PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat als de vrijheid van geloof & de Vr. van blabla met elkar botsen ???



Harts intelligentie
13-09-10, 14:34
De recente gebeurtenissen rondom "het verbranden van de Qur'an " hadden de fundamenteel intrinsiek inherent tegenstrijdigheden & afwijkingnen van de westerse democratie bloot gesteld :

ieder onbenullig idioot al dan niet priester individu kan de werelds vrede in ernstig gevaar brengen , want als de Quran inderdaad verbrand werd , dan zouden de gevolgen uiterst katastrofaal zijn geweest voor de heel wereld :

kan ik er niet's aan denken !

Zo, warroom wordt er geen respect getoond voor het geloof van anderen ???

Hoe komt het dat het westen beschouwt de vrijheid van blabla als absoluut met betrekking tot islam & ander & voorwaardelijk met betrekking tot joden, jodendom, holocaust , homos, vrouwen ..Mars mannetjes ...


wordt overduidelijk gemeten met 2 maten :

Geen enkel vrijheid is absoluut in feite : jouw vrijheid eindigt waar het mijne begint , zoiets grosso modo :

wat als de vrijheid van geloof & de vrijheid van blabla met elkaar zouden botsen dan ??? in welke richting dan ook ???

waarroom wordt de vrijheid van geloof niet genoeg beschermd in het westen ???

Hoe kan elk onbenullig gek individu loser de werelds vrede op zulke achterlijk intolerant stom manier bedreigen ????




Er is er overduidelijk iets mis met deze westerse democratie :

ongeloofelijk hoe men deze middle_eeuwes taferelen onder democratie anno 2010 zou kunnen treffen , samen met die modern achterlijk fanatisch christelijk inquisities ..atheistisch rechts & ander fascisme met betrekking tot religie ....



Bedakt alvast voor uw reacties die ik zeer op prijs zou stellen !

De groetjes :

harts intelligentie : pretentieus nick, maar goed : het is maar een nick ...

Harts intelligentie
13-09-10, 14:38
Er is er inderdaad iets ernstig mis met deze westerse democratie ...

John2
13-09-10, 14:42
Hup en daar is die weer met nick nummer zoveel.

Slinger
13-09-10, 14:42
De recente gebeurtenissen rondom "het verbranden van de Qur'an " hadden de fundamenteel intrinsiek inherent tegenstrijdigheden & afwijkingnen van de westerse democratie bloot gesteld :

ieder onbenullig idioot al dan niet priester individu kan de werelds vrede in ernstig gevaar brengen , want als de Quran inderdaad verbrand werd , dan zouden de gevolgen uiterst katastrofaal zijn geweest voor de heel wereld :

kan ik er niet's aan denken !

Zo, warroom wordt er geen respect getoond voor het geloof van anderen ???

Hoe komt het dat het westen beschouwt de vrijheid van blabla als absoluut met betrekking tot islam & ander & voorwaardelijk met betrekking tot joden, jodendom, holocaust , homos, vrouwen ..Mars mannetjes ...


wordt overduidelijk gemeten met 2 maten :

Geen enkel vrijheid is absoluut in feite : jouw vrijheid eindigt waar het mijne begint , zoiets grosso modo :

wat als de vrijheid van geloof & de vrijheid van blabla met elkaar zouden botsen dan ??? in welke richting dan ook ???

waarroom wordt de vrijheid van geloof niet genoeg beschermd in het westen ???

Hoe kan elk onbenullig gek individu loser de werelds vrede op zulke achterlijk intolerant stom manier bedreigen ????




Er is er overduidelijk iets mis met deze westerse democratie :

ongeloofelijk hoe men deze middle_eeuwes taferelen onder democratie anno 2010 zou kunnen treffen , samen met die modern achterlijk fanatisch christelijk inquisities ..atheistisch rechts & ander fascisme met betrekking tot religie ....



Bedakt alvast voor uw reacties die ik zeer op prijs zou stellen !

De groetjes :

harts intelligentie : pretentieus nick, maar goed : het is maar een nick ...

Ik zie eigenlijk niet zo goed hoe de twee grondrechten, vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting met elkaar kunnen botsen.

Ik denk zelfs dat ze niet zonder elkaar kunnen.

Bij vrijheid van geloof hoort natuurlijk ook dat je dat geloof ongehinderd kunt uiten.

Daarvoor kun je alleen in het westen terecht.

In islamitische landen is die vrijheid van geloof, zoals je weet in bijna alle gevallen maar zeer beperkt.

Harts intelligentie
13-09-10, 14:52
Ik zie eigenlijk niet zo goed hoe de twee grondrechten, vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting met elkaar kunnen botsen.

Ik denk zelfs dat ze niet zonder elkaar kunnen.

Bij vrijheid van geloof hoort natuurlijk ook dat je dat geloof ongehinderd kunt uiten.

Daarvoor kun je alleen in het westen terecht.

In islamitische landen is die vrijheid van geloof, zoals je weet in bijna alle gevallen maar zeer beperkt.


Reageer's inhoudeijk, intolerant onwetend imbeciel achterlijk hypocriet "christelijk" draaikont :

we hebben het hier over het westen & wat er is gebeurd laatst in de VS round ground zero , die gek priester ...:

over fascisten zoals wilders & co., over die onbenullig fanatiek gek priester ....over meten met 2 maten , over de vrijheid van blabla van onbenullige idioten fascisten zoals wilders & co .die de vrijheid van geloof van moslims onderdrukken , bedreigen & niet respecteren ..

Herlees wat ik zei dan ....
wat een irriterend frustrerend denial freak, zeg ...

waaroom wordt de vrijheid van geloof , van denken, van speech ...van moslims onderdrukt & niet echt gerespecteerd in het westen ????? :

Hoe komt het dat zulke fascisten zoals wilders & co. , zoals die onbenullig gek priester in de VS een heel geloof mogen discrimlineren, demonizeren, uitsluiten & niet respeceteren + de werelds vrede kunnen bedreigen ???????

er is er iets heel ernstig mis met deze westerse materialistisch "democratie"...............

Harts intelligentie
13-09-10, 14:58
Ongeloofelijk idioot, zeg ...wat een denial freak ...

Harts intelligentie
13-09-10, 15:00
Hup en daar is die weer met nick nummer zoveel.


!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat bedoel je ??? begrijp ik er niks van !

H.P.Pas
13-09-10, 15:10
:zozo: Hartz intelligentie ?

Harts intelligentie
13-09-10, 15:13
:zozo: Hartz intelligentie ?

Da's DE meest belangrijk vorm van intelligentie joh ...

Slinger
13-09-10, 15:48
Reageer's inhoudeijk, intolerant onwetend imbeciel achterlijk hypocriet "christelijk" draaikont :

we hebben het hier over het westen & wat er is gebeurd laatst in de VS round ground zero , die gek priester ...:

over fascisten zoals wilders & co., over die onbenullig fanatiek gek priester ....over meten met 2 maten , over de vrijheid van blabla van onbenullige idioten fascisten zoals wilders & co .die de vrijheid van geloof van moslims onderdrukken , bedreigen & niet respecteren ..

Herlees wat ik zei dan ....
wat een irriterend frustrerend denial freak, zeg ...

waaroom wordt de vrijheid van geloof , van denken, van speech ...van moslims onderdrukt & niet echt gerespecteerd in het westen ????? :

Hoe komt het dat zulke fascisten zoals wilders & co. , zoals die onbenullig gek priester in de VS een heel geloof mogen discrimlineren, demonizeren, uitsluiten & niet respeceteren + de werelds vrede kunnen bedreigen ???????

er is er iets heel ernstig mis met deze westerse materialistisch "democratie"...............

Wat Wilders cs te zeggen hebben valt onder de vrijheid van meningsuiting.

Dat belemmert op geen enkele manier de vrijheid van godsdienst die ook moslims mogen claimen.

Zij kunnen immers nog steeds ongehinderd hun godsdienst belijden en daar ook voor uitkomen.

De vrijheid van godsdienst is dus voor moslims in 'het westen' beter geregeld dan in islamitische landen.

Don Pepe
13-09-10, 16:48
Reageer's inhoudeijk, intolerant onwetend imbeciel achterlijk hypocriet "christelijk" draaikont :




Hij doet een serieuze poging om inhoudelijk te reageren. Daar zou je respect voor moeten opbrengen ook al ben je het met de inhoud niet eens. Jij bent zelf degene die dat zelden doet. Onder welke nickname dan ook. Lees eens wat je hierboven allemaal schrijft. DISGUSTING :mad:

StevieK
13-09-10, 16:50
!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat bedoel je ??? begrijp ik er niks van !


DNA, Alchemist, Sallah, de zoveelste nick, je bent goed in camoufleren, maar je zinsopbouw, gebruikt van kleurtjes, gebruike van div grootte van fonts verraad je weer en jouw IP nummer,

Camoufleren kan je goed, maar helaas verraad je jezelf :)

moos1
13-09-10, 17:58
Ik ben het wel met topicstarter eens.



Wilders had geen politieke partij moeten beginnen maar een geloof.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PaRiSCaSa
13-09-10, 18:01
Hij doet een serieuze poging om inhoudelijk te reageren. Daar zou je respect voor moeten opbrengen ook al ben je het met de inhoud niet eens. Jij bent zelf degene die dat zelden doet. Onder welke nickname dan ook. Lees eens wat je hierboven allemaal schrijft. DISGUSTING :mad:

What do you know about RESPECT, you old fucking son of a bitch??

How dare you come here and give moral lessons to people,fucking hypocrite stinky ugly pig!!

Go and fuck your stinky mother’s fat cunt instead, old ugly fucking bag of shit that you are!

This forum is more and more infected by hypocrite racists, islamophobs, pedophiles…

Where are the moderators?? Clean all this shit up once and for all. These hypocrite frustrated people come to a Moroccan site to act out their hatred of Moroccans and Muslims ALL DAY LONG. You no longer can have or read normal, respectful and instructive discussions. Topics always divert to hatred, insults, personal attacks and LIES about Muslims and Islam. And become unreadable.

Act accordingly inchallah.

Don Pepe
13-09-10, 18:16
What do you know about RESPECT, you old fucking son of a bitch??

How dare you come here and give moral lessons to people,fucking hypocrite stinky ugly pig!!

Go and fuck your stinky mother’s fat cunt instead, old ugly fucking bag of shit that you are!

This forum is more and more infected by hypocrite racists, islamophobs, pedophiles…



Deze reactie zegt heel veel over jezelf. Op wie wil je eigenlijk indruk maken met jouw smakeloze getier? Jouw moeder zou je eens flink aan je oren moeten trekken en vervolgens over haar knie moeten leggen voor een flinke portie billenkoek!
Mijn moeder leeft overigens niet meer.

Slinger
13-09-10, 18:19
What do you know about RESPECT, you old fucking son of a bitch??

How dare you come here and give moral lessons to people,fucking hypocrite stinky ugly pig!!

Go and fuck your stinky mother’s fat cunt instead, old ugly fucking bag of shit that you are!



Door de mand gevallen...

PaRiSCaSa
13-09-10, 18:29
Deze reactie zegt heel veel over jezelf. Op wie wil je eigenlijk indruk maken met jouw smakeloze getier? Jouw moeder zou je eens flink aan je oren moeten trekken en vervolgens over haar knie moeten leggen voor een flinke portie billenkoek!
Mijn moeder leeft overigens niet meer.

You'd better stop personal attacks and insults and if you want to intervene in the future, stay on-topic.

John2
13-09-10, 19:23
Stelletje nep moslims met jullie schelden, donder op naar het hol waar je uitkomt.

super ick
13-09-10, 19:55
What do you know about RESPECT, you old fucking son of a bitch??

How dare you come here and give moral lessons to people,fucking hypocrite stinky ugly pig!!

Go and fuck your stinky mother’s fat cunt instead, old ugly fucking bag of shit that you are!

This forum is more and more infected by hypocrite racists, islamophobs, pedophiles…

Where are the moderators?? Clean all this shit up once and for all. These hypocrite frustrated people come to a Moroccan site to act out their hatred of Moroccans and Muslims ALL DAY LONG. You no longer can have or read normal, respectful and instructive discussions. Topics always divert to hatred, insults, personal attacks and LIES about Muslims and Islam. And become unreadable.

Act accordingly inchallah.

:melig2::melig2::melig2::melig2::melig2:

Hij VRAAGT om sensuur! :melig2::melig2: Where are the modarators! :melig2:
Prachtig.

John2
13-09-10, 20:14
:melig2::melig2::melig2::melig2::melig2:

Hij VRAAGT om sensuur! :melig2::melig2: Where are the modarators! :melig2:
Prachtig.

Die zijn druk aan het vergaderen nadat ze een klacht hebben gekregen van Nuansa of justitie denk ik.

H.P.Pas
13-09-10, 21:15
We must respect the other fellow's religion, but only in the sense and to the extent that we respect his theory that his wife is beautiful and his children smart.
-- H L Mencken

Wie meer wil, wil teveel.

(leen)
13-09-10, 21:17
What do you know about RESPECT, you old fucking son of a bitch??

How dare you come here and give moral lessons to people,fucking hypocrite stinky ugly pig!!

Go and fuck your stinky mother’s fat cunt instead, old ugly fucking bag of shit that you are!

This forum is more and more infected by hypocrite racists, islamophobs, pedophiles…

Where are the moderators?? Clean all this shit up once and for all. These hypocrite frustrated people come to a Moroccan site to act out their hatred of Moroccans and Muslims ALL DAY LONG. You no longer can have or read normal, respectful and instructive discussions. Topics always divert to hatred, insults, personal attacks and LIES about Muslims and Islam. And become unreadable.

Act accordingly inchallah.


De ene beheerst zo goed als geen Nederlands de ander is "abroad"
weer een ander hoopt op bommen in het centrum,
enkelen gaan door het lint als ze uitgeargumenteerd zijn,
meesten zijn politiek expert,
Bijna allemaal zijn ze er van overtuigd dat alles en iedereen moslimbashers zijn.
En toch zijn ze niet van dit .NL forum weg te slaan.:o

Ken trouwens plenty maroc's en die i.r.l.'s zijn lang niet zo gefrustreerd als de meesten hiero:jeweetog:

super ick
14-09-10, 09:29
De ene beheerst zo goed als geen Nederlands de ander is "abroad"
weer een ander hoopt op bommen in het centrum,
enkelen gaan door het lint als ze uitgeargumenteerd zijn,
meesten zijn politiek expert,
Bijna allemaal zijn ze er van overtuigd dat alles en iedereen moslimbashers zijn.
En toch zijn ze niet van dit .NL forum weg te slaan.:o

Ken trouwens plenty maroc's en die i.r.l.'s zijn lang niet zo gefrustreerd als de meesten hiero:jeweetog:

Dat heb je goed gezien. Het is niet representatief en dient helemaal niets.
Normale discussies lees je hier niet meer. Het zijn steeds dezelfde 'vriendjes' die het met elkaar eens zijn en af en toe een nepextremist.
Daarnaast prikken er nog wat kneusjes die hun mening in het dagelijks leven niet kunnen/mogen/durven spuien.
Zou een leuk item zijn voor een student psychologie.

John2
14-09-10, 09:38
Zou een leuk item zijn voor een student psychologie.
Kan een goede kennis van mij vragen om hier eens te kijken, maar ik denk dat die gillend weg loopt. :hihi:

Harts intelligentie
14-09-10, 13:17
!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Harts intelligentie
14-09-10, 13:21
Ik ben het wel met topicstarter eens.



Wilders had geen politieke partij moeten beginnen maar een geloof.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Precies : die fascist wilders is ideologisch bezig : een echt haatzaaier die de vrijheid van geloof van moslims bedreigt , onderdrult , discrimlineert ...uitsluit ...onder het motto van vrijheid van blabla die zulke vrijheid van moslims schendt; ironisch genoeg :

wilders had een geloof moeten stichten inderdaad :

ik snap niet hoe een zgn politicus kan zich inmengen in religieuze zaken notabene : ik dacht dat er scheiding tussen staat & kerk in NL bestaat ...


ACH ..thanks !

Harts intelligentie
14-09-10, 13:23
:melig2::melig2::melig2::melig2::melig2:

Hij VRAAGT om sensuur! :melig2::melig2: Where are the modarators! :melig2:
Prachtig.


censuur begint met een c , jongen ...

Harts intelligentie
14-09-10, 13:29
We must respect the other fellow's religion, but only in the sense and to the extent that we respect his theory that his wife is beautiful and his children smart.
-- H L Mencken

Wie meer wil, wil teveel.


zo, je vindt wat fascist wilders doet & zegt ok ???

je vindt dat het "verbranden van de Quran " ook mag ???

wat versta je onder respect van de vrijheid van geloof, van denken, van speech dan ???

feit is d'er is er iets ernstigs mis met deze zgn westerse democratieen die religieuze minderheden uitsluiten , discrimineren, demonizeren, .......= moslims met name ...

Gefeliciteerd !

P.S.: Italie gaat een voorstel doen in de zgn VN om de vrijheid van geloof van religieuze minderheden te beschermen ...

