PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer aanslagen in Rusland



John2
09-09-10, 12:59
Veertien doden bij aanslag Noord-Ossetië
Brandweermannen blussen het wrak dat door de autobom volledig is verwoest.» Brandweermannen blussen het wrak dat door de autobom volledig is verwoest. Reuters
Toegevoegd: donderdag 9 sep 2010, 11:59
Update: donderdag 9 sep 2010, 12:51

Bij een aanslag in de Russische stad Vladikavkas zijn zeker veertien doden en meer dan honderd gewonden gevallen. Bij de ingang van een drukke markt ontplofte vermoedelijk een autobom.

Vladikavkas is de hoofdstad van de Russische deelrepubliek Noord-Ossetië. De regio in de Kaukasus heeft geregeld te maken met geweld van islamitische extremisten en separatisten uit de omliggende regio's Ingoesjetië, Dagestan en Tsjetsjenië.

Noord-Ossetïe was zes jaar geleden in het nieuws toen bij een gijzeling op een school in Beslan 331 doden vielen. Sindsdien was het in de zuid-Russische regio relatief rustig.

John2
09-09-10, 14:32
Islam terroristen hebben de aanslagen opgeeist, volgens Moscow zou het gaan om de zelfde groep terroristen die destijds in de school in Beslan.

Joesoef
09-09-10, 14:33
Rusland, is dat niet het land waar Putin stelselmatig de oppositie uitmoord?

mark61
09-09-10, 14:34
En flatgebouwen opblaast en dan moslims er de schuld van geeft?


Ontopic: tsja, dan moet je zo'n stad niet zo noemen: Beheers de Kaukasus! Want dat is wat Vladikafkas betekent.

Onze liegnazi heeft het niet door, maar op de Kaukasus woedt een onafhankelijkheidsstrijd van kolonies. Geen woord islam bij.

In Beslan waren het vnl. Russen die kinderen en onderwijzeressen doodschoten.

De leugenkaravaan gaat voort, met sjonny de perschef van dictator Poetin, die volgend jaar aan zijn vierde, pardon derde termijn begint.

knuppeltje
09-09-10, 14:35
Rusland, is dat niet het land waar Putin stelselmatig de oppositie uitmoord?

Correctie, laat uitmoorden.

Ik weet, het is maar een kleinigheid, maar toch. :maf2:

Joesoef
09-09-10, 14:36
En flatgebouwen opblaast en dan moslims er de schuld van geeft?


Ontopic: tsja, dan moet je zo'n stad niet zo noemen: Beheers de Kaukasus! Want dat is wat Vladikafkas betekent.


Ik geloof werkelijk niets van die leugenachtige Putin.

mark61
09-09-10, 14:38
Ik geloof werkelijk niets van die leugenachtige Putin.

Nope. Met hem is de FSB aan de macht gekomen, meer dan ooit de KGB in de melk te brokkelen had.

Joesoef
09-09-10, 14:40
Van communisme over naar fascisme. Gefeliciteerd.

mark61
09-09-10, 14:44
Van communisme over naar fascisme. Gefeliciteerd.

Maakt helemaal niet uit. De constante is de totalitaire staat.

John2
09-09-10, 14:53
Rusland, is dat niet het land waar Putin stelselmatig de oppositie uitmoord?

Bron?


En flatgebouwen opblaast en dan moslims er de schuld van geeft?
Ontopic: tsja, dan moet je zo'n stad niet zo noemen: Beheers de Kaukasus! Want dat is wat Vladikafkas betekent.

Управляйте! Ik kom in de naam Vladikafkas niets tegen van beheersen, dus je loopt weer iets uit je duim te zuigen?


Correctie, laat uitmoorden.

Ik weet, het is maar een kleinigheid, maar toch. :maf2:
Bron?

mark61
09-09-10, 14:58
Bron?


Управляйте! Ik kom in de naam Vladikafkas niets tegen van beheersen, dus je loopt weer iets uit je duim te zuigen?


Bron?

Imbeciel der imbecielen. In tegenstelling tot jou verzin ik nooit wat. Jij kent nauwelijks Russisch, dus het is geen wonder dat jij niks tegenkomt.

Onbeschofte hond, hoe durf je mij daarvan te beschuldigen, en dan dat 'weer' :haha:

Vladikavkaz (Russisch: Владикавказ; Ossetisch: Дзæуджыхъæу, Dzæoedzjychæoe) is de hoofdstad van de Russische deelrepubliek Noord-Ossetië. De stad ligt op beide oevers van de rivier de Terek, aan de voet van de Kaukasus en zo'n 40 kilometer van de grens met Georgië. Vladikavkaz is het economische, wetenschappelijke en culturele centrum van de noordelijke Kaukasus.

De naam van de stad betekent "Beheers de Kaukasus" (cf. Vladivostok). In de Sovjettijd droeg Vladikavkaz de namen Ordzjonikidze en Dzaoedzjikaoe.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vladikavkaz

Je bent niet alleen een leugenaar en een fantast, maar ook nog door en door verrot, omdat je met je leugens abjecte standpunten wil verdedigen, en anderen overhalen die ook in te nemen.

Je bent letterlijk om te kotsen.

HaasHaas
09-09-10, 14:59
Ivolgens Moscow zou het gaan om de zelfde groep terroristen die destijds in de school in Beslan.

apart, dan waren het zeker geesten?

In de namiddag van 3 september 2004 gingen de gijzelnemers akkoord met de komst van medische instanties om de lijken te verwijderen van het schoolplein. Ruimingseenheden betraden het schoolterrein, maar na enkele seconden (rond 13:04) openden de gijzelnemers het vuur op hen, waarna twee explosies werden gehoord. Twee hulpverleners werden gedood; de rest kon vluchten. Als gevolg van de explosies stortte een deel van de gymzaal in, waardoor een groep van ongeveer dertig gijzelaars toestond te ontsnappen. De groep werd door de gewapende mannen beschoten, waarbij sommige gevangenen werden gedood. Anderen wisten te ontsnappen.
Waarschijnlijk was dit het moment dat Russische speciale eenheden hun actieplan in werking stelden om de school te bestormen om al mogelijke overlevenden te redden. Er brak een chaotische strijd uit toen de speciale eenheden de school probeerden binnen te gaan en de gijzelaars te laten ontsnappen. Een grote groep soldaten bestormde het gebouw, evenals speciale eenheden, nationale legereenheden, gewapende helikopters en ten minste één tank. Zelfs plaatselijke burgers startten de aanval met hun eigen wapens.
De gijzelnemers lieten explosieven ontploffen, waarbij de gymzaal en een groot deel van de rest van het gebouw werd vernietigd, mede doordat er brand uitbrak. Speciale commando's maakten op hun beurt gaten in de muren om gijzelaars te laten ontsnappen. Rond 15:00, twee uur nadat de aanval begon, claimden Russische troepen controle om het grootste deel van de school. Toch ging de gevechten nog steeds verder. In de kelder werden drie gewapende mannen samen met een aantal gijzelaars opgespoord. Zij kwamen allemaal om het leven.

en tja, dat artikel moest natuurlijk 'extremistische moslims' opnemen om het weer richting de islam te drijven. want tja, enkel separisten noemen is natuurlijk killing voor het artikel.

John2
09-09-10, 15:53
Imbeciel der imbecielen. In tegenstelling tot jou verzin ik nooit wat. Jij kent nauwelijks Russisch, dus het is geen wonder dat jij niks tegenkomt.
Onbeschofte hond, hoe durf je mij daarvan te beschuldigen, en dan dat 'weer' :haha:

Vladikavkaz (Russisch: Владикавказ; Ossetisch: Дзæуджыхъæу, Dzæoedzjychæoe) is de hoofdstad van de Russische deelrepubliek Noord-Ossetië. De stad ligt op beide oevers van de rivier de Terek, aan de voet van de Kaukasus en zo'n 40 kilometer van de grens met Georgië. Vladikavkaz is het economische, wetenschappelijke en culturele centrum van de noordelijke Kaukasus.
De naam van de stad betekent "Beheers de Kaukasus" (cf. Vladivostok). In de Sovjettijd droeg Vladikavkaz de namen Ordzjonikidze en Dzaoedzjikaoe.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vladikavkaz
Je bent niet alleen een leugenaar en een fantast, maar ook nog door en door verrot, omdat je met je leugens abjecte standpunten wil verdedigen, en anderen overhalen die ook in te nemen.
Je bent letterlijk om te kotsen.
O gij achtelijke landsverrader jij moet en zal schreeuwen en schelden, waar jij op duid in Wikiwako over een naam is ooit de wereld in geholpen door een stukje in de trouw van 1992 waarbij de naam Vladi(mir) heerser betekend en waar jij nu net als Wiki gewoon Oblas aan vast plakt.
Vladimir betekend trouwens heersende vrede.
en zou de naam dus vertaald betekenen hoofdstad (stad waar de heerser bevind) van een gebied en dit klopt want Vladikaukas is de heerser van de Kaukas als hoofdstad van de kaukas.
Maar ik zie niet in wat een naam te maken heeft met aanslagen?
Zou dan de eerste aanslag in Nederland plaatsvinden in "Slagharen"? :fuckit2:


apart, dan waren het zeker geesten?

