PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Roma bij overlast Nederland uitzetten'



Redactie1
21-09-10, 20:32
Roma die voor overlast zorgen moeten volgens het CDA Nederland worden uitgezet. Dat stelt Tweede Kamerlid Mirjam Sterk dinsdag in een interview met het AD.



In Nederland verblijvende Roma zijn volgens de krant geschrokken van de uitspraken van het CDA en vrezen voor ‘Franse toestanden’. De Franse president Sarkozy treedt sinds enige tijd hard op tegen leden van de zigeunergroep in zijn land die voor overlast zorgen. Internationaal kwam veel kritiek op zijn beleid.

“Deze groep veroorzaakt in verschillende Nederlandse gemeenten grote overlast. Ik kan me voorstellen dat zij hen liever kwijt dan rijk zijn”, aldus Sterk. “Als deze mensen niet werken, is terugsturen een goed instrument.





De straatmuzikanten uit Roemenie en Bulgarije hebben na 2014 geen tewerkstellingsvergunning meer nodig en mogen zich dan vrij in Nederland vestigen. Voor het CDA reden om “het voor 2014 op te lossen”.



Michelle Mila van Burik van het Landelijk Romaplatform zegt in het AD verbijsterd te zijn. “Het CDA oordeelt wel heel makkelijk over ons. Dat hadden we van een Christelijke partij niet verwacht.”



nu.nl
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
21-09-10, 21:39
'K kom ze weleens tegen bij de ingang van de supermarkt met een trekzak en kijken ze je een beetje hondjes en glazig aan. Ben nog in dubio of dat overlast heet en goed genoeg is voor uitzet?

Don Pepe
21-09-10, 21:41
'K kom ze weleens tegen bij de ingang van de supermarkt met een trekzak en kijken ze je een beetje hondjes en glazig aan. Ben nog in dubio of dat overlast heet en goed genoeg is voor uitzet?

Speelden ze goed genoeg voor een permanente verblijfsvergunning?

tanger'73
21-09-10, 21:47
Speelden ze goed genoeg voor een permanente verblijfsvergunning?


soms doen ze een deuntje waar je broek finaal vanaf zakt en er niks anders op zit dan grootgeld geven.

Don Pepe
21-09-10, 21:50
soms doen ze een deuntje waar je broek finaal vanaf zakt en er niks anders op zit dan grootgeld geven.

Dat herken ik. De Roma die ik weleens bij onze supermarkt hoor spelen zou ik het liefst persoonlijk weer de grens overzetten. :)

ronald
21-09-10, 21:54
'K kom ze weleens tegen bij de ingang van de supermarkt met een trekzak en kijken ze je een beetje hondjes en glazig aan. Ben nog in dubio of dat overlast heet en goed genoeg is voor uitzet?


Hier bij AH op de Rijnstraat zit ook vaak een vrouw. De eerste les moet ze nog krijgen maar in haar buurt staan twee gabbers die haar af en toe in het Roemeens afbekken en aansporen beter haar best te doen want ze moeten toch geld naar huis brengen.

tanger'73
21-09-10, 21:58
Dat herken ik. De Roma die ik weleens bij onze supermarkt hoor spelen zou ik het liefst persoonlijk weer de grens overzetten. :)


Ze geven je soms het karremans gevoel als je de supermarkt inloopt, zo'n gevoel van dat je ze nog bij het verlaten van de zaak tegenkomt. Het zal me ook niet verbazen als een roma collega met de banjo bij de achteruitgang op wacht staat. Op het parkeerterrein zit immers de hele meute te wachten in een mercedes gekoppeld aan een airstream.

