PDA

Bekijk Volledige Versie : Geweldloze weerbaarheid.



super ick
15-09-10, 09:05
Geweldloze weerbaarheid
maandag 6 september 2010 00:02
CULEMBORG - Voorafgaand aan de Vredesweek is er op woensdag 15 september een interactieve avond over geweldloze weerbaarheid onder leiding van Kees van der Zwaard.
Wat doe je als iemand je uitscheldt? Hoe spreek je iemand aan die zich in een winkel voordringt? Hoe benader je jongens die een bloembak vernielen?
De door de Vredesgroep Culemborg georganiseerde avond begint om 20.00 uur in de Synagoge in de Jodenkerkstraat (zaal open 19.30 uur) en de toegang is gratis.

super ick
15-09-10, 09:06
Dat zal afschrikken. Flikken ze maar 1 keer bij iemand die de geweldoze weerbaarheidstechniek goed onder de knie heeft.

p.s.
Geen opmerkingen over het adres a.u.b. Het berust geheel op toeval.

HaasHaas
15-09-10, 09:09
jeetje zeg, een synagoge aan de jodenkerkstraat :giechel:

reallife
15-09-10, 12:28
Geweldloze weerbaarheid
maandag 6 september 2010 00:02
CULEMBORG - Voorafgaand aan de Vredesweek is er op woensdag 15 september een interactieve avond over geweldloze weerbaarheid onder leiding van Kees van der Zwaard.
Wat doe je als iemand je uitscheldt? Hoe spreek je iemand aan die zich in een winkel voordringt? Hoe benader je jongens die een bloembak vernielen?
De door de Vredesgroep Culemborg georganiseerde avond begint om 20.00 uur in de Synagoge in de Jodenkerkstraat (zaal open 19.30 uur) en de toegang is gratis.

Een goed initiatief.

super ick
15-09-10, 12:42
Dag mijnheer de overvaller. Natuurlijk mag u mijn potemonnee hebben. O wacht, joehoe mijnheer, er zat nog een los briefje van 10 in mijn andere zak. Wilt u dat ook hebben? Ja? Alstublieft en een prettige dag nog................

super ick
15-09-10, 12:43
jeetje zeg, een synagoge aan de jodenkerkstraat :giechel:

IK zeg nog: Het adres berust geheel op toeval. Toch doen he.

:melig2: rat

aboenoeh
15-09-10, 12:48
Geweldloze weerbaarheid

maandag 6 september 2010 00:02

CULEMBORG - Voorafgaand aan de Vredesweek is er op woensdag 15 september een interactieve avond over geweldloze weerbaarheid onder leiding van Kees van der Zwaard.

Wat doe je als iemand je uitscheldt? Hoe spreek je iemand aan die zich in een winkel voordringt? Hoe benader je jongens die een bloembak vernielen?

De door de Vredesgroep Culemborg georganiseerde avond begint om 20.00 uur in de Synagoge in de Jodenkerkstraat (zaal open 19.30 uur) en de toegang is gratis.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

grappig
we gaan van de geweldadigste mensen op aarde leren hoe geweldloos weerbaarheid te gebruiken:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:


Wat doe je als iemand je uitscheldt? Hoe spreek je iemand aan die zich in een winkel voordringt? Hoe benader je jongens die een bloembak vernielen?

ik denk dat we dit gaan leren:hihi:


YouTube - How the jews treat christians in israel? (http://www.youtube.com/watch?v=IX9Tk2TMA6Q&feature=related)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

reallife
15-09-10, 13:11
Dag mijnheer de overvaller. Natuurlijk mag u mijn potemonnee hebben. O wacht, joehoe mijnheer, er zat nog een los briefje van 10 in mijn andere zak. Wilt u dat ook hebben? Ja? Alstublieft en een prettige dag nog................


Pas als je ze gehoord hebt is je sarcasme misschien terecht. Nu weet je nog helemaal niet wat ze willen vertellen toch?

super ick
15-09-10, 16:26
Pas als je ze gehoord hebt is je sarcasme misschien terecht. Nu weet je nog helemaal niet wat ze willen vertellen toch?

Op het gebied van fysieke weerbaarheid ben ik een expert te noemen. Al jaren train ik (met) veiligheidsmensen en het laatste jaar ook politie.
Een onderdeel is hoe je geweld kunt keren zonder geweld te hoeven gebruiken. Door lichaamshouding en/of stem kan je ook weerbaarheid uitstralen. Bij geuniformeerden werkt dat vaak goed.

Wat mij tegen staat aan dergelijke 'cursussen' voor burgers is dat ze gevaarlijk zijn. Mensen weten niet wat het is om te maken te krijgen met grof geweld. Omdat ze denken enkele vaardigheden te beheersen gaan ze zich ermee bemoeien of het zelfs opzoeken.
Het geeft een onterrecht gevoel van zelfvertrouwen. Schijnveiligheid.

Als je niet fysiek in staat bent weerstand te bieden kan ik maar 1 ding adviseren, ren weg. Zo hard je kunt. Dat is het meest effectieve. Bijna niemand zal je langer dan een paar honderd meter achterna komen. Het haantjes gedrag is dan bevredigd. Jij bent bang en zij zijn de held.