In de namiddag van 3 september 2004 gingen de gijzelnemers akkoord met de komst van medische instanties om de lijken te verwijderen van het schoolplein. Ruimingseenheden betraden het schoolterrein, maar na enkele seconden (rond 13:04) openden de gijzelnemers het vuur op hen, waarna twee explosies werden gehoord. Twee hulpverleners werden gedood; de rest kon vluchten. Als gevolg van de explosies stortte een deel van de gymzaal in, waardoor een groep van ongeveer dertig gijzelaars toestond te ontsnappen. De groep werd door de gewapende mannen beschoten, waarbij sommige gevangenen werden gedood. Anderen wisten te ontsnappen.
Waarschijnlijk was dit het moment dat Russische speciale eenheden hun actieplan in werking stelden om de school te bestormen om al mogelijke overlevenden te redden. Er brak een chaotische strijd uit toen de speciale eenheden de school probeerden binnen te gaan en de gijzelaars te laten ontsnappen. Een grote groep soldaten bestormde het gebouw, evenals speciale eenheden, nationale legereenheden, gewapende helikopters en ten minste één tank. Zelfs plaatselijke burgers startten de aanval met hun eigen wapens.
De gijzelnemers lieten explosieven ontploffen, waarbij de gymzaal en een groot deel van de rest van het gebouw werd vernietigd, mede doordat er brand uitbrak. Speciale commando's maakten op hun beurt gaten in de muren om gijzelaars te laten ontsnappen. Rond 15:00, twee uur nadat de aanval begon, claimden Russische troepen controle om het grootste deel van de school. Toch ging de gevechten nog steeds verder. In de kelder werden drie gewapende mannen samen met een aantal gijzelaars opgespoord. Zij kwamen allemaal om het leven.

en tja, dat artikel moest natuurlijk 'extremistische moslims' opnemen om het weer richting de islam te drijven. want tja, enkel separisten noemen is natuurlijk killing voor het artikel.
Alle terroristen waren inderdaad omgekomen die in de school aanwezig waren, maar volgens de Russische tv via de site media site http://www.europaplus.spb.ru/ is dit de zelfde groep althans nieuwe aanslagen van de zelfde groep die verantwoordelijk was voor beslan.

knuppeltje
09-09-10, 16:06
Bron?Bron?

Sorry, sorry Sjonny dat ik iets slechts zei van je vriendje. Niet tegen hem doorvertellen als je weer met hem samen aan de samowar zit te lurken hoor.

Maar vertel eens, waarom is er onder Putin de misdaad tot staatsbussines verheven en ..., ach laat maar ook. Putin is natuurlijk jouw beste kroegmaatje, en daar ga je niets slechts van zeggen.

John2
09-09-10, 16:25
Sorry, sorry Sjonny dat ik iets slechts zei van je vriendje. Niet tegen hem doorvertellen als je weer met hem samen aan de samowar zit te lurken hoor.

Maar vertel eens, waarom is er onder Putin de misdaad tot staatsbussines verheven en ..., ach laat maar ook. Putin is natuurlijk jouw beste kroegmaatje, en daar ga je niets slechts van zeggen.

Zou het helpen als ik er iets over zegt hier op maroc.nl?

Wat ik wel vreemd vind is dat deze topic er een dik 2 uur staat en er geen reactie komt en toen er bekend werd gemaakt dat de Islam er mee te maken heeft er iedereen weer iets over heeft te zeggen, de nagalm van communisme had ook kunnen worden gemaakt voor dat de Islam in beeld kwam, nu heeft het voor mij iets van..... de Islam kan het niet gedaan hebben, het westen moet het gedaan hebben.

HaasHaas
09-09-10, 16:28
O gij achtelijke landsverrader

als mark een "landverrader" is, wat is jouw rol dan op dit forum? een nsb-er in dienst van de hollandsche glorie? hoe kan mark een 'verrader' zijn als hij net zo hard tegen de schenen schopt van de leden die jij als ongewenst betutteld?
of prik jij hier met een dubbel moraal?


Alle terroristen waren inderdaad omgekomen die in de school aanwezig waren, maar volgens de Russische tv via de site media site http://www.europaplus.spb.ru/ is dit de zelfde groep althans nieuwe aanslagen van de zelfde groep die verantwoordelijk was voor beslan.
als dat een feit is, hoe kan de russische televisie dan zeggen dat het om dezelfde groep gaat als die in Beslan? vind je dat niet wat raar? dezelfde groep, een groep die is vermoord door het russische leger, waarvan de leider levenslang opgesloten zit, hoe kan diezelfde groepering dan een aanslag hebben gepleegd?

John2
09-09-10, 16:39
=HaasHaas;4460972]als mark een "landverrader" is, wat is jouw rol dan op dit forum? een nsb-er in dienst van de hollandsche glorie? hoe kan mark een 'verrader' zijn als hij net zo hard tegen de schenen schopt van de leden die jij als ongewenst betutteld?
of prik jij hier met een dubbel moraal?

Wat is dit nu weer om mij uit te maken voor nsb of iemand met een dubbel moraal?
Dat ik Mark een land verrader noemt heeft te maken met het eeuwige schelden op iedereen hier op het net.


als dat een feit is, hoe kan de russische televisie dan zeggen dat het om dezelfde groep gaat als die in Beslan? vind je dat niet wat raar? dezelfde groep, een groep die is vermoord door het russische leger, waarvan de leider levenslang opgesloten zit, hoe kan diezelfde groepering dan een aanslag hebben gepleegd?
Bij de aanslagen in Amerika kwamen ook alle terroristen om het leven en toch wordt er nog steeds jacht gemaakt op deze groepen.
Dus in Amerika en Europa kan het wel en in Rusland weer niet???

mark61
09-09-10, 16:43
O gij achtelijke landsverrader jij moet en zal schreeuwen en schelden, waar jij op duid in Wikiwako over een naam is ooit de wereld in geholpen door een stukje in de trouw van 1992 waarbij de naam Vladi(mir) heerser betekend en waar jij nu net als Wiki gewoon Oblas aan vast plakt.
Vladimir betekend trouwens heersende vrede.

Imbeciel, 'Vladimir' betekent 'Beheers de wereld!'.

Hou op met te doen of je Russisch kent. Ik ken al geen Russisch, maar dan toch nog 10x meer dan jij.

De Trouw in 1992 :hihi:

Je kan al niet eens Nederlands op lagere-schoolniveau spellen, dus waarom denk je dat iemand je gelooft over Russisch?

Zoek een psychiater.

HaasHaas
09-09-10, 16:58
Wat is dit nu weer om mij uit te maken voor nsb of iemand met een dubbel moraal?
Dat ik Mark een land verrader noemt heeft te maken met het eeuwige schelden op iedereen hier op het net.

nee niemand maakt jou hier voor nsb-er uit, het was een vraag.
dus omdat mark jou imbeciel en een idioot noemt is hij een landverrader omdat hij dan iedereen een imbeciel en een idioot vindt?



Bij de aanslagen in Amerika kwamen ook alle terroristen om het leven en toch wordt er nog steeds jacht gemaakt op deze groepen.
Dus in Amerika en Europa kan het wel en in Rusland weer niet???

dat is toch een hele manke vergelijking? dat waren zelfmoordaanslagen waarvan de leider nog op vrije voeten loopt.
in rusland zit de enige overlevende van de gijzeling in Beslan levenslang in een cel weg te rotten.

Mark
09-09-10, 17:36
En flatgebouwen opblaast en dan moslims er de schuld van geeft?
.

hmmm volgens mij zijn die beschuldigingen indertijd zelfs door tegenstanders van putin uiteindelijk onderuit gehaald...

Joesoef
09-09-10, 17:53
Bron?






Die oppositieleden zijn vanzelf doodgegaan, heel toevallig onder zeer verdachte omstandigheden en elke keer als putin het heel goed uitkomt.



Hoe staat het trouwens met homorechten in Rusland?

Slinger
09-09-10, 18:15
Die oppositieleden zijn vanzelf doodgegaan, heel toevallig onder zeer verdachte omstandigheden en elke keer als putin het heel goed uitkomt.



Hoe staat het trouwens met homorechten in Rusland?


Wel beter dan in Amsterdam, denk ik.

John2
09-09-10, 18:29
Imbeciel, 'Vladimir' betekent 'Beheers de wereld!'.
Hou op met te doen of je Russisch kent. Ik ken al geen Russisch, maar dan toch nog 10x meer dan jij.
De Trouw in 1992 :hihi:
Je kan al niet eens Nederlands op lagere-schoolniveau spellen, dus waarom denk je dat iemand je gelooft over Russisch?
Zoek een psychiater.
Vladi = Heerser mir=Vrede de naam Vladimir betekend dan ook gewoon Vredeheerser en dan kun jij mij aanvallen op mijn Russisch, vind het best Mark.
O ja heb het even na gezocht 23 nov 1992 trouw stond het stukje, je kunt het even zoeken onder de naam die jij gaf en datum trouw, dag Mark het gaat je goed.


=HaasHaas;4461019]nee niemand maakt jou hier voor nsb-er uit, het was een vraag.
dus omdat mark jou imbeciel en een idioot noemt is hij een landverrader omdat hij dan iedereen een imbeciel en een idioot vindt?
Moh, niet alleen deze scheldwoorden gebruikte hij, Mark heeft een redelijk boekwerk waaruit hij zijn scheldwoorden citeerde.


dat is toch een hele manke vergelijking? dat waren zelfmoordaanslagen waarvan de leider nog op vrije voeten loopt.
in rusland zit de enige overlevende van de gijzeling in Beslan levenslang in een cel weg te rotten.
Waarin loopt de vergelijking mank Haashaas?
Dat een groep terroristen kinderen en leerkrachten gijzelen in een Gymlokaal deze ondermijnen met explosieven en zich dreigen op te blazen en inderdaad dit uitvoerden of een terrorist die zichzelf opblaast als hij een school inloopt?


hmmm volgens mij zijn die beschuldigingen indertijd zelfs door tegenstanders van putin uiteindelijk onderuit gehaald...
Vaak ontploffen daar flats door krakmikkig onderhoud aan gas en electra waardoor er vaak brand uitbreekt of ontploffingen voorkomen.


Die oppositieleden zijn vanzelf doodgegaan, heel toevallig onder zeer verdachte omstandigheden en elke keer als putin het heel goed uitkomt.
Hoe staat het trouwens met homorechten in Rusland?
Homo's hebben totaal geen rechten in Rusland er wordt zelfs niet over gesproken en het is een schande als je er over begint.

H.P.Pas
09-09-10, 18:40
Vladi = Heerser mir=Vrede de naam Vladimir betekend dan ook gewoon Vredeheerser en dan kun jij mij aanvallen op mijn Russisch, vind het best Mark.


:aanwal: Господи, помилуй!

mark61
09-09-10, 19:09
hmmm volgens mij zijn die beschuldigingen indertijd zelfs door tegenstanders van putin uiteindelijk onderuit gehaald...

Laatst zag ik weer een aardig serieuze docu waarin ze nog alive and kicking waren. Het is natuurlijk typerend dat je er ook niet achter zal komen ook. Maja, zo klink ik meteen als een 9-11 conspirationist :hihi:

John2
09-09-10, 19:27
:aanwal: Господи, помилуй!
Waarom moed de heer genade tonen?

super ick
09-09-10, 19:41
Nu weer een nutteloze discussie op basis van info van de KGB.

Beetje muggeziften over taal, lekker anoniem schelden, 'elkaars' vuile streken tegen het licht houden.
Niemand slaapt 1 minuut minder om die 14 doden en honderd gewonden.
Koekje bij?

Zo volgende topic..........

H.P.Pas
09-09-10, 19:55
Waarom moed de heer genade tonen?

Ik kan er niet meer tegen.

StevieK
09-09-10, 20:25
:aanwal: Господи, помилуй!

Отче наш, иже еси на небесех, да святится имя, приидет Царствие Твое и избавь нас от лукавого

John2
09-09-10, 20:41
Отче наш, иже еси на небесех, да святится имя, приидет Царствие Твое и избавь нас от лукавого

Onze Vader begrijp ik en bevrijd ons van begrijp ik, maar wat jij met Izhe en esi bedoeld ten opzichte van priidet???

super ick
10-09-10, 14:38
Onze Vader begrijp ik en bevrijd ons van begrijp ik, maar wat jij met Izhe en esi bedoeld ten opzichte van priidet???

Vraag het MArk, die is er 10 keer zo goed in. Zegt hij...........