PDA

Bekijk Volledige Versie : Castro: Cubaanse model werkt niet meer



Seif
10-09-10, 10:40
Fidel Castro heeft twijfels over het communistische economisch model van Cuba. Op de vraag van de Amerikaanse journalist Jeffrey Goldberg of hij het economisch systeem nog steeds naar andere landen wil exporteren, antwoordde de vroegere president: ‘Het Cubaanse systeem werkt zelfs voor ons niet meer.’
Bron: de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1417601.ece/Castro_Cubaanse_model_werkt_niet_meer)

Hij was altijd al mijn favoriete dictator.

Abu_Hurayrah
10-09-10, 10:55
Smakelijke citaat. Dus indirect zegt hij eigenlijk op zijn minst dat ze af moeten stappen van het communisme. Voor zover ik weet kan er dan niet anders gekozen worden dan voor het kapitalisme - whatever that may be - in de richting van een vrije markt economie. Zelf denk ik dat het geen kwaad kan als de overheid daarbij vooralsnog een poot in de economische vijver houd.

Sjarlus
10-09-10, 11:19
Smakelijke citaat. Dus indirect zegt hij eigenlijk op zijn minst dat ze af moeten stappen van het communisme. Voor zover ik weet kan er dan niet anders gekozen worden dan voor het kapitalisme - whatever that may be - in de richting van een vrije markt economie. Zelf denk ik dat het geen kwaad kan als de overheid daarbij vooralsnog een poot in de economische vijver houd.
Na het communisme stel ik een Islamitische staat voor als experiment.

Abu_Hurayrah
10-09-10, 11:54
Na het communisme stel ik een Islamitische staat voor als experiment.

Een Islamitische staat is geen economisch model he, economische principes maken wel onderdeel uit van de shari'a - dat wel - en die zijn zeer zuiver te noemen. Zo zuiver dat het voor veel landen moeilijk is om zich in de huidige wereldeconomie, en met de overgang vanuit een staat van voormalig kolonie naar een zelfstandig opererend land, op die principes staande te houden. Maar onmogelijk is het niet, waar een wil is, is een weg zeggen ze... :)

knuppeltje
10-09-10, 12:37
Een Islamitische staat is geen economisch model he, ...

Kom kom, ik lees hier regelmatig dat de islam allesomvattend is. Een economisch model is daar dus niet bij uitgesloten.

Abu_Hurayrah
11-09-10, 19:23
Kom kom, ik lees hier regelmatig dat de islam allesomvattend is. Een economisch model is daar dus niet bij uitgesloten.

Laten we on-topic blijven en kijken wat de favo dictator van seif nu zegt:

http://nos.nl/artikel/184155-fidel-castro-is-verkeerd-begrepen.html