PDA

Bekijk Volledige Versie : Indonesische provincie wil maagdentest voor scholieren



Joesoef
22-09-10, 19:13
Indonesische provincie wil maagdentest voor scholieren

Gepubliceerd: 22 september 2010 17:47 | Gewijzigd: 22 september 2010 17:47

Door onze correspondent

Jakarta, 22 sept. Meisjes die geen maagd meer zijn, mogen straks niet meer naar school. Dat wil een groep raadsleden in de Indonesische provincie Jambi, op het eiland Sumatra.
<style type="text/css">.article_related_box table { width: 225px; }</style>
Voordat een meisje zich inschrijft voor de middelbare school, zou ze eerst een maagdelijkheidstest moeten afleggen. Zo willen de raadsleden het ‘probleem’ van vrije seks onder jongeren de kop in drukken. „Met deze maatregel hopen wij een cultuur van schaamte te creëren onder de studenten, zodat ze te bang zijn om zich bezig te houden met deze daad, die verboden is door onze godsdienst”, zei raadslid Bambang Susatyo tegen het blad Tempo.
Voorstanders willen dat de regel wordt vastgelegd in een provinciale wet. De lokale voorzitter van de Raad van Moslimgeestelijken heeft al laten weten dat hij de maatregel steunt, zodat de „moraliteit van onze jongeren kan worden beschermd”.
Tegenstanders zeggen dat de maatregel onwettig is en de privacy van de leerlingen schendt. Bovendien gaat het in tegen het streven kinderen twaalf jaar onderwijs te laten volgen. „Als we het fenomeen van de vrije seks willen aanpakken, kunnen we beter het karakter van de kinderen sterker maken via de ouders of via religieus studiemateriaal”, aldus het hoofd van de onderwijsdienst van Jambi tegen Tempo.

mark61
22-09-10, 19:34
Dat is nou vooruitgang.

Joesoef
22-09-10, 19:46
Toch weer de vrouwen die het moeten ongelden. De jongetjes komen er weer genadig vanaf dankzij hun slurfje.

mark61
22-09-10, 19:50
Toch weer de vrouwen die het moeten ongelden. De jongetjes komen er weer genadig vanaf dankzij hun slurfje.

Yeps, hun oncontroleerbare zondige slurfje.

Mantha-Moslim
22-09-10, 19:51
indonesie is een geweldig land maar dit vind ik niet goed

ze houden helemaal geen rekening met meisjes die verkracht zijn of die zich in het verleden hebben laten gaan en daar spijt van hebben

dit is iets waar eigenlijk alleen het meisje voor verantwoordelijk is en het gaat anderen dus niets aan of zij wel of geen maagd meer is
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
22-09-10, 20:07
indonesie is een geweldig land maar dit vind ik niet goed

ze houden helemaal geen rekening met meisjes die verkracht zijn of die zich in het verleden hebben laten gaan en daar spijt van hebben

dit is iets waar eigenlijk alleen het meisje voor verantwoordelijk is en het gaat anderen dus niets aan of zij wel of geen maagd meer is
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vrouwelijke zelfhaat.

Waarom zijn jongens niet schuldig en moeten ze niet gecontroleerd worden? Omdat het niet kan? Bij vrouwen kan het trouwens ook niet echt.

Gewoon ziekelijk vinden, dat zit er voor jou zeker niet in?

Eke
22-09-10, 20:50
indonesie is een geweldig land maar dit vind ik niet goed

ze houden helemaal geen rekening met meisjes die verkracht zijn of die zich in het verleden hebben laten gaan en daar spijt van hebben

dit is iets waar eigenlijk alleen het meisje voor verantwoordelijk is en het gaat anderen dus niets aan of zij wel of geen maagd meer is
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ja, het gaat anderen niet aan..
Bovendien is bij zowel mannen als vrouwen niet onomstoten vast te stellen of ze geen maagd meer zijn.

Bij maar 44 % van de vrouwen vindt er een bloedinkje plaats na de eerste geslachtsgemeenschap.Die hebben dan een 'alibi'.....
Lang niet iedereen heeft een duidelijk maagdenvlies dat gaat scheuren, zo is de natuur.


bron :http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/30767-help-hoe-kom-ik-aan-een-maagdenvlies.html

Olive Yao
22-09-10, 20:56
indonesie is een geweldig land maar dit vind ik niet goed

ze houden helemaal geen rekening met meisjes die verkracht zijn of die zich in het verleden hebben laten gaan en daar spijt van hebben

dit is iets waar eigenlijk alleen het meisje voor verantwoordelijk is en het gaat anderen dus niets aan of zij wel of geen maagd meer is.

Ja. En ook als ze vrijen omdat zij het willen en genieten en goed vinden.

is mijn mening

Eke
22-09-10, 21:00
Waarom zijn jongens niet schuldig en moeten ze niet gecontroleerd worden?



Jongens krijgen geen bol buikje als ze 'de grens' overschreden hebben..zodat zij de opvoeders/leraren niet confronteren met hun falen in de opvoeding.

super ick
22-09-10, 21:04
Gewoon ziekelijk vinden, dat zit er voor jou zeker niet in?

