PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorhoeve beëindigt VVD-lidmaatschap



HUISBAAS
20-09-10, 14:56
AMSTERDAM - Oud-VVD-fractievoorzitter Joris Voorhoeve heeft zijn partijlidmaatschap opgezegd.

Voorhoeve wil niet langer bij de partij horen die onderhandelt met de partij van Geert Wilders.
Voorhoeve zegt tegenover NU.nl eigenlijk geen ruchtbaarheid te willen geven aan het opzeggen. Ook wil hij geen uitvoerige kritiek leveren op zijn voormalige partij.

Eerder had de oud-minister al felle kritiek op de gesprekken die gaande zijn met de PVV. Hij noemde het merkwaardig dat twee democratische partijen zich afhankelijk maken van een organisatie die zelf niet democratisch is.
Hij wees daarbij op het ontbreken van verkiezingen binnen de PVV en de wens van de partij van Wilders om de grondwet te veranderen.
Het lid van de Raad van State sloot zich eerder ook al aan bij D66, omdat hij zich in die partij meer kon vinden als het ging om internationale onderwerpen.

http://www.nu.nl/politiek/2337647/vo...maatschap.html (http://www.nu.nl/politiek/2337647/voorhoeve-beeindigt-vvd-lidmaatschap.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
20-09-10, 15:27
Het is geheel invoelbaar dat ook bij hem de gewetensnood op een gegeven ogenblik te groot werd.

moos1
20-09-10, 17:34
Oud-VVD-fractievoorzitter Joris Voorhoeve heeft zijn partijlidmaatschap opgezegd.
Ja... en?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
20-09-10, 17:41
Het is nu echt een generatieding. De oudjes wenden zich af, de jongeren vinden het prima. Grens ligt ergens bij 50 jaar?

tanger'73
20-09-10, 17:50
Het is nu echt een generatieding. De oudjes wenden zich af, de jongeren vinden het prima. Grens ligt ergens bij 50 jaar?


ook CDA'er herman wijffels zit nog in dubio en dat zijn niet de minste als ze met weloverwogen scrupules komen.

mark61
20-09-10, 18:24
ook CDA'er herman wijffels zit nog in dubio en dat zijn niet de minste als ze met weloverwogen scrupules komen.

Ja hij zat echt verbaasd te kijken, dat ie dat nog moest meemaken. Maar hij is natuurlijk niemand in de partij, hij is bekend vanwege de bank.

tanger'73
20-09-10, 18:35
Ja hij zat echt verbaasd te kijken, dat ie dat nog moest meemaken. Maar hij is natuurlijk niemand in de partij, hij is bekend vanwege de bank.


het zijn toch ouwe rotten in het vak met grote staat van dienst, die niet zomaar met zulke wroeging zitten.

BlackBox
20-09-10, 18:42
Voorhoeve zegt tegenover NU.nl eigenlijk geen ruchtbaarheid te willen geven aan het opzeggen. Ook wil hij geen uitvoerige kritiek leveren op zijn voormalige partij.

Fatsoenlijk.

tajinatoun
20-09-10, 21:31
Ja... en?

vraag jij niet meer waarom waarom ? :hihi:
wie wil nou met de PVV = patrij voor varken regeren.
blijkbaar alleen domme mensen
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

moos1
20-09-10, 22:01
vraag jij niet meer waarom waarom ? :hihi:

Ik vraag alleen "waarom" wanneer ergens geen reden voor gegeven wordt.
Hier wordt duidelijk een reden gegeven dus zou de vraag "waarom" uitermate stupide zijn.

Vandaar mijn reactie "ja...en?"
Omdat de reden van zijn beslissing bekend is en het is uiterst oninteressant.
:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

fisherman1969
20-09-10, 22:03
Het is geheel invoelbaar dat ook bij hem de gewetensnood op een gegeven ogenblik te groot werd.

Man hou toch op ,hij J.Voorhoeve , staat achter internationaal recht .
Het lid van de Raad van State sloot zich eerder ook al aan bij D66, omdat hij zich in die partij meer kon vinden als het ging om internationale onderwerpen.
Maar ik ben geen politicus , zou het niet kunnen ook ik heb nl wel een geweten :)

tanger'73
20-09-10, 22:12
Man hou toch op

dit is exact wat ik liever jou zie doen.