PDA

Bekijk Volledige Versie : Politieke partij brengt schietspel op moslims uit.



Hatert
06-09-10, 22:56
Ophef over Oostenrijks computerspel

01-09-2010 16:55

GRAZ (ANP) - Het Oostenrijkse Openbaar Ministerie onderzoekt een computerspel van de Oostenrijkse Vrijheidspartij, waarin minaretten en muezzins beschoten worden. Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA woensdag.

In het spel zien spelers islamitische gebedsplaatsen langzaam maar zeker groter worden tegen een horizon met Alpen. Spelers moeten op bepaalde plekken in die skyline klikken, waarop de minaretten en muezzins bestookt worden met stopborden. Per ‘eliminatie’ worden spelers beloond met punten.

De voorzitter van de islamitische gemeenschap in Oostenrijk, noemt de actie van de Vrijheidspartij smakeloos en onbegrijpelijk. Een functionaris van de partij verdedigt het spel echter door erop te wijzen dat het doel van het spel niet zozeer het schieten is maar juist het voorkomen van een verkeerde politieke ontwikkeling.

De actie van de Vrijheidspartij heeft zijn uitwerking niet gemist: binnen een dag speelden 36.000 mensen het spel.

RefDag

John2
07-09-10, 00:02
Link naar het spel graag :hihi:

tanger'73
07-09-10, 00:20
De boodschap wordt nu dus ook spelenderwijs gebracht. De ontmenselijking van moslims komt daarmee naderbij en dan kan het feest pas echt beginnen.

Hatert
07-09-10, 12:40
De boodschap wordt nu dus ook spelenderwijs gebracht. De ontmenselijking van moslims komt daarmee naderbij en dan kan het feest pas echt beginnen.


De ontmenselijking al jaren aan de gang.

Hatert
07-09-10, 12:42
Link naar het spel graag :hihi:


Als het joden waren geweest zou je nu de minister president een mailtje gestuurd hebben en de verenigde naties op de hoogte gebracht hebben. Nu het moslims zijn wuif je het met een glimlacht en grapje weg. Onthou je reaktie !

super ick
07-09-10, 12:59
De boodschap wordt nu dus ook spelenderwijs gebracht. De ontmenselijking van moslims komt daarmee naderbij en dan kan het feest pas echt beginnen.

Er is wel meer sprake van wansmaak op het gebied van computerspelletjes. Nazies die Joden afknallen, afknallen van personeel en bezoekers in een restaurant, punten verdienen door anderen over te rijden incl moeders met kinderwagens. Uiteraard zie je de lichaamsdelen in het rond vliegen.

De minister van justitie probeerd er een verbod door te krijgen. De discussie wordt dan uiteraard waar de grenzen liggen en of de huidige wet er al in voorziet.
Censureren valt niet makkelijk.
Al moet ik zeggen dat ik er geen nachtje minder om zou slapen als dergelijke spellen zouden worden verboden.
Ik twijfel ook aan de bedoelingen van de makers. Het is natuurlijk wansmaak. Maar maken ze het omdat het verkoopt of denken ze er haat mee aan te wakkeren?
Ik zou niet opeens moslims gaan haten omdat er een spel op de markt is waarmee je op moskkeen e.d. kan schieten.

Gezien de makers zou ik in dit geval zeker neigen naar een verbod. Al weet ik aan de andere kant dat dat niet betekenen zou dat dergelijke troep niet meer verkrijgbaar zou zijn.

StevieK
07-09-10, 13:53
Ophef over Oostenrijks computerspel

01-09-2010 16:55

GRAZ (ANP) - Het Oostenrijkse Openbaar Ministerie onderzoekt een computerspel van de Oostenrijkse Vrijheidspartij, waarin minaretten en muezzins beschoten worden. Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA woensdag.

In het spel zien spelers islamitische gebedsplaatsen langzaam maar zeker groter worden tegen een horizon met Alpen. Spelers moeten op bepaalde plekken in die skyline klikken, waarop de minaretten en muezzins bestookt worden met stopborden. Per ‘eliminatie’ worden spelers beloond met punten.

De voorzitter van de islamitische gemeenschap in Oostenrijk, noemt de actie van de Vrijheidspartij smakeloos en onbegrijpelijk. Een functionaris van de partij verdedigt het spel echter door erop te wijzen dat het doel van het spel niet zozeer het schieten is maar juist het voorkomen van een verkeerde politieke ontwikkeling.

De actie van de Vrijheidspartij heeft zijn uitwerking niet gemist: binnen een dag speelden 36.000 mensen het spel.

RefDag

Ik zal graag een verbod op ALLE agressive computerspelen hebben, de jeugdige spelers verliezen volgens mij al heel gauw de realiteit tussen een spelletje en werkelijk.

GAME OVER en START

maar ja, ik zal wel een ouwe ....... zijn met die opmerking

Nihad_zina
07-09-10, 13:59
onmenselijk..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
07-09-10, 14:02
Aan de andere kant is er zo'n Afghanistangame waarin je ook als talib kan meedoen :cheefbek:

Het Amerikaanse leger heeft na een campagne van de moeder van een gesneuvelde soldaat alleen toegezegd dat ze de game niet in hun winkels op bases gaan verkopen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5402/Games/article/detail/1148106/2010/08/23/Nieuw-videospel-laat-je-als-taliban-Britse-soldaten-doden.dhtml

http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/7413941/__Amerikaanse_controverse_over__Taliban-game___.html?p=8,1?sn=digitaal

Magoed, die Oostenrijkers zijn compleet geschift.

Hatert
07-09-10, 14:17
Aan de andere kant is er zo'n Afghanistangame waarin je ook als talib kan meedoen :cheefbek:

Het Amerikaanse leger heeft na een campagne van de moeder van een gesneuvelde soldaat alleen toegezegd dat ze de game niet in hun winkels op bases gaan verkopen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5402/Games/article/detail/1148106/2010/08/23/Nieuw-videospel-laat-je-als-taliban-Britse-soldaten-doden.dhtml

http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/7413941/__Amerikaanse_controverse_over__Taliban-game___.html?p=8,1?sn=digitaal

Magoed, die Oostenrijkers zijn compleet geschift.

Dat is geen andere kant, dat is dezelfde kant.

Je mag wel als coalitiegenoot talibjes afknallen, daar wordt niet tegen geprotesteert.

mark61
07-09-10, 14:37
Dat is geen andere kant, dat is dezelfde kant.

Je mag wel als coalitiegenoot talibjes afknallen, daar wordt niet tegen geprotesteert.

Ja het is bizar, ik hoorde dat mens op de radio gisteren en ik wilde haar spontaan wurgen. Het was niet netjes dat je dan virtueel iemand doodmaakte die familie had bladibla.

Ze denkt dat Afghanen geen familie hebben, maar uit de alienfabriek komen ofzo.

Nihad_zina
07-09-10, 14:38
Als ik me hier druk om ga maken (een videogame) en om al die andere pietepeuterige dingetjes waarmee ze moslims op de kast willen jagen, dan zou ik absoluut geen leven hebben.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
07-09-10, 15:54
Als het joden waren geweest zou je nu de minister president een mailtje gestuurd hebben en de verenigde naties op de hoogte gebracht hebben. Nu het moslims zijn wuif je het met een glimlacht en grapje weg. Onthou je reaktie !

Nee hoor het is een videogame dus fictie waar ik me totaal niet druk overmaak, zo het je namelijk ook spelletjes in Turkije waar je kruisridders moet afschieten, dus waar maak jij je druk over?

fisherman1969
07-09-10, 18:32
Ik vind zo wie zo al die ,,Spelletjes,, waarin je zoveel mogelijk realistisch doden moet ,niet echt tot de opvoeding van kinderen bijdragen , het wekt agrassie op en zeker haat en nijd ten opzichte van de medemens , ze kopen immers wat ze willen haten ??

Dus verbieden die rot zooi !
Er zijn honderden leukere en leerzame spelletjes in de handel .
Natuurlijk zijn sommige ,,oorlogsspelletje ,,leuk *) tot een zekere grens maar neem dan onzijdige tegen standers !

*) Elk jongentje heeft wel soldaatje willen spelen of het nu met poppetjes (tinnen soldatjes ) of opstaart met klappertjes pistool of zonder iets zoals ik met mijn vriendjes na de oorlog je riep : pief paf poef en liggen kl zak:).
:)

John2
07-09-10, 18:36
Dat is geen andere kant, dat is dezelfde kant.

Je mag wel als coalitiegenoot talibjes afknallen, daar wordt niet tegen geprotesteert.

Dus je bedoeld je mag ze wel bouwen maar niet afbreken!!!

tanger'73
07-09-10, 19:57
De ontmenselijking al jaren aan de gang.


Da's helaas een constatering.

tanger'73
07-09-10, 20:03
Er is wel meer sprake van wansmaak op het gebied van computerspelletjes. Nazies die Joden afknallen, afknallen van personeel en bezoekers in een restaurant, punten verdienen door anderen over te rijden incl moeders met kinderwagens. Uiteraard zie je de lichaamsdelen in het rond vliegen.

De minister van justitie probeerd er een verbod door te krijgen. De discussie wordt dan uiteraard waar de grenzen liggen en of de huidige wet er al in voorziet.
Censureren valt niet makkelijk.
Al moet ik zeggen dat ik er geen nachtje minder om zou slapen als dergelijke spellen zouden worden verboden.
Ik twijfel ook aan de bedoelingen van de makers. Het is natuurlijk wansmaak. Maar maken ze het omdat het verkoopt of denken ze er haat mee aan te wakkeren?
Ik zou niet opeens moslims gaan haten omdat er een spel op de markt is waarmee je op moskkeen e.d. kan schieten.

Gezien de makers zou ik in dit geval zeker neigen naar een verbod. Al weet ik aan de andere kant dat dat niet betekenen zou dat dergelijke troep niet meer verkrijgbaar zou zijn.

tis gewoon smakeloos en geeft een verkeert signaal, omdat het afkomstig is van een politieke partij. Die doen dat namelijk niet voor de verkoop, maar voor een haatdragende boodschap.