PDA

Bekijk Volledige Versie : Loop naar de hel met je integratie



aboenoeh
23-09-10, 15:22
Jonge moslims zijn staatsburgers van Nederland. Het is ons land, we zijn mede-eigenaars. Wij bepalen zelf wat we een positieve bijdrage vinden

Zuster Hassnae Bouazza is een geraffineerd individu. Ze heeft heel goed door dat haar slag moslims omarmd wordt door het establishment. Bouazza hoeft niet te vrezen dat zij public enemy nr 1 wordt. Bouazza krijgt geen wijkagent aan de deur die komt vragen naar haar politieke voorkeuren of de manier waarop zij haar geloof belijdt.



Bouazza weet dat het verkondigen van haar mening haar carrière of kansen op de arbeidsmarkt niet zal schaden. Bouazza wordt niet bij voorbaat verdacht en in verband gebracht met terrorisme. Ja, dan is het makkelijk om iemand weg te zetten als 'minderheid' door de indruk te wekken dat hij maar een kolderieke fundamentalist is.



Kookpunt

De realiteit is dat ik slechts een minderheid ben in het gegeven dat ik mij niet het zwijgen laat opleggen. Vele moslims durven niet meer openlijk voor hun mening uit te komen in dit klimaat van politieke repressie en intimidatie. Een zuster op de universiteit zei ooit zelfs letterlijk tegen mij: 'Pas op met wat je zegt, je kan als moslim nou eenmaal niet alles zeggen in dit land'. Door deze aanhoudende repressieve druk begint de moslimgemeenschap haar kookpunt te bereiken. En ik ben slechts iets wat je aan de oppervlakte ziet opborrelen. Een voorproefje van wat komen gaat. De voorhoede van een nieuwe generatie.



Voorhoede

Wij vormen onderdeel van een strijdbare voorhoede die de weg vrij zal maken, en de rechtmatige positie van deze generatie in de Nederlandse samenleving zullen opeisen.

Dit is een generatie van zelfbewuste, autonome burgers. Een generatie die voor zichzelf durft op te komen en niet meer wenst te dansen naar de pijpen van de integratiemaffia, die tot voor kort aangevoerd werd door ‘gouverneur-generaal’ Eberhard van der Laan. Wij zijn de generatie die zegt: 'Tot hier er niet verder!. Want deze generatie is de bemoeizucht van autochtone politici en hun lakeien spuugzat.



Deze generatie wenst evenmin toe te geven aan de absurde eisen die, onder het mom van integratie, aanpassing, emancipatie, samenleven of ‘wederzijds begrip’, aan ons gesteld worden. Dit is generatie die haar eigenwaarde heeft herwonnen en zich niet meer slaafs afvraagt of autochtonen vinden dat ze wel goed genoeg integreren.



Wij kruipen nietWij zeggen: 'Loop naar de hel met je integratie!'.



Establishment

Deze generatie bepaalt zelf op wat voor manier die zich in deze samenleving manifesteert. Wij bepalen zelf wat wij een positieve bijdrage aan deze samenleving vinden, en hebben het witte establishment niet nodig om dat voor ons te bedenken. Wij bepalen zelf wat integratie voor ons inhoudt.



Integratie is voor ons geen racistisch en hopeloos achterhaald concept van culture onderwerping. Integratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland. Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.



Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.



Recht

Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!



Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland. Politici hebben de mond vol over het 'thuis laten voelen van allochtonen in Nederland'. Menen ze dat werkelijk, dan kunnen ze niet anders dan van het bovenstaande voorstander zijn. Wil Nederland een thuis zijn voor alle etnische groepen, dan is het namelijk onvermijdelijk dat de religie en cultuur van alle etnische groepen vertegenwoordigd wordt in alle dimensies van het publieke en private domein.



Wij zijn staatsburgers van Nederland en laten ons niet langer als koloniaal onderdanen behandelen. Nederland is ons land; wij zijn mede-eigenaars. Het is niet meer dan logisch dat wij ons ook bemoeien met de inrichting van deze maatschappij. Wij horen hier. Wij zijn hier. Wij kruipen niet. En zijn bereid de harde confrontatie aan te gaan met een ieder die het lef heeft om dit te betwisten.

Izz ad-Din Ruhulessin (23) studeert politicologie
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
23-09-10, 15:46
Jonge moslims zijn staatsburgers van Nederland. Het is ons land, we zijn mede-eigenaars. Wij bepalen zelf wat we een positieve bijdrage vinden

Zuster Hassnae Bouazza is een geraffineerd individu. Ze heeft heel goed door dat haar slag moslims omarmd wordt door het establishment. Bouazza hoeft niet te vrezen dat zij public enemy nr 1 wordt. Bouazza krijgt geen wijkagent aan de deur die komt vragen naar haar politieke voorkeuren of de manier waarop zij haar geloof belijdt.



Bouazza weet dat het verkondigen van haar mening haar carrière of kansen op de arbeidsmarkt niet zal schaden. Bouazza wordt niet bij voorbaat verdacht en in verband gebracht met terrorisme. Ja, dan is het makkelijk om iemand weg te zetten als 'minderheid' door de indruk te wekken dat hij maar een kolderieke fundamentalist is.



Kookpunt

De realiteit is dat ik slechts een minderheid ben in het gegeven dat ik mij niet het zwijgen laat opleggen. Vele moslims durven niet meer openlijk voor hun mening uit te komen in dit klimaat van politieke repressie en intimidatie. Een zuster op de universiteit zei ooit zelfs letterlijk tegen mij: 'Pas op met wat je zegt, je kan als moslim nou eenmaal niet alles zeggen in dit land'. Door deze aanhoudende repressieve druk begint de moslimgemeenschap haar kookpunt te bereiken. En ik ben slechts iets wat je aan de oppervlakte ziet opborrelen. Een voorproefje van wat komen gaat. De voorhoede van een nieuwe generatie.



Voorhoede

Wij vormen onderdeel van een strijdbare voorhoede die de weg vrij zal maken, en de rechtmatige positie van deze generatie in de Nederlandse samenleving zullen opeisen.

Dit is een generatie van zelfbewuste, autonome burgers. Een generatie die voor zichzelf durft op te komen en niet meer wenst te dansen naar de pijpen van de integratiemaffia, die tot voor kort aangevoerd werd door ‘gouverneur-generaal’ Eberhard van der Laan. Wij zijn de generatie die zegt: 'Tot hier er niet verder!. Want deze generatie is de bemoeizucht van autochtone politici en hun lakeien spuugzat.



Deze generatie wenst evenmin toe te geven aan de absurde eisen die, onder het mom van integratie, aanpassing, emancipatie, samenleven of ‘wederzijds begrip’, aan ons gesteld worden. Dit is generatie die haar eigenwaarde heeft herwonnen en zich niet meer slaafs afvraagt of autochtonen vinden dat ze wel goed genoeg integreren.



Wij kruipen nietWij zeggen: 'Loop naar de hel met je integratie!'.



Establishment

Deze generatie bepaalt zelf op wat voor manier die zich in deze samenleving manifesteert. Wij bepalen zelf wat wij een positieve bijdrage aan deze samenleving vinden, en hebben het witte establishment niet nodig om dat voor ons te bedenken. Wij bepalen zelf wat integratie voor ons inhoudt.



Integratie is voor ons geen racistisch en hopeloos achterhaald concept van culture onderwerping. Integratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland. Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.



Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.



Recht

Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!



Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland. Politici hebben de mond vol over het 'thuis laten voelen van allochtonen in Nederland'. Menen ze dat werkelijk, dan kunnen ze niet anders dan van het bovenstaande voorstander zijn. Wil Nederland een thuis zijn voor alle etnische groepen, dan is het namelijk onvermijdelijk dat de religie en cultuur van alle etnische groepen vertegenwoordigd wordt in alle dimensies van het publieke en private domein.



Wij zijn staatsburgers van Nederland en laten ons niet langer als koloniaal onderdanen behandelen. Nederland is ons land; wij zijn mede-eigenaars. Het is niet meer dan logisch dat wij ons ook bemoeien met de inrichting van deze maatschappij. Wij horen hier. Wij zijn hier. Wij kruipen niet. En zijn bereid de harde confrontatie aan te gaan met een ieder die het lef heeft om dit te betwisten.

Izz ad-Din Ruhulessin (23) studeert politicologie
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dreigende taal...

John2
23-09-10, 16:58
Jonge moslims zijn staatsburgers van Nederland. Het is ons land, we zijn mede-eigenaars. Wij bepalen zelf wat we een positieve bijdrage vinden

Zuster Hassnae Bouazza is een geraffineerd individu. Ze heeft heel goed door dat haar slag moslims omarmd wordt door het establishment. Bouazza hoeft niet te vrezen dat zij public enemy nr 1 wordt. Bouazza krijgt geen wijkagent aan de deur die komt vragen naar haar politieke voorkeuren of de manier waarop zij haar geloof belijdt.



Bouazza weet dat het verkondigen van haar mening haar carrière of kansen op de arbeidsmarkt niet zal schaden. Bouazza wordt niet bij voorbaat verdacht en in verband gebracht met terrorisme. Ja, dan is het makkelijk om iemand weg te zetten als 'minderheid' door de indruk te wekken dat hij maar een kolderieke fundamentalist is.



Kookpunt

De realiteit is dat ik slechts een minderheid ben in het gegeven dat ik mij niet het zwijgen laat opleggen. Vele moslims durven niet meer openlijk voor hun mening uit te komen in dit klimaat van politieke repressie en intimidatie. Een zuster op de universiteit zei ooit zelfs letterlijk tegen mij: 'Pas op met wat je zegt, je kan als moslim nou eenmaal niet alles zeggen in dit land'. Door deze aanhoudende repressieve druk begint de moslimgemeenschap haar kookpunt te bereiken. En ik ben slechts iets wat je aan de oppervlakte ziet opborrelen. Een voorproefje van wat komen gaat. De voorhoede van een nieuwe generatie.



Voorhoede

Wij vormen onderdeel van een strijdbare voorhoede die de weg vrij zal maken, en de rechtmatige positie van deze generatie in de Nederlandse samenleving zullen opeisen.

Dit is een generatie van zelfbewuste, autonome burgers. Een generatie die voor zichzelf durft op te komen en niet meer wenst te dansen naar de pijpen van de integratiemaffia, die tot voor kort aangevoerd werd door ‘gouverneur-generaal’ Eberhard van der Laan. Wij zijn de generatie die zegt: 'Tot hier er niet verder!. Want deze generatie is de bemoeizucht van autochtone politici en hun lakeien spuugzat.



Deze generatie wenst evenmin toe te geven aan de absurde eisen die, onder het mom van integratie, aanpassing, emancipatie, samenleven of ‘wederzijds begrip’, aan ons gesteld worden. Dit is generatie die haar eigenwaarde heeft herwonnen en zich niet meer slaafs afvraagt of autochtonen vinden dat ze wel goed genoeg integreren.



Wij kruipen nietWij zeggen: 'Loop naar de hel met je integratie!'.



Establishment

Deze generatie bepaalt zelf op wat voor manier die zich in deze samenleving manifesteert. Wij bepalen zelf wat wij een positieve bijdrage aan deze samenleving vinden, en hebben het witte establishment niet nodig om dat voor ons te bedenken. Wij bepalen zelf wat integratie voor ons inhoudt.



Integratie is voor ons geen racistisch en hopeloos achterhaald concept van culture onderwerping. Integratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland. Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.



Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.



Recht

Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!



Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland. Politici hebben de mond vol over het 'thuis laten voelen van allochtonen in Nederland'. Menen ze dat werkelijk, dan kunnen ze niet anders dan van het bovenstaande voorstander zijn. Wil Nederland een thuis zijn voor alle etnische groepen, dan is het namelijk onvermijdelijk dat de religie en cultuur van alle etnische groepen vertegenwoordigd wordt in alle dimensies van het publieke en private domein.



Wij zijn staatsburgers van Nederland en laten ons niet langer als koloniaal onderdanen behandelen. Nederland is ons land; wij zijn mede-eigenaars. Het is niet meer dan logisch dat wij ons ook bemoeien met de inrichting van deze maatschappij. Wij horen hier. Wij zijn hier. Wij kruipen niet. En zijn bereid de harde confrontatie aan te gaan met een ieder die het lef heeft om dit te betwisten.

Izz ad-Din Ruhulessin (23) studeert politicologie
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dreigende taal van een kut marokkaan die zich voordoet als vrouw maar een man is.................................of misschien homo?

H.P.Pas
23-09-10, 17:09
Dreigende taal...

Sturm und Drang.
Daarna kwam Biedermeier.
Warten wir's ab.

Max Stirner
23-09-10, 17:18
Is dit niet dat pluisbaardje dat zichzelf bij P&W ook al zo voor aap zette ?

Joesoef
23-09-10, 17:34
De realiteit is dat ik slechts een minderheid ben

Klopt als een bus, idioten zijn in de minderheid. Gelukkig maar.

Maar waarom zo afgeven op een willekeurige dame?

John2
23-09-10, 17:38
Is dit niet dat pluisbaardje dat zichzelf bij P&W ook al zo voor aap zette ?

Weet ik niet met zekerheid hij lijkt er wel op.
http://www.nioweb.nl/rw/00/ap/www.nioweb.nl/data/2009/10/ruhulessin.JPG
Ach als je het stukje leest die hij ook daar schrijft waar de foto vandaan komt zegt genoeg van deze persoon en dan dit stukje weer, zou hem direct weer oppakken, voordat hij zichzelf iets aandoet.


Het gebed verichtten op de trappen van de Ridderzaal op het Binnenhof zal de 23-jarige Izz-Ad-Din Ruhulessin hoogstwaarschijnlijk niet meer doen. Onlangs werd de tot de islam bekeerde jongeman opgepakt en tevens beschuldigd van het ‘voorbereiden van een terroristische misdaad’.

In het kader van zijn opleiding politicologie ging Ruhulessin met zijn klasgenoten naar de Tweede Kamer. Tijdens de pauze zocht hij naar eigen zeggen een rustig plekje op om te gaan bidden. ” Een agent benaderde mij en zei me dat ik niet mocht demonstreren. Ik gaf hem te kennen dat ik aan het bidden was. Toen antwoordde hij dat ik ook dit niet mocht doen”, vertelt Ruhulessin aan Nioweb.

Vervolgens vroeg de agent om zijn papieren en bleek uit een controle dat de student politicologie en Arabisch nog een boete van 37,50 euro had openstaan. Daarop moest hij mee naar het bureau. ” Ik betaalde de boete maar bleef toch vastzitten in de gevangenis. Na een uur werd mij duidelijk waarom. Ik werd officieel verdacht van het voorbereiden van een terroristische misdaad”, aldus Ruhulessin. Aanleiding vormden de apparaten die de bekeerling bij zich had, namelijk een laptop, een mobieltje en een voice-recorder. Na verhoor kwam men tot de conclusie dat het hier niet om een terrorist ging. Wel werd er nog een foto gemaakt, zodat de agenten de volgende keer kunnen zien dat het hier geen terrorist betreft.

Ruhulessin ziet deze gebeurtenis als een demonstratie van het gegeven dat deze samenleving ons vijandig gezind is. ” Zodra je wenst te bidden in het openbaar, een lange hoofddoek draagt of geen handen wilt schudden, dan ben je een radicaal en hoor je hier niet thuis, want je moet je nou eenmaal aanpassen”, aldus Ruhulessin.

mark61
23-09-10, 20:27
Sturm und Drang.
Daarna kwam Biedermeier.
Warten wir's ab.

:hihi:

Daarna kwam er wel nog wat anders :zegniets:

mark61
23-09-10, 20:28
Klopt als een bus, idioten zijn in de minderheid. Gelukkig maar.

Maar waarom zo afgeven op een willekeurige dame?

Ze is de zuster van, dus iblis himself.

abdulhamid
24-09-10, 20:21
zeer goede en harde stuk, goed geschreven, gewoon keihard behandelen die kafeers/ontkenners...

waar je ze ziet, gewoon knockout slaan, zowel metafysisch als fysisch, zij zijn een open vijand...

mijn enige kritiek is dat wij niet zoveel nadruk moeten leggen op onze staatsburgerschap, dat is niet om trots op te zijn of een fundament op te leggen.

Waarom zou je deel willen uitmaken van een land,waarvan de burgers je nooit goed zullen behandelen. De enige reden dat moslims rechtvaardig kunnen leven is, komt door het feit dat de regels in Nederland rechtvaardig zijn, maar deze zijn in eerste instantie gemaakt voor het autochtone Nederlandse volk en niet voor de vanaf de 70er jaren komende allochtonen. Buitenlanders mogen het hier schoonmaken, en daarmee basta!. Dat is het recht van de buitenlander.

En nu de elite merkt dat steeds meer buitenlanders naar de hogere regionen (willen) verhuizen, is het ruzie en rotzooi..

De koeffar zal nooit een moslim boven zich tolereren.

Wanneer gaan jullie moslims wakker worden. De ummah slaapt, maar wordt dankzij studie en wetenschap langzaam aan wakker en dat bewijst deze enorm slimme en dappere zuster....

Wat deze aardwormen hierboven ook zeggen, ze heeft gelijk..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Olive Yao
24-09-10, 21:43
Izz ad-Din Ruhulessin
Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen.

Ik noem het sektarisme.

Je wilt veel. Alles wat je wilt kan en mag ook – mits. Mits je er goede redenen voor geeft.
Bijvoorbeeld


Recht

Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht.

Sociale stabiliteit en gemeenschapszin zijn desiderata. Het zijn doelen.
Contrasteer stabiele gemeenschappen waarin burgers zich als gemeenschap beschouwen met failed states, burgeroorlogen en afscheidingsbewegingen, dan zie je de waarde hiervan.

Onze rechtsgemeenschap is een belangrijk facet van onze gemeenschap.

De islam-verzameling omvat de deelverzameling sektarisme. Dit uit zich daarin, dat sommigen niet deel willen nemen aan onze rechtsgemeenschap. Dat getuigt niet van gemeenschapszin. Een gemeenschap dient dat m. i. af te wijzen - waarmee niet gezegd is welke vorm een afwijzing dient aan te nemen.

Wanneer men in een gemeenschap woont, maakt men onvermijdelijk deel uit van die gemeenschap. De enige manier om er geen deel van uit te maken is, er niet in te wonen. Een pleidooi voor sektarisme roept Wilders' pleidooi voor deportatie op.

Eke
24-09-10, 23:30
[B]Deze generatie wenst evenmin toe te geven aan de absurde eisen die, onder het mom van integratie, aanpassing, emancipatie, samenleven of ‘wederzijds begrip’, aan ons gesteld worden.


Izz ad-Din Ruhulessin (23) studeert politicologie
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl




*Welke absurde eisen zijn dat ?
Welke absurde eisen worden er gesteld in Nederland aan 'deze generatie' jongeren ?

H.P.Pas
24-09-10, 23:34
*Welke absurde eisen zijn dat ?
Mensen, welke absurde eisen worden er gesteld in Nederland aan 'deze generatie' ?



:aanwal: Derdejaars scripties in goed nederlands, vermoed ik.

John2
24-09-10, 23:42
Ik wordt een beetje misselijk van de ansaar pubbertjes.

Eke
24-09-10, 23:48
Is dit niet dat pluisbaardje dat zichzelf bij P&W ook al zo voor aap zette ?


Ben het in deze niet met je eens, Max. Hij zette zich niet voor aap.

Wel voelde hij zich niet thuis in het gezelschap...kreeg ik de indruk. Hij distancieerde zich zichtbaar van het groepje op het eind van de uitzending.

Het zou leuk zijn als hij bij ons op het forum komt discussieeren
naar aanleiding van deze brief bijvoorbeeld.
Of ken jij de argumenten goed, Aboenoeh :) ?

H.P.Pas
24-09-10, 23:56
Wat deze aardwormen hierboven ook zeggen, ze heeft gelijk..
__________________


't Is een hij. Kind of.
Geniet ervan, (http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5658/Hoezo_geen_hoofddoek%3F)


De focus van het neopaternalistische integratiedebat, lijkt de laatste tijd te verschuiven van de vermeende radicalisering van jongeren, naar de zichtbare islam.

:loens:

Eke
25-09-10, 00:09
:aanwal: Derdejaars scripties in goed nederlands, vermoed ik.

Je snijdt daar wat aan, H.P.


Jammergenoeg :hihi:......bedtijd

mark61
25-09-10, 01:14
waar je ze ziet, gewoon knockout slaan, zowel metafysisch als fysisch, zij zijn een open vijand...

Waarom zou je deel willen uitmaken van een land,

Wat deze aardwormen hierboven ook zeggen, ze heeft gelijk..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je wilt alle inboorlingen doodslaan? Boeiend.

Waarom ben jij hier eigenlijk, in Allah's naam? Je wilt geen deel uitmaken van dit land. Donder dan op. Simpel.

Wie is zij?

abdulhamid
25-09-10, 05:03
Je wilt alle inboorlingen doodslaan? Boeiend.







Waarom ben jij hier eigenlijk, in Allah's naam? Je wilt geen deel uitmaken van dit land. Donder dan op. Simpel.







Wie is zij?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



standaardantwoord van elke wilders-racist



"wat doe je dan nog hier, donder dan op..."



ik woon niet in nederland...Alhamdulillah





zij/hij



wat maakt dat uit, kinderachtige antwoorden, de boodschap is belangrijk en die is hard en bevalt jou niet, en dus is het goed.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Olive Yao
25-09-10, 10:09
ESPERANTO, TAAL VAN DE HOOP


Esperanto, de taal van de hoop, is rond 120 jaar geleden ontwikkeld als internationale taal, om een taalkloof tussen mensen te overbruggen.

Verschillende talen vormen een kloof tussen mensen. Een taalgemeenschap is een belangrijk facet van een gemeenschap. Verschillende talen binnen een gemeenschap kunnen tot taalstrijd leiden, vooral in combinatie met andere factoren. In België en Turkije brengt taalstrijd niets goeds.


Izz ad-Din Ruhulessin
Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland.

Onze taalgemeenschap is een belangrijk facet van onze gemeenschap. Izz ad-Din Ruhulessin wil dat mensen niet deelnemen aan onze taalgemeenschap. Dat getuigt niet van gemeenschapszin. Het kan taalstrijd in de hand werken. Een gemeenschap dient dat m. i. af te wijzen - waarmee niet gezegd is welke vorm een afwijzing dient aan te nemen.

Wanneer men in een gemeenschap woont, maakt men onvermijdelijk deel uit van die gemeenschap. De enige manier om er geen deel van uit te maken is, er niet in te wonen. Een pleidooi om niet deel te nemen aan onze gemeenschap roept Wilders' pleidooi voor deportatie op.

Ron Haleber
25-09-10, 10:20
Je wilt alle inboorlingen doodslaan? Boeiend.

Waarom ben jij hier eigenlijk, in Allah's naam?
Je wilt geen deel uitmaken van dit land.
Donder dan op. Simpel.



Juist Mark! De proefperiode met de Ansaarbende is nu genoeg geweest!
Is voor 100% mislukt. :maf2:

Die moorddadige bende die de islam misbruikt moet direct van deze site weg!!! :fpotver:

Mister El Aissati: Verlos ons van die pseudo-devote moordenaars! :loens:

Olive Yao
25-09-10, 10:30
standaardantwoord van elke wilders-racist

"wat doe je dan nog hier, donder dan op..."

ik woon niet in nederland...Alhamdulillah

Ja maar abdulhamid, Izz ad-Din Ruhulessin schrijft toch zelf dat hij niet deel wil nemen aan onze gemeenschap? Hij wil niet deelnemen aan onze rechtsgemeenschap en onze taalgemeenschap, en dat zijn belangrijke facetten van onze gemeenschap. En hij somt nog tal van factoren op.

Hatert
25-09-10, 10:39
Dreigende taal van een kut marokkaan die zich voordoet als vrouw maar een man is.................................of misschien homo?

Je kankerhoeremoer is een kutkaaskop die zich voordoet als een vrouw.

Eke
25-09-10, 10:39
Juist Mark! De proefperiode met de Ansaarbende is nu genoeg geweest!
Is voor 100% mislukt. :maf2:

Die moorddadige bende die de islam misbruikt moet direct van deze site weg!!! :fpotver:

Mister El Aissati: Verlos ons van die pseudo-devote moordenaars! :loens:

Sorry Ron, je kunt veel beter ! Schelden is geen kunst. Over uitspraken nadenken en eerlijke antwoorden geven is een stuk betere communicatie.


Ik vind Olive zo leuk bezig: je ziet haar enthousiasme ! En dat kun jij ook.op jouw manier.

Hatert
25-09-10, 10:43
ESPERANTO, TAAL VAN DE HOOP


Esperanto, de taal van de hoop, is rond 120 jaar geleden ontwikkeld als internationale taal, om een taalkloof tussen mensen te overbruggen.

Verschillende talen vormen een kloof tussen mensen. Een taalgemeenschap is een belangrijk facet van een gemeenschap. Verschillende talen binnen een gemeenschap kunnen tot taalstrijd leiden, vooral in combinatie met andere factoren. In België en Turkije brengt taalstrijd niets goeds.



Onze taalgemeenschap is een belangrijk facet van onze gemeenschap. Izz ad-Din Ruhulessin wil dat mensen niet deelnemen aan onze taalgemeenschap. Dat getuigt niet van gemeenschapszin. Het kan taalstrijd in de hand werken. Een gemeenschap dient dat m. i. af te wijzen - waarmee niet gezegd is welke vorm een afwijzing dient aan te nemen.

Wanneer men in een gemeenschap woont, maakt men onvermijdelijk deel uit van die gemeenschap. De enige manier om er geen deel van uit te maken is, er niet in te wonen. Een pleidooi om niet deel te nemen aan onze gemeenschap roept Wilders' pleidooi voor deportatie op.

Eerste klas pummellogica met totale subjectieve doelredenatie.

knuppeltje
25-09-10, 10:45
Die moorddadige bende die de islam misbruikt moet direct van deze site weg!!! :fpotver:

Mister El Aissati: Verlos ons van die pseudo-devote moordenaars! :loens:

Je bedoelt die kwaadaardige kaaskop-tokkie-trollen die hier elke dag de islam gebruiken om er alsmaar hun godsdienstwaanzin mee te uit te leven.

Daar zouden we inderdaad van verlost moeten worden.

Die ansaars zijn met hen vergeleken slecht kleuters en spotvogels. Don't kill the mocking-birds. :fpotver:

Joesoef
25-09-10, 10:45
Ze is de zuster van, dus iblis himself.


Maroc mag voortaan mn staatsloten kopen. Van die ene procent gaat maroc net met die ene procent, ansaar, een samenwerkings verband aan.

Hatert
25-09-10, 10:47
Juist Mark! De proefperiode met de Ansaarbende is nu genoeg geweest!
Is voor 100% mislukt. :maf2:

Die moorddadige bende die de islam misbruikt moet direct van deze site weg!!! :fpotver:

Mister El Aissati: Verlos ons van die pseudo-devote moordenaars! :loens:


Tieft op, als het je niet bevalt pleur je maar zelf op. De islamhaters denken echt dat ze de eigenaars zijn van maroc.nl. De leden van ansaar zijn allen welkom hier.

Hatert
25-09-10, 10:50
Wel grappig om te constanteren dat het alleen de niet-marokkanen en niet -moslims tegen de dsamenwerking zijn met ansaar.nl

Verdeel en heers politiek.

Joesoef
25-09-10, 10:51
Die moorddadige bende die de islam misbruikt moet direct van deze site weg!!! :fpotver:

Mister El Aissati: Verlos ons van die pseudo-devote moordenaars! :loens:


Nou nou, zijn slecht kinders die zoekend zijn, die ene procent. Laat ze, misschien steken ze er nog wat van op. This echter niet het samenwerkingsverband wat maroc nodig heeft om te groeien.

knuppeltje
25-09-10, 10:56
Nou nou, zijn slecht kinders die zoekend zijn, die ene procent. Laat ze, misschien steken ze er nog wat van op. This echter niet het samenwerkingsverband wat maroc nodig heeft om te groeien.

Ach, onze Ronny heeft wel eens meer lat van dat soort oprispingen.

Slinger
25-09-10, 11:01
Gaat weer fantastisch hier!

Slinger
25-09-10, 11:03
Je wilt alle inboorlingen doodslaan? Boeiend.

Waarom ben jij hier eigenlijk, in Allah's naam? Je wilt geen deel uitmaken van dit land. Donder dan op. Simpel.

Wie is zij?

Dat doen ze niet, dan moet je eerst hun uitkering intrekken.

Eke
25-09-10, 11:03
[. Wij bepalen zelf wat we een positieve bijdrage vinden

. Bouazza wordt niet bij voorbaat verdacht en in verband gebracht met terrorisme. Ja, dan is het makkelijk om iemand weg te zetten als 'minderheid' door de indruk te wekken dat hij maar een kolderieke fundamentalist is.



__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen woorden en daden.Gelukkig is er nog een context...waarbinnen je bezig bent. Want je bent gewoon bezig in verbinding met anderen. En zij interpreteren jouw woorden en gedrag.En zijn meestal mild. :) Maar.....

Het is erg kwetsend als je 'eruit' gepikt wordt en verdacht wordt van terrorisme. Maar...zou het kunnen dat je bewust geprovoceerd hebt ?Door je bidkleedje op een doorgang neer te leggen of zo ?


Anderzijds ben je blij dat je familie geen slachtoffer wordt van ditzelfde terrorisme, toch ? Want dan wordt er niet gekeken of je moslim bent of anders. Je bent dan gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats.

Olive Yao
25-09-10, 11:04
Ben het in deze niet met je eens, Max. Hij zette zich niet voor aap.

Wel voelde hij zich niet thuis in het gezelschap...kreeg ik de indruk. Hij distancieerde zich zichtbaar van het groepje op het eind van de uitzending.

Het zou leuk zijn als hij bij ons op het forum komt discussieeren
naar aanleiding van deze brief bijvoorbeeld.
Of ken jij de argumenten goed, Aboenoeh :) ?

Ha Eke, onlangs schreef je dat fisherman1968 Wide-O "aan z'n mouw trok" (in de topic over Fox Hate News).
Met een post als deze trek je ook mij aan mn mouw. :duim:

Hatert
25-09-10, 11:06
Dat doen ze niet, dan moet je eerst hun uitkering intrekken.

Racistische vooroordeel dat moslims alleen een uitkering hebben. Eeen zeer kwaadaardige vooroordeel omdat het appeleert aan de nazi-ideeen dat moslims parasieten zijn. Heel subtiel gebracht maar o zo kwaadaardig van opzet.

Slinger
25-09-10, 11:08
Racistische vooroordeel dat moslims alleen een uitkering hebben. Eeen zeer kwaadaardige vooroordeel omdat het appeleert aan de nazi-ideeen dat moslims parasieten zijn. Heel subtiel gebracht maar o zo kwaadaardig van opzet.

Ha, ha.

Vertel eens, wat houdt jou hier?

Eke
25-09-10, 11:17
Wel grappig om te constanteren dat het alleen de niet-marokkanen en niet -moslims tegen de dsamenwerking zijn met ansaar.nl

Verdeel en heers politiek.

Foute constatering ;)

Eke
25-09-10, 11:20
Ha Eke, onlangs schreef je dat fisherman1968 Wide-O "aan z'n mouw trok" (in de topic over Fox Hate News).
Met een post als deze trek je ook mij aan mn mouw. :duim:


:) Dank je !

het thee-water staat de verkoken in de keuken...ik moet weg. helaas :huil:

Dag !

Olive Yao
25-09-10, 11:21
Dat doen ze niet, dan moet je eerst hun uitkering intrekken.

Anders gezegd, in sommige opzichten willen ze weer wel deelnemen aan onze gemeenschap.
Vergelijk Izz ad-Din Ruhulessin, die studeert.

Consistentie is een thema dat daarmee rijst.

H.P.Pas
25-09-10, 11:25
Vergelijk Izz ad-Din Ruhulessin, die studeert.

Consistentie is een thema dat daarmee rijst.

Hij klinkt hier en daar als Gerben Wagenaar.
Multicul leeft. :)

Slinger
25-09-10, 11:32
Anders gezegd, in sommige opzichten willen ze weer wel deelnemen aan onze gemeenschap.
Vergelijk Izz ad-Din Ruhulessin, die studeert.

Consistentie is een thema dat daarmee rijst.

Precies.

Natuurlijk heeft iedereen het recht om kritiek uit te oefenen. Maar wie dergelijke fundamentele kritiek uit als hierboven, en er toch voor kiest om gewoon deel uit te blijven maken van het systeem, maakt zich ernstig ongeloofwaardig. Niemand wordt gedwongen om hier te leven.

De huidige burgemeester van Rotterdam heeft daar wel eens iets over gezegd.

Olive Yao
25-09-10, 11:34
De Aanpasserij





Hij klinkt hier en daar als Gerben Wagenaar.
Multicul leeft. :)



Izz ad-Din Ruhulessin
(...)
En ik ben slechts iets wat je aan de oppervlakte ziet opborrelen. Een voorproefje van wat komen gaat. De voorhoede van een nieuwe generatie.
(...)
Deze generatie wenst evenmin toe te geven aan de absurde eisen die, onder het mom van integratie, aanpassing, emancipatie, samenleven of ‘wederzijds begrip’, aan ons gesteld worden. Dit is generatie die haar eigenwaarde heeft herwonnen en zich niet meer slaafs afvraagt of autochtonen vinden dat ze wel goed genoeg integreren.
(...)
Deze generatie bepaalt zelf op wat voor manier die zich in deze samenleving manifesteert. Wij bepalen zelf wat wij een positieve bijdrage aan deze samenleving vinden, en hebben het witte establishment niet nodig om dat voor ons te bedenken. Wij bepalen zelf wat integratie voor ons inhoudt.

Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!


Hierbij doemde een verhaal van Marten Toonder in mn gedachtes op, waarin de aanpasserij voorkomt. Het Nieuwe Denken? Op zeker moment gaan de poorten van de aanpasserij open, en dan zie je allerlei "onaangepasten" door de straten lopen.

Heerlijk gelachen om dat verhaal. "De toorn van een Bommel" verandert in "De toren van Bommel", iedereen gaat geruite jassen dragen enz.

Hatert, dit zou jij moeten lezen!

H.P.Pas
25-09-10, 11:52
:) Dank je !

het thee-water staat de verkoken in de keuken...ik moet weg. helaas :huil:

Dag !

Electrische waterkoker schakelt automatisch uit als het water kookt. En is zeer energie-efficient.

BlackBox
25-09-10, 11:52
De leden van ansaar zijn allen welkom hier.
:duim:

mark61
25-09-10, 11:54
In België en Turkije brengt taalstrijd niets goeds.

Hoezo brengt die in Turkije niets goeds? Het is ook geen taalstrijd tout court, het is de strijd van de autochtonen om hun taal te mogen gebruiken en volwaardig staatsburger in eigen land te zijn.

Nederland als 178-talig land lijkt me dan weer minder praktisch.

Olive Yao
25-09-10, 12:01
Izz ad-Din Ruhulessin
Wij zijn staatsburgers van Nederland (...). Het is niet meer dan logisch dat wij ons ook bemoeien met de inrichting van deze maatschappij.



Hoezo brengt die in Turkije niets goeds? Het is ook geen taalstrijd tout court, het is de strijd van de autochtonen om hun taal te mogen gebruiken en volwaardig staatsburger in eigen land te zijn.

Als mensen niet volwaardig staatburgers zijn, is dat natuurlijk verkeerd. Geldt dat voor koerden in Turkije? Missen ze bijvoorbeeld bepaalde burgerrechten?

Slinger
25-09-10, 12:04
Als mensen niet volwaardig staatburgers zijn, is dat natuurlijk verkeerd. Geldt dat voor koerden in Turkije? Missen ze bijvoorbeeld burgerrechten?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden

mark61
25-09-10, 12:04
Als mensen niet volwaardig staatburgers zijn, is dat natuurlijk verkeerd. Geldt dat voor koerden in Turkije? Missen ze bijvoorbeeld bepaalde burgerrechten?

Ja. De situatie is langzamerhand aan het verbeteren. Maar voorheen waren het net konijnen.

Taal verboden, zelfs ontkend dat hij bestaat, achterstelling in overheidsinvesteringen, minachting van alle basic mensenrechten. Zo paste het leger de tactiek van de verschroeide aarde toe; honderden dorpen werden 'ontruimd': bewoners at gunpoint verdreven, hun huizen in brand gestoken. 'Compensatie' ter waarde van een enkele reis Istanboel per bus, 25 euro ofzo.
Willekeurige arrestaties, martelingen, verbod op politieke partijen, you name it.

jang0201
25-09-10, 12:05
Ha, ha.

Vertel eens, wat houdt jou hier?

Wat denk je, zijn uitkering natuurlijk :)

Slinger
25-09-10, 12:09
Wat denk je, zijn uitkering natuurlijk :)

Nou, dat weet ik niet zeker. Het zou best kunnen dat hij een baan heeft of een studie die hij alleen hier kan doen. Dan nog is zijn uiting hierboven hypocriet, want ook dan kiest hij ervoor om deel uit te maken van het systeem dat hij verafschuwt.

Olive Yao
25-09-10, 12:19
Ja. De situatie is langzamerhand aan het verbeteren. Maar voorheen waren het net konijnen.

Taal verboden, zelfs ontkend dat hij bestaat, achterstelling in overheidsinvesteringen, minachting van alle basic mensenrechten. Zo paste het leger de tactiek van de verschroeide aarde toe; honderden dorpen werden 'ontruimd': bewoners at gunpoint verdreven, hun huizen in brand gestoken. 'Compensatie' ter waarde van een enkele reis Istanboel per bus, 25 euro ofzo.
Willekeurige arrestaties, martelingen, verbod op politieke partijen, you name it.

Ja, zulke dingen weet ik natuurlijk wel. Dat gebeurt in het kader van de strijd. Maar hoe is de strijd ontstaan?

Schematisch:
a. De koerden misten burgerrechten. Daar zijn ze tegen gaan vechten.
b. De koerden wilden zich afscheiden. Daarom zijn ze gaan vechten.
Theoretisch kan b terwijl a niet zo is.

In het begin van de 20e eeuw hadden de koerden misschien beter een eigen land kunnen krijgen, stukje Turkije, Syrië, Irak. Maar of dat een goed idee zou zijn geweest weet ik niet.

Slinger
25-09-10, 12:24
J Dat gebeurt in het kader van de strijd.

Nou zeg!

Olive, het was (en is) pure onderdrukking!

Olive Yao
25-09-10, 12:27
Nou zeg!

Olive, het was (en is) pure onderdrukking!

Ik vraag dus naar het ontstaan, naar oorzaken van de strijd.

Vergelijk:




Het is ook geen taalstrijd tout court, het is de strijd van de autochtonen om hun taal te mogen gebruiken en volwaardig staatsburger in eigen land te zijn.

Seif
25-09-10, 12:27
Ja. De situatie is langzamerhand aan het verbeteren. Maar voorheen waren het net konijnen.

Taal verboden, zelfs ontkend dat hij bestaat, achterstelling in overheidsinvesteringen, minachting van alle basic mensenrechten. Zo paste het leger de tactiek van de verschroeide aarde toe; honderden dorpen werden 'ontruimd': bewoners at gunpoint verdreven, hun huizen in brand gestoken. 'Compensatie' ter waarde van een enkele reis Istanboel per bus, 25 euro ofzo.
Willekeurige arrestaties, martelingen, verbod op politieke partijen, you name it.

In die zin lijkt Turkije veel op Israel. Beide hebben een staat gesticht op andermans grondgebied. Toch lijkt de islamitische wereld zich het lot van de Koerden minder aan te trekken dan dat van de Palestijnen.

Slinger
25-09-10, 12:27
Ik vraag dus naar het ontstaan, naar oorzaken van de strijd.

Waar wil je beginnen?

Olive Yao
25-09-10, 12:31
Waar wil je beginnen?

Bij de schepping.

Seif
25-09-10, 12:36
[B]Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!


Wat houd je tegen? Iedereen in Nederland is vrij om een eigen politieke partij, school, omroep, etc te beginnen. Dus je moet niet doen alsof moslims op dat gebied worden tegengewerkt.. Dat er nog geen landelijke moslimpartij is, heeft de islamitische gemeenschap helemaal aan zichzelf te danken.

En in principe is ook iedereen vrij om zich te onderwerpen aan het islamitsche recht. Maar die juridische bekrachtiging is nodig om het te kunnen afdwingen, of niet? Dan kun je de politie afsturen op moslima's die geen genoegen nemen met een kleiner erfdeel dan de mannelijke erfgenamen, bijvoorbeeld.

Of ben je nog extremer, en moet het islamitische recht ook gelden voor de 95% niet-moslims in dit land?

John2
25-09-10, 12:38
de boodschap is belangrijk en die is hard en bevalt jou niet, en dus is het goed.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
De boodschap bevalt mij ook niet en nu?


Juist Mark! De proefperiode met de Ansaarbende is nu genoeg geweest!
Is voor 100% mislukt. :maf2:
Die moorddadige bende die de islam misbruikt moet direct van deze site weg!!! :fpotver:
Mister El Aissati: Verlos ons van die pseudo-devote moordenaars! :loens:
Waarom weg zo weten wij in iedergeval wat er leeft onder het extreme.


Je kankerhoeremoer is een kutkaaskop die zich voordoet als een vrouw.
Zo dus mijn moeder is een kanker hoer en een kut kaaskop, jongen wat doe jij nog in Nederland, ik hoop dat jij mag weg rotten ergens in een cel in één van jou geliefde landen.

Slinger
25-09-10, 12:40
Bij de schepping.


Ja, Kaïn en Abel dus.

Maar effe serieus, ik denk dat de Koerden al veel langer in het gebied woonden dan de Turken, die zoals je misschien weet, vanaf de zesde eeuw immigreerden vanuit Azië en een groot rijk vestigden. Het Osmaanse (Turkse) rijk werd een veelvolkenstaat, met ook rechten voor nationale en religieuze minderheden. Koerden konden hoge posities krijgen, zie bijvoorbeeld, Saladin, de aanvoerder van de Mamelukken, en veroveraar van Jeruzalem.

Het ongeluk van de Koerden was dat na WOI de Turken een eenheidsstaat stichtten, waarin geen plaats was voor nationale of religieuze minderheden. Toen begon de ellende voor de Koerden, maar ook voor andere groepen.

Slinger
25-09-10, 12:44
Of ben je nog extremer, en moet het islamitische recht ook gelden voor de 95% niet-moslims in dit land?

Wat denk jij dan? Ze zullen niet rusten voordat dat een feit is

super ick
25-09-10, 15:27
Je wilt alle inboorlingen doodslaan? Boeiend.

Waarom ben jij hier eigenlijk, in Allah's naam? Je wilt geen deel uitmaken van dit land. Donder dan op. Simpel.

Wie is zij?

Rasistische islamofoob. Jij haalt Wilders rechts in.

super ick
25-09-10, 15:39
Je kankerhoeremoer is een kutkaaskop

Het wordt hoog tijd voor een bijeenkomst.
Kom je ook?
Ik wil je erg graag eens ontmoeten.

Slinger
25-09-10, 15:47
Het wordt hoog tijd voor een bijeenkomst.
Kom je ook?
Ik wil je erg graag eens ontmoeten.

Hij komt niet alleen hoor. Hij presteert beter in een groep.

mark61
25-09-10, 17:54
Ja, zulke dingen weet ik natuurlijk wel. Dat gebeurt in het kader van de strijd. Maar hoe is de strijd ontstaan?

Schematisch:
a. De koerden misten burgerrechten. Daar zijn ze tegen gaan vechten.
b. De koerden wilden zich afscheiden. Daarom zijn ze gaan vechten.
Theoretisch kan b terwijl a niet zo is.

In het begin van de 20e eeuw hadden de koerden misschien beter een eigen land kunnen krijgen, stukje Turkije, Syrië, Irak. Maar of dat een goed idee zou zijn geweest weet ik niet.

Dat was ook afgesproken, Versailles wat dat geloof ik, maar later herroepen. Of dat een goed idee was geweest, daar kom je nooit achter. Het zal wel niet veel verschil uitmaken, voor de gewone man in de praktijk.

b was een gevolg van a. De PKK is er nooit erg helder over geweest.

mark61
25-09-10, 18:01
Ik vraag dus naar het ontstaan, naar oorzaken van de strijd.

Vergelijk:

Dat is ingewikkelder. In het Osmaanse rijk waren de Koerdische stammen, hoewel woonachtig in het centrum van het rijk, lange tijd grotendeels autonoom. Het was in de eerste plaats het streven van Atatürk naar een moderne, centraal geregeerde staat dat verzet opriep. Vlak na het uitroepen van de republiek Turkije was er dan ook een bloedig onderdrukte opstand onder leiding van de Koerdische sjeichs, grootgrondbezitters. De 'reactie', zogezegd.

Los daarvan en veel later onstond het 'nationale' en linkse politieke Koerdische verzet (PKK = Parti Karkerên Kurdistan, Arbeiderspartij van Koerdistan) onder Koerdische studenten die in de universiteiten in het westen van het land geconfronteerd werden met het (hysterische) Turkse nationalisme; daar reageerden ze op met hun eigen nationalisme. Zoals dat tot dan toe steeds ging, actie=reactienationalisme dat zich vanuit Duitsland en het Habsburgse Rijk naar het zuidoosten uitbreidde.

In de pré-moderne tijd was taal of cultuur geen politiek criterium, pas het nationalisme maakte dat een zaak van identiteit en grond voor politieke zelfstandigheid. Enfin lang verhaal.

John2
25-09-10, 18:08
Het wordt hoog tijd voor een bijeenkomst.
Kom je ook?
Ik wil je erg graag eens ontmoeten.

Anders ik wel en dan nog zou ik hem eerst vragen om excuses aan te bieden.


Hij komt niet alleen hoor. Hij presteert beter in een groep.
Nee dat is vaak zo in een groep voelen zij zich groot en sterk.

StevieK
25-09-10, 18:11
Anders ik wel en dan nog zou ik hem eerst vragen om excuses aan te bieden.


Nee dat is vaak zo in een groep voelen zij zich groot en sterk.

Het Roedel gedrag, goed bekend bij wolven, hyena's.

Ja in een groep voelen ze groot, maar alleen zijn het zachtaardige jongens.

Pim Fortuyn weet er alles van

mark61
25-09-10, 18:12
In die zin lijkt Turkije veel op Israel. Beide hebben een staat gesticht op andermans grondgebied. Toch lijkt de islamitische wereld zich het lot van de Koerden minder aan te trekken dan dat van de Palestijnen.

Ja, dat is geen orgineel inzicht :hihi:

Mensen vergeten. Dus dat de Arabieren en Turken ooit ook imperialistische invallers waren, maar dan 1400 resp. 900 jaar geleden, doet niet zoveel pijn als recente invallers, die bovendien anachronistisch, in een tijd van Europese dekolonisatie, nog weer es opnieuw een Europese kolonie begonnen, en dan eentje van het vestigingssoort, zoals Algerije. Verder werden de Koerden niet verdreven d.m.v. terroristische aanvallen, maar ter plekke onderdrukt, ze hoefden niet weg. Niet dat dat leuker is, alleen net wat anders.

Verder hebben Koerden nooit een staat gehad, dat was een zooitje anarchistische stammen, de laatste staat voor de Turken was het Byzantijnse rijk en een Armeens koninkrijk. De Palestijnen maakten in een provincie of 3 deel uit van het Osmaanse Rijk, dat zomaar oploste ten tijde van de Engelse bezetting.

Tis trouwens in Iran en Irak, en ook in Syrië wat vager, die onderdrukking. Onlusten worden wel keihard neergeslagen. En eigenlijk is het in Turkije ook vaag. Een Koerd die niet klaagt en Turks leert en de maatschappij induikt, kan gewoon president worden. Neem een Özal. Identiteit is een vaag ding.

Een Israëlische Palestijn kan geen president van Israël worden, neem ik aan. Als ie van geloof verandert? Dat speelt bij Koerden natuurlijk veel minder, al is er een afdeling Yezidi's, die gelden denk ik niet als moslims. Maar dat is niet hun grootste probleem, al zie ik ook in Turkije een Yezidi nooit president worden :hihi: Net zoals in NL een Jehova's getuige ook wel nooit premier zal worden. Een Fries dan weer wel, als ie maar Nederlands spreekt en niet als progammapunt 1 de afscheiding van Friesland heeft.

Tis een vaag ding, etnoculturele bindingen.

mark61
25-09-10, 18:19
Wat houd je tegen? Iedereen in Nederland is vrij om een eigen politieke partij, school, omroep, etc te beginnen. Dus je moet niet doen alsof moslims op dat gebied worden tegengewerkt.. Dat er nog geen landelijke moslimpartij is, heeft de islamitische gemeenschap helemaal aan zichzelf te danken.

Er zijn er 3 (geweest).

Ja dat gejammer dat die instellingen niet zijn altijd. Gewoon toegeven dat je te verdeeld en te lam bent een A-omroep, school op partij van de grond te krijgen. Ik wens Ruhulessin veel plezier met de oprichting ervan. Maar tis zeker de bedoeling dat de Nederlandse overheid die dingen op een presenteerblaadje aanbiedt :hihi:

En de overheid heeft al

1) een islamitische omroep gefaciliteerd en betaald, alleen rollen ze de godganse dag met elkaar over de vloer

2) onderwijs in eigen taal en cultuur aangeboden.

3) enorm veel informatie vertaald in tig talen.

mark61
25-09-10, 18:25
Juist Mark! De proefperiode met de Ansaarbende is nu genoeg geweest!
Is voor 100% mislukt. :maf2:

Die moorddadige bende die de islam misbruikt moet direct van deze site weg!!! :fpotver:

Mister El Aissati: Verlos ons van die pseudo-devote moordenaars! :loens:

Nou nee. In het ergste geval verandert er niks. In het beste gaan ze nog wel es nadenken. Ik zit er niet mee. Ik ben trouwens voor tamelijk vergaande vrijheid van meningsuiting.

mark61
25-09-10, 18:27
Dreigende taal van een kut marokkaan die zich voordoet als vrouw maar een man is.................................of misschien homo?

Wie doet zich voor als vrouw?

Ruhulessin is geen Marokkaan.

tanger'73
25-09-10, 18:34
Tieft op, als het je niet bevalt pleur je maar zelf op. De islamhaters denken echt dat ze de eigenaars zijn van maroc.nl. De leden van ansaar zijn allen welkom hier.

sommigen gaan zelfs zover door zich hier op een site met als doelgroep marokkanen als gastheer te gedragen en zich tamelijk hoogverheven voelen bij discussie. Snap niet met welke doelstellingen ze hier zijn? Wilt men soms Marokkanen of moslims hier ergens van overtuigen of iets onder de neus wrijven? Lekker belangrijk.

fisherman1969
25-09-10, 20:47
Tieft op, als het je niet bevalt pleur je maar zelf op. De islamhaters denken echt dat ze de eigenaars zijn van maroc.nl. De leden van ansaar zijn allen welkom hier.

Als het zo doorgaat kan je heerlijk zonder tegen kommentaar genieten van je haat en nijd zaaierij ,dan krijg je altijd gelijk !
Dan krijg je gewoon geen kommentaar meer op je ordinaire scheld partijen .
Wie is nu de eigenaar van Maroc .nl ?
Deze site is destijds opgezet voor meer kontakt of heb ik dat mis ?

Mc Rico
26-09-10, 00:37
Goeie artikel broeder:).
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
26-09-10, 01:13
Ja, Kaïn en Abel dus.

Maar effe serieus, ik denk dat de Koerden al veel langer in het gebied woonden dan de Turken, die zoals je misschien weet, vanaf de zesde eeuw immigreerden vanuit Azië en een groot rijk vestigden. Het Osmaanse (Turkse) rijk werd een veelvolkenstaat, met ook rechten voor nationale en religieuze minderheden. Koerden konden hoge posities krijgen, zie bijvoorbeeld, Saladin, de aanvoerder van de Mamelukken, en veroveraar van Jeruzalem.

Het ongeluk van de Koerden was dat na WOI de Turken een eenheidsstaat stichtten, waarin geen plaats was voor nationale of religieuze minderheden. Toen begon de ellende voor de Koerden, maar ook voor andere groepen.

Voor de Osmanen waren er de Seldsjoeken, die kwamen pas in de 10e eeuw het MO in, niks 6e eeuw. De eerste Mamloek in Egypte dook een eeuw eerder op.

De Koerden wonen in 5 landen.

Eke
26-09-10, 01:17
.......................

Eke
26-09-10, 01:21
.......................

ronald
26-09-10, 02:34
Dreigende taal van een kut marokkaan die zich voordoet als vrouw maar een man is.................................of misschien homo?

Hij is geen Marokkaan. Ook geen vrouw. Als hij van de familie uit Salatiga komt dan weet ik al meer.... maar ook dat doet er niet toe eigenlijk. Beetje overdreven uiting van miskenning van die jongen.

knuppeltje
26-09-10, 09:58
Voor de Osmanen waren er de Seldsjoeken, die kwamen pas in de 10e eeuw het MO in, niks 6e eeuw. De eerste Mamloek in Egypte dook een eeuw eerder op.

De Koerden wonen in 5 landen.

Oeps, u durft zomaar een geschiedenisleraar tegen te spreken. En dan nog wel een met zo'n enorme kennis van de geschiedenis over vele duizenden jaren. :cool:

mark61
26-09-10, 10:42
Oeps, u durft zomaar een geschiedenisleraar tegen te spreken. En dan nog wel een met zo'n enorme kennis van de geschiedenis over vele duizenden jaren. :cool:

Ja ik zit te trillen achter mijn toetsenbord.

Slinger
26-09-10, 11:46
Voor de Osmanen waren er de Seldsjoeken, die kwamen pas in de 10e eeuw het MO in, niks 6e eeuw. De eerste Mamloek in Egypte dook een eeuw eerder op.

De Koerden wonen in 5 landen.


Ja, de Seldsjoeken waren ook Turken. Ze zijn gewoon opgenomen in het Osmaanse rijk, evenals de oorspronkelijke bevolking van Anatolië.

edit: inderdaad, pas in de tiende eeuw kwam Seljuk ibn Tabah met zijn leger het kalifaat binnen en vestigde een staat. Zijn kleinzoon veroverde Baghdad en werd tot sultan uitgeroepen. Maar er staat me iets bij dat de immigratie van Turken in Anatolië al eeuwen eerder aan de gang was.

mark61
26-09-10, 13:30
Ja, de Seldsjoeken waren ook Turken. Ze zijn gewoon opgenomen in het Osmaanse rijk, evenals de oorspronkelijke bevolking van Anatolië.

edit: inderdaad, pas in de tiende eeuw kwam Seljuk ibn Tabah met zijn leger het kalifaat binnen en vestigde een staat. Zijn kleinzoon veroverde Baghdad en werd tot sultan uitgeroepen. Maar er staat me iets bij dat de immigratie van Turken in Anatolië al eeuwen eerder aan de gang was.

Je begint op sjonnie te lijken. N'importe quoi. Je weet er duidelijk niks van, dus ik zou maar zwijgen.

Het Seldsjoekse Rijk was vóór het Osmaanse Rijk, het werd er door opgevolgd.
1055 Bagdad
1071 Manzikert; einde Armeense koninkrijk en aanpalende Byzantijnse invloed.

Ruim een eeuw later was het rijk zo'n beetje over; begin 13e eeuw ragden de Mongolen door de regio; rond 1300 begonnen de Osmanen zich te roeren.

Het enige verband tussen de Seldsjoeken en de Osmanen is dat het allebei Oghoezen waren, een clan / volk van de Zuidwest-Turken.

Rustig laten bijstaan, het is kul.

Slinger
26-09-10, 13:51
Je begint op sjonnie te lijken. N'importe quoi. Je weet er duidelijk niks van, dus ik zou maar zwijgen.

Het Seldsjoekse Rijk was vóór het Osmaanse Rijk, het werd er door opgevolgd.
1055 Bagdad
1071 Manzikert; einde Armeense koninkrijk en aanpalende Byzantijnse invloed.

Ruim een eeuw later was het rijk zo'n beetje over; begin 13e eeuw ragden de Mongolen door de regio; rond 1300 begonnen de Osmanen zich te roeren.

Het enige verband tussen de Seldsjoeken en de Osmanen is dat het allebei Oghoezen waren, een clan / volk van de Zuidwest-Turken.

Rustig laten bijstaan, het is kul.

Je gaat weer op de oude, domme voet verder? Hoe komt het toch dat je er zo van houdt om mensen af te zeiken en het conflict op te zoeken? Ik vermoed een persoonlijkheidsstoornis.

Maar vertel maar wat er niet klopt aan wat ik opschreef.

Iedereen weet dat de Seldsjoeken voor de Osmanen kwamen, dat hoef jij nog niet eens te benadrukken alsof ik dat niet weet, want dat kun je ook uit mijn bericht aflezen. Alleen mijn bewering hierboven dat de Turken al vanaf de zesde eeuwen Anatolië binnentrokken staat op losse schroeven omdat ik daarvan geen bevestiging kan vinden.

Baghdad en Manzikert kan iedereen opzoeken.

Wat het verband betreft, het waren inderdaad allebei Turkse volken, maar het gaat natuurlijk voor het grootste deel over dezelfde groep. Want de termen Seldsjoeken en Osmanen (of Ottomanen) duiden vooral op dynastieën. Zo was de door mij genoemde Seljuk ibn Tamah de stichter van het rijk. Zijn kleinzoon kreeg later de titel van Sultan. De Ottomanen namen later de macht over van de Seldsjoeken, die op den duur geen aaneensluitend rijk meer konden vormen. Ze waren op den duur uiteengevallen in allerlei kleine staatjes. De sultan van Rum (is Rome!) speelde bij die vereniging onder de Osmanen een grote rol.

super ick
26-09-10, 14:01
Nee dat is vaak zo in een groep voelen zij zich groot en sterk.

Bavianen leven altijd in groepen.

Eke
26-09-10, 15:34
[B]Jonge moslims zijn staatsburgers van Nederland. Het is ons land, we zijn mede-eigenaars. Wij bepalen zelf wat we een positieve bijdrage vinden

Izz ad-Din Ruhulessin (23) studeert politicologie
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl



Het punt is dat we hier geboren en getogen zijn. Over de plek van onze wieg hadden we niets te zeggen, net als alle andere zuigelingen.

We kwamen in een land dat reeds eeuwen en eeuwen bestond. Er zijn dijken voor onze veiligheid gebouwd, weilanden en akkers voor ons bewerkt, straten gepavleid, scholen gesticht, marktplaatsen ontwikkeld, havens en kanalen uitgegraven, fabriekjes neergezet ,enz.enz.

Omdat we niet allemaal tegelijkertijd geboren zijn, maar stuk voor stuk, dag na dag, week na week, jaar na jaar binnenstroomden hebben we ons ingezet omdat wat bestond en goed was te conserveren en dat wat minder was te verbeteren.Ook zijn er nog mogelijkheden tot vernieuwingen af en toe.

Als er bv. nieuwe godsdiensten geboren worden in ons land dan maken daar veel mensen die er al wonen plek voor. Laat je niet in de luren leggen door andere rekensommen. De meerderheid van de Nederlanders is nog steeds soepel.

Ook is er aandacht voor geschiedenis van de landen waar wij onze wortels hebben.

Er is zelfs geld voor ons uit de gemeenschapskas in ons geinvesteerd. In ons allemaal.







Er staat in het korte geciteerde stukje van Izz ad-Din 'dat we zelf bepalen wat we een positieve bijdrage vinden'

Veergeet niet Izz ad-Din, dat we 'gevormd' zijn in onze opvattingen...door onze ouders en mensen er omheen, onze ervaringen in ons leven, en..maar een beetje door ons zelf.

We zijn niet eens geboren als onbeschreven blad.....

Kortom, je hebt een verleden en een toekomst in een bestaand land. Waar toevallig iedereen mee mag praten. Dus dat komt voor jou mooi uit.

mark61
26-09-10, 15:39
Je.

Donder op met je gelul. Je hangt de sjonnie uit; je weet niks over geschiedenis, dus doe dan niet alsof. Kelaar.

John2
26-09-10, 16:20
Donder op met je gelul. Je hangt de sjonnie uit; je weet niks over geschiedenis, dus doe dan niet alsof. Kelaar.

je pilletjes weer vergeten?

Slinger
26-09-10, 16:28
Donder op met je gelul. Je hangt de sjonnie uit; je weet niks over geschiedenis, dus doe dan niet alsof. Kelaar.

Inderdaad weten wij vrijwel niets over geschiedenis. En daarom probeert een historicus iets te weten te komen, weet je dat niet?

En wat hij wel weet, daarmee pronkt hij niet en zeikt hij niet af, maar dat probeert hij anderen mede te delen.

mark61
26-09-10, 17:16
je pilletjes weer vergeten?

Imbeciele aartsleugenaar die werkelijk niets over niets weet, maar het tegengestelde denkt, denkt dat ie ook even grappig moet komen doen.

fisherman1969
26-09-10, 21:57
Het punt is dat we hier geboren en getogen zijn. Over de plek van onze wieg hadden we niets te zeggen, net als alle andere zuigelingen.

We kwamen in een land dat reeds eeuwen en eeuwen bestond. Er zijn dijken voor onze veiligheid gebouwd, weilanden en akkers voor ons bewerkt, straten gepavleid, scholen gesticht, marktplaatsen ontwikkeld, havens en kanalen uitgegraven, fabriekjes neergezet ,enz.enz.

Omdat we niet allemaal tegelijkertijd geboren zijn, maar stuk voor stuk, dag na dag, week na week, jaar na jaar binnenstroomden hebben we ons ingezet omdat wat bestond en goed was te conserveren en dat wat minder was te verbeteren.Ook zijn er nog mogelijkheden tot vernieuwingen af en toe.

Als er bv. nieuwe godsdiensten geboren worden in ons land dan maken daar veel mensen die er al wonen plek voor. Laat je niet in de luren leggen door andere rekensommen. De meerderheid van de Nederlanders is nog steeds soepel.



Ook is er aandacht voor geschiedenis van de landen waar wij onze wortels hebben.

Er is zelfs geld voor ons uit de gemeenschapskas in ons geinvesteerd. In ons allemaal.







Er staat in het korte geciteerde stukje van Izz ad-Din 'dat we zelf bepalen wat we een positieve bijdrage vinden'

Veergeet niet Izz ad-Din, dat we 'gevormd' zijn in onze opvattingen...door onze ouders en mensen er omheen, onze ervaringen in ons leven, en..maar een beetje door ons zelf.

We zijn niet eens geboren als onbeschreven blad.....

Kortom, je hebt een verleden en een toekomst in een bestaand land. Waar toevallig iedereen mee mag praten. Dus dat komt voor jou mooi uit.

Helemaal goed EKE wie hier woont doet mee om dit landje te laten zijn wat het is door de jaren heen al een mengelmoes van bevolking ,de een burgert sneller in als de ander maar uiteindelijk komt het allemaal wel goed .
:nl:

John2
26-09-10, 22:33
Imbeciele aartsleugenaar die werkelijk niets over niets weet, maar het tegengestelde denkt, denkt dat ie ook even grappig moet komen doen.
Nee Mark ik dacht zeker niet even grappig te moeten wezen.
Maar jou eeuwige schelden vloeken en tieren, net als valse beschuldigingen en spelen op de man begint mij mijn strot uit te hangen.
Zoals ik al vaker zei, jij bent een zwakke schakel in een discussie.

super ick
27-09-10, 00:02
Nee Mark ik dacht zeker niet even grappig te moeten wezen.
Maar jou eeuwige schelden vloeken en tieren, net als valse beschuldigingen en spelen op de man begint mij mijn strot uit te hangen.
Zoals ik al vaker zei, jij bent een zwakke schakel in een discussie.

Schei uit met lappen posts te plaatsen en de inhoudelijke discussie te zoeken.
Hij heeft je al diverse keren laten weten dat hij je een leugenaar vindt, idioot, kwaadaardig varken, etc.

Ben je masochistisch?

Eke
27-09-10, 12:54
Helemaal goed EKE wie hier woont doet mee om dit landje te laten zijn wat het is door de jaren heen al een mengelmoes van bevolking ,de een burgert sneller in als de ander maar uiteindelijk komt het allemaal wel goed .
:nl:

Uiteindelijk.....:)




Waar blijft ABOENOEH met z'n commentaar ? Wel een stukje van Izz-ad-Din neerplempen en 'm dan smeren :hihi:


Nou, ik ben benieuwd wat je te schrijven hebt , Aboenoeh !

John2
27-09-10, 13:32
Ben je masochistisch?

Een beetje wel ..............blijkt..................:hihi: