PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam waarschuwt voor niet bouwen moskee Ground Zero



John2
09-09-10, 11:27
Imam waarschuwt voor niet bouwen moskee Ground Zero
Feisal Abdul Rauf

Feisal Abdul Rauf © EPA

Imam Feisal Abdul Rauf, de initiatiefnemer van een islamcentrum en een moskee nabij Ground Zero, waarschuwt om de bouwplannen niet tegen te houden. Dit zou alleen maar olie op het vuur gooien van radicale moslims en leiden tot meer geweld tegen Amerikanen.

Feisal Abdul Rauf zei dat woensdag in een gesprek met de televisiezender CNN. De geestelijke is naar eigen zeggen verbaasd over de heisa die rond het project is ontstaan.

Volgens Rauf zou het staken van de bouwplannen in de moslimwereld gezien worden als een nederlaag van de islam, met als gevolg een verhoogde terreurdreiging tegen de zogenoemde anti-islamitische VS.

Slachtoffers
Het islamcentrum en de moskee zijn voorzien op twee blokken van de plek waar de torens van het World Trade Center stonden vóór de terreuraanslagen van 11 september 2001.

Tegenstanders noemen het project een belediging voor de slachtoffers van de door het radicale Al-Qaeda opgeëiste aanslagen.

Uit een peiling van CNN bleek onlangs dat zeven op de tien Amerikanen tegen de bouw van het islamcentrum en de moskee nabij Ground Zero is.

11 september
Zaterdag 11 september, negen jaar na de aanslagen, is in New York een demonstratie tegen het project van de imam gepland. De Nederlandse extreemrechtse politicus Geert Wilders (PVV) is uitgenodigd om te spreken.

De Amerikaanse relatie met de islam staat ook al onder druk door de plannen van een predikant uit Florida om zaterdag exemplaren van de koran te verbranden.

Gisteren op CNN: http://edition.cnn.com/2010/US/09/09/new.york.islamic.center.imam/index.html?hpt=T1#fbid=417aOkUcfJz&wom=false

Bron van bericht (http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/wereld/imam-waarschuwt-voor-niet-bouwen-moskee-ground-zero/article-1194814173788.htm)

Max Stirner
09-09-10, 12:50
Imam waarschuwt voor niet bouwen moskee Ground Zero


Volgens Rauf zou het staken van de bouwplannen in de moslimwereld gezien worden als een nederlaag van de islam, met als gevolg een verhoogde terreurdreiging tegen de zogenoemde anti-islamitische VS.



Bron van bericht (http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/wereld/imam-waarschuwt-voor-niet-bouwen-moskee-ground-zero/article-1194814173788.htm)


Typisch.

Het wél bouwen van een moskee zal diezelfde 'moslimwereld' uiteraard echter niet opvatten als een overwinning van de Islam.
Welnee, ze zullen ons heel liev vinden en groot respect opbrengen voor onze tolerantie - waar ze zelf overigens hun **** mee afvegen.


In feite lift Rauf dus dankbaar mee op de Westerse angst voor islam-extremisme om zijn eigen 'verzoenende' agenda door te drukken.

Je zou dat chantage kunnen noemen.

mark61
09-09-10, 13:14
Typisch.

In feite lift Rauf dus dankbaar mee op de Westerse angst voor islam-extremisme om zijn eigen 'verzoenende' agenda door te drukken.

Je zou dat chantage kunnen noemen.

Ik denk dat formulering hier alles is. Ik denk nl. niet dat Rauf zelf het woord 'waarschuwen' heeft gebruikt.

Dit vind ik van die geniepige kanten van verslaggeving. Eén woordje kan de complete 'smaak' van iemand's uitspraken veranderen.

Ik denk trouwens dat hij ongelijk heeft.

Max Stirner
09-09-10, 14:39
Ik denk dat formulering hier alles is. Ik denk nl. niet dat Rauf zelf het woord 'waarschuwen' heeft gebruikt.

Dit vind ik van die geniepige kanten van verslaggeving. Eén woordje kan de complete 'smaak' van iemand's uitspraken veranderen.

Ik denk trouwens dat hij ongelijk heeft.



De strekking van zijn woorden vind ik evenzeer idioot en dat hij verbaasd zou zijn over de ontstane commotie, geloof ik ook niet.

John2
09-09-10, 15:00
Typisch.

Het wél bouwen van een moskee zal diezelfde 'moslimwereld' uiteraard echter niet opvatten als een overwinning van de Islam.
Welnee, ze zullen ons heel liev vinden en groot respect opbrengen voor onze tolerantie - waar ze zelf overigens hun **** mee afvegen.


In feite lift Rauf dus dankbaar mee op de Westerse angst voor islam-extremisme om zijn eigen 'verzoenende' agenda door te drukken.

Je zou dat chantage kunnen noemen.

Het zijn de standaard stappen binnen de Islam als het tegenloopt eerst dienen ze een verzoek in bij een instantie, daarna eisen ze dat het verzoek wordt ingewilligd om nadien dreigende taal uit te slaan.
Het zelfde zag ik in mijn topic over de aanslag in zuid Rusland waar in de eerste uren geen enige prik kwam, maar op het moment dat het wordt gekoppeld aan de Islam rolt iedereen over je heen en worden er van allerlei excuses aangevoerd die deze aanslagen recht praten.

moos1
09-09-10, 15:02
Laat die malloten lekker in de stront zakken.

Het wordt tijd om die islamfanatice maar eens te gaan negeren ipv iedere scheet breed uit te meten en rillend in de hoek te gaan liggen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
09-09-10, 15:28
Laat die malloten lekker in de stront zakken.

Het wordt tijd om die islamfanatice maar eens te gaan negeren ipv iedere scheet breed uit te meten en rillend in de hoek te gaan liggen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Lig jij rillend in de hoek dan???

moos1
09-09-10, 15:37
Lig jij rillend in de hoek dan???

Nee.. waar zeg ik dat?

Ik zeg dat die idioten die naar de pijpen van die islamfanatici dansen dat doen omdat ze bang zijn.

Ze zijn bang omdat ze ofwel misschien eens een keer voor "rasist/xenofoob" aangezien te worden danwel dat ze misschien de opvolger zijn van Theo (vzmh).

Of beide.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
09-09-10, 17:35
Nee.. waar zeg ik dat?

Ik zeg dat die idioten die naar de pijpen van die islamfanatici dansen dat doen omdat ze bang zijn.

Ze zijn bang omdat ze ofwel misschien eens een keer voor "rasist/xenofoob" aangezien te worden danwel dat ze misschien de opvolger zijn van Theo (vzmh).

Of beide.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ach dat is standaard hier op maroc.nl je bent Racist, xenofoob, Israel lover, idioot, debiel, mongool en ga zo maar door.

Joesoef
09-09-10, 17:47
De vertalingen zijn wat opgeblazen. Kijkend naar het intervieuw met Rauf drukt hij zich anders uit als de indruk die er wordt gewekt.
Chantage heb ik niet kunnen ontdekken, ik ben dan ook maar een liegende sji-iet.

mark61
09-09-10, 18:07
De strekking van zijn woorden vind ik evenzeer idioot en dat hij verbaasd zou zijn over de ontstane commotie, geloof ik ook niet.

Die strekking is grofweg hetzelfde als Petraeus en Obama vs. Jones.

John2
09-09-10, 18:23
De vertalingen zijn wat opgeblazen. Kijkend naar het intervieuw met Rauf drukt hij zich anders uit als de indruk die er wordt gewekt.
Chantage heb ik niet kunnen ontdekken, ik ben dan ook maar een liegende sji-iet.

This je vergeven, ook een sji'iet is maar een mens. :)

super ick
09-09-10, 18:46
ik ben dan ook maar een liegende sji-iet.

Aldus de katholiek onder de moslims :D

Max Stirner
10-09-10, 00:52
Die strekking is grofweg hetzelfde als Petraeus en Obama vs. Jones.



