PDA

Bekijk Volledige Versie : Zweden is klaar met immigratie



super ick
15-09-10, 13:19
Zweden is klaar met immigratie

Door: Henk Steenhuis

Zweden staat bekend om z'n tolerante bevolking. Nog nooit heeft iemand er op een politicus gestemd die openlijk zijn afkeer van immigranten beleed. Maar dat kan zondag, bij de parlementsverkiezingen, weleens veranderen.
Dan doet ondermeer de Zweedse Democratische Partij mee, die de immigratie met 90 procent wil terugbrengen. Verwacht wordt dat deze partij wel enige aanhang zal verwerven - en daarop een sleutelpositie in de regeringsvorming zal innemen.
De nieuwe partij is weinig prudent. In een verkiezingsspotje zie je een oude witte man die door vrouwen in burka opzij wordt geduwd, op jacht naar een bijstandsuitkering - ja, zo kwam de boodschap wel over.
Zweden is een collectivistische, egalitaire samenleving en natuurlijk zijn vele vreemdelingen er jarenlang met open armen ontvangen. Maar die oude, op afgedwongen solidariteit gebaseerde ideeën hebben hun glans enigszins verloren.
Wat ook opzien baarde, dat was de anti-joodse retoriek die veel moslims in Malmö, zo'n 20 procent van de lokale bevolking, ten gehore brachten. Welingelichte Kringen schreef eerder al (2de link) hoe Malmö spottend 'Eurabia' werd genoemd, het denkbeeldige land waar iedereen geacht wordt voor moslims te buigen.
De verkiezingsuitslag van aanstaande zondag is uiteraard nog onbekend. Maar het is verstandig om er rekening mee te houden dat ook Zweden dadelijk een anti-immigratiepartij in het parlement heeft zitten.

Bronnen: International Herald Tribune, Welingelichte Kringen

super ick
15-09-10, 13:20
IK vind de kop wat kort door de bocht. Maja, ik hebbum zelf niet bedacht.

knuppeltje
15-09-10, 15:14
IK vind de kop wat kort door de bocht. Maja, ik hebbum zelf niet bedacht.

Jij dacht, ik zal ze effen voor zijn.

tanger'73
15-09-10, 15:32
zweden is een immens land waar je bijna niemand tegenkomt, dat notabene ook zweden in de greep van de populisten is gevallen had ik zeker niet verwacht.

Soldim
15-09-10, 15:40
zweden is een immens land waar je bijna niemand tegenkomt, dat notabene ook zweden in de greep van de populisten is gevallen had ik zeker niet verwacht.

't Is, voormijn gevoel, meer een finacieel/economische kwestie. Vandaar dat in tijden van crisis landen met een groter sociaal vangnet meer vatbaar zijn voor dergelijk populisme.

tanger'73
15-09-10, 15:50
't Is, voormijn gevoel, meer een finacieel/economische kwestie. Vandaar dat in tijden van crisis landen met een groter sociaal vangnet meer vatbaar zijn voor dergelijk populisme.


Dus een sterke mate aan afgunst. Zelf denk ik dat mensen wiens hart bij economische en financiële kwesties liggen juist geen populisten volgen.

super ick
15-09-10, 16:12
Jij dacht, ik zal ze effen voor zijn.

Nee hoor ik doe niet aan tactiek. Het is gewoon mijn mening.
Zo sta ik ook niet achter alles wat ik plaats. Als ik denk dat het discussie op kan leveren plaats ik het. Of gewoon uit nieuwsgierigheid naar de reacties.

super ick
15-09-10, 16:13
Dus een sterke mate aan afgunst. Zelf denk ik dat mensen wiens hart bij economische en financiële kwesties liggen juist geen populisten volgen.

Eerder realisten en pragmatici. Niet meer op je nek nemen dan je kan dragen.

Slinger
15-09-10, 16:15
zweden is een immens land waar je bijna niemand tegenkomt, dat notabene ook zweden in de greep van de populisten is gevallen had ik zeker niet verwacht.

Maar het moet te denken geven...

tanger'73
15-09-10, 16:19
Eerder realisten en pragmatici. Niet meer op je nek nemen dan je kan dragen.


Meer xenofobisch en mensen die in plaats van leven een kunstmatig leven lijden, door alsmaar angstvallig met gedachtes in de knoei te zitten wat een buitenlander allemaal voor nadeel kan opleveren.

tanger'73
15-09-10, 16:30
Maar het moet te denken geven...

zekers, denk dat populisme een ziektebeeld is van een democratie.

Slinger
15-09-10, 16:38
zekers, denk dat populisme een ziektebeeld is van een democratie.

Niet te gemakkelijk en te gauw opgeven, hoor. Je kunt nog beter...

moos1
15-09-10, 17:13
Ingezonden stuk van een Zweed:




Zweedse toestanden

EEN LEZER - 14 SEPTEMBER 2010



Op 19 september aanstaande mogen de Zweden naar de stembus. Tommy schreef het volgende over de toestand in zijn land:



The situation in Sweden today from the point of view of someone living in another country is probably that Sweden is a rich country with real democracy.

However that is not the truth. Sweden has one of the highest taxes in the whole world (32% income tax) but the gouverment still cuts down on everything from eldercare, hospital care, school, prisoncare (thats why people only get like 2 years for a murder) and more.





When I was at a hospital in Thailand which is considered a poor country, I finally understood what REAL hospital care is.

And when I bring this up do I often get the answer that its just because I am Swedish and can afford so good hospital care in Thailand, but my wife who is working as an Accountant here gets a hospital card from her work wich she can use to get free hospital care.

I got this card to when I was working in Thailand. A country like Thailand has extremely superior hospital care compared to Sweden. In Thailand ordinary workers pay between 8-12% Tax in Sweden They pay 32%.



Worth to mention is how the Swedish society have assimilated to the "new sweds". For examples in some school they have taken away all meals with pork from the school cafeteria, we are not allowed to sing our national song because its considered "racist" and we are no longer celebrating the last day of school in church wich have been a hundreds of years long tradition in Sweden.



Let me take more examples.



In some areas of Sweden were the muslim population is dominant , women and men are NOT allowed to use the local gyms or pools at the same time.



Another big spit in the face of the Swedish people is that the gouverment pays 75% of the salary to the company owners in Sweden if they hire "new swedes" that just came to Sweden, and as late as today that amount was raised to 80%.

This is both racist and very discriminating to the Swedish workers, because it sends a clear message that it is more important that "new swedes" get jobs than native swedes.



Also Jimmie Åkesson of the SwedenDemocrats revealed about 1 year ago that one of the candidates of the CenterParty in Sweden was a radical muslim named Machmoud Aldebe that wanted to enforce ShariaLaw in Sweden. No one know this untill he confronted Maud Olofsson the leader of the CenterParty who know about it but didn't see a problem with it, soon after that confrontation did Machmoud Aldebe have to leave the CenterParty and in some mysterious way that I can never understand did Nalin Pekgul a kurdish woman who is in the SocialDemocrats party take credit for that.



The leader of the CenterParty Maud Olofsson know about this man's plans to enforce Sharia into Sweden but didn't see a problem with it untill Jimmie Åkesson brought it to media attetion.



The eldercare especially have been a big victim in all of this and that is why we read in the newspapers about elderly who only get A HALF egg for breakfast for example. Illegal and legal immigrants gets free hospital care and free dental care in some parts of Sweden, while elderly without any teeths in their mouth dont get it. That immigrants gets free hospital care is widely known in Sweden and its no secret, however the dental care is not as widely known BUT it has been comming to the light thanks to dentists who speaks out. Just this week a dentist confronted the SocialDemocrats leader Mona Sahlin who basically answered the critic by calling the dentist a bad person who compared elderly with immigrants.



Still Sweden keeps on being the country who takes in the biggest amounts of immigrants based on how big our population is, over 100000 immigrants every year.



There is also a rape epedemic in Sweden, and we have now most rapes per capita in all of Europe. The SwedenDemocrats got a hold of facts that proved what everybody with a brain in their head already know, that immigrants rapes 6 times more than Swedish people (These facts were ONLY based on immigrants NOT born in Sweden, and as you well know many of them get born here too).



The SwedenDemocrats have been demonized by the media in a way that is so drastic that its hard to discribe. They are always called racists of course by the Media. The Media is also always doing their best to disprove facts that the SwedenDemocrats bring up, to make them look bad and racist.



let me take an example.



The SwedenDemocrats leader Jimmie Åkesson wrote an article about the islamisation of Sweden and in it he wrote that there is over 10 muslim terrorist groups in Sweden and he based this from facts that he got from SÄPO(Swedens Security Police).

This was later disproved in another news paper and let me quote what they said word for word so you can see with you own eyes how they operate.

"Jimmie Åkesson told us that there is over 10 muslim terrorists groups in Sweden but thats is a lie! SÄPO doesnt investigate religous groups, however there are som Islamists that are being under watch."



Later on Jimmie Åkesson explained that those Islamists were the Muslim groups he was talking about, and I dont know about you but to me Islamists and radical muslims are the same thing.



This example was to give you an idea of how the media operate in Sweden.



Also last week SwedenDemocrats showed their commercial in the innercity of Sweden before start showin it on TV4 (That they had an agreement with to broadcast their commercial on by the way". Two days after they showed the movie in the inner city of Stockholm TV4 banned it and didn't let it run a single time.



The explanation for this by the boss of TV4 was pretty hard to understand, this is what he said over and over again- A TV commercial reflects both picture, sound and text and its hard to point out exactly whats wrong with it. But those 3 things are so powerful picture, sound and text and this might spread negativity.



Worth to mention is also that the leftis newspaper Aftonbladet wrote in an article that the commercial showed and old lady being attacked by muslim women, but Ii didnt see that in the commerical, did you?



A couple of days later their radio commercial got pulled to with the short explanation that "It had some sharp words" . As a native swed myself i can say that I haven't heard any word in their commercial that can be found to be offensive by any normal person.



With my last words do Ii want to point out that we are not allowed to celebrate the end of school in church no more wich has been as Swedish tradition for hundreds of years, in some schools we are not allowed to sing our national song because its considered RACIST.





Here is a video from Russia in English that sums up the situation in Sweden pretty good http://www.youtube.com/watch?v=469o4GJ_ ... re=related





Thanks for helping me spreading the truth of what happening in the dictator country Sweden.



Het Vrije Volk (http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12107)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
15-09-10, 17:39
Niet te gemakkelijk en te gauw opgeven, hoor. Je kunt nog beter...


Populisten beweren dikwijls zaken die aantoonbaar onjuist zijn. Het uitgangspunt daarbij is mensen bang maken. Dat zijn voorname aspecten bij het populisme. Dat wil echter niet zeggen dat er geen problemen rondom immigratie zijn. Zeker zijn er concrete problemen. Maar het populisme beperkt zich niet tot specifieke stadswijken waar aanwijsbare problemen met immigranten aan de orde zijn, maar betrekt heel Nederland en heel Europa, bij problemen die lokaal liggen.

Vanuit dat perspectief gezien is het gewoon paranoïde waan. Helemaal als populisten zelf geloven in al die angstbeelden die mensen worden voorgehouden. Anderzijds zijn het onbeschrijfelijke klootzakken als men bewust onzin roept uit demagogische overwegingen, alleen maar om stemmen te winnen.

De kern van het populisme is de democratie, zonder democratie geen populisme. Met andere woorden, mochten er problemen zijn met het functioneren van de democratie, dan zie je dat er populistische impulsen doorbreken. Die komen meestal voort uit het onbehaaglijk gevoel van sommige burgers, dat ze eigenlijk niks te vertellen hebben. Dat ze maar eens in de vier jaar naar de stembus moeten en het daarbij blijft. Dat het er toch niet toe doet, ze toch alleen maar dingen doen die de burgers niet bevallen.

Dergelijke sentimenten leiden dan tot de opkomst van populistische bewegingen. Want die bewegingen claimen, dat er zoiets is als een soorte van homogeen, organisch volk. Dat het volk nu verdeeld is over andere partijen, ligt niet aan het volk, maar ligt aan de gemene satanische strategie van de elite, die het volk uit elkaar spelen, daar waar in werkelijkheid het volk een eenheid vormt. Bovendien heeft dat volk ook een politieke wil. En die wil is ook kenbaar en diegenen die die wil kent, is uiteraard de charismatische leider van de populisten. In zekere zin zijn het dus messias c.q. verlossers.

Slinger
15-09-10, 17:45
Populisten beweren dikwijls zaken die aantoonbaar onjuist zijn. Het uitgangspunt daarbij is mensen bang maken. Dat zijn voorname aspecten bij het populisme. Dat wil echter niet zeggen dat er geen problemen rondom immigratie zijn. Zeker zijn er concrete problemen. Maar het populisme beperkt zich niet tot specifieke stadswijken waar aanwijsbare problemen met immigranten aan de orde zijn, maar betrekt heel Nederland en heel Europa, bij problemen die lokaal liggen.

Vanuit dat perspectief gezien is het gewoon paranoïde waan. Helemaal als populisten zelf geloven in al die angstbeelden die mensen worden voorgehouden. Anderzijds zijn het onbeschrijfelijke klootzakken als men bewust onzin roept uit demagogische overwegingen, alleen maar om stemmen te winnen.

De kern van het populisme is de democratie, zonder democratie geen populisme. Met andere woorden, mochten er problemen zijn met het functioneren van de democratie, dan zie je dat er populistische impulsen doorbreken. Die komen meestal voort uit het onbehaaglijk gevoel van sommige burgers, dat ze eigenlijk niks te vertellen hebben. Dat ze maar eens in de vier jaar naar de stembus moeten en het daarbij blijft. Dat het er toch niet toe doet, ze toch alleen maar dingen doen die de burgers niet bevallen.

Dergelijke sentimenten leiden dan tot de opkomst van populistische bewegingen. Want die bewegingen claimen, dat er zoiets is als een soorte van homogeen, organisch volk. Dat het volk nu verdeeld is over andere partijen, ligt niet aan het volk, maar ligt aan de gemene satanische strategie van de elite, die het volk uit elkaar spelen, daar waar in werkelijkheid het volk een eenheid vormt. Bovendien heeft dat volk ook een politieke wil. En die wil is ook kenbaar en diegenen die die wil kent, is uiteraard de charismatische leider van de populisten. In zekere zin zijn het dus messias c.q. verlossers.

Tsjonge, dat is nog eens een politiek-correct antwoord! Hoeveel klasjes van de PvdA heb jij gevolgd?

H.P.Pas
15-09-10, 17:45
Populisten ...

:duim: Niets aan toe te voegen.

H.P.Pas
15-09-10, 17:55
Tsjonge, dat is nog eens een politiek-correct antwoord! Hoeveel klasjes van de PvdA heb jij gevolgd?

Het past naadloos op Christoph Blocher; kennen ze die in de PvdA zo goed ?

super ick
15-09-10, 22:34
Meer xenofobisch en mensen die in plaats van leven een kunstmatig leven lijden, door alsmaar angstvallig met gedachtes in de knoei te zitten wat een buitenlander allemaal voor nadeel kan opleveren.

Teveel wel ja. Als de deur wagenwijd open gezet zou worden is Nederland binnen 20 jaar failliet.

tanger'73
16-09-10, 00:10
Teveel wel ja. Als de deur wagenwijd open gezet zou worden is Nederland binnen 20 jaar failliet.

Nou dat zou wat zijn hoor, als migranten een welvarend en vermogend land als Nederland tot aan de rand van de afgrond zouden brengen.

Soldim
16-09-10, 06:25
Dus een sterke mate aan afgunst.

Is dat niet heel makkelijk veroordeeld? Als een welvarende samenleving opgebouwt is, met wellicht en 5 tot 10 procent van de beroepsbevolking die niet mee deed plotseling een substantiele groep nieuwkomers krijgt waarvan een 20 tot 30 procent niet mee doet lijkt het me niet onlogisch dat er ongemak ontstaat bij een deel van de bevolking.



Zelf denk ik dat mensen wiens hart bij economische en financiële kwesties liggen juist geen populisten volgen.

Ooit een Amerikaanse presidents kandidaat horen praten? En ik geloof dat de belangrijkste punten in Amerikaanse verkiezingen altijd financieel/economisch zijn.

super ick
16-09-10, 08:37
Nou dat zou wat zijn hoor, als migranten een welvarend en vermogend land als Nederland tot aan de rand van de afgrond zouden brengen.

Dat zou zeker wat zijn. Denk jij dat dat niet mogelijk is?

Dat bij onbeperkte immigratie de druk op onderwijs, gezondheidszorg en uitkeringen zo groot wordt dat e.e.a. onbetaalbaar wordt.

Laten WE ONZE energie eerst in de mensen steken die er al zijn. Vorige maand een stuk gelezen over de 'generaal pardonners'. Ik dacht dat het de gemeente Utrecht was die bijgehouden had hoe ze er voor stonden. Dat was niet best.

Als immigratie synoniem staat voor meer uitkeringen, meer subsidies en meer criminaliteit, ja dan moet je wel erg politiek correct zijn om ervoor te blijven pleiten.

Soldim
16-09-10, 09:21
Als immigratie synoniem staat voor meer uitkeringen, meer subsidies en meer criminaliteit, ja dan moet je wel erg politiek correct zijn om ervoor te blijven pleiten.

Ook als het tegelijkertijd synoniem staat voor meer talent en meer werkwilligen?

Typisch rechts, alleen de nadelen benadrukken en dan een conclussie willen trekken. Achterbaks, en laag bij de grond.

Seif
16-09-10, 09:31
Ook als het tegelijkertijd synoniem staat voor meer talent en meer werkwilligen?

Typisch rechts, alleen de nadelen benadrukken en dan een conclussie willen trekken. Achterbaks, en laag bij de grond.

Als men meer selectief was geweest in de toelating, zoals in Amerika, Canada en Australie, dan hadden we netto meer talent en werkwilligen in Nederland gehad. Maar helaas, de immigratie uit Marokko en Turkije is netto negatief geweest voor Nederland.

mark61
16-09-10, 09:40
Ook als het tegelijkertijd synoniem staat voor meer talent en meer werkwilligen?

Typisch rechts, alleen de nadelen benadrukken en dan een conclussie willen trekken. Achterbaks, en laag bij de grond.

Vooral als je bedenkt wie dat destijds bedacht heeft, ongeschoolden werven omdat dat ze wel goedkoop leek. En dan de bijkomende kosten op de samenleving afwentelen.

mark61
16-09-10, 09:42
Als men meer selectief was geweest in de toelating, zoals in Amerika, Canada en Australie, dan hadden we netto meer talent en werkwilligen in Nederland gehad. Maar helaas, de immigratie uit Marokko en Turkije is netto negatief geweest voor Nederland.

Men was selectief. Ze moesten vooral niet hoogopgeleid zijn en/of een vreemde taal spreken. En dan achteraf gaan klagen over de gevolgen. Altijd lachen met 'rechts'.

Hoe bereken je de netto-opbrengst van immigratie? Ik heb tot nu toe alleen een berekening van de kosten gezien, niet van de opbrengsten. Wat brengt een mens eigenlijk op? Jij, ik? :hihi:

Het bracht in ieder geval op, destijds, dat de loonkosten gedrukt werden en de produktie kon worden verhoogd, anders hadden ze het vast niet gedaan, ervanuit gaande dat we het over verstandige ondernemers hebben.

HaasHaas
16-09-10, 09:48
het is gewoon een europese trend aan het worden. overgewaaid uit amerika uit het bush-tijdperk en diens nationalistische strijd-jargon.
rechtse populistische lieden anticiperen op retro-feelings die een hemels blank europa in den hoofden moeten geven. ze gaan over lijken om aan de macht te komen.

Seif
16-09-10, 09:48
Men was selectief. Ze moesten vooral niet hoogopgeleid zijn en/of een vreemde taal spreken. En dan achteraf gaan klagen over de gevolgen. Altijd lachen met 'rechts'.

Hoe bereken je de netto-opbrengst van immigratie? Ik heb tot nu toe alleen een berekening van de kosten gezien, niet van de opbrengsten. Wat brengt een mens eigenlijk op? Jij, ik? :hihi:

Het bracht in ieder geval op, destijds, dat de loonkosten gedrukt werden en de produktie kon worden verhoogd, anders hadden ze het vast niet gedaan, ervanuit gaande dat we het over verstandige ondernemers hebben.

Dat klopt natuurlijk wel. Maar men had meer selectief moeten zijn met een langetermijnvisie. Al die fabrieksarbeid is uiteindelijk toch naar de lagelonenlanden gegaan. En dat had men toen al kunnen zien aankomen.

Overigens zal bij mij persoonlijk een kosten-batenanalyse zeer ongunstig uitvallen. Ik ben min of meer in overheidsdienst, en produceer niets tastbaars. :)

mark61
16-09-10, 10:19
Dat klopt natuurlijk wel. Maar men had meer selectief moeten zijn met een langetermijnvisie. Al die fabrieksarbeid is uiteindelijk toch naar de lagelonenlanden gegaan. En dat had men toen al kunnen zien aankomen.

Overigens zal bij mij persoonlijk een kosten-batenanalyse zeer ongunstig uitvallen. Ik ben min of meer in overheidsdienst, en produceer niets tastbaars. :)

Ja, dat was het zotte. Ik schat dat binnen tien jaar na het begin van de werving de lowtech industrie werd verplaatst, eerst naar de landen waar de immigranten vandaan kwamen, Marokko en notably Tunesië, en toen verder weg naar het eh natuurlijke laagste punt. We zitten nu in Bangladesh en Cambodja, lager kan niet. Na ja dit gaat over textiel.

Achteraf zien we altijd goed hoe dom ze toen waren, maja, in hindsight is het altijd makkelijk praten. Niemand die dat toen zag, in heel Europa niet.

Daar heb je het gedonder al. Je hebt niet toevallig een dubbele nationaliteit? :D

knuppeltje
16-09-10, 10:32
Als men meer selectief was geweest ...

Volgens mij was men dat al met het werven uit Marokko en Turkijen. Men wilde juist ongeschoolden voor het vuile werk dat allo's niet meer wilden doen.

Seif
16-09-10, 11:19
Volgens mij was men dat al met het werven uit Marokko en Turkijen. Men wilde juist ongeschoolden voor het vuile werk dat allo's niet meer wilden doen.

Aanvankelijk was het aantal 'gastarbeiders' helemaal niet zo groot. Hoeveel zouden het er zijn geweest? Enkele tienduizenden? Dat is als samenleving nog wel te behappen. Als men niet zo massaal partners uit Marokko/Turkije had geimporteerd, dan hadden we waarschijnlijk nooit van Geert Wilders gehoord. Op mijn oude adres woonde er een Marokkaanse man in de straat die tot 3 keer toe een vrouw uit Marokko heeft gehaald, en er kinderen mee heeft gekregen.

knuppeltje
16-09-10, 11:49
Aanvankelijk was het aantal 'gastarbeiders' helemaal niet zo groot. Hoeveel zouden het er zijn geweest? Enkele tienduizenden? Dat is als samenleving nog wel te behappen. Als men niet zo massaal partners uit Marokko/Turkije had geimporteerd, dan hadden we waarschijnlijk nooit van Geert Wilders gehoord. Op mijn oude adres woonde er een Marokkaanse man in de straat die tot 3 keer toe een vrouw uit Marokko heeft gehaald, en er kinderen mee heeft gekregen.

Ik heb daar de getallen niet over. Als mensen gebruik maken van humanitaire wetgeving, moet Wilders niet collectief die mensen gaan aanvallen zoals hij dat constant deed en doet met oneigenlijke argumenten. Nou ja, zeg maar nonargumenten, want zolang iedereen zich aan de wet houdt, maakt hun geloof niets uit.
Dan moet hij maar de VVD en al rechts daarop aanspreken omdat die de deur uit louter winstbejag wagenwijd hebben opengezet destijds, en ook hebben laten openstaan, als hij die wetgeving verkeerd vind. Vanaf het moment dat die oengeschoolden niet meer zo nodig waren, omdat de winst ervan wegviel, draaide rechts weer helemaal om. Zal wel met onze koopmansgeest te maken hebben.
Maar het aantal importbruiden is blijkbaar de laatste jaren drastisch verminderd, dus daar hoeft wilders niet bang meer voor te zijn.
Maar goed, we hebben pas bij P&W van een rechtse mongool gehoord dat die verschrikkelijk PvdA in drie à vier kabinetten, waarvan ze niet eens in alle gevallen de grootste partij was, in deze meer kapot heeft gemaakt dan andere partijen in zeven kabinetten.
En met de ergste van die zogenaamde oude eliten-partijen wil Wilders nu maar al te graag op dat verderfelijke pluche gaan plakken.
Als we hem nu moeten geloven dan. Doe ik dus nog steeds niet. Voor hem wordt het zijn finest hour als Verhagen, al dan niet geholpen door de dissidenten, toch voor het zover komt er de stekker uittrekt.

Soldim
16-09-10, 11:52
Als men meer selectief was geweest in de toelating, zoals in Amerika,

Ooit in Zuid-Californie rond gelopen?

tanger'73
16-09-10, 15:46
Is dat niet heel makkelijk veroordeeld? Als een welvarende samenleving opgebouwt is, met wellicht en 5 tot 10 procent van de beroepsbevolking die niet mee deed plotseling een substantiele groep nieuwkomers krijgt waarvan een 20 tot 30 procent niet mee doet lijkt het me niet onlogisch dat er ongemak ontstaat bij een deel van de bevolking.



Ooit een Amerikaanse presidents kandidaat horen praten? En ik geloof dat de belangrijkste punten in Amerikaanse verkiezingen altijd financieel/economisch zijn.


a) Als louter 20 à 30% van het totaal niet meedoet, maar de rest wel. Dan neigt het nog steeds naar populisme en vreemdelingenhaat.

b) In Amerika is iedereen immigrant en die kermis daar spreekt voorzich.

tanger'73
16-09-10, 15:59
Dat zou zeker wat zijn. Denk jij dat dat niet mogelijk is?

Dat bij onbeperkte immigratie de druk op onderwijs, gezondheidszorg en uitkeringen zo groot wordt dat e.e.a. onbetaalbaar wordt.


Als immigratie synoniem staat voor meer uitkeringen, meer subsidies en meer criminaliteit, ja dan moet je wel erg politiek correct zijn om ervoor te blijven pleiten.

Ja hoor, de concurrentiepositie van Nederland en haar handelsbalans en bruto nationaal produkt worden door de buitenlanders op den duur om zeep geholpen. De economische crisis is de schuld van de buitenlanders en de moslims. Zo, wist niet dat ook jij zo makkelijk te beïnvloeden was?

Uitkeringen zijn niet in het leven geroepen voor uitsluitend buitenlanders, maar iedereen die daar recht op heeft. WW, is bijvoorbeeld een werknemersverzekering, waar werknemers zelf garant staan voor eventuele werkloosheid op den duur. Als verder het geld op is, is het gewoon op. Maar het idee hebben dat dat dan de schuld van de buitenlanders is, is tamelijk bekrompen. Op die manier hebben buitenlanders overal de schuld aan.

tanger'73
16-09-10, 16:09
Vooral als je bedenkt wie dat destijds bedacht heeft, ongeschoolden werven omdat dat ze wel goedkoop leek. En dan de bijkomende kosten op de samenleving afwentelen.


Nou die mensen van destijds, zijn vlak voor de automatisering en modernisering van arbeidsprocessen grotendeels allemaal gepensioneerd of arbeidsongeschikt geraakt. Die hebben hun beste tijd grotendeels gehad. Kijk liever naar nu, waar migrantenkinderen die hoofdzakelijk hier geboren zijn en geschoold, ondanks dat haast in hetzelfde schuitje verkeren als destijds. Waar opvalt dat diens ouders het destijds kwa werkgelegenheid stukken beter hadden.

moos1
16-09-10, 17:49
Uitkeringen koppelen aan arbeidsverleden.
Dan is die instroom zo afgelopen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hatert
16-09-10, 18:28
woensdag 15 september 2010 door Ben Knapen

Tussen hysterie en gemoedelijkheid

Het buitenlandse gevaar begint ineens hele volkeren te verenigen. Of het nu Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk of Spanje betreft – immigratie wordt ineens een onderwerp van grensoverschrijdende koortsachtigheid.

Nu is immigratie op zichzelf altijd al wel een gevoelig punt geweest, maar zelden overal tegelijk in dezelfde heftigheid. Volgens een Harris-onderzoek vindt 67 procent van de Britten hun land een „slechtere plek om te leven” door de immigratie, in Frankrijk vindt 48 procent dat de buitenlanders een negatieve invloed hebben op de economie, in Duitsland 44 procent. Overal vindt een meerderheid dat de lonen onder druk staan door de komst van buitenlanders.

Dankzij een prijzenswaardig initiatief van het NOS Journaal om ook eens verslag te doen vanuit het Europees Parlement konden ook Nederlandse televisiekijkers zien hoe Europese geesten zich scheiden. Roemenen en Polen staan daar wat beteuterd aan de zijlijn, de gearriveerde democratieën bieden een speelveld aan verbeten polarisatie tussen ‘nette mensen’ en ‘xenofoben’.

Omdat het om sentimenten gaat, levert de discussie overal dezelfde kakofonie op. In Duitsland bijvoorbeeld daalt de instroom van Turken al tien jaar, maar dat doet er helemaal niet toe. Het voelt kennelijk niet zo. In een tijdperk waarin psychologie zoveel belangrijker is dan ideologie, zijn het de gevoelens die tellen. Criminologen met hun veiligheidsstatistieken weten ervan mee te praten, de weermannen en -vrouwen zijn bij guur weer ook allang overgeschakeld van temperatuur naar gevoelstemperatuur.

Aan de opkomst van charismatische populisten kan de koortsachtigheid rondom het onderwerp immigratie ook niet liggen. De meest besproken Duitse immigratiecriticus Thilo Sarrazin heeft de uitstraling van een aluminium lantaarnpaal op klaarlichte dag.

Op zichzelf is er ook weinig nieuws dat de plotselinge opwinding verklaart. In de meeste oude Europese landen heeft immigratie er geleidelijk aan toe geleid dat menig autochtone bewoner in zijn of haar volksbuurtje is blijven wonen en ondertussen toch tot de ontdekking kwam dat men in een vreemd land terecht was gekomen. Maar dat is al lang zo. In een stad als Leeds is de meerderheid van de bevolking binnenkort afkomstig uit derdewereldlanden.

Ook de islam als pijnpunt is al jaren oud. Het blijft voor Europeanen en Amerikanen een vreemde religie en hoe ijveriger immigranten werk maken van de islam, hoe meer ze de illusie verstoren dat de nieuwkomers zich wel zullen aanpassen. Elke nieuwe moskee naar architectuurrecept van de Efteling in een West-Europees landschap verstoort opnieuw deze illusie. Dus zeiden de Zwitsers en masse: weg ermee.

Waarom dan nu die koortsachtige gelijktijdigheid? Misschien is het toeval, omdat ons aller binnenland – New York – een akkefietje uitvecht over een moskee. Akkefietjes worden in google-land nu eenmaal heuse mediagolven.

Maar waarschijnlijker is dat alle westerse landen op het ogenblik te maken hebben met collectieve verarming. Overal hebben overheden grote tekorten, overal staat de verzorgingsstaat onder druk, overal staan vertrouwde arrangementen ter discussie. Immigratie maakt verzorgingsarrangementen kwetsbaarder. Nu dreigt dat pas echt voelbaar te gaan wringen in de verzorgingsstaten. En met dank aan de financiële crisis dus ook overal min of meer tegelijk.

Allicht zijn er allerlei feiten die hier haaks op staan. Geen sociaal-economisch onderzoek van betekenis of het berekent hoe afhankelijk we van immigratie zijn voor toekomstige bedrijvigheid, voor de zorg. Maar helaas, het gaat om ‘het gevoel’.

Het meest bizarre blijft hierbij die discrepantie tussen alle hysterie wanneer je een tv aanzet en de eigen werkelijkheid. Het ene moment maak je een praatje met een vrouw met hoofddoek en het andere moment zet je de tv aan en hoor je iemand zeggen dat het eigenlijk oorlog is tussen de islam en het Westen. Hoe rijmt de individuele normaliteit met de collectieve opwinding?

Een spannend antwoord komt van een recent essay van de filosoof Byung-Chul Han, een Koreaan die doceert in Karlsruhe. Vandaar de titel in het Duits Müdigkeitsgesellschaft, de Vermoeidheidssamenleving. Hij maakt in dit dunne boekje korte metten met alle hoogdravende analyses over de islam en hoe die een schisma tussen autoritaire en democratische mensbeelden heeft bewerkstelligd. Hans analyse: we hebben geen serieuze vijanden meer, we zijn vrij en kunnen met een positieve instelling, met motivatie onszelf ontplooien. Dat leren we op school, dat staat in alle hulpboekjes, dat hoort bij alle teambuilding en wat dies meer zij.

Onze vijanden zijn hiermee niet meer allerlei duistere ideologieën of kwaadwillende dictators. Onze vijanden zitten in onszelf. De stress, de burn-out, de depressie, het narcisme – dát zijn onze vijanden in dit neurosetijdperk. Maar tegelijkertijd weten we daarmee geen raad en klampen ons vast aan collectieve vijandbeelden. Dat verzacht de innerlijke spanningen en vermindert de druk. De google- en YouTube-golven helpen hierbij een handje. Alleen daarom kan een malloot uit Florida met een eventuele koranverbranding zijn mondiale famemomentje pikken.

Maar het is, aldus Han, dus niets anders dan placebovijandschap. Het hoofddoekje, het gebrek aan taalvaardigheid, de gewelddadige mores onder sommige immigranten – dat kennen we allemaal al decennia. Het is ons eigenlijk helemaal niet vreemd meer. Onze grootste angst, aldus Han, is eigenlijk dat niets ons meer vreemd voorkomt, dat we van het ‘vreemde’ zijn beroofd.

Geheel in de geest van de moderne maatschappijwetenschappen stopt Han behoorlijk wat neuro-inzichten in zijn opstel. De suggestie van een verbinding tussen de financiële crisis en de collectieve westerse oprisping tegen immigratie is hem waarschijnlijk dan ook te triviaal.

Maar dat er iets wringt tussen de mediahysterie en het gemoedelijke gemak van het multiculti op straat, moet je hem nageven.


NRC

Don Pepe
16-09-10, 18:49
woensdag 15 september 2010 door Ben Knapen

Tussen hysterie en gemoedelijkheid

Het buitenlandse gevaar begint ineens hele volkeren te verenigen. Of het nu Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk of Spanje betreft – immigratie wordt ineens een onderwerp van grensoverschrijdende koortsachtigheid.

Nu is immigratie op zichzelf altijd al wel een gevoelig punt geweest, maar zelden overal tegelijk in dezelfde heftigheid. Volgens een Harris-onderzoek vindt 67 procent van de Britten hun land een „slechtere plek om te leven” door de immigratie, in Frankrijk vindt 48 procent dat de buitenlanders een negatieve invloed hebben op de economie, in Duitsland 44 procent. Overal vindt een meerderheid dat de lonen onder druk staan door de komst van buitenlanders.

Dankzij een prijzenswaardig initiatief van het NOS Journaal om ook eens verslag te doen vanuit het Europees Parlement konden ook Nederlandse televisiekijkers zien hoe Europese geesten zich scheiden. Roemenen en Polen staan daar wat beteuterd aan de zijlijn, de gearriveerde democratieën bieden een speelveld aan verbeten polarisatie tussen ‘nette mensen’ en ‘xenofoben’.

Omdat het om sentimenten gaat, levert de discussie overal dezelfde kakofonie op. In Duitsland bijvoorbeeld daalt de instroom van Turken al tien jaar, maar dat doet er helemaal niet toe. Het voelt kennelijk niet zo. In een tijdperk waarin psychologie zoveel belangrijker is dan ideologie, zijn het de gevoelens die tellen. Criminologen met hun veiligheidsstatistieken weten ervan mee te praten, de weermannen en -vrouwen zijn bij guur weer ook allang overgeschakeld van temperatuur naar gevoelstemperatuur.

Aan de opkomst van charismatische populisten kan de koortsachtigheid rondom het onderwerp immigratie ook niet liggen. De meest besproken Duitse immigratiecriticus Thilo Sarrazin heeft de uitstraling van een aluminium lantaarnpaal op klaarlichte dag.

Op zichzelf is er ook weinig nieuws dat de plotselinge opwinding verklaart. In de meeste oude Europese landen heeft immigratie er geleidelijk aan toe geleid dat menig autochtone bewoner in zijn of haar volksbuurtje is blijven wonen en ondertussen toch tot de ontdekking kwam dat men in een vreemd land terecht was gekomen. Maar dat is al lang zo. In een stad als Leeds is de meerderheid van de bevolking binnenkort afkomstig uit derdewereldlanden.

Ook de islam als pijnpunt is al jaren oud. Het blijft voor Europeanen en Amerikanen een vreemde religie en hoe ijveriger immigranten werk maken van de islam, hoe meer ze de illusie verstoren dat de nieuwkomers zich wel zullen aanpassen. Elke nieuwe moskee naar architectuurrecept van de Efteling in een West-Europees landschap verstoort opnieuw deze illusie. Dus zeiden de Zwitsers en masse: weg ermee.

Waarom dan nu die koortsachtige gelijktijdigheid? Misschien is het toeval, omdat ons aller binnenland – New York – een akkefietje uitvecht over een moskee. Akkefietjes worden in google-land nu eenmaal heuse mediagolven.

Maar waarschijnlijker is dat alle westerse landen op het ogenblik te maken hebben met collectieve verarming. Overal hebben overheden grote tekorten, overal staat de verzorgingsstaat onder druk, overal staan vertrouwde arrangementen ter discussie. Immigratie maakt verzorgingsarrangementen kwetsbaarder. Nu dreigt dat pas echt voelbaar te gaan wringen in de verzorgingsstaten. En met dank aan de financiële crisis dus ook overal min of meer tegelijk.

Allicht zijn er allerlei feiten die hier haaks op staan. Geen sociaal-economisch onderzoek van betekenis of het berekent hoe afhankelijk we van immigratie zijn voor toekomstige bedrijvigheid, voor de zorg. Maar helaas, het gaat om ‘het gevoel’.

Het meest bizarre blijft hierbij die discrepantie tussen alle hysterie wanneer je een tv aanzet en de eigen werkelijkheid. Het ene moment maak je een praatje met een vrouw met hoofddoek en het andere moment zet je de tv aan en hoor je iemand zeggen dat het eigenlijk oorlog is tussen de islam en het Westen. Hoe rijmt de individuele normaliteit met de collectieve opwinding?

Een spannend antwoord komt van een recent essay van de filosoof Byung-Chul Han, een Koreaan die doceert in Karlsruhe. Vandaar de titel in het Duits Müdigkeitsgesellschaft, de Vermoeidheidssamenleving. Hij maakt in dit dunne boekje korte metten met alle hoogdravende analyses over de islam en hoe die een schisma tussen autoritaire en democratische mensbeelden heeft bewerkstelligd. Hans analyse: we hebben geen serieuze vijanden meer, we zijn vrij en kunnen met een positieve instelling, met motivatie onszelf ontplooien. Dat leren we op school, dat staat in alle hulpboekjes, dat hoort bij alle teambuilding en wat dies meer zij.

Onze vijanden zijn hiermee niet meer allerlei duistere ideologieën of kwaadwillende dictators. Onze vijanden zitten in onszelf. De stress, de burn-out, de depressie, het narcisme – dát zijn onze vijanden in dit neurosetijdperk. Maar tegelijkertijd weten we daarmee geen raad en klampen ons vast aan collectieve vijandbeelden. Dat verzacht de innerlijke spanningen en vermindert de druk. De google- en YouTube-golven helpen hierbij een handje. Alleen daarom kan een malloot uit Florida met een eventuele koranverbranding zijn mondiale famemomentje pikken.

Maar het is, aldus Han, dus niets anders dan placebovijandschap. Het hoofddoekje, het gebrek aan taalvaardigheid, de gewelddadige mores onder sommige immigranten – dat kennen we allemaal al decennia. Het is ons eigenlijk helemaal niet vreemd meer. Onze grootste angst, aldus Han, is eigenlijk dat niets ons meer vreemd voorkomt, dat we van het ‘vreemde’ zijn beroofd.

Geheel in de geest van de moderne maatschappijwetenschappen stopt Han behoorlijk wat neuro-inzichten in zijn opstel. De suggestie van een verbinding tussen de financiële crisis en de collectieve westerse oprisping tegen immigratie is hem waarschijnlijk dan ook te triviaal.

Maar dat er iets wringt tussen de mediahysterie en het gemoedelijke gemak van het multiculti op straat, moet je hem nageven.

NRC

Ik heb in het verleden veel priksels van jou gelezen onder diverse nick's en in veel gevallen druipt jouw frustatie en haat tegen onze (nederlandse/westerse) samenleving er van af. Dat is heel erg (godzijdank behoor jij tot een kleine minderheid). Maar met jouw visie op onze maatschappij en jouw visie op onze multiculturele verhoudingen alhier, zou jij het dan ook niet wenselijk vinden dat de instroom van andere culturen zou worden beperkt en dat we hier in dit land vooral onze energie steken om de onderlinge verhoudingen en de opgebouwde achterdocht om te buigen naar meer tolerantie en begrip en uiteindelijk naar een samenleving waar we ons allemaal thuisvoelen en mischien zelf ook allemaal nederlander voelen, los van onze achtergrond? Denk je niet dat zoiets mogelijk moet zijn als we ons daar allemaal voor inspannen. Inclusief jouw persoontje!?

Hatert
16-09-10, 19:35
Ik heb in het verleden veel priksels van jou gelezen onder diverse nick's en in veel gevallen druipt jouw frustatie en haat tegen onze (nederlandse/westerse) samenleving er van af. Dat is heel erg (godzijdank behoor jij tot een kleine minderheid). Maar met jouw visie op onze maatschappij en jouw visie op onze multiculturele verhoudingen alhier, zou jij het dan ook niet wenselijk vinden dat de instroom van andere culturen zou worden beperkt en dat we hier in dit land vooral onze energie steken om de onderlinge verhoudingen en de opgebouwde achterdocht om te buigen naar meer tolerantie en begrip en uiteindelijk naar een samenleving waar we ons allemaal thuisvoelen en mischien zelf ook allemaal nederlander voelen, los van onze achtergrond? Denk je niet dat zoiets mogelijk moet zijn als we ons daar allemaal voor inspannen. Inclusief jouw persoontje!?

Mijn droom is dat alle Marokkanen terug gaan naar hun eigen land. Dat ze de wens van de meerderheid van de Nederlanders respecteren.

Slinger
16-09-10, 19:45
Mijn droom is dat alle Marokkanen terug gaan naar hun eigen land. Dat ze de wens van de meerderheid van de Nederlanders respecteren.

Dat is helemaal niet de wens van de Nederlanders. De haters mogen wel weg.

fisherman1969
16-09-10, 20:10
Mijn droom is dat alle Marokkanen terug gaan naar hun eigen land. Dat ze de wens van de meerderheid van de Nederlanders respecteren.

Jou droom door haat verziekt !
Nou de meerderheid van de Nederlanders ziet graag het : opruiende ,rondhangende , niets doende op alles kritiek hebbende , fuck vingertjes omhoogstekende , vrouwen en meisjes het woordje hoer toe sissen ,jattende en stelende op snelle lawaai en stank verspreidende brommers rondscheurende tuig ,ongeacht wie of wat het zijn .VERTREKKEN .
:zwaai:

aboenoeh
16-09-10, 20:26
Jou droom door haat verziekt !

Nou de meerderheid van de Nederlanders ziet graag het : opruiende ,rondhangende , niets doende op alles kritiek hebbende , fuck vingertjes omhoogstekende , vrouwen en meisjes het woordje hoer toe sissen ,jattende en stelende op snelle lawaai en stank verspreidende brommers rondscheurende tuig ,ongeacht wie of wat het zijn .VERTREKKEN .

:zwaai:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

fischerman sssssssst wij blijven hier:hihi::hihi::hihi::hihi:
en ja ik haat uw soort
al goed dat de meerderheid van de europeanen de islam respecteren en al dan niet omarmen
dus crepeer
met uw haat te posten op forums zul je het tij niet doen keren:D:D:D
:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Don Pepe
16-09-10, 20:32
Mijn droom is dat alle Marokkanen terug gaan naar hun eigen land. Dat ze de wens van de meerderheid van de Nederlanders respecteren.

Jouw droom respecteer ik en jouw mening dat de meerderheid van de autochtone nederlanders alle Marokkanen het liefst zien vertrekken laat ik voor wat ie is.

Maar dromen leidt tot niets. Vroeger droomde ik weleens dat ik de trotste bezitter was van een riante strandvilla, met een grote jacht aan mijn eigen aanlegsteiger, de duurste Porsche voor de deur en bij mijn zwembad de mooiste meisjes die allemaal smachten om door mij geliefkoosd te worden. :wink:
Maar dromen zijn niet de werkelijkheid. De werkelijkheid is dat we hier in Nederland een hele grote minderheid hebben van alochtone mensen die nu en in de toekomst deel zullen uitmaken van onze samenleving. Verreweg de meesten van deze groep delen niet jouw droom en willen gewoon in Nederland blijven omdat dit hun (nieuwe) thuis is en het is aan ons allen om daar iets goeds van te maken. Er is sinds Fortuin veel veranderd. Relatieve tolerantie heeft plaatsgemaakt voor achterdocht en vooroordelen. Dat moet weer veranderen. Dat is een gezamelijk belang van ons allemaal en voor onze (toekomstige) kinderen. Het is onze verantwoordelijkheid om dat te bewerkstelligen. Daar mag jij je ook niet aan onttrekken. Haat en boosheid zijn daarbij slechte raadgevers.

Hatert
16-09-10, 23:23
Hier blijven levert gezeur op, allemaal teruggaan levert ook gezeur op. Wat is het probleem?

Het probleem zit in de westerling zelf. De westerling is onzeker. De westerling probeert zijn onzekerheid te overwinnen door de vreemdeling te willen beheersen en te manipuleren.

Ze hebben ons vlees en onze botten voor de lopende band nodig, onze software (cultuur, geloof etc...) willen ze vervangen door de westerse plundervirussoftware, en onze ziel willen ze vermoorden.

H.P.Pas
16-09-10, 23:51
Mijn droom is dat alle Marokkanen terug gaan naar hun eigen land.

:jammer: Dat is Tea-Party feeling; het wordt epidemisch.

sidi bibi
17-09-10, 02:57
Vooral als je bedenkt wie dat destijds bedacht heeft, ongeschoolden werven omdat dat ze wel goedkoop leek. En dan de bijkomende kosten op de samenleving afwentelen.

Er was destijds vraag naar ongeschoolden omdat bijna al het werk ongeschoold was, werd ook gewoon door Nederlanders gedaan. Had niks met goedkoop te maken, gastarbeiders waren duurder omdat de werkgever verantwoordelijk was voor huisvesting en eens per jaar de reis betaalde naar land van herkomst. Later, met de komst van de spontanen, mensen die illegaal kwamen liep het uit de hand. Daar werd misbruik van gemaakt omdat de werkgever daar niet verantwoordelijk voor was, links voor verblijfstatussen zorgde, huisjesmelkerij begon, uitbuiting door zwart werken.
Die gastarbeid werkte voor Spanjaarden, Portugezen en Italianen perfect, die landen slaagden erin in eigen land bestaansmogelijkheden op te bouwen. Wat een land als Marokko tot op de dag van vandaag nog niet gelukt is.
Qua industrie verdween alleen de textielindustrie en leerindustrie, de rest bleef, automatisering volgde, opgaan in multinationals, chemie bv.
Huisvesting voor buitenlanders liep uiteraard niet volgens hedendaagse normen, de eersten die kwamen kwam precies in de tijd dat de naoorlogse geboortegolf de huwbare leeftijd bereikte en zelf naar huisvesting zocht, wat er toen helemaal niet was. Grootschaligheid van landbouw door ruilverkavelingen en vrijkomen van ongeschoolde landbouwers speelde ook een rol.

super ick
17-09-10, 08:46
Ook als het tegelijkertijd synoniem staat voor meer talent en meer werkwilligen?

Typisch rechts, alleen de nadelen benadrukken en dan een conclussie willen trekken. Achterbaks, en laag bij de grond.

Heeft helemaal niets met rechts te maken.
Wat jij doet is laag bij de grond.
Het is een feit dat er hoofdzakelijk laag- of niet opgeleiden binnen zijn gehaald/gekomen. Dat is geen talent.
Die zitten nu, verhoudingsgewijs, na tientallen jaren nog steeds in een achterstandspositie. Dus met die werkwilligheid valt het ook reuze tegen.

Maar blijven liegen en problemen ontkennen. Dat is precies het fundament van de PVV.

sidi bibi
17-09-10, 10:09
Heeft helemaal niets met rechts te maken.
Wat jij doet is laag bij de grond.
Het is een feit dat er hoofdzakelijk laag- of niet opgeleiden binnen zijn gehaald/gekomen. Dat is geen talent.
Die zitten nu, verhoudingsgewijs, na tientallen jaren nog steeds in een achterstandspositie. Dus met die werkwilligheid valt het ook reuze tegen.

Maar blijven liegen en problemen ontkennen. Dat is precies het fundament van de PVV.

Een achterstand die niet ingehaald wordt door de Marokkaanse overheidsdoctrine. Waarom zou je je Nederlander moeten voelen, waarom zou je elders een toekomst opbouwen, de grote heilstaat verwacht je. Elke dag opnieuw gaat dat hier in de media, het grote superieure volk, de grote Big Papas die dat voor elkaar gaan krijgen.. Elke dag die Sahara, Tindouf enz, de wereld tegen ons. Ooit een land in de wereld gezien die zich zo bezighoudt met onderdanen in het buitenland, krampachtig probeert die grip in stand te houden ?
De werkelijkheid is anders, een nationale solidariteit bestaat helemaal niet, ordinaire hebzucht, egoïsme, macht en status is alles wat de klok slaat. Een adviesburo voor remigranten zag ik van de week, zelfs dat kunnen ze niet, buitenlanders settelen zich hier zonder enige moeite.

tanger'73
17-09-10, 11:58
Dat is precies het fundament van de PVV.

Een fundament dat jij zonder enkele twijfel deelt. Heerlijk verhelderend ben je wel. Niet dat het mij wat uitmaakt hoor.

knuppeltje
17-09-10, 12:17
Heeft helemaal niets met rechts te maken.
Wat jij doet is laag bij de grond.
Het is een feit dat er hoofdzakelijk laag- of niet opgeleiden binnen zijn gehaald/gekomen. Dat is geen talent.
Die zitten nu, verhoudingsgewijs, na tientallen jaren nog steeds in een achterstandspositie. Dus met die werkwilligheid valt het ook reuze tegen.


Degene die laag bij de grond doet ben jij.

Ze werden hier destijds naartoe gehaald omdat ze laaggeschoold en heel goedkoop waren en dus laagbetaald het vuile werk konden doen.

Ook voor hen die die laaggeschoolden hier naartoe haalden kon het duidelijk zijn dat die ongechoolden nooit of te nimmer massaal zouden terugkeren. Er was in het thuisland nooit of te nimmer dat te verdienen als hier, hoe onderbetaald ze hier ook werden.

Wie de lusten wil, moet ook de lasten dragen.
Destijds vond geen enkele partij in Nederland het correct om iedereen zijn uitkering af te pakken die niet elk werk aannam dat voorgeschoteld werd, en dat is nog zo.

Alleen zogenaamde allo's het land uitzetten wegens de vermeende bijhorende luiheid is hypocriet - als je er niet meteen alle luie auto's meestuurt.

tanger'73
17-09-10, 12:21
Destijds vond geen enkele partij in Nederland het correct om iedereen zijn uitkering af te pakken die niet elk werk aannam dat voorgeschoteld werd, en dat is nog zo.

tegenwoordig is dat ietsje anders.

knuppeltje
17-09-10, 12:26
tegenwoordig is dat ietsje anders.

Ja, ietsie pietsie, that's it.

tanger'73
17-09-10, 12:29
Ja, ietsie pietsie, that's it.

Afgezien van dat letterlijk uitkering afpakken als je tegenwoordig niet ingaat op een aanbod op een baan, heb je gelijk. Alhoewel banen op een hand te tellen zijn voor die lui.

knuppeltje
17-09-10, 12:33
Afgezien van dat letterlijk uitkering afpakken als je tegenwoordig niet ingaat op een aanbod op een baan, heb je gelijk. Alhoewel banen op een hand te tellen zijn voor die lui.

Je zou bijna zeggen helaas. Maar het zou beter zijn geweest als ze op school hun best hadden gedaan.

Vies vuil werk is voor niemand goed.

tanger'73
17-09-10, 12:53
Vies vuil werk is voor niemand goed.

Het scheppen van putjes en een baan bij de stadsreiniging als voorbeeld, zijn anders wereldbanen. Vies, vuil werk kom je in Nederland sporadisch tegen, misschien op de wallen of in een bordeel?

super ick
17-09-10, 13:02
Een achterstand die niet ingehaald wordt door de Marokkaanse overheidsdoctrine. Waarom zou je je Nederlander moeten voelen, waarom zou je elders een toekomst opbouwen, de grote heilstaat verwacht je. Elke dag opnieuw gaat dat hier in de media, het grote superieure volk, de grote Big Papas die dat voor elkaar gaan krijgen.. Elke dag die Sahara, Tindouf enz, de wereld tegen ons. Ooit een land in de wereld gezien die zich zo bezighoudt met onderdanen in het buitenland, krampachtig probeert die grip in stand te houden ?
De werkelijkheid is anders, een nationale solidariteit bestaat helemaal niet, ordinaire hebzucht, egoïsme, macht en status is alles wat de klok slaat. Een adviesburo voor remigranten zag ik van de week, zelfs dat kunnen ze niet, buitenlanders settelen zich hier zonder enige moeite.

Prikken veel MArokkanen daar niet doorheen dan?

super ick
17-09-10, 13:08
Degene die laag bij de grond doet ben jij.

Ze werden hier destijds naartoe gehaald omdat ze laaggeschoold en heel goedkoop waren en dus laagbetaald het vuile werk konden doen.

Ook voor hen die die laaggeschoolden hier naartoe haalden kon het duidelijk zijn dat die ongechoolden nooit of te nimmer massaal zouden terugkeren. Er was in het thuisland nooit of te nimmer dat te verdienen als hier, hoe onderbetaald ze hier ook werden.

Wie de lusten wil, moet ook de lasten dragen.
Destijds vond geen enkele partij in Nederland het correct om iedereen zijn uitkering af te pakken die niet elk werk aannam dat voorgeschoteld werd, en dat is nog zo.

Alleen zogenaamde allo's het land uitzetten wegens de vermeende bijhorende luiheid is hypocriet - als je er niet meteen alle luie auto's meestuurt.

Dat sprookje is al zo vaak lek geprikt. Die arbiedsimmigranten was slechts een handjevol. De rest is gekomen door gezinshereniging en gelukszoekers. Bovendien heeft een groot gedeelte van die arbeidsimmigranten er al snel het bijltje bij neer moeten gooien. Intussen waren ze Nederlander geworden en wilden niet meer weg vanwege de riante uitkeringen.

Luie allo's is een wijd begrip.
Mensen met een Nederlands paspoort zijn Nederlanders die je niet terug kunt sturen omdat ze niet werken.
'Echte' allo's, dus mensen zonder de Nederlandse nationaliteit moeten echt a/h werk blijven anders wordt de vergunning niet verlengd en moeten ze weg.
Dat vind jij dus discriminatie?

fisherman1969
17-09-10, 13:38
fischerman sssssssst wij blijven hier:hihi::hihi::hihi::hihi:
en ja ik haat uw soort
al goed dat de meerderheid van de europeanen de islam respecteren en al dan niet omarmen
dus crepeer
met uw haat te posten op forums zul je het tij niet doen keren:D:D:D
:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl\

Wie de schoen past trekke hem aan , ik citeerde dit:
Nou de meerderheid van de Nederlanders ziet graag het : opruiende ,rondhangende , niets doende op alles kritiek hebbende , fuck vingertjes omhoogstekende , vrouwen en meisjes het woordje hoer toe sissen ,jattende en stelende op snelle lawaai en stank verspreidende brommers rondscheurende tuig ,ongeacht wie of wat het zijn*) .VERTREKKEN .

En het boven staande noem jij haat predikken??
goed lezen voortaan ! mogelijk keert het tij dan voor jou !!

*) Al het tuig dus !! ook autochtone huftertjes en soortgenoten

super ick
17-09-10, 15:09
VERTREKKEN .


*) Al het tuig dus !! ook autochtone huftertjes en soortgenoten

Waar moet die laatste catagorie naartoe dan? Ook MArokko? :melig2:

Seif
17-09-10, 15:43
Je zou bijna zeggen helaas. Maar het zou beter zijn geweest als ze op school hun best hadden gedaan.

Vies vuil werk is voor niemand goed.

Toch valt het op dat ik hier in Breda nog nooit een Marokkaan achterop de vuilniswagen heb zien staan. Dat werkt wordt voornamelijk gedaan door autochtonen, en een enkele neger.

Hatert
17-09-10, 17:58
Ik denk dat de belangrijkste reden, of op zijn minst de tweede reden dat allochtonen hiernaar toe zijn gehaald, is vanwege het feit om geen volledige werkgelegenheid te creeren.

Kapitalisme houdt niet van volledige werkgelegenheid. Bij volledige werkgelegenheid stijgen de lonen. Daar zijn de bedrijven als de dood voor. Volledige werkgelegenheid geeft de vakbonden c.q. arbeiders veel (onderhandelings)macht waar de bedrijven van gruwen.

Denk je in, je zit in een periode dat veel aan het veranderen is, denk hierbij aan de jaren 60 en 70. Denk aan de koude oorlog, de strijd tegen het communisme. Denk aan de politieke situatie in die tijden. De na-oorlogse jeugd, die nu aan de macht is, wil meer vrijheid, meer geld, meer zeggenschap etc... Kortom de burgers streden om meer macht. Bij volledige werkgelegenheid zouden de linkse partijen zoals de PSP, PPR, PvdA, CPN etc...enorm veel macht krijgen.

Daarom was het ook heel slim van de bedrijven om allochtonen hierheen te halen om de macht van de linkse shizzle te dwarsbomen. Daarom werden er het liefst laagopgeleide allochtonen gehaald die niet protesteerden en vooral niet in staking zouden gaan. En als er geen werk is dan mogen ze zich voegen bij de werklozenpoel. Het is veel goedkoper voor bedrijven om een pool van werklozen te hebben waar ze uit kunnen vissen dan dan geen pool , dus geen volledige werkgelegenheid

Kapitalisme houdt niet van volledige werkgelegenheid, nooit niet.

Hatert
17-09-10, 18:09
Toch valt het op dat ik hier in Breda nog nooit een Marokkaan achterop de vuilniswagen heb zien staan. Dat werkt wordt voornamelijk gedaan door autochtonen, en een enkele neger.

Dat zijn beschermde beroepen.

Raar heh, allochtonen hebben altijd in de schoonmaak gezeten maar je ziet er weinig op vuilniswagens. Ik zal je vertellen waarom. Allochtonen maak vaak schoon bij private bedrijven, die op winst zijn gericht. Vuilnisbedrijven zijn vaak in handen, en vroeger vrijwel 100 % in handen van de gemeente. Als je werkt bij de gemeente/overheid heb je veel betere arbeidsvoorwaarden en salaris dan bij een schoonmaakbedrijf. Dus dat soort banen voor laagopgeleiden bieden veel extra's. Daar kom je als allochtoon niet makkelijk tussen. Banen waar laagopgeleiden kunnen verdienen en goede arbeidsvoorwaarden hebben zijn vaak witte bastions waar deze banen neit makkelijk toegankelijk zijn voor allochtonen, daarnaast als je er tussen kwam, werd je het leven zuur gemaakt, dan vertrok je vanzelf wel. (zie bijvoorbeeld de uitstroom van allochtone politieagenten).

Dat heb je in meer sectoren, kijk maar eens of je vroeger en nu wel eens een allochtone glazenwasser ziet? Daar kom je bijna niet tussen, of kijk eens naar taxichauffeurs. Overheidsbanen zoals bij de brandweer kwam je ook vrijwel niet tussen. Daarom heeft de overheid daar ingegrepen door bijvoorbeeld taxivergunningen vrij te geven, onderzoeken te doen naar de maffiapraktijken in de glazenwasserij, en natuurlijk positieve discriminatie en quota's opstellen (die nergens worden gehaald) bij overheidsbanen.

tanger'73
17-09-10, 18:13
Raar heh, allochtonen hebben altijd in de schoonmaak gezeten maar je ziet er weinig op vuilniswagens. Ik zal je vertellen waarom. Allochtonen maak vaak schoon bij private bedrijven, die op winst zijn gericht. Vuilnisbedrijven zijn vaak in handen, en vroeger vrijwel 100 % in handen van de gemeente. Als je werkt bij de gemeente/overheid heb je veel betere arbeidsvoorwaarden en salaris dan bij een schoonmaakbedrijf. Dus dat soort banen voor laagopgeleiden bieden veel extra's. Daar kom je als allochtoon niet makkelijk tussen. Banen waar laagopgeleiden kunnen verdienen en goede arbeidsvoorwaarden hebben zijn vaak witte bastions waar deze banen neit makkelijk toegankelijk zijn voor allochtonen, daarnaast als je er tussen kwam, werd je het leven zuur gemaakt, dan vertrok je vanzelf wel. (zie bijvoorbeeld de uitstroom van allochtone politieagenten).

Daar komt het in zekere zin op neer, dat het meestal gereserveerde banen zijn.

(leen)
17-09-10, 19:00
Daar komt het in zekere zin op neer, dat het meestal gereserveerde banen zijn.

Denk dat er iets te mooi tegenaangekeken wordt,
Sowieso zijn het openbare sollicitaties en dus toegankelijk voor ieder,
andere mogelijkheid is via projecten instromen.
Verder is de beloning maar net boven of op het minimum,
secundaire voorwaarden zijn wel goed.
En zwaar werk waar je ook nog eens vroeg je bed voor uit moet,
eigenlijk een pokkejob,

fisherman1969
17-09-10, 19:16
Denk dat er iets te mooi tegenaangekeken wordt,
Sowieso zijn het openbare sollicitaties en dus toegankelijk voor ieder,
andere mogelijkheid is via projecten instromen.
Verder is de beloning maar net boven of op het minimum,
secundaire voorwaarden zijn wel goed.
En zwaar werk waar je ook nog eens vroeg je bed voor uit moet,
eigenlijk een pokkejob,

Denk ook dat het te maken heeft dat je niet meteen achter de vuilniswagen komt , de meeste knappen al af als ze te horen krijgen dat ze ook eerst straat dienst moeten doen (vegen enz marktplaatsen schoonmaken en na bijeenkomsten zoals bij Sail A,DAM enz enz.
En wat Tanger zegt is nagenoeg verleden tijd :
. Vuilnisbedrijven zijn vaak in handen, en vroeger vrijwel 100 % in handen van de gemeente. Als je werkt bij de gemeente/overheid heb je veel betere arbeidsvoorwaarden en salaris dan bij een schoonmaakbedrijf.
deze 100pct mag je op hooguit 40 % stellen en dat betreft dan ook nog het onderhoud van plantsoenen bomen ,parkenenz enz dus meer tuinman als vuilnisman *)
Bijna al het huisvuil wordt opgehaalt door partuculiere ondernemers .

*) diploma strekt tot anbeveling .

tanger'73
17-09-10, 19:31
Denk dat er iets te mooi tegenaangekeken wordt,
Sowieso zijn het openbare sollicitaties en dus toegankelijk voor ieder,
andere mogelijkheid is via projecten instromen.
Verder is de beloning maar net boven of op het minimum,
secundaire voorwaarden zijn wel goed.
En zwaar werk waar je ook nog eens vroeg je bed voor uit moet,
eigenlijk een pokkejob,


Het zijn anders wel banen met aantrekkelijke zekerheden, met goede doorgroeimogelijkheden en opschaling. En met al die dure mechanische materialen wat ze tegenwoordig allemaal bij die banen hebben, is het werk opzich niet zwaar. Ja dat iedereen die een baan heeft, liever niet vroeg uit bed wil rollen en zijn baan eigenlijk ook als pokkejob ziet is volkomen duidelijk.

Dat van die openbare sollicitaties en projecten hebben voorheen mensen geprobeerd totdat ze een ons wogen. Sollicitaties konden ze meestal vergeten, projecten meestal als tijdelijke gesubsidieerde werkvoorziening. Maar een vaste baan, dat liever niet.

sidi bibi
17-09-10, 19:35
Ik denk dat de belangrijkste reden, of op zijn minst de tweede reden dat allochtonen hiernaar toe zijn gehaald, is vanwege het feit om geen volledige werkgelegenheid te creeren.

Kapitalisme houdt niet van volledige werkgelegenheid. Bij volledige werkgelegenheid stijgen de lonen. Daar zijn de bedrijven als de dood voor. Volledige werkgelegenheid geeft de vakbonden c.q. arbeiders veel (onderhandelings)macht waar de bedrijven van gruwen.

Denk je in, je zit in een periode dat veel aan het veranderen is, denk hierbij aan de jaren 60 en 70. Denk aan de koude oorlog, de strijd tegen het communisme. Denk aan de politieke situatie in die tijden. De na-oorlogse jeugd, die nu aan de macht is, wil meer vrijheid, meer geld, meer zeggenschap etc... Kortom de burgers streden om meer macht. Bij volledige werkgelegenheid zouden de linkse partijen zoals de PSP, PPR, PvdA, CPN etc...enorm veel macht krijgen.

Daarom was het ook heel slim van de bedrijven om allochtonen hierheen te halen om de macht van de linkse shizzle te dwarsbomen. Daarom werden er het liefst laagopgeleide allochtonen gehaald die niet protesteerden en vooral niet in staking zouden gaan. En als er geen werk is dan mogen ze zich voegen bij de werklozenpoel. Het is veel goedkoper voor bedrijven om een pool van werklozen te hebben waar ze uit kunnen vissen dan dan geen pool , dus geen volledige werkgelegenheid

Kapitalisme houdt niet van volledige werkgelegenheid, nooit niet.

Spanjaarden en Portugezen stonden gewoon aan de poort als er actie gevoerd werd, waren lid van een vakbond. Verder klopt het verhaal wel, vraag en aanbod. Was in het communistische tijdperk nogal eens in Polen, daar lieten ze degenen die zonder werk zaten in de winter sneeuw scheppen. Werkte uiteindelijk ook niet.
Looneisen stellen is uiteindelijk ook gelimiteerd, je zit met concurrentieposities te kijken. Concurrentie houdt de prijs laag wat weer ten gunste van de consument is. Zit allemaal complex in elkaar, zou ook niet weten wat het beste is. Kapitalisme is ook gebaat met een betaalbare afzetmarkt.

sidi bibi
18-09-10, 01:04
Prikken veel MArokkanen daar niet doorheen dan?

Voor de jongste generaties weet ik dat niet. Afgelopen jaar zijn de overmakingen met 20 % gedaalt. Ligt aan de economische recessie zeggen ze hier maar voor die recessie daalde het ook al. Denk dat het eerder ligt aan de prijzen die hier de pan uitvliegen. Laatste lokkertje voor de eerste generatie was een aanzienlijke reductie voor de import van hun Europese auto.

Flupke.
18-09-10, 09:26
Toch valt het op dat ik hier in Breda nog nooit een Marokkaan achterop de vuilniswagen heb zien staan. Dat werkt wordt voornamelijk gedaan door autochtonen, en een enkele neger.Dit is omdat de Marokkaan werkgever is, als hij zijn zakken niet voor zijn deur zet dan is er minder werkgelegenheid voor die autochtoon en neger, en je weet hoeveel Marokkanen eten tegenover de gesmeerde boterham van de autochtoon.

knuppeltje
18-09-10, 09:54
Dat werkt wordt voornamelijk gedaan door autochtonen, en een enkele neger.

De laatste is zeker ook al geen echte autochtoon neem ik aan

(leen)
18-09-10, 10:01
Het zijn anders wel banen met aantrekkelijke zekerheden, met goede doorgroeimogelijkheden en opschaling. En met al die dure mechanische materialen wat ze tegenwoordig allemaal bij die banen hebben, is het werk opzich niet zwaar. Ja dat iedereen die een baan heeft, liever niet vroeg uit bed wil rollen en zijn baan eigenlijk ook als pokkejob ziet is volkomen duidelijk.

Dat van die openbare sollicitaties en projecten hebben voorheen mensen geprobeerd totdat ze een ons wogen. Sollicitaties konden ze meestal vergeten, projecten meestal als tijdelijke gesubsidieerde werkvoorziening. Maar een vaste baan, dat liever niet.

Zekerheden klopt iid, stelde ik al met de sociale zekerheden,
En dat een zeker aantal mensen niet een jaar wil werken met behoudt van uitkering om de weg vrij te maken voor een vaste baan die niet veel meer opbengt dan een uitkering en waarbij je zomer en winter buiten doorgaat ondanks het weer is ook geen nieuws.

Overheden al dan niet semi worden vaak te rooskleurig gezien,
Voor de job finacieel niet al te hoog, wel veel zekerheden en afgeschermd werk.
Bij commercieele bedrijven word je meer beloond op je prestatie,
dus als je harder aan de kar trekt komt er meer geld.
Als je werk even "op" ga je wat anders doen,zelfstandigheid is hooggewaardeerd.

Zweden heeft trouwens een sterke sociale structuur,is eigenlijk een sociaal paradijs vergeleken met nederland.
Maar ook in zweden is de stelling dat een ieder zijn eigen geld mee moet brengen en wat meer om winst voor het bedrijf te maken.

knuppeltje
18-09-10, 10:16
super ick;4472420]Dat sprookje is al zo vaak lek geprikt. Die arbiedsimmigranten was slechts een handjevol.

Tig duizenden dus, verdiep je er meer in voordat je weer zoiets zegt.


Luie allo's is een wijd begrip.

Wat door recht steeds ruimer wordt gemaakt.


Mensen met een Nederlands paspoort zijn Nederlanders die je niet terug kunt sturen omdat ze niet werken.
'Echte' allo's, dus mensen zonder de Nederlandse nationaliteit moeten echt a/h werk blijven anders wordt de vergunning niet verlengd en moeten ze weg.
Dat vind jij dus discriminatie?

Ik neem aan dat je zelf niet door hebt hoe tegenstrijdig dit is.
Onder allo's wordt in de volksmond, zeg maar de heffe des volks, alles gezien wat er niet blondharig, blauwogig en kaaskoppig uitziet.
Met hun onderbuikgevoelens, zoals bij jou bijvoorbeeld het geval is, gaat de heffe uit gemakzucht en geestelijke luiheid er aan voorbij de meeste van al die allo's dus al Nederlander zijn, met een minderheid van die andersuitzienden met een al dan niet permanente verblijfsstatus. Waar jij het over hebt zijn asielzoekers en nog een paar importbruiden.

Die kun je dus volgens de wet niet meer het land uitzetten, nou ja op de uitgeprocedeerde asielzoekers na dan. Ik zou zeggen solliciteer bij de dienst die die mensen ergens in het buitenland afzet.
Die arbeidsimmigranten van je, voor zover die nog leven, zijn al veel te oud om nog te werken, die zijn allang met pensioen.

Seif
18-09-10, 10:21
De laatste is zeker ook al geen echte autochtoon neem ik aan

Volgens de door het CBS gehanteerde definitie niet. Die zien iemand als allochtoon als minstens 1 ouder in het buitenland is geboren. En bij de overgrote meerderheid van alle negers in Nederland is dat het geval.

Maar volgens mij wilde je geen semantische discussie beginnen, wel? Mischien dat je je beschuldiging iets meer expliciet kunt maken.

knuppeltje
18-09-10, 10:52
Seif;4473484]Volgens de door het CBS gehanteerde definitie niet. Die zien iemand als allochtoon als minstens 1 ouder in het buitenland is geboren.

Maar die kan dus heel goed vanaf zijn geboorte Nederlander zijn dus.

Dat zou Super verteld moeten worden, niet.


Maar volgens mij wilde je geen semantische discussie beginnen, wel? Mischien dat je je beschuldiging iets meer expliciet kunt maken.

Nee hoor, het was maar een plaagstootje.

tanger'73
18-09-10, 16:32
Zekerheden klopt iid, stelde ik al met de sociale zekerheden,
En dat een zeker aantal mensen niet een jaar wil werken met behoudt van uitkering om de weg vrij te maken voor een vaste baan die niet veel meer opbengt dan een uitkering en waarbij je zomer en winter buiten doorgaat ondanks het weer is ook geen nieuws.

Overheden al dan niet semi worden vaak te rooskleurig gezien,
Voor de job finacieel niet al te hoog, wel veel zekerheden en afgeschermd werk.
Bij commercieele bedrijven word je meer beloond op je prestatie,
dus als je harder aan de kar trekt komt er meer geld.
Als je werk even "op" ga je wat anders doen,zelfstandigheid is hooggewaardeerd.

Zweden heeft trouwens een sterke sociale structuur,is eigenlijk een sociaal paradijs vergeleken met nederland.
Maar ook in zweden is de stelling dat een ieder zijn eigen geld mee moet brengen en wat meer om winst voor het bedrijf te maken.

Als je maar een baan hebt annex dagbesteding. Da's het voornaamste lijkt mij? Aangezien mensen bij de (semi)overheid er op hun oude dag er voorlopig betrekkelijk warmpjes bijzitten is de keuze voor zo'n job snel gemaakt. Maar eigenlijk had ik het over een job in een vast stramien, met name bij de stadsreiniging in dienst van de gemeente, want overheidsbanen heb je uiteindelijk in alle gradaties en verdienste.

tanger'73
18-09-10, 16:39
'Echte' allo's, dus mensen zonder de Nederlandse nationaliteit moeten echt a/h werk blijven anders wordt de vergunning niet verlengd en moeten ze weg.


Je hebt het vast en zeker over iemand wiens verblijfsstatus afhangt van de duur van zijn werkvergunning?