PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenen scheuren pagina's uit koran



HUISBAAS
11-09-10, 23:23
WASHINGTON - Een groepje conservatieve christenen heeft zaterdag in de VS pagina's uit een koran gescheurd. Zij gingen voor hun actie voor het Witte Huis in Washington staan. De enige reden dat zij de koran niet verbrandden, was dat op die plek geen vuur mag worden gemaakt, aldus een van de zes actievoerders.

Volgens de christenen zijn de aanslagen van 11 september 2001 wegens de Koran gepleegd. Zij willen naar eigen zeggen een einde maken aan „het fabeltje dat de islam een vreedzame godsdienst is”.

De politie schreef de namen van de actievoerders op, maar greep niet in. De christenen stopten de koransnippers in een plastic tas om „geen afval achter te laten”.

Eerder op de dag zag de conservatieve dominee Terry Jones in Florida mede op verzoek van de Amerikaanse regering af van zijn plan korans te verbranden.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/7... d,buitenland (http://www.telegraaf.nl/buitenland/7626392/__Christenen_verscheuren_koran__.html?sn=binnenlan d,buitenland)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

ronald
11-09-10, 23:42
Hoeoeoeoe.... Al 1400 jaar worden door Islamitische autoriteiten pagina's uit de Bijbel "gescheurd" en dat is wel normaal?

tanger'73
11-09-10, 23:55
Hoeoeoeoe.... Al 1400 jaar worden door Islamitische autoriteiten pagina's uit de Bijbel "gescheurd" en dat is wel normaal?

Eigenlijk is er niks nieuws onder de zon, in israël worden Korans inclusief de moskee waarin ze liggen met de grond gelijk gemaakt.

tanger'73
12-09-10, 00:13
Bovendien mag iedereen met thora's, bijbels of korans lekker doen wat men niet laten kan. Het zijn toch de woorden van God en het zijn Hem woorden die men onteerd en dus met Hem te doen heeft.

Slinger
12-09-10, 00:23
Bovendien mag iedereen met thora's, bijbels of korans lekker doen wat men niet laten kan. Het zijn toch de woorden van God en het zijn Hem woorden die men onteerd en dus met Hem te doen heeft.

Wat betreft de thora en de Bijbel heb je gelijk.

tanger'73
12-09-10, 00:25
Wat betreft de thora en de Bijbel heb je gelijk.

De Koran is een en al God en de Bijbel exclusief het nieuwe testament wel te verstaan.

Slinger
12-09-10, 00:31
De Koran is een en al God en de Bijbel exclusief het nieuwe testament wel te verstaan.

Dat moet je maar geloven.

tanger'73
12-09-10, 00:37
Dat moet je maar geloven.

tis dan ook geen geheim dat het daar allemaal omdraait.

H.P.Pas
12-09-10, 00:40
De Koran is een en al God

Het is een onondebroken aaneenschakeling van dreigementen.

tanger'73
12-09-10, 00:45
Het is een onondebroken aaneenschakeling van dreigementen.


zo komt het op jou over, wilt niet zeggen dat dat dan ook zo is.

H.P.Pas
12-09-10, 00:49
zo komt het op jou over, wilt niet zeggen dat dat dan ook zo is.

Op jou komt het over als één en al God.

tanger'73
12-09-10, 00:51
Op jou komt het over als één en al God.

Exact, da's het gevoel wat ik erbij heb.

Aboe Safiyyah
12-09-10, 03:50
respectloos, wat willen ze ermee bereiken.

Allaahoe A'lem, rabamma An Nar.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Abdelouahed2
12-09-10, 05:43
wat zullen deze het toch moeilijk krijgen...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Usayma
12-09-10, 07:47
Eigenlijk is er niks nieuws onder de zon, in israël worden Korans inclusief de moskee waarin ze liggen met de grond gelijk gemaakt.

en precies op die plek waar de moskee was gevestigd bouwen ze een hoerenclub als je durft te protesteren verkrachten ze de Palestijnse vrouwen of schieten een kogel door je hoofd.

Islaw(m) for life!

super ick
12-09-10, 08:37
en precies op die plek waar de moskee was gevestigd bouwen ze een hoerenclub als je durft te protesteren verkrachten ze de Palestijnse vrouwen of schieten een kogel door je hoofd.

Islaw(m) for life!

Gelukkig woon jij in Lelystad en heb je daar niets mee te maken.

super ick
12-09-10, 08:38
tis dan ook geen geheim dat het daar allemaal omdraait.

:melig2::melig2::melig2: echt??????

Usayma
12-09-10, 08:47
Gelukkig woon jij in Lelystad en heb je daar niets mee te maken.

gelukkig woon ik waar ik behoor te wonen in m'n eigen land dus

H.P.Pas
12-09-10, 08:50
Exact, da's het gevoel wat ik erbij heb.

Dreigementen horen bij God.
In jouw gevoel.

super ick
12-09-10, 09:06
gelukkig woon ik waar ik behoor te wonen in m'n eigen land dus

Exact! En nu thee zetten en vlug wat! IK en mijn vrienden hebben dorst.

H.P.Pas
12-09-10, 09:11
en precies op die plek waar de moskee was gevestigd bouwen ze een hoerenclub als je durft te protesteren verkrachten ze de Palestijnse vrouwen of schieten een kogel door je hoofd.

Islaw(m) for life!

Een mooi geloof.

Usayma
12-09-10, 09:14
Exact! En nu thee zetten en vlug wat! IK en mijn vrienden hebben dorst.

in de Nederlandse traditie draagt een vrouw de broek dus ga jij maar lekkere thee zetten je vrouw komt zo thuis met wat mannelijke collega's.:blowen:

Usayma
12-09-10, 09:17
Een mooi geloof.

de beste vriend, op de dag des oordeels gaat je reetje branden in de hel ik en de moslim pb leden zullen je getuige zijn.
Je gaat knielen in de hel vriend.Dus zegt niet dat het ware woord niet tot je is gekomen.

jang0201
12-09-10, 09:33
de beste vriend, op de dag des oordeels gaat je reetje branden in de hel ik en de moslim pb leden zullen je getuige zijn.
Je gaat knielen in de hel vriend.Dus zegt niet dat het ware woord niet tot je is gekomen.

Ik weet niet of jouw Allah zo blij is met jouw als vertegenwoordiger. Wie ben jij om te beslissen dat wij onze achterste gaan branden in de hel?

Usayma
12-09-10, 09:37
Ik weet niet of jouw Allah zo blij is met jouw als vertegenwoordiger. Wie ben jij om te beslissen dat wij onze achterste gaan branden in de hel?

Praat niet tegen dove mensen:auw2:

Joesoef
12-09-10, 09:51
Wat hebben ze met die pagina's gedaan, vliegtuigje van gevouwen?

H.P.Pas
12-09-10, 09:55
Wat hebben ze met die pagina's gedaan, vliegtuigje van gevouwen?

Think positive :) :

Meine Finanzen sind zerrüttet,
an der Börse hat es gekracht.
Da habe ich aus meinen Aktien
den Kindern Drachen gemacht.
Ich zog mit ihnen zu Felde,
wo sanfte Lüfte wehn.
Dort konnte ich meine Aktien
noch einmal steigen sehn.

Slinger
12-09-10, 10:48
de beste vriend, op de dag des oordeels gaat je reetje branden in de hel ik en de moslim pb leden zullen je getuige zijn.
Je gaat knielen in de hel vriend.Dus zegt niet dat het ware woord niet tot je is gekomen.

Die zitten zeker nog een verdieping lager.

H.P.Pas
12-09-10, 12:19
Die zitten zeker nog een verdieping lager.

Tsk. Zij zitten op de stalles aan de popcorn.
(Deze voorstelling van zaken is overigens ook bij Thomas van Aquino terug te vinden.)

Slinger
12-09-10, 12:28
Tsk. Zij zitten op de stalles aan de popcorn.
(Deze voorstelling van zaken is overigens ook bij Thomas van Aquino terug te vinden.)

Of was het Dante Alighieri?

Abu_Hurayrah
12-09-10, 12:28
Hoeoeoeoe.... Al 1400 jaar worden door Islamitische autoriteiten pagina's uit de Bijbel "gescheurd" en dat is wel normaal?

Leugenaar, ze worden misschien ingenomen als het bedoelt is ter verspreiding onder het Moslimvolk, maar dit gebeurd met respect en eerbied - met als gegeven dat ze zelfs ervan overtuigt zijn dat het ooit geopenbaarde boeken (Oude en Nieuwe Testament) waren. Ik vind het wel een jodenstreek van je dat je het zo verwoord...

knuppeltje
12-09-10, 12:31
Leugenaar, ze worden misschien ingenomen als het bedoelt is ter verspreiding onder het Moslimvolk, maar dit gebeurd met respect en eerbied - met als gegeven dat ze zelfs ervan overtuigt zijn dat het ooit geopenbaarde boeken (Oude en Nieuwe Testament) waren. Ik vind het wel een jodenstreek van je dat je het zo verwoord...

En wat doen ze er dan vervolgens mee?

Slinger
12-09-10, 12:32
Leugenaar, ze worden misschien ingenomen als het bedoelt is ter verspreiding onder het Moslimvolk, maar dit gebeurd met respect en eerbied - met als gegeven dat ze zelfs ervan overtuigt zijn dat het ooit geopenbaarde boeken (Oude en Nieuwe Testament) waren. Ik vind het wel een jodenstreek van je dat je het zo verwoord...

Ze zorgen er dus voor dat de mensen ze niet kunnen lezen. Dat is nog veel en veel erger dan het verbranden van een paar bladzijden waarvan nog miljoen exemplaar verkrijgbaar zijn.

Abu_Hurayrah
12-09-10, 12:35
En wat doen ze er dan vervolgens mee?

Weet ik niet. Maar volgens Islamitische voorschriften moet je de Koran uit eerbied voor de inhoud verbranden als je het weg wilt gooien en tegenwoordig zijn er ook fatawa die zeggen dat versnipperen ook toe is gestaan. Maar je mag het niet zo maar weg gooien of laten slingeren.

Abu_Hurayrah
12-09-10, 12:37
Ze zorgen er dus voor dat de mensen ze niet kunnen lezen. Dat is nog veel en veel erger dan het verbranden van een paar bladzijden waarvan nog miljoen exemplaar verkrijgbaar zijn.

En jij weet heel goed waarom, omdat de Koran als vervanger beschouwt wordt op de eerder geopenbaarde boeken vanwege de huidige authenticiteit.

Slinger
12-09-10, 12:49
En jij weet heel goed waarom, omdat de Koran als vervanger beschouwt wordt op de eerder geopenbaarde boeken vanwege de huidige authenticiteit.

Laat de mensen dat zelf lekker uitzoeken. Blijkbaar is men niet gerust op de uitkomst. Dergelijke acties zijn erger dan een incidentele koranverbranding, ook al omdat het systematisch gebeurt en over een reeks van jaren. Het getuigt van een achterlijke mentaliteit.

Abu_Hurayrah
12-09-10, 13:04
Laat de mensen dat zelf lekker uitzoeken. Blijkbaar is men niet gerust op de uitkomst. Dergelijke acties zijn erger dan een incidentele koranverbranding, ook al omdat het systematisch gebeurt en over een reeks van jaren. Het getuigt van een achterlijke mentaliteit.

Juist niet, het is een zeer verstandige en zorgzame mentaliteit. Spreken over God behoort enkel met volledig authentieke bronnen gedaan te worden, gezien de ernst van het richten van een vorm van aanbidding naar een ander dan Allah - gevolgd door het spreken over Allah zonder authentieke kennis. Als een staat daar het grote belang van in ziet dan is de tweede stap om daarnaar te handelen. Dit neemt niet weg dat (koppige) praktiserende Christenen (en Joden) gewoon uit hun boeken mogen blijven lezen.

Slinger
12-09-10, 13:06
Juist niet, het is een zeer verstandige en zorgzame mentaliteit. Spreken over God behoort enkel met volledig authentieke bronnen gedaan te worden, gezien de ernst van het richten van een vorm van aanbidding naar een ander dan Allah - gevolgd door het spreken over Allah zonder authentieke kennis. Als een staat daar het grote belang van in ziet dan is de tweede stap om daarnaar te handelen. Dit neemt niet weg dat (koppige) praktiserende Christenen (en Joden) gewoon uit hun boeken mogen blijven lezen.

Elke discussie is hier vruchteloos. Hier past maar één woord: middeleeuwen.

Abu_Hurayrah
12-09-10, 13:11
Elke discussie is hier vruchteloos. Hier past maar één woord: middeleeuwen.

De Islamitische geschiedenis kent geen middeleeuwen - daar waar het Christendom en wetenschap niet samen konden gaan bloeide de opleving van de Islam dermate dat het de wetenschap veel leven in heeft geblazen.

The_Grand_Wazoo
12-09-10, 13:13
En jij weet heel goed waarom, omdat de Koran als vervanger beschouwt wordt op de eerder geopenbaarde boeken vanwege de huidige authenticiteit.

En jij weet ook heel goed waarom er zo ontzettend veel verzet is tegen gedegen taalkundig onderzoek van de koran.

Abu_Hurayrah
12-09-10, 13:18
En jij weet ook heel goed waarom er zo ontzettend veel verzet is tegen gedegen taalkundig onderzoek van de koran.

Dit hoor ik voor het eerst. Wat ik weet is juist dat de Koran tot op de interpunctie ontleedt is door Islamitische geleerden en dat zelfs orientalisten te kennen geven dat ze versteld staan van de grote hoeveelheid onderzoek die er naar de bronnen van de Islam verricht is.

Dus hoe jij daarbij komt is mij een raadsel.

John2
12-09-10, 13:21
daar waar het Christendom en wetenschap niet samen konden gaan
Al meer dan 50 jaar worden er vanuit de Russische Orthodoxe kerk wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de bijbel en de stukken in de bijbel.
Zo is bij de geboorte van Christus uitgerekend dat vanuit het punt waar de drie Wijzen samenkwamen er een komeet zichtbaar was die boven de geboorteplaats van Jezus stond.
Ook is er een berekening gemaakt qua tijd en reizen van deze plaats naar die plaats van geboorte welke overeenkomen.
Ook andere fenomenen uit de Bijbel zijn wetenschappelijk onderzocht zoals de muren van Jericho.
Eigenlijk is de gehele bijbel wetenschappelijk verklaarbaar en staan we als Christenen hier ook open voor, net als voor de zaken die niet wetenschappelijk zijn te verklaren.

tanger'73
12-09-10, 13:25
Dreigementen horen bij God.
In jouw gevoel.


moet ik me daarbij zoiets voorstellen als een dwangbevel van de belastingdienst?

PaRiSCaSa
12-09-10, 13:38
Seems like we are in a school playground.

These Christian extremists are just acting out their frustration against the growth of Islam. What image do they reflect to the World? An acknowledgement of impotence, of weakness, of intolerance. More, of desperation.

Anyway, what they probably don't realize is that all these Islam-bashing attempts and all these bunches of lies will bring people to make their own opinion about Islam, to read about Islam.

And as it happened after 9/11, the growth of converts embracing Islam will probably sharply rise.

In a mid-term perspective, they are doing Islam more good than harm.

Muslims should let things happen. And not react.

Slinger
12-09-10, 13:46
Seems like we are in a school playground.

These Christian extremists are just acting out their frustration against the growth of Islam. What image do they reflect to the World? An acknowledgement of impotence, of weakness, of intolerance. More, of desperation.

Anyway, what they probably don't realize is that all these Islam-bashing attempts and all these bunches of lies will bring people to make their own opinion about Islam, to read about Islam.

And as it happened after 9/11, the growth of converts embracing Islam will probably sharply rise.

In a mid-term perspective, they are doing Islam more good than harm.

Muslims should let things happen. And not react.

De 'verdedigers van de islam' die je bijvoorbeeld in dit topic ziet, dat zijn pas degenen die de islam schade toebrengen.

super ick
12-09-10, 18:52
vrouw komt zo thuis met wat mannelijke collega's.:blowen:

De gedachte wind je vast enorm op.

super ick
12-09-10, 18:52
vrouw komt zo thuis met wat mannelijke collega's.:blowen:

De gedachte wind je vast enorm op.

Curieus
13-09-10, 12:33
WASHINGTON - Een groepje conservatieve christenen heeft zaterdag in de VS pagina's uit een koran gescheurd. Zij gingen voor hun actie voor het Witte Huis in Washington staan. De enige reden dat zij de koran niet verbrandden, was dat op die plek geen vuur mag worden gemaakt, aldus een van de zes actievoerders.

Volgens de christenen zijn de aanslagen van 11 september 2001 wegens de Koran gepleegd. Zij willen naar eigen zeggen een einde maken aan „het fabeltje dat de islam een vreedzame godsdienst is”.

De politie schreef de namen van de actievoerders op, maar greep niet in. De christenen stopten de koransnippers in een plastic tas om „geen afval achter te laten”.

Eerder op de dag zag de conservatieve dominee Terry Jones in Florida mede op verzoek van de Amerikaanse regering af van zijn plan korans te verbranden.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/7... d,buitenland (http://www.telegraaf.nl/buitenland/7626392/__Christenen_verscheuren_koran__.html?sn=binnenlan d,buitenland)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


weer 's christelijk "tolerantie " tentoongesteld ...

de kerk is fundamenteel intolerant inquisitie_achtig, onwetend achterlijk bijgelovig discriminerend antisemistisch ...zo !

Curieus
13-09-10, 12:39
Hoeoeoeoe.... Al 1400 jaar worden door Islamitische autoriteiten pagina's uit de Bijbel "gescheurd" en dat is wel normaal?

!!!!!!!!!!!!!!!!!

wanneer was dat dan, achterlijk ophitsend leugen_achtig hypocriet .... jood ????

De vrijheid van geloof , tolerantie, GODSDIENST VERDRAAGZAAMHEID Onder islam was onevenaard elders het westen zelf had diens beschaving daarop opgebouwd , onewtend idioot :

zie hoe moslim Spanje joden & christenen tegelijk had zo goed behandeld terwijl & joden & moslims verschrikkelijk hadden moeten lijden onder de Spaans inquisitie later toen Spanje werd heroverd door die achterlijk intolerant christenen ...

John2
13-09-10, 13:14
!!!!!!!!!!!!!!!!!

wanneer was dat dan, achterlijk ophitsend leugen_achtig hypocriet .... jood ????

De vrijheid van geloof , tolerantie, GODSDIENST VERDRAAGZAAMHEID Onder islam was onevenaard elders het westen zelf had diens beschaving daarop opgebouwd , onewtend idioot :

zie hoe moslim Spanje joden & christenen tegelijk had zo goed behandeld terwijl & joden & moslims verschrikkelijk hadden moeten lijden onder de Spaans inquisitie later toen Spanje werd heroverd door die achterlijk intolerant christenen ...

Adolf Hitler had het niet beter kunnen verwoorden dan jij hier doet :duim:

PaRiSCaSa
13-09-10, 17:12
zie hoe moslim Spanje joden & christenen tegelijk had zo goed behandeld terwijl & joden & moslims verschrikkelijk hadden moeten lijden onder de Spaans inquisitie later toen Spanje werd heroverd door die achterlijk intolerant christenen ...

Denial is a strong defense/protective mechanism ;) Mostly when it comes to Islam. Strange.

Don Pepe
13-09-10, 17:19
Denial is a strong defense/protective mechanism ;) Mostly when it comes to Islam. Strange.

Ben jij schizofreen? :maf:

PaRiSCaSa
13-09-10, 17:23
Ben jij schizofreen? :maf:

En je moeder? Is ze een hoer?

mark61
13-09-10, 17:25
Dit hoor ik voor het eerst. Wat ik weet is juist dat de Koran tot op de interpunctie ontleedt is door Islamitische geleerden en dat zelfs orientalisten te kennen geven dat ze versteld staan van de grote hoeveelheid onderzoek die er naar de bronnen van de Islam verricht is.

Dus hoe jij daarbij komt is mij een raadsel.

Er is redelijk veel heisa tussen niet-islamitische islamologen en islamitische geleerden over hoeveel / welke leenwoorden de koran kent, en wat de implicaties daarvan zijn.

Slinger
13-09-10, 17:28
En je moeder? Is ze een hoer?

Nette moslims komen er toch op dit forum! :brozac: