PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh, moet uitgeruild worden met westerse gijzelaars



zoeker van kennis
14-09-10, 22:20
Al-Qaeda wil Mohamed B
door Bart Olmer

AMSTERDAM - Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh, moet uitgeruild worden met westerse gijzelaars. Die oproep hebben jihadisten gedaan aan Al-Qaeda in Noord-Afrika.

"Al-Qaeda in de Islamitische Maghreb (AQIM) probeert in Noord-Afrika buiten Algerije zijn positie en invloed te versterken in de hele regio", schrijft de NCTb. "AQIM is buiten Algerije met name actief in Mauritanië, Mali en Niger. Ontvoeringen van westerlingen lijkt, naast het plegen van aanslagen, steeds meer de standaard modus operandus van AQIM te worden. Opvallend in dat kader is een oproep op een jihadistische website aan AQIM om gijzelaars uit te ruilen voor Mohammed Bouyeri, de in Vught gedetineerde moordenaar van Theo van Gogh. De oproep leidt niet direct tot een verhoogde dreiging voor ontvoering van Nederlanders in het bijzonder, maar de vrijlating zou wel een eis kunnen zijn als Nederlanders ontvoerd zouden worden."
Opmerkelijk ander punt in het rapport is dat Afghanistan in een patstelling verkeert, aldus de NCTb: "In Afghanistan lijkt steeds meer sprake van een patstelling: de Afghaanse Taliban kunnen niet worden verslagen, maar zij zijn ook niet in staat het hele land te veroveren."

Internationale terroristische groepen vinden Nederland nog steeds een islamvijandig land en daarmee een "aantrekkelijk en legitiem doelwit", met name vanwege de uitlatingen van PVV-leider Geert Wilders en de inmiddels beëindigde Nederlandse militaire missie in Oeroezgan, aldus het nieuwste dreigingsbeeld.
Er zijn volgens de analyse de afgelopen maanden geen concrete aanwijzingen geweest voor geplande aanslagen tegen Nederland. Van binnenlandse jihadistische netwerken zou weinig dreiging uitgaan. Daarom blijft het dreigingsniveau voor Nederland 'beperkt'.
Wel zijn de afgelopen maanden enkele Nederlandse moslims in beeld gekomen van geheime diensten door hun wens deel te nemen aan de gewapende strijd in het buitenland. Volgens de NCTb gaat het hierbij om een zeer beperkt aantal mensen. Twee nieuwe Nederlandse jihadistische, radicale websites blijken vooral gericht op buitenlandse strijdgebieden.

Volgens de NCTb zijn er weinig incidenten waarbij sprake is van gewelddadige radicalisering in Nederland. "Wel blijft een voedingsbodem aanwezig, vooral binnen de Somalische gemeenschap. Die ontwikkeling baart zorgen, ook vanwege de aantrekkingskracht die de jihad in Somalië heeft op een beperkt aantal jongeren in westerse landen, waaronder Nederland." De afgelopen maanden is een aantal van dergelijke jihadisten tot ongewenste vreemdeling verklaard.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...n=binne nland
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

3adoowna amreeka
14-09-10, 23:32
HAHAHA wallahi deze mannen van Al Qaida maken mij gelukkig!!!!! MashAllah!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
15-09-10, 07:50
Al-Qaeda wil Mohamed B

Deze kop is fout. Slaat helemaal nergens op.

Waarom open je niet topics 5, 6 en 7 over hetzelfde onderwerp?

Spam.

H.P.Pas
15-09-10, 07:52
Deze kop is fout. Slaat helemaal nergens op.

Waarom open je niet topics 5, 6 en 7 over hetzelfde onderwerp?

Spam.

Zoeker van kennis is de weg kwijt. Kan gebeuren.

Fibonaci
15-09-10, 08:01
Al-Qaeda wil Mohamed B
door Bart Olmer

AMSTERDAM - Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh, moet uitgeruild worden met westerse gijzelaars. Die oproep hebben jihadisten gedaan aan Al-Qaeda in Noord-Afrika.

"Al-Qaeda in de Islamitische Maghreb (AQIM) probeert in Noord-Afrika buiten Algerije zijn positie en invloed te versterken in de hele regio", schrijft de NCTb. "AQIM is buiten Algerije met name actief in Mauritanië, Mali en Niger. Ontvoeringen van westerlingen lijkt, naast het plegen van aanslagen, steeds meer de standaard modus operandus van AQIM te worden. Opvallend in dat kader is een oproep op een jihadistische website aan AQIM om gijzelaars uit te ruilen voor Mohammed Bouyeri, de in Vught gedetineerde moordenaar van Theo van Gogh. De oproep leidt niet direct tot een verhoogde dreiging voor ontvoering van Nederlanders in het bijzonder, maar de vrijlating zou wel een eis kunnen zijn als Nederlanders ontvoerd zouden worden."
Opmerkelijk ander punt in het rapport is dat Afghanistan in een patstelling verkeert, aldus de NCTb: "In Afghanistan lijkt steeds meer sprake van een patstelling: de Afghaanse Taliban kunnen niet worden verslagen, maar zij zijn ook niet in staat het hele land te veroveren."

Internationale terroristische groepen vinden Nederland nog steeds een islamvijandig land en daarmee een "aantrekkelijk en legitiem doelwit", met name vanwege de uitlatingen van PVV-leider Geert Wilders en de inmiddels beëindigde Nederlandse militaire missie in Oeroezgan, aldus het nieuwste dreigingsbeeld.
Er zijn volgens de analyse de afgelopen maanden geen concrete aanwijzingen geweest voor geplande aanslagen tegen Nederland. Van binnenlandse jihadistische netwerken zou weinig dreiging uitgaan. Daarom blijft het dreigingsniveau voor Nederland 'beperkt'.
Wel zijn de afgelopen maanden enkele Nederlandse moslims in beeld gekomen van geheime diensten door hun wens deel te nemen aan de gewapende strijd in het buitenland. Volgens de NCTb gaat het hierbij om een zeer beperkt aantal mensen. Twee nieuwe Nederlandse jihadistische, radicale websites blijken vooral gericht op buitenlandse strijdgebieden.

Volgens de NCTb zijn er weinig incidenten waarbij sprake is van gewelddadige radicalisering in Nederland. "Wel blijft een voedingsbodem aanwezig, vooral binnen de Somalische gemeenschap. Die ontwikkeling baart zorgen, ook vanwege de aantrekkingskracht die de jihad in Somalië heeft op een beperkt aantal jongeren in westerse landen, waaronder Nederland." De afgelopen maanden is een aantal van dergelijke jihadisten tot ongewenste vreemdeling verklaard.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...n=binne nland
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nlHet voorspelde geloof en de religie van criminaliteit. (http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Hab+1&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10)

Ron Haleber
15-09-10, 08:46
Deze kop is fout. Slaat helemaal nergens op.

Waarom open je niet topics 5, 6 en 7 over hetzelfde onderwerp?

Spam.

Ik had als eerste er een topic over geopend... En had met o.a. jou Mark er een interessante discussie over...:jeweetog:

Maar de moderatoren en/of huisbaas hebben dat topic gewist...

10.30 uur : Na herhaald zoeken vond ik het eerder verdwenen topic weer teruggezet!

Vandaar ging men zich nu tot in den treure herhalen...:maffia:

Lekkere chaos dat Maroc.NL...

Waar is dat goed voor????

HaasHaas
15-09-10, 08:54
ik denk dat de meeste ruis vanuit ansaar.nl komt.
verder vraag ik mij af of ze wel iets aan m.b. hebben.
hij zal onderhand wel een kasplantje zijn.

mark61
15-09-10, 09:45
hij zal onderhand wel een kasplantje zijn.

Hoe zie je dat? Ik dacht dat hij laatst nog even in de rechtbank was geweest ergens voor, bleek niets veranderd.

Ik vraag me echt af wat er in zijn hoofd omgaat. Ik kan niet geloven dat hij echt blij is met hoe hij zijn leven heeft vormgegeven / ingericht. Dat gevoel dat je Allah's rechterhand bent kan je niet lang vasthouden denk ik. Tenzij je echt geestesziek bent.

Soldim
15-09-10, 09:47
Dat gevoel dat je Allah's rechterhand bent kan je niet lang vasthouden denk ik. Tenzij je echt geestesziek bent.

Na een jaartje of veertig zal het zelfs dan slijten.

mark61
15-09-10, 09:50
Na een jaartje of veertig zal het zelfs dan slijten.

Weet je het zeker? :)

Ron Haleber
15-09-10, 09:59
Hoe zie je dat? Ik dacht dat hij laatst nog even in de rechtbank was geweest ergens voor, bleek niets veranderd.

Ik vraag me echt af wat er in zijn hoofd omgaat. Ik kan niet geloven dat hij echt blij is met hoe hij zijn leven heeft vormgegeven / ingericht. Dat gevoel dat je Allah's rechterhand bent kan je niet lang vasthouden denk ik. Tenzij je echt geestesziek bent.

Mark, je onderschat onze islamitische broeders.
Met name de jihadisten onder hen!

Mo B. is een taaie... Kort voor zijn arrestatie heeft hij mij nog gemaild en bedreigd
dat ik me als ongelovige niet met 'zijn zaken' moest bemoeien!
Zie hiervoor het 'guestbook' op mijn website...

HaasHaas
15-09-10, 10:18
Hoe zie je dat? Ik dacht dat hij laatst nog even in de rechtbank was geweest ergens voor, bleek niets veranderd.

Ik vraag me echt af wat er in zijn hoofd omgaat. Ik kan niet geloven dat hij echt blij is met hoe hij zijn leven heeft vormgegeven / ingericht. Dat gevoel dat je Allah's rechterhand bent kan je niet lang vasthouden denk ik. Tenzij je echt geestesziek bent.

ik heb stiekem een cameraatje in zen cel opgehangen ;)

nou ja hij was al niet helemaal zuiver op vrije voeten, laat staan dat ie in zo'n zwaar beveiligde cel nog wat zinnigs te melden heeft. en dan hebben we het misschien nog niet eens over de medicijnen die hij in zen eten krijgt toegediend. daarom ik denk: kasplantje.

ik denk ook dat je een beetje geestesziek bent als je jezelf als rechterhand van een of andere grotere levensvorm noemt.

verder weet ik niet hoeveel er van het artikel klopt, maar als het waar is, dan weet ik ook niet wat de belangen zijn van al qaieda in m.b.
misschien puur uit mensheid, maar misschien ook niet.

mark61
15-09-10, 10:20
verder weet ik niet hoeveel er van het artikel klopt, maar als het waar is, dan weet ik ook niet wat de belangen zijn van al qaieda in m.b.
misschien puur uit mensheid, maar misschien ook niet.

In feite staat er niets over al-qa`eda in, maar over een niet nader genoemde website waarop een niet nader genoemde persoon een link zou hebben gelegd tussen mb en aq. Een ansaartalitubbieprikkertje, denk ik :)

Wat moeten ze met een gekkie in de Sahara?

HaasHaas
15-09-10, 19:43
In feite staat er niets over al-qa`eda in, maar over een niet nader genoemde website waarop een niet nader genoemde persoon een link zou hebben gelegd tussen mb en aq. Een ansaartalitubbieprikkertje, denk ik :)

Wat moeten ze met een gekkie in de Sahara?

als bermbom? :giechel:

mark61
15-09-10, 23:19
als bermbom? :giechel:

Moet ie wel stil kunnen liggen.

HaasHaas
16-09-10, 08:27
Moet ie wel stil kunnen liggen.

hij heeft in Vucht vast geleerd hoe die zich als een kasplantje moet gedragen.

Sjarlus
16-09-10, 08:33
[...]Ik vraag me echt af wat er in zijn hoofd omgaat. Ik kan niet geloven dat hij echt blij is met hoe hij zijn leven heeft vormgegeven / ingericht. Dat gevoel dat je Allah's rechterhand bent kan je niet lang vasthouden denk ik. Tenzij je echt geestesziek bent.
Of een waarachtige gelovige (impliceert geestesziek?).

mark61
16-09-10, 08:35
Of een waarachtige gelovige (impliceert geestesziek?).

Wat is een waarachtige gelovige?

Sjarlus
16-09-10, 08:51
Iemand die denkt en zegt dat hij een waarachtige gelovige is.