PDA

Bekijk Volledige Versie : Gerecht moet alle dossiers Operatie Kelk teruggeven



Marsipulami
09-09-10, 11:52
Gerecht moet alle dossiers Operatie Kelk teruggeven

Het gerecht moet alle dossiers die in beslag genomen zijn tijdens Operatie Kelk teruggeven. Dat heeft de Brusselse Kamer van Inbeschuldigingstelling beslist.

De KI velde vandaag een arrest in het omstreden onderzoek van de Brusselse onderzoeksrechter De Troy. Die liet op 24 juni 2010 speurders van de Brusselse federale gerechtelijke politie binnenvallen bij het aartsbisschoppelijk paleis in Mechelen, in de Sint-Romboutskathedraal, bij kardinaal Danneels thuis en bij de commissie Adriaenssens.

Crypte opengebroken

Bij die huiszoekingen werd met veel vertoon een enorme hoeveelheid documenten en computers in beslag genomen. In de Sint-Romboutskathedraal werd een crypte opengebroken. De huiszoekingen volgden op een klacht tegen de bisschoppen wegens een doofpotoperatie over het seksueel misbruik binnen de kerk.

Overdreven

Het aartsbisdom vond de huiszoekingen overdreven, was geschokt door het openbreken van de crypte en verontwaardigd over de hoeveeelheid in beslag genomen materiaal, die niet in verhouding tot het onderzoek zou staan. De advocaat van het aartsbisdom diende een verzoek in om alle documenten en computers terug te krijgen.

140 meter archief

"Het gaat onder meer om 140 meter archief van de Kerk, bijvoorbeeld van de kerkelijke rechtbanken", zegt meester Keuleneer. "Eerder waren al de computers van het aartsbisdom teruggegeven, maar daar zijn toen kopieën van gemaakt en ook die kopieën moeten teruggegeven worden."

In beraad

De KI besliste op 13 augustus al dat alle documenten die bij de Commissie Adriaenssens in beslag genomen zijn, moesten worden teruggeven. Er ontstond heel wat deining toen de KI op verzoek van de onderzoeksrechter weigerde de beslissing openbaar te maken. Pas een week later lekte het arrest uit. Over het luik van de huiszoekingen bij het aartsbisdom en bij kardinaal Danneels hield de KI zijn beslissing in beraad.

Doek valt

Vandaag valt dan definitief het doek over operatie Kelk. Alles wat in beslag genomen werd, moet worden teruggegeven. Dat betekent dat onderzoeksrechter De Troy niks meer in handen heeft en er de facto geen onderzoek meer is. (ee)

knuppeltje
09-09-10, 12:09
[SIZE="4"][B]Vandaag valt dan definitief het doek over operatie Kelk. Alles wat in beslag genomen werd, moet worden teruggegeven. Dat betekent dat onderzoeksrechter De Troy niks meer in handen heeft en er de facto geen onderzoek meer is. (ee)

Kortom, het gekende beblunder van justitie in Belgié. Daneels zal wel lachen.

Ach, waar gebeurt zoiets niet.

Marsipulami
09-09-10, 12:15
YouTube - Rooms-Katholieke Pedofiliedossiers in Mechelen in beslag genomen

mark61
09-09-10, 13:17
Ik heb me gisteren weer gierend zitten opwinden bij Terzake.

Seif
09-09-10, 14:10
Het is mij sowieso een raadsel waarom de katholieke kerk nooit met pek en veren Vlaanderen is uitgejaagd. De kerk heeft er alles aan gedaan om de Vlaming dom te houden, en te vervreemden van zijn volksgenoten in het Noorden. Tot op de dag van vandaag merk je dat de angst voor de calvinistische Hollander er goed is ingeramd. Mede hierdoor kon Vlaanderen enorm verfransen. Het wordt tijd dat de Vlamingen deze kwalijke entiteit naar buiten schoppen.

ps. Hallo allemaal, long time no see. Afgezien van de 'look' lijkt er niet veel veranderd hier. Alhoewel het nu wel minder druk is. De laatste keer dat ik hier kwam liepen er meerdere topics met enkele tientallen pagina's.

John2
09-09-10, 15:19
Het is mij sowieso een raadsel waarom de katholieke kerk nooit met pek en veren Vlaanderen is uitgejaagd. De kerk heeft er alles aan gedaan om de Vlaming dom te houden, en te vervreemden van zijn volksgenoten in het Noorden. Tot op de dag van vandaag merk je dat de angst voor de calvinistische Hollander er goed is ingeramd. Mede hierdoor kon Vlaanderen enorm verfransen. Het wordt tijd dat de Vlamingen deze kwalijke entiteit naar buiten schoppen.

ps. Hallo allemaal, long time no see. Afgezien van de 'look' lijkt er niet veel veranderd hier. Alhoewel het nu wel minder druk is. De laatste keer dat ik hier kwam liepen er meerdere topics met enkele tientallen pagina's.

Welkom terug Seif.

knuppeltje
09-09-10, 15:27
Het is mij ....

Welcom back ouwe.

Tja, hier zijn van die van vroeger alleen nog sommige die-hards overgebleven.

Maar aangezien er een stelletje heel rare gozers erbij zijn gekomen, is jouw terugkeer meer dan welkom.

Seif
09-09-10, 15:30
Welcom back ouwe.

Tja, hier zijn van die van vroeger alleen nog sommige die-hards overgebleven.

Maar aangezien er een stelletje heel rare gozers erbij zijn gekomen, is jouw terugkeer meer dan welkom.

Over rare gozers gesproken, is Zwarte Schaap er nog? :)

John2
09-09-10, 15:32
Over rare gozers gesproken, is Zwarte Schaap er nog? :)
Ja die heet nu Hatert :hihi: