PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskee in Dordrecht, oeps geld is op...



ErichB
16-09-10, 20:37
http://www.onzestem.com/wp-content/uploads/2010/09/moskee-dordrecht-300x206.jpg

Mooi hè? Dit krijgen de bewoners van twee wijken in Dordrecht in hun achtertuin. Voila, een moskee voor de Marokkaanse gemeenschap; 411 ‘bidplaatsen’ (in Nederland berekenen we dat soort dingen heel precies), de koepel is 14,7 meter hoog, en de minaret 23 meter. En, beloofd is beloofd, geen geluidsinstallatie en ‘het groen wordt teruggeplaatst.’ Want er was dus eerst groen. Groen namelijk voor de wat problematische aanpalende Dortse wijk Wielwijk. En voor het gloednieuwe villawijkje Dortse Hout. De kopers van de vrijstaande nieuwbouwwoningen in Dortse Hout kregen overigens pas te horen dat er een moskee zou komen, en dat het groen weg moest, pal nadat het laatste huis was verkocht. Dat was gewoon toeval, aldus de gemeente Dordrecht. Hier, uit een antwoord van minster Vogelaar in 2008 op PVV vragen:

“De suggestie dat bewust op dat moment zou zijn gewacht om zodoende de bewoners te misleiden is onjuist, aldus de gemeente Dordrecht.”

Tuurlijk.

Maar wat blijkt nu.

De eerste paal voor de moskee is inmiddels allang de grond in, met ‘Allah Akbar’ erop geschilderd, dus dat is stevig genoeg. Maar nu loopt het toch wat minder met de bouw. Sterker nog: De bouw ligt al maanden stil. Geen geld namelijk. En nu is de wethouder ineens boos en stapt hij naar de pers. Als dit zo doorgaat met niet bouwen en niet betalen, dreigt de wethouder, dan wordt de bouwvergunning ingetrokken.

Maar ja, dat er geen geld is, dat had de gemeente Dordrecht eigenlijk al heel lang kunnen weten.

Want, zoals gezegd, al in 2008 stelde de PVV vragen over deze moskee aan minister Vogelaar.

En één van die vragen luidde:


E:nerd:
lees verder (http://www.onzestem.com/2010/09/16/moskee-in-dordrecht-oeps-geld-op/)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Don Pepe
16-09-10, 20:47
?

Ben jij dyslectisch?

tanger'73
16-09-10, 20:57
Het kan gebeuren dat het geld voorlopig op is, maar dan moet men het tijdelijk uitstellen (net als bij veel andere projecten). Maar hierbij je emoties laten bepalen is niet verstandig. Goh, wist niet dat die Dordtenaren zo verzot waren op die moskee, dat ze ongeveer eisen dat die moskee er zo spoedig mogelijk komt en uitstel eigenlijk niet accepteren?

Misschien is het wat voor het moskeebestuur om ook bij de directe inwoners van Dordrecht te collecteren voor de moskee?

aboenoeh
16-09-10, 21:07
Het kan gebeuren dat het geld voorlopig op is, maar dan moet men het tijdelijk uitstellen (net als veel andere projecten). Maar hierbij je emoties laten bepalen is niet verstandig. Goh, wist niet dat die Dordtenaren zo verzot waren op die moskee, dat ze ongeveer eisen dat die moskee er zo spoedig mogelijk komt en uitstel eigenlijk niet accepteren?

Misschien is het wat voor het moskeebestuur om ook bij de directe inwoners van Dordrecht te collecteren voor de moskee?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

:gniffel::gniffel::gniffel::gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wide-O
16-09-10, 21:18
Ik ben tegen.

Te dicht bij Ground Zero.

(overigens spuuglelijk gebouw, als ik op die tekening mag afgaan.)

aboenoeh
16-09-10, 21:23
Ik ben tegen.

Te dicht bij Ground Zero.

(overigens spuuglelijk gebouw, als ik op die tekening mag afgaan.)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

niemand heeft uw mening gevraagt
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
16-09-10, 21:30
Rechts moet niet zo zeuren. Als ze een rechts gemeentebestuur willen hebben moeten ze rechts stemmen en de niet stemmers moeten hun luie reet optillen, naar de stembus gaan en rechts stemmen. Doe je dat niet en links komt aan de macht, je eigen rotschuld. Niet zeuren, uithuilen en volgende keer beter.

Dat abtenaaren er niets van bakken klopt. betaal je pinda's krijg je apen, dat in combinatie met luie alsikzougestemdhebbendanwashetrechts zorgen voor dit soort dingen. Ga je kankeren kijk dan eerst naar je zelf.

Wide-O
16-09-10, 21:37
niemand heeft uw mening gevraagt

Gevraagd is met een "d".

tanger'73
16-09-10, 21:44
(overigens spuuglelijk gebouw, als ik op die tekening mag afgaan.)

Architectonisch valt het mij ook tegen voor een moskee door de Marokkaanse moslimbevolking in Dordrecht. Authentieke Marokkaanse moskeëen hebben een heel andere vrijwel gotische smaakvolle stijl.

John2
16-09-10, 21:56
niemand heeft uw mening gevraagt
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Is er ooit gevraagd naar jou(w) mening?


Gevraagd is met een "d".

Geld alleen voor waals-belgie :hihi:

Don Pepe
16-09-10, 21:59
Is er ooit gevraagd naar jou(w):: mening?



Geld alleen voor waals-belgie :hihi:

:) Geldt ook in Tukkerland. Ik kan het weten.

John2
16-09-10, 22:28
:) Geldt ook in Tukker-land. Ik kan het weten.
Je weet het uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren, uit het kaft en de resten het zooitje in het Westen. :hihi:

Moar ie heb gliek.

ghuraba1
18-09-10, 20:58
onbegrijpelijk, zo lang de moslims geen goed gedrag hebben en geen 1 heid tussen de moslims is komt het helemaal niet goed, moge Allah SWT ons leiden op het rechten pad
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
18-09-10, 21:24
onbegrijpelijk, zo lang de moslims geen goed gedrag hebben en geen 1 heid tussen de moslims is komt het helemaal niet goed, moge Allah SWT ons leiden op het rechten pad
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat vind je fout gedrag bij de moslims uit dordrecht?

Wide-O
18-09-10, 21:48
Architectonisch valt het mij ook tegen voor een moskee door de Marokkaanse moslimbevolking in Dordrecht. Authentieke Marokkaanse moskeëen hebben een heel andere vrijwel gotische smaakvolle stijl.

Jah, los van het politieke geneuzel: maak er dan toch iets moois van. Er zijn echt wel voorbeelden genoeg.

Dan vind ik een moskee in een garage (vanwege gebrek aan middelen) nog authentieker. Dit gebouw lijkt nog eerder op een hi-tech crematorium. Soylent Green. Toch?

super ick
18-09-10, 21:57
Architectonisch valt het mij ook tegen voor een moskee door de Marokkaanse moslimbevolking in Dordrecht. Authentieke Marokkaanse moskeëen hebben een heel andere vrijwel gotische smaakvolle stijl.

Ik denk dat ze onder druk gezet zijn met dit ontwerp.

super ick
18-09-10, 22:03
Het kan gebeuren dat het geld voorlopig op is, maar dan moet men het tijdelijk uitstellen (net als bij veel andere projecten).

Als de gemeente Dordrecht verstandig is dan trekken ze die bouwvergunning in. Dat mag als de bouw 26 weken achtereen stil gelegen heeft. Kan de vereniging Al-Fath eventueel aankloppen als het geld bijeen is. Ben je van alle gezeik af.

http://www.thymenstolk.nl/2009/10/28/eerste-paal-moskee-geslagen-in-dordrecht/
Op bovenstaande link staan de foto's van het slaan van de eerste paal. Let op wat er op die heipaal gespoten is :melig2::melig2:

mark61
18-09-10, 22:47
Architectonisch valt het mij ook tegen voor een moskee door de Marokkaanse moslimbevolking in Dordrecht. Authentieke Marokkaanse moskeëen hebben een heel andere vrijwel gotische smaakvolle stijl.

Tis in ieder geval geen Turkse eftelingmoskee, das al heel wat.

mark61
18-09-10, 22:48
niemand heeft uw mening gevraagt
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Als dat nou voor jou reden was om je verbale diarree bij je te houden.

tanger'73
18-09-10, 23:20
Jah, los van het politieke geneuzel: maak er dan toch iets moois van. Er zijn echt wel voorbeelden genoeg.

Dan vind ik een moskee in een garage (vanwege gebrek aan middelen) nog authentieker. Dit gebouw lijkt nog eerder op een hi-tech crematorium. Soylent Green. Toch?


Dat koepeltje op het dak had wat mij betreft niet gehoeven en de minaret kon naar mijn smaak ook best rechthoekig. Maarja het aantal vierkante meters waarmee in de behoefte van de gemeenschap wordt voorzien is denk ik het allerbelangrijkste?

tanger'73
18-09-10, 23:22
Ik denk dat ze onder druk gezet zijn met dit ontwerp.


Dat kan best het geval zijn met mogelijke geldschieters uit het middenoosten afkomstig?

tanger'73
18-09-10, 23:28
Als de gemeente Dordrecht verstandig is dan trekken ze die bouwvergunning in. Dat mag als de bouw 26 weken achtereen stil gelegen heeft. Kan de vereniging Al-Fath eventueel aankloppen als het geld bijeen is. Ben je van alle gezeik af.

http://www.thymenstolk.nl/2009/10/28/eerste-paal-moskee-geslagen-in-dordrecht/
Op bovenstaande link staan de foto's van het slaan van de eerste paal. Let op wat er op die heipaal gespoten is :melig2::melig2:


a) Waarom zou dat verstandig zijn, zeker om de islamofoben tegemoet te komen die in deze vertraging weer een reden zien om te zeiken?

b) Nou van graffiti op een heipaal die vervolgens onzichtbaar voor het oog de grond in wordt geboord, wordt ik niet zo warm van hoor. Dacht je dat dat een soorte van provocatie is?

tanger'73
18-09-10, 23:30
Tis in ieder geval geen Turkse eftelingmoskee, das al heel wat.


Da's het inderdaad net niet.

super ick
19-09-10, 10:07
a) Waarom zou dat verstandig zijn, zeker om de islamofoben tegemoet te komen die in deze vertraging weer een reden zien om te zeiken?

b) Nou van graffiti op een heipaal die vervolgens onzichtbaar voor het oog de grond in wordt geboord, wordt ik niet zo warm van hoor. Dacht je dat dat een soorte van provocatie is?

a) Het zou verstandig zijn omdat je dan van een hoop getouwtrek en gezeur af bent. En het balletje ligt bij Al-Fath

b) Als dat een boodschap aan je God is. Lelijke letters. HIj zal wel snel tevreden zijn dan.
En waar slaat het op?

Joesoef
19-09-10, 10:10
b) Als dat een boodschap aan je God is. Lelijke letters. HIj zal wel snel tevreden zijn dan.
En waar slaat het op?


Lekker boeie. Wat maakt het uit dat jij het niet mooi vindt? De initiatiefnemers zijn er blij en tevreden mee, laat ze.

tribia
19-09-10, 11:25
haters

tanger'73
19-09-10, 12:16
a) Het zou verstandig zijn omdat je dan van een hoop getouwtrek en gezeur af bent. En het balletje ligt bij Al-Fath

b) Als dat een boodschap aan je God is. Lelijke letters. HIj zal wel snel tevreden zijn dan.
En waar slaat het op?


Het zou eerder verstandig zijn om je minder druk te maken om projecten van anderen. Die gasten gaan ook niet krankzinnig doen om wat jij eventueel in je tuin uitvreet. Voor de rest heb je geen enkel benul waar die letters voor staan en met welke intentie men dat doet.

super ick
19-09-10, 15:39
Het zou eerder verstandig zijn om je minder druk te maken om projecten van anderen. Die gasten gaan ook niet krankzinnig doen om wat jij eventueel in je tuin uitvreet. Voor de rest heb je geen enkel benul waar die letters voor staan en met welke intentie men dat doet.

Had dan minimaal een mooie spreuk erop gezet met een sjabloon o.i.d. Dit is lelijke grafitti.

Enehh, ik maak me er niet druk om. Dat is jou interpretatie.

mark61
19-09-10, 16:43
Twee topics maar liefst over een non-onderwerp, maar de haters hebben het er vreselijk druk mee.

Nee we zijn niet tegen de islam en zelfs niet tegen moskeebouw, maar er moet opeens vreselijk worden gezeken over de precieze gang van zaken bij de bouw van een moskeetje in een stadje ergens in NL.

Behalve islamofoob ook nog in de ontkenning ervan :duim:

tanger'73
19-09-10, 17:03
Had dan minimaal een mooie spreuk erop gezet met een sjabloon o.i.d. Dit is lelijke grafitti.

Enehh, ik maak me er niet druk om. Dat is jou interpretatie.

Je neemt naast het alsmaar etteren over een bouwproject zelfs de moeite om een tekst op een saaie heipaal te benadrukken en dat noemt zich niet druk maken.

tanger'73
19-09-10, 17:07
Twee topics maar liefst over een non-onderwerp, maar de haters hebben het er vreselijk druk mee.

Nee we zijn niet tegen de islam en zelfs niet tegen moskeebouw, maar er moet opeens vreselijk worden gezeken over de precieze gang van zaken bij de bouw van een moskeetje in een stadje ergens in NL.

Behalve islamofoob ook nog in de ontkenning ervan :duim:


Precies zoiets als een lading bagger over buitenlanders uitstorten en dat kritiek noemen en meteen achteraf zeggen dat je helemaal niks tegen buitenlanders hebt.

super ick
20-09-10, 08:11
Precies zoiets als een lading bagger over buitenlanders uitstorten en dat kritiek noemen en meteen achteraf zeggen dat je helemaal niks tegen buitenlanders hebt.

Als je het niet met alles eens bent bent je rasist. Daar kwam je misschien in 1990 nog mee weg maar dat werkt niet meer.

abdulhamid
20-09-10, 11:17
moslims bouwen te dure, te grote en te luxe moskeeen die niet passen in ons geloof Islam...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
20-09-10, 14:12
Als je het niet met alles eens bent bent je rasist. Daar kwam je misschien in 1990 nog mee weg maar dat werkt niet meer.



Dank voor de heldere uitleg, de racist die je in '90 was, ben je dus ook in 2010. Het verwonderd me geenszins, of ik er nou wel of niet mee wegkom.