PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaams Belang verslikt zich: "1 op 10 Nederlandstalige scholen in Brussel serveert enkel halal



HUISBAAS
25-09-10, 19:33
Onderzoek in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel onderzocht in welke mate de schoolkeuken aangepast wordt aan "de multiculturele context". Iets meer dan de helft van de 61 ondervraagde scholen serveert geen varkensvlees om de moslimgemeenschap niet tegen de borst te stoten. Twaalf procent van de scholen serveert uitsluitend halal voedsel.

"Barbaarse slachtwijze"
"Onthutsend", zegt Brussel fractievoorzitter Dominiek Lootens, die de halalmanier van slachten "barbaars" noemt. Moslims eten enkel halal of rein vlees dat afkomstig is van dieren die onverdoofd en met de kop in de richting van Mekka geslacht zijn. Het vlees wordt vervolgens gezegend door een imam.

Vlaams Belang vindt het ongehoord dat niet-moslimkinderen, vaak zonder dat zij of hun ouders het weten, opgedrongen worden halalvlees te eten. Lootens heeft het over "toegeven aan de druk van de radicale moslims die een blinde navolging van de sharia, de islamitische wet, eisen".

Vlaams Belang presenteert de resultaten van zijn studie morgen aan de pers. Ze staan ook gepubliceerd in het partijtijdschrift Brussels Nieuws dat eerder deze week verscheen. (belga/lb)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
25-09-10, 19:33
Het maakt toch niet uit wat niet-moslims eten? Die eten toch alles.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Alhamdoulilah*
25-09-10, 21:16
Het maakt toch niet uit wat niet-moslims eten? Die eten toch alles.



Echt eh!

Die willen gewoon wat zeveren..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mc Rico
25-09-10, 21:16
Vlaams Belang kraamt altijd onzin!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
25-09-10, 21:22
Het maakt toch niet uit wat niet-moslims eten? Die eten toch alles.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dus jij beslist wel even wat 5 miljard mensen eten :maf2:
Pas jij maar op dat die 5 miljard mensen niet gaan beslissen wat JIJ eet.

Joesoef
25-09-10, 21:33
Vraag mij toch af hoe en wat. Als je een keuken moet aanpassen aan halal en niet halal dan gaat dat heel wat geld kosten, extra koelruimte, dubbele frituur, extra kachel, pannen etc, extra werkbank, extra discipline in werken om eea gescheiden te houden. Vraagt extra tijd en handelingen en dus ook extra personeel. Daarnaast de inkoop, voor gunstige contracten ben je vaak genoodzaakt om je maar aan een leverancier te binden en bij scholen combineer je die inkopen. Leverancier met groot halal assortiment en ook al is je keuken niet halal, je koopt het en dus ben je het ook (in de optiek van de anti's).

Het is zuiver kostenoverweging. Serveer ik alleen aan niet moslims en laat ik 30% liggen of serveer ik aan zoveel mogelijk mensen, niet moslims eten wel halal.

Gaat alleen om geld.