PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD, PVV en CDA op punt van akkoord



Joesoef
28-09-10, 14:49
VVD, PVV en CDA op punt van akkoord

Gepubliceerd: 28 september 2010 11:36 | Gewijzigd: 28 september 2010 14:38

Door onze politieke redactie

www.nrc.nl

Den Haag, 28 sept. De onderhandelaars van VVD, PVV en CDA zijn het eens geworden over de hoofdlijnen van een regeer- en een gedoogakkoord. Zij kwamen aan het begin van de middag bijeen om de akkoorden op de laatste details af te ronden.
<style type="text/css"> .article_related_box table { width: 225px; }</style> Het Bureau Woordvoering Kabinetsformatie, dat tot dusver nauwelijks mededelingen deed over de voortgang, meldde vanochtend dat de formatie in een „afrondend stadium” verkeert. Dit betekent dat over de laatste grote discussiepunten overeenstemming is bereikt.
Gisteren meldden bronnen van VVD en CDA dat er nog geen overeenstemming was over bezuinigingen in de sociale zekerheid. Het geschil spitste zich toe op de uitkeringen aan jonge gehandicapten.




Gezamenlijk
Rutte, Wilders en Verhagen kwamen vanmiddag gezamenlijk aan bij de Eerste Kamer, waar de onderhandelingen plaatshebben. „We hopen vandaag wat laatste knopen door te hakken”, zei Verhagen. Net als Rutte en Wilders hield hij zich verder op de vlakte.
Als de laatste besprekingen inderdaad later vandaag tot resultaat leiden, zullen de fractievoorzitters Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV) en Maxime Verhagen (CDA) de twee akkoorden morgenmiddag aan hun fracties voorleggen, zo maakte de woordvoerder van informateur Opstelten bekend. De bedoeling is dat de fractievoorzitters donderdag verslag uitbrengen aan Opstelten.
Dat er nu een rechts kabinet van VVD, CDA en een gedogende PVV komt is nog niet zeker, omdat de fracties nog akkoord moeten gaan. Bij de VVD en de PVV worden geen problemen verwacht. Anders is dat bij het CDA. Van de CDA-Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan is bekend dat ze uitermate kritisch zijn over samenwerking met de PVV. De vraag is hoe zij zich morgen gaan opstellen in de fractievergadering.





Tegen
De kans bestaat ook nog dat anderen zich uiteindelijk tegen het akkoord uitspreken. Omdat de toekomstige coalitie op een minimale meerderheid van 76 zetels steunt, is het van groot belang dat alle CDA’ers zich achter de akkoorden scharen.
Voor PVV-leider Wilders was verzet van de drie CDA’ers Ab Klink, Ferrier en Koppejan begin september nog aanleiding de onderhandelingen te beëindigen. Toen Klink uit de Kamer stapte, wilde de PVV weer verder praten.
Het is niet zo dat de CDA-fractie morgen al unaniem akkoord moet gaan. De fractie kan een meerderheidsstandpunt aan het ledencongres voorleggen, waarvan nu nagenoeg zeker is dat dat zaterdag 2 oktober wordt gehouden in de Rijnhal in Arnhem. Tegenstanders, inclusief de kritische fractieleden, mogen dan het woord voeren.





Hirsch Ballin
Demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) heeft al aangekondigd te willen spreken. Hij verklaarde vorige week zich zorgen te maken over de toekomst van het CDA.
Op de vrijdagavond voor het congres komen de leden in de provincies bij elkaar om uitleg te krijgen over het onderhandelingsresultaat en om hierover te discussiëren. De Tweede Kamerleden uit de desbetreffende provincie zijn, indien mogelijk, aanwezig om het onderhandelingsakkoord toe te lichten. Ferrier en Koppejan gaan dan naar bijeenkomsten in respectievelijk Zeeland en Flevoland.
Na het congres beslist de fractie definitief of het CDA gaat samenwerken met de VVD en de PVV. Formeel handelen parlementariërs zonder last of ruggenspraak, maar in dit geval zal de fractie een meerderheidsuitspraak van de leden volgen. Mochten bijvoorbeeld Ferrier en Koppejan de formatieresultaten niet steunen, dan kan gedoogsteun van de twee Kamerleden van de SGP het kabinet toch nog aan een meerderheid helpen.





Informele gesprekken
SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij voerde eerder al informele gesprekken met de formerende partijen. Toegezegd is dat er op medisch-ethisch terrein geen nieuwe stappen worden gezet.

tanger'73
29-09-10, 00:04
Zo we kunnen dus het eerste bruine kabinet verwachten, oftewel Bruin I.

'K durf het bijna niet te vragen, maar lust je ook een broodje p**p?

HaasHaas
29-09-10, 00:07
mijn god, het meest racistische kabinet sinds de tweede wereldoorlog en dan noemen ze het ook nog eens bruin 1. dit is een belediging voor elke drol dat in de wc ploft.

tanger'73
29-09-10, 00:16
mijn god, het meest racistische kabinet sinds de tweede wereldoorlog en dan noemen ze het ook nog eens bruin 1. dit is een belediging voor elke drol dat in de wc ploft.


Ja Knetter Bruin I. Wist je overigens dat de overhemden van de sa sturmabteilung ook bruin zijn?

HaasHaas
29-09-10, 00:25
Ja Knetter Bruin I. Wist je overigens dat de overhemden van de sa sturmabteilung ook bruin zijn?

nee dat wist ik niet.
maar gezien de groei van het aantal bodyguards van greetje zou je de bodyguards zelfs kunnen rekenen tot de sa sturmabteilung. aan het eind van de jaren 20, tijdens de machtsovername was deze al ruim 400.000 man sterk. groter dan het duitse leger in die tijd. misschien krijgen al die bodyguards van wilders straks ook allemaal bruine overhemden.

tanger'73
29-09-10, 00:35
nee dat wist ik niet.
maar gezien de groei van het aantal bodyguards van greetje zou je de bodyguards zelfs kunnen rekenen tot de sa sturmabteilung. aan het eind van de jaren 20, tijdens de machtsovername was deze al ruim 400.000 man sterk. groter dan het duitse leger in die tijd. misschien krijgen al die bodyguards van wilders straks ook allemaal bruine overhemden.

Ja precies, vandaar dat ik ook op het end in tegenwoordige tijd zijn schreef. Natuurlijk omdat ze daar bij aantreden van het nieuwe kabinet- knetter bruin 1, onmiddelijk uit de kast gehaald worden.

jang0201
29-09-10, 06:30
mijn god, het meest racistische kabinet sinds de tweede wereldoorlog en dan noemen ze het ook nog eens bruin 1. dit is een belediging voor elke drol dat in de wc ploft.

Bruin1 is geintroduceerd door de LinkseKerk en de Islamlovers, dit komt niet vh kabinet vandaan. Het is het kabinet Rutte / Verhage.

John2
29-09-10, 06:41
Zo we kunnen dus het eerste bruine kabinet verwachten, oftewel Bruin I.

'K durf het bijna niet te vragen, maar lust je ook een broodje p**p?

Het enige bruin het enige poep dat zal vloeien is van het tuig van de straat die nu lang genoeg heeft geregeerd .

John61
29-09-10, 07:50
Tis in ieder geval wel duidelijk dat met dit waarschijnlijk toekomstige kabinet de emotie de toon aan geeft, zowel bij de voorstanders van Wilders als bij de tegenstanders.

En das jammer, door de emotie worden teveel mensen in hokjes gestopt, aan beide zijden. En dat mogen zowel de aanhangers als de tegenstanders van Wilders zich aanrekenen!

super ick
29-09-10, 08:57
Om dit kabinet 'Bruin1' te noemen vind ik volkomen smakeloos.

Ik geloof er niet in dat het straattuig nu ineens onder controle gehouden gaat worden. Om dat daadwerkelijk te bereiken moet er een wetswijziging plaats vinden waar geen meerderheid voor.
'Harder straffen' brullen gaat ook niet op. De rechter mag het helemaal zelf bepalen in zijn/haar onbegrensde wijsheid, alvorens zich terug te trekken in zijn/haar villa in Wassenaar.
Ik denk dat Henk en Ingrid de rekening gaan betalen. Zij zijn de grootste groep en daar is het te halen. Henk en Ingrid voelen zich straks genaaid.

knuppeltje
29-09-10, 09:05
k denk dat Henk en Ingrid de rekening gaan betalen. Zij zijn de grootste groep en daar is het te halen. Henk en Ingrid voelen zich straks genaaid.

Als het niet zo triest is, zou je zeggen: eigen schuld - dikke bult.

Chatoloog
29-09-10, 10:55
Zo! Weer een ramp in Nederland. Ik voel echt mee met de oprechte Nederlanders die daar 100% tegen zijn.
Wat ik ben ik toch blij dat Nederland 4 jaar geleden heb verlaten. Het liefst was ik al weg voor dat Verdonk daar was.
Nu kan ik niet eens wachten tot ik mijn Nederlandse Paspoort verruil voor een Britse

bruin 1 =shit. When shit hits the fan, the fan gets hit

tanger'73
29-09-10, 12:16
Het enige bruin het enige poep dat zal vloeien is van het tuig van de straat die nu lang genoeg heeft geregeerd .


Laat je spoedig in een gesticht opsluiten, als je denkt dat opeens een Nederlandse kabinet orde op zaken gaat stellen. Daar heb je echt een dictatuur voor nodig hoor.

tanger'73
29-09-10, 12:19
Om dit kabinet 'Bruin1' te noemen vind ik volkomen smakeloos.

Ja voor iemand die bewust op wilders stemt, kan ik me dat goed voorstellen. Aan de andere kant vind je het afpakken van hoofddoeken (al dan niet van kleenex) weer bijzonder smaakvol.

Slinger
29-09-10, 12:25
Ja Knetter Bruin I. Wist je overigens dat de overhemden van de sa sturmabteilung ook bruin zijn?

Ja, duh, daar komt de term vandaan. De bruinhemden marcheerden door de straten en oefenden terreur uit. De tegenwoordige bedrijvers van straatterreur hebben geen bruine hemden...

tanger'73
29-09-10, 12:28
Ja, duh, daar komt de term vandaan. De bruinhemden marcheerden door de straten en oefenden terreur uit. De tegenwoordige bedrijvers van straatterreur hebben geen bruine hemden...


Die bruinhemden waren de machthebbers en dat zijn die paar terreurjochies niet.

Slinger
29-09-10, 12:30
Die bruinhemden waren de machthebbers en dat zijn die paar terreurjochies niet.

Aanvankelijk niet hoor, ze begonnen als knokploeg, ver voor de machtsovername. Hoe dan ook, het is dezelfde mentaliteit.

Soldim
29-09-10, 12:39
Om dit kabinet 'Bruin1' te noemen vind ik volkomen smakeloos.


Waarom? Het lijkt mij zelfs zeer toepasselijk gezien de uitspraken en houding van Wilders.



Ik denk dat Henk en Ingrid de rekening gaan betalen. Zij zijn de grootste groep en daar is het te halen. Henk en Ingrid voelen zich straks genaaid.

Dat is iets dat zeker is. Als ze iets anders hadden gewild hadden ze inteligenter moeten zijn bij het invullen van het stem-biljet. 'k Wil ze dus niet horen klagen.

tanger'73
29-09-10, 12:40
Aanvankelijk niet hoor, ze begonnen als knokploeg, ver voor de machtsovername. Hoe dan ook, het is dezelfde mentaliteit.


Daar heb je het al machtsovername. Kennelijk is wilders retoriek ook tot jou doorgedrongen. Oh we worden overspoeld door de straattuig, die gaan de macht overnemen.

John2
29-09-10, 12:55
Laat je spoedig in een gesticht opsluiten, als je denkt dat opeens een Nederlandse kabinet orde op zaken gaat stellen. Daar heb je echt een dictatuur voor nodig hoor.
Het eerste jaar nog niet, althans denk niet dat er veel veranderd in het programma van 2010-2011 zoals in grote lijnen is neergelegd door de vorige regering, maar toch denk ik dat er veel onderzoeken komen dit regeringsjaar, zoals vrouwenhandel, drugshandel, wapenhandel en georganiseerde misdaad.


Die bruinhemden waren de machthebbers en dat zijn die paar terreurjochies niet.
Een paar terreur jochies kerel laat je nakijken slachtofferschap criminaliteit 26,9% in 2009 en jij vindt dit een paar?

John2
29-09-10, 12:57
Daar heb je het al machtsovername. Kennelijk is wilders retoriek ook tot jou doorgedrongen. Oh we worden overspoeld door de straattuig, die gaan de macht overnemen.

Op sommige plaatsen hebben ze de macht al overgenomen en kan de politie alleen nog optreden met ME dus wat lul jij?

Slinger
29-09-10, 13:07
Daar heb je het al machtsovername. Kennelijk is wilders retoriek ook tot jou doorgedrongen. Oh we worden overspoeld door de straattuig, die gaan de macht overnemen.

Weet je niet dat straattuig altijd de macht wil overnemen, als ze de kans krijgen?

Joesoef
29-09-10, 13:28
Bruin 1. Is kijken hoe snel de teller oploopt.

Slinger
29-09-10, 13:50
Bruin 1. Is kijken hoe snel de teller oploopt.

Ik geef ze zes maand.

jang0201
29-09-10, 13:54
Ja, duh, daar komt de term vandaan. De bruinhemden marcheerden door de straten en oefenden terreur uit. De tegenwoordige bedrijvers van straatterreur hebben geen bruine hemden...

Nee bruine hemden zijn uit, bontkraagjes zijn in!

jang0201
29-09-10, 13:56
Die bruinhemden waren de machthebbers en dat zijn die paar terreurjochies niet.

Vraag dat maar aan de buurtbewoners van die bontkraagjes.

jang0201
29-09-10, 13:57
Daar heb je het al machtsovername. Kennelijk is wilders retoriek ook tot jou doorgedrongen. Oh we worden overspoeld door de straattuig, die gaan de macht overnemen.

Inderdaad kijk is hoe Nederland de afgelopen jaren is afgegleden.

knuppeltje
29-09-10, 15:28
Een paar terreur jochies kerel laat je nakijken slachtofferschap criminaliteit 26,9% in 2009 en jij vindt dit een paar?


Blijft er dus 74,1% over.

knuppeltje
29-09-10, 15:29
Weet je niet dat straattuig altijd de macht wil overnemen, als ze de kans krijgen?

Ik zie er de PVV goed voor aan.

naam
29-09-10, 15:31
Ik geef ze zes maand.

Kom je uit Groningen of het oosten van het land? Zes maanden, meervoud dus.

Slinger
29-09-10, 15:39
Ik zie er de PVV goed voor aan.

Dat heb je dus mis. De PVV is ontstaan uit protest tegen straatterreur, en dat is precies de reden dat de vergelijking met de nazi's niet op gaat. Als homo zou jij blij met ze moeten zijn.

Slinger
29-09-10, 15:40
Kom je uit Groningen of het oosten van het land? Zes maanden, meervoud dus.

Formeel heb je gelijk, maar voor mijn gevoel klinkt 'zes maand' ook goed.

knuppeltje
29-09-10, 15:43
Dat heb je dus mis. De PVV is ontstaan uit proces tegen straatterreur, en dat is precies de reden dat de vergelijking met de nazi's niet op gaat.

Pleurt op achterlijke mafkees. Had ik het over nazi's?

Slinger
29-09-10, 15:46
Pleurt op achterlijke mafkees. Had ik het over nazi's?

Zeg eens, ben jij als homo niet blij dat de PVV straatterreur tegen gaat?

naam
29-09-10, 15:50
Formeel heb je gelijk, maar voor mijn gevoel klinkt 'zes maand' ook goed.

Dat betekent dat je uit het oosten van het land komt en misschien specifieker uit Groningen.
Daar maken ze allemaal die fout.

Slinger
29-09-10, 15:52
Dat betekent dat je uit het oosten van het land komt en misschien specifieker uit Groningen.
Daar maken ze allemaal die fout.

Dan is het dus geen fout, maar algemeen geaccepteerd taalgebruik, met wellicht oeroude wortels.

tanger'73
29-09-10, 15:57
Weet je niet dat straattuig altijd de macht wil overnemen, als ze de kans krijgen?


Bepaar me je angstdenkbeelden.

knuppeltje
29-09-10, 15:59
Zeg eens, ben jij als homo niet blij dat de PVV straatterreur tegen gaat?


Volgens mij zijn de laatste 10 jaar, als het al niet langer is, alle ministers van justitie van het CDA geweest.

Wat hebben die al die jaren tegen dat straattuig gedaan?

Overigens, degene die mij eens een schitterend blauw oog bezorgde was een hoogblonde, blauwogige kaaskop met een accent van een echte knurft uit de polder.

Ach, Geert de kruisridder gaat dat nu allemaal in orde brengen natuurlijk. :fuckit2:

Tja, voor Geert bestaan er geen wetten die hij niet kan overschrijden natuurlijk. :maf2:

tanger'73
29-09-10, 15:59
Op sommige plaatsen hebben ze de macht al overgenomen en kan de politie alleen nog optreden met ME dus wat lul jij?


Wie heeft dan de macht als de me wordt ingezet? Er is nog plaats in diverse klinieken voor je.

Slinger
29-09-10, 15:59
Bepaar me je angstdenkbeelden.

Nou, je kunt voor zo iets maar beter wel bang zijn, bestudeer de geschiedenis van de Weimarrepubliek maar eens.

tanger'73
29-09-10, 16:00
Nee bruine hemden zijn uit, bontkraagjes zijn in!


wat dacht je van bunnypakjes?

tanger'73
29-09-10, 16:02
Vraag dat maar aan de buurtbewoners van die bontkraagjes.


Misschien die buurtbewoners, maar niet de rest van Nederland die nog nooit een bontkraagje van nabij heeft meegemaakt en toch denkt last te hebben.

tanger'73
29-09-10, 16:04
Het eerste jaar nog niet, althans denk niet dat er veel veranderd in het programma van 2010-2011 zoals in grote lijnen is neergelegd door de vorige regering, maar toch denk ik dat er veel onderzoeken komen dit regeringsjaar, zoals vrouwenhandel, drugshandel, wapenhandel en georganiseerde misdaad.


Een paar terreur jochies kerel laat je nakijken slachtofferschap criminaliteit 26,9% in 2009 en jij vindt dit een paar?

Wat jij allemaal denkt, daar veeg ik mijn kont mee af en dat moet je inmiddels weten dacht ik. Ga elders zonder mij lekker de fantast uithangen.

Slinger
29-09-10, 16:04
Volgens mij zijn de laatste 10 jaar, als het al niet langer is, alle ministers van justitie van het CDA geweest.

Wat hebben die al die jaren tegen dat straattuig gedaan?

Overigens, degene die mij eens een schitterend blauw oog bezorgde was een hoogblonde, blauwogige kaaskop met een accent van een echte knurft uit de polder.

Ach, Geert de kruisridder gaat dat nu allemaal in orde brengen natuurlijk. :fuckit2:

Tja, voor Geert bestaan er geen wetten die hij niet kan overschrijden natuurlijk. :maf2:

Jij loopt zeker nooit hand in hand door Amsterdam?

Weet je zeker dat die blonde knurft zich niet bedreigd voelde door jou?

Sommige homo's moet je letterlijk van je afslaan, is mij ook wel eens overkomen.

tanger'73
29-09-10, 16:06
Nou, je kunt voor zo iets maar beter wel bang zijn, bestudeer de geschiedenis van de Weimarrepubliek maar eens.


Nog zo een, die denkt dat ik een hele studie moet volgen n.a.v. een reactie op een forum.

knuppeltje
29-09-10, 16:07
Jij loopt zeker nooit hand in hand door Amsterdam?

Weet je zeker dat die blonde knurft zich niet bedreigd voelde door jou?

Sommige homo's moet je letterlijk van je afslaan, is mij ook wel eens overkomen.

Je moest eens weten, maar het gaat je geen flikker aan. :fpotver:

Ik ben altijd poeslief.:fuckit2:

Die was zeker straal bezopen of stekeblind. :maf2:

Slinger
29-09-10, 16:07
Nog zo een, die denkt dat ik een hele studie moet volgen n.a.v. een reactie op een forum.

Jij hoeft van mij niets, hoor. Lekker dom blijven mag ook.

naam
29-09-10, 16:10
Dan is het dus geen fout, maar algemeen geaccepteerd taalgebruik, met wellicht oeroude wortels.

Op school wordt het toch echt fout gerekend. 6 maand is spreektaal, geen schrijftaal.

Joesoef
29-09-10, 16:10
Sommige homo's moet je letterlijk van je afslaan, is mij ook wel eens overkomen.


:argwaan:

Slinger
29-09-10, 16:11
Je moest eens weten, maar het gaat je geen flikker aan. :fpotver:

Ik ben altijd poeslief.:fuckit2:

Die was zeker straal bezopen of stekeblind. :maf2:

Bezopen kan hij wel zijn geweest, want het was om drie uur 's nachts in Valkenburg.

Hoe weet jij overigens dat hij blind moest zijn? Ik ben niet piep meer hoor, maar er komen toch nog mensen op me af, gelukkig meer vrouwen, dan mannen.

Joesoef
29-09-10, 16:12
Formeel heb je gelijk, maar voor mijn gevoel klinkt 'zes maand' ook goed.


:boer:

Slinger
29-09-10, 16:19
Op school wordt het toch echt fout gerekend. 6 maand is spreektaal, geen schrijftaal.

't Zou best kunnen dat het door Neerlandici fout wordt gerekend, ik zal het eens navragen. Ik interesseer me in dit soort gevallen meer voor de historische kant van de zaak. Zo vindt men bijvoorbeeld 'groter als hij' ook fout, maar het is een feit dat in de dertiende eeuw de Zuid-Nederlandse dichter Jacob van Maerlant deze constructie al gebruikte. Voor mij is het dan bizar dat zoiets in hedendaags Nederlands afgekeurd word. Maar ik geef je wel gelijk hoor, als ik iets publiceer volg ik braaf de redacteur, die dergelijke dingen er onverbiddelijk uit haalt.

tanger'73
29-09-10, 16:19
Jij hoeft van mij niets, hoor. Lekker dom blijven mag ook.


dommer als jij heb je ze toch niet, dus dat valt wel mee.

Slinger
29-09-10, 16:21
:argwaan:

Als je het meteen goed aanpakt ben je ze kwijt.

Joesoef
29-09-10, 16:29
Als je het meteen goed aanpakt ben je ze kwijt.



Dr zitten toch een hoop agressieve mensen op dit prikbord, hoe ken da?

Slinger
29-09-10, 16:32
:boer:

Klopt, mijn grootvader heeft me nog koeien melken geleerd.

mark61
29-09-10, 16:35
Om dit kabinet 'Bruin1' te noemen vind ik volkomen smakeloos.

Ik geloof er niet in dat het straattuig nu ineens onder controle gehouden gaat worden. Om dat daadwerkelijk te bereiken moet er een wetswijziging plaats vinden waar geen meerderheid voor.
'Harder straffen' brullen gaat ook niet op. De rechter mag het helemaal zelf bepalen in zijn/haar onbegrensde wijsheid, alvorens zich terug te trekken in zijn/haar villa in Wassenaar.
Ik denk dat Henk en Ingrid de rekening gaan betalen. Zij zijn de grootste groep en daar is het te halen. Henk en Ingrid voelen zich straks genaaid.

Oh nou vindt meneer opeens iets 'smakeloos'. Dat hoor ik je nou nooit zeggen over enige uitspraak van Wilders. Zelf doe je ook voortdurend smakeloze uitspraken.

Dan hadden Henk en Ingrid op een andere partij moeten stemmen. Eigen schuld dikke bult.

Slinger
29-09-10, 16:35
Dr zitten toch een hoop agressieve mensen op dit prikbord, hoe ken da?

Ik ben niet agressief hoor, maar ik ben wel voor een voorwaartse verdediging. Wat doe jij als je na een half nachtje stappen plotseling omarmd wordt door een knaap?

Joesoef
29-09-10, 16:36
Bruin 1 bekt wel lekker.

Joesoef
29-09-10, 16:37
Ik ben niet agressief hoor, maar ik ben wel voor een voorwaartse verdediging. Wat doe jij als je na een half nachtje stappen plotseling omarmd wordt door een knaap?


Vriendelijk vragen om met rust gelaten te worden.

Slinger
29-09-10, 16:37
Bruin 1 bekt wel lekker.

Wat vind je van Knetter bruin 1?

mark61
29-09-10, 16:38
Kom je uit Groningen of het oosten van het land? Zes maanden, meervoud dus.

Tis Vloms toch?

mark61
29-09-10, 16:39
Dat heb je dus mis. De PVV is ontstaan uit proces tegen straatterreur,

Je kletst uit je nek. As usual.

Slinger
29-09-10, 16:42
Je kletst uit je nek. As usual.

Yes sir, alleen jouw waarheid van de linkse kerk is de enige juiste, dat was ik even vergeten.