Als je geen respect kan opbrengen voor mijn geloof , voor mijn vrijheid van denken, van speech ; waaroom zou ik enig respect opbrengen voor de jouwe dan n vertem 's ???,

Harts intelligentie
14-09-10, 13:48
Kan een goede kennis van mij vragen om hier eens te kijken, maar ik denk dat die gillend weg loopt. :hihi:

Kijk's naar deze stelletje ordinaire hypocrieten :

kijk's in de spiegel naar jezelf eerst : als je durft tenminste ! :lol:

Jullie brengen ook niet het beste in mensen , zie ik telkens & weer :

een beetje auto_kritiek zou je geen kwaad kunnen doen, integendeel zelfs ...

pfff...

Slinger
14-09-10, 13:52
je vindt dat het "verbranden van de Quran " ook mag ???



Waar maak je je toch druk om. Er blijven er toch genoeg over.

fisherman1969
14-09-10, 14:01
DNA, Alchemist, Sallah, de zoveelste nick, je bent goed in camoufleren, maar je zinsopbouw, gebruikt van kleurtjes, gebruike van div grootte van fonts verraad je weer en jouw IP nummer,

Camoufleren kan je goed, maar helaas verraad je jezelf :)

Indd het is allemaal volgens het zelfde stramien ! als DNA, Alchemist, Sallah
De ingekankerde haat en afschuw van mensen die WEL VRIJHEID VAN GELOOF en meningsuiting hebben druipt er weer op de beproefde methode van af .:jeweetog:

Wat een stuk onbenul ook zijn scheld kanonnade is exact het zelfde !
Kortom zo doorzichtig als vensterglas .

Soldim
14-09-10, 14:08
Zo, warroom wordt er geen respect getoond voor het geloof van anderen ???

Is het verbranden van Amerikaanse vlaggen echt zoveel anders?

Harts intelligentie
14-09-10, 20:22
We must respect the other fellow's religion, but only in the sense and to the extent that we respect his theory that his wife is beautiful and his children smart.
-- H L Mencken

Wie meer wil, wil teveel.


:lol:

Belachelijk, zeg :

Ik ga even proberen in de voetsporen van sommigge "wijze" oude chinezen te treden, dan pas kun je misschien me beter begrijpen :

vooruit dan maar :

To want more , u have to have enough first :

we want justice : justice is more : anything less or more than that is ... injustice in every direction & sense :

Western democracy is far from being ...just ! in that sense then !

Harts intelligentie
14-09-10, 20:24
Is het verbranden van Amerikaanse vlaggen echt zoveel anders?


This is one of the most stupid statements i have ever heard from u or from anyoneelse for that matter really ........

think about what u said ............Einstein !

H.P.Pas
14-09-10, 20:42
This is one of the most stupid statements i have ever heard from u or from anyoneelse for that matter really ........

think about what u said ............Einstein !

Kortom, je hebt er zo gauw geen antwoord op.

super ick
15-09-10, 09:26
censuur begint met een c , jongen ...

Bedankt man!

Ik hep er al moeite mee om mein reaksies in een normaal lettertiepe te hauden. Dan schiet de spelling er wel eens bei in.

HaasHaas
15-09-10, 09:30
vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie gaan niet samen. dat is keer op keer gebleken. mensen die zich gekrenkt voelen gaan dingen opblazen, mensen die hun mening niet kwijt kunnen verbranden boeken.

Harts intelligentie
15-09-10, 14:10
Kortom, je hebt er zo gauw geen antwoord op.

To compare a flag to the Quran !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

a flag as a symbol of nationalistic illusions ...nationalities, nationalism , patriotism ...are just ideological illusions as u do know : u can't deny that :


If u would say religion is an illusion too , well , prove i then ... :tover:

Anyway : i have an answer for u :

why didn't u answer my own question then ???

If u can't respect my freedoms of belief, of thought, of speech , why the hell should i have any respect for urs ????

In the sense that i don't threaten or violate ur "sacred" beliefs , things or "objects "...

Atheism is a belief too , remember ..


U really want my answer ???? i hope u can handle it :

Take a deep breath, relax , & listen up :

ur reactions prove the fact tnat western individualism can only produce individualistic egocentric selfish vulgar uncivilised dumb ...bastards Frankenstein's monsters who have no idea what tolerance, respect , responsibility, decency, sensitivity ,a;truism, ethics , morality ...are :

even war has its own ethics , silly fools : why can't peace have its own ????

There can be no peace with no justice as i told u many times before because these "democracies" are far from being just = not even remotely close ...

There's really something seriously wrong about these so_called democracies of urs that are just nihillistic divide & rule systems under the power of the main ruler :

the economic power :

Anyway :

To answer ur above mentioned question, i say the following :

The Quran is sacred to us , u don't consider it as such , ok, no problem : very understandable :

u think there's nothing sacred , u even think u have nothing sacred :

well, if u "threaten" our sacred matters , we can threaten urs:

such as ...that so_called democracy of urs :

u burn the Quran , we can burn u even , ur family, ur parents , brothers , sisters .....as ur sacred "objects "...

u touch our sacred things , we touch urs = simple logics !

Harts intelligentie
15-09-10, 14:20
vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie gaan niet samen. dat is keer op keer gebleken. mensen die zich gekrenkt voelen gaan dingen opblazen, mensen die hun mening niet kwijt kunnen verbranden boeken.


Precies :

vrijheid van religieus geloof bestaat niet onder deze totalitarisme van atheistisch geloof :

democracy is in fact totalitarism of atheism .......that's "kind enough to grant us , we religious believers , some conditional & conditioned rights & phoney freedoms = conditioned & conditional rights & freedoms = no real ones :

in the sense : u get those phony freedoms & rights only if u would agree with the state's atheistic materialistic religion ideology : democracy secularism ...under the rule of th economic power ...

That's how it goes ...............


democracy secularism as THE new modern atheistic religions ideologies that had replaced that extremely intolerant ignorant exclusive superstitious inquisitory discriminatory antisemistic intolerant ...medieval christianity :

The modern state had replaced the church as THE higher authority ...


Everybody must subject itself to those modern religions ideologies & to THE highest authority = the state as the new "gods" ..........

Slinger
15-09-10, 14:22
To compare a flag to the Quran !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

a flag as a symbol of nationalistic illusions ...nationalities, nationalism , patriotism ...are just ideological illusions as u do know : u can't deny that :


If u would say religion is an illusion too , well , prove i then ... :tover:

Anyway : i have an answer for u :

why didn't u answer my own question then ???

If u can't respect my freedoms of belief, of thought, of speech , why the hell should i have any respect for urs ????

In the sense that i don't threaten or violate ur "sacred" beliefs , things or "objects "...

Atheism is a belief too , remember ..


U really want my answer ???? i hope u can handle it :

Take a deep breath, relax , & listen up :

ur reactions prove the fact tnat western individualism can only produce individualistic egocentric selfish vulgar uncivilised dumb ...bastards Frankenstein's monsters who have no idea what tolerance, respect , responsibility, decency, sensitivity ,a;truism, ethics , morality ...are :

even war has its own ethics , silly fools : why can't peace have its own ????

There can be no peace with no justice as i told u many times before because these "democracies" are far from being just = not even remotely close ...

There's really something seriously wrong about these so_called democracies of urs that are just nihillistic divide & rule systems under the power of the main ruler :

the economic power :

Anyway :

To answer ur above mentioned question, i say the following :

The Quran is sacred to us , u don't consider it as such , ok, no problem : very understandable :

u think there's nothing sacred , u even think u have nothing sacred :

well, if u "threaten" our sacred matters , we can threaten urs:

such as ...that so_called democracy of urs :

u burn the Quran , we can burn u even , ur family, ur parents , brothers , sisters .....as ur sacred "objects "...

u touch our sacred things , we touch urs = simple logics !

Je snapt er dus niks van. Als je werkelijk pijn zou voelen bij het verbranden van de koran, dan zou je dit kwaad niet met kwaad willen vergelden.

Harts intelligentie
15-09-10, 14:24
Waar maak je je toch druk om. Er blijven er toch genoeg over.


is this supposed to be an ironic intelligent responsible answer ??? :tover:

what if i threaten ur "sacred" things & objects : urself, ur family, parents , ur democracy ..............????

IF u touch our sacred things , we touch urs : simple logics !

IF U don't respect our freedoms of belief , of thought, of speech, why should we respect urs ????

Do u have any intelligent logical answer ???? :tover:

Slinger
15-09-10, 14:29
is this supposed to be an ironic intelligent responsible answer ??? :tover:

what if i threaten ur "sacred" things & objects : urself, ur family, parents , ur democracy ..............????

IF u touch our sacred things , we touch urs : simple logics !

IF U don't respect our freedoms of belief , of thought, of speech, why should we respect urs ????

Do u have any intelligent logical answer ???? :tover:

Nou, mijn redenering is als volgt: in tegenstelling tot in vroeger eeuwen bestaan van elke tekst ontelbaar vele kopiën, zowel fysiek als virtueel. Met de koran is dat ook zo. Boekverbrandingen, in de middeleeuwen uitgevonden om bepaalde denkbeelden te vernietigingen, hebben dus geen enkel nut meer en daarom moet je er geen aandacht aan schenken.

Soldim
15-09-10, 14:34
To compare a flag to the Quran !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom is jou symbool belangrijker dan het symbool van een ander?

Is dat is nogal narcistisch denken.

Curieus
15-09-10, 20:02
Waarom is jou symbool belangrijker dan het symbool van een ander?

Is dat is nogal narcistisch denken.

Read the rest of that post of mine u mentioned a small quote from , lazy boy & u will know why ....if u can count from 1 to 10 at least while putting things together ...........

Curieus
15-09-10, 20:08
..............zou je dit kwaad niet met kwaad willen vergelden.


Soms is dat de enig optie wel ..."slimmerik" = vergelding zoals dat het geval is in deze zaak !

Thank God that crazy ignorant intolerant stupid backward ....monster of a priest didn't do what he said he intended to do :

gek hoe een individualistisch idioot kan de wereldsvrede in gevaar brengen !:

There's really something deadly wrong about western democracies indeed !

If u don't want ur sacred things to be missed with , don't mess with others' :

remember : human life ,democracy, western interests around the world ...are sacred to the west , so...

Slinger
15-09-10, 20:10
Soms is dat de enig optie wel ..."slimmerik" = vergelding zoals dat het geval is in deze zaak !

Ik vergat dat jij als moslim natuurlijk niets hebt met deze christelijke redenering.

Curieus
15-09-10, 20:38
Ik vergat dat jij als moslim natuurlijk niets hebt met deze christelijke redenering.

:.........zulke moraal is relatief , idioot : soms moet men het kwaad met het kwaad vergelden ; soms niet ...hangt af van veel factoren ...Da's een islamitisch dynamiek gedachte bij uitstek ; idioot, niet zoals die paulinistisch statisch onrealistisch abnormaal absoluut onnatuurlijk hypocriet laffe ....paulinistisch slaven moraal ...

Who RU kidding ??? : christianity = Paulinism has almost nothing to do with ...reality :

Say that to the nazis fascists , to the medieval extremely ignorant intolerant superstitious hatefull exclusive inquisitory discriminatory antisemistic driven _by _revenge ...church ...

say that to the crusaders ....to that crazy stupid priest in the US ....to the terrible barbaric Spanish inquisition ...

De lijst is lang inderdaad ...

By the way :

Islam acknowledges & accepts the human nature as it is, tries to educate it, elevate it , civilise it .....Islam that takes into consideration the human nature in all its aspects ............the human weaknesses , impatience, anger .....

ach...

Besides:

P.S.: The old Roman empire was a reality but not an idea :The church was an idea that couldn't be realised on the reality ground :

neither the Roman empire nor the church were capable of building a just society with strong cohesion :

the first because it was a reality imposed by force that couldn't be idealised , the second because it was an idea that couldn't be realised on the reality ground ....

western modernism under the new Roman empire was /is an idea that pretended to combine the old Roman empire's reality with "Augustinus' city of God "' : the latter that could be translated into non_theological terms :

western modernism or democracy failed as a result = an ideal that hadn"t or hasn't much to do with reality ...


Only Islam was /is an idea & reality at the same time : see the past glory time of Islam :

Islam that's an idea , an ideal that can be realised on the reality ground again whenever mùslims are ready for that : again :

Islam as a a realistic ideal & an idealistic reality at the same time ...Long story ...

Slinger
15-09-10, 20:46
niet zoals die paulinistisch statisch onrealistisch abnormaal absoluut onnatuurlijk hypocriet laffe ....paulinistisch slaven moraal ...



Ik zei toch al dat ik wel weet dat de christelijke moraal jou niet aanspreekt. De een gelooft nu eenmaal in Jezus Christus en de woorden van Paulus en de ander in Mohammed en Friedrich Nietzsche. Ieder zijn geloof.

Soldim
16-09-10, 07:28
Read the rest of that post of mine u mentioned a small quote from , lazy boy & u will know why ....if u can count from 1 to 10 at least while putting things together ...........

De rest van die post is een verzameling van losse kreten, met weinig samenhang en zonder argumenten. Jij vind de koran een symbool, een ander zijn vlag. Je bent nog niet met een objectief argument gekomen waarom jou symbool belangrijker is.

Harts intelligentie
16-09-10, 14:13
De rest van die post is een verzameling van losse kreten, met weinig samenhang en zonder argumenten. Jij vind de koran een symbool, een ander zijn vlag. Je bent nog niet met een objectief argument gekomen waarom jou symbool belangrijker is.

Silly Eurocentrism of urs :

Luister even , idioot :ik schrijf snel :

ik heb niet genoeg tijd voor een rustig doorgedacht discussie :

men kan geen intelligent of fatsoenlijk discussie met de meesten onder jullie voeren helaas :

nationalisme was een historisch ideologisch fabricatie illusie : dat weet iedereen behalve je ; blijkbaar :

vervolgens : islam garandeert de vrijheid van geloof van niet _moslims :

alle niet_moslim al dan niet religieuze symbolen worden gerespecteerd :

vlaggen horen er niet bij :

zie de pyramiden in Egypte die nog steeds daar staan ....

wat de taliban bijv. deed met die Buddah beelden was ONIslamistisch ...

that goes without saying ....

de profeet van islam zelf verkondigde het feit dat christelijke & ander religieuze symbolen moeten gerespecteerd worden : kerken, synagogen , Bijbel, Tora ......

ach...ga weg met jou nihillistisch achterlijk logica , moraal, psychologie, mentaliteit ...


Didn't u know that even modern formal logics are just cultural habits , to some extent at least ????

Blijkt maar weer dat democratie nihillistisch is ....

zie mijn ander topic :

De gevoelsinhoud van liberaal democratie .

Don Pepe
16-09-10, 14:20
Silly Eurocentrism of urs :

Luister even , idioot :ik schrijf snel :

ik heb niet genoeg tijd voor een rustig doorgedacht discussie :

men kan geen intelligent of fatsoenlijk discussie met de meesten onder jullie voeren helaas :

nationalisme was een historisch ideologisch fabricatie illusie : dat weet iedereen behalve je ; blijkbaar :

vervolgens : islam garandeert de vrijheid van geloof van niet _moslims :

alle niet_moslim al dan niet religieuze symbolen worden gerespecteerd :

vlaggen horen er niet bij :

zie de pyramiden in Egypte die nog steeds daar staan ....

wat de taliban bijv. deed met die Buddah beelden was ONIslamistisch ...

that goes without saying ....

de profeet van islam zelf verkondigde het feit dat christelijke & ander religieuze symbolen moeten gerespecteerd worden : kerken, synagogen , Bijbel, Tora ......

ach...ga weg met jou nihillistisch achterlijk logica , moraal, psychologie, mentaliteit ...


Didn't u know that even modern formal logics are just cultural habits , to some extent at least ????

Blijkt maar weer dat democratie nihillistisch is ....

zie mijn ander topic :

De gevoelsinhoud van liberaal democratie .


Lees dit eens in alle rust door en kijk dan eens in de spiegel. Voor je eigen bestwil.
http://autisme.blogse.nl/log/autistische-kenmerken.html

DNA
16-09-10, 15:05
Lees dit eens in alle rust door en kijk dan eens in de spiegel. Voor je eigen bestwil.
http://autisme.blogse.nl/log/autistische-kenmerken.html

DonQuichottism :

:lol:

Ok, Frankeinstein's monster Don poep :

try to diagonise urself first ,silly idiot :

i am not an autist : vroeger was ieder die anti_ capitalisme zou zijn geweest een ...communist genoemd ....nu , ieder die tegen het westen is is per definitie een ...moslim of ander terrorist ..... anti_israel anti_zionismle mensen zijn antisemieten genoemd :lol: of een autist volgens achterlijk debielen zoals je !



P.S.: I don't seem to have enough of one single nick as one single woman is mostly not enough for most men ... :lol:

Ik ben veels te veelzijdig , vandaar : integenstelling tot deze individualistisch Don Quichotten hier !

Don Pepe
16-09-10, 15:09
DonQuichottism :

Ok, Frankeinstein's monster Don poep :

try to diagonise urself first ,silly idiot :

!

Ik zie ook kenmerken van het Syndroom van Asperge (ook een vorm van authisme overigens). Check het eens na. Mischien kunnen ze je helpen. Ik meen het!

Soldim
16-09-10, 15:15
alle niet_moslim al dan niet religieuze symbolen worden gerespecteerd :

vlaggen horen er niet bij :

Dat is een contradictie. Of je respecteerd alle symbolen, of je respecteerd ze niet allemaal. Je kunt niet alles respecteren, en dan een uitzondering maken.

Zolang jij vind dat een ander jou symbool moet respecteren, maar dat je zelf de symbolen van een ander niet hoeft te respecteren heb je weinig van de principes van beschaving gesnapt en plaats je jezelf op gelijke hoogte als Terry Jones.

ELdorado
17-09-10, 15:37
Ik zie ook kenmerken van het Syndroom van Asperge (ook een vorm van authisme overigens). Check het eens na. Mischien kunnen ze je helpen. Ik meen het!


:lol:

Try to be ontopic , silly ! :tover:

Yeah : i can be whatever or whoever u want me to be , silly moron :
make my day ...i can deconstruct u & rebuild u again any time !


To try to "deshumanise " or "ridicule" people, u gotta be very very ugly & insecure at least in the inside , poor lad : pathetic :

u make urself sound even more ridiculous evey signle moment u react :

u gotta have talent , a developed brain & a lot more to be funny or to "succeed" in whatever u have been doing ...= nothing

zielig ...ur childish stuff doesn't make me even angry ! :lol: with ur sub_chimp IQ : no wonder ....

ELdorado
17-09-10, 15:59
Dat is een contradictie. Of je respecteerd alle symbolen, of je respecteerd ze niet allemaal. Je kunt niet alles respecteren, en dan een uitzondering maken.

Zolang jij vind dat een ander jou symbool moet respecteren, maar dat je zelf de symbolen van een ander niet hoeft te respecteren heb je weinig van de principes van beschaving gesnapt en plaats je jezelf op gelijke hoogte als Terry Jones.

Bloody extremely narrow _minded backward intolerant dead , paternalistic imperialistic racist ...Eurocentrism = modernism = "enlightenment" : again :

Eurocentrism dies hard , i see :

"Beschaving" !!!!!!!!!!!!!!!!! "verlichting" !!!!!!!!!!:lol:

u do seem to live in the stone age in comparison to ur own anti_Eurocentrism post_modernism, let alone in comparison to islam :

ja, iedereen zag die westerse Eurocentrisch "bescchaving" : bijna de heel wereld onder de voormalig westerse imperialisme , neo_imperialisme in Irak, Afghanistan ....& elders ....

WWI, WWII ; ....the atomic bombs dropped on Japan, the destruction of life on Earth by the greedy capitalists , destruction of the eco_systems ...u know the rest : de lijst is lang ...

ach...

Bovendien :
Wist je niet dat westerse denken, moraal, ethiek, logica , epistemologie zelfs , ...zijn niet "universeel " in de absoluut zin :

dat objectiviteit bestaat niet's in de exacte wetenschappen , laat alleen alders :

dat "objectiviteit, universalisme, waarheid " bestaan niet met betrekking tot menselijke culturen, geloven , denkstromingnen , systemen ...als je islam uit deze "equatie " houdt tenminste ; islam die geen cultuur is !

see how post_modernists do call for relativism , pluralism even outside of western thought, ethics , logics & democracy "

even modern logics are just cultural habits , to some extent at least :

wake up, silly : Eurocentrism is no more than what it is = Eurocentrism : not the "center of the universe" ...Eurocentrism that had learned from its Greek _Roman heritage & from ...islam especially :

To respond to ur question :

Cows are sacred in some parts of India for example , to mention just that , why do u eat their meat then ??? why don't u respect cows' sanctity according to the Indians at least ????

By the way :

geloven, culturen ...zijn niet gelijk of gelijkwaardig ....al is er sprake van een bepaald relativisme , pluralisme :

al is er sprake van het feit dat elk denkwijze , elk geloof, elk denkstroming, ideologie, ...bevatten elementen van waarheid hier & daar , tot op zeker hoogte althans :

But all roads do no lead to Rome :

THE "TRUTH" as such everybody will know as a whole only after death can be approached only by the one & only objective true universal belief = Islam :

smaller "truths" can be approached by other beliefs , thoughtstreams ....including by islam , by science , by human experiences ...


Ur main problem , guys is that u try to make us all see the world through ur Eurocentric eyes only , silly :via ur own cultural social ... backgrounds , silly really ...

It's all culture , society, ...silly, almost & islam is no culture ...

There're really no neutral "objective , universal , true " tools to evaluate , judge , analyse ......interpret other cultures, beliefs , thoughtstreams...but islam's !


In other words :

IF u don't respect our rights & freedoms of belief, of thought, of speech , why should we respect urs ????

Eind verhaal ! I am really fed up with this silly nihillistic Eurocentric cultural non_sense .............

:zwaai:

ELdorado
17-09-10, 16:11
:zwaai:

Sjarlus
17-09-10, 16:15
:zwaai:

naam
17-09-10, 16:24
Lees dit eens in alle rust door en kijk dan eens in de spiegel. Voor je eigen bestwil.
http://autisme.blogse.nl/log/autistische-kenmerken.html

Frappant hoor. Hij zal het zelf niet doorhebben.

Eke
17-09-10, 17:31
Recht om vrijheid van geloof te hebben ? Natuurlijk !
Maar hebben we in deze wereld ook geen recht op eerlijke berichtgeving ?

Als die vrijheid verdwenen is zijn we afhankelijk geworden van wat een ander ons op de mouw spelt...



Die dominee die de Koran wilde verbranden en gelukkig bijgedraaid is, zat op de verkeerde weg.

Maar ik vind het ook schokkend dat een topjournalist blijkbaar z'n ontslag moet nemen als hij de invloed van een geloofsstroming bekijkt op wandaden.*

Vrijheid van geloof : terecht.

Vrijheid van meningsuiting : terecht.

Beiden gekoppeld aan respekt, want dat voorkomt een hoop ellende. Zeker als ze botsen.


*http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=313377

The Alchemist
17-09-10, 19:57
!!!!!!!!!!!!!!!!!

The Alchemist
17-09-10, 19:59
Recht om vrijheid van geloof te hebben ? Natuurlijk !
Maar hebben we in deze wereld ook geen recht op eerlijke berichtgeving ?

Als die vrijheid verdwenen is zijn we afhankelijk geworden van wat een ander ons op de mouw spelt...



Die dominee die de Koran wilde verbranden en gelukkig bijgedraaid is, zat op de verkeerde weg.

Maar ik vind het ook schokkend dat een topjournalist blijkbaar z'n ontslag moet nemen als hij de invloed van een geloofsstroming bekijkt op wandaden.*

Vrijheid van geloof : terecht.

Vrijheid van meningsuiting : terecht.

Beiden gekoppeld aan respekt, want dat voorkomt een hoop ellende. Zeker als ze botsen.


*http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=313377


The paradoxal absurd contradictions between the freedom of belief & the freedom of speech are some of the fundamental intrinsic contradictions of liberal democracy :

there're really no real freedoms of belief , of thought , of speech :

conditional & conditioned freedoms = no real freedoms = meant to function under that totalitarism of secularism atheism materialism as the new a_moral modern materialistic secular atheistic religions ideologies...

see my topic on the matter :

de gevoelsinhoud van liberaal democratie ,...eigenlijk de gevoelsinhoud van ...secularisme = de combinatie tussen de hechtheid van het Romeinse Rijk & het idealisme van Augustinus' "Stad van God " ...

Bofko
18-09-10, 05:56
De recente gebeurtenissen rondom "het verbranden van de Qur'an " hadden de fundamenteel intrinsiek inherent tegenstrijdigheden & afwijkingnen van de westerse democratie bloot gesteld :

ieder onbenullig idioot al dan niet priester individu kan de werelds vrede in ernstig gevaar brengen , want als de Quran inderdaad verbrand werd , dan zouden de gevolgen uiterst katastrofaal zijn geweest voor de heel wereld :

kan ik er niet's aan denken !

Zo, warroom wordt er geen respect getoond voor het geloof van anderen ???

Hoe komt het dat het westen beschouwt de vrijheid van blabla als absoluut met betrekking tot islam & ander & voorwaardelijk met betrekking tot joden, jodendom, holocaust , homos, vrouwen ..Mars mannetjes ...


wordt overduidelijk gemeten met 2 maten :

Geen enkel vrijheid is absoluut in feite : jouw vrijheid eindigt waar het mijne begint , zoiets grosso modo :

wat als de vrijheid van geloof & de vrijheid van blabla met elkaar zouden botsen dan ??? in welke richting dan ook ???

waarroom wordt de vrijheid van geloof niet genoeg beschermd in het westen ???

Hoe kan elk onbenullig gek individu loser de werelds vrede op zulke achterlijk intolerant stom manier bedreigen ????




Er is er overduidelijk iets mis met deze westerse democratie :

ongeloofelijk hoe men deze middle_eeuwes taferelen onder democratie anno 2010 zou kunnen treffen , samen met die modern achterlijk fanatisch christelijk inquisities ..atheistisch rechts & ander fascisme met betrekking tot religie ....



Bedakt alvast voor uw reacties die ik zeer op prijs zou stellen !

De groetjes :

harts intelligentie : pretentieus nick, maar goed : het is maar een nick ...

1. Je moet de verbranding van 1 koran door een paar rare snuiters niet vertalen met 'het westen' . En vervolgens naar aanleiding daarvan over het westen en vrijheid van meningsuiting gaan oreren.Je maakt de fout het westen als een groot monolitisch personage te zien.

2. Wat is er mis in de moslimwereld dat 1 koranverbranding door een paar rare snuiters in een of ander klein gat in Amerika de moslimwereld in brand kan doen zetten ? Gekken moet je negeren.

Harts intelligentie
18-09-10, 14:08
=Bofko;4473435]1. Je moet de verbranding van 1 koran door een paar rare snuiters niet vertalen met 'het westen' . En vervolgens naar aanleiding daarvan over het westen en vrijheid van meningsuiting gaan oreren.Je maakt de fout het westen als een groot monolitisch personage te zien.

!!!!!!!!!!!!

That's not the point :

The point is : US secular laws allow any idiot to burn the Qur'an, Bible ; Tora ...= freedom of speech , they say : bullshit & criminal intolerance , i say :

That's THE problem :

That should change : religious minorities should be protected !

Italy is going to present a proposal to the UN to do just the latter !




2. Wat is er mis in de moslimwereld dat 1 koranverbranding door een paar rare snuiters in een of ander klein gat in Amerika de moslimwereld in brand kan doen zetten ? Gekken moet je negeren.

De Qur'an is bron nummer 1 van moslims : heilig voor ons :

het is alsof men jullie "heilig" secularisme of democratie of westerse belangen in de wereld gaat bedreigen of jouw eigen levens, die van jouw vrouw, familie.....

de laatsten zijn jouw "heiligdommen" of niet soms ???

bijna hetzelfde dus :

If some one touches those sacred matters of ours , why should we do not the same in relation to his /hers : including his/her sacred life , those of his /her familiy ......their sacred interests, systems ...............= simple logics :

Secularism allows the burning of the Qur'an for example : that's THE fundamental problem that must be solved before it gest any worse in the future "thanks " to some idiot here or there !

If u don't respect our freedoms of belief, of thought, of speech , why should we respect urs then ??? ur secular laws allow the potential burning of the Qur'an , so..that 's THE problem !

Slinger
18-09-10, 17:16
het is alsof men jullie "heilig" secularisme of democratie of westerse belangen in de wereld gaat bedreigen of jouw eigen levens, die van jouw vrouw, familie.....

de laatsten zijn jouw "heiligdommen" of niet soms ???

bijna hetzelfde dus :


Helemaal niet. Eén leven is onvergelijkbaar meer waard dan alle korans in de wereld.


If some one touches those sacred matters of ours , why should we do not the same in relation to his /hers : including his/her sacred life , those of his /her familiy ......

Levens voor de koran dus?

Wat een achterlijke, middeleeuwse mentaliteit heb jij!

Witte78
18-09-10, 17:59
Leuk, die eenzijdige vrijheden van Sallah. Brrrr.

Eke
18-09-10, 18:37
!!!!!!!!!!!!

That's not the point :

The point is : US secular laws allow any idiot to burn the Qur'an, Bible ; Tora ...= freedom of speech , they say : bullshit & criminal intolerance , i say :

That's THE problem :

That should change : religious minorities should be protected !

Italy is going to present a proposal to the UN to do just the latter !





De Qur'an is bron nummer 1 van moslims : heilig voor ons :

het is alsof men jullie "heilig" secularisme of democratie of westerse belangen in de wereld gaat bedreigen of jouw eigen levens, die van jouw vrouw, familie.....

de laatsten zijn jouw "heiligdommen" of niet soms ???

bijna hetzelfde dus :

If some one touches those sacred matters of ours , why should we do not the same in relation to his /hers : including his/her sacred life , those of his /her familiy ......their sacred interests, systems ...............= simple logics :

Secularism allows the burning of the Qur'an for example : that's THE fundamental problem that must be solved before it gest any worse in the future "thanks " to some idiot here or there !

If u don't respect our freedoms of belief, of thought, of speech , why should we respect urs then ??? ur secular laws allow the potential burning of the Qur'an , so..that 's THE problem !


Het is natuurlijk supervreemd dat een dominee, een man Gods, die dus alles zou moeten weten van gevoeligheden en heiligdommen van een religie, totaal geen boodschap heeft aan z'n verwante Godsdienst, want Islam en Christendom delen Abraham als voorvader. Nog sterker: deze man voelt zich God's uitverkorene en nog sterker.... hij weet dat hij Godsuitverkorene is. Zegt ie. nou ja, dit wordt een ander topic: "In de naam van God "....


Je zou kunnen redeneren dat het secularisme te weinig bescherming biedt aan de verschillende Gelovigen en dus moet veranderen.

Zelf wil ik het breder trekken. Ik heb het gevoel dat de sluizen van het afgeven op elkaars anderszijn -op welk vlak dan ook- wijd openstaan..zeker op internet, in bepaalde media, in de anonimiteit op straat in grotere steden


Dit is nooit bedoeld met de vrijheid van meningsuiting !

Die vrijheid is bedoeld voor volwassen mensen die aanvoelen hoe ze zaken moeten formuleren.

Naast die vrijheid van meningsuiting heb je namelijk een normbesef nodig.Om niet met messteken andere mensen te beschadigen bij wijze van spreken.

En relativeringsvermogen of een andere manier van incasseringsvermogen is ook wel handig.


Dat normbesef kun je bv halen uit je Godsdienst , maar ook puur door te beredeneren en door het aanleren van invoelend vermogen.
Dat omgaan met beledigende/kwetsende teksten kun je ook leren uit de wijsheid die in Godsdiensten/Humanisme te vinden is bijvoorbeeld.


Salut ! :)

Slinger
18-09-10, 20:31
Dit is nooit bedoeld met de vrijheid van meningsuiting !

Die vrijheid is bedoeld voor volwassen mensen die aanvoelen hoe ze zaken moeten formuleren.

Naast die vrijheid van meningsuiting heb je namelijk een normbesef nodig.Om niet met messteken andere mensen te beschadigen bij wijze van spreken.



Nee hoor Eke, de vrijheid van meningsuiting kan niet door dit soort restricties worden ingeperkt.

Eke
18-09-10, 21:58
Nee hoor Eke, de vrijheid van meningsuiting kan niet door dit soort restricties worden ingeperkt.

Iemand die in een samenleving van halve garen en halbstarken vrijheid van meningsuiting invoert mag de ambulances alvast uit de garages halen, Slinger !

Slinger
18-09-10, 22:34
Iemand die in een samenleving van halve garen en halbstarken vrijheid van meningsuiting invoert mag de ambulances alvast uit de garages halen, Slinger !

Ja, onvolmaakt zijn we allemaal, maar ik begrijp dat je niet in de democratie en haar grondrechten gelooft. Ik denk dat het geen zin heeft om daar verder over te praten.

super ick
18-09-10, 23:12
idioot : soms moet men het kwaad met het kwaad vergelden ; soms niet ...hangt af van veel factoren ...Da's een islamitisch dynamiek gedachte bij uitstek ; idioot, niet zoals die paulinistisch statisch onrealistisch abnormaal absoluut onnatuurlijk hypocriet laffe ....paulinistisch slaven moraal ...


Hak, tjak, boem, steek, lekker.

(leen)
18-09-10, 23:58
Hak, tjak, boem, steek, lekker.

Man dat je er nog aandacht aan besteed, dat je überhaupt de moeite neemt dat onleesbare spul te ontleden.

H.P.Pas
19-09-10, 00:07
Iemand die in een samenleving van halve garen en halbstarken vrijheid van meningsuiting invoert mag de ambulances alvast uit de garages halen, Slinger !



If ever a man is to achieve anything like dignity, it can happen only if superior men are given absolute freedom to think what they want to think and say what they want to say. I am against any man and any organization which seeks to limit or deny that freedom. . . [and] the superior man can be sure of freedom only if it is given to all men.
H. L. Mencken


Het is niet anders.

BlackBox
19-09-10, 10:11
Is it illegal to burn the bible?
 
Best Answer - Chosen by Asker
There is no law against burning the Bible. However, it is illegal to start a fire in a public place without permission from the local government.
2 years ago

Bron (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080818072853AAK0iB5)

super ick
19-09-10, 10:54
Man dat je er nog aandacht aan besteed, dat je überhaupt de moeite neemt dat onleesbare spul te ontleden.

Och zo lang heb ik niet over mijn antwoord hoeven nadenken. :fpimp:

John2
19-09-10, 11:12
=Harts intelligentie;4473619]!!!!!!!!!!!!
De Qur'an is bron nummer 1 van moslims : heilig voor ons :
De bron van wat en wat is deze bron waard?
Is deze bron zoveel waard dat Moslims elkaar afslachten als iemand er eentje verbrand of roept er eentje te verbranden?


het is alsof men jullie "heilig" secularisme of democratie of westerse belangen in de wereld gaat bedreigen of jouw eigen levens, die van jouw vrouw, familie.....
de laatsten zijn jouw "heiligdommen" of niet soms ???
En buiten dit nog veel meer, zoals mijn vlag, mijn voetbal club maar ook mijn geloof die ik meedraag in mijn hart en ze mij nooit kunnen afnemen.


bijna hetzelfde dus : Nee groot verschil zeer groot.

Eke
19-09-10, 14:49
Ja, onvolmaakt zijn we allemaal, maar ik begrijp dat je niet in de democratie en haar grondrechten gelooft. Ik denk dat het geen zin heeft om daar verder over te praten.

Slinger :
Stel je voor dat er geen vrijheid van meningsuiting meer zou zijn....Dat een ander voor jou gaat bepalen dat je je mond moet houden over bepaalde onderwerpen. Dat je niet meer zelf na mag denken en deze denkbeelden niet mag delen met en toetsen aan anderen.

Mijn uitspraak deed ik binnen een context en ik zou helder geweest zijn als ik het woordje 'alleen' had toegevoegd. "Een samenleving van alleen halve garen..ect."

Eke
19-09-10, 15:16
Het is niet anders.


citaat door H.P.geplaatst: If ever a man is to achieve anything like dignity, it can happen only if superior men are given absolute freedom to think what they want to think and say what they want to say. I am against any man and any organization which seeks to limit or deny that freedom. . . [and] the superior man can be sure of freedom only if it is given to all men.
H. L. Mencken


H.P.,

Citaat Harts' Intelligence :That should change : religious minorities should be protected !

Ik pleitte als reaktie hierop om breder te kijken dan alleen naar religieuze minderheden : ook andere groepen kunnen flink gekwetst worden, ook bv.mensen uit de groep religieuze meerderheid. :).

Daarnaast lijkt het mij zinvol en praktisch om binnen een samenleving enig normbesef bij te brengen...waarom zou je op de basisschool alleen leren rekenen en lezen ?
Meteen koppel ik daar ook een versterking van het incasseringsvermogen aan wat betreft uitspraken van anderen die voor jouw groep kwetsend zijn. Een manier kan zijn : aanleren van relativerend vermogen.

Het is hartstikke fijn als je in een gezin opgroeit waarin je dat van je ouders leert, maar niet iedereen heeft die rijkdom. Terwijl we wel allemaal naar school kunnen.


Overigens : er zijn wel degelijk grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Een van de bekendste grenzen is het verbieden van hate-speech.
http://www.amnesty.nl/thema/thema_vrijheid_meningsuiting

Dus in plaats ervoor te kiezen om alleen een soort'elite' te laten praten zou ik in het samenleven met anderen, ook samen kennis willen delen.. bv.over debatteren. :)

knuppeltje
19-09-10, 16:05
bv.over debatteren. :)

Huh, zou je dat wel doen, hier?

Slinger
19-09-10, 19:22
Slinger :
Stel je voor dat er geen vrijheid van meningsuiting meer zou zijn....Dat een ander voor jou gaat bepalen dat je je mond moet houden over bepaalde onderwerpen. Dat je niet meer zelf na mag denken en deze denkbeelden niet mag delen met en toetsen aan anderen.

Mijn uitspraak deed ik binnen een context en ik zou helder geweest zijn als ik het woordje 'alleen' had toegevoegd. "Een samenleving van alleen halve garen..ect."

Nou, Eke helemaal gaar zijn we geen van allen, en op dit forum al helemaal niet. Toch geloof ik bijna onvoorwaardelijk in de vrijheid van meningsuiting. Ik erken eigenlijk maar één uitzondering, en dat is een oproep tot geweld. Zie ook het andere, inmiddels beruchte, topic.

Harts intelligentie
19-09-10, 19:52
Helemaal niet. Eén leven is onvergelijkbaar meer waard dan alle korans in de wereld.

Levens voor de koran dus?

Wat een achterlijke, middeleeuwse mentaliteit heb jij!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

This is just for the record , not for ur silly blind eyes to see :

I didn't expect any intelligent or any responsible answers from u as usual , u're a real true genius :

u didn't understand what i was saying or u just tried to twist my words :

I said in essence the Qur'an is sacred to us , among other things , matters ...+ our own lives, the lives of our loved ones ...those of all innocent people ............

democracy, ur western interests around the world , ur own lives & those of ur loved ones ....are sacred to u , guys :

So, if u touch our sacred matters as above mentioned , the Qur'an for example, expect ur sacred matters as above mentioned to be messed with or to be threatened or worse :


meaning :

why should we repect ur sacred things , matters ...if u don't have respect for ours then ??

why should we have respect for ur freedoms of belief, of speech , of thought if u don't have respect for ours, Einstein ?????


P.S.: Ur intolerant paraedoxal absurd secular laws that allow the "burning " of the Qur'an, Bible, Tora ...must be simply changed then ...for example ...= those are the real problems !


Try to come up with some intelligent responsible answer then if u can ! :tover:

Harts intelligentie
19-09-10, 19:59
Iemand die in een samenleving van halve garen en halbstarken vrijheid van meningsuiting invoert mag de ambulances alvast uit de garages halen, Slinger !


:lol:

Precies :

Je sprak net met 1 van ze ! :lol: Slinger ..

men denkt dat de vrijheid van blabla absoluut zou zijn , tja : als die vrijheid van je is absoluut , dan is mijne ook absoluut vervolgens , dan krijgen wij chaos , oorlog , conflicten ...geen vrede , geen stabiel maatschappijen : da's toch niet de bedoeling :

vrijheid van blabla moet gekoppeld worden aan het gevoel van respect , fatsoen , veraantwoordelijkheid .....


lang verhaal ...

Slinger
19-09-10, 20:02
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

This is just for the record , not for ur silly blind eyes to see :

I didn't expect any intelligent or any responsible answers from u as usual , u're a real true genius :

u didn't understand what i was saying or u just tried to twist my words :

I said in essence the Qur'an is sacred to us , among other things , matters ...+ our own lives, the lives of our loved ones ...those of all innocent people ............

democracy, ur western interests around the world , ur own lives & those of ur loved ones ....are sacred to u , guys :

So, if u touch our sacred matters as above mentioned , the Qur'an for example, expect ur sacred matters as above mentioned to be messed with or to be threatened or worse :


meaning :

why should we repect ur sacred things , matters ...if u don't have respect for ours then ??

why should we have respect for ur freedoms of belief, of speech , of thought if u don't have respect for ours, Einstein ?????


P.S.: Ur intolerant paraedoxal absurd secular laws that allow the "burning " of the Qur'an, Bible, Tora ...must be simply changed then ...for example ...= those are the real problems !


Try to come up with some intelligent responsible answer then if u can ! :tover:

Het is geen ruilhandel hoor. De 'westerse' waarden kun je respecteren als je daar werkelijk achter staat en zo niet, dan verwerp je ze maar. Take it or leave in. In elk geval ben ik niet van plan om in ruil daarvoor jouw islamitische waarden te respecteren en al helemaal de sjaria niet.

Slinger
19-09-10, 20:06
vrijheid van blabla moet gekoppeld worden aan het gevoel van respect , fatsoen , veraantwoordelijkheid .....


lang verhaal ...
Ik heb bij jou daar nog nooit iets van gemerkt. Je bent een ongelooflijke hypocriet. Zie mijn onderschrift.

Harts intelligentie
19-09-10, 20:13
Ja, onvolmaakt zijn we allemaal, maar ik begrijp dat je niet in de democratie en haar grondrechten gelooft. Ik denk dat het geen zin heeft om daar verder over te praten.

je snapt er niks van jouw "democratie " , idioot :

democratie geeft geen 1 enkel richtigsverkeer vrijheden :

geeft niet alleen vrijheden aan bepaalde groepen of geloven ...

maar vrijheden voor allen : gelijkheid _gelijkwardigheid & gelijk kansen voor iedereen, in theorie althans , dan krijg je vervolgens van die schendingnen van de 1 of ander vrijheid ten gunste of ten koste van de 1 of ander vrijheid :

dat moet opgelost worden : da's een kwestie van kunst , fatsoen, respect & wetgeving ....

& respect is geen synoniem van kritiekloosheid , censuur, auto_censuur ...


feit is : democratie bevat van die fundamenteel intrinsiek onoplosbare tegenstrijdigheden & afwijkingnen die diens val zullen bespoedigen als men geen "oplossingnen" voor zou kunnen vinden oo lang termijn :tover:

democracy is far from being just : we want justice , no more , no less :

feit is : secularism is the materialistic atheistic state's religion ideology: totalitarism of atheism :

there's really no democracy !


wal als die vrijheden met elkaar in botsing zouden komen ??? : onze topic :

wat doe je dan, Einstein ????

wat als ik zou zeggen :

u try to burn the Qur'an as our sacred source number 1 (ur secular intolerant laws allow that unfortunately enough) , i will try to burn u , ur family, ur loved ones , i will try to threaten all ur sacred matters if i can :

ur democracy, ur own lives, ur interests around the world ...

would u like that ??? would we then have a stable society , peace , progress ...????

U think u have the right & freedom to violate our freedoms & rights & that we can't or shouldn't do the same to u in that case ???

RU nuts , dummy ??? :lol:

Harts intelligentie
19-09-10, 20:22
Ik heb bij jou daar nog nooit iets van gemerkt. Je bent een ongelooflijke hypocriet. Zie mijn onderschrift.


!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:


Ik praat in algemene termen :

wat doet deze Eurocentrisch egocentrisch individualistisch egoeistisch idioot dan ???

Hij maakt het persoonlijk : nou :
Respect , fatsoen ....krijgen van mij alleen fatsoenlijke respectvole mensen joh ....niet ordinaire hypocriete onwetende achterlijk ....laffe losers zoals je bijv. :

those were no "insults " = deductive logics !

wat ik zei tegen je was gewoon in de zin van : choc therapieen om je te laten denken, hersenloos idioot ; dat had ik tig keren aan je verteld : ga ik mezelf niet herhalen trouwens :

je was degene die erom vroeg notabene : je hebt het uitgelokt zoals gebruikelijk, dus ...

je zei erger dingen tegen me : irrelevent voor me :

u despicable disgusting intolerant guys think u have the right & freedom to violate those of others while they shouldn't do the same to u in that case !


RU nuts , dummy ??? :lol:

P.S.: respect is een heel breed vage bgrip helaas , idem dito voor fatsoen, veraantwoordelijkheid ...

& respect is geen synoniem van kritiekloosheid, de waarheid achterhouden, censuur, hypocrisie, politiek correct geklets , censuur, auto censuur ...

Slinger
19-09-10, 20:23
u try to burn the Qur'an as our sacred source number 1 (ur secular intolerant laws allow that unfortunately enough) , i will try to burn u , ur family, ur loved ones , i will try to threaten all ur sacred matters if i can :



Nu zeg je het alweer. Het nemen van een leven is voor jou dus vergelijkbaar met het verbranden van een boekje. Ga maar terug naar je woestijncultuur die nog in de middeleeuwen verkeert. Je hoort hier niet.

Harts intelligentie
19-09-10, 20:27
...........................

It's a real waste of time talking to u, dummy :

u have an IQ of that of a ...rat, i see :

so why bother ...........

Re-read what i said ! Don't twist my words ..... :tover:

ach ..............pfff...........

:zwaai:

Slinger
19-09-10, 20:30
!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:


Ik praat in algemene termen :

wat doet deze Eurocentrisch egocentrisch individualistisch egoeistisch idioot dan ???

Hij maakt het persoonlijk : nou :
Respect , fatsoen ....krijgen van mij alleen fatsoenlijke respectvole mensen joh ....niet ordinaire hypocriete onwetende achterlijk ....laffe losers zoals je bijv. :

those were no "insults " = deductive logics !

wat ik zei tegen je was gewoon in de zin van : choc therapieen om je te laten denken, hersenloos idioot ; dat had ik tig keren aan je verteld : ga ik mezelf niet herhalen trouwens :

je was degene die erom vroeg notabene : je hebt het uitgelokt zoals gebruikelijk, dus ...

je zei erger dingen tegen me : irrelevent voor me :

u despicable disgusting intolerant guys think u have the right & freedom to violate those of others while they shouldn't do the same to u in that case !


RU nuts , dummy ??? :lol:

P.S.: respect is een heel breed vage bgrip helaas , idem dito voor fatsoen, veraantwoordelijkheid ...

& respect is geen synoniem van kritiekloosheid, de waarheid achterhouden, censuur, hypocrisie, politiek correct geklets , censuur, auto censuur zelf ...

Je bent zelf een laffe looser met alle adjectieven erbij die je hierboven neerpleurt, maar dat is me allemaal te veel werk om over te typen.

Harts intelligentie
19-09-10, 20:33
Blijkt maar weer dat de meeste prikkers hier veels te veel beneden peil zijn :

te onrijp, te ordiniar, te individualistisch , te "intelligent" :lol:

dan houdt het op natuurlijk :

It's stupidity itself to talk to ...idiots ; i guess !

I really have to make a research to discover how many mentally retarted people we do have in here !

Amazing ...

Slinger
19-09-10, 20:34
Blijkt maar weer dat de meeste prikkers hier veels te veel beneden peil zijn :

te onrijp, te ordiniar, te individualistisch , te "intelligent" :lol:

dan houdt het op natuurlijk :

It's stupidity itself to talk to ...idiots ; i guess !

I really have to make a research to discover how many mentally retarted people we do have in here !

Amazing ...

Je kunt bij je zelf beginnen.

Sallahddin
19-09-10, 20:59
Het is niet anders.

!!!!!!!!!!!!

The superior man ??? :lol: another unrealistic Nietzche's version of that nazi ubermens ???

Dignity ???? what about the violations of the freedom of belief then ??? what about the dignity of believers ???

A man gotta say what a man gotta say ????? :

that's ur version of superior man giving that "absolute " irresponsible "freedom" to all ???

can i say that jews gotta be gazed or eliminated from the planet ????

That the holocaust was a big lie ????

That Hitler should have finished the job ??? that he had good reasons for doing what he did to the jews ????

Can u say that the white Eurocentric race is superior to the rest of human races ????? can u say??? :

the "evolution" of human races cannot have been taking place in the same fashion for all races :

some had "evolved" like ur superior white race , others not ! :lol:

can i say that , can u say that ??? or worse ????



....................................

Can i say that u're just egocentric indivisualistic selfish materialistic reductionistic handicaped ...1 sided, 1 dimentionel, color blind sub_chimps "descending" from chimps : far below the level of animals in fact :

my apologies real chimps animals !





...........................


All i know i can say the following :

I have been having the feeling i have been living on the planet of the ...apes really : if u see what i mean : a metaphor :


Humanity gotta be liberated from this western materialistic atheistic secular "civilization" of "apes" (apes = just a metaphor , folks ! :lol: ) without a soul that had been taking over our planet for more than 4 centuries now ......


ach...pff....

Sallahddin
19-09-10, 21:10
The superior man ??? :lol:

Harts intelligentie
20-09-10, 19:43
!!!!!!!!!!!!

The superior man ??? :lol: another unrealistic Nietzche's version of that nazi ubermens ???

Dignity ???? what about the violations of the freedom of belief then ??? what about the dignity of believers ???

A man gotta say what a man gotta say ????? :

that's ur version of superior man giving that "absolute " irresponsible "freedom" to all ???

can i say that jews gotta be gazed or eliminated from the planet ????

That the holocaust was a big lie ????

That Hitler should have finished the job ??? that he had good reasons for doing what he did to the jews ????

Can u say that the white Eurocentric race is superior to the rest of human races ????? can u say??? :

the "evolution" of human races cannot have been taking place in the same fashion for all races :

some had "evolved" like ur superior white race , others not ! :lol:

can i say that , can u say that ??? or worse ????



....................................

Can i say that u're just egocentric indivisualistic selfish materialistic reductionistic handicaped ...1 sided, 1 dimentionel, color blind sub_chimps "descending" from chimps : far below the level of animals in fact :

my apologies real chimps animals !





...........................


All i know i can say the following :

I have been having the feeling i have been living on the planet of the ...apes really : if u see what i mean : a metaphor :


Humanity gotta be liberated from this western materialistic atheistic secular "civilization" of "apes" (apes = just a metaphor , folks ! :lol: ) without a soul that had been taking over our planet for more than 4 centuries now ......


ach...pff....

Exactly !

naam
20-09-10, 20:27
Exactly !

Waarom praat je tegen jezelf?

Slinger
20-09-10, 20:29
Waarom praat je tegen jezelf?

Dat is een vorm van Intelligentie van het Hart!

Harts intelligentie
22-09-10, 14:05
Waarom praat je tegen jezelf?

:lol:

well; one should better talk to one's self than talk to such silly morons such as urselves ! :lol:

:zwaai: