PDA

Bekijk Volledige Versie : 'incidentje nr. zoveel.



super ick
15-09-10, 09:23
Schietpartij na botsing in Amsterdam
In het weekend van de “Gayparade” was het ontzettend druk in de Amsterdamse binnenstad. Gezelligheid vierde hoogtij, maar uitzonderingen bevestigen ook hier de regel. Zo vond in het Spiegelkwartier een schietincident plaats waarbij twee slachtoffers vielen. De vijf daders zijn tot nu toe spoorloos. De politie sluit uit dat het om homoerelateerd geweld gaat. Een simpel “per ongeluk” tegen elkaar aanlopen zou de aanleiding van het excessieve geweld zijn geweest.


De Nieuwe Spiegelstraat is een straatje in de middeleeuwse grachtengordel, waar advocatenkantoren, antiquairs en een Italiaans restaurant zijn gevestigd. In de nacht van vrijdag op zaterdag 7 augustus rond half drie, vond hier een bizar schietincident plaats. Drie mannen hebben gestapt in Amsterdam en lopen via de Herengracht in de richting van de Nieuwe Spiegelstraat. Halverwege die straat komt er een groepje van vijf andere mannen hen tegemoet lopen uit de richting van de Keizersgracht en er ontstaat ruzie als twee jongens tegen elkaar aanlopen. De zaak escaleert en uit het groepje van vijf trekt één man een vuurwapen en hij schiet op het groepje van drie.


Daarbij raken twee mannen ernstig gewond en dat groepje van vijf rent dan weg via de Herengracht in de richting van de Vijzelstraat Er zijn foto’s van vier jongens uit de groep van vijf.


De politie heeft de volgende algemene signalementen van de dadergroep: • Het gaat om 5 jongens met een lichtgetinte huidskleur • Ze zijn tussen de 20 en 25 jaar oud • En allemaal bijna even lang, zo tussen de 1 meter 70 en 1 meter 75 • Vier van de vijf dragen donkere jassen die tot op de heupen komen met daaronder blauwe spijkerbroeken • De vijfde verdachte draagt een wit/gele trui of jas met daarover een donkere schoudertas. Ook hij draagt een blauwe spijkerbroek


De slachtoffers worden kort na het incident per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Daar worden ze behandeld aan hun verwondingen en na een aantal dagen worden ze weer ontslagen. Ze zijn thans herstellende van hun verwondingen, maar men kan zich voorstellen dat het de nodige impact op hun veiligheidsgevoel heeft gehad De politie vindt dat de daders zich uitermate ongepast en levensgevaarlijk hebben gedragen. Het vuurwapenbezit en ook nog eens het schieten op straat, kan absoluut niet worden getolereerd.


Was u getuige en heeft u nog niet met de politie gesproken, herkent u één of meerdere daders, weet u waar ze wonen of verblijven of heeft u andere informatie over dit misdrijf, bel dan met de recherche aan bureau IJtunnel in Amsterdam op nummer 0900-8844. Met anonieme tips kunt u terecht bij Meld Misdaad Anoniem op 0800 - 7000

knuppeltje
15-09-10, 09:30
Als ik als homoseksueel ergens de schurft aan heb, dan is het wel dat schijnheilige idioten met een dubbele agenda zich als verdediger van homo's gaan opwerpen.
Gatver, als ik ergens van moet kotsen, dan is het dat wel.

Pleurt dus op met je gelul.

HaasHaas
15-09-10, 09:32
die christen-fundamentalisten gaan inderdaad erg ver als het gaat om het bashen van andere geloofsovertuigingen.

John2
15-09-10, 09:41
Als ik als homoseksueel ergens de schurft aan heb, dan is het wel dat schijnheilige idioten met een dubbele agenda zich als verdediger van homo's gaan opwerpen.
Gatver, als ik ergens van moet kotsen, dan is het dat wel.

Pleurt dus op met je gelul.

Roep dit eens keihard in Amsterdam Osdorp of Buiksloot. :hihi:

mark61
15-09-10, 10:09
:confused:

Ik denk maar zo dat ie superick aanspreekt.

knuppeltje
15-09-10, 10:14
:confused:

Volgens mij was er toch echt niets verwarrends aan.

HaasHaas
15-09-10, 10:19
O.Y. is in de war omdat knuppeltje homoseksueel is?

knuppeltje
15-09-10, 10:19
Volgens mij wel.

Tja, leg het dan maar eens in een paar zinnen uit.

mark61
15-09-10, 10:23
O.Y. is in de war omdat knuppeltje homoseksueel is?

OY is in de war omdat ze niet snapt dat Knuppelt Superlul geen fijne pleitbezorger voor zijn veronderstelde zaak vindt. Als je begrijpt.

In simpeler taal: sinds een paar jaar heb je hordes rechtse Hollanders die op feesten en partijtjes altijd leuke grapjes over homo's maakten, maar sinds je moslims / Marrekahne aan potenrammen kan linken, zijn ze opeens oh zo geëmancipeerd, modern, polcor dat ze ach en wee klagen.

Diezelfde lui roepen ook opeens de hele dag over de gelijkheid van man en vrouw, terwijl ze zich vroeger doodlachten om feministen. Nu doen ze dat nog steeds, dus tis best verwarrend voor ze.

H.P.Pas
15-09-10, 10:42
OY is in de war


De politie sluit uit dat het om homoerelateerd geweld gaat.

Volgens mij is Olive als enige niet in de war.
Tenzij de politie in de war is.

mark61
15-09-10, 10:44
Volgens mij is Olive als enige niet in de war.
Tenzij de politie in de war is.

Tsja, ik lees dit soort artikelen nooit. Knuppelt kwam blijkbaar ook niet verder dan Gay Parade :hihi:

Mijne verontschuldigingen. Enfin waar ging het ook alweer over.

BlackBox
15-09-10, 10:54
Volgens mij is Olive als enige niet in de war.
Tenzij de politie in de war is.
Volgens mij ben jij ook niet in de war.

BlackBox
15-09-10, 10:55
Inderdaad, waar gaat dit over?
Een oproep of getuigen van het voorval zich willen melden?

Slinger
15-09-10, 11:09
Als ik als homoseksueel ergens de schurft aan heb, dan is het wel dat schijnheilige idioten met een dubbele agenda zich als verdediger van homo's gaan opwerpen.
Gatver, als ik ergens van moet kotsen, dan is het dat wel.

Pleurt dus op met je gelul.

Jij wordt dus liever in elkaar geramd of neergeschoten.

knuppeltje
15-09-10, 11:11
Jij wordt dus liever in elkaar geramd of neergeschoten.

Jij krijgt dus zeker geen 10 voor tekstverklaring.

Max Stirner
15-09-10, 11:12
Tsja, ik lees dit soort artikelen nooit. Knuppelt kwam blijkbaar ook niet verder dan Gay Parade :hihi:

Mijne verontschuldigingen. Enfin waar ging het ook alweer over.


Over mensen die je neerschieten omdat je hen 'vies hebt aangekeken' of op hun teen bent gaan staan.

mark61
15-09-10, 11:29
Over mensen die je neerschieten omdat je hen 'vies hebt aangekeken' of op hun teen bent gaan staan.

Ja en toen? Zinloos geweld is een oude traditie. Hier vielen tenminste geen doden bij.

H.P.Pas
15-09-10, 11:29
Over mensen die je neerschieten omdat je hen 'vies hebt aangekeken' of op hun teen bent gaan staan.

Jij was getuige ? Ga je melden dan.

Max Stirner
15-09-10, 11:45
Ja en toen? Zinloos geweld is een oude traditie. Hier vielen tenminste geen doden bij.


Ongetwijfeld. En toch:

In de laatste 50 jaar is het aantal meldingen van misdaad ver-10-voudigd

(En toen gingen mensen nog wél naar de politie als hun fiets was gejat).

Max Stirner
15-09-10, 11:47
Jij was getuige ? Ga je melden dan.


Dat vermoedt de politie.

tanger'73
15-09-10, 12:26
In simpeler taal: sinds een paar jaar heb je hordes rechtse Hollanders die op feesten en partijtjes altijd leuke grapjes over homo's maakten, maar sinds je moslims / Marrekahne aan potenrammen kan linken, zijn ze opeens oh zo geëmancipeerd, modern, polcor dat ze ach en wee klagen.

Exact, zo heb ik iemand op de werkvloer gekend die naar eigen zeggen in zijn jeugd een actieve potenrammer is geweest en vandaag de dag opvallend nog steeds geen goed woord over heeft voor dat volk. Maar sinds Marrekahne de laatste tijd in het spel zijn gekomen, is het meteen verschikkelijk wat er gebeurt. Zeker bang voor concurrentie of het niet willen afstaan van een piece of cake?

super ick
15-09-10, 12:47
Als ik als homoseksueel ergens de schurft aan heb, dan is het wel dat schijnheilige idioten met een dubbele agenda zich als verdediger van homo's gaan opwerpen.
Gatver, als ik ergens van moet kotsen, dan is het dat wel.

Pleurt dus op met je gelul.

Er staat toch dat het niet homogerelateerd is. Dus wie werpt zich op als verdediger van homo's?

BTW nu weet iedereen ongeveer wel dat je homosexueel bent. Is dat relevant? Je hebt het al diverse keren naar voren gebracht zonder er iemand om vroeg. Voelt dat goed ofzo? Is het een dwangmatigheid?

super ick
15-09-10, 12:49
die christen-fundamentalisten gaan inderdaad erg ver als het gaat om het bashen van andere geloofsovertuigingen.

Waar haal je die wijsheid vandaan? Er is helemaal niets bekend over de geloofsovertuiging van de daders.
Jij bent kennelijk de bevooroordeelde hier. Je gaat er al vanuit dat het moslims zijn?

Hat gaat er mij om de idioterie, de aanleiding om mensen neer te knallen. Tegen elkaar oplopen is al voldoende. Dat punt wil ik maken. Mensen zijn de weg kwijt.

super ick
15-09-10, 12:55
Nog een optie: super ick veronderstelt ondanks de politieverklaring - of suggereert - dat het wel om homogerelateerd geweld gaat. Maar ik kan niet voor super ick speken.

Tja Olive. Je hebt volkomen gelijk. Er staat juist dat het geen homogerelateerd geweld is. Dus Knuppel slaat de plank mis en begint voor niets ruige taal uit te slaan.
Mark doet er nog een schepje bovenop, want lezen is niet nodig als je iemand waar je een schurft aan hebt zwart wilt maken.
Vervolgens komt er nog een idioot overheen die beweert dat het geplaatst is om mensen met een bepaalt geloof te bashen. Dit terwijl er helemaal niets bekend is over de daders.

Ik was flabbergasted dat je voor je flikker geschoten wordt omdat je tegen iemand aanloopt. Het totale gemis aan reden. En ik maak mij zorgen om het vuurwapenbezit. Kennelijk loop ik tussen wat eikels met een vuurwapen op zak.

super ick
15-09-10, 12:57
OY is in de war omdat ze niet snapt dat Knuppelt Superlul geen fijne pleitbezorger voor zijn veronderstelde zaak vindt. Als je begrijpt.

In simpeler taal: sinds een paar jaar heb je hordes rechtse Hollanders die op feesten en partijtjes altijd leuke grapjes over homo's maakten, maar sinds je moslims / Marrekahne aan potenrammen kan linken, zijn ze opeens oh zo geëmancipeerd, modern, polcor dat ze ach en wee klagen.

Diezelfde lui roepen ook opeens de hele dag over de gelijkheid van man en vrouw, terwijl ze zich vroeger doodlachten om feministen. Nu doen ze dat nog steeds, dus tis best verwarrend voor ze.

Mr. vooroordeel zet zijn wereldbeeld uiteen.
Zeg eens: Dan moet jij toch op die 'feestjes' zijn geweest? Anders weet je dat niet. Wat doe je daar dan?

super ick
15-09-10, 13:03
Tsja, ik lees dit soort artikelen nooit. Knuppelt kwam blijkbaar ook niet verder dan Gay Parade :hihi:

Mijne verontschuldigingen. Enfin waar ging het ook alweer over.

Geeft niet hoor. Ik melk dat soort foutjes niet direct uit.

super ick
15-09-10, 13:04
Jij krijgt dus zeker geen 10 voor tekstverklaring.

Moet jij je excuus niet maken? Je bent nogal behoorlijk tekeer gegaan, onterrecht.

Slinger
15-09-10, 13:09
Jij krijgt dus zeker geen 10 voor tekstverklaring.

Lees zelf de tekst nog maar eens over.