De strekking is duidelijk:

T'is een beroep doen op tolerantie uit angst, i.p.v. op tolerantie uit overtuiging.

tanger'73
10-09-10, 12:44
Er is ook helemaal geen enkele reden om iets te vrezen. ten eerste wordt er geen moskee op ground zero gebouwd en ten tweede vind ik dat dialoog en toenadering de kans moet krijgen en daar helpt zo'n islamitisch cultureel centrum uit het zicht van ground zero uitstekend bij, in plaats van de halve moslimwereld te criminaliseren met vreselijke aanslagen door enkele gestoorde gekken.

Max Stirner
10-09-10, 16:17
Er is ook helemaal geen enkele reden om iets te vrezen. ten eerste wordt er geen moskee op ground zero gebouwd en ten tweede vind ik dat dialoog en toenadering de kans moet krijgen en daar helpt zo'n islamitisch cultureel centrum uit het zicht van ground zero uitstekend bij, in plaats van de halve moslimwereld te criminaliseren met vreselijke aanslagen door enkele gestoorde gekken.




Jij doet dus een beroep op tolerantie uit overtuiging .... ben ik helemaal voor.


Om iets vragen en daarbij impliciet te dreigen met de mogelijk gewelddadige reactie van een stel extreme idioten als dat verzoek niet zou worden ingewilligd, daar ben ik minder voor.

(de waarheid gebiedt te zeggen dat Rauf trouwens óók een gemotiveerd beroep op tolerantie uit overtuiging heeft gedaan, daarom vind ik deze recente uitlatingen - indien waar - zo ongelukkig).

tanger'73
10-09-10, 16:49
Jij doet dus een beroep op tolerantie uit overtuiging .... ben ik helemaal voor.


Om iets vragen en daarbij impliciet te dreigen met de mogelijk gewelddadige reactie van een stel extreme idioten als dat verzoek niet zou worden ingewilligd, daar ben ik minder voor.

(de waarheid gebiedt te zeggen dat Rauf trouwens óók een gemotiveerd beroep op tolerantie uit overtuiging heeft gedaan, daarom vind ik deze recente uitlatingen - indien waar - zo ongelukkig).


De imam is denk ik ten einde raad dat hij zich hiermee heeft vergist, terwijl hij in principe helemaal nergens voor hoeft te waarschuwen. Maar gewoon zijn eigen ding moet blijven doen door het bestemmingsplan uitwerken. Hij kan toch weinig uitrichten tegen zoveel onterechte negatieve publiciteit.

Weinig tot geen media geven de arme man namelijk de kans om zijn vredelievende en maatschappelijk gemotiveerde project gezien de ontstane commotie toe te lichten. Dat iedere inwoner van New York hetzelfde leed deelt en gezamelijk aan het genezen is van deze grote open wond dat de stad heeft opgelopen.

Figuren als bijvoorbeeld een gestoorde predikant en een wilders, die er alleen op uit zijn om zout in deze grote open wond te strooien, zijn bij dat proces louter ongewenst balast.

John2
10-09-10, 17:16
Figuren als bijvoorbeeld een gestoorde predikant en een wilders, die er alleen op uit zijn om zout in deze grote open wond te strooien, zijn bij dat proces louter ongewenst balast.

Wie is er dan gestoorder een Imam die een Islamitisch huis wil opzetten naast Ground zero of de predikant die naar aanleiding hiervan de Koran wilt verbranden?

tanger'73
10-09-10, 17:22
Wie is er dan gestoorder een Imam die een Islamitisch huis wil opzetten naast Ground zero of de predikant die naar aanleiding hiervan de Koran wilt verbranden?

Eerlijk gezegd denk ik deze kennis van je:

YouTube - Mosque Built at Ground Zero...

John2
10-09-10, 17:29
Vroeg je om een antwoord Tanger wie is er Gekker die Imam of die pastoor?

Joesoef
10-09-10, 17:31
Wie is er dan gestoorder een Imam die een Islamitisch huis wil opzetten naast Ground zero of de predikant die naar aanleiding hiervan de Koran wilt verbranden?


Iemand die dat verschil niet ziet.

tanger'73
10-09-10, 17:34
Vroeg je om een antwoord Tanger wie is er Gekker die Imam of die pastoor?


Mensen die in plaats van een antwoord geven een vraag stellen.

Fibonaci
10-09-10, 17:46
Iemand die dat verschil niet ziet.Beide is gestoord,

dus als die moskee er komt wordt het ooit weer koranverbranddag op groundzero.

sjo
10-09-10, 18:30
Ach dat is standaard hier op maroc.nl je bent Racist, xenofoob, Israel lover, idioot, debiel, mongool en ga zo maar door.

Als verzamelnaam wordt "Zionist" nogal eens gebruikt.

gr.
sjo

Fibonaci
10-09-10, 18:32
Als verzamelnaam wordt "Zionist" nogal eens gebruikt.

gr.
sjoDat is inmiddels een Geuzennaam geworden hier.

H.P.Pas
10-09-10, 18:58
De strekking is duidelijk:

T'is een beroep doen op tolerantie uit angst, i.p.v. op tolerantie uit overtuiging.

Meer een beroep op praktische overwegingen: sop, kool, geit en dergelijke.
Dat schijnt in de huidige tijd vreselijk fout te zijn.

John2
10-09-10, 18:59
Iemand die dat verschil niet ziet.Welk verschil wat voor een verschil Joesoef, in beide gevallen zullen er mensen zijn die pijnlijke gevoelens hebben zowel bij een Moslim monument bij ground zero als bij het verbranden van boeken.


Mensen die in plaats van een antwoord geven een vraag stellen.
Ach Tanger ik wordt zo vaak voor gek versleten hier dat het gewoon begint te worden als stopwoord voor mensen die geen weerwoord of antwoord wenst te geven.


Als verzamelnaam wordt "Zionist" nogal eens gebruikt.
gr.
sjo
Tja, ik zie ik wordt vergeetachtig .


Dat is inmiddels een Geuzennaam geworden hier.

Nijlgeuzen lijkt me een leukenaam :gniffel:

Wide-O
10-09-10, 19:02
Meer een beroep op praktische overwegingen: sop, kool, geit en dergelijke.
Dat schijnt in de huidige tijd vreselijk fout te zijn.

Het sop spaart de geit niet.

John2
10-09-10, 19:04
Het sop spaart de geit niet.

En de geit de kool niet.

tanger'73
10-09-10, 19:24
Ach Tanger ik wordt zo vaak voor gek versleten hier dat het gewoon begint te worden als stopwoord voor mensen die geen weerwoord of antwoord wenst te geven.

Ben blij voor je dat je uiteindelijk zelf de conclusie hebt getrokken dat je dat ook daadwerkelijk bent.

H.P.Pas
10-09-10, 21:32
Het sop spaart de geit niet.

En terecht. Het beest is de kool niet waard.

Max Stirner
11-09-10, 02:55
En terecht. Het beest is de kool niet waard.


Tolerantie uit gemakzucht is inderdaad ook een optie.

H.P.Pas
11-09-10, 08:17
Tolerantie uit gemakzucht is inderdaad ook een optie.

Groots en meeslepend wil Max lezen.
De krant.

Slinger
11-09-10, 09:04
Imam waarschuwt voor niet bouwen moskee Ground Zero
Feisal Abdul Rauf

Feisal Abdul Rauf © EPA

Imam Feisal Abdul Rauf, de initiatiefnemer van een islamcentrum en een moskee nabij Ground Zero, waarschuwt om de bouwplannen niet tegen te houden. Dit zou alleen maar olie op het vuur gooien van radicale moslims en leiden tot meer geweld tegen Amerikanen.

Feisal Abdul Rauf zei dat woensdag in een gesprek met de televisiezender CNN. De geestelijke is naar eigen zeggen verbaasd over de heisa die rond het project is ontstaan.

Volgens Rauf zou het staken van de bouwplannen in de moslimwereld gezien worden als een nederlaag van de islam, met als gevolg een verhoogde terreurdreiging tegen de zogenoemde anti-islamitische VS.

Slachtoffers
Het islamcentrum en de moskee zijn voorzien op twee blokken van de plek waar de torens van het World Trade Center stonden vóór de terreuraanslagen van 11 september 2001.

Tegenstanders noemen het project een belediging voor de slachtoffers van de door het radicale Al-Qaeda opgeëiste aanslagen.

Uit een peiling van CNN bleek onlangs dat zeven op de tien Amerikanen tegen de bouw van het islamcentrum en de moskee nabij Ground Zero is.

11 september
Zaterdag 11 september, negen jaar na de aanslagen, is in New York een demonstratie tegen het project van de imam gepland. De Nederlandse extreemrechtse politicus Geert Wilders (PVV) is uitgenodigd om te spreken.

De Amerikaanse relatie met de islam staat ook al onder druk door de plannen van een predikant uit Florida om zaterdag exemplaren van de koran te verbranden.

Gisteren op CNN: http://edition.cnn.com/2010/US/09/09/new.york.islamic.center.imam/index.html?hpt=T1#fbid=417aOkUcfJz&wom=false

Bron van bericht (http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/wereld/imam-waarschuwt-voor-niet-bouwen-moskee-ground-zero/article-1194814173788.htm)

Een mooie oplossing zou zijn om van het gebouw een kerk/moskee/synagoge te maken, zeg maar een multicultureel en -functioneel centrum voor drie religies.

knuppeltje
11-09-10, 09:10
Wie is er dan gestoorder een Imam die een Islamitisch huis wil opzetten naast Ground zero of de predikant die naar aanleiding hiervan de Koran wilt verbranden?

Onze Sjonny. :blowen:

Ron Haleber
11-09-10, 09:19
Een mooie oplossing zou zijn om van het gebouw een kerk/moskee/synagoge te maken, zeg maar een multicultureel en -functioneel centrum voor drie religies.

Dat heb ik weken geleden al gesteld op NRC next...
Maar geen reacties! :wohaa:

knuppeltje
11-09-10, 09:56
Dat heb ik weken geleden al gesteld op NRC next...
Maar geen reacties! :wohaa:

Potver Ronny, luisteren ze ook al niet meer naar jou?

John2
11-09-10, 10:07
Onze Sjonny. :blowen:
Het was een twee keuze vraag Knuppel en geen open vraag want dan wist ik het antwoord ook wel.


Een mooie oplossing zou zijn om van het gebouw een kerk/moskee/synagoge te maken, zeg maar een multicultureel en -functioneel centrum voor drie religies.
Kan niet Slinger in de Islam mag een Imam niet voorgaan in een kerk/ synagoge en mag een dominee/pastoor geen gebed houden in een Moskee.
Wij hadden jaren gemengde diensten waarbij Moslims/Christenen/Joden elkaars diensten bezochten per toer beurt en waar we veel van elkaar leerden, maar helaas is het binnen de Islam dit niet toegestaan.


Dat heb ik weken geleden al gesteld op NRC next...
Maar geen reacties! :wohaa:
Het was een oplossing geweest Ron.


Potver Ronny, luisteren ze ook al niet meer naar jou?
Luisterd de Islaam wel naar een ongelovige dan?:zwaai:

knuppeltje
11-09-10, 10:10
Luisterd de Islaam wel naar een ongelovige dan?:zwaai:

Is onze Ronny ongelovig dan?

John2
11-09-10, 10:16
Is onze Ronny ongelovig dan?

Goeie vraag eigenlijk..............
In mijn ogen weet ik het niet daarover kan ik me geen mening vormen, maar door de bril van de Islam zal hij zeker worden beschouwd als een afvallige gezien zijn stelling en mening die hij hier regelmatig geeft.
Maar wie ben ik of zijn wij als mens om dit te beslissen?