:49
:gniffel::gniffel::gniffel::gniffel:



ik was vergeten dat het aldijd de schuld van de arbeiders en hun landgenoten is waneer een westers bedrijf in opspraak komt voor .................................................. ...



ps: bericht is geschreven door huisbaas en niet door mij:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Neen niet de arbeiders zijn schuldig, helaas zijn hun in een positie waarin ze niet anders kennen, de eigenaars ( merendeel lokale) nemen hun personeel aan met "wurgkontrakten", zover er kontrakten zijn. Want ze weten dat de arbeiders wel moeten werken. Eigenaar zoeken kontakten met het westen voor kontrakten, vaak met leugens. Alleen uit winstbejag. Dat de wetersebedrijven vaak in die landen kleding laat maken omdat het goedkoop is. Ja dat is logisch. Want als jij kleren gaat kopen en je mag kiezen tussen goedkope kleding of dure merkkleding. Dan denk ik niet dat jij in de financieele positie bent om dure merkkleding te kopen. Dus je gaat voor goedkoop.

In principe heeft iedereen boter op zijn hoofd want je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Als jij een handy wilt kopen van een bepaald merk, dan kijk je ook naar de goedkoopste prijs, waar dat goedkope mobieltje gemaakt wordt interesseerd jij ook geen snars.

Het is makkelijk kommentaar te hebben, maar in principe hebben we allemaal boter op het hoofd.

En tenslotte zijn de arbeiders ook weer de dube, maar zijn zijn NIET SCHULDIG zoals jij probeert uit te leggen


Want waarom is C&A en H&M schuldig aan de werkomstandigheden in de fabrieken????