PDA

Bekijk Volledige Versie : Agent moet boeten



HUISBAAS
25-09-10, 13:58
ROTTERDAM - De politie blijft agenten opjagen zoveel mogelijk bonnen te schrijven. Als ze hun quotum niet halen worden ze zelfs gekort op hun salaris.

Dat blijkt uit een speciaal contract van de politie Rotterdam-Rijnmond dat in het bezit is van De Telegraaf. Herhaaldelijke oproepen vanuit de Tweede Kamer om dit soort bonnenquota af te schaffen, worden simpelweg genegeerd. De SP wil dat demissionair minister Hirsch Ballin (Binnenlandse Zaken) zo snel mogelijk ingrijpt.

Staandehoudingen
Uit het zogenaamde 'Verantwoordingsverslag' blijkt dat Rotterdamse agenten dit jaar minstens 120 bonnen moeten uitschrijven, waarvan de helft staandehoudingen. Als zij dat niet halen, moeten ze akkoord gaan met een korting op hun salaris.

,,Ik ben op de hoogte van de consequentie van het niet halen van het aantal mini's in het jaar 2010. Dit houdt in dat er per eerst volgende periodiekmoment geen periodiek aan mij wordt toegekend, dan wel dat er een periodiek wordt ingehouden", zo staat in het document, dat de agent moet ondertekenen. Een mini-proces verbaal is een bekeuring voor relatief simpele overtredingen.

Woedend
De SP is woedend over de gang van zaken. De partij vindt het onbestaanbaar dat agenten nog steeds worden ingezet als bonnenschrijvers. ,,Dit is een perverse prikkel", aldus Kamerlid Van Raak. De bonnenquota zijn een paar jaar geleden uit de landelijke prestatieafspraken gehaald. Voormalig PvdA-minister Ter Horst wees op de eigen verantwoordelijkheid van de korpsen.

"Bonnen schrijven hoort bij het werk en dit is zeker geen onhaalbare afspraak", aldus een woordvoerder van de politie Rotterdam-Rijnmond. "Gewone politiemensen zijn zo'n tweehonderd dagen op straat en per dag zeker zes uur, dan zien ze wel honderden overtredingen. Als daar elke dag de ernstige worden uitgehaald, halen ze 120 bekeuringen makkelijk."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...d,buitenlan d (http://www.telegraaf.nl/binnenland/7747040/__Agent_moet_boeten__.html?sn=binnenland,buitenlan d)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
25-09-10, 13:59
Dat slecht echt nergens op!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ahlam851
25-09-10, 14:20
:haha:

Ik ben het er mee eens als ze niet zouden inkorten op salarissen. Dat stukje is pure onzin. Doe je niet. Je werkt toch en draait uren. Daar gaat het om en niet om het feit hoeveel bonnetjes je hebt uitgeschreven. Alsof dat laat zien dat je echt goed bezig bent. Verder verdienen agenten niet zoveel, ze worden volgens mij zwaar onderbetaald en dan nog inkorten?? Belachelijk ...

Anderzijds denk ik: Misschien is dit wel een motivatie zodat agenten beter die oogjes open trekken en strenger optreden. Er worden dagelijks idd veel overtredingen gemaakt en die moeten mijn inziens gewoon hard aangepakt worden, geen enkele genade. Maar dan denk ik: Jongens, pak het slim aan. Geef juist bonussen voor bonnetjes uitschrijven. Bij iedere 120 een bonus op je salaris. Dit is pas motiveren :)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
25-09-10, 16:38
Dat slecht echt nergens op!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Kom Burgermeester doe er wat aan..

Ahlam851
25-09-10, 17:24
Gewoon de verkeerregels volgen en je heb er geen last van

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Uhmmm, hij kan het ook anders hebben bekeken. Dat die agenten worden ingekort op hun salaris ;)



Als burger heb je er idd geen last van als jeje netjes aan de wet houd.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
25-09-10, 18:01
helaas is dit bij veel regiokorpsen ook zo. Landelijk worden de verkeersboetes al met 20% verhoogd. Men kan dit dan ook zien als een verkapte belastingmaatregel.

StevieK
25-09-10, 19:11
Uhmmm, hij kan het ook anders hebben bekeken. Dat die agenten worden ingekort op hun salaris ;)



Als burger heb je er idd geen last van als jeje netjes aan de wet houd.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dus je moet de wet overtreden om de agenten aan hun salaris te helpen :) :) :)

Ahlam851
25-09-10, 19:33
Dus je moet de wet overtreden om de agenten aan hun salaris te helpen :) :) :)

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Neenee, je begrijpt mij verkeerd.



Huisbaas zei dat het nergens op sloeg, jij gaf een reactie van: zolang jeje maar aan de regels houd je niks te vrezen had.



Ik ging daar op in en bedoelde dat huisbaas het waarschijnlijk meerendeels belachelijk vond omdat agenten op hun salaris worden ingekort (soms moet ik me mond ook houden) Viel me alleen op, je reactie, en gezien huisbaas zijn antwoord niet had uitgewerkt heb ik het maar gedaan, niet eens wetend wat hij precies bedoeld maar goed, ging er vanuit dat hij het zo bedoelde! Volg je het nog ...? :haha:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ahlam851
25-09-10, 19:35
helaas is dit bij veel regiokorpsen ook zo. Landelijk worden de verkeersboetes al met 20% verhoogd. Men kan dit dan ook zien als een verkapte belastingmaatregel.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


Hmm ... ook mogelijk idd. Boetes mogen van mij opgehoogd worden, je vraagt soms tenslotte zelf om een boete.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
25-09-10, 20:18
Hmm ... ook mogelijk idd. Boetes mogen van mij opgehoogd worden, je vraagt soms tenslotte zelf om een boete.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

als het de verkeersveiligheid meer als een lagere boete zou dienen, ben ik ook wel voor. Maar hierachter heeft meer inkomsten de voorkeur dan het corrigeren van gedrag.

Ahlam851
25-09-10, 20:28
als het de verkeersveiligheid meer als een lagere boete zou dienen, ben ik ook wel voor. Maar hierachter heeft meer inkomsten de voorkeur dan het corrigeren van gedrag.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Ik begrijp wat je bedoeld en ben het helemaal met je eens. Tegenwoordig proberen ze via alle manieren wat binnen te halen. Maar goed, ondertussen wel een mooi politiek om weer burgers op hun vingers te tikken van 'waag-het-niet' mochten bijvoorbeeld boetes opgehoogd worden of in dit geval, als ze de agenten aansporen om meer bonnetjes uit te schrijven.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
25-09-10, 20:56
Ik begrijp wat je bedoeld en ben het helemaal met je eens. Tegenwoordig proberen ze via alle manieren wat binnen te halen. Maar goed, ondertussen wel een mooi politiek om weer burgers op hun vingers te tikken van 'waag-het-niet' mochten bijvoorbeeld boetes opgehoogd worden of in dit geval, als ze de agenten aansporen om meer bonnetjes uit te schrijven.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Absoluut, zelf had ik liever gezien dat de fysieke handhaving werd geintensīveerd, dan louter het verhogen van het tarief op basis van hetzelfde, misschien minder aantal mensen en middelen.

Ahlam851
25-09-10, 21:07
Absoluut, zelf had ik liever gezien dat de fysieke handhaving werd geintensīveerd, dan louter het verhogen van het tarief op basis van hetzelfde, misschien minder aantal mensen en middelen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

:) Moet jij niet de politiek in? Mocht je het ver schoppen ooit dan stem ik op jou :vrede: Ach ja, ben tot nu toe blij hoe het hier allemaal gaat qua wetten. Mijn neef is vandaag net van Marokko teruggekomen en wat hij allemaal heeft zitten vertellen .. Ruzie met een douanier en dreigementen .. Ben blij dat ik hier leef. Hier is toch alles duidelijk dus je weet waar je aan toe bent en burgers hebben hier ook naast plichten gelukkig ook nog hun rechten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
25-09-10, 23:03
:) Moet jij niet de politiek in? Mocht je het ver schoppen ooit dan stem ik op jou :vrede: Ach ja, ben tot nu toe blij hoe het hier allemaal gaat qua wetten. Mijn neef is vandaag net van Marokko teruggekomen en wat hij allemaal heeft zitten vertellen .. Ruzie met een douanier en dreigementen .. Ben blij dat ik hier leef. Hier is toch alles duidelijk dus je weet waar je aan toe bent en burgers hebben hier ook naast plichten gelukkig ook nog hun rechten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

thanks mate, voor je vertrouwen. En je hebt helemaal gelijk dat het hier in tegenstelling tot elders zeker niet verkeerd is. :)

Ahlam851
26-09-10, 09:59
thanks mate voor je vertrouwen. En je hebt helemaal gelijk dat het hier in tegenstelling tot elders zeker niet verkeerd is. :)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


You're Welcome! Precies. Ghair.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
26-09-10, 12:41
De titel slaat nergens. Doe es een poging tot begrijpelijk Nederlands.