Is achterlijk ook goed?

mark61
22-09-10, 21:06
Jongens krijgen geen bol buikje als ze 'de grens' overschreden hebben..zodat zij de opvoeders/leraren niet confronteren met hun falen in de opvoeding.

Meisjes ook niet meer, anders hoefden ze niet gecontroleerd te worden.

Hoezo eigenlijk, ze geloven daar nog massaal in onbevlekte ontvangenis?

sjo
22-09-10, 21:18
Jongens krijgen geen bol buikje als ze 'de grens' overschreden hebben..zodat zij de opvoeders/leraren niet confronteren met hun falen in de opvoeding.

Falen ?? Ohw.....je bedoelt dat ze haar de pil hadden moeten geven.......ja, klopt

gr.
sjo

Mantha-Moslim
22-09-10, 21:20
Vrouwelijke zelfhaat.



Waarom zijn jongens niet schuldig en moeten ze niet gecontroleerd worden? Omdat het niet kan? Bij vrouwen kan het trouwens ook niet echt.



Gewoon ziekelijk vinden, dat zit er voor jou zeker niet in?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)









JIJ KAN NIET LEZEN :vrede:



ik zei juist datik het er NIET mee eens was omdat het niemand wat aangaat of iemand wel of geen maagd is alleen die persoon zelf



en ja dat is zeker niet eerlijk dat jongens er onderuit kunnen komen
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mantha-Moslim
22-09-10, 21:23
Ja, het gaat anderen niet aan..

Bovendien is bij zowel mannen als vrouwen niet onomstoten vast te stellen of ze geen maagd meer zijn.



Bij maar 44 % van de vrouwen vindt er een bloedinkje plaats na de eerste geslachtsgemeenschap.Die hebben dan een 'alibi'.....

Lang niet iedereen heeft een duidelijk maagdenvlies dat gaat scheuren, zo is de natuur.





bron :Help, hoe kom ik aan een maagdenvlies? | Mens en gezondheid: Seksualiteit (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/30767-help-hoe-kom-ik-aan-een-maagdenvlies.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



dat weetik ook wel :hihi:

maar tog bedankt voor de mededeling
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
22-09-10, 21:28
Falen ?? Ohw.....je bedoelt dat ze haar de pil hadden moeten geven.......ja, klopt

gr.
sjo

Hallo Sjo. Eurocentrische Atheist :hihi: (forumtaal)

Het gaat over de Republiek Indonesia , Sumatra en aldaar de provincie Jambi.

Eke
22-09-10, 21:37
*Meisjes ook niet meer, anders hoefden ze niet gecontroleerd te worden.

*Hoezo eigenlijk, ze geloven daar nog massaal in onbevlekte ontvangenis?

* Je denkt dat het altijd raak is ?
Ahum. Mark je kunt 2 jaar 't doen en toch niet zwanger raken...Dat zijn net de laatste 2 klassen van die school.


*Daar zitten Papen ??? :maf2: Nee joh. Dat's geschiedenis, vermoed ik.

mark61
22-09-10, 23:05
JIJ KAN NIET LEZEN :vrede:



ik zei juist datik het er NIET mee eens was omdat het niemand wat aangaat of iemand wel of geen maagd is alleen die persoon zelf



en ja dat is zeker niet eerlijk dat jongens er onderuit kunnen komen
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je had het exclusief over meisjes.

Oh fijn dat je dat ook bedenkt nadat ik je erop gewezen heb. Hoe komt het dat je ze de eerste keer vergeten was?

'Maagdelijkheid' is bij vrouwen ook meestal niet vast te stellen. Ik herhaal het nog maar ff.

John2
22-09-10, 23:24
En wat als een meisje door vallen haar maagdenvlies is gebroken

Mantha-Moslim
22-09-10, 23:42
Je had het exclusief over meisjes.







Oh fijn dat je dat ook bedenkt nadat ik je erop gewezen heb. Hoe komt het dat je ze de eerste keer vergeten was?







'Maagdelijkheid' is bij vrouwen ook meestal niet vast te stellen. Ik herhaal het nog maar ff.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)







uhm als je eens terug leest heb ik dat er in mn eerste reactie al bijgezet :vrede:





maagdelijkheid is meestal niet vast te stellen

zal t dan ook nog maar eens herhalen want blijkbaar weet niemand dit :haha:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

indoboy
22-09-10, 23:56
Beste Mantha moslim,

er zijn hier wat gasten, die willen alleen fitnah (ruzie, oproer) veroorzaken.

mag ik u verzoeken deze mensen heel snel van het forum te verbannen.

PS: Thuis zitten en op internet fora anderen afkraken?

dat moet een rot leven zijn:gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mantha-Moslim
23-09-10, 00:29
Beste Mantha moslim,



er zijn hier wat gasten, die willen alleen fitnah (ruzie, oproer) veroorzaken.



mag ik u verzoeken deze mensen heel snel van het forum te verbannen.



PS: Thuis zitten en op internet fora anderen afkraken?



dat moet een rot leven zijn:gniffel:











thnx :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
23-09-10, 07:53
Beste Mantha moslim,

er zijn hier wat gasten, die willen alleen fitnah (ruzie, oproer) veroorzaken.

mag ik u verzoeken deze mensen heel snel van het forum te verbannen.


PS: Thuis zitten en op internet fora anderen afkraken?

dat moet een rot leven zijn:gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Groeien je vleugeltjes al :engel:

mark61
23-09-10, 09:16
uhm als je eens terug leest heb ik dat er in mn eerste reactie al bijgezet :vrede:

maagdelijkheid is meestal niet vast te stellen

zal t dan ook nog maar eens herhalen want blijkbaar weet niemand dit :haha:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Waar staat daar 'jongen' of 'man'?

Aight. Alsof je met een gestoorde zit te praten.

Wat valt er te lachen over de vaststelbaarheid van maagdelijkheid?

John2
23-09-10, 09:16
Beste Mantha moslim,

er zijn hier wat gasten, die willen alleen fitnah (ruzie, oproer) veroorzaken.

mag ik u verzoeken deze mensen heel snel van het forum te verbannen.

PS: Thuis zitten en op internet fora anderen afkraken?

dat moet een rot leven zijn:gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hoe wil jij een oproep tot verbanning noemen, omdat mensen niet eens zijn met een mening die jij vertolkt?
Ruzie? Oproer?

The_Grand_Wazoo
23-09-10, 10:15
Staat in de Koran dat je als maagd de school moet betreden. Of zijn een stelletje baardapen naar eigen inzicht nieuwe regeltjes aan het opleggen?

John61
23-09-10, 10:38
Dit soort baardapen is bang voor de vrouwelijke sexualiteit. Die moet dus ten alle tijde onderdrukt worden. Hetzelfde geldt voor de papen in Vaticaanstad. Ook al zo'n angst voor het vrouwelijke.

HaasHaas
23-09-10, 10:44
hoe willen die raadsleden dat dan gaan controleren?
alle meisjes die op die school willen studeren moeten met zo'n raadslid naar bed?
dan zijn het daarna toch ook geen maagdjes meer?
de wereld draait sneller en de mensen worden steeds gekker.

super ick
23-09-10, 12:37
Wat is dat toch mannen in jurken?

Ze haten homo's en doen achterlijk met kinderen.

Mantha-Moslim
23-09-10, 21:47
Waar staat daar 'jongen' of 'man'?



Aight. Alsof je met een gestoorde zit te praten.



Wat valt er te lachen over de vaststelbaarheid van maagdelijkheid?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



ik had dit geschreven.. waarom jullie het geheel niet citeren weet ik niet maar op ansaar.nl staat het geheel er wel zonder aangebrachte wijzigingen





indonesie is een geweldig land maar dit vind ik niet goed

ze houden helemaal geen rekening met meisjes die verkracht zijn of die zich in het verleden hebben laten gaan en daar spijt van hebben

dit is iets waar eigenlijk alleen het meisje voor verantwoordelijk is en het gaat anderen dus niets aan of zij wel of geen maagd meer is

dit meisje koos er zelf voor (samen met een jongen dus waarom die er geen problemen door krijgen is ookal vreemd) maar haar toekomst hoeft tog niet beslist te worden door iets dat zij in het verleden heeft gedaan
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Don Pepe
23-09-10, 22:06
ik had dit geschreven.. waarom jullie het geheel niet citeren weet ik niet maar op ansaar.nl staat het geheel er wel zonder aangebrachte wijzigingen





indonesie is een geweldig land maar dit vind ik niet goed

ze houden helemaal geen rekening met meisjes die verkracht zijn of die zich in het verleden hebben laten gaan en daar spijt van hebben

dit is iets waar eigenlijk alleen het meisje voor verantwoordelijk is en het gaat anderen dus niets aan of zij wel of geen maagd meer is

dit meisje koos er zelf voor (samen met een jongen dus waarom die er geen problemen door krijgen is ookal vreemd) maar haar toekomst hoeft tog niet beslist te worden door iets dat zij in het verleden heeft gedaan
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dus een meisje die "het" gedaan heeft en er geen spijt van heeft moet volgens jou maar op de blaren zitten? De mensen die dit willen invoeren zijn gewoon niet goed snik en achterlijk. Ben je ooit in Indonesie geweest? Vermoedelijk niet! Ik heel vaak. Indonesie is arm, smerig en corrupt. De natuur is vernietigd door de kaalslag van de oerwouden en de mensen moeten (als ze al werk hebben) werken voor een bakje rijst en een stukje kip. Hoe oud ben jij? Heb jij je ooit verdiept in Indonesie? Indonesie een geweldig land? Laat me niet lachen!

tanger'73
23-09-10, 22:22
indonesië heeft een geweldige biodiversiteit en daarmee is alles gezegd.

Mantha-Moslim
23-09-10, 22:27
Dus een meisje die "het" gedaan heeft en er geen spijt van heeft moet volgens jou maar op de blaren zitten? De mensen die dit willen invoeren zijn gewoon niet goed snik en achterlijk. Ben je ooit in Indonesie geweest? Vermoedelijk niet! Ik heel vaak. Indonesie is arm, smerig en corrupt. De natuur is vernietigt door de kaalslag van de oerwouden en de mensen moeten (als ze al werk hebben) werken voor een bakje rijst en een stukje kip. Hoe oud ben jij? Heb jij je ooit verdiept in Indonesie? Indonesie een geweldig land? Laat me niet lachen!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



ligt eraan waar je in indonesie gaat of het een arm of rijk gebied is, mijn beste vriendin is naar indonesie verhuisd (jakarta) en ja zulk soort dingen kom je in de meeste landen buiten europa wel tegen
en ondanks dat zijn de mensen er erg dankbaar en vrijgevig

het welzijn van een land word niet bepaald door zijn bezittingen maar om zijn tevredenheid :D

en daar los van: ik had al gezecht dat ik het achterlijk vond dus accepteer het gewoon en probeer niet overal een discussie van te maken
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
23-09-10, 22:27
indonesië heeft een geweldige biodiversiteit en daarmee is alles gezegd.


Had.

tanger'73
23-09-10, 22:34
Had.


Lopen daar naast verscheidene natuurlijke rijkdommen geen unieke diersoorten meer rond?

Joesoef
24-09-10, 07:32
indonesië heeft een geweldige biodiversiteit en daarmee is alles gezegd.


Hoe biologisch is as, houtskool, soja en palmolie?

super ick
24-09-10, 09:09
Lopen daar naast verscheidene natuurlijke rijkdommen geen unieke diersoorten meer rond?

Kijk je toch NAtional Geografic? Alles is vast gelegd, dus ze kunnen verdwijnen.:cola: hik.

Stopnaald
24-09-10, 11:33
Mijn moeder is geboren en getogen in Palembang, Sumatra. Iedere Indonesiër weet dat elk eiland(je) zijn eigen cultuur en religie heeft. Op de grotere eilanden zelfs (vele) verschillende volkeren, culturen en religies. Althans, zo was het vroeger, zo herinnert mijn moeder het zich. Christen, moslim, boedhist, zelfs aanhangers van wat men gewoonlijk "natuurcultus" noemt, alles leefde relatief vreedzaam naast elkaar (hoewel de politieke macht uiteraard altijd op Java, bij de javanen lag).

Sinds enige tijd is er echter een sluipende islamisering gaande. De gematigde moslims (vrouwen droegen hooguit een loshangende doek over het hoofd, maar hadden meestal onbedekt haar) raken steeds meer uit het zicht. Zo'n Jamah Islamiah (of hoe je dat ook schrijft) had 20/30 jaar terug geen poot aan de grond gekregen.

Tegenwoordig zijn de conflicten tussen (radicale?) moslims en andersdenkenden legio. Maar zelfs dat is kennelijk niet bevredigend genoeg. Nu moeten zelfs de medemoslims het ontgelden.... Wat is dit zonde van een in potentie heel mooi en cultureelrijk land.

tanger'73
24-09-10, 12:40
Hoe biologisch is as, houtskool, soja en palmolie?

zonder de mensen is indonesië heel biologisch.

tanger'73
24-09-10, 12:43
Kijk je toch NAtional Geografic? Alles is vast gelegd, dus ze kunnen verdwijnen.:cola: hik.


Denk eerder dat de aarde ook de mens zal overleven.

Eke
24-09-10, 12:45
dat weetik ook wel :hihi:

maar tog bedankt voor de mededeling
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Geen dank, graag gedaan.

Ik weet trouwens 'van Ansaar' en in veel mindere mate van Maroc.nl niet goed wie er achter een avatar zit, dus ik kan niet inschatten wat iemand weet en wie wat weet.....
nou ik toch bezig ben : wat betekent Mantha, Mantha-Moslim ?

mark61
24-09-10, 12:46
(samen met een jongen dus waarom die er geen problemen door krijgen is ookal vreemd)

Dat zeg je nu gauw, dat stond niet in je oorspronkelijke post.

Godallemachtig. Hoe kan een mens kronkelen en draaien.

Overigens leert de werkelijkheid dat het meestal jongens zijn die meisjes overhalen, niet andersom.

Eke
24-09-10, 12:51
Mijn moeder is geboren en getogen in Palembang, Sumatra. Iedere Indonesiër weet dat elk eiland(je) zijn eigen cultuur en religie heeft. Op de grotere eilanden zelfs (vele) verschillende volkeren, culturen en religies. Althans, zo was het vroeger, zo herinnert mijn moeder het zich. Christen, moslim, boedhist, zelfs aanhangers van wat men gewoonlijk "natuurcultus" noemt, alles leefde relatief vreedzaam naast elkaar (hoewel de politieke macht uiteraard altijd op Java, bij de javanen lag).

Sinds enige tijd is er echter een sluipende islamisering gaande. De gematigde moslims (vrouwen droegen hooguit een loshangende doek over het hoofd, maar hadden meestal onbedekt haar) raken steeds meer uit het zicht. Zo'n Jamah Islamiah (of hoe je dat ook schrijft) had 20/30 jaar terug geen poot aan de grond gekregen.

Tegenwoordig zijn de conflicten tussen (radicale?) moslims en andersdenkenden legio. Maar zelfs dat is kennelijk niet bevredigend genoeg. Nu moeten zelfs de medemoslims het ontgelden.... Wat is dit zonde van een in potentie heel mooi en cultureelrijk land.


Dat kan nooit de bedoeling zijn.......al die conflicten. Ik denk dan aan God.
Indoboy zal het met me eens zijn. Viel zij niet voor de Islam vanwege haar vreedzame karakter....
Wat is de invloed van 'De vreedzame Islam' in de wereld ?
En worden er concrete pogingen ondernomen om met broeders/zusters met minder vreedzame opvattingen binnen de Islam in gesprek te komen/ te blijven.....op mondiaal nivo ?

Stopnaald
24-09-10, 14:45
Dat kan nooit de bedoeling zijn.......al die conflicten. Ik denk dan aan God.
Indoboy zal het met me eens zijn. Viel zij niet voor de Islam vanwege haar vreedzame karakter....
Wat is de invloed van 'De vreedzame Islam' in de wereld ?
En worden er concrete pogingen ondernomen om met broeders/zusters met minder vreedzame opvattingen binnen de Islam in gesprek te komen/ te blijven.....op mondiaal nivo ?

Kleine correctie. Mijn moeder is katholiek (en dus christen). Zij woonde in een gehuchtje vlakbij Palembang (zal inmiddels wel opgeslokt zijn). In dat dorpje woonden christenen (zowel katholiek, als protestant, hoewel de katholieken in de meerderheid waren), moslims, een verdwaalde hindu en enkele recente migrante chinezen (confusianen) gebroederlijk bij elkaar. Verder regelmatig bezoek van enkele minankabauers en andere inheemse volkeren op doortocht.

Nooit (grote) problemen. Geen gezeik over wiens godsdienst de enig ware was. Simpelweg tolerantie jegens elkaar en elkaars denkbeelden.

Tot het moment dat bepaalde moslims begonnen te zeiken. Het begon met gezeur over "zedelijk gedrag", whatever dat may be. En eindigde met het vertrek van ettelijke families, die zich niet langer thuis voelden in hun dorp. Eindresultaat: een in ieder geval in optisch opzicht volledig gezuiverd en geïslamiseerd dorp.

Is het dorp daarmee erop vooruit gegaan? Ik waag het te betwijfelen. Mijn moeder is in ieder geval heel erg blij dat ze er weg is, hoewel ze het Indonesië uit haar vroege jeugd nog wel mist.

Max Stirner
24-09-10, 15:40
Dat kan nooit de bedoeling zijn.......al die conflicten. Ik denk dan aan God.
Indoboy zal het met me eens zijn. Viel zij niet voor de Islam vanwege haar vreedzame karakter....
Wat is de invloed van 'De vreedzame Islam' in de wereld ?
En worden er concrete pogingen ondernomen om met broeders/zusters met minder vreedzame opvattingen binnen de Islam in gesprek te komen/ te blijven.....op mondiaal nivo ?


Blijkbaar niet.

Noem eens één land met een islamitische meerderheid waar religieuze minderheden daadwerkelijk niets te vrezen hebben ?

(Syrië, bepaalde landen in West Afrika ?)

Ben even zo vrij om te concluderen dat die vreedzame en tolerante islam helemaal niet of nauwelijks bestaat, zeker niet daar waar zij in de meerderheid is.

Eke
24-09-10, 15:52
Nooit (grote) problemen. Geen gezeik over wiens godsdienst de enig ware was. Simpelweg tolerantie jegens elkaar en elkaars denkbeelden.

Tot het moment dat bepaalde moslims begonnen te zeiken. Het begon met gezeur over "zedelijk gedrag", whatever dat may be. En eindigde met het vertrek van ettelijke families, die zich niet langer thuis voelden in hun dorp. Eindresultaat: een in ieder geval in optisch opzicht volledig gezuiverd en geïslamiseerd dorp.

.

Boeiend om je moeders ervaringen te lezen ....Ik begrijp je, maar ik begrijp dat ik wat meer woorden had moeten gebruiken in m'n vorige posting :hihi: ------> Sorry.

De vraag ik daar stelde is bedoeld voor moslims. Mensen die zich (sterk) aangetrokken voelen tot 'de vreedzame Islam'.

mark61
24-09-10, 15:52
Blijkbaar niet.

Noem eens één land met een islamitische meerderheid waar religieuze minderheden daadwerkelijk niets te vrezen hebben ?

(Syrië, bepaalde landen in West Afrika ?)

Ben even zo vrij om te concluderen dat die vreedzame en tolerante islam helemaal niet of nauwelijks bestaat, zeker niet daar waar zij in de meerderheid is.

Syrië inderdaad, Mali, Burkina Faso, Senegal, The Gambia, Tunesië, Marokko. Djibouti, Irak onder Saddam :hihi:, Maleisië vroeger, paar Golfstaten, ik denk Qatar iig.

Turkije is een twijfelgeval. Niks meer te 'vrezen', behalve dan van een paar burgers, maar wel 2nd class citizens.

Tis niet zo zwart-wit als je het over 'vrezen' hebt. Wel als je het over gelijkwaardig burgerschap hebt.

Specifiek islamitisch is het alleen niet.

Eke
24-09-10, 16:00
Blijkbaar niet.

Noem eens één land met een islamitische meerderheid waar religieuze minderheden daadwerkelijk niets te vrezen hebben ?

(Syrië, bepaalde landen in West Afrika ?)

Ben even zo vrij om te concluderen dat die vreedzame en tolerante islam helemaal niet of nauwelijks bestaat, zeker niet daar waar zij in de meerderheid is.

Zelf kan ik daar geen antwoord opgeven al geloof ik wel dat de vreedzame en tolerante Islam zeker te vinden is in de Koran.
Ook in woongebieden waar de moslims in de meerderheid zijn.

In ieder geval wijzen de berichten van Stopnaald in die richting. Het waren namelijk maar een stelletje moslims die veranderden aanvankelijk...Die de 'nieuwe' toon zetten. De overige moslims daar hadden het voor het nakijken.
Dus hopelijk komt er bericht van kenners.

Eke
24-09-10, 16:06
Tis niet zo zwart-wit als je het over 'vrezen' hebt. Wel als je het over gelijkwaardig burgerschap hebt.

Specifiek islamitisch is het alleen niet.

Hoe bedoel je die laatste zin, Mark ?

Max Stirner
24-09-10, 16:07
Syrië inderdaad, Mali, Burkina Faso, Senegal, The Gambia, Tunesië, Marokko. Djibouti, Irak onder Saddam :hihi:, Maleisië vroeger, paar Golfstaten, ik denk Qatar iig.

Turkije is een twijfelgeval. Niks meer te 'vrezen', behalve dan van een paar burgers, maar wel 2nd class citizens.

Tis niet zo zwart-wit als je het over 'vrezen' hebt. Wel als je het over gelijkwaardig burgerschap hebt.

Specifiek islamitisch is het alleen niet.


Thanks, wist dat ik op je kon rekenen :) ( + Oman, of telde je dat bij de Golfstaten ?)

Grotendeels landen dus waar de invloed van 'de islam' wordt beperkt - hetzij door seculiere despoten (Syrie, Tunesië, Saddam Irak), hetzij door een grote invloed van lokale tradities/(bij)geloven/culturen (West Afrika).

('Vrezen' ín de zin van 'leven of dood' is inderdaad niet wat ik bedoelde)

Olive Yao
24-09-10, 16:09
Fuck de maagdelijkheidscultus!

tanger'73
24-09-10, 16:10
Fuck de maagdelijkheidscultus!

Pssst, eve tussendoor. Pardon my french, maar bent u nog maagd?

mark61
24-09-10, 16:11
Hoe bedoel je die laatste zin, Mark ?

Er zijn zoveel intolerante staten en volkeren. China tov. alle gelovigen. India tov. islam en christendom, Thailand tov. moslims. De lijst is eindeloos.

Max Stirner
24-09-10, 16:17
Zelf kan ik daar geen antwoord opgeven al geloof ik wel dat de vreedzame en tolerante Islam zeker te vinden is in de Koran.
Ook in woongebieden waar de moslims in de meerderheid zijn.

In ieder geval wijzen de berichten van Stopnaald in die richting. Het waren namelijk maar een stelletje moslims die veranderden aanvankelijk...Die de 'nieuwe' toon zetten. De overige moslims daar hadden het voor het nakijken.
Dus hopelijk komt er bericht van kenners.


Indonesië is nu net één van de (vele) slechte voorbeelden, discriminatie van Christenen en andere minderheden is de standaard:


http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1371665.ece/Moslimprotest_bij_Jakarta_zet_kerken_aan_de_kant

Eke
24-09-10, 16:21
Er zijn zoveel intolerante staten en volkeren. China tov. alle gelovigen. India tov. islam en christendom, Thailand tov. moslims. De lijst is eindeloos.

Dus dat. Fijn dat je 't even toelicht. Het is ook belangrijk om je dat te realiseren....Tolerantie heeft waarde. Het voorkomt heftige ruzie/strijd/oorlog :)

Eke
24-09-10, 16:33
Indonesië is nu net één van de (vele) slechte voorbeelden, discriminatie van Christenen en andere minderheden is de standaard:


http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1371665.ece/Moslimprotest_bij_Jakarta_zet_kerken_aan_de_kant


Met Stopnaald en haar moeder betreur ik de teloorgang van de sympathieke samenleving in de dorpjes, waar voor iedereen een plek was in principe.

Ik heb van kleins af aan een zwak gehad voor verhalen over dat Grote Eilandenrijk...die ik hoorde van mensen die daar geleefd hadden

Maargoed, de situatie daar kan weer verbeteren als voldoende mensen zich daarvoor inzetten. En er zijn echt nog wel mensen met het hart op de goede plaats in Indonesië..ook leiders. Ik heb erover gehoord/gelezen.

super ick
24-09-10, 16:43
Denk eerder dat de aarde ook de mens zal overleven.

Uiteindelijk gaat de aarde met de mensen ten onder.
Volgens deskundigen is de aarde ongeveer halverwege haar cyclus. Over plm. 3.000.000.000 jaar valt de aarde ten prooi aan de zon.
Einde der tijden? Of komt dat eerder?

super ick
24-09-10, 16:44
Denk eerder dat de aarde ook de mens zal overleven.

Uiteindelijk gaat de aarde met de mensen ten onder.
Volgens deskundigen is de aarde ongeveer halverwege haar cyclus. Over plm. 3.000.000.000 jaar valt de aarde ten prooi aan de zon.
Einde der tijden? Of komt dat eerder?

tanger'73
24-09-10, 16:54
Uiteindelijk gaat de aarde met de mensen ten onder.


Volgens de religie gaat de aarde ten onder met de mens, maar theoretisch zal de aarde de mens ruimschoots kunnen overleven. Er hoeft maar weer een extreme ijstijd of een mega meteoriet voor de deur te staan. Mogelijke geweldsuitbartingen van de natuur staan geheel niet in verhouding met die van de mens.

Eke
24-09-10, 17:03
Mogelijke geweldsuitbartingen van de natuur staan geheel niet in verhouding met die van de mens.


Kijk eens naar onze super-vulkanen. De bodem van de Death Valley is de laatste paar jaar 10 cm. omhoog gegaan.
Een groot gedeelte van Noord-Amerika onder lavastromen en as als ie uitbarst..As bereikt Europa. En dat is er nog maar eentje. Er staan er verschillende verspreid over de wereld in stand-by-stand.

H.P.Pas
24-09-10, 17:05
Uiteindelijk gaat de aarde met de mensen ten onder.
Volgens deskundigen is de aarde ongeveer halverwege haar cyclus. Over plm. 3.000.000.000 jaar valt de aarde ten prooi aan de zon.
Einde der tijden? Of komt dat eerder?

De volgende ijstijd is met tamelijke zekerheid over 10.000 jaar te verwachten. Dat zal de nodige veranderingen met zich mee brengen.
Volgens de Germaanse scheppingsgeschiedenis is de wereld uit ijs voortgekomen en zal weer in ijs verstarren. Niet zo slecht gezien.

tanger'73
24-09-10, 17:09
Kijk eens naar onze super-vulkanen. De bodem van de Death Valley is de laatste paar jaar 10 cm. omhoog gegaan.
Een groot gedeelte van Noord-Amerika onder lavastromen en as als ie uitbarst..As bereikt Europa. En dat is er nog maar eentje. Er staan er verschillende verspreid over de wereld in stand-by-stand.


Precies, kijk ook eens naar de leeftijd (wetenschappelijke datering) van de aarde en zeg mij wanneer de mens opeens om de hoek kwam kijken om vervolgens met de aarde te vergaan.

Mantha-Moslim
24-09-10, 23:01
-
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mantha-Moslim
24-09-10, 23:04
Dat zeg je nu gauw, dat stond niet in je oorspronkelijke post.



Godallemachtig. Hoe kan een mens kronkelen en draaien.



Overigens leert de werkelijkheid dat het meestal jongens zijn die meisjes overhalen, niet andersom.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)




ff voor de duidelijkheid

http://i152.photobucket.com/albums/s182/manthatje/ansaarr.jpg?t=1285366354


dit was mijn oorspronkelijke post zoals je ziet is er niet gewijzigd want dan zie je dat onderaan staan
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
25-09-10, 10:17
Volgens de religie gaat de aarde ten onder met de mens, maar theoretisch zal de aarde de mens ruimschoots kunnen overleven. Er hoeft maar weer een extreme ijstijd of een mega meteoriet voor de deur te staan. Mogelijke geweldsuitbartingen van de natuur staan geheel niet in verhouding met die van de mens.

Is het dan 'de natuur' of God/Allah?

tanger'73
25-09-10, 18:13
Is het dan 'de natuur' of God/Allah?


uiteraard Allah, want die maakt geen onderdeel uit van de natuur.

super ick
26-09-10, 13:13
uiteraard Allah, want die maakt geen onderdeel uit van de natuur.

Dan kan je eerdere opmerking dus komen te vervallen?

tanger'73
26-09-10, 13:28
Dan kan je eerdere opmerking dus komen te vervallen?


zonder ingrijpen van Allah zal de aarde tot in zijn clash met de zon bestaan. 'K betwijfel of de mens tezijnertijd naar vrolijk rondhuppeld.

Eke
26-09-10, 13:40
.............

tanger'73
26-09-10, 13:42
Het zou goed kunnen dat de mensen niks meer voorstellen over Tigtigtig jaar en zelfs tenslotte verdwenen zijn terwijl de aarde nog doortolt. De aarde heeft mensen niet echt nodig, toch ?

Andersom is juist het geval, de mens heeft de aarde nodig en de aarde kan de mens missen als het afschudden van een vlo van haar rug.

Eke
26-09-10, 13:52
Andersom is juist het geval, de mens heeft de aarde nodig en de aarde kan de mens missen als het afschudden van een vlo van haar rug.

Zelfs als ze de aarde heel goed zouden behandelen....en de aarde hen als onmisbaar zou kunnen beschouwen :hihi:

de aarde draait haar rondjes en de mensen hebben het nakijken. thee zet thee.

tanger'73
26-09-10, 14:00
Zelfs als ze de aarde heel goed zouden behandelen....en de aarde hen als onmisbaar zou kunnen beschouwen :hihi:

de aarde draait haar rondjes en de mensen hebben het nakijken. thee zet thee.


Maak je over de aarde niet druk, die heeft omstandigheden ondergaan waar de mens bij in het niet valt.

SimpleWay_Muslima
26-09-10, 17:54
Belachelijk zeg! Niet achter Indonesië gezocht!
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
26-09-10, 18:08
zonder ingrijpen van Allah zal de aarde tot in zijn clash met de zon bestaan.
Als Allah ingrijpt vindt die clash toch ook niet plaats ?
Of wel ?

tanger'73
26-09-10, 18:10
Als Allah ingrijpt vindt die clash toch ook niet plaats ?
Of wel ?


Als Allah ingrijpt, dan komt de aarde iets anders aan haar einde.

super ick
27-09-10, 08:16
Als Allah ingrijpt vindt die clash toch ook niet plaats ?
Of wel ?

Het probleem is dat de heilige boeken vol staan met wonderen en bewijzen voor zijn bestaan.
Alleen al die goden en profeten hebben al heel lang niets meer van zich laten horen.
Grote mensen die niet als klein kind gehersenspoeld zijn geloven daar niet in.
Op die enkele procenten na die op latere leeftijd alsnog de weg kwijt raken.

Umarvlie
27-09-10, 16:03
Fuck de maagdelijkheidscultus!

Hmm ... dan zijn die testen ook niet meer nodig....

Umarvlie
27-09-10, 16:04
Belachelijk zeg! Niet achter Indonesië gezocht!
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

't is ook niet heel Indonesie... slechts een (relatief gezien zelfs heel) klein stukje.

Abu_Hurayrah
27-09-10, 16:33
Als Allah ingrijpt vindt die clash toch ook niet plaats ?
Of wel ?

Allah heeft jou en iedere andere schepsel in de "houdgreep".

Je leeft en ademt bij Zijn gratie...

John61
27-09-10, 20:06
Allah heeft jou en iedere andere schepsel in de "houdgreep".

Je leeft en ademt bij Zijn gratie...

Das jouw mening, tis geen feit.

mark61
27-09-10, 20:07
Das jouw mening, tis geen feit.

Wellicht ten overvloede :hihi:

reallife
27-09-10, 20:39
Allah heeft jou en iedere andere schepsel in de "houdgreep".

Je leeft en ademt bij Zijn gratie...


Benauwend dit.

Abu_Hurayrah
27-09-10, 20:52
Benauwend dit.

Haha, Allah is zoals hoe jij over hem denkt.

Thinking badly about Allah is from bad manners and knowing this vereist niet dat je een zwarte band moet hebben...
got it? :D

reallife
27-09-10, 21:05
Haha, Allah is zoals hoe jij over hem denkt.

Thinking badly about Allah is from bad manners and knowing this vereist niet dat je een zwarte band moet hebben...
got it? :D

Ach, ik denk altijd maar. God heeft de zeearend geschapen met het talent om zich te laten meevoeren op de luchtstromen, moet heerlijk zijn die vrijheid. Kan me dus niet veel voorstellen bij een houdgreep.

Abu_Hurayrah
27-09-10, 21:11
Ach, ik denk altijd maar. God heeft de zeearend geschapen met het talent om zich te laten meevoeren op de luchtstromen, moet heerlijk zijn die vrijheid. Kan me dus niet veel voorstellen bij een houdgreep.

Met het woordje "houdgreep" zinspeelde ik spreekwoordelijk bij wijze van in op zijn uitspraak "Als Allah ingrijpt" om aan te tonen dat er eigenlijk niks gebeurd zonder dat Allah het toe staat te laten gebeuren.

Maar het is een fijne gedachte die je hebt over de relatie tussen God en hoe een zeearend in vrijheid door de lucht vliegt. In de Koran wordt er zelfs gevraagd wie deze vervolgens in de lucht houdt? Nou? Haha...

Slinger
27-09-10, 21:17
Allah heeft jou en iedere andere schepsel in de "houdgreep".

Je leeft en ademt bij Zijn gratie...

Bruine band?

Abu_Hurayrah
27-09-10, 21:19
Bruine band?

Laten we het houden bij een gezonde portie vertrouwen in Allah.

Slinger
27-09-10, 21:24
Laten we het houden bij een gezonde portie vertrouwen in Allah.

Wat je maar vertrouwen noemt. Een god met een houdgreep is niet mijn ding.

Abu_Hurayrah
27-09-10, 21:28
Wat je maar vertrouwen noemt. Een god met een houdgreep is niet mijn ding.

Mja, ik moet toegeven dat het een ongelukkige grap van me was.

Slinger
27-09-10, 21:31
Mja, ik moet toegeven dat het een ongelukkige grap van me was.

Abu, ik neem mijn opmerkingen aan het adres van Allah terug.

Abu_Hurayrah
27-09-10, 21:35
Abu, ik neem mijn opmerkingen aan het adres van Allah terug.

Oh ik weet niet om wat voor opmerkingen het gaat. Maar ik twijfel er niet aan dat je nu nog dichter bij Allah gekomen bent...

H.P.Pas
27-09-10, 21:46
Maar ik twijfel er niet aan dat je nu nog dichter bij Allah gekomen bent...

:zozo: Hij is nu bijna naar god ?