Een tijdje geleden werd ik nog aangesproken door zulke gasten met de mededeling dat ze gestrand waren en of ik ze uit een noodsituatie kon helpen met de aankoop van een gouden ring van een van die mokkels.

tanger'73
21-09-10, 22:03
Hier bij AH op de Rijnstraat zit ook vaak een vrouw. De eerste les moet ze nog krijgen maar in haar buurt staan twee gabbers die haar af en toe in het Roemeens afbekken en aansporen beter haar best te doen want ze moeten toch geld naar huis brengen.

in de winkelstraten van Keulen en Düsseldorf zitten ze met poppen die voor baby's moeten doorgaan onder een deken op schoot sip naar beneden kijkend met een bord voor de kop.

tanger'73
21-09-10, 22:16
Het frappante is, dat ik ooit serieus waar iemand heb zien bedelen met een ratel, daar waar ik niet zo snel kon bedenken waar hij eventueel vandaan kwam.

fisherman1969
21-09-10, 22:22
Bij overlast uitzetten
Daar gaat het dus om ,ik heb geen last van de Roma (muzikant ) ook niet van die gene die bij de ingang van de buurtsuper staan en hun ,,blad ,, willen verkopen lees : hand op houden.
Zolang als het bij deze bezigheden blijft is het nog niet zo erg .
Weet ook niet hoe en waar ze wonen en wie voorziet hun ? ik bedoel ziekenfonds kosten enz enz
Uitzonderingen vormen de regel , feit is dat ze over het algemeen geen stom woord Nederlands spreken.
Ja dan vraag zelfs ik me af , wat moeten wij met deze mensen ?
Ben gelukkig dat ik deze beslissing niet hoef te nemen.
Vrijheid blijheid maar waar ligt de grens ?

Eke
21-09-10, 22:43
Het is zo'n zonde van de toekomst van die lui.
Zitten daar zo te zien pientere jongens en meisjes hun tijd te verdoen op een klapstoeltje en een trekharmonica of ze staan wat krantjes te verkopen terwijl ze als ze andere ouders gehad hadden een goede opleiding zouden kunnen volgen.

Maargoed. Het gaat nu om de buitenlandse lieden met lastgevend wangedrag. Ik voel niet de neiging om hen op te voeden. Pfffff...veel te veel allemaal. Terug naar de ouders en/of grootouders of hun dorp dan maar.


Om mensen daar in de armoede te laten zitten...zucht...dit is iets voor ons Europese beleid. Voel wel solidariteit.:loens:

tanger'73
21-09-10, 22:59
Het is zo'n zonde van de toekomst van die lui.
Zitten daar zo te zien pientere jongens en meisjes hun tijd te verdoen op een klapstoeltje en een trekharmonica of ze staan wat krantjes te verkopen terwijl ze als ze andere ouders gehad hadden een goede opleiding zouden kunnen volgen.

Maargoed. Het gaat nu om de buitenlandse lieden met lastgevend wangedrag. Ik voel niet de neiging om hen op te voeden. Pfffff...veel te veel allemaal. Terug naar de ouders en/of grootouders of hun dorp dan maar.


Om mensen daar in de armoede te laten zitten...zucht...dit is iets voor ons Europese beleid. Voel wel solidariteit.:loens:


Die van die krantjes zijn meestal daklozen, die op deze manier een beetje orde op zaken willen stellen voor de puinhoop die ze waarschijnlijk in een vorig leven hebben aangericht. Daar zit werkelijk van alles tussen.

Maarja wat moet je ermee, zelf heb ik er weinig tot geen last van en als ik in een goed humeur ben, werp ik ze regelmatig wat losgeld.

ronald
21-09-10, 23:16
Het is zo'n zonde van de toekomst van die lui.
Zitten daar zo te zien pientere jongens en meisjes hun tijd te verdoen op een klapstoeltje en een trekharmonica of ze staan wat krantjes te verkopen terwijl ze als ze andere ouders gehad hadden een goede opleiding zouden kunnen volgen.

Maargoed. Het gaat nu om de buitenlandse lieden met lastgevend wangedrag. Ik voel niet de neiging om hen op te voeden. Pfffff...veel te veel allemaal. Terug naar de ouders en/of grootouders of hun dorp dan maar.


Om mensen daar in de armoede te laten zitten...zucht...dit is iets voor ons Europese beleid. Voel wel solidariteit.:loens:

Ik ken de situatie van de zigeuners in Baia Mare in Roemenië aardig goed. Kinderen worden vaak gezien als "investering". Hoe meer kinderen je hebt hoe meer er kunnen bedelen of in ergere gevallen stelen, prostitueren. Je gelooft het niet maar die kinderen worden 's ochtends de "deur" uit geschopt en hoeven niet eerder terug te keren wanneer ze een bepaalde hoeveelheid Lei niet binnen hebben. Zulke kinderen gun je zulke ouders niet. Als je ze wilt opvoeden, moet je van goede huize komen en kleinschalig werken. Dictator Ceauşescu heeft het decennia lang geprobeerd maar was niet erg succesvol. De zwerf- en dakloze kinderen zijn vaak afkomstig van ouders die of constant dronken zijn, in de bak zitten, niet meer "nuttig" worden gezien. Die groep is helemaal triest. e overheid probeert ze wel in tehuizen te krijgen maar geen geld, te weinig plaats en dan is het wegloop percentage ook nog eens hoog.

HUISBAAS
21-09-10, 23:20
Je ziet ze vaak bij tankstations (gouden) ringen verkopen en kettingen wat totaal nep is en ze blijven aan je plakken:stoned:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
21-09-10, 23:25
Die van die krantjes zijn meestal daklozen, die op deze manier een beetje orde op zaken willen stellen voor de puinhoop die ze waarschijnlijk in een vorig leven hebben aangericht. Daar zit werkelijk van alles tussen.

Maarja wat moet je ermee, zelf heb ik er weinig tot geen last van en als ik in een goed humeur ben, werp ik ze regelmatig wat losgeld.

Zoiets doe ik ook, maar we houden misschien wel zo een situatie in stand die we eigenlijk niet willen.Die mensen zelf zijn over het algemeen erg vriendelijk, maar het gaat om het verschijnsel.

Daklozen..OK..mensen kunnen ontsporen.
Maar jonge mensen die in de bedelstand leven..
En bedelaars in ons land als 'gewoon straatbeeld' gaan beleven...

Welterusten, Tanger :) Veel om over na te denken !

Eke
21-09-10, 23:37
I De zwerf- en dakloze kinderen zijn vaak afkomstig van ouders die of constant dronken zijn, in de bak zitten, niet meer "nuttig" worden gezien. Die groep is helemaal triest. e overheid probeert ze wel in tehuizen te krijgen maar geen geld, te weinig plaats en dan is het wegloop percentage ook nog eens hoog.

Ja ,die kinderen zonder (funktionerende)ouders : geen geld, te weinig plaats. te weinig aandacht ook vermoed ik.

Er is zoveel, Ronald. 105.000 kinderen in Pakistan ten dode opgeschreven door Unicef..1000 hongerdoden per dag in Niger...falende opvang hulpbehoevende ouderen o.m. in Amsterdam. Het is een doorgaand verhaal...

Maar ik ging slapen. Nacht !



pS. Ronald, wat voor taal spreken ze ?

tanger'73
21-09-10, 23:45
Zoiets doe ik ook, maar we houden misschien wel zo een situatie in stand die we eigenlijk niet willen.Die mensen zelf zijn over het algemeen erg vriendelijk, maar het gaat om het verschijnsel.

Daklozen..OK..mensen kunnen ontsporen.
Maar jonge mensen die in de bedelstand leven..
En bedelaars in ons land als 'gewoon straatbeeld' gaan beleven...

Welterusten, Tanger :) Veel om over na te denken !


voor sommige mensen kan het gewoon verkeren. Je kan door allerlei redenen ineens in heikele omstandigheden belanden. De vraag is dan ook of je het er zelf naar hebt gemaakt of een kwestie van overmacht en wat je eraan hebt gedaan of van plan bent te doen? Maar bedelen of mensen op zulkse wijze lastigvallen als beroep en het daarbij bewust laten, vind ook ik uiteraard uit den boze.

ronald
22-09-10, 00:11
Ja ,die kinderen zonder (funktionerende)ouders : geen geld, te weinig plaats. te weinig aandacht ook vermoed ik.

