PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslima mag hoofddoek op bij politieverhoor



HUISBAAS
27-09-10, 19:47
DEN HAAG - Politieagenten mogen moslima's die vastzitten in een politiecel niet permanent hun hoofddoek afpakken. Dat zegt de Nationale Ombudsman, na beoordeling van een klacht van een Irakese vrouw die in 2008 tegen haar wil in haar hoofddoek moest afgeven aan de politie.

In de cel moet de hoofddoek af, maar wanneer een vrouw wil luchten of wanneer ze verhoord wordt, mag de doek om, stelt de ombudsman. Hij wil dat politiekorpsen landelijke regels opstellen voor het in beslag nemen van de hoofddoek.

De Haarlemse agenten namen de hoofddoek van de vrouw af, omdat volgens de veiligheidsvoorschriften alle kledingstukken die een gevaar zouden kunnen opleveren, in beslag genomen moeten worden.

De vrouw knutselde daarop in haar cel een hoofddoek van papieren zakdoekjes, maar ook die moest ze inleveren.

De arrestante voelde zich vernederd en beperkt in haar vrijheid van godsdienst. Ze diende een klacht in bij de politie Kennemerland, waar politie Haarlem onder valt, en later bij de Nationale Ombudsman.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tajinatoun
27-09-10, 20:48
DEN HAAG - Politieagenten mogen moslima's die vastzitten in een politiecel niet permanent hun hoofddoek afpakken. Dat zegt de Nationale Ombudsman, na beoordeling van een klacht van een Irakese vrouw die in 2008 tegen haar wil in haar hoofddoek moest afgeven aan de politie.

In de cel moet de hoofddoek af, maar wanneer een vrouw wil luchten of wanneer ze verhoord wordt, mag de doek om, stelt de ombudsman. Hij wil dat politiekorpsen landelijke regels opstellen voor het in beslag nemen van de hoofddoek.

De Haarlemse agenten namen de hoofddoek van de vrouw af, omdat volgens de veiligheidsvoorschriften alle kledingstukken die een gevaar zouden kunnen opleveren, in beslag genomen moeten worden.

De vrouw knutselde daarop in haar cel een hoofddoek van papieren zakdoekjes, maar ook die moest ze inleveren.

De arrestante voelde zich vernederd en beperkt in haar vrijheid van godsdienst. Ze diende een klacht in bij de politie Kennemerland, waar politie Haarlem onder valt, en later bij de Nationale Ombudsman.

twee conclusies:

1. Een moslima die zover gaat dat zij in aanraking met de politie komt ??????
2. de kans is groot dat de vrouw met haar hoofddoek een eind aan haar leven zou maken >>> bv ophangen enz.. wie is hier aanspraakelijk?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
27-09-10, 21:14
DEN HAAG - Politieagenten mogen moslima's die vastzitten in een politiecel niet permanent hun hoofddoek afpakken. Dat zegt de Nationale Ombudsman, na beoordeling van een klacht van een Irakese vrouw die in 2008 tegen haar wil in haar hoofddoek moest afgeven aan de politie.

In de cel moet de hoofddoek af, maar wanneer een vrouw wil luchten of wanneer ze verhoord wordt, mag de doek om, stelt de ombudsman. Hij wil dat politiekorpsen landelijke regels opstellen voor het in beslag nemen van de hoofddoek.

De Haarlemse agenten namen de hoofddoek van de vrouw af, omdat volgens de veiligheidsvoorschriften alle kledingstukken die een gevaar zouden kunnen opleveren, in beslag genomen moeten worden.

De vrouw knutselde daarop in haar cel een hoofddoek van papieren zakdoekjes, maar ook die moest ze inleveren.

De arrestante voelde zich vernederd en beperkt in haar vrijheid van godsdienst. Ze diende een klacht in bij de politie Kennemerland, waar politie Haarlem onder valt, en later bij de Nationale Ombudsman.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bij een verhoor moet je kunnen zien of iemand rode oren krijgt.

Abu_Hurayrah
27-09-10, 21:16
2. de kans is groot dat de vrouw met haar hoofddoek een eind aan haar leven zou maken >>> bv ophangen enz.. wie is hier aanspraakelijk?

De hoofddoek?

tanger'73
27-09-10, 23:01
Vreemd dat er iemand hier continue zit te ruften dat er regels zijn en regels de regels zijn, terwijl er helemaal nog geen duidelijke richtlijnen zijn omtrent hoofddoek in detentie. Ook nadat papieren zakdoekjes als professorisch hoofddoek zijn ingevorderd.

Blijkt ook maar weereens uit deze uitspraak van de nationale ombudsman, die de vrouw in kwestie aanzienlijk tegemoet komt in haar klacht.

Sjarlus
27-09-10, 23:09
[...]De Haarlemse agenten namen de hoofddoek van de vrouw af, omdat volgens de veiligheidsvoorschriften alle kledingstukken die een gevaar zouden kunnen opleveren, in beslag genomen moeten worden.

De vrouw knutselde daarop in haar cel een hoofddoek van papieren zakdoekjes, maar ook die moest ze inleveren.[...]
Ze had haar slipje kunnen gebruiken.

Sjarlus
27-09-10, 23:11
[...]twee conclusies:

1. Een moslima die zover gaat dat zij in aanraking met de politie komt ??????
2. de kans is groot dat de vrouw met haar hoofddoek een eind aan haar leven zou maken >>> bv ophangen enz.. wie is hier aanspraakelijk?
Een moslima die zover gaat dat zij een eind aan haar leven maakt ??????

tanger'73
27-09-10, 23:30
Ze had haar slipje kunnen gebruiken.

Had denk ik net als een t-shirt ook geen soelaas geboden, men had gewoon bewust gemunt op religieuze content rondom hoofddoek en zich daarbij klinisch achter regels verscholen. Gezien eveneens papieren zakdoekjes werden afgepakt.

tanger'73
27-09-10, 23:31
Een moslima die zover gaat dat zij een eind aan haar leven maakt ??????

inderdaad en al helemaal geen moslima die zo bewust met haar geloof omgaat.

super ick
28-09-10, 08:16
Vreemd dat er iemand hier continue zit te ruften dat er regels zijn en regels de regels zijn, terwijl er helemaal nog geen duidelijke richtlijnen zijn omtrent hoofddoek in detentie. Ook nadat papieren zakdoekjes als professorisch hoofddoek zijn ingevorderd.

Blijkt ook maar weereens uit deze uitspraak van de nationale ombudsman, die de vrouw in kwestie aanzienlijk tegemoet komt in haar klacht.

Je kunt niet lezen. In de cel moet de hoofddoek af. Precies wat ik zei.

Discussie ontstaat alleen maar door gejank van zieke figuren als jij die denken dat er altijd en overal rekening gehouden moet worden met de islam.
Niet dus.

super ick
28-09-10, 08:18
[B]
In de cel moet de hoofddoek af, forums.ansaar.nl

Speciaal voor Tanger.
Laat het even goed op je inwerken, dan mag je daarna je excuses aanbieden aan deze rasist.

tanger'73
28-09-10, 12:31
Je kunt niet lezen. In de cel moet de hoofddoek af. Precies wat ik zei.

Discussie ontstaat alleen maar door gejank van zieke figuren als jij die denken dat er altijd en overal rekening gehouden moet worden met de islam.
Niet dus.


Zaken waar geen duidelijke richtlijnen voor zijn en waarbij ieder korps gewoon zijn gang gaat. Daar vervolgens regels, regels aan verbinden, da's pas ziek.

Bovendien is uitermate zielig, figuren als jij die hier speciaal komen omdat Marokkanen en moslims ze in het echte leven overweldigen, stoom afblazen.

Maar extreem zielig is pas toen je in een vorig topic het naar vond om een vinger in je reet te krijgen. Daar vervolgens sentimenteel over komen doen. Aangezien het hier een Marokkanen forum is, wijs ik je daarop dat in de Marokkaanse cultuur je met dat sentimentele gedoe gauw een flikker bent. Meskien.

:haha:

Eke
28-09-10, 12:52
Moslima hoofddoek op bij politieverhoor..... Dat zou gewoon moeten zijn, als ze die normaal ook draagt.
De dracht moet een vrijwillige keuze blijven,het is geen padvindersuniform.

In de cel (haar kamer) die doek af.....klinkt me ook logisch.

super ick
28-09-10, 13:58
Zaken waar geen duidelijke richtlijnen voor zijn en waarbij ieder korps gewoon zijn gang gaat. Daar vervolgens regels, regels aan verbinden, da's pas ziek.


Nee die regels worden verschillend geinterpreteerd. Dat komt door jankfiguren als jij.
De ombudsman heeft zich er over uitgesproken. Met hem ben je het kennelijk ook niet eens.


Bovendien is uitermate zielig, figuren als jij die hier speciaal komen omdat Marokkanen en moslims ze in het echte leven overweldigen, stoom afblazen.


Overweldigen? Leg eens uit.



Maar extreem zielig is pas toen je in een vorig topic het naar vond om een vinger in je reet te krijgen. Daar vervolgens sentimenteel over komen doen. Aangezien het hier een Marokkanen forum is, wijs ik je daarop dat in de Marokkaanse cultuur je met dat sentimentele gedoe gauw een flikker bent. Meskien.


Ik probeerde jou duidelijk te maken dat ik ook in een situatie terrecht kan komen waarin ik mij ongemakkelijk of erger kan voelen. Net als de bewuste moslima. Ook ik heb me dan te schikken. Net als de moslima.

Even voor de duidelijkheid. Marokkanenfora komen echte Marokkanen. Hier prikken overwegend Nederlanders. Al noemen velen zich graag Marokkaan. Ze hebben een Nederlands paspoort en wonen 48 weken v/h jaar in Nederland.

tanger'73
28-09-10, 16:56
Nee die regels worden verschillend geinterpreteerd. Dat komt door jankfiguren als jij.
De ombudsman heeft zich er over uitgesproken. Met hem ben je het kennelijk ook niet eens.



Overweldigen? Leg eens uit.




Ik probeerde jou duidelijk te maken dat ik ook in een situatie terrecht kan komen waarin ik mij ongemakkelijk of erger kan voelen. Net als de bewuste moslima. Ook ik heb me dan te schikken. Net als de moslima.

Even voor de duidelijkheid. Marokkanenfora komen echte Marokkanen. Hier prikken overwegend Nederlanders. Al noemen velen zich graag Marokkaan. Ze hebben een Nederlands paspoort en wonen 48 weken v/h jaar in Nederland.

Verhoor en luchtplaats is ook detentie gap. De nationale ombudsman heeft het over permanent afpakken van de hoofddoek in detentie. iets wat jij zeer smaakvol vindt.

De enige die hier constant zit te janken zijn wilders figuren als jij. Zeiken over hoofddoek, moslims, Marokkanen, moskeeën en uiteraard islam. Meer als dit voor uitleg heb jij echt niet nodig.

Mooi, zijn we het er over uit, ik ben geen Marokkaan maar een Nederlander. Noem me maar Willem. Dus je hebt geen enkele grond meer om hier je wilders impulsen op andere Nederlanders te komen botvieren.

tanger'73
28-09-10, 19:39
Speciaal voor Tanger.
Laat het even goed op je inwerken, dan mag je daarna je excuses aanbieden aan deze rasist.


Speciaal voor superick.

Laat even goed op je inwerken, die excuses mag je daarentegen houden.

Den Haag: "Politieagenten mogen moslima's die vastzitten in een politiecel niet permanent hun hoofddoek afpakken." En al helemaal geen hoofddoek vervaardigd uit kleenex of toiletpapier.

fisherman1969
28-09-10, 19:59
Had denk ik net als een t-shirt ook geen soelaas geboden, men had gewoon bewust gemunt op religieuze content rondom hoofddoek en zich daarbij klinisch achter regels verscholen. Gezien eveneens papieren zakdoekjes werden afgepakt.

Het maakt allemaal geen moer uit wie of wat je bent het zijn voorschriften ,
ik weet dat sommigen belachelijk zijn ,je mag ook geen stropdas ,sjaal of hals doek dragen tijdens de opsluiting in de politie cel en toilet papier is als regel ook nog beperkt er zijn n.l al idioten geweest die hun mond volpropten om zich van het leven te beroven
En stel dat die vrouw nu eens zelf moord had gepleegd met haar hoofddoekje (in overspannen toestand ???
Dan was de wereld hier te klein geweest !!!

Wat dat betreft sluit ik me aan bij super ick en Eke.
Trouwens wat en ophef over zo,n onbelangrijk incident .

tanger'73
28-09-10, 20:26
Het maakt allemaal geen moer uit wie of wat je bent het zijn voorschriften ,
ik weet dat sommigen belachelijk zijn ,je mag ook geen stropdas ,sjaal of hals doek dragen tijdens de opsluiting in de politie cel en toilet papier is als regel ook nog beperkt er zijn n.l al idioten geweest die hun mond volpropten om zich van het leven te beroven
En stel dat die vrouw nu eens zelf moord had gepleegd met haar hoofddoekje (in overspannen toestand ???
Dan was de wereld hier te klein geweest !!!

Wat dat betreft sluit ik me aan bij super ick en Eke.
Trouwens wat en ophef over zo,n onbelangrijk incident .

Ja willekeurige voorschriften die ook voor de nationale ombudsman schijnbaar belachelijk genoeg zijn bevonden om daartegen te oordelen. Voor verstikking kan je ook proberen je onderbroek of t-shirt door te slikken, misschien wel een aardappel tijdens je maaltijd. Bovendien kan je jezelf ook verhangen aan een spijkerbroek.

Affijn hieruit komt weer naar voren dat er geen duidelijke voorschriften zijn rondom detentie in het algemeen. Dat valt ook te verwachten van een overheidsinstelling, die zijn over het algemeen allemaal onduidelijk en willekeurig en valt er van alles op aan te merken.

fisherman1969
28-09-10, 21:34
Ja willekeurige voorschriften die ook voor de nationale ombudsman schijnbaar belachelijk genoeg zijn bevonden om daartegen te oordelen. Voor verstikking kan je ook proberen je onderbroek of t-shirt door te slikken, misschien wel een aardappel tijdens je maaltijd. Bovendien kan je jezelf ook verhangen aan een spijkerbroek.

Affijn hieruit komt weer naar voren dat er geen duidelijke voorschriften zijn rondom detentie in het algemeen. Dat valt ook te verwachten van een overheidsinstelling, die zijn over het algemeen allemaal onduidelijk en willekeurig en valt er van alles op aan te merken.

NATUURLIJK IK WEETDAT IN ALLE ANDEREN LANDEN HET VEEL BETER IS !
HIER DEUGD NERGENS GEEN MOER VAN ,
Mogelijk moeten ze die voorschriften veranderen ,maar de agent van dienst dient ze op te volgen , en de een gaat verder als de ander
Zo Simpel is het
Overigens ging je niet in op de veronderstelling als deze vrouw evt zelfmoord gepleegd zou hebben met haar hoofddoekje!

tanger'73
28-09-10, 21:38
NATUURLIJK IK WEETDAT IN ALLE ANDEREN LANDEN HET VEEL BETER IS !
HIER DEUGD NERGENS GEEN MOER VAN ,
Mogelijk moeten ze die voorschriften veranderen ,maar de agent van dienst dient ze op te volgen , en de een gaat verder als de ander
Zo Simpel is het
Overigens ging je niet in op de veronderstelling als deze vrouw evt zelfmoord gepleegd zou hebben met haar hoofddoekje!


irrelevant allemaal wat men elders allemaal in bajes uitspookt. Eventueel zelfmoord is er niet bij voor een moslim, da's immers haraam. Dus daar hoef ik zowiezo al niet op in te gaan. Zo simpel is het.

Eke
28-09-10, 21:51
irrelevant allemaal wat men elders allemaal in bajes uitspookt. Eventueel zelfmoord is er niet bij voor een moslim, da's immers haraam. Dus daar hoef ik zowiezo al niet op in te gaan. Zo simpel is het.

Willem T. :) , het is voor de veiligheid van de gevangene alswel voor de 'veiligheid' van de op dat moment verantwoordelijke bewaker belangrijk dat er geen spullen in de cel zijn waarmee zelfmoord bewezen of gesuggereerd kan worden.

Ik denk aan de Duitse terroristengroep Baader-Meinhof , waarvan een terroriste dood in haar cel werd gevonden.
Zelfmoord of moord ? Dat was niet helder te maken.Deze zaken kunnen grote konsekwenties hebben....

tanger'73
28-09-10, 21:54
Willem T. :) , het is voor de veiligheid van de gevangene alswel voor de 'veiligheid' van de op dat moment verantwoordelijke bewaker belangrijk dat er geen spullen in de cel zijn waarmee zelfmoord bewezen of gesuggereerd kan worden.

Ik denk aan de Duitse terroristengroep Baader-Meinhof , waarvan een terroriste dood in haar cel werd gevonden.
Zelfmoord of moord ? Dat was niet helder te maken.Deze zaken kunnen grote konsekwenties hebben....


Hoe verklaart u dan het afpakken van kleenex maar bovenal het oordeel van de nationale ombudsman rondom deze kwestie?

Eke
28-09-10, 22:14
[B]
In de cel moet de hoofddoek af, maar wanneer een vrouw wil luchten of wanneer ze verhoord wordt, mag de doek om, stelt de ombudsman. __________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Tanger, zie quote.

Het papieren zakdoekje afpakken lijkt me een soort staan op je macht van cipier t.a.v. gevangene....
Blijkbaar is er geen ruimte om er hartelijk om te lachen en het toe te staan. Weet ik veel onder welke stress die cipier moest werken ?????

tanger'73
28-09-10, 22:16
Tanger, zie quote.

Het papieren zakdoekje afpakken lijkt me een soort staan op je macht van cipier t.a.v. gevangene....
Blijkbaar is er geen ruimte om er hartelijk om te lachen en het toe te staan. Weet ik veel onder welke stress die cipier moest werken ?????


Lijkt me meer een teken van islamofobie, want wat voor kwaad kan nou kleenex op je kop aanrichten?

super ick
28-09-10, 22:31
Eventueel zelfmoord is er niet bij voor een moslim, da's immers haraam. Dus daar hoef ik zowiezo al niet op in te gaan. Zo simpel is het.

Straatroof en zinloos geweld ook.

Wat een dom argument: Dat doen moslims niet.
De arrogantie druipt er weer af.

tanger'73
28-09-10, 22:32
Straatroof en zinloos geweld ook.

Wat een dom argument: Dat doen moslims niet.
De arrogantie druipt er weer af.

Denk eerder dat u dom bent door zelfmoord met straatroof en zinloos geweld te verwarren.

super ick
28-09-10, 22:32
De nationale ombudsman heeft het over permanent afpakken van de hoofddoek in detentie. iets wat jij zeer smaakvol vindt.


IK blijf het niet ontkennen. Pleur lekker in elkaar. Lees terug.

tanger'73
28-09-10, 22:34
IK blijf het niet ontkennen. Pleur lekker in elkaar. Lees terug.


Goh meneer wordt er behoorlijk opgewonden van. Je kan lekker de pleuris krijgen, da's dan weer mijn nachtwens voor u.

Slinger
29-09-10, 06:54
inderdaad en al helemaal geen moslima die zo bewust met haar geloof omgaat.

Dat gebeurt vaak genoeg hoor, en dan nemen ze anderen ook nog mee, sjiïeten, joden of christenen.

super ick
29-09-10, 09:22
Denk eerder dat u dom bent door zelfmoord met straatroof en zinloos geweld te verwarren.

Ik verwar niets.
Jij wilt het niet begrijpen.

Jij stelde: Een moslima pleegt geen zelfmoord want dat is haram.
Ik stelde moslims doen ook aan straatroof, lijkt mij ook haram.

Dat is de link die jij zgn. niet ziet.

tanger'73
29-09-10, 12:30
Dat gebeurt vaak genoeg hoor, en dan nemen ze anderen ook nog mee, sjiïeten, joden of christenen.


in die christen-fundamentalistische context van jou zeer zeker.

tanger'73
29-09-10, 12:37
Ik verwar niets.
Jij wilt het niet begrijpen.

Jij stelde: Een moslima pleegt geen zelfmoord want dat is haram.
Ik stelde moslims doen ook aan straatroof, lijkt mij ook haram.

Dat is de link die jij zgn. niet ziet.


Nee, want zelfmoord is geen misdrijf en straatroof wel. Dat is het onderscheid die jij zogenaamd niet ziet.

Bovendien dringt het kennelijk nog steeds niet tot je door hé? Racisten als jij. die ontwijk ik graag. Figuren die privé over migranten haatdragend zeiken en in het echt zogenaamd niks tegen ze hebben, die ken ik als geen ander. Maar ga gerust door hoor, het maakt mij niet uit hoor.

super ick
29-09-10, 15:38
Nee, want zelfmoord is geen misdrijf en straatroof wel. Dat is het onderscheid die jij zogenaamd niet ziet.


Het ging over wat haram is voor moslims. Draai je nu bewust alweer de zaken om of ben je gewoon te dom?


Bovendien dringt het kennelijk nog steeds niet tot je door hé? Racisten als jij. die ontwijk ik graag. Figuren die privé over migranten haatdragend zeiken en in het echt zogenaamd niks tegen ze hebben, die ken ik als geen ander. Maar ga gerust door hoor, het maakt mij niet uit hoor.

Sorry maar dat werkt echt niet. Jarenlang zijn mensen die commentaar hadden in de rasistenhoek gedrukt. Monddood gemaakt.
Die tijd is voorbij.
Anders daag ik je van harte uit om al mijn posts uit te printen en aangifte te doen.

Jankerd!

super ick
29-09-10, 15:39
in die christen-fundamentalistische context van jou zeer zeker.

Het gebeurt dus het bestaat.

Slinger
29-09-10, 15:45
in die christen-fundamentalistische context van jou zeer zeker.

Helemaal niet, wel in de context van een een sjiïetische moskee in Baghdad, een Joodse straat in Haifa of een christelijke kerk in Pakistan.

tanger'73
29-09-10, 16:16
Het ging over wat haram is voor moslims. Draai je nu bewust alweer de zaken om of ben je gewoon te dom?



Sorry maar dat werkt echt niet. Jarenlang zijn mensen die commentaar hadden in de rasistenhoek gedrukt. Monddood gemaakt.
Die tijd is voorbij.
Anders daag ik je van harte uit om al mijn posts uit te printen en aangifte te doen.

Jankerd!

Ha, nu is alles meteen volkomen helder.

a) het is haraam voor moslims om zelfmoord te plegen. Bovendien heeft de moslima in kwestie geen misdrijf gepleegd maar is in vreemdelingenbewaring gezet. Daar komt geen enkele misdrijf bij te pas. Voor mensen die misdrijven plegen, blijft de vraag open of die wel moslim zijn? Aangezien misdrijven plegen idem haraam is, zijn die mensen in mijn ogen geen moslims. Maar jij koppelt waarschijnlijk alles aan moslim en islam.

b) Ach gut, gaan we weer sentimenteel doen? Doe es eve weer die vinger in je reet. Ach wat erg, het klootjesvolk zoals jankert0201 worden niet gehoord. :huil:

tanger'73
29-09-10, 16:23
Helemaal niet, wel in de context van een een sjiïetische moskee in Baghdad, een Joodse straat in Haifa of een christelijke kerk in Pakistan.


meneer heeft zich weer in zijn harnas gehesen. Zeg eens errah. :haha:

Slinger
29-09-10, 16:48
meneer heeft zich weer in zijn harnas gehesen. Zeg eens errah. :haha:

Allemaal echt gebeurd hoor, en herhaaldelijk ook.

tanger'73
29-09-10, 16:53
Allemaal echt gebeurd hoor, en herhaaldelijk ook.

Ach gut, wat aandoenlijk en hartverwarmend. Wat kan mij nou je eventuele crusaders relaas schelen.

Slinger
29-09-10, 17:03
Ach gut, wat aandoenlijk en hartverwarmend. Wat kan mij nou je eventuele crusaders relaas schelen.

Helemaal niets, want jij wilt lekker dom blijven.

mark61
29-09-10, 17:33
irrelevant allemaal wat men elders allemaal in bajes uitspookt. Eventueel zelfmoord is er niet bij voor een moslim, da's immers haraam. Dus daar hoef ik zowiezo al niet op in te gaan. Zo simpel is het.

Nou ja nu ben je een beetje grappig. Ook moslims plegen zelfmoord, haraam of niet.

mark61
29-09-10, 17:35
Tanger, zie quote.

Het papieren zakdoekje afpakken lijkt me een soort staan op je macht van cipier t.a.v. gevangene....
Blijkbaar is er geen ruimte om er hartelijk om te lachen en het toe te staan. Weet ik veel onder welke stress die cipier moest werken ?????

Wat valt er te lachen?

abdulhamid
29-09-10, 17:39
Als uitzetten nog mogelijk is....;)

ze moeten jou eens een keer uit je woonplaats uitzetten, ik hoop het van harte, zal je leren om wat mensvriendelijker te worden...

Kennis is macht, wijsheid is kracht, klinkt zo fascistisch.

Kennis komt van God, en is een leiding.
Wijsheid is geen kracht. Eenheid is kracht. Wijsheid is de mogelijkheid om richting te geven in je leven aan de hand van de leiding die je van God krijgt.

Er zijn enorm veel wijze mensen die geen kracht bezitten, en er zijn veel mensen met kennis die geen macht bezitten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
29-09-10, 18:18
Helemaal niets, want jij wilt lekker dom blijven.


Liever dom dan ingaan op jouw christen-fundamentalisme. Bovendien ben ook jij niet mijn doelgroep hier op maroc.nl. Overigens dank voor je aanwezigheid hier, maar ik reageer voortaan niet meer serieus op types als jij. Daarvoor zoek ik wel een ander forum op, kapish.

tanger'73
29-09-10, 18:20
Nou ja nu ben je een beetje grappig. Ook moslims plegen zelfmoord, haraam of niet.


Misschien zijn die in jouw ogen moslims, maar voor de theologische leer zijn ze dat niet.

Abu_Hurayrah
29-09-10, 18:21
ze moeten jou eens een keer uit je woonplaats uitzetten, ik hoop het van harte, zal je leren om wat mensvriendelijker te worden...

Kennis is macht, wijsheid is kracht, klinkt zo fascistisch.

Kennis komt van God, en is een leiding.
Wijsheid is geen kracht. Eenheid is kracht. Wijsheid is de mogelijkheid om richting te geven in je leven aan de hand van de leiding die je van God krijgt.

Er zijn enorm veel wijze mensen die geen kracht bezitten, en er zijn veel mensen met kennis die geen macht bezitten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Daar heb je wel een punt, je hoort veel mensen elkaar nazeggen dat kennis macht is. Maar zo zwart wit zal het niet bedoelt worden, wat er bedoelt kan worden is dat wanneer iemand met kennis en iemand zonder kennis macht wordt gegeven, dat het diegene met kennis beter zal vergaan dan diegene zonder kennis. Althans, die kans is groter.

Maar wat ik leuk vind is dat je een betekenis probeert te geven aan wijsheid in de woorden van het kunnen geven van richting in je leven. Ik kan je vertellen dat vanuit de Islam gezien de Sunnah van Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam als wijsheid gezien wordt, ultieme wijsheid. In de Koran wordt er gesproken van Hikmah, daar waar dit synoniem is aan de Sunnah waarmee de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam door Allah geleid is tezamen met de Hudaa (leiding) - wat weer synoniem is aan de Koran.

Verder is fascisme een Westerse uitvinding die 1500 jaar geleden teniet is gedaan met de woorden van dat er geen verschil is tussen een blanke en een zwarte man behalve in Taqwa. De vergelijking van kennis met macht en van wijsheid met kracht heeft daar niks mee te maken.

Wallahu a'lem

Wa salam

Slinger
29-09-10, 18:27
Misschien zijn die in jouw ogen moslims, maar voor de theologische leer zijn ze dat niet.

En wat denk je, zou Allah zich iets van die leer aantrekken?

tanger'73
29-09-10, 18:30
En wat denk je, zou Allah zich iets van die leer aantrekken?

'K weet het niet mijn beste, maar wat ik wel weet is dat volgens de leer iemand besluit zelfmoord te plegen afgevallen is van zijn geloof.

Slinger
29-09-10, 18:32
'K weet het niet mijn beste, maar wat ik wel weet is dat volgens de leer iemand besluit zelfmoord te plegen afgevallen is van zijn geloof.

Ik denk dat God ruimdenkender is dan jij.

tanger'73
29-09-10, 18:34
Ik denk dat God ruimdenkender is dan jij.

uiteraard, of ben je nu al zover afgegleden dat je nu ook God met mensen gaat vergelijken?

Slinger
29-09-10, 18:40
uiteraard, of ben je nu al zover afgegleden dat je nu ook God met mensen gaat vergelijken?

In zekere zin wel. Je kunt God menselijke eigenschappen toedichten om hem enigszins nabij te halen. Maar als je, zoals jij, constateert dat God ruimhartig en universeel is, wat moet je dan nog met je enge en bekrompen regeltjes die bepalen wie wel en niet een moslima is?

tanger'73
29-09-10, 18:51
In zekere zin wel. Je kunt God menselijke eigenschappen toedichten om hem enigszins nabij te halen. Maar als je, zoals jij, constateert dat God ruimhartig en universeel is, wat moet je dan nog met je enge en bekrompen regeltjes die bepalen wie wel en niet een moslima is?


Nou al die dogma's heb ik niet geschreven hoor, maar zijn van oudsher aanwezig. Regels die bepalen wat moslims mogen doen en laten. Niks vreemds aan.

Maar vreemd zijn pas figuren als jij die kennelijk zo geschift zijn geworden, door nu ook te denken wat God denkt en hem zelfs in zekere zin als menselijk zien. Jouw dwaasheid heb ik al van mijlenver zien aankomen, neem me alstublieft niet kwalijk dat ik u soort kruisvaarders voortaan liever mijd.

Slinger
29-09-10, 19:01
Nou al die dogma's heb ik niet geschreven hoor, maar zijn van oudsher aanwezig. Regels die bepalen wat moslims mogen doen en laten. Niks vreemds aan.

Maar vreemd zijn pas figuren als jij die kennelijk zo geschift zijn geworden, door nu ook te denken wat God denkt en hem zelfs in zekere zin als menselijk zien. Jouw dwaasheid heb ik al van mijlenver zien aankomen, neem me alstublieft niet kwalijk dat ik u soort kruisvaarders voortaan liever mijd.

Schaf ze af, die regels, misschien wordt de islam dan eens een menselijke godsdienst.

Abu_Hurayrah
29-09-10, 19:05
Schaf ze af, die regels, misschien wordt de islam dan eens een menselijke godsdienst.

Regels afschaffen speelt chaos in de hand.

Regels zorgen voor orde en rust wanneer ze gehandhaafd en gepraktiseerd worden.

Wie wil er nou chaos? Zeg dan gewoon dat je niet de rust van de Islam verkiest, dat is genuanceerder.

Slinger
29-09-10, 19:09
Regels afschaffen speelt chaos in de hand.

Regels zorgen voor orde en rust wanneer ze gehandhaafd en gepraktiseerd worden.

Wie wil er nou chaos? Zeg dan gewoon dat je niet de rust van de Islam verkiest, dat is genuanceerder.

Vind je echt dat het doel van een godsdienst is om voor orde en rust te zorgen? Orde en rust in welk opzicht?

tanger'73
29-09-10, 19:11
Schaf ze af, die regels, misschien wordt de islam dan eens een menselijke godsdienst.


Wat zeg je dat tegen mij, ga lekker lopen brullen op bijvoorbeeld de azhar universiteit in cairo? Denk je dat ik enigszins wat om je vermaningen geef? Kennelijk is de boodschap nog steeds niet aangekomen en neem je schijnbaar je werk ook mee naar een forum?

Nogmaals: Je bent een zuurpruim, voor mij niet de moeite waard hier op dit forum.

H.P.Pas
29-09-10, 19:11
Regels zorgen voor orde en rust wanneer ze gehandhaafd en gepraktiseerd worden.

Wie wil er nou chaos? Zeg dan gewoon dat je niet de rust van de Islam verkiest, dat is genuanceerder.

Elke regel heeft de uitwerking af te leiden van het doel achter de regel en daardoor lichtzinnig te maken.

Wie wil er nou lichtzinnigheid ?

Slinger
29-09-10, 19:12
Wat zeg je dat tegen mij, ga lekker lopen brullen op bijvoorbeeld de azhar universiteit in cairo? Denk je dat ik enigszins wat om je vermaningen geef? Kennelijk is de boodschap nog steeds niet aangekomen en neem je schijnbaar je wek ook mee naar een forum?

Nogmaals: Je bent een zuurpruim, voor mij niet de moeite waard hier op dit forum.

Hoezo, de Azharuniversiteit in Caïro?

tanger'73
29-09-10, 19:14
Hoezo, de Azharuniversiteit in Caïro?


Hoezo, omdat ik willem en geen ahmed heet.

Abu_Hurayrah
29-09-10, 19:15
Elke regel heeft de uitwerking af te leiden van het doel achter de regel en daardoor lichtzinnig te maken.

Wie wil er nou lichtzinnigheid ?

Dat is niet waar en bovendien zullen achterliggende doelen niet altijd begrepen worden, massaal, terwijl de Schepper in al Zijn Wijsheid dat wel doet.

Ik snap je boodschap wel overigens, het klinkt als denk zelf na, wat op zich niet verkeerd is en zelfs aangemoedigd moet worden, maar het is geen kwestie van of of, maar van en en.

Slinger
29-09-10, 19:16
Hoezo, omdat ik willem en geen ahmed heet.

Ik denk dat we tot besluit van dit onderwerp wel kunnen concluderen dat niet ik de fundamentalist ben, maar jij.

tanger'73
29-09-10, 19:18
Ik denk dat we tot besluit van dit onderwerp wel kunnen concluderen dat niet ik de fundamentalist ben, maar jij.

hoezo conclusie, is willem dan een naam van een fundamentalist? Laat je behandelen aan je midden oosten spasmes.

Slinger
29-09-10, 19:22
hoezo conclusie, is willem dan een naam van een fundamentalist? Laat je behandelen aan je midden oosten spasmes.

What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet.

tanger'73
29-09-10, 19:24
What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet.


Ja whatever, ik ben anders als jij die schijnbaar zijn werk ook naar een forum neemt, uitsluitend hier voor de ammusement en niet voor zuurpruimen. Avé.

mark61
29-09-10, 22:35
Misschien zijn die in jouw ogen moslims, maar voor de theologische leer zijn ze dat niet.

Ja dat grapje ken ik ook al, iemand posthuum takfieren. Vermoeiend. Enfin, mensen die hun hele leven moslim zijn geweest plegen ook wel eens zelfmoord.

Maar ik zie dat jij jezelf ook alweer tot moefti gepromoveerd hebt met het recht en vermogen tot takfieren.

Zou voor mij een nieuwe grond voor takfier zijn, nog nooit eerder gehoord.

Die opnieuw uitgevonden islam hier lijkt echt verdacht veel op christelijk fundamentalisme.

mark61
29-09-10, 22:37
Regels afschaffen speelt chaos in de hand.

Regels zorgen voor orde en rust wanneer ze gehandhaafd en gepraktiseerd worden.

Wie wil er nou chaos? Zeg dan gewoon dat je niet de rust van de Islam verkiest, dat is genuanceerder.

Regels hoeven helemaal niet uit godsdienst voort te komen. Zelfs in de meeste islamitische landen doen ze dat niet.

tanger'73
29-09-10, 22:39
Ja dat grapje ken ik ook al, iemand posthuum takfieren. Vermoeiend. Enfin, mensen die hun hele leven moslim zijn geweest plegen ook wel eens zelfmoord.

Maar ik zie dat jij jezelf ook alweer tot moefti gepromoveerd hebt met het recht en vermogen tot takfieren.

Zou voor mij een nieuwe grond voor takfier zijn, nog nooit eerder gehoord.

Die opnieuw uitgevonden islam hier lijkt echt verdacht veel op christelijk fundamentalisme.


Kijk je moet ook niet ineens gaan denken hoe een moslim denkt en doet. De rest beschouw ik maar als niet verzonden. Kan er geen reet mee.