PDA

Bekijk Volledige Versie : Leven van Sarah een hel door 'pestvideo's' op internet



HUISBAAS
08-09-10, 18:24
Steeds meer meisjes zijn in ons land slachtoffer van de nieuwste cyberpesttrend 'bezemen'. Daarbij plaatsen jongens filmpjes van leeftijdsgenoten op Youtube, met smerige teksten en soms adresgegevens erbij. De pakkans is klein en het effect groot. De Marokkaanse Sarah (16) is slachtoffer van deze nieuwe trend. 'Mijn leven is een hel,' vertelt Sarah vandaag in het AD.

"Ze is de grootste hoer van Amsterdam die achter de ramen hoort. Dan wordt ze ervoor betaald. Moslima? Laat me niet lachen. Dit is pas het begin."

Bezemen
Het Youtube-filmpje waarin deze door het AD sterk gekuiste tekst is te vinden, met foto's van Sarah (16) en haar telefoonnummer en e-mailadres, maakt haar leven tot een hel. Ze wil haar verhaal vertellen, maar onder een andere naam, omdat ze gevaar loopt. Sarah is slachtoffer van bezemen, de nieuwe cyberpestmethode, vooral populair onder Marokkaanse, Turkse en Hindoestaanse jongeren. Bezem is straattaal voor hoer. "Mensen maken de filmpjes uit verveling, of zoals in mijn geval uit wraak." Ze krijgt regelmatig scheldtelefoontjes en haatmails. En ze wordt, vaak door wildvreemden, nageroepen op straat.

Seksuele handelingen
Internetpestdeskundigen van universiteiten en hulporganisaties en de politie kenden het fenomeen bezemen nog niet. Ze reageren geschokt op Sarahs verhaal. "Dit is terreur," stelt Regina van der Eijnden, internetpestonderzoekster van de Universiteit Utrecht. Zij vindt het niet vreemd dat het bezemen alleen bekend is bij jongeren."In Nederland doen we pas sinds 2006 onderzoek naar internetpesten. We lopen steeds achter de feiten aan."


In 2006 was een op de vijf jongeren regelmatig slachtoffer van internetpesterijen. Hoewel recente cijfers ontbreken, stellen deskundigen dat het toeneemt. "Er wordt steeds meer mogelijk via internet en als pester ben je anoniem. Tegelijk heb je een groot publiek", stelt Bamber Delver, directeur van de stichting Kinderconsument.

Wraak
Vwo-leerlinge Sarah ontdekte in mei haar eerste bezemfilmpje. Ze vermoedt dat het gaat om een streek van een ex-vriendje. Ze krijgt bijval van Delver, die vaak met internetpesters spreekt. "Vaak zijn het afgewezen geliefden die zich in hun eer voelen aangetast en wraak nemen." De jongen aanspreken durft Sarah niet."Wat als het iemand anders is? Voor het filmpje zijn foto's gebruikt die van MSN komen. Probleem is dat ik driehonderd MSN-contacten heb."
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mc Rico
08-09-10, 18:34
Dat zijn die meiden hun eigen schuld.




Voor het filmpje zijn foto's gebruikt die van MSN komen. Probleem is dat ik driehonderd MSN-contacten heb."





Dit zegt al genoeg:) heb geen medelijden met zulke meiden die vragen er zelf om niemand is te vertrouwen op internet.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

EOuitgesproken
14-09-10, 14:36
Het televisieprogramma Uitgesproken (voorheen het actualiteitenprogramma Netwerk) is voor een verhaal over het fenomeen 'bezemen' op zoek naar slachtoffers. Kent u meisjes die slachtoffer zijn van 'bezemen'? Of ben je zelf slachtoffer? Neem dan contact op met Uitgesproken EO via [email protected]

http://www.uitgesprokeneo.nl/uitgelicht/slachtoffer-van-bezemen/

John2
14-09-10, 18:50
Jezus, keek even via google omdat ik dit fenomeen niet kende, schrok er toch wel van.

moos1
14-09-10, 19:11
Dat zijn die meiden hun eigen schuld.



Dit zegt al genoeg:) heb geen medelijden met zulke meiden die vragen er zelf om niemand is te vertrouwen op internet.
Tsja, net zoals het de eigen schuld is wanneer een meisje verkracht wordt zeker.
Of, wanneer je auto gejat wordt..... moet je maar geen auto hebben.....

Zoiets?

Met een dergelijke mentaliteit is het geen wonder dat dat pesten zo ver gaat en zo vaak voorkomt natuurlijk. Jij (en ongetwijfeld vele anderen) zien het slachtoffer als dader en de daders als slachtoffers......

Gaat lekker zo.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
15-09-10, 07:29
Vaak zijn het afgewezen geliefden die zich in hun eer voelen aangetast

:wtf: In hun wąt ??

naam
15-09-10, 07:29
Dat zijn die meiden hun eigen schuld.






Dit zegt al genoeg:) heb geen medelijden met zulke meiden die vragen er zelf om niemand is te vertrouwen op internet.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je bent kennelijk een dader. Volgens je redenering is een slachtoffer schuldig.