PDA

Bekijk Volledige Versie : Chinese diplomaat in dronken bui: "Ik haat Amerikanen"



aboenoeh
09-09-10, 18:22
Een topdiplomaat van China heeft in een dronken bui op een VN-bijeenkomst voor ophef gezorgd. De man zei dat hij zijn baas Ban Ki-moon nooit gemogen heeft. En hij voegde er voor de goede orde aan toe dat hij ook iets tegen Amerikanen heeft.

Sha Zukang deed de uitspraken op een bijeenkomst van enkele topdiplomaten van de VN in het Oostenrijkse Alpbach. Volgens het Amerikaanse magazine Foreign Policy probeerden de aanwezigen Zukang duidelijk te maken dat hij de microfoon moest neerleggen, terwijl anderen beschaamd toekeken.

Ban Ki-moon
"Ik weet dat u me nooit gemogen heeft, meneer Secretaris-Generaal", zei Zukang tegen Ban Ki-moon. "Wel, ik heb u ook nooit gemogen." De Chinees zei dit tijdens een vijftien minuten durende toast. "U heeft geprobeerd om van me af te geraken", ging hij verder. "U kan me altijd ontslaan, u kan me vandaag ontslaan."

Amerikanen
Na een tijdje veranderde de Chinees zijn doelwit. Zo begon hij over een Amerikaanse collega, Bob Orr, te praten. "Hem moet ik helemaal niet hebben: hij is een Amerikaan en ik heb het echt niet voor Amerikanen." Sommige aanwezigen op het diner probeerden de speech toe te schrijven aan een zwaar mislukte poging tot humor. De volgende ochtend zou Zukang zijn verontschuldigingen aangeboden hebben aan Ban Ki-moon.

Het is niet de eerste keer dat Sha Zukang zijn masker van diplomaat verliest. Zo zou hij in 2006 in een interview met BBC ook uitgehaald hebben naar de VS. Na kritiek op de financiële politiek van China zei hij dat de Amerikanen hun mond moeten houden.
HLN Buitenland - Chinese diplomaat in dronken bui: (1155545) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1155545/2010/09/09/Chinese-diplomaat-in-dronken-bui-Ik-haat-Amerikanen.dhtml)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
09-09-10, 18:56
Dus de vent is bezopen en lult uit zijn nek.

Dat juist jij alcohol gebruikt om je standpunt neer te zetten:zozo:

fisherman1969
09-09-10, 21:21
Dus de vent is bezopen en lult uit zijn nek.

Dat juist jij alcohol gebruikt om je standpunt neer te zetten:zozo:

MOGELIJK is hij zelf konstand in de,,lorum,, om dit soort vreselijke belangrike Topic,s op te starten als zijnde ,,Nieuws van de dag .:D

aboenoeh
09-09-10, 21:27
Dus de vent is bezopen en lult uit zijn nek.

Dat juist jij alcohol gebruikt om je standpunt neer te zetten:zozo:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)
je moet bezopen zijn om als in het westen als diplomaat gebruik te kunnen maken van uw eigen mening:(:(
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
09-09-10, 21:33
MOGELIJK is hij zelf konstand in de,,lorum,, om dit soort vreselijke belangrike Topic,s op te starten als zijnde ,,Nieuws van de dag .:D

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



het komt toch van hln

de meest bekeken nieuws site van belgie



zegt dat niet genoeg over de achterlijke vlaming en zijn nieuwsbronnen:hihi::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
09-09-10, 21:48
Een topdiplomaat van China heeft in een dronken bui op een VN-bijeenkomst voor ophef gezorgd. De man zei dat hij zijn baas Ban Ki-moon nooit gemogen heeft. En hij voegde er voor de goede orde aan toe dat hij ook iets tegen Amerikanen heeft.

Sha Zukang deed de uitspraken op een bijeenkomst van enkele topdiplomaten van de VN in het Oostenrijkse Alpbach. Volgens het Amerikaanse magazine Foreign Policy probeerden de aanwezigen Zukang duidelijk te maken dat hij de microfoon moest neerleggen, terwijl anderen beschaamd toekeken.

