PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouw moet kiezen tussen leven zoon of dochter



HUISBAAS
08-09-10, 19:26
Een 39-jarige vrouw kwam voor een duivels dilemma te staan toen ze met haar auto en twee kinderen in het water terecht kwam. Ze moest kiezen of ze haar dochtertje (2) of zoon (16) zou redden.

Rachel Edwards, die ook nog zwanger is, raakte met haar auto van de weg in het Britse plaatsje Boston. Vervolgens kwam de auto in een beek terecht en verdween onder water. Behalve de vrouw zaten haar twee kinderen, Jack (16) en Isabella (2) en twee vrienden van Jack in de auto, melden Britse media.

De moeder wist zichzelf te bevrijden uit de zinkende auto en de oppervlakte te bereiken. Vervolgens dook ze direct weer in het water om te proberen de andere vier inzittenden in veiligheid te brengen. Op dat moment lukte het de twee vrienden van Jack om op eigen kracht uit de auto te komen, maar Jack kon niet uit de wagen komen.

Gruwelijke keuze
De moeder haalde Isabella uit de auto en zag toen dat haar 16-jarige zoon ook nog klem zat. Ze kon haar zoon echter alleen helpen als ze de 2-jarige Isabella los zou laten en besloot eerst Isabella in veiligheid te brengen. Toen de moeder haar dochtertje veilig aan de kant had gebracht, wilde ze terug om haar zoon te redden. Ze werd daar echter van weerhouden door reeds gearriveerde hulpdiensten.

Niet veel later haalden de hulpverleners Jack boven en brachten hem in met spoed naar het ziekenhuis. Daar overleed hij echter.

"Ik heb me al talloze keren afgevraagd of er een manier was om mijn beide kinderen te redden," verklaarde de vrouw over de gruwelijke keuze. "Ik heb geprobeerd om Jack te redden, maar ik wist dat als ik Isabella losliet ze het niet zou halen. Daarom heb ik eerst gekozen om mijn dochtertje in veiligheid te brengen en Jack nadien te redden."
Tussen alle tragedie en het verdriet door bereidt de moeder zich nu ook voor op de geboorte van haar derde kindje, een zoontje, aldus telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/buitenland/7593590/__Keuze_tussen_zoon_of_dochter__.html?sn=binnenlan d,buitenland).
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
08-09-10, 19:36
Sophie's Choice (http://www.moviemeter.nl/film/2126)