PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden bij protest tegen koranverbranding



HUISBAAS
12-09-10, 17:20
KABUL - Twee mensen zijn omgekomen en zeker vier mensen raakten zondag in de oostelijke Afghaanse provincie Logar gewond bij demonstraties tegen de plannen van een Amerikaanse dominee om korans te verbranden. De demonstraties vonden plaats ondanks dat de dominee vrijdag al besloot zijn plannen niet uit te voeren.

Politiechef Mohammad Rahim Amin zei dat de doden en gewonden vielen toen Afghaanse soldaten het vuur openden op honderden demonstranten. De demonstranten wilden een gebouw van de lokale regering aanvallen. Ze riepen 'Dood aan Amerika' en staken autobanden in brand. Ook een aantal winkels en verkiezingsposters gingen in vlammen op.

Terry Jones, de dominee van een kleine kerk in Florida waar de verbranding zou plaatsvinden, zei zaterdag dat 'God hem vertelde te stoppen'. Het dreigement van Jones om korans te verbranden, leidde internationaal tot grote woede.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

moos1
12-09-10, 17:23
Ik zeg nix......
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
12-09-10, 18:24
in een woord absurd, dat mensen willens en wetens aan het verwachtingspatroon van een geestelijk gestoorde fanaat tegemoet komen, tot aan de dood ten gevolg.

John2
12-09-10, 18:50
in een woord absurd, dat mensen willens en wetens aan het verwachtingspatroon van een geestelijk gestoorde fanaat tegemoet komen, tot aan de dood ten gevolg.

Dat waren mijn gedachten ook toen ik het stukje las, heeft het verbranden van een Koran dan zo een impact dat er zelfs doden moeten vallen, ik krijg hier kippenvel van.