Ban Ki-moon
"Ik weet dat u me nooit gemogen heeft, meneer Secretaris-Generaal", zei Zukang tegen Ban Ki-moon. "Wel, ik heb u ook nooit gemogen." De Chinees zei dit tijdens een vijftien minuten durende toast. "U heeft geprobeerd om van me af te geraken", ging hij verder. "U kan me altijd ontslaan, u kan me vandaag ontslaan."

Amerikanen
Na een tijdje veranderde de Chinees zijn doelwit. Zo begon hij over een Amerikaanse collega, Bob Orr, te praten. "Hem moet ik helemaal niet hebben: hij is een Amerikaan en ik heb het echt niet voor Amerikanen." Sommige aanwezigen op het diner probeerden de speech toe te schrijven aan een zwaar mislukte poging tot humor. De volgende ochtend zou Zukang zijn verontschuldigingen aangeboden hebben aan Ban Ki-moon.

Het is niet de eerste keer dat Sha Zukang zijn masker van diplomaat verliest. Zo zou hij in 2006 in een interview met BBC ook uitgehaald hebben naar de VS. Na kritiek op de financiële politiek van China zei hij dat de Amerikanen hun mond moeten houden.
HLN Buitenland - Chinese diplomaat in dronken bui: (1155545) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1155545/2010/09/09/Chinese-diplomaat-in-dronken-bui-Ik-haat-Amerikanen.dhtml)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Een goede diplomaat is hij niet

:vrede:

(leen)
09-09-10, 21:54
je moet bezopen zijn om als in het westen als diplomaat gebruik te kunnen maken van uw eigen mening:(:(
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Allah zal je belonen met wijsheid,
Dan zal je het westen leren begrijpen en waarderen,

:vrede voor je ziel:

StevieK
10-09-10, 09:53
Allah zal je belonen met wijsheid,
Dan zal je het westen leren begrijpen en waarderen,

:vrede voor je ziel:

ook met wijsheid zal het waarschijnlijk niet lukken, misschien speelt de leeftjd een rol

H.P.Pas
10-09-10, 09:58
Een goede diplomaat is hij niet



Allah heeft de wijnstok vervloekt:
Kinderen en dronkaards spreken de waarheid.

Eke
10-09-10, 15:24
Sha Zukang deed de uitspraken op een bijeenkomst van enkele topdiplomaten van de VN in het Oostenrijkse Alpbach. __________________

Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

http://www.chinesethee.nl/images/kopje%20thee.jpg


Sha heeft heerlijk in de sneeuw gewandeld en daarna een kopje thee..of twee, drie...gedronken. Brrrr...een koud land.

Wist hij veel dat ze er in Alpbach al eeuwenlang een flinke scheut Stroh Rum in doen (80* alcohol)

Toen kwam die Veel jongere Amerikaan (Bobby) die barst van zelfvertrouwen (zie krantenartikel van gisteren :" jonge Amerikanen kunnen niet meeeeer zelfvertrouwen krijgen")
langs skiën.....en die zei hem in het Mandarijn Chinees :Gruss Gott !!! In het Mandarijn Chinees....terwijl hij de groet niet eens in het Engels kende :o


Dat was de druppel...Nog 2 kopjes thee...



Het is trouwens wel tekenend voor het Maoisme, waar Sha nog uit stamt dat wel de excuses worden aangeboden aan de Grote Leider, maar niet aan de rechtstreekse collega...Dat valt tegen.

sjo
10-09-10, 18:06
je moet bezopen zijn om als in het westen als diplomaat gebruik te kunnen maken van uw eigen mening:(:(
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(HIK..!!)

BlackBox
11-09-10, 16:41
http://www.chinesethee.nl/images/kopje%20thee.jpg


Sha heeft heerlijk in de sneeuw gewandeld en daarna een kopje thee..of twee, drie...gedronken. Brrrr...een koud land.

Wist hij veel dat ze er in Alpbach al eeuwenlang een flinke scheut Stroh Rum in doen (80* alcohol)

Toen kwam die Veel jongere Amerikaan (Bobby) die barst van zelfvertrouwen (zie krantenartikel van gisteren :" jonge Amerikanen kunnen niet meeeeer zelfvertrouwen krijgen")
langs skiën.....en die zei hem in het Mandarijn Chinees :Gruss Gott !!! In het Mandarijn Chinees....terwijl hij de groet niet eens in het Engels kende :o


Dat was de druppel...Nog 2 kopjes thee...



Het is trouwens wel tekenend voor het Maoisme, waar Sha nog uit stamt dat wel de excuses worden aangeboden aan de Grote Leider, maar niet aan de rechtstreekse collega...Dat valt tegen.
格鲁斯申 (gè lŭ sī shèn)

Eke
11-09-10, 17:05
格鲁斯申 (gè lŭ sī shèn)


Oh ,wat een schitterende tekens, Black Box ! Is dit Mandarijn Chinees ?

Wat is de betekenis..is dit " Groet God " ????

Of : Wilt U nog een kopje thee van het huis ? :)

BlackBox
11-09-10, 18:03
Oh ,wat een schitterende tekens, Black Box ! Is dit Mandarijn Chinees ?
对 (duì = ja)

Wat is de betekenis..is dit " Groet God " ????
对 (duì = ja)


Of : Wilt U nog een kopje thee van het huis ? :)
不 (bù = nee)

Eke
28-09-10, 14:36
对 (duì = ja)



Blackbox, Vanmiddag om 16.35 uur

Chinese food made easy

Brits programma over de Chinese keuken
met Ching-He.

Toevallig heb ik het gezien , meteen na jouw Chinese les ....

Mss heb je tijd en vind je het leuk om even te kijken naar de enthousiaste kooklessen die er gegeven worden :)

RTL4

Mouhammad
29-09-10, 13:44
Ik denk dat hij in die dronken bui gewoon gezegd heeft wat menig Chinees vind.

Het blijft natuurlijk moeilijk om 1.3 triljoen uitgeleend te hebben aan de Amerikanen en dan kopen de Amerikanen met dat geld Chinese produkten, waarna China weer amerikaanse aandelen moet kopen om te zorgen dat de dollar niet instort.

Het is natuurlijk een moeilijke houdgreep waar China een van deze dagen over moet beslissen.
Ze moeten van al die dollar af zien te komen zonder zichzelf al te veel te schaden, en dat word dus een moeilijke klus.
Ook moeten ze dit doen voordat de Arabieren het doen en de Jappaners.

Degenen die het echte nieuws volgen in plaats van die zielige Nederlandse tv die weten dat Timothy Geitner vorig jaar toen hij de chinezen probeerde gerust te stellen over de dollar dat hij gewoon uitgelachen werd letterlijk.
En dit is de eerste keer dat een minister van Financien in het buitenland voor de camera letterlijk uitgelachen is door een hele zaal.

Ik snap de frustratie wel van die man, had het wel veel moediger gevonden als hij dat soort dingen gewoon zegt als hij nuchter is, maar dat is niet de aard van de Chinees.

http://www.youtube.com/watch?v=X2AEiYEei3o&feature=related
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
30-09-10, 15:56
Ik denk dat hij in die dronken bui gewoon gezegd heeft wat menig Chinees vind.




Degenen die het echte nieuws volgen in plaats van die zielige Nederlandse tv die weten dat Timothy Geitner vorig jaar toen hij de chinezen probeerde gerust te stellen over de dollar dat hij gewoon uitgelachen werd letterlijk.
En dit is de eerste keer dat een minister van Financien in het buitenland voor de camera letterlijk uitgelachen is door een hele zaal.

Ik snap de frustratie wel van die man, had het wel veel moediger gevonden als hij dat soort dingen gewoon zegt als hij nuchter is, maar dat is niet de aard van de Chinees.


__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mouhammad, Gok je dat, dat Chinezen-in-het-algemeen het niet zo op speciaal Amerikanen hebben ?

Ik lees alleen maar dat studenten hebben gelachen toen Geithner vertelde dat China's geld 'very safe' bij hem (VS) was.
Dat begrijp ik. Het is best spannend, de wereldeconomie.

Heb jij een bron waarop je jouw uitspraken op baseert ?

Waarom kijk je dan, als je de Nederlandse TV zielig vind. Welke programma's bedoel je dan ? Zelf selecteer ik...dus dan zie je veel meer goeie uitzendingen :hihi:

Mouhammad
30-09-10, 16:28
Mouhammad, Gok je dat, dat Chinezen-in-het-algemeen het niet zo op speciaal Amerikanen hebben ?



Ik lees alleen maar dat studenten hebben gelachen toen Geithner vertelde dat China's geld 'very safe' bij hen was.

Dat begrijp ik. Het is best spannend, de wereldeconomie.



Heb jij een bron waarop je jouw uitspraken op baseert ?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Nee
Ik gok niet, en mijn uitspraken zijn niet gebaseerd op emotie.
ik heb er ook geen baat bij om iets op te schrijven wat geen waarheidsgehalte heeft of ook maar iets beschuldigends op te schrijven om een bepaalde emotie.
Ik denk dat het dan normaal is dat de treasery secretary uitgelachen word.
Het is het meest dodelijke wat je kan overkomen zeker als je minister van financien bent van de grootse superpower bent.Ik bedoel het gaat hier niet om een minister uit een land als Nederland.
In het tweede filmpje zie je de reactie van de Amerikanen op het gelach wat jij zo onbelangrijk vind.

Als je iets wil weten over de wereld economie dan is dat niet zo moeilijk te vinden.
Dat wat ik hierboven schreef is ook niet moeilijk om op te zoeken.
Dus veel plezier met zoeken.

China is bezig met goud inkopen zoveel als ze kunnen net zoals de golf landen dat doen om zo een hedge te hebben tegen de vallende dollar.Waarvan zij er veel hebben.
Amerika heeft 1.3 triljoen schuld bij de chinezen en ze kopen dan ook chineze produkten, china moet op haar beurt amerikaanse bonds kopen om de Amerikaanse economie drijvende te houden.

Kijk naar echt nieuws doe de Nederlandse tv weg en gij zult veel vinden.
ciao.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
30-09-10, 17:23
Nee
1)Ik gok niet, en mijn uitspraken zijn niet gebaseerd op emotie.
ik heb er ook geen baat bij om iets op te schrijven wat geen waarheidsgehalte heeft of ook maar iets beschuldigends op te schrijven om een bepaalde emotie.



2)Ik denk dat het dan normaal is dat de treasery secretary uitgelachen word.
Het is het meest dodelijke wat je kan overkomen zeker als je minister van financien bent van de grootse superpower bent.Ik bedoel het gaat hier niet om een minister uit een land als Nederland.
In het tweede filmpje zie je de reactie van de Amerikanen op het gelach wat jij zo onbelangrijk vind.

3) Als je iets wil weten over de wereld economie dan is dat niet zo moeilijk te vinden.


4)Dat wat ik hierboven schreef is ook niet moeilijk om op te zoeken.
Dus veel plezier met zoeken.

5)China is bezig met goud inkopen zoveel als ze kunnen net zoals de golf landen dat doen om zo een hedge te hebben tegen de vallende dollar.Waarvan zij er veel hebben.

6)Amerika heeft 1.3 triljoen schuld bij de chinezen en ze kopen dan ook chineze produkten, china moet op haar beurt amerikaanse bonds kopen om de Amerikaanse economie drijvende te houden.

7)Kijk naar echt nieuws doe de Nederlandse tv weg en gij zult veel vinden.
ciao.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

1)Je kunt je bronnen zichtbaar in je posting op dit forum krijgen door op het wereldbolletje boven je tekst te drukken. Je krijgt dan een klein kadertje te zien waarbinnen je de link kunt plaatsen. Het zou normaal mogen zijn om bronvermelding te geven. Maar misschien heeft Ansaar.nl deze link-mogelijkheid niet ?Is heel handig.

2) Nogmaals : hij werd uitgelachen door studenten. Dat staat ook boven jou filmpje. Het klonk ook grappig wat hij zei. Iedereen die er (een beetje) in geinteresseerd isweet hoe spannend de wereldeconomie is....

3) Ja, dat klopt.

4) Ik kom niet verder dan het gelach van studenten. Het is niet anders.http://money.cnn.com/2009/06/02/news/economy/gethner_goes_to_china.fortune/index.htm

5) Ook in Nederland is de goudprijs behoorlijk gestegen.

6)Het zou wel zo prettig zijn als de Chinese produkten de Amerikaanse produkten niet uit de markt zouden verdrijven.Beter voor de economie van de VS. Ik las vanavond dat China ervan beschuldigd wordt haar prijzen kunstmatig laag te houden.Beter voor de economie van China.

7) He,ik mis hier rationele argumenten van je. Ze zijn welkom :)

Mouhammad
30-09-10, 23:12
1)Je kunt je bronnen zichtbaar in je posting op dit forum krijgen door op het wereldbolletje boven je tekst te drukken. Je krijgt dan een klein kadertje te zien waarbinnen je de link kunt plaatsen. Het zou normaal mogen zijn om bronvermelding te geven. Maar misschien heeft Ansaar.nl deze link-mogelijkheid niet ?Is heel handig.







2) Nogmaals : hij werd uitgelachen door studenten. Dat staat ook boven jou filmpje. Het klonk ook grappig wat hij zei. Iedereen weet hoe spannend de wereldeconomie is....







3) Ja, dat klopt.







4) Ik kom niet verder dan het gelach van studenten :hihi:







5) Ook in Nederland is de goudprijs behoorlijk gestegen.







6)Het zou wel zo prettig zijn als de Chinese produkten de Amerikaanse produkten niet uit de markt zouden verdrijven.Beter voor de economie van de VS. Ik las vanavond dat China ervan beschuldigd wordt haar prijzen kunstmatig laag te houden.Beter voor de economie van China.







7) He,ik mis hier rationele argumenten van je. Ze zijn welkom :)

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Yes,



De situatie was dusdanig ernstig dat er over gesproken werd in het congres en de senaat en op vele Amerikaanse zenders.

Het probleem is namelijk dat Geithner daar op bezoek was om de Chinezen gerust te stellen en een onderdeel van zijn programma was ook studenten toespreken.

De opmerking die hij maakte was bloedserieus.

Als je dat niet ziet dan is dat ook prima hoor.



De Amerikanen beschuldigen de Chinezen hier vaak van en geheel onterecht en dat weten de Amerikanen ook.

Als de chinezen niet meer investeren in Amerika dan zinkt het schip nog sneller dan de titanic.



Bronnen te over: maar hier is een gematigd rapport.

http://www.fas.org/sgp/crs/row/RL34314.pdf
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

The_Grand_Wazoo
01-10-10, 09:48
Ik denk dat hij in die dronken bui gewoon gezegd heeft wat menig Chinees vind.

Het blijft natuurlijk moeilijk om 1.3 triljoen uitgeleend te hebben aan de Amerikanen en dan kopen de Amerikanen met dat geld Chinese produkten, waarna China weer amerikaanse aandelen moet kopen om te zorgen dat de dollar niet instort.

Het is natuurlijk een moeilijke houdgreep waar China een van deze dagen over moet beslissen.
Ze moeten van al die dollar af zien te komen zonder zichzelf al te veel te schaden, en dat word dus een moeilijke klus.
Ook moeten ze dit doen voordat de Arabieren het doen en de Jappaners.

Degenen die het echte nieuws volgen in plaats van die zielige Nederlandse tv die weten dat Timothy Geitner vorig jaar toen hij de chinezen probeerde gerust te stellen over de dollar dat hij gewoon uitgelachen werd letterlijk.
En dit is de eerste keer dat een minister van Financien in het buitenland voor de camera letterlijk uitgelachen is door een hele zaal.

Ik snap de frustratie wel van die man, had het wel veel moediger gevonden als hij dat soort dingen gewoon zegt als hij nuchter is, maar dat is niet de aard van de Chinees.

__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Een diplomaat is juist ingehuurd om soort dingen niet te zeggen (en ook zo min mogelijk te denken). In het internationale verkeer tussen staten zijn morele oordelen onhandig en persoonlijke voorkeuren ongewenst. Als je wat wilt bereiken moet je je gesprekspartners met een vriendelijke toon tegemoet treden, anders wordt de deur in je gezicht dicht gesmeten. Ook al heb je gelijk, je schiet er niet mee op. Een les die Hamas maar niet wil leren.

Voor het overige: het grootste deel van de Chinese welvaart rust nog steeds op de Amerikaanse consumptie. Die lachende studenten kunnen lachen wat ze willen, maar als China besluit morgen zijn dollars te dumpen, kunnen deze stundenten het overmorgen schudden.

BlackBox
05-10-10, 22:24
In 1991 a Chinese physics student at the University of Iowa named Gang Lu lost an award
competition. He appealed the decision unsuccessfully and he subsequently failed to obtain
an academic job. On October 31, he entered the physics department and shot his adviser,
the person who handled his appeal, several fellow students and bystanders, and then
himself.

Michael Morris, a graduate student at Michigan at the time, noticed that the explanation for
Gang Lu's behavior in the campus newspapers focused almost entirely on Lu's presumed
qualities -- the murderer's psychological foibles ("very bad temper," "sinister edge to his
character"), attitudes ("personal belief that guns were an important means to redress
grievances"), and psychological problems ("a darkly disturbed man who drove himself to
success and destruction," "a psychological problem with being challenged"). He asked his
fellow student Kaiping Peng what kind of accounts of the murder were being given in the
Chinese newspapers. They could scarcely have been more different. Chinese reporters
emphasized causes that had to do with the context in which Lu operated. Explanations
centered on Lu's relationships ("did not get along with his adviser," "rivalry with slain
student," "isolation from Chinese community"), pressures in Chinese society ("victim of
Chinese 'Top Student' educational policy") and aspects of the American context
("availability of guns in the U.S.").

In order to be sure that their impressions were accurate, Morris and Peng carried out a
systematic content analysis of reports in the New York Times and the Chinese-language
newspaper the World Journal. This objective procedure showed that their initial
observations were correct. Should the different causal attributions be regarded as mere
chauvinism? The American reporters blamed the perpetrator, who happened to be Chinese,
whereas the Chinese reporters, perhaps protecting one of their own, blamed situational
factors. As it happens, a "control" mass murder allows us to see whether it was chauvinism or
worldview that produced the difference in explanation patterns.

In the same year that Gang Lu committed his murders and suicide, an American postal
worker in Royal Oak, Michigan, named Thomas McIlvane lost his job. He appealed the
decision unsuccessfully to his union and subsequently failed to find a full-time replacement
job. On November 14, he entered the post office where he had previously worked and shot
his supervisor, several fellow workers and bystanders, and then himself.

Morris and Peng performed the same kind of content analysis on the New York Times and
World Journal report of the McIlvane mass murder that they did for the Gang Lu mass
murder. They found exactly the same trends as for the Chinese murderer. American
reporters focused on McIlvane's personal dispositions -- attitudes and traits inferred from
a past behavior ("repeatedly threatened violence," "had a short fuse", "was a martial arts
enthusiast," "mentally unstable"). Chinese reporters emphasized situational factors
influencing McIlvane ("gunman had been recently fired," "post office supervisor was his
enemy," "influenced by example of a recent mass slaying in Texas").

Morris and Peng gave descriptions of the murders to American and Chinese college students
and ask them to rate the importance of a large number of presumed personal attributes and
situational factors culled from the newspaper reports. American students, whether
explaining the American mass murder or the Chinese one, placed more emphasis on the
murderer's presumed dispositions. Chinese students stressed situational factors for both
mass murders. Even more impressively, Morris and Peng listed a number of situational
factors and asked participants to judge whether, if circumstances had been different, the
murder might have not occurred. They asked, for instance if the tragedies might have been
averted "if Lu had received a job" or "if McIlvane had had many friends or relatives in Royal
Oak." American and Chinese participants responded very differently. The Chinese thought
that, in many cases, the murders might very well not have occurred. But the Americans
because of their conviction that it was the murderer's long-established dispositions that
were the key to his rampage, felt it was likely that the killings would have occurred
regardless of whether circumstances had been different.

Richard E. Nisbett, The Geography of Thought

super ick
05-10-10, 23:21
Blackbox, Vanmiddag om 16.35 uur

Chinese food made easy

Brits programma over de Chinese keuken
met Ching-He.

Toevallig heb ik het gezien , meteen na jouw Chinese les ....

Mss heb je tijd en vind je het leuk om even te kijken naar de enthousiaste kooklessen die er gegeven worden :)

RTL4

Niet doorslaan Eke. Die pakt waarschijnlijk gewoon een zakje kipkerrie van Conimex.