Er is zoveel, Ronald. 105.000 kinderen in Pakistan ten dode opgeschreven door Unicef..1000 hongerdoden per dag in Niger...falende opvang hulpbehoevende ouderen o.m. in Amsterdam. Het is een doorgaand verhaal...

Maar ik ging slapen. Nacht !



pS. Ronald, wat voor taal spreken ze ?

Je kunt de last van de hele wereld onmogelijk op je schouders nemen maar ik denk dat wanneer je weet hebt van een situatie, je ook " iets" moet doen. Kan heel direct zijn of via goede instanties die niet al te veel zelf innen of het daar aan de verkeerden uitdelen. Corruptie is op alle niveaus. Als je iets direct naar een kindertehuis moet je ook op bedacht zijn dat personeel er niet mee aan de wandel gaat of het " ruilt". Kinderen zijn daar natuurlijk dubbel slachtoffer.
Beide talen. Gewoon Roemeens (vaak met een accent) maar ook een eigen taal.

tanger'73
22-09-10, 01:38
'K snap het niet zo, muziek maken is toch een vrolijke aangelegenheid? Maar als je dat zo ziet en het zo een beetje aanschouwd, is er denk ik geen enkele reden om van al dat dwangmatig getrek en getokkel vrolijk van te worden.

super ick
22-09-10, 09:00
voor sommige mensen kan het gewoon verkeren. Je kan door allerlei redenen ineens in heikele omstandigheden belanden. De vraag is dan ook of je het er zelf naar hebt gemaakt of een kwestie van overmacht en wat je eraan hebt gedaan of van plan bent te doen? Maar bedelen of mensen op zulkse wijze lastigvallen als beroep en het daarbij bewust laten, vind ook ik uiteraard uit den boze.

Het zijn echte reizigers. Zeg maar de voorlopers van 'onze' woonwagenbewoners.
Met zijn allen zorgen ze voor elkaar. Kinderen gaan niet naar school, bedelen en stelen, ouderen persen af, overrompelen bejaarden in de eigen woning, verkopen nepspullen en zitten niet zelden in de drugshandel.

Kortom een sierraad voor de maatschappij dat je vooral moet koesteren en in stand moet houden.

Ik zeg: Alle Roma, kom naar Nederland. Wij discrimineren niet. Leef je uit!

John2
22-09-10, 09:09
Het zijn echte reizigers. Zeg maar de voorlopers van 'onze' woonwagenbewoners.
Met zijn allen zorgen ze voor elkaar. Kinderen gaan niet naar school, bedelen en stelen, ouderen persen af, overrompelen bejaarden in de eigen woning, verkopen nepspullen en zitten niet zelden in de drugshandel.

Kortom een sierraad voor de maatschappij dat je vooral moet koesteren en in stand moet houden.

Ik zeg: Alle Roma, kom naar Nederland. Wij discrimineren niet. Leef je uit!

De echte woonwagen bewoners in Nederland zijn direct afstammelingen van de Roma die rond 1800 trokken van plaats naar plaats waar iets bijzonders te doen was, de tegenwoordige Kermis is één van de uitlopers van de vroegere speelmannen.

tanger'73
22-09-10, 12:13
Het zijn echte reizigers. Zeg maar de voorlopers van 'onze' woonwagenbewoners.
Met zijn allen zorgen ze voor elkaar. Kinderen gaan niet naar school, bedelen en stelen, ouderen persen af, overrompelen bejaarden in de eigen woning, verkopen nepspullen en zitten niet zelden in de drugshandel.

Kortom een sierraad voor de maatschappij dat je vooral moet koesteren en in stand moet houden.

Ik zeg: Alle Roma, kom naar Nederland. Wij discrimineren niet. Leef je uit!


En waar moeten we herman renz en rondtrekkende kermisklanten onder scharen?

John2
22-09-10, 12:25
En waar moeten we herman renz en rondtrekkende kermisklanten onder scharen?

Ondernemers/Exploitanten.

tanger'73
22-09-10, 12:26
Ondernemers/Exploitanten.


Je valt anders wel erg snel door de mand, was het zonet nog dat je geen seconde om mijn mening gaf?

fisherman1969
22-09-10, 13:14
En waar moeten we herman renz en rondtrekkende kermisklanten onder scharen?


Herman Renz (circus)zijn volgens mij Nederlanders ,en anders krijgen ze tijdelijke vergunning, dat laatse is zeker voor hun artiesten uit het buitenland met een bepaald nummer. Ook geld dat voor
b.v Chinees staats circus ,Holy day on Ice enz enz.

super ick
22-09-10, 14:42
En waar moeten we herman renz en rondtrekkende kermisklanten onder scharen?

Zou mij een bal jeuken :cola: hoppa

John2
22-09-10, 18:08
Je valt anders wel erg snel door de mand, was het zonet nog dat je geen seconde om mijn mening gaf?
Er is een verschil tussen een mening en een vraag Tanger.


Herman Renz (circus)zijn volgens mij Nederlanders ,en anders krijgen ze tijdelijke vergunning, dat laatse is zeker voor hun artiesten uit het buitenland met een bepaald nummer. Ook geld dat voor
b.v Chinees staats circus ,Holy day on Ice enz enz.
Arnold van der Vegt is een Nederlandse circus familie die reist met een circus en diverse kermiszaken

mark61
22-09-10, 18:10
De echte woonwagen bewoners in Nederland zijn direct afstammelingen van de Roma die rond 1800 trokken van plaats naar plaats waar iets bijzonders te doen was, de tegenwoordige Kermis is één van de uitlopers van de vroegere speelmannen.

Gelul. Zoals gewoonlijk.

Roma en Nederlandse woonwagenbewoners hebben NIETS met elkaar te maken. Net zoals Travellers en Tinkers niks met Roma te maken hebben.

John2
22-09-10, 18:38
Gelul. Zoals gewoonlijk.

Roma en Nederlandse woonwagenbewoners hebben NIETS met elkaar te maken. Net zoals Travellers en Tinkers niks met Roma te maken hebben.

Je meent het, verteld dat maar eens aan een echt kelderkind of pokkel je maar gewoon wat?
Dus families zoals Speelman, Akkerman, Rooze, Janvier zijn geen afstammeling van de zigeuners die in het zuiden van Hongarije leven, dat zullen Adie, Tonny, Jopie en Ivo je niet in dank afnemen denk ik.
Maar die zitten hier momenteel niet en zullen waarschijnlijk aan het overrijden zijn na de haagse kermis op het malieveld.

Jij achterlijke grafhond denkt overal verstand van te hebben?:maf2:

Eke
22-09-10, 18:56
Je meent het, verteld dat maar eens aan een echt kelderkind of pokkel je maar gewoon wat?
Dus families zoals Speelman, Akkerman, Rooze, Janvier zijn geen afstammeling van de zigeuners die in het zuiden van Hongarije leven, dat zullen Adie, Tonny, Jopie en Ivo je niet in dank afnemen denk ik.
Maar die zitten hier momenteel niet en zullen waarschijnlijk aan het overrijden zijn na de haagse kermis op het malieveld.

Jij achterlijke grafhond denkt overal verstand van te hebben?:maf2:


Er is een verschil tussen zigeuners in Nederland(Sinti/Roma) en "de"woonwagenbewoners in Nederland.

Maar waar die laatste groep vandaan komt weet ik niet. Vroegere armoezaaiers,daklozen ? Of vergeten campinggasten :p:.

Overigens is het wel zo dat Roma er niet van houden om tegenwoordig als zigeuner betiteld te worden. Weet jij daar iets van, John ?






Toegevoegd :Ik las net dat er zo'n 500.000 Roma vermoord zijn in WOII....

tanger'73
22-09-10, 19:26
Zou mij een bal jeuken :cola: hoppa

Dan zou ik in dat geval maar flink krabben.

tanger'73
22-09-10, 19:28
Er is een verschil tussen een mening en een vraag Tanger.

ah zo, en die is?

mark61
22-09-10, 19:31
Je

Ik zei dus: je kletst uit je nek. Nieuwe scheldwoorden bedenken helpt niet. Je bent een imbeciele leugenaar.

Joesoef
22-09-10, 19:47
Hebben woonwagens een kelder :argwaan:

mark61
22-09-10, 19:49
Hebben woonwagens een kelder :argwaan:

Als je een Hongaar bent die Speelman of Janvier heet wel.

aboenoeh
22-09-10, 21:02
Gelul. Zoals gewoonlijk.



Roma en Nederlandse woonwagenbewoners hebben NIETS met elkaar te maken. Net zoals Travellers en Tinkers niks met Roma te maken hebben.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)




Meeste Roma hier zijn Nederlanders





„We waren al bang voor een heksenjacht. Frankrijk is niet ver weg en ook hier heerst een politieke tendens van etiketjes opplakken en stigmatiseren”, verzucht Michelle Mila van Burik van het Landelijk Platform Roma.



Van Burik zocht vorige maand contact met minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) met het verzoek de Franse uitzetting van Roma te veroordelen: „Maar ook om ons hier gerust te stellen. Zijn we nu wel of niet volwaardige EU-burgers?” Een reactie van de minister kwam er niet, wel van zijn partijgenote, het Tweede-Kamerlid Mirjam Sterk (CDA). Zij wil een scherper beleid voor Roma en dreigt met uitzettingen.



Weekblad De Groene Amsterdammer meldde gisteren dat er in Roma-gemeenten etnisch geregistreerd wordt. Dat is een vorm van discriminatie en dus verboden, ook krachtens Europese verdragen. De PVV pleit in haar verkiezingsprogramma voor etnische registratie. CDA-fractieleider Verhagen reageerde daarop met ’dat nooit’.



Van Burik: „Je zou zeggen: op basis waarvan wil mevrouw Sterk mensen uitzetten? Op basis van onwettige etnische registratie dus? Wij hadden al langer het idee dat er geregistreerd werd, hoewel dat officieel dus altijd is ontkend. Dit is schokkend.”



Hoge criminaliteit, extreem veel schoolverzuim, illegaliteit, lage arbeidsparticipatie, uitkeringsafhankelijkheid en overlast. Zo schetste voormalig minister Van der Laan vorig jaar de problematiek rond Nederlandse Roma. Een gebrekkige integratie, concludeerde hij. Hoeveel Roma er in Nederland wonen, is niet duidelijk. Geschat wordt tussen de 10.000 en 15.000. Ruwweg zijn er drie groepen: de lichting van 1978 uit voormalig Joegoslavië, een groepje dat in de jaren negentig de Balkanoorlogen ontvluchtte en migranten uit jonge EU-lidstaten als Roemenië en Bulgarije.



De grootste groep Roma woont in negen gemeenten (Utrecht, Capelle aan den IJssel, Ede, Oldenzaal, Enschede, Veldhoven, Lelystad, Amsterdam en Nieuwegein), die vorig jaar besloten samen te werken om problemen te bestrijden. Hun situatie is niet te vergelijken met die in Frankrijk, stellen de Roma-gemeenten zelf. Frankrijk zet Roma uit die nog niet lang in het land zijn. In Nederland zorgt de groep uit 1978 voor de grootste problemen, die Van der Laan beschreef en waar Sterk nu naar verwijst. Die groep heeft een Nederlands paspoort en kun je niet zomaar uitzetten. Groep twee, die de Balkanoorlog ontvluchtte, kreeg volgens onderzoeker Huub van Baar (Universiteit van Amsterdam) politiek asiel. „Die kan mevrouw Sterk evenmin bedoelen.”



Bulgaarse en Roemeense Roma-immigranten van nu zijn vooral op zoek naar een beter bestaan. „Ik sluit niet uit dat een klein deel betrokken is bij criminele activiteiten”, zegt Van Baar. „Maar je kunt dat gedrag niet zo maar koppelen aan etniciteit of de Roma-cultuur. Kamerlid Sterk maakt een hele groep zwart en heeft er kennelijk ook niet bij stilgestaan welk stigmatiserend effect dat heeft op Roma die gewoon een Nederlands paspoort hebben.”



Van Burik heeft een gesprek met Sterk aangevraagd: „Misschien kan ze uitleggen wat ze precies bedoelt. We worden steeds weer weggezet als crimineel, frauduleus en achterlijk. Dat helpt de integratie niet.”
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
22-09-10, 21:42
Van Burik heeft een gesprek met Sterk aangevraagd: „Misschien kan ze uitleggen wat ze precies bedoelt. We worden steeds weer weggezet als crimineel, frauduleus en achterlijk. Dat helpt de integratie niet.”

Marokkanen kunnen daarover meepraten, mocht het meer tegenzitten en de bevolkingsgroepen opeens op zijn, komen de friezen aan de beurt.

Max Stirner
22-09-10, 22:02
„Ik sluit niet uit dat een klein deel betrokken is bij criminele activiteiten”, zegt Van Baar. „Maar je kunt dat gedrag niet zo maar koppelen aan etniciteit of de Roma-cultuur. Kamerlid Sterk maakt een hele groep zwart en heeft er kennelijk ook niet bij stilgestaan welk stigmatiserend effect dat heeft op Roma die gewoon een Nederlands paspoort hebben.”



Van Burik heeft een gesprek met Sterk aangevraagd: „Misschien kan ze uitleggen wat ze precies bedoelt. We worden steeds weer weggezet als crimineel, frauduleus en achterlijk. Dat helpt de integratie niet.”
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl



Iets meer zelfreflectie is wellicht op zijn plaats.

In heel Europa (Frankrijk, Spanje, Hongarije, Slowakije etc.) zijn zigeuners nu niet bepaald erg geliefd .... dat zal toch zo zijn redenen hebben.

Don Pepe
22-09-10, 22:09
Iets meer zelfreflectie is wellicht op zijn plaats.

In heel Europa (Frankrijk, Spanje, Hongarije, Slowakije etc.) zijn zigeuners nu niet bepaald erg geliefd .... dat zal toch zo zijn redenen hebben.

Roma's in de voormalige oostblok landen doen nauwelijks moeite om het te ontkennen. Ze verdedigen zich door te zeggen dat de (kleine) kriminaliteit voor hun de enige manier is om aan de kost te komen.

mark61
22-09-10, 22:14
[CENTER][U][SIZE="4"][COLOR="Red"]Meeste

Waarom plak je dit aan mijn post vast? Omdat je achterlijk bent?

John2
22-09-10, 22:40
=Eke;4480701]Er is een verschil tussen zigeuners in Nederland(Sinti/Roma) en "de"woonwagenbewoners in Nederland.
Oei noem een zigeuner of woonwagen bewoner nooit een sinti want hij zal jou erom vermoorden.
Sinties staan bekend als bedelaars en dieven, terwijl de Roma altijd een beroep uitoefende als ze rond trokken, oude beroepen waren slijpers, vuurvreters, troubadours, dansers, maar ook theaters met bijzondere dieren of andere zaken (rond 1800)


Maar waar die laatste groep vandaan komt weet ik niet. Vroegere armoezaaiers,daklozen ? Of vergeten campinggasten :p:.
Op woonwagen standplaatsen staan bijna geen echte woonwagen bewoners, ik denk (op kermisexploitanten na) dat er in Nederland nog een 20 echte afstammelingen in een woonwagen wonen op de kampen, de rest is inderdaad vaak uitschot.


Overigens is het wel zo dat Roma er niet van houden om tegenwoordig als zigeuner betiteld te worden. Weet jij daar iets van, John ?
Nee begrijpelijk Roma is een trots volk die een eigen koning hebben en eigen gronden waar ze vaak overwinteren, de Roma is ook vaak een rijk volk en verdienen hun geld met handel.
Maar overheden hebben door onkunde over de beide groepen Sinti/Roma ze over één kam geschoren.


Toegevoegd :Ik las net dat er zo'n 500.000 Roma vermoord zijn in WOII....
Weet het.................


Ik zei dus: je kletst uit je nek. Nieuwe scheldwoorden bedenken helpt niet. Je bent een imbeciele leugenaar.
Nee hoor geen nieuwe scheldwoorden kelderkind is een kind dat in een woonwagen is geboren en pokkelen is gewoon bagoens voor te veel praten.


Hebben woonwagens een kelder :argwaan:
Ja raar he, woonwagens hebben kelder-bakken die werden gebruikt om voorraden in te leggen en die je van buiten en van binnen kon bereiken.
Door plaats gebrek werd vaak bij een geboorte één van de bakken leeg gemaakt en gebruikt als een wiegje, vandaar ook de naam kelder-kind.


Als je een Hongaar bent die Speelman of Janvier heet wel.
Ohhh, gij domme man reizigers zijn niet gebonden aan een land, die noemen zichzelf wereldreizigers en hebben dan ook de uitspraak "de woonwagen is onze wereld", maar in die tijd 1799-1815 moest iedereen zonder naam worden geregistreerd en kreeg de orgeldraaier de naam Speelman, Iemand die kinderen rondreed door een dorp op een wagen de naam Janvier, en bijvoorbeeld Akkerman de man die stoffen verkocht.

John2
23-09-10, 09:11
Wat is er Joesoef en Mark, staan jullie vast in uw mening?

mark61
23-09-10, 09:14
Wat is er Joesoef en Mark, staan jullie vast in uw mening?

Je bent een imbeciele islamofobe leugenaar. Das geen mening, dat is een feit.

Verder nog wat? Jij zou een Rom nog niet herkennen als je hem een Turks ziekenhuis in A'dam zou zien binnenstappen.

super ick
23-09-10, 09:23
Marokkanen kunnen daarover meepraten, mocht het meer tegenzitten en de bevolkingsgroepen opeens op zijn, komen de friezen aan de beurt.

Och bijna vergeten. Het zijn modelburgers. Niets op aan te merken.
En Nederlanders zijn rasisten.
Zo beter?

John2
23-09-10, 09:30
Je bent een imbeciele islamofobe leugenaar. Das geen mening, dat is een feit.

Verder nog wat? Jij zou een Rom nog niet herkennen als je hem een Turks ziekenhuis in A'dam zou zien binnenstappen.

Wat is een Rom mark waarom schoffeer jij een groep mensen door in een naam als Roma af te korten tot Rom, of bedoel jij hier een andere groep mensen mee?
En uit welke bron put jij om te veronderstellen dat ik een Roma niet zou herkennen in een Turks ziekenhuis en wat heeft een Roma te zoeken in een Turks ziekenhuis, terwijl ze meestal gewoon een dokter bezoeken in de plaats waar zij verblijven?
Waarom wens jij een Roma te plaatsen onder de noemer Turks?
En waar heb ik de Islam te kort gedaan?
Verder kun je feiten onderbouwen met bewijzen en tot op heden schreeuw en vloek jij alleen en noemt iedereen een leugenaar, maak eens dingen waar, een studie Turken-kunde maak je zeker niet tot alles weter.

John2
23-09-10, 16:02
Nou Mark waar blijft je, met je dodelijk antwoord?

Joesoef
23-09-10, 16:21
Wat is er Joesoef en Mark, staan jullie vast in uw mening?


Ga jezelf bezighouden.

John2
23-09-10, 16:30
Ga jezelf bezighouden.

Met wat Joesoef, met wat moet ik me bezig houden, je staat ineens met de mond vol tanden (als ze er al niet uitgeslagen zijn)?
Actie ---> Reactie kerel.

Joesoef
23-09-10, 16:35
Met wat Joesoef, met wat moet ik me bezig houden, je staat ineens met de mond vol tanden (als ze er al niet uitgeslagen zijn)?
Actie ---> Reactie kerel.


Val dood trol.

tanger'73
23-09-10, 16:36
Och bijna vergeten. Het zijn modelburgers. Niets op aan te merken.
En Nederlanders zijn rasisten.
Zo beter?

Het overgrote deel van de Nederlanders zijn modelburgers, helaas is er een kleine groep aan racisten. Die haal je er meestal zo uit.

John2
23-09-10, 16:44
Val dood trol.

Loop je me nou weer te dreigen?
Moet ik nu voor mijn leven vrezen?:maf2: