PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijbel & Koran



John2
12-09-10, 19:04
Na een tijdje googlen vond ik een leuke site waarin vergelijkingen worden getoond omtrent de Koran en de Bijbel, misschien eens een idee om hier te kijken voordat je mensen gaat bedreigen om hun uitspraken of het plaatsen van nieuws.

http://www.bijbelenkoran.nl/

HaasHaas
12-09-10, 19:11
wat mij betreft mogen ze ze ook bundelen en deze te koop aan bieden.
aan de ene kant een soerat uit de koran en aan de andere eentje uit de bijbel.
verzoening ipv hokjesmentaliteit.

moos1
12-09-10, 19:19
En dan maar hopen dat christenen de bijbel niet allemaal letterlijk gaan nemen en ernaar gaan handelen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
12-09-10, 19:23
wat mij betreft mogen ze ze ook bundelen en deze te koop aan bieden.
aan de ene kant een soerat uit de koran en aan de andere eentje uit de bijbel.
verzoening ipv hokjesmentaliteit.
Wat mij betreft ook, al was het maar om een beetje rust terug te krijgen in de gekte die nu heerst en inzicht te krijgen in de religies.
Maar het is een leuke site waar je door invoeren van gegevens gelijkenissen te zien krijgt.

reallife
12-09-10, 20:51
wat mij betreft mogen ze ze ook bundelen en deze te koop aan bieden.
aan de ene kant een soerat uit de koran en aan de andere eentje uit de bijbel.
verzoening ipv hokjesmentaliteit.


Dit lijkt er een beetje op...

Koran en Bijbel in verhalen
Geselecteerd door Marlies ter Borg met medewerking van Karima Bisschop
Dit boek is een bloemlezing van verhalen die zowel in de Koran als in de Bijbel voorkomen, zoals het verhaal van de Schepping, Adam en Eva, de Ark van Noach/Noeh, Abraham/Ibrahiem, de geboorte van Jezus/'Isa en de Hemel of het Paradijs.

De joods-christelijke verhalen en de islamitische verhalen staan naast elkaar, met een korte inleiding die zo eenvoudig en objectief mogelijk gehouden is. De teksten zelf zijn hier in al hun eenvoud gepresenteerd. De uitleg wordt aan de lezer overgelaten.

Voor iedereen die geïnteresseerd is in levensstijl en levensfilosofie, religie, maatschappelijke vraagstukken of literatuur.

ISBN: 978 90 475 0311 8

Prijs: € 14,95
Uitgeverij: Unieboek BV

John2
12-09-10, 21:03
Dit lijkt er een beetje op...

Koran en Bijbel in verhalen
Geselecteerd door Marlies ter Borg met medewerking van Karima Bisschop
Dit boek is een bloemlezing van verhalen die zowel in de Koran als in de Bijbel voorkomen, zoals het verhaal van de Schepping, Adam en Eva, de Ark van Noach/Noeh, Abraham/Ibrahiem, de geboorte van Jezus/'Isa en de Hemel of het Paradijs.

De joods-christelijke verhalen en de islamitische verhalen staan naast elkaar, met een korte inleiding die zo eenvoudig en objectief mogelijk gehouden is. De teksten zelf zijn hier in al hun eenvoud gepresenteerd. De uitleg wordt aan de lezer overgelaten.

Voor iedereen die geïnteresseerd is in levensstijl en levensfilosofie, religie, maatschappelijke vraagstukken of literatuur.

ISBN: 978 90 475 0311 8

Prijs: € 14,95
Uitgeverij: Unieboek BV

Deze verhalen staan dus ook op de site die ik aangaf en is opgezet door Mohamed El Aissati in samenwerking met de Ikon en Zapp nieuws naar ik meende, maar dan mot ik weer geugelen en daar heb ik geen zin meer in.
Maar zowel het boek als de site is een goede ontwikkeling.

Mantha-Moslim
12-09-10, 21:28
dat is 1 van mn lievelings sites :hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl