PDA

Bekijk Volledige Versie : Als je iets wilt weten over God, dan kan je het best met een atheïst gaan praten.



Pagina's : [1] 2

super ick
28-09-10, 16:30
Als je iets wilt weten over God, dan kan je het best met een atheïst gaan praten.

Uit Amerikaans onderzoek blijkt namelijk dat atheïsten en agnostici gemiddeld meer weten over het geloof dan de aanhangers van grote religies.

Een meerderheid van de protestanten, bijvoorbeeld, weet niet dat Maarten Luther een belangrijk persoon was achter de protestantse reformatie en vier op de tien katholieken snappen de betekenis van de heilige communie niet.

Na de ongelovigen konden joden en mormonen de meeste vragen juist beantwoorden.

Volgens een van de onderzoekers weten atheïsten en agnostici veel van religieuze tradities omdat ze er vaak mee zijn opgegroeid. "Dit zijn mensen die veel nadenken over religie, ze zijn zeker niet onverschillig." Daarnaast zijn atheïsten en agnostici doorgaans ook relatief hoog opgeleid.

tanger'73
28-09-10, 17:59
Wat een gezeik zeg, probeer eens sallah van je gezeik over God te overtuigen?

naam
28-09-10, 18:02
Wat een gezeik zeg, probeer eens sallah van je gezeik over God te overtuigen?

Welke Sallah bedoel je? :stout:

tanger'73
28-09-10, 21:54
Vreemd dat iemand met zo'n stukje komt die al bij het woord ongelovige helemaal opgewonden en van slag raakt?

naam
28-09-10, 22:04
Vreemd dat iemand met zo'n stukje komt die al bij het woord ongelovige helemaal opgewonden en van slag raakt?

Body to body niet.

tanger'73
28-09-10, 22:14
Body to body niet.


zijn er misschien ook meisjes en misschien ook jongens in de zaal?

fisherman1969
28-09-10, 22:24
zijn er misschien ook meisjes en misschien ook jongens in de zaal?

Misschien kunnen die dan jou de vraag kunnen stellen.
God kan toch alles ??
Kan hij dan ook een steen scheppen die hij zelf niet kan tillen???

O, Ja ik ben beetje agnost en dus dom .
:student:

tanger'73
28-09-10, 22:30
Misschien kunnen die dan jou de vraag kunnen stellen.
God kan toch alles ??
Kan hij dan ook een steen scheppen die hij zelf niet kan tillen???

O, Ja ik ben beetje agnost en dus dom .
:student:


Lust je bloemkool met een papje?

Mantha-Moslim
28-09-10, 22:31
is er ook gekeken naar islamitische mensen in dit onderzoek of gaat het alleen over religies die gebaseerd zijn op de bijbel ?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

imane_zuster_in islam
28-09-10, 22:31
euhm ja zal mss raar zijn dat ik het vraag maar wat is een atheist??,
heb die naam al veel gezien maar ik weet absoluut niet wat dat is
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

fisherman1969
28-09-10, 22:45
Lust je bloemkool met een papje?

nee geef mij maar een broodje poep .
mischien helpt dit je verlichten:
Agnosticisme is het standpunt dat zegt dat het onmogelijk is om te weten of God bestaat of om te bewijzen dat God bestaat. Het woord “agnosticus” betekent in essentie “zonder kennis”. Agnosticisme is een intellectueel eerlijker vorm van het atheïsme. Atheïsten beweren dat God niet bestaat – een onbewijsbare positie. Het agnosticisme beweert dat God’s bestaan noch bewezen noch weerlegd kan worden – dat het onmogelijk is om te weten of God bestaat. In dit opzicht heeft het agnosticisme gelijk. God’s bestaan kan inderdaad niet empirisch bewezen of weerlegd worden.

Doei Ome Willem

tanger'73
28-09-10, 22:50
nee geef mij maar een broodje poep .


ah daar kan voor gezorgd worden. :chef:


tschüss

fisherman1969
28-09-10, 22:53
euhm ja zal mss raar zijn dat ik het vraag maar wat is een atheist??,
heb die naam al veel gezien maar ik weet absoluut niet wat dat is
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Atheist
is iemand die beweerdt dat God niet bestaat .

Ik ben Agnostisch ingesteld ,heb geen geloof nodig ben ook niet tegen geloof welke dan ook , ieder mens is vrij om zijn eigen geloof te hebben.

ZIE VERDER MIJN ANTWOORD AAN ,,OME WILLEM,,

grtjs
fisherman

tanger'73
28-09-10, 22:58
euhm ja zal mss raar zijn dat ik het vraag maar wat is een atheist??


ongelovige in God.

Eke
28-09-10, 22:59
is er ook gekeken naar islamitische mensen in dit onderzoek of gaat het alleen over religies die gebaseerd zijn op de bijbel ?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mantha-Moslim, Is het niet zo : eens een moslim, altijd een moslim ? Of kun je er gewoon openlijk vooruitkomen dat je niet meer gelooft op de Islam-manier ?

imane_zuster_in islam
28-09-10, 22:59
bedankt voor de antwoorden op mijn vraag
nu snap ik het ;)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
28-09-10, 23:00
ongelovige in God.

:hihi: gekke Ome Willem !

Ik wil ook een Tschuss want ik ga slapen !!!!

tanger'73
28-09-10, 23:04
:hihi: gekke Ome Willem !



'K probeer het simpel te houden. Maar daar ga ik weer, ratata, ratata, ratata, boem, boem, boem. Zo dat doet pijn.

fisherman1969
28-09-10, 23:07
is er ook gekeken naar islamitische mensen in dit onderzoek of gaat het alleen over religies die gebaseerd zijn op de bijbel ?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Het gaat toch over GOD en ALLAH is ook GOD er zijn vele benamingen voor
God , ieder geloof heeft zijn naam voor een boven natuurlijk wezen en of die nu Jaweh,Manitoe , Heer , Jehova of ALLAH genoemd wordt maakt niet uit .
De Koran en Bijbel komen op veel punten over een, maar als iedereen zich aan de algemene Tien geboden zou houden dan was de wereld heel anders ;) en waren oorlogen overbodig .
Nogmaals ik heb al eerder gezegd geloof is iets dat je erft van je ouders het ligt aan hun welk geloof ze hebben.
Elke ouder voed zijn kind op in het geloof waarin zij ook geboren zijn , ten zij ze beiden een andergeloof hebben aangenomen voor ze kinderen kregen.

super ick
28-09-10, 23:10
Vreemd dat iemand met zo'n stukje komt die al bij het woord ongelovige helemaal opgewonden en van slag raakt?

Ik weet wat dat betekend uit de mond van een moslim.

tanger'73
28-09-10, 23:12
Ik weet wat dat betekend uit de mond van een moslim.


sterkte daarmee, weinig moslims hier.

Mantha-Moslim
28-09-10, 23:38
Mantha-Moslim, Is het niet zo : eens een moslim, altijd een moslim ? Of kun je er gewoon openlijk vooruitkomen dat je niet meer gelooft op de Islam-manier ?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


waar komt die vraag opeens vandaan ?
ik vroeg of ze in dit onderzoek ook de islamitische mensen erbij hebben mee gerekend in de eindconclusie dus dat heeft niets met jouw vraag te maken!

maargoed ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat raktiserende/overtuigde, geestelijke, of bewust bekeerde moslims uit de islam zijn gestapt
jij wel ?

het zijn altijd degene die er vanuit cultuur mee opgroeien dus door ouders die hun kind op een verkeerde en cultureel (dus haram) manier hebben groot gebracht, dit zijn personen zonder kennis over de religie die uiteindelijk het geloof (eigenlijk cultuur die de ouders islamitisch noemen) verlaten

in de islam kan je alleen moslim zijn als je niet twijfelt aan de islam en het 100% zeker weet dat het de waarheid is, als je van te voren al twijfelde was het dus al nooit een moslim

en stel dat er iemand zal komen die ooit overtuigd moslim was en opeens besluit dat hij of zij dat niet meer is dan is hij gewoon geen moslim meer klaar

:)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

imane_zuster_in islam
28-09-10, 23:45
waar komt die vraag opeens vandaan ?

ik vroeg of ze in dit onderzoek ook de islamitische mensen erbij hebben mee gerekend in de eindconclusie dus dat heeft niets met jouw vraag te maken!



maargoed ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat raktiserende/overtuigde, geestelijke, of bewust bekeerde moslims uit de islam zijn gestapt

jij wel ?



het zijn altijd degene die er vanuit cultuur mee opgroeien dus door ouders die hun kind op een verkeerde en cultureel (dus haram) manier hebben groot gebracht, dit zijn personen zonder kennis over de religie die uiteindelijk het geloof (eigenlijk cultuur die de ouders islamitisch noemen) verlaten



in de islam kan je alleen moslim zijn als je niet twijfelt aan de islam en het 100% zeker weet dat het de waarheid is, als je van te voren al twijfelde was het dus al nooit een moslim



en stel dat er iemand zal komen die ooit overtuigd moslim was en opeens besluit dat hij of zij dat niet meer is dan is hij gewoon geen moslim meer klaar



:)



zo is het goed gesproken :hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
28-09-10, 23:46
euhm ja zal mss raar zijn dat ik het vraag maar wat is een atheist??,
heb die naam al veel gezien maar ik weet absoluut niet wat dat is
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Een gelovige denkt, dat alle goden verzinsels zijn. Voor zijn eigen god maakt hij een uitzondering.
Een atheïst denkt hetzelfde; hij maakt alleen die uitzondering niet.

Olive Yao
28-09-10, 23:53
(...)

maargoed ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat raktiserende/overtuigde, geestelijke, of bewust bekeerde moslims uit de islam zijn gestapt
jij wel ?

het zijn altijd degene die er vanuit cultuur mee opgroeien dus door ouders die hun kind op een verkeerde en cultureel (dus haram) manier hebben groot gebracht, dit zijn personen zonder kennis over de religie die uiteindelijk het geloof (eigenlijk cultuur die de ouders islamitisch noemen) verlaten

in de islam kan je alleen moslim zijn als je niet twijfelt aan de islam en het 100% zeker weet dat het de waarheid is, als je van te voren al twijfelde was het dus al nooit een moslim

Ha Mantha-Moslim,

Ja, zijn degenen die het geloof verlaten altijd mensen zonder kennis?
Ik geloof niet - welke kennis mis ik dan?

Mantha-Moslim
28-09-10, 23:56
Het gaat toch over GOD en ALLAH is ook GOD er zijn vele benamingen voor
God , ieder geloof heeft zijn naam voor een boven natuurlijk wezen en of die nu Jaweh,Manitoe , Heer , Jehova of ALLAH genoemd wordt maakt niet uit .
De Koran en Bijbel komen op veel punten over een, maar als iedereen zich aan de algemene Tien geboden zou houden dan was de wereld heel anders ;) en waren oorlogen overbodig .
Nogmaals ik heb al eerder gezegd geloof is iets dat je erft van je ouders het ligt aan hun welk geloof ze hebben.
Elke ouder voed zijn kind op in het geloof waarin zij ook geboren zijn , ten zij ze beiden een andergeloof hebben aangenomen voor ze kinderen kregen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



dat weet ik ook wel dat God gewoon God is en dat die van de joden en christenen dezelfde is want dat MOET een moslim namelijk geloven
denk je dat ik de koran en bijbel nooit vergeleken heb ?

hoe kom je erbij dat je een geloof erft van je ouders ? mijn ouders zijn beiden ongelovig ik geloofde vroeger als kind al in God en heb op latere leeftijd na veel te hebben vergeleken in de religies bewust voor islam gekozen

dusja dat vond ik een domme uitspraak van je
sorry
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
29-09-10, 00:08
Ha Mantha-Moslim,

Ja, zijn degenen die het geloof verlaten altijd mensen zonder kennis?
Ik geloof niet - welke kennis mis ik dan?

Muslims [have] a curious tendency to believe that non-Muslims either know that Islam is the truth and reject it out of pure obstinacy, or else are simply ignorant of it and can be converted by elementary explanations ; that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination, precisely because Islam coincides in his mind with the irresistible logic of things."

Olive Yao
29-09-10, 00:25
Muslims [have] a curious tendency to believe that non-Muslims either know that Islam is the truth and reject it out of pure obstinacy, or else are simply ignorant of it and can be converted by elementary explanations ; that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination, precisely because Islam coincides in his mind with the irresistible logic of things."

Raak verwoord. Dat idee van irresistible logic herken ik. Misschien zou catwoman het ook herkennen.

Mantha-Moslim
29-09-10, 01:07
Ha Mantha-Moslim,

Ja, zijn degenen die het geloof verlaten altijd mensen zonder kennis?
Ik geloof niet - welke kennis mis ik dan?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



kennis over de religie
ze zijn opgegroeid met een corrupte cultuur
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Sjarlus
29-09-10, 08:47
[...]Muslims [have] a curious tendency to believe that non-Muslims either know that Islam is the truth and reject it out of pure obstinacy, or else are simply ignorant of it and can be converted by elementary explanations ; that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination, precisely because Islam coincides in his mind with the irresistible logic of things."
Wat is zo curieus aan de erop volgende aan moslims toegeschreven gedachtengang? Ik vind 'm vrij normaal. Denken atheïsten niet op ongeveer dezelfde manier over gelovigen, geloof en atheïsme? Op maroc.nl wordt vaak geduldig aan moslims uitgelegd wat er gek is aan hun geloof.

super ick
29-09-10, 10:05
Als ik deze reacties lees denk ik dat het onderzoek klopt. De zinnige reactie komen van de atheisten.

super ick
29-09-10, 10:06
sterkte daarmee, weinig moslims hier.

Het kwam bij jou vandaan.

Misschien moet maroc.nl een paar 'lokmoslims' inzetten.
En vergeet de ansaartjes niet.

John2
29-09-10, 10:09
Als ik iets van of over God wil weten overtreft ik mijn geloof en is het bestaan van God een bewezen feit.
Vandaar dat moderne gelovigen ook meer afgaan op hun eigen denken dan het woord van God zoals ze is beschreven in de diverse heilige boeken.

H.P.Pas
29-09-10, 10:47
Wat is zo curieus aan de erop volgende aan moslims toegeschreven gedachtengang? Ik vind 'm vrij normaal. Denken atheïsten niet op ongeveer dezelfde manier over gelovigen, geloof en atheïsme? Op maroc.nl wordt vaak geduldig aan moslims uitgelegd wat er gek is aan hun geloof.

Het curieuze daaraan is, dat verschillen van inzicht daardoor onveranderlijk teruggevoerd worden op verachelijkheid van de ander: hij is òf kwaadwillig òf slecht geïnformeerd. Het Sallah-syndroom, zeg maar. Een absurde en rampzalige neiging waartegen waarschijnlijk niemand geheel immuun is en die alleen bij vroegtijdige behandeling onder controle te houden is.

Man verdirbt einen Jüngling am sichersten, wenn man ihn anleitet, den Gleichdenkenden höher zu achten, als den Andersdenkenden.

naam
29-09-10, 11:02
dat weet ik ook wel dat God gewoon God is en dat die van de joden en christenen dezelfde is want dat MOET een moslim namelijk geloven
denk je dat ik de koran en bijbel nooit vergeleken heb ?

hoe kom je erbij dat je een geloof erft van je ouders ? mijn ouders zijn beiden ongelovig ik geloofde vroeger als kind al in God en heb op latere leeftijd na veel te hebben vergeleken in de religies bewust voor islam gekozen

dusja dat vond ik een domme uitspraak van je
sorry
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je bent een uitzondering en niet een regel.
Hoeveel moslims worden er geboren in Urk of Spakenburg en hoeveel Christenen in Marokko?
Het zijn de ouders die de godsdiensten overdragen aan de kinderen.

Bart.NL
29-09-10, 11:43
Het curieuze daaraan is, dat verschillen van inzicht daardoor onveranderlijk teruggevoerd worden op verachelijkheid van de ander: hij is òf kwaadwillig òf slecht geïnformeerd.

Is dat typisch iets voor Moslims? Ik ken een ander voorbeeld. Zijn naam begint met m en eindigt op 61.

John2
29-09-10, 11:46
Zijn naam begint met m en eindigt op 61.

Zolang het niet de Ark is valt het mee denk ik. :hihi:

H.P.Pas
29-09-10, 11:54
ze zijn opgegroeid met een corrupte cultuur
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

:jammer: Tsk.

Sjarlus
29-09-10, 12:06
[...]Het curieuze daaraan is, dat verschillen van inzicht daardoor onveranderlijk teruggevoerd worden op verachelijkheid van de ander: hij is òf kwaadwillig òf slecht geïnformeerd. Het Sallah-syndroom, zeg maar. Een absurde en rampzalige neiging waartegen waarschijnlijk niemand geheel immuun is en die alleen bij vroegtijdige behandeling onder controle te houden is.
Rampzalig ja, absurd en curieus nee en niet speciaal voorbehouden aan moslims, dat laatste i.t.t. wat de schrijver van je oorspronkelijke citaat suggereert.

Man verdirbt einen Jüngling am sichersten, wenn man ihn anleitet, den Gleichdenkenden höher zu achten, als den Andersdenkenden. Voor de meeste zoniet alle mensen onvermijdelijk en geïnstitutionaliseerd binnen de woestijnreligies.

BlackBox
29-09-10, 12:31
Sallah-syndroom.
Atheïsme is een woestijnreligie :schok: :schok:

knuppeltje
29-09-10, 12:51
Wie heeft er zijn gsm-nummer voor me?

Ik wil eindelijk wel eens een babbeltje met hem maken.

tanger'73
29-09-10, 13:07
Het kwam bij jou vandaan.

Misschien moet maroc.nl een paar 'lokmoslims' inzetten.
En vergeet de ansaartjes niet.


Je bent typisch een voorbeeld van iemand die vol met uitsluitend negatieve connotaties zit. Bij alles wat je hier uit en brengt. Vanzelfsprekend dus ook rondom Marokkanen, moslims en islam.

Nadien achteraf moedertje theresa uithangen om alsnog een beetje positief na al die bagger over die buitenlanders overkomen, werkt gewoon niet gappie.

H.P.Pas
29-09-10, 13:13
Rampzalig ja, absurd en curieus nee en niet speciaal voorbehouden aan moslims, dat laatste i.t.t. wat de schrijver van je oorspronkelijke citaat suggereert.


Het is een weg die in elk debat alle deelnemers met evenveel of even weinig recht kunnen beschrijden en dus wel degelijk absurd.
Dat hij voorbehouden is aan moslims denk ik niet en ook Frithjof Schuon (de auteur van het citaat ) niet.
Dat een gedachtengang, tegelijkertijd wijd verbreid èn absurd is, mag curieus heten.

H.P.Pas
29-09-10, 13:30
Atheïsme is een woestijnreligie :schok: :schok:

Quasi-scherpzinnige kul.
Een atheïst denkt iets niet. Wat hij wel denkt blijft daarbij open.
Schopenhauer, Marx, Freud, Buddha en Lucretius hebben weinig met elkaar gemeen.

ELdorado
29-09-10, 13:54
Als je iets wilt weten over God, dan kan je het best met een atheïst gaan praten.

Uit Amerikaans onderzoek blijkt namelijk dat atheïsten en agnostici gemiddeld meer weten over het geloof dan de aanhangers van grote religies.

Een meerderheid van de protestanten, bijvoorbeeld, weet niet dat Maarten Luther een belangrijk persoon was achter de protestantse reformatie en vier op de tien katholieken snappen de betekenis van de heilige communie niet.

Na de ongelovigen konden joden en mormonen de meeste vragen juist beantwoorden.

Volgens een van de onderzoekers weten atheïsten en agnostici veel van religieuze tradities omdat ze er vaak mee zijn opgegroeid. "Dit zijn mensen die veel nadenken over religie, ze zijn zeker niet onverschillig." Daarnaast zijn atheïsten en agnostici doorgaans ook relatief hoog opgeleid.

Wat een uiterst idioot onzin, zeg :

Nou :

Als je iets wilt weten over biologie dan kan je beter terecht bij .....leterkundigen inderdaad ! :lol:

Harts intelligentie
29-09-10, 14:01
Als je iets wilt weten over God, dan kan je het best met een atheïst gaan praten.

Uit Amerikaans onderzoek blijkt namelijk dat atheïsten en agnostici gemiddeld meer weten over het geloof dan de aanhangers van grote religies.

Een meerderheid van de protestanten, bijvoorbeeld, weet niet dat Maarten Luther een belangrijk persoon was achter de protestantse reformatie en vier op de tien katholieken snappen de betekenis van de heilige communie niet.

Na de ongelovigen konden joden en mormonen de meeste vragen juist beantwoorden.

Volgens een van de onderzoekers weten atheïsten en agnostici veel van religieuze tradities omdat ze er vaak mee zijn opgegroeid. "Dit zijn mensen die veel nadenken over religie, ze zijn zeker niet onverschillig." Daarnaast zijn atheïsten en agnostici doorgaans ook relatief hoog opgeleid.

:lol:

BlackBox
29-09-10, 15:43
Quasi-scherpzinnige kul.
Het "Sallah-syndroom" nader duiden vereist scherpzinnigheid?


Een atheïst denkt iets niet. Wat hij wel denkt blijft daarbij open.
Leve de transparantie?


Schopenhauer, Marx, Freud, Buddha en Lucretius hebben weinig met elkaar gemeen.
Achter geleerden verschuilen is een kenmerk van woestijnreligies?

super ick
29-09-10, 16:24
Het curieuze daaraan is, dat verschillen van inzicht daardoor onveranderlijk teruggevoerd worden op verachelijkheid van de ander: hij is òf kwaadwillig òf slecht geïnformeerd. Het Sallah-syndroom, zeg maar. Een absurde en rampzalige neiging waartegen waarschijnlijk niemand geheel immuun is en die alleen bij vroegtijdige behandeling onder controle te houden is.

Man verdirbt einen Jüngling am sichersten, wenn man ihn anleitet, den Gleichdenkenden höher zu achten, als den Andersdenkenden.

Vertel dat maar eens tegen Mark......

super ick
29-09-10, 16:27
Nadien achteraf moedertje theresa uithangen om alsnog een beetje positief na al die bagger over die buitenlanders overkomen, werkt gewoon niet gappie.

Dat komt omdat jij vooraf al negatief wilt reageren ongeacht de inhoud. Je leest niet wat er staat. Ik moet je telkens wijzen op wat ik wel of juist niet geschreven hebt en je telkens aanzetten tot terug lezen.

Bij kritiek op jou geloof sla je op tilt en krijg je een waas waardoor je steeds de palnk mis slaat.

Zo ook weer met dit antwoord.

tanger'73
29-09-10, 16:55
Dat komt omdat jij vooraf al negatief wilt reageren ongeacht de inhoud. Je leest niet wat er staat. Ik moet je telkens wijzen op wat ik wel of juist niet geschreven hebt en je telkens aanzetten tot terug lezen.

Bij kritiek op jou geloof sla je op tilt en krijg je een waas waardoor je steeds de palnk mis slaat.

Zo ook weer met dit antwoord.


Kennelijk heb je nog steeds niet door wat je allemaal met je eentonige gekanker uitstraald en overkomt? Dat noemt men kritiek, zeker net zo'n kritiek als wilders die nog achteraf presteert te zeggen dat hij niks tegen moslims heeft.

mark61
29-09-10, 17:42
Een gelovige denkt, dat alle goden verzinsels zijn. Voor zijn eigen god maakt hij een uitzondering.
Een atheïst denkt hetzelfde; hij maakt alleen die uitzondering niet.

Heb jij die zelf verzonnen? Oeh wat goed zeg :hihi:

mark61
29-09-10, 17:45
Is dat typisch iets voor Moslims? Ik ken een ander voorbeeld. Zijn naam begint met m en eindigt op 61.

Goh. Vertel, wat zit je dwars? Waar heb ik iemand onterecht voor onwetend of kwaadwillig uitgemaakt?

mark61
29-09-10, 17:48
Vertel dat maar eens tegen Mark......

Wat is er? Jij bent toch kwaadwillend en her en der onwetend? Dat geldt toch ook voor John2, Ait Ayt en Slinger?

ronald
29-09-10, 18:01
Een gelovige denkt, dat alle goden verzinsels zijn. Voor zijn eigen god maakt hij een uitzondering.
Een atheïst denkt hetzelfde; hij maakt alleen die uitzondering niet.

Een gelovige weet dat alle afgoden geen Gd zijn. Door simpel te redeneren moet het niet zo moeilijk zijn de maan, de zon, een boom als afgod te bestempelen. Verder weet een gelovige dat de monotheïstische Gd bij iedereen die monotheïstisch is dezelfde. Verwarring van Geloven Gds-geloof. Bovendien is het niet dat de mens "zijn" Gd kiest maar Gd kiest de mens. Theologisch een heel ander verhaal.
Atheïsten denken dus niet hetzelfde als gelovigen. Zij maken geen verschil tussen de monotheïstische Gd de Schepper en alle andere goden. Doen zij dat wel dan is het enige verschil de erkenning van Gd. Vanuit dat gezichtspunt kunnen atheïsten best wel een moreel leefsysteem/-gemeenschap hebben opgebouwd hebben hoor. Dat is weer een andere zaak.

Iznogoodh
29-09-10, 18:26
Wat is zo curieus aan de erop volgende aan moslims toegeschreven gedachtengang? Ik vind 'm vrij normaal. Denken atheïsten niet op ongeveer dezelfde manier over gelovigen, geloof en atheïsme? Op maroc.nl wordt vaak geduldig aan moslims uitgelegd wat er gek is aan hun geloof.Ik denk als atheist niet dat gelovigen obstinaat in God geloven. Ik weet dat ze er eerlijk in geloven.
Het probleem dat Frithjof Schuon schetst betreft alleen moslims: zij zijn niet tot het omgekeerde in staat.

mark61
29-09-10, 18:42
Een gelovige weet dat alle afgoden geen Gd zijn. Door simpel te redeneren moet het niet zo moeilijk zijn de maan, de zon, een boom als afgod te bestempelen. Verder weet een gelovige dat de monotheïstische Gd bij iedereen die monotheïstisch is dezelfde.

Das helemaal niet waar. De intolerante, arrogante aanhangers van de drie woestijngodsdiensten vinden alle andere monogoden verzinsels. Ze kijken neer op alle andere gelovigen, die moeten bekeerd worden of te vuur en te zwaard bestreden. Laat staan mensen die in meer dan één god geloven, das helemaal tuig. Of religies zonder god, dat is misschien wel de grootste gruwel voor de xenofoboreli's.

'Afgod' is alleen maar een inhoudsloze lulkreet die de 3 gebruiken om anderen te diskwalificeren.

Reli-racisme.

Er zijn vele monotheïstische godsdiensten in de wereld. Die niet zo superieur en agressief neerkijken op andermans geloof als dat van jou en je collega's uit het MO.

Witte78
29-09-10, 19:01
In dit topic word op een vreemde manier "weten" en "geloven" door elkaar gebruikt. Als je iets weet dan geloof je het niet, en als je iets gelooft dan weet je het niet. In feite is een gelovige een agnost in de zin dat hij niet weet of god bestaat. Anders ben je ook geen gelovige.

Bart.NL
29-09-10, 19:07
Waar heb ik iemand onterecht voor onwetend of kwaadwillig uitgemaakt?

Het verschil tussen jou en een godsdienstwaanzinnige is echt niet zo groot als jij denkt.

mark61
29-09-10, 19:08
In dit topic word op een vreemde manier "weten" en "geloven" door elkaar gebruikt. Als je iets weet dan geloof je het niet, en als je iets gelooft dan weet je het niet. In feite is een gelovige een agnost in de zin dat hij niet weet of god bestaat. Anders ben je ook geen gelovige.

Dat vinden wij, maar veel gelovigen denken daar (tegenwoordig?) anders over. Anyway, 'godsbewijzen' zijn van alle tijden. Toch wat onzeker blijkbaar, geloven is niet genoeg, het moet bewezen worden. Maar daarmee gooi je je hele geloof juist weg.

Sjarlus
29-09-10, 19:33
Een gelovige denkt, dat alle goden verzinsels zijn. Voor zijn eigen god maakt hij een uitzondering.
Een atheïst denkt hetzelfde; hij maakt alleen die uitzondering niet.Heb jij die zelf verzonnen? Oeh wat goed zeg :hihi:
H.P.Pas zegt dat een atheïst zijn eigen god als een verzinsel beschouwt.

Harts intelligentie
29-09-10, 20:29
Het "Sallah-syndroom" nader duiden vereist scherpzinnigheid?

Leve de transparantie?

Achter geleerden verschuilen is een kenmerk van woestijnreligies?

wat is dat zgn "sallah_syndroom" dan , vriend ??? :lol:

what about ur phenomenology notion & self_projections u confuse with Sallah ??? : Appearances are deceptive , didn't u know that fact ???

Voor de rest ... Atheisme is ook een geloof := bij mijn weten & tot zover ik weet :lol: heeft niemand "bewezen " dat God niet zou bestaan , andersom is ook waar :

maar daar gaat het niet om juist : het "bewijzen _weerleggen " van het bestaan van God is een valse issue :

deze "behoefte " om God's bestaan te "bewijzen _weerleggen" of psychologisch zelf_belazering "excuse" om het overduidelijk bestaan van God te willen laten "bewijzen -weerleggen " is een kinderachtig tragi_hilarisch erfenis van de oude Grieken die werd door christenen "omarmd " achteraf om er bij te horen, zeg maar , met alle gevolgen van dien :

christenen wilden laten zien dat hun theologie & filosofie niet onder die van de Grieken zou doen, terwijl feite is is dat de christelijk katholieke theologie wel Grieks was , haar bestuur & kanoniek wet Romeinse , tot op zker hoogte althans , haar heilig geschiedenis joods ...

De protestaants reformatie had de Griekse elementen gematigd , de joodse versterkt & de Romeinse afgewezen voor nationalistisch redenen , wel te verstaan .....


Besides: Atheism is a belief :

see David Hume's notion of belief , habit ....except that unfounded generalisatiobn of his in te sense that all beliefs are irrational :

Islam is for example a matter of belief , heart , feeling & a matter of reason, empirics , experience ...that's why even modern science & empirics were invented by previous muslims .....



Atheism is also all about ego : a psychological disorder :

Atheism is all about egotrips : EGO is the God of atheists & of most hypocrit believers too :lol:

Belief in God is an innate human nature , a matter of consciousness ; of heart , reason ....

Atheists ' distorted twisted perverted pathological ....egos prevent them from reconciling themselves with their innate nature, heart in question ....

rejecting the existence of God is rejecting that human innate nature = rejecting oneself ...

rejecting that innate human nature = self_hate : self_destruction : trying to replace God with their twisted egos ...that's why atheists are so eager to reshape the world to their own image ....

I pity those atheists really in that sense ...

or as Fichte once said : " Everything is EGo " :

well, not everything, almost then :


see that ideological cultural ....unuanced absolute ....materialistic 1sided, 1 dimentional, handicaped , color blind, reductionistic Eurocentric egocentric individualistic -or- not, selfish adventure of the European EGO they call " enlightenment"= modernism with its silly pathetic tragic _hilarious :lol: pretentious unrealistic "universalism, truth , objectivity " claims fundamentally proven wrong by post_modernism at least, to some extent at least ... ...

as if the west = the world , as if the history of mankind = that of the west only , while the west is just a part of the world, a west that had learned from other cultures & beliefs , from its Greek _Roman heritage & especially from ...Islam , ironixcally enough ...not to mention from buddhism; taoism, hinduism, confucious ....from chinese , Indian & from other cultures & civilizations ...

pfff...

BlackBox
29-09-10, 20:44
wat is dat zgn "sallah_syndroom" dan , vriend ??? :lol:

Die vraag stel ik aan H.P.Pas.

Harts intelligentie
29-09-10, 20:51
Die vraag stel ik aan H.P.Pas.

who the hell is H.P.pas then ??? :lol: or who or what the hell does he think he's anyway , to be more precize ???

some degenerate form of Freud, Jung , materialism , atheism, 'humanism" ....cocktail put together ???

Grrr ....undrinkable , tasteless ... unrealistic .... :lol:

Aït Ayt
29-09-10, 21:07
wat is dat zgn "sallah_syndroom" dan , vriend ??? :lol:

het sallah_syndroom is een stoornis/ziekte die naar jou is vernoemd.. jij hebt die ziekte ontdekt bij een ander en daarom is die ziekte vernoemd naar jou.. in de regel verwijzen bijna alle syndromen, die de naam van een persoon dragen, naar de ontdekker van dat syndroom.. zoals asperger, korsakov, capgras, alzheimer, down, gilles de la tourette, en vele anderen..
volgens h.p. pas hoor jij ook in dit rijtje thuis van grote namen uit de medische wereld die een ziekte/stoornis hebben ontdekt.. zonder dat h.p. pas het in de gaten had gaf hij jou een groot compliment.. :)

:cola:

tanger'73
29-09-10, 21:12
het sallah_syndroom is een stoornis/ziekte die naar jou is vernoemd.. jij hebt die ziekte ontdekt bij een ander en daarom is die ziekte vernoemd naar jou.. in de regel verwijzen bijna alle syndromen, die de naam van een persoon dragen, naar de ontdekker van dat syndroom.. zoals asperger, korsakov, capgras, alzheimer, down, gilles de la tourette, en vele anderen..
volgens h.p. pas hoor jij ook in dit rijtje thuis van grote namen uit de medische wereld die een ziekte/stoornis hebben ontdekt.. zonder dat h.p. pas het in de gaten had gaf hij jou een groot compliment.. :)

:cola:


oh, ik dacht eigenlijk dat hij daarmee bedoelde dat sallah er aan leed?

Harts intelligentie
29-09-10, 21:22
In dit topic word op een vreemde manier "weten" en "geloven" door elkaar gebruikt. Als je iets weet dan geloof je het niet, en als je iets gelooft dan weet je het niet. In feite is een gelovige een agnost in de zin dat hij niet weet of god bestaat. Anders ben je ook geen gelovige.

wat een idioot taal spel :

wat een simplistisch oppervlakkig absoluut ongenuanceerd kijk op de dingen :

wat een gelul, zeg :

weet , jongen, of geloof het maar dan , jouw keuze :

dat atheisme , zgn "humanisme" , materialisme, secularisme, liberaal democratie .....ideologieen & geloven zijn maar :

= visies van de mens, van het leven, de wereld...= paradigmas die jouw denken , dus gedrag , jouw metafysica ..bepalen , tot op zeker hoogte akthans , atheisme & materialisme & de rest hebben ook hun eigen metafysica ....

Bovendien :

see what David Hume says about belief in the larger sense, about habits ...i just don't agree with him on the "fact" that all beliefs are irrational :

because islam is a matter of belief, heart, feeling & also a matter of reason, empirics, experience ...that's why previous muslims had invented modern science & empirics ...

By the way :

wat is weten of denlen dan ???

Denken wordt bepaald door die desbetreffend visies van het leven, de mens, het universum, ....die zijn meestaal cultureel sociaal bepaald , tot op zeler hoogte althans :

denken wordt dus bepaald niet alleen door biologie, neuro_fysiologie , maar ook door milieu, ecologie, opvoeding,educatie, onderwijs, cultuur, maatscjhappij, politiek, economie ...


see all those psychologiocal, biological , social , cultural, ideological & other "mechanisms " that shape our thought , to some extent at least :

see that amazing self_deceit capacity _property of the human brain....

ach...

Slinger
29-09-10, 21:27
see that amazing self_deceit capacity _property of the human brain....



Inderdaad, daar ben jij het levende bewijs van.

Harts intelligentie
29-09-10, 21:32
het sallah_syndroom is een stoornis/ziekte die naar jou is vernoemd.. jij hebt die ziekte ontdekt bij een ander en daarom is die ziekte vernoemd naar jou.. in de regel verwijzen bijna alle syndromen, die de naam van een persoon dragen, naar de ontdekker van dat syndroom.. zoals asperger, korsakov, capgras, alzheimer, down, gilles de la tourette, en vele anderen..
volgens h.p. pas hoor jij ook in dit rijtje thuis van grote namen uit de medische wereld die een ziekte/stoornis hebben ontdekt.. zonder dat h.p. pas het in de gaten had gaf hij jou een groot compliment.. :)

:cola:

:lol: :fpetaf:

Hi, jongen : hoe gaat ie ??? nou :

nu heb je alles verklapt joh ! .......... just kidding

had je maar poor lad H.P. happy gelaten : voortaan gaat ie twijfelen aan zijn mentaal capaciteiten : qua oordeelsvermogen dan !

Harts intelligentie
29-09-10, 21:33
Inderdaad, daar ben jij het levende bewijs van.

Lijd je ook aan Sallah _syndroom soms ??? da's geen vraag joh !

fisherman1969
29-09-10, 21:40
Ik weet wat dat betekend uit de mond van een moslim.

Ja en wat voor een Moslim is wel belangrijk , je bent het woordje ,,deze ,, vergeten.

Slinger
29-09-10, 21:43
Lijd je ook aan Sallah _syndroom soms ??? da's geen vraag joh !

Lees het volgende en denk na, dan weet je wie van ons tweeën aan een syndroom lijdt.

Muslims [have] a curious tendency to believe that non-Muslims either know that Islam is the truth and reject it out of pure obstinacy, or else are simply ignorant of it and can be converted by elementary explanations ; that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination, precisely because Islam coincides in his mind with the irresistible logic of things."

Met dank aan HP Pas.

fisherman1969
29-09-10, 22:06
dat weet ik ook wel dat God gewoon God is en dat die van de joden en christenen dezelfde is want dat MOET een moslim namelijk geloven
denk je dat ik de koran en bijbel nooit vergeleken heb ?

hoe kom je erbij dat je een geloof erft van je ouders ? mijn ouders zijn beiden ongelovig ik geloofde vroeger als kind al in God en heb op latere leeftijd na veel te hebben vergeleken in de religies bewust voor islam gekozen

dusja dat vond ik een domme uitspraak van je
sorry
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hoe zo dom? JE GAF AL AN DAT JE BEIDE OUDERS ONGELOVIG WAREN !
JA DAN KUNNEN ZE JE OOK NET OPGEVOED HEBBEN IN HUN GELOOF,OMDAT ER GEEN GELOOF WAS.

En dat je voor de ISLAM hebt gekozen dat is jou eigen vrije wil geweest .
Of mogelijk het geloof hebt gekozen van je partner of liep je zelf een Moskee binnen ,ik heb geen idee ?
Ik ben bewust renegaat ben RK opgevoed maar ontdekte al vroeg dat het er ingehamerd werd (je moest naar de kerk je moest bidden voor je eten alles was een zonde als je het niet deed !
Maar je komt er niet van af hoor op paier blijf ik Rooms Katholiek en jij bent voor de rest van je leven MOSLIMA en je evt kinderen zullen nooit R.K worden (daar zorg je zelf wel voor ) .
DAAROM BEN IK EEN ONGELOVIGE HOND VOLGENS JULLIE OPINI !
Ga eens met en Jehova getuigen praten , je krijgt geen poot aan de grond .
hun God is de ware ,en zo beweren alle GELOVIGEN dat hun GOD de ware is .

Als onpartijdige is het gewoon belachelijk dat de mensen zo ver gaan in hun geloof om zelfmoord te plegen ,om oorlog te voeren ,haat en nijd te zaaien ,in het meest vredelievende geval hun voet tussen de deur steken ,om hun geloof te verkondigen !
God zij dank DAT IK DAAR VER BOVEN STA.:)

Stof tot nadenken genoeg dunkt mij .

Olive Yao
29-09-10, 22:10
:lol: :fpetaf:

Hi, jongen : hoe gaat ie ??? nou :

nu heb je alles verklapt joh ! .......... just kidding

had je maar poor lad H.P. happy gelaten : voortaan gaat ie twijfelen aan zijn mentaal capaciteiten : qua oordeelsvermogen dan !

H.P., ben je nog happy? :)

fisherman1969
29-09-10, 22:19
Je bent een uitzondering en niet een regel.
Hoeveel moslims worden er geboren in Urk of Spakenburg en hoeveel Christenen in Marokko?
Het zijn de ouders die de godsdiensten overdragen aan de kinderen.

Ja dat is precies wat ik ook bedoelde .
En als ouders ongelovige zijn ,dan is het kind dat meestal ook en op latere leeftijd worden ze vaak wel gelovig (ligt vaak aan de partner ).
Of vielen van hun geloof af dat gebeurde ook nogal eens ,mijn vader was streng gereformeerd opgevoed maar werdt R.K voor mijn moeder en zo zijn er nog wel duizenden (gelovigen)) op te noemen .
Trouwens laten we het maar niet hebben over de gedwongen gelovigen!

super ick
29-09-10, 22:26
Kennelijk heb je nog steeds niet door wat je allemaal met je eentonige gekanker uitstraald en overkomt? Dat noemt men kritiek, zeker net zo'n kritiek als wilders die nog achteraf presteert te zeggen dat hij niks tegen moslims heeft.

Ik voel me niet verantwoordelijk voor Wilders uitspraken. Discuseer rustig met jezelf verder.
Als je wat te vragen hebt dan hoor ik je wel.

Harts intelligentie
29-09-10, 22:29
Lees het volgende en denk na, dan weet je wie van ons tweeën aan een syndroom lijdt.

Muslims [have] a curious tendency to believe that non-Muslims either know that Islam is the truth and reject it out of pure obstinacy, or else are simply ignorant of it and can be converted by elementary explanations ; that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination, precisely because Islam coincides in his mind with the irresistible logic of things."

Met dank aan HP Pas.

:lol:

I am gonna pretend u didn't try to be ironic , ironically enough , because it takes talent & a lots of other stuff to be ironic :

Anyway :


wat een uiterst simplistisch karikatuur stereotype kijk op de dingen, zeg : belachelijk zielig tragi_hilarisch zelfs :lol: Maar goed :

Muslims ???? All muslims ???

wist je niet soms dat ongegrond generalisatie is DE ernstigste onwetenschappelijk fout van alle racisten , xenofoben, fascisten, nazis , idioten ....????

Deze laatste generalisatie van me is wel gegrond !

See my above displayed posts concerning culture & thought :

There are indeed some people who do oppose islam with a good conscience ; who would deny that fact ?? :

they are mostly victims of their own egos, of their own cultures, societies , of their ognorance ...that twist their innate naturte to believe in God ....i don't know for sure :

er zijn er veel nuances natuurlijk : te veel om op te noemen of om te weten :

ieder atheist of niet _moslim , ieder moslim zelfs is verschillend & uniek :



er zijn er zelfs veel hypocriete moslims , er waren er veel hypocrieten zelfs in de aanwezigheid van de profeet van islam toen ..

weet bijv. dat de profeet van islam bijv. smeekte zijn eigen oom op zijn sterfbed om de shahada te zeggen : zijn oom weigerde ...

u cannot convert or guide ur loved ones at will , was the answer from the Qur'an ...to that attempt , i guess ; don't know :

that's a matter of God who can guide people to the truth via their heart, reason or other , i don't know :

weet dat zelfs de zoon van Noah was een ongelovige , dat zelfs de vrouw van profeet Loth was een ongelovige ...

zelfs het geloof van moslims gaat omhoog of omlaag op een bepaald moment :

niets is zeler in het leven, behalve de dood ..

That's why the Qur'an says for example : worship God untill Al Yakine comes to u :

Al yakine = certainty = death in that double sense at least !

worship of God in the larger sense : religious rituals + work ; practice , experience, search for the "truth" , sseeking of knwoledge in the larger sense , doing good deeds ....

lang verhaal ...dus ...



P.S.: All i know is that atheism is a matter of ego = a psychlogical disorder mainly , so, don't know ... has nothing to do with reason , let alone with the heart :

the heart's intelligence that goes above the cognitive one :

it's just that ths materialistic civilization of urs privileges "rationality" above the rest , above the heart , feeling ....intuition .....: that's a deadly mistake & choice imposed by materialism :

while reason itself , thought are a matter of many factors as i said earlier : culture, socuety, ecology, nurture, education ...not only biological neuro _physiological .....

while rationality is just a part of the human being :

while even reason itself is sometimes shaped by psychological "mechanisms " even + social , cultural, biological ideological & other factors :

even western logics are just cultural habits , to some extent at least !

see those heartless cold so_called rational liberal ethics dominating today in the world even at the global level :

kantian, contractarianist, utilitarianist = THE source of misery , wars , hunger , slavery ; injustices, inequalities ...in the world today !

(see how ur post_modernistic scientists, thinkers , philosophers & others have been introducing feeling, intuition ...even in science , epistelmology, ethics .....


see that world wide revolution at the level of thought , epistemology, ethics , logics ....taking place today for some time now :

one is even busy trying to develop a new kindda logics ...


ach ...)

fisherman1969
29-09-10, 22:29
:lol:

DE ,,DOMME moslims *)
Hebben een merkwaardige neiging om te geloven dat niet-moslims ofwel weten dat de islam is de waarheid en weigeren het uit pure koppigheid, of anders zijn gewoon onwetend van en kan worden omgezet door de elementaire uitleg; dat iedereen moet kunnen verzetten tegen de islam met een goed geweten vrij dan de moslim kracht van de verbeelding, juist omdat de islam samenvalt in zijn geest met de onweerstaanbare logica der dingen. "

*) Ze kunnen bij gebrek aan antwoord alleen de onderst:lol::lol::lol::handbang::handbang::hihi::l ole::lole::zwaai::zwaai::zwaai::zwaai::zwaai:aande symbolen maken:

tanger'73
29-09-10, 22:30
Ik voel me niet verantwoordelijk voor Wilders uitspraken. Discuseer rustig met jezelf verder.
Als je wat te vragen hebt dan hoor ik je wel.


'K heb aan figuren als u helemaal geen boodschap en al helemaal niks om te vragen. Het laat me ijskoud. Van mij horen zul je dus nooit, mits je mij niet meer quote.

fisherman1969
29-09-10, 22:40
Dat komt omdat jij vooraf al negatief wilt reageren ongeacht de inhoud. Je leest niet wat er staat. Ik moet je telkens wijzen op wat ik wel of juist niet geschreven hebt en je telkens aanzetten tot terug lezen.

Bij kritiek op jou geloof sla je op tilt en krijg je een waas waardoor je steeds de palnk mis slaat.

Zo ook weer met dit antwoord.

Volkomen met je eens, helaas is hij niet de enigste elke vom van kritiek woord bij voorbaat al afgebroken zonder erbij na te denken.
Een wereld met alleen atheisten zou er heelanders uit zien .
Ik ben geen atheist maar wel agnost (door gewoon logisch te redeneren).
GELOOF BRENGT MEER OORLOG DAN JE LIEF IS !
Uitzonderingen daar gelaten b.v Jehovagetuigen zijn zonder wapens en gaan lieverdood dan in dienst om te vechten!
Het was niet voor niets dat Hitler ze probeerde uit te moorden .

fisherman1969
29-09-10, 22:51
Een gelovige weet dat alle afgoden geen Gd zijn. Door simpel te redeneren moet het niet zo moeilijk zijn de maan, de zon, een boom als afgod te bestempelen. Verder weet een gelovige dat de monotheïstische Gd bij iedereen die monotheïstisch is dezelfde. Verwarring van Geloven Gds-geloof. Bovendien is het niet dat de mens "zijn" Gd kiest maar Gd kiest de mens. Theologisch een heel ander verhaal.
Atheïsten denken dus niet hetzelfde als gelovigen. Zij maken geen verschil tussen de monotheïstische Gd de Schepper en alle andere goden. Doen zij dat wel dan is het enige verschil de erkenning van Gd. Vanuit dat gezichtspunt kunnen atheïsten best wel een moreel leefsysteem/-gemeenschap hebben opgebouwd hebben hoor. Dat is weer een andere zaak.

Deze bijbelvaste*) moralisten beseffen helaas niet dat het scheppen van goden mensenwerk blijft, met alle beperkingen van dien. En in het geval van de joods-christelijke God moeten we daarbij rekening houden met de geestelijke beperkingen van nomaden die meer dan vierduizend jaar geleden in de woestijnen van het Nabije Oosten rondzwierven toen zij deze god vormgaven. Laag ontwikkelde lieden die zich nog niet bewust waren van de barbaarsheid van de toen gangbare ethiek. Zij lieten ons geen literatuur van betekenis na, geen grootse gedichten, geen beeldhouwwerken of andere kunstuitingen, geen machtige bouwwerken. Voor hen was alleen van belang dat hun god nog wreder, nog bloeddorstiger, nog machtiger moest worden dan de goden van de vaak hoger ontwikkelde volken om hen heen. Want hoe zou hun god hen anders kunnen beschermen? Toen gold nog duidelijk het recht van de sterkste, en in die regio schijnt dat tegenwoordig nog steeds zo te gelden. Zie het beleid van het hedendaagse Israël ten aanzien van de oorspronkelijke bewoners van het door hen bezette land.

*) geld ook voor elk boek over geloof dus ook de Koran !

super ick
29-09-10, 22:54
Volkomen met je eens, helaas is hij niet de enigste elke vom van kritiek woord bij voorbaat al afgebroken zonder erbij na te denken.
Een wereld met alleen atheisten zou er heelanders uit zien .
Ik ben geen atheist maar wel agnost (door gewoon logisch te redeneren).
GELOOF BRENGT MEER OORLOG DAN JE LIEF IS !
Uitzonderingen daar gelaten b.v Jehovagetuigen zijn zonder wapens en gaan lieverdood dan in dienst om te vechten!
Het was niet voor niets dat Hitler ze probeerde uit te moorden .

Zozo, pittig.

Jehova's mogen? Maar welke geloven moet je dan verbieden? En wie bepaalt dat?

super ick
29-09-10, 22:57
oh, ik dacht eigenlijk dat hij daarmee bedoelde dat sallah er aan leed?

Jij slaat de plank wel vaker mis.

super ick
29-09-10, 22:58
Wat is er? Jij bent toch kwaadwillend en her en der onwetend? Dat geldt toch ook voor John2, Ait Ayt en Slinger?

Heb ik jou geroepen ofzo?

tanger'73
29-09-10, 23:03
Volkomen met je eens, helaas is hij niet de enigste elke vom van kritiek woord bij voorbaat al afgebroken zonder erbij na te denken.

Aangezien u naar mij refereert, neem ik het recht om hierop te reageren. Dat ziet u volkomen fout. Enige tijd geleden was hier een zekere pizzaman, een uitgesproken wilders stemmer. Daar heb ik een hele open discussies mee gevoerd. Echter was hij wilders stemmer op geheel andere gronden als louter afkeer jegens buitenlanders en moslims. Dat nam hij bij wilders namelijk voor lief. Hij was namelijk niet bevangen van islamofobie, Marokkanenhaat. Heb hele lappen tekst met hem staan uitwisselen over zijn motieven om voor PVV te kiezen. Hij had tenminste een oprechte insteek en was geen mopperpot.

Voor mij is de afzender meer belangrijker dan de kritiek die daar vandaan komt.

Dank voor uw aandacht en prettige dag.

tanger'73
29-09-10, 23:07
Jij slaat de plank wel vaker mis.


skeerieh.

super ick
29-09-10, 23:10
skeerieh.

Mmmmm,

Het is nu na 23.00 uur.
Zeg eens, zit jij soms te zuipen? Daar kan je voor in therapie hoor.

mark61
29-09-10, 23:10
H.P.Pas zegt dat een atheïst zijn eigen god als een verzinsel beschouwt.

Nee. Is dit humor of kan je eenvoudige zinnen niet begrijpend lezen?

mark61
29-09-10, 23:12
Het verschil tussen jou en een godsdienstwaanzinnige is echt niet zo groot als jij denkt.

Geef es antwoord op mijn vraag ipv. met loze insinuaties te komen.

God wat een gelul.

tanger'73
29-09-10, 23:12
Mmmmm,

Het is nu na 23.00 uur.
Zeg eens, zit jij soms te zuipen? Daar kan je voor in therapie hoor.


tozzz, meer als dat zit er voor jou niet in hoor.

mark61
29-09-10, 23:17
Heb ik jou geroepen ofzo?

Nog zo een. Loze beledigende insinuaties, en als je ze dan vraagt waar ze het over hebben lullen ze nog vager.

2 losers.

fisherman1969
29-09-10, 23:22
Zozo, pittig.

Jehova's mogen? Maar welke geloven moet je dan verbieden? En wie bepaalt dat?

Blijkbaar begrijp je mij verkeerd ik gaf alleen aan dat Jehova,s nooit oorlog voeren , zoals andere geloven wel doen ,er zijn nog meer (ongewapende geloven hoor ) dit was slechts een voorbeeld omdat ze pertinent dienstweigeren werden ze tijdens de diensplicht destijds in gevangenis opgesloten ja,ja ook hier in Nederland.
In Duitsland gingen ze onder het HITLER bewind nog verder hele gezinnen werden vermoordomdat zoon of papa geen soldaatje wilde spelen.

fisherman1969
29-09-10, 23:33
Aangezien u naar mij refereert, neem ik het recht om hierop te reageren. Dat ziet u volkomen fout. Enige tijd geleden was hier een zekere pizzaman, een uitgesproken wilders stemmer. Daar heb ik een hele open discussies mee gevoerd. Echter was hij wilders stemmer op geheel andere gronden als louter afkeer jegens buitenlanders en moslims. Dat nam hij bij wilders namelijk voor lief. Hij was namelijk niet bevangen van islamofobie, Marokkanenhaat. Heb hele lappen tekst met hem staan uitwisselen over zijn motieven om voor PVV te kiezen. Hij had tenminste een oprechte insteek en was geen mopperpot.

Voor mij is de afzender meer belangrijker dan de kritiek die daar vandaan komt.

Dank voor uw aandacht en prettige dag.

Bedankt voor je antwoord en verder nog een prettige avond .

0, ja Wilders ??? wat heeft die er mee te maken , en als je insinueerd dat ik op deze man gestemd heb , ben je het mis .
Maar mogelijk overweeg ik het en volgende keer ,eerst maar kijken hoe de P.V.V zich ontwikkeld ( zolang als bij voorbeeld de idiote ,,kopvodde tax en Moslim haatzaaierij) op hun programma staat zal ik niet op ze stemmen.
:)

tanger'73
29-09-10, 23:36
Bedankt voor je antwoord en verder nog een prettige avond .:)

Graag gedaan, de rest was blijk van weergave aan kritiek.

Prettige avond verder.

H.P.Pas
29-09-10, 23:44
H.P.Pas zegt dat een atheïst zijn eigen god als een verzinsel beschouwt.

Je maakt twee denkfouten in een zin.

- Dat zeg ik niet. Er staat dat de atheïst alle goden als verzinsels beschouwt, zonder daarbij uitzonderingen te maken. Meer niet.
- Als de atheïst een god zou hebben, wat uit de tekst niet blijkt, zou hij die ook als verzinsel beschouwen; zo ver heb je gelijk.
Als ik je goed begrijp, zie je daarin een tegenspraak. Dat is onzin. Ik kan over de personen Don Quichotte, Olivier B Bommel of Andrej Karamazow allerlei gedachten hebben, in het volle besef dat het hier fictieve personen, verzinsels, betreft. Voor God geldt hetzelfde. Zo meen ik als atheïstisch bijbellezer bijvoorbeeld, dat de goden van Mozes en van Abraham dermate uiteenlopende karakters tonen dat het zich niet om één en dezelfde persoon/entiteit kan handelen. Moses zelf gelooft dat aanvankelijk ook niet, hij moet ervan overtuigd worden; een veeg teken.
Tegelijkertijd houdt ik beide goden èn Moses voor fictief.

H.P.Pas
29-09-10, 23:51
H.P., ben je nog happy? :)

:droef: Het gaat.

Sjarlus
30-09-10, 01:28
[...]Je maakt twee denkfouten in een zin.

- Dat zeg ik niet. Er staat dat de atheïst alle goden als verzinsels beschouwt, zonder daarbij uitzonderingen te maken. Meer niet.
- Als de atheïst een god zou hebben, wat uit de tekst niet blijkt, zou hij die ook als verzinsel beschouwen; zo ver heb je gelijk.
Als ik je goed begrijp, zie je daarin een tegenspraak. Dat is onzin. Ik kan over de personen Don Quichotte, Olivier B Bommel of Andrej Karamazow allerlei gedachten hebben, in het volle besef dat het hier fictieve personen, verzinsels, betreft. Voor God geldt hetzelfde. Zo meen ik als atheïstisch bijbellezer bijvoorbeeld, dat de goden van Mozes en van Abraham dermate uiteenlopende karakters tonen dat het zich niet om één en dezelfde persoon/entiteit kan handelen. Moses zelf gelooft dat aanvankelijk ook niet, hij moet ervan overtuigd worden; een veeg teken.
Tegelijkertijd houdt ik beide goden èn Moses voor fictief.

Een gelovige denkt, dat alle goden verzinsels zijn. Voor zijn eigen god maakt hij een uitzondering.
Een atheïst denkt hetzelfde; hij maakt alleen die uitzondering niet.
Ik zie geen tegenspraak, wel suggereer ik dat een alternatieve lezing van het citaat mogelijk is.
De twee mededelingen staan niet los van elkaar; "die" verwijst terug naar de eerder genoemde uitzondering. De uitzondering voor zijn eigen god. De atheïst heeft een god maar beschouwt hem als een verzinsel. Het gaat er maar om of je vooraf aan de uitspraak aanneemt dat er een god is voor iedereen. Een moslim zou de uitspraak ook kunnen doen in de betekenis dat de atheïst onterecht die uitzondering niet maakt.
Onherstelbaar verbeterd:

Een gelovige denkt, dat alle goden verzinsels zijn. Voor één maakt hij een uitzondering.
Een atheïst denkt hetzelfde; hij maakt alleen die uitzondering niet.
Het idee achter je citaat is wel duidelijk. Deze haarkloverij, vnl. mijnerzijds, ok., is niet zo van belang. Ik dacht: "Hé, je kunt het ook zó lezen." en hups daar had ik het al gepost.

super ick
30-09-10, 08:53
Nog zo een. Loze beledigende insinuaties, en als je ze dan vraagt waar ze het over hebben lullen ze nog vager.

2 losers.

Tegen wie praat je nu?
Of ben je een soort toespraak aan het houden.
Een ander zei het net al tegen je maar je hebt weinig tot geen zelfreflectie mbt jou gedrag hier.

Tussen jou en een extremist zit niet zoveel verschil.

Oeps, nu praat ik toch tegen je.

Curieus
30-09-10, 19:44
Je maakt twee denkfouten in een zin.

- Dat zeg ik niet. Er staat dat de atheïst alle goden als verzinsels beschouwt, zonder daarbij uitzonderingen te maken. Meer niet.
- Als de atheïst een god zou hebben, wat uit de tekst niet blijkt, zou hij die ook als verzinsel beschouwen; zo ver heb je gelijk.
Als ik je goed begrijp, zie je daarin een tegenspraak. Dat is onzin. Ik kan over de personen Don Quichotte, Olivier B Bommel of Andrej Karamazow allerlei gedachten hebben, in het volle besef dat het hier fictieve personen, verzinsels, betreft. Voor God geldt hetzelfde. Zo meen ik als atheïstisch bijbellezer bijvoorbeeld, dat de goden van Mozes en van Abraham dermate uiteenlopende karakters tonen dat het zich niet om één en dezelfde persoon/entiteit kan handelen. Moses zelf gelooft dat aanvankelijk ook niet, hij moet ervan overtuigd worden; een veeg teken.
Tegelijkertijd houdt ik beide goden èn Moses voor fictief.



Nou, atheisme moet geplaatst worden in diens eigen Eurocentrisch historisch ..cultureel ...context als tweedehands produkt & neven effect van ....paulinisme :

Ik voel met je mee, joh :

als ik als weterse werd geboren, dan zou ik ook de kerk ook hekelen voor zelfsprekend historisch & ander omstandigheden :

ik voel met je mee : poor lad :

het westen heeft nog steeds niet diens eigen historisch trauma = an understatement , met betrekking tot die achterlijk middeleeuwes kerk nog niet verwerkt ...

het westen had vervolgens een fataal onwetenschappelijk ongegrond generalisatie denk fout begaan :

alle religies over 1 kammetje scheren = het christendom ...

Gefeliciteerd, getraumatiseerd ongenuanceerd ...materialisten ... Don Quichotten !

BlackBox
01-10-10, 10:07
het sallah_syndroom is een stoornis/ziekte die naar jou is vernoemd

Qualificeren is minder inspannend dan analyseren en oordelen.
Het Sallah-syndroom...
:lol:

H.P.Pas
01-10-10, 10:08
Nou, atheisme moet geplaatst worden in diens eigen Eurocentrisch historisch ..cultureel ...context als tweedehands produkt & neven effect van ....paulinisme :

Ik voel met je mee, joh :

als ik als weterse werd geboren, dan zou ik ook de kerk ook hekelen voor zelfsprekend historisch & ander omstandigheden :

ik voel met je mee : poor lad :

het westen heeft nog steeds niet diens eigen historisch trauma = an understatement , met betrekking tot die achterlijk middeleeuwes kerk nog niet verwerkt ...

het westen had vervolgens een fataal onwetenschappelijk ongegrond generalisatie denk fout begaan :

alle religies over 1 kammetje scheren = het christendom ...

Gefeliciteerd, getraumatiseerd ongenuanceerd ...materialisten ... Don Quichotten !


Muslims [have] a curious tendency to believe that non-Muslims either know that Islam is the truth and reject it out of pure obstinacy, or else are simply ignorant of it and can be converted by elementary explanations ; that anyone should be able to oppose Islam with a good conscience quite exceeds the Muslim’s power of imagination, precisely because Islam coincides in his mind with the irresistible logic of things."

Q.E.D.

BlackBox
01-10-10, 10:11
wat een idioot taal spel
Was er maar een taalspel . . .


wat een simplistisch oppervlakkig absoluut ongenuanceerd kijk op de dingen
De visie (kijk) van Wite78 is niet misschien te beknopt geformuleerd. Maar hij heeft wel gelijk: voor een gelovige is het bestaan van god/leven na de dood niet wetenschappelijk te bewijzen.


weet , jongen, of geloof het maar dan , jouw keuze :

dat atheisme , zgn "humanisme" , materialisme, secularisme, liberaal democratie .....ideologieen & geloven zijn maar
Nu bepaal jij voor Witte78 dat zijn denken convergeert naar legitimatie van atheïsme etc. Je kunt ook vragen aan Witte78 waar hij precies staat in deze discussie.

Iznogoodh
01-10-10, 10:52
Hoeveel nicks heeft Harts intelligentie eigenlijk? Toch minstens een stuk of vijf en het bijzondere is dat hij ook met zich zelf praat.
Welke ziekte heeft hij eigenlijk?

BlackBox
01-10-10, 11:32
Hoeveel nicks heeft Harts intelligentie eigenlijk? Toch minstens een stuk of vijf en het bijzondere is dat hij ook met zich zelf praat.
Welke ziekte heeft hij eigenlijk?
Hij bedoelt het goed.
Maar in een constructie waar democratie verloedert tot emocratie, is het verleidelijk om daar (emocratie) niet in mee te gaan.

DNA
01-10-10, 15:54
BlackBox;4492974]Was er maar een taalspel . . .


meest van onze taal is taal spel...kan je niet ontkenen :

linguisten bewxeren zelfs dat ....the main function of humanl anguage is ...political : see how u negociate ur survival evey day ,how u read others via their voices,body language .....how u read ur environment .....how u negociate ur survival .....via communication in the larger sense ....

how we "read " each other here via words ....even from a distance :trying to create a certain mentalimage of each other that's far from coinciding with reality ,whatever the latter might be indeed ...



De visie (kijk) van Wite78 is niet misschien te beknopt geformuleerd. Maar hij heeft wel gelijk: voor een gelovige is het bestaan van god/leven na de dood niet wetenschappelijk te bewijzen.



:lol:

wat een kinderachtig gelul,zeg :

hadden atheisten ooit "bewezen" dat God niet zou bestaan bijv ???

het feit dat men per se tracht het bestaan van God te willen "bewijzen _weerleggen " is een idioot issue die stamt uit van de tijde van de oude Grieken : non_sense !

see for example how David Hume considers our knowledge ,percetipionsof the world, ...of our daily life issues ...as beliefs & habits :

atheismis therefore a belief too .....materialism too,humanismtoo, secularism too,democracy too ......................


can all those secular thoughtsreamsprove all the things they say???



Nu bepaal jij voor Witte78 dat zijn denken convergeert naar legitimatie van atheïsme etc. Je kunt ook vragen aan Witte78 waar hij precies staat in deze discussie.

Ikhoef niets te vragen aan de man :

hij isniet bereid ander inzichten,kijk op de dingen ....in acht te nemen,zo ...

DNA
01-10-10, 15:59
BlackBox;4492974]Was er maar een taalspel . . .


meest van onze taal is taal spel...kan je niet ontkenen :

linguisten bewxeren zelfs dat ....the main function of human anguage is ...political : see how u negociate ur survival evey day ,how u read others via their voices,body language .....how u read ur environment .....how u negociate ur survival .....via communication in the larger sense ....

see ur own phenomenology approaches too...

how we "read " each other here via words ....even from a distance :trying to create a certain mental image of each other that's far from coinciding with reality ,whatever the latter might be indeed ...



De visie (kijk) van Wite78 is niet misschien te beknopt geformuleerd. Maar hij heeft wel gelijk: voor een gelovige is het bestaan van god/leven na de dood niet wetenschappelijk te bewijzen.



:lol:

wat een kinderachtig gelul,zeg :

islam is bijv gebaseerd op ratio & geloof :

vandaar dat men wordt gestimuleerd onder islam om kennis in het algemeen te vergaren ...vandaar dat de modern wetenschap zelf was een moslim produkt ..lang verhaal...

Bovendien :

hadden atheisten ooit "bewezen" dat God niet zou bestaan bijv ???

het feit dat men per se tracht het bestaan van God te willen "bewijzen _weerleggen " is een idioot issue die stamt uit van de tijde van de oude Grieken : non_sense !

see for example how David Hume considers our knowledge ,percetipions of the world, ...of our daily life issues ...as beliefs & habits :

atheism is therefore a belief too .....materialism too,humanism too, secularism too,democracy too ......................


can all those secular thoughtsreams prove all the things they say???



Nu bepaal jij voor Witte78 dat zijn denken convergeert naar legitimatie van atheïsme etc. Je kunt ook vragen aan Witte78 waar hij precies staat in deze discussie.

Ik hoef niets te vragen aan de man : hopeloos :

hij is niet bereid ander inzichten,kijk op de dingen ....in acht te nemen,zo ...

DNA
01-10-10, 16:01
Welke ziekte heeft hij eigenlijk?

:lol:

I have evey disease that would make u happy, silly boy :


whatever would make u happy :i can even be whatever or whoever u want me to be ... :zwaai:

DNA
01-10-10, 16:05
Hij bedoelt het goed.
Maar in een constructie waar democratie verloedert tot emocratie, is het verleidelijk om daar (emocratie) niet in mee te gaan.


"either this" or "that" logics are too handicaped to be taken logically or seriously :

one can combine rationality with heart,feelings,intuition ....even in science,silly :why not elsewhere then ???

read this following great book :

on the matter ,among other matters :

"Lifting the veil: the feminine face of science " by organic chemist Linda Jean Shepherd ...
= awesome !


:zwaai:

Slinger
01-10-10, 16:21
Hoeveel nicks heeft Harts intelligentie eigenlijk? Toch minstens een stuk of vijf en het bijzondere is dat hij ook met zich zelf praat.
Welke ziekte heeft hij eigenlijk?

Gespleten persoonlijkheid.

knuppeltje
01-10-10, 16:23
"either this"....

Jij bent hier de meest betrouwbare als het over god gaat, volgens mij.

Ik heb hier al diverse malen aan deze en genen om zijn gsm-nummer gevraagd, maar tot nu toe noppes, nada niënte, helemaal niets dus.

Maar ik wil eindelijk wel eens een babbeltje met hem maken. Dus als je even tijd hebt, pm het dan, please?

H.P.Pas
01-10-10, 18:10
Gespleten persoonlijkheid.

Nou, neuh. Al zijn persoonlijkheden lijken op elkaar als het ene ei op het andere.

super ick
01-10-10, 18:27
Ik heb hier al diverse malen aan deze en genen om zijn gsm-nummer gevraagd, maar tot nu toe noppes, nada niënte, helemaal niets dus.


Plaats een contactadvertentie of bezoek desnoods een darkroom.

mark61
01-10-10, 18:55
Plaats een contactadvertentie of bezoek desnoods een darkroom.

Wat is dit nou weer voor stompzinnige opmerking? En dan over mij klagen.

Moslims waren toch zo fout omdat ze anti-homo zouden zijn? Wat ben jij dan?

fisherman1969
01-10-10, 20:17
Nou, neuh. Alle zijn persoonlijkheden lijken op elkaar als het ene ei op het andere.

:giechel:

fisherman1969
01-10-10, 20:21
Hoeveel nicks heeft Harts intelligentie eigenlijk? Toch minstens een stuk of vijf en het bijzondere is dat hij ook met zich zelf praat.
Welke ziekte heeft hij eigenlijk?

refenrerend aan jou opmerking ,
Dit is geen ziekte :alleen een vorm van narcisme gewoon zielig die man.
Zelfverheerlijking met het onderstaande gevolg.
active but odd (actief maar bizar): stelt zich wel actief op en zoekt contact, maar slaat daarbij voortdurend de plank mis (maakt zichzelf onmogelijk!!!!!!

Iznogoodh
01-10-10, 23:48
Gespleten persoonlijkheid.Ik heb een geschift familielid dat precies zijn ziektebeeld heeft: het zonder goede reden in een internet-discussie op een vreemde taal overgaan, geen enkel verband aanhouden in zijn betoog en dwangmatig berichten blijven plaatsen zonder ooit naar een antwoord te luisteren. De persoon in kwestie lijdt onder meer aan Asperger.
Ik zou bijna gaan geloven dat DNA dat familielid is.

super ick
02-10-10, 11:26
Wat is dit nou weer voor stompzinnige opmerking? En dan over mij klagen.

Moslims waren toch zo fout omdat ze anti-homo zouden zijn? Wat ben jij dan?

Waar haal jij vandaan dat ik anti-homo ben?

knuppeltje
02-10-10, 11:32
Plaats een contactadvertentie of bezoek desnoods een darkroom.

Dat eerste deed ik dus hier, m'n beste simpele. Ik vroeg namelijk om zijn gsm-nummer.

Ik hou niet van darkrooms, wat ik doe - doe ik het lieftst in volle daglicht, maar nooit met zulke benepen mensen zoals jij.

knuppeltje
02-10-10, 11:34
Wat is dit nou weer voor stompzinnige opmerking? En dan over mij klagen.

Moslims waren toch zo fout omdat ze anti-homo zouden zijn? Wat ben jij dan?

Ik denk eerder dat het zijn misplaatst gevoel voor humor is.

Komt onder homofoben wel veel voor.

ELdorado
02-10-10, 13:23
Nou, neuh. Al zijn persoonlijkheden lijken op elkaar als het ene ei op het andere.


Well; if that makes u happy ; it's ok to say that :

trouwens , kom je hier discussieren of je bezig houden met roddelen over prikkers ????

If u like gossip ; u would better go to America . :lol: THE land of gossips ..show biz ; phony make _believe, getraumatiseerd door de historisch kerk jongen ...moet je jouw frustraties ,traumas & ander met betrekking tot de kerk verwerken .....Amerika zou een hel zijn voor je in deze laatste zin althans ...misschien kunnen we elkaar daar ontmoeten & kan ik je desnoods helpen met de kerk uit jou systeem te "exorcismen " ! :lol:

Binnenkort ga ik er naar toe ...naar de VS , wel te verstaan ...ga je mee ???

BlackBox
03-10-10, 08:13
"Lifting the veil: the feminine face of science " by organic chemist Linda Jean Shepherd ...
= awesome !
Ik kon me nog herinneren dat Olive Yao op 23 augustus Linda Jean Shepherd ter sprake heeft gebracht: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4434271#post4434271

Olive Yao doet dit in de aanloop naar haar nog steeds open staande vraag: "Begrijp niet dat je postmodernisme zo overtuigend vindt, Alchemist."

Linda Jean Sheperds 'godsverwijzing' vertoont veel overenkomsten met mahayana boeddisme ( Nagarjuna (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4485227#post4485227)).

Over Nagarjoena heeft Olive Yao een vraag gesteld die ook nog steeds open staat: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4469120#post4469120

Slinger
03-10-10, 09:03
Well; if that makes u happy ; it's ok to say that :

trouwens , kom je hier discussieren of je bezig houden met roddelen over prikkers ????

If u like gossip ; u would better go to America . :lol: THE land of gossips ..show biz ; phony make _believe, getraumatiseerd door de historisch kerk jongen ...moet je jouw frustraties ,traumas & ander met betrekking tot de kerk verwerken .....Amerika zou een hel zijn voor je in deze laatste zin althans ...misschien kunnen we elkaar daar ontmoeten & kan ik je desnoods helpen met de kerk uit jou systeem te "exorcismen " ! :lol:

Binnenkort ga ik er naar toe ...naar de VS , wel te verstaan ...ga je mee ???

Wat ga je er doen?

Harts intelligentie
03-10-10, 20:59
Ik kon me nog herinneren dat Olive Yao op 23 augustus Linda Jean Shepherd ter sprake heeft gebracht: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4434271#post4434271

Olive Yao doet dit in de aanloop naar haar nog steeds open staande vraag: "Begrijp niet dat je postmodernisme zo overtuigend vindt, Alchemist."

Linda Jean Sheperds 'godsverwijzing' vertoont veel overenkomsten met mahayana boeddisme ( Nagarjuna (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4485227#post4485227)).

Over Nagarjoena heeft Olive Yao een vraag gesteld die ook nog steeds open staat: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4469120#post4469120

Ach, ga weg met jou Olive, zeg :

fix a date with her if u're so found of her : she's not my type really ! :lol: i am married though ...


nou, hangt af van welke invalshoek je Linda Jean's denken zou bekijken :

ik begrijp wel dat Olive er anders er over zou kunnen denken : ze is een materialist, een socialiste , dus ........ kan ze niet denken buiten materialisme, dus ....

post_modernism had de dood van materialisme verkondigd , onder ander , om maar te zwijgen over die doeie materialistisch mechanisch "newtonian _ cartesian " paradigma in de wetenschap & elders ...

Linda Jean is an organic chemist , who had studied physics of chemeistry , quantum mechanics & also that so_called Jung's depth psychology for more than 15 years , Jung's psychology that was inspired from buddhism, taoism ...

Linda Jean 's above mentioned book is all about the post_modernistic , neo_feminist philo of science , epistemology, ethics , logics ......

so many western & other scientists , thinkers , philosophers ...have been "embracing "post_modernism 's views especially when it comes to combining western individulaism with Oriental holism ....when it comes to relativism, pluralism ..sending all those "universalism, truth , objectivity" claims of modernism to Alice's wonderland !

is ur Olive qualified enough or better than those scientists , thinkers , philosophers , better than Linda Jean ??? :lol: :tover:


:zwaai:

Harts intelligentie
03-10-10, 21:05
Wat ga je er doen?

none of ur business .... :lol:

ronald
03-10-10, 21:48
Wat ga je er doen?

Stickers plakken... Gediplomeerd paster met ervaring.
http://www.vsreklame.nl/

Harts intelligentie
03-10-10, 22:00
Stickers plakken... Gediplomeerd paster met ervaring.
http://www.vsreklame.nl/

hihi :lol: u're so "funny" u "make me laugh at myself" : :tover:

It takes talent, a developed brain & a lots of other stuff to be funny, silly :

The day u will be able to laugh at urself , to take urself less seriously , the day u will be able to take a look in the mirror at urself ....then & only then , i will take u seriously , not earlier ....

The ones who can laugh at themselves first , can take themselves less seriously ..have more chances to make others laugh than all zionists put together ...


the biggest comedians are very sad , cynical, desillusioned , pessimistic .....guys deep down simply because they are confronted with the darkest sides of human nature every single moment , i guess ...............


Rira bien qui rira le dernier ! :lol: :zwaai:

ronald
03-10-10, 22:14
hihi :lol: u're so "funny" u "make me laugh at myself" : :tover:

It takes talent, a developed brain & a lots of other stuff to be funny, silly :

The day u will be able to laugh at urself , to take urself less seriously , the day u will be able to take a look in the mirror at urself ....then & only then , i will take u seriously , not earlier ....

Gelukkig dan maar :zwaai: :giechel:

Maak je over mij maar geen zorgen. Joden zijn geboren met zelfspot.

super ick
04-10-10, 09:52
Joden zijn geboren met zelfspot.

Niet alle Joden over 1 kam scheren Ronald.

Harts intelligentie
04-10-10, 13:31
Gelukkig dan maar :zwaai: :giechel:

Maak je over mij maar geen zorgen. Joden zijn geboren met zelfspot.

Amazing :

Alle joden hebben die kwaliteit wel ??? dat zien we wel in palestina dagelijks ....

je bevindt je op gevaarlijk terrein zodra je gaat generaliseren met betrekking tot volkeren, rassen ; etnhiciteiten, geloven ...: alsof individueen of "uitzonderingnen op de regel" zouden niet bestaan als zodanig ... pas op ; jongen ; anders zou je antisemitisme kunnen "rechtvaardigen" ....of in de hand kunnen werken ....de laatste doen zionisten zoals geen anderen ....

men beweerde zelfs dat humor had veel joden in concentratie kampen gered : klopt dat ???

kan me moeiljk voorstellen dat men in staat zou zijn het gevoel voor humor te kunnen hebben in zulke verschrikkelijk omstandigheden , weet ik niet : kan :

weet je , jongen ??? : ik ben deze prachtig boek aan het herlezen :

"Cultural Geography " by Mike Crang : een geweldig eye opener :

identiteiten (nationaal, religieus, ethinsch, racistisch ; ideologisch ; cultureel ...) worden opgebouwd & gecreerd in vergelijking met de ander :

zouden niet bestaan als de ander niet zou bestaan ...

een bepaald groep toeigent de goede kwaliteiten & wat doet die met de slechte sinds wij allemaal over slecht & goed kwaliteiten zouden beschikken als mensen ???

simpel :

men gaat die slecht kwaliteiten op de ander projecteren & behoudt alleen de goede :

gaat al diens tekortkomingnen ; angsten, misdaden ; slechte kanten , wensen;begeerten ...op de ander projecteren :

dat had westerse imperialisme gedaan met betrekking tot de gekoliniseerd volkeren & doet nog steeds ; dat deed /doet israel ook met betrekking tot palestijnen ....dat hadden de nazis ook gedaan met betrekking tot joden & anderen ...dus ...


westerse imperialisme had zelfs de diensten van "("objectief" wetenschap : anthropolgie, biologie ...) gebruikt om de gekoloniseerd indianen in Amerika, de zwarten ....tot een ander soort mensen te laten verklaren : minderwaardig soort mensen ten opzichte van de superieur westerse witte ras :

reminds me of those US soldiers who deserted the war in Irak & asked political asylum in canada :

they said in some interviews : we were trained to consider the enemy : Irakis in this case as sub_humans ....deshumanizing & demonizing the enemy while declaring oneself as the good saint are very ancient tactics ...:


see also that "blaming the victim psychology" : demonizing deshumanizing the victim = justifying crimes, war crimes, crimes against humanity ...against this enemy ....

israelis do the latter also like no other ...

Gefeliciteerd :zwaai:

Slinger
04-10-10, 13:41
Amazing :

Alle joden hebben die kwaliteit wel ??? dat zien we wel in palestina dagelijks ....

je bevindt je op gevaarlijk terrein zodra je gaat generaliseren : pas op ; jongen ; anders zou je antisemitisme kunnen "rechtvaardigen" ....of in de hand kunnen werken ....de laatste doen zionisten zoals geen anderen ....

weet je , jongen ??? : ik ben deze prachtig boek aan het herlezen :

"Cultural Geography " by Mike Crang : een geweldig eye opener :

identiteiten (nationaal, religieus, ethinsch, racistisch ...) worden opgebouwd & gecreerd in vergelijking met de ander :

een bepaald groep toeigent de goede kwaliteiten & wat doe die met de slechte sinds wij allemaal over slecht & goed kwaliteiten zouden beschikken ???

men gaat die slecht kwaliteiten op de ander projecteren :

gaat al diens tekortkomingnen ; angsten, misdaden ; slechte kanten , wensen;begeerten ...op de ander projecteren :

dat had westerse imperialisme gedaan met betrekking tot de gekoliniseerd volkeren & doet nog steeds ; dat deed /doet israel ook met betrekking tot palestijnen ....dat hadden de nazis ook gedaan met betrekking tot joden...dus ...

Gefeliciteerd ! :zwaai:

Maar de moslims doen iets dergelijks niet?

Harts intelligentie
04-10-10, 13:49
Niet alle Joden over 1 kam scheren Ronald.


:lol:

Doet ie wel alleen als het zou gaan over de goede kanten van joden trouwens :

wist je niet soms dat joden ubermensen : het uitverkoren volk zijn ???

wat een onwetende ben je als je dat niet zou weten & erkenen als zodanig ! :lol:

Harts intelligentie
04-10-10, 13:57
Maar de moslims doen iets dergelijks niet?

Ga even vergelijhken hoe westerse imperialisme de gekoloniseerd volkeren had behandeld :

Ga even vergelijken hoe die barbaars Spaans conquistadors ; de ander Europeanen ; Z.Amerikanen & N.Amerikanen indianen hadden behandeld ...om maar te zwijgen over zwarte mensen die werden als slaven genomen ...

de lijst is lang inderdaad :

Ga dat allemaal even vergelijken met de manier waarop locaal volkeren werden behandeld toen islam werd verspreid .................:

geen sprake van vergelijking met de verschrikkelijk barbaars gedrag van Europeanen met betrekking tot de gekoloniseerd volkeren :

& moslims hadden ander volkeren nooit gekoloniseerd :

Islam moest verspreid worden als het woord van God :

Toen waren er geen communicatie middelen zoals het geval nu is :

moslims meosten dus de universeel boodschap van Islam aan de mens brengen :

al die onderdrukkend regimes moesten of de weg vrij maken voor moslims zodat de locaal volkeren kennis zouden kunnen maken met islam & vervolgens Islam omarmen of afwijzen in alle vrijheid ; of de strijd aangaan met moslim legers om die regimes ten val te brengen zodat de mensen in alle vrijheid kunnen kiezen tussen islam of iets anders ...

ach...Look in the church's & in western imperialism's mirror first ; that of western fascism; nazism; zionism; communism .....: can't be compared to the civilized humane behaviour of muslims in the glory time of islam in relation to non_muslims during peace & during war times ...

Slinger
04-10-10, 14:02
& moslims hadden ander volkeren nooit gekoloniseerd :

Islam moest verspreid worden als het woord van God :

Toen waren er geen communicatie middelen zoals het geval nu is :

moslims meosten dus de universeel boodschap van Islam aan de mens brengen :

al die onderdrukkend regimes moesten of de weg vrij maken voor moslims zodat de locaal volkeren kennis zouden kunnen maken met islam & vervolgens Islam omarmen of afwijzen in alle vrijheid ; of de strijd aangaan met moslkim legers om die regimes ten val te brengen zodat de mensen in alle vrijheid kunnen kiezen tussen islam of iets anders ...

Hier trapt niemand in. Gewoon een doorzichtige smoes om moslimimperialisme goed te praten.

Weet je niet dat de zogenaamde islam er gewoon bij werd gesleept om de Arabische veroveringsdrang goed te praten? Het ging om de buit, net als bij de karavaanovervallen van Mohammed, 'de profeet'.

De hele geschiedenis van de islam is één lange imperialistische, koloniale veroveringstocht. Het begon met Mekka en eindigde bij Wenen, en vanaf dat moment zitten ze in het defensief.

Kortom, de stelling van Crang is het meest van toepassing op de islamitische wereld. dat weet jij ook wel, en om dat te verbloemen gil je zo hard over 'het westen'.

super ick
04-10-10, 14:21
:lol:

Doet ie wel alleen als het zou gaan over de goede kanten van joden trouwens :
:lol:

Jij doet het tegenovergestelde en dus is het weer een beetje in evenwicht.

Overigens heb ik geen enkele boodschap aan jou geloof of dat van Ronald.
Voor mij zijn het allebei sprookjes.

knuppeltje
04-10-10, 14:29
Ga even vergelijken hoe die barbaars Spaans conquistadors ; de ander Europeanen ; Z.Amerikanen & N.Amerikanen indianen hadden behandeld ...om maar te zwijgen over zwarte mensen die werden als slaven genomen .....

Van die arme indiaantjes en zwarte slaven heb je wel helemaal gelijk - daar niet van - maar daarbij werden die heel bereidwillig geholpen door de plaatselijke stamhoofden, die niet vies waren om ook het hunnen eraan te verdienen- zo ook de Arabische slaven-halers en houders.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat die goddelijke boodschap om de islam over de wereld te verspreiden met je reinste kolonisatie gepaard ging.

Sterker nog, in de bezette landen - waar het Arabisch niet de eigen taal was - sprak enige honderden jaren na die zogenaamde pacificatie in bepaalde landen het merendeel van de plaatselijke bevolking nog steeds geen Arabisch. Dat deed slecht die groep die voor hun inkomsten ervan afhankelijk was.

Indien die verspreiding van de islam het hoofdoel zou zijn geweest, dan had de plaatselijke bevolking wel dat Arabisch moeten leren binnen een à twee generaties - al was het maar om de koran te leren. maar niets is minder waar.

De patertjes en nonnetjes leerden wel zo snel mogenlijk de indiaantjes en zwartjes het potjeslatijn voor hun godsdienst, dus waarom die moslimmeken niet in de door hun bezette gebieden het potjesarabisch.?

super ick
04-10-10, 18:51
De patertjes en nonnetjes leerden wel zo snel mogenlijk de indiaantjes en zwartjes het potjeslatijn voor hun godsdienst, dus waarom die moslimmeken niet in de door hun bezette gebieden het potjesarabisch.?

Xenofobie?:cola: hik

HaasHaas
04-10-10, 19:16
hetzelfde als: als je iets over vlees wilt weten, dan kan je het beste naar een veganist gaan. :hihi:

Olive Yao
04-10-10, 20:15
hetzelfde als: als je iets over vlees wilt weten, dan kan je het beste naar een veganist gaan. :hihi:

Marianne Thieme weet inderdaad veel van vlees, dat is zo.

Harts intelligentie
04-10-10, 20:23
Hier trapt niemand in. Gewoon een doorzichtige smoes om moslimimperialisme goed te praten.

Weet je niet dat de zogenaamde islam er gewoon bij werd gesleept om de Arabische veroveringsdrang goed te praten? Het ging om de buit, net als bij de karavaanovervallen van Mohammed, 'de profeet'.

De hele geschiedenis van de islam is één lange imperialistische, koloniale veroveringstocht. Het begon met Mekka en eindigde bij Wenen, en vanaf dat moment zitten ze in het defensief.

Kortom, de stelling van Crang is het meest van toepassing op de islamitische wereld. dat weet jij ook wel, en om dat te verbloemen gil je zo hard over 'het westen'.

!!!!!!!!!!!!!!!

Crang had het over het westen in die boek , jongen :

heeft niets meer verteld dan de geschiedenis feiten wat dat betreft :

wat betreft islam : wat je zegt hierboven is gewoon christelijk projecties & materialistisch westerse projecties :

kan je dat uitmaken uit de worden van Crang & veel anderen inderdaad , ironisch genoeg ...

zie ook Edouard Said's befaamd boek , o a, "Orientalism" met betrekking tot die imperialistisc racistisch onwetenschappelijk westerse Orientalisme ...

zie de middle_eeuwse kerk, westere imperialisme, neo_imperialisme ...

De lijst is Lang : Crang & veel westerse & ander denkers , geschiedschrijvers ....hadden veel meer dan de bovenstaande vast gesteld met betrekking tot westerse imperialisme & het Oosten , westerse imperialisme & Afrika, Asie, Amerioka, Australie ..............westerse imperialisme & de kerk ....dus ...

Harts intelligentie
04-10-10, 20:24
Marianne Thieme weet inderdaad veel van vlees, dat is zo.

Ik ook : van levend "vlees " , wel te verstaan ... :lol:

Harts intelligentie
04-10-10, 20:34
=super ick;4497005]Jij doet het tegenovergestelde en dus is het weer een beetje in evenwicht.

nee, joh : je bent wel ongenuanceerd & onrechtvaardig wat dat betreft :

zie hoe ik "moslim" & Arabisch dictaturen aan de lopend band veroordeel , samen met moslim fanatisme ...........

moslims' ondergang was te wijten aan het feit dat moslims hun eigen geloof hadden veraaden op allerlei manieren ; hadden gestopt de wetenschap & empirie die ze hadden uitgevonden te bedrijven, hadden hard werk, het benaderen van de "waarheid ", het vergaren van kennis in het algemeen, ervaringnen opdoen .....die de islam verheeft zelfs tot het niveau van religieuze plichten & aanbidding van God niet meer gedaan ...

vandaar dat de echt wetenschap is een soort aanbidding van God als ze zou worden bevrijd van materialisme & van materialistisch paradigmas althans ...

ronald daarentegen is bekend hier om het feit dat ie telkens & weer alle zionistisch , joodse al dan niet historisch leugens propaganda , misdaden, misdaden tegen de mensheid , oorlogsmisdaden ....genocides ...goed praat , probeert te "rechtvaardigen" of te ontkenen als zodanig = an understatement !




Overigens heb ik geen enkele boodschap aan jou geloof of dat van Ronald.
Voor mij zijn het allebei sprookjes.

Irrelevent uitspraak !

Olive Yao
04-10-10, 20:39
Ik ook : van levend "vlees " , wel te verstaan ... :lol:

En heb je ook zo'n grote als David (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3486279)?

Harts intelligentie
04-10-10, 21:03
En heb je ook zo'n grote als David (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3486279)?

:lol:

Daar gaat het er niet om hier ...stout materialistisch meisje : een mens of een man is veel meer dan dat alleen trouwens ...

By the way :

Tell me abour ur opinion concerning altruism in the following topic :

"is altruism a genetic trait ???" : thanks !

sweet dreams ! :lol: just kidding , girl !

Have a good evening indeed !

Bye ! :zwaai:

Harts intelligentie
04-10-10, 21:05
En heb je ook zo'n grote als David (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3486279)?

:lol:

shuut , my lovely wife is here :



Daar gaat het er niet om hier ...stout materialistisch meisje : een mens of een man is veel meer dan dat alleen trouwens ...

By the way :

Tell me abour ur opinion concerning altruism in the following topic :

"is altruism a genetic trait ???" : thanks !

sweet dreams ! :lol: just kidding , girl !

Have a good evening indeed !

Bye ! :zwaai:

Slinger
04-10-10, 21:14
!!!!!!!!!!!!!!!

Crang had het over het westen in die boek , jongen :

heeft niets meer verteld dan de geschiedenis feiten wat dat betreft :

wat betreft islam : wat je zegt hierboven is gewoon christelijk projecties & materialistisch westerse projecties :

kan je dat uitmaken uit de worden van Crang & veel anderen inderdaad , ironisch genoeg ...

zie ook Edouard Said's befaamd boek , o a, "Orientalism" met betrekking tot die imperialistisc racistisch onwetenschappelijk westerse Orientalisme ...

zie de middle_eeuwse kerk, westere imperialisme, neo_imperialisme ...

De lijst is Lang : Crang & veel westerse & ander denkers , geschiedschrijvers ....hadden veel meer dan de bovenstaande vast gesteld met betrekking tot westerse imperialisme & het Oosten , westerse imperialisme & Afrika, Asie, Amerioka, Australie ..............westerse imperialisme & de kerk ....dus ...

Kijk jij ook maar eens naar de historische feiten. Bijvoorbeeld dat de opmars van de islam alleen door militaire nederlagen kon worden gestopt. Je hebt toch wel van Poitiers, Lepanto en Wenen gehoord?

knuppeltje
05-10-10, 11:16
Xenofobie?:cola: hik

Jankjankjankjank...

H.P.Pas
05-10-10, 11:33
Kijk jij ook maar eens naar de historische feiten. Bijvoorbeeld dat de opmars van de islam alleen door militaire nederlagen kon worden gestopt. Je hebt toch wel van Poitiers, Lepanto en Wenen gehoord?

Bij het tweede beleg van Wenen vochten Habsburgers tegen Ottomanen.
Lodewijk XIV mocht het de Habsburgers van harte gunnen.
En er vochten Turken tegen papen.
In een tijd waarin wij liever Turks dan paaps waren.
Christelijke Ottomaanse vazallen leverden bijna de helft van de belegeringsmacht.
Met 'opmars van de islam' had het allemaal niet zoveel van doen; dat was al een paar honderd jaar een gepasseerd station.

knuppeltje
05-10-10, 11:52
Kijk jij ook maar eens naar de historische feiten. Bijvoorbeeld dat de opmars van de islam alleen door militaire nederlagen kon worden gestopt. Je hebt toch wel van Poitiers, Lepanto en Wenen gehoord?

Het is weer eens duidelijk dat jouw geschiedeniskennis is gekleurd met godsdienstwaan.

Aït Ayt
05-10-10, 11:59
Kijk jij ook maar eens naar de historische feiten. Bijvoorbeeld dat de opmars van de islam alleen door militaire nederlagen kon worden gestopt. Je hebt toch wel van Poitiers, Lepanto en Wenen gehoord?

de opmars vd islaam is in volle gang

Sjarlus
05-10-10, 12:05
Bijvoorbeeld dat de opmars van de islam alleen door militaire nederlagen kon worden gestopt.

de opmars vd islaam is in volle gang
We moeten onze krijgsmacht inschakelen?

Aït Ayt
05-10-10, 13:15
We moeten onze krijgsmacht inschakelen?

dat heeft geen zin want daar stop je de opmars vd islaam niet mee..

super ick
05-10-10, 13:42
En heb je ook zo'n grote als David (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3486279)?

Loop je daar al drie jaar mee rond?
Wil je er over praten?
:maf:

Harts intelligentie
05-10-10, 13:42
Met 'opmars van de islam' had het allemaal niet zoveel van doen; dat was al een paar honderd jaar een gepasseerd station.

u wish !

Otthomaans Rijk was 1 van de groote oorzaken van de ondergang van moslims ; niet van islam : Islam is always equal to himself :

I guess u will never be able to understand that fact :

Muslims can & will be able to restore the lost glory of Islam again whenever they would fullfill the right criteria ...

The latter fact is too far fetched for ur materialistic atheistic handicaped brains ....

super ick
05-10-10, 13:43
Jankjankjankjank...

Het beftekkeltje heeft geen arumenten meer.

Harts intelligentie
05-10-10, 13:44
de opmars vd islaam is in volle gang

Precies :

die gefabriceerd 9/11 bijv was een wanhoopig westerse israeli poging om muslims' awakening tegen te gaan ; onder ander ....

Harts intelligentie
05-10-10, 13:45
Loop je daar al drie jaar mee rond?
Wil je er over praten?
:maf:

:lol:

Harts intelligentie
05-10-10, 13:47
dat heeft geen zin want daar stop je de opmars vd islaam niet mee..

Niemand & niks kan het licht van God "uitdoven" inderdaad ....

het is een al bij voorbaat verloren strijd voor ze ...

super ick
05-10-10, 13:47
u wish !

Otthomaans Rijk was 1 van de groote oorzaken van de ondergang van moslims ; niet van islam : Islam is always equal to himself :

I guess u will never be able to understand that fact :

Muslims can & will be able to restore the lost glory of Islam again whenever they would fullfill the right criteria ...

The latter fact is too far fetched for ur materialistic atheistic handicaped brains ....

Kortom: De islam is onfeilbaar en moslims zijn incompetent om de islam op een goede manier vorm te geven?
Behalve jij natuurlijk.

Slinger
05-10-10, 13:48
dat heeft geen zin want daar stop je de opmars vd islaam niet mee..

Nee, in onze tijd stop je die alleen met assimilatie, en die is in volle gang.

super ick
05-10-10, 13:54
Niemand & niks kan het licht van God "uitdoven" inderdaad ....

het is een al bij voorbaat verloren strijd voor ze ...

Nee hoor. Moslims zuipen en neuken inmiddels behoorlijk met 'ons' mee. Meer dan er in de moskee zitten.
De islam is ten dode opgeschreven in Nederland. Moslims nemen de westerse moraal massaal over.

Iznogoodh
05-10-10, 13:56
de opmars vd islaam is in volle gangZou tijd worden, na 1400 jaar.

Harts intelligentie
05-10-10, 14:28
Kortom: De islam is onfeilbaar en moslims zijn incompetent om de islam op een goede manier vorm te geven?
Behalve jij natuurlijk.



I said u wouldn't be able to undrstand those facts ; so why bother ..

Too long to explain ....even ...so ...

Harts intelligentie
05-10-10, 14:35
Nee hoor. Moslims zuipen en neuken inmiddels behoorlijk met 'ons' mee. Meer dan er in de moskee zitten.
De islam is ten dode opgeschreven in Nederland. Moslims nemen de westerse moraal massaal over.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Typical super dick :

u reduce everything to sex ....Join that pervert psyhopath Freud while u are at it ...

Ik had het over de ondergang van moslims of niet soms ??? :

deze ondergang duurt even voort maar moslims zijn net als de "Phoenix" ; metaforisch bedoeld :

ze herrijzen uit hun as wanneer ze de vereiste criteria & voorwaarden weer zouden voldoen ....

u wouldn't be able to understand anyway ; so ... why bother explaining that to u anyway ...

& i don't care whether u would understand that or not : irrelevent ...

Only time will tell, so ...

:zwaai:

Harts intelligentie
05-10-10, 14:36
Nee hoor. Moslims zuipen en neuken inmiddels behoorlijk met 'ons' mee. Meer dan er in de moskee zitten.
De islam is ten dode opgeschreven in Nederland. Moslims nemen de westerse moraal massaal over.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Typical super dick :

u reduce everything to sex ....Join that pervert psyhopath Freud while u are at it ...

Ik had het over de ondergang van moslims of niet soms ??? :

deze ondergang duurt even voort maar moslims zijn net als de "Phoenix" ; metaforisch bedoeld :

ze herrijzen uit hun as wanneer ze aan de vereiste criteria & voorwaarden weer zouden voldoen ....

u wouldn't be able to understand anyway ; so ... why bother explaining that to u anyway ...

& i don't care whether u would understand that or not : irrelevent ...

Only time will tell, so ...

:zwaai:

Harts intelligentie
05-10-10, 14:36
Nee hoor. Moslims zuipen en neuken inmiddels behoorlijk met 'ons' mee. Meer dan er in de moskee zitten.
De islam is ten dode opgeschreven in Nederland. Moslims nemen de westerse moraal massaal over.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Typical super dick :

u reduce everything to sex ....Join that pervert psyhopath Freud while u are at it ...

Ik had het over de ondergang van moslims of niet soms ??? :

deze ondergang duurt even voort maar moslims zijn net als de "Phoenix" ; metaforisch bedoeld :

ze herrijzen uit hun as wanneer ze aan de vereiste criteria & voorwaarden weer zouden voldoen ....

u wouldn't be able to understand anyway ; so ... why bother explaining that to u anyway ...

& i don't care whether u would understand that or not : irrelevent ...

Only time will tell, so ...

:zwaai:

H.P.Pas
05-10-10, 14:43
:maf:

super ick
05-10-10, 16:33
:maf:

:slapen:

DNA
05-10-10, 21:25
:slapen:

:lol:

BlackBox
05-10-10, 23:29
Ach, ga weg met jou Olive, zeg :

fix a date with her if u're so found of her : she's not my type really !
Een 'date' valt buiten deze discussie. De filosofische bevrediging van Olive Yao daarentegen niet. En m.b.t. de filosofische bevrediging van Olive Yao heb jij tot dusverre nagelaten Olive Yao ook maar 1 antwoord te geven op haar vele vragen.


nou, hangt af van welke invalshoek je Linda Jean's denken zou bekijken
De invalshoek is de titel van deze discussie (Als je iets wilt weten over God, dan kan je het best met een atheïst gaan praten.).


is ur Olive qualified enough or better than those scientists , thinkers , philosophers , better than Linda Jean ???
Olive Yao is in staat het verschil te zien tussen het onderwerp van deze discussie en het pleidooi van Linda Jean Sheperd voor een meer vrouwelijke (holistische) benadering van wetenschapsdenken.

BlackBox
05-10-10, 23:30
:maf:
Ongeluk komt altijd in drieën?

knuppeltje
06-10-10, 10:42
Het beftekkeltje heeft geen arumenten meer.

Meer dan genoeg voor je.

Maar je geeft dus aan dat dergelijke reacties - zoals jezelf zo graag bezigt - geen argumenten bevatten.

Dat wilde ik dus even duidelijk maken.

Bart.NL
06-10-10, 10:55
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Only time will tell, so ...

:zwaai:

Je zult verbaasd zijn als uitkomt waarom God dit universum heeft geschapen.

reallife
06-10-10, 11:00
Je zult verbaasd zijn als uitkomt waarom God dit universum heeft geschapen.

Wie niet? :vreemd:

Stopnaald
06-10-10, 12:59
Wat een gezeik links en rechts hier. Veruit de meeste gelovigen papegaaien hun eigen dogma's braaf na, maar hebben heel weinig kaas gegeten van andere religies, laat staan ideologiën/filosofiën. Het gros van de zogenaamde "gelovigen" zijn zo laag ontwikkeld, dat zij de waarde van wetenschappelijk onderzoek/empirisch bewijs niet eens bevatten, waardoor zij braaf hun kleingeestige, intolerante en discrimminerende dogma's blijven herhalen.

En inderdaad, met name (orthodoxe) joden en moslims zijn stupide in hun op niets gestoelde superieurgevoelens. Daarvoor hoeven we alleen maar te kijken naar hun gestuntel op de westoever of darfur.

Er is waarlijk geen potentieel destructievere uitvinding van de mens dan religie....
Van alle religies zijn die drie woestijnsprookjes de meest destructief.
God beware me voor religie! ;)

Aït Ayt
06-10-10, 13:19
En inderdaad, met name (orthodoxe) joden en moslims zijn stupide in hun op niets gestoelde superieurgevoelens. Daarvoor hoeven we alleen maar te kijken naar hun gestuntel op de westoever of darfur.


:duim: gelukkig hebben atheïsten als mao, stalin, pol pot en kim il sung het goede voorbeeld laten zien hoe je het wel moet doen..

Harts intelligentie
06-10-10, 13:36
Je zult verbaasd zijn als uitkomt waarom God dit universum heeft geschapen.

!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben al verbaasd dat je het zegt : jij niet ???

je weet het al dus ...-

waaroom heeft God dit universum geschapen dan, volgens je ???

Harts intelligentie
06-10-10, 13:38
Wat een gezeik links en rechts hier. Veruit de meeste gelovigen papegaaien hun eigen dogma's braaf na, maar hebben heel weinig kaas gegeten van andere religies, laat staan ideologiën/filosofiën. Het gros van de zogenaamde "gelovigen" zijn zo laag ontwikkeld, dat zij de waarde van wetenschappelijk onderzoek/empirisch bewijs niet eens bevatten, waardoor zij braaf hun kleingeestige, intolerante en discrimminerende dogma's blijven herhalen.

En inderdaad, met name (orthodoxe) joden en moslims zijn stupide in hun op niets gestoelde superieurgevoelens. Daarvoor hoeven we alleen maar te kijken naar hun gestuntel op de westoever of darfur.

Er is waarlijk geen potentieel destructievere uitvinding van de mens dan religie....
Van alle religies zijn die drie woestijnsprookjes de meest destructief.
God beware me voor religie! ;)


wat een typisch standard ongenuanceerd idioot generaliserend verhaal, zeg :

Atheism is a belief too, dummy ...

Stopnaald
06-10-10, 13:40
:duim: gelukkig hebben atheïsten als mao, stalin, pol pot en kim il sung het goede voorbeeld laten zien hoe je het wel moet doen..

Het verschil is dat je deze "heren" (ahum) of hun ideologie naar hartelust kan en mag bespotten, afkeuren, beledigen of whatever, terwijl je de tering over je heen krijgt en lijfwachten mag gaan huren als je hetzelfde probeert met jezus, mohammed, abraham, mozes of hun rotgodje/allah. :fpuh:

nou jij weer.

Harts intelligentie
06-10-10, 13:42
Een 'date' valt buiten deze discussie. De filosofische bevrediging van Olive Yao daarentegen niet. En m.b.t. de filosofische bevrediging van Olive Yao heb jij tot dusverre nagelaten Olive Yao ook maar 1 antwoord te geven op haar vele vragen.

De invalshoek is de titel van deze discussie (Als je iets wilt weten over God, dan kan je het best met een atheïst gaan praten.).

Olive Yao is in staat het verschil te zien tussen het onderwerp van deze discussie en het pleidooi van Linda Jean Sheperd voor een meer vrouwelijke (holistische) benadering van wetenschapsdenken.

noem je dat filosofisch bevrediging ??? :tover:

ik denk dat Olive meer op zoek is naar een ander soort bevrediging die ze zelden krijgt , weet ik niet .....daaroom gaat ze zich schuil houden achter dit soort ideologisch pseudo_filosofisch gezeik, make _believe ...

Stopnaald
06-10-10, 13:43
wat een typisch standard ongenuanceerd idioot generaliserend verhaal, zeg :

Maar frappant gelijk aan het gezeik van gelovigen zoals jij.:giechel:


Atheism is a belief too, dummy ...

Nope, da's maar hoe je het bekijkt. Anyhow boeit het me niet hoe jij daar over denkt.:slapen:

Harts intelligentie
06-10-10, 13:47
Het verschil is dat je deze "heren" (ahum) of hun ideologie naar hartelust kan en mag bespotten, afkeuren, beledigen of whatever, terwijl je de tering over je heen krijgt en lijfwachten mag gaan huren als je hetzelfde probeert met jezus, mohammed, abraham, mozes of hun rotgodje/allah. :fpuh:

nou jij weer.

ben je dan te dom om het verschil niet te kunnen maken tussen echt profeten & valse profeten ???

Mohammed , Jesus , Moses ....waren bijzonder mensen die wel door God werden gezonden :

of je het zou geloven als zodanig of niet is irrelevent : moet je er respect voor tonen :



die valse profeten van je zijn wel gewoon mensen in vergelijking met de echt profeten dus ....

Ach...

Harts intelligentie
06-10-10, 13:54
Maar frappant gelijk aan het gezeik van gelovigen zoals jij.:giechel:



Nope, da's maar hoe je het bekijkt. Anyhow boeit het me niet hoe jij daar over denkt.:slapen:


:lol:

what's ur point then ???

Just know , silly , that it's not what u say, it's how u say it : & it's especially what u do not say that says it all ...

Look in the mirror first , silly fascist :

u're just a frustrated loser who wants to have the exclusive one way street right to offend others while others should say amen to u all the time , aren't u ???

Besides :

secularism for example as a materialistic atheistic state's religion ideology had replaced christianity as the highest authority :

the state had replaced the church :

materialism as a fanatic religion ideology had replaced religion is the dominating power today :

The good citizen had replaced the good believer ...so ...

Even science itself that's been dominated by materialism as an ideology might become a backward exclusive religion ideology :

so, materialism & atheism are the dominant totalitarian forces nowadays :what do u want more ???

stop this silly blaming the victim psychology then ; hypocrit victim rol freak ...

Harts intelligentie
06-10-10, 13:58
:zwaai:

super ick
06-10-10, 14:03
of je het zou geloven als zodanig of niet is irrelevent : moet je er respect voor tonen :




Waarom?????

Slinger
06-10-10, 14:11
ben je dan te dom om het verschil niet te kunnen maken tussen echt profeten & valse profeten ???



Jij bijkbaar wel, want Mohammed was een valse.

Harts intelligentie
06-10-10, 14:19
Waarom?????

prophets are sacred people to believers :

u gotta respect them if u want us to respect ur sacred matters such as secularism, democracy ....

Slinger
06-10-10, 14:25
prophets are sacred people to believers :

u gotta respect them if u want us to respect ur sacred matters such as secularism, democracy ....

Onzin, profeten zijn historische figuren, die verdienen geen bijzonder respect, zeker niet als je de waarheid te weten bent gekomen.

mohammad1
06-10-10, 14:27
Salaam alaikoum beste broeder


:lol:

Look in the mirror first , silly fascist :
u're just a frustrated loser who wants to have the exclusive one way street right to offend others while others should say amen to u all the time , aren't u ???
Besides :
secularism for example as a materialistic atheistic state's religion ideology had replaced christianity as the highest authority :
the state had replaced the church :
materialism as a fanatic religion ideology had replaced religion as thge dominating power :
The good citizen had replaced the good believer ...so ...
Even science itself that's been dominated by materialism as an ideology might become a backward exclusive religion ideology :
so, materialism & atheism are the dominant totalitarian forces nowadays :
stop this silly blaming the victim psychology then ; hypocrit victim rol freak ...


Do you feel more secure talking English?

Het is niet echt : een goed voorbeeld uitdragen
Het is niet echt : iets slecht met iets goed beantwoorden

Vind je ook niet?

Ter overdenking:
Voorwaar ,degenen die geloven en goede daden doen, aan hen zal de Barmharige (Rahman) liefde (wudda) schenken. Maryam vers 96

Hopelijk dat Allah tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, Allah is Almachtig, Allah is Vergevend en Barmhartig.
Allah verbiedt jullie niet om met diegenen die jullie niet bestrijden omwille van de godsdienst en die jullie niet uit jullie huizen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar Allah houdt van de rechtvaardigen. Al Moemtahanah verzen 7 en 8

... En als Allah het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goede daden. Tot Allah is terugkeer van jullie allemaal,. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie van mening verschilden. Al Ma'idah vers 48

En Wij hebben jou (M) slechts als barmhartigheid voor de wereldbewoners gezonden. Al Anbiya vers 107

Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (Uitspraak van de Profeet (saws) , gemeld door Tirmidhi).

Dan zal een man gebracht worden die gedood werd in een jihad. Hij verwacht dat Allah hem zal eren als een martelaar, maar deze aanspraak zal hem ontzegd worden door Allah Die zal zeggen: 'je vocht enkel om geprezen te worden als een dapper man. Je kreeg het lof dat je in de wereld nastreefde. Hier is er niets voor jou'. De Profeet (saws) voegde hier aan toe: 'Dit zijn de personen die in hel geworpen zullen worden voor de anderen.' (Tirmidhi, overgeleverd Abu Hurayra)

:vrede: beste broeder



__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
06-10-10, 14:32
prophets are sacred people to believers :

u gotta respect them if u want us to respect ur sacred matters such as secularism, democracy ....

Maw als ik de islam een sprookje vind dan respecteer jij democratie niet?

Zie jij een staatsvorm dan niet los van democratie?

Ik zie in geen enkel islamitisch land de mogelijkheid voor een pluriforme groep islamieten zo met elkaar samen te leven als in Nederland.

We roepen allemaal wel eens wat (behalve jij natuurlijk) maar vliegen elkaar niet naar de keel. Dankzij democratie.

knuppeltje
06-10-10, 14:33
Onzin, profeten zijn historische figuren, ....

Bron?

super ick
06-10-10, 14:34
Bron?

Nooit bewezen. Geen bronnen van.
Alleen Bijbel, Koran maar daar moet je in geloven.
Discussie gesloten zo?

Stopnaald
06-10-10, 14:36
ben je dan te dom om het verschil niet te kunnen maken tussen echt profeten & valse profeten ???

Mohammed , Jesus , Moses ....waren bijzonder mensen die wel door God werden gezonden :

of je het zou geloven als zodanig of niet is irrelevent : moet je er respect voor tonen :



die valse profeten van je zijn wel gewoon mensen in vergelijking met de echt profeten dus ....

Ach...

Grappig....wat is er gebeurd met: jij jouw "geloof", ik het mijne? Of vind je net als de Taliban dat iedereen maar "de profeet" en "de islam" moet respecteren? Da's een beetje hypocriet hoor!

Of iemand een ware profeet is of niet is een kwestie van geloof. Ik geloof NIET. Ik hoef dus absoluut geen respect te tonen voor deze mensen.

Sowieso zijn jezus en mozes imo slechts (bijbel)personages, die evenveel respect behoeven als Frodo of dr. Hannibal Lector...

Mohammed zal wel een historisch persoon zijn, maar of dat genoeg is om hem te respecteren? Nah, dan heb ik meer respect voor Elisabeth I, Eleanor van Aquitanië en Catharina van Rusland. Zelfs Cleopatra VII vind ik indrukwekkender dan zo'n simpele krijgsheer/plunderaar als Mohammed. Vergeleken met deze dames schiet Mohammed schromelijk tekort op intellect, beschaving en politieke vaardigheid.

Kortom, dat eerbiedige geneuzel over zo'n halve analfabeet uit de woestijn snap ik niet zo. Of ben jij zo dom om de verdiensten van deze dames niet op waarde te kunnen schatten? Is dat de reden dat je zo hamert op respect voor Mo? :giechel:

Gelukkig hoef ik hier in nederland helemaal geen respect te hebben voor wie dan ook. Dus ook niet voor Mo of jezus.

Daar staat dan weer tegenover dat jij geen respect hoeft te hebben voor mijn ideeën. Dat valt dan weer mee he?:wow:

Slinger
06-10-10, 14:37
Bron?

Ibn Ishaak

Slinger
06-10-10, 14:38
Nooit bewezen. Geen bronnen van.
Alleen Bijbel, Koran maar daar moet je in geloven.
Discussie gesloten zo?

Nee, Mohammed is wel degelijk een historisch persoon.

Stopnaald
06-10-10, 14:38
:lol:

what's ur point then ???

Just know , silly , that it's not what u say, it's how u say it : & it's especially what u do not say that says it all ...

Look in the mirror first , silly fascist :

u're just a frustrated loser who wants to have the exclusive one way street right to offend others while others should say amen to u all the time , aren't u ???

Besides :

secularism for example as a materialistic atheistic state's religion ideology had replaced christianity as the highest authority :

the state had replaced the church :

materialism as a fanatic religion ideology had replaced religion is the dominating power today :

The good citizen had replaced the good believer ...so ...

Even science itself that's been dominated by materialism as an ideology might become a backward exclusive religion ideology :

so, materialism & atheism are the dominant totalitarian forces nowadays :what do u want more ???

stop this silly blaming the victim psychology then ; hypocrit victim rol freak ...

blah, klets, pruil, neuzel....

knuppeltje
06-10-10, 14:39
Nooit bewezen.
Discussie gesloten zo?

Het eerste is zo wie zo waar.

Het tweede weet ik niet, dat moet je aan de leuteraars vragen.

knuppeltje
06-10-10, 14:40
Nee, Mohammed is wel degelijk een historisch persoon.

Is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor, en dat weet jij ook wel.

Stopnaald
06-10-10, 14:40
Waarom?????

Daar is werkelijk waar geen enkele goede reden voor aan te geven.

Oke, ik doe een gok: omdat ie dat nou zo ontzettend graag wil?

Disclamer: piep, ga direct naar de gevangenis, ga niet door start, u krijgt geen € 200,00!!!

Slinger
06-10-10, 14:43
Is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor, en dat weet jij ook wel.

Je begint weer te lullen over dingen waar je de ballen verstand verstand van hebt. Pak Karen Armstrongs boek Mohammed er eens bij. Daar vind je plenty historische bronnen.

Stopnaald
06-10-10, 14:45
prophets are sacred people to believers :

u gotta respect them if u want us to respect ur sacred matters such as secularism, democracy ....

Bullshit and Crap!!!

Alsof gelovigen het secularisme of democratie respecteren....
In Turkije komt het hijaablogo alweer diverse universiteiten binnendringen en in het gros van de zogenaamde islamitische landen is de democratie een lachertje. Zelfs (een deel van) de salafi/wahabi-gekken hier in nederland wijst openlijk de democratie af.

:giechel::fpuh::giechel::fpuh::giechel:

Soldim
06-10-10, 15:11
prophets are sacred people to believers :

u gotta respect them if u want us to respect ur sacred matters such as secularism, democracy ....

Sinds wanneer respecteer jij secularisme en democratie dan?

Wat mij betrefd hoeft dat ook helemaal niet; ik respecteer jou godje Allah en dat half-Godje Mohamed ook niet.

Stopnaald
06-10-10, 15:22
Sinds wanneer respecteer jij secularisme en democratie dan?

Wat mij betrefd hoeft dat ook helemaal niet; ik respecteer jou godje Allah en dat half-Godje Mohamed ook niet.

En zo is het maar net. Leve de vrije meningsuiting hier in nederland:tover::kroatie:

knuppeltje
06-10-10, 15:48
Je begint weer te lullen over dingen waar je de ballen verstand verstand van hebt. Pak Karen Armstrongs boek Mohammed er eens bij. Daar vind je plenty historische bronnen.

:slapen:

mark61
06-10-10, 19:14
prophets are sacred people to believers

Shirk :jammer:

Harts intelligentie
06-10-10, 20:34
Maw als ik de islam een sprookje vind dan respecteer jij democratie niet?

Zie jij een staatsvorm dan niet los van democratie?

Ik zie in geen enkel islamitisch land de mogelijkheid voor een pluriforme groep islamieten zo met elkaar samen te leven als in Nederland.
allemaal wel eens wat (behalve jij natuurlijk) maar vliegen elkaar niet naar de keel. Dankzij democratie.



!!!!!!!!!!!!!!!!

I_I don't believe in secularism & democracy , but i respect them, in the sense that i don't try to violate them or threaten them; so to speak :

u should do the same in relation to prophets by respecting them even though u don't believe in them ...

II_Silly narrow_minded cultural Eurocentrism :

wist je niet dat Islam de eerste ooit was die kwam met die gelijkheid _gelijkwaardigheid beginsel uitgebreid tot de heel me mensheid , met tolerantie, mensen rechten, vrijheid, vrijheid van geloof, Godsdienst verdraagzaamheid ...waarden ???? het westen van islam had "gejat" & verder materialistisch seculaire had getransformeerd ???

III_ Secular liberal Democracy in the western sense is not "universal" in the absolute sense at least ..

IV_ Islam als zodanig bestaat niet meer op politiek, economisch, sociaal ...jurisdiction ...niveaus as it should : will come back, don't worry , so ...

Harts intelligentie
06-10-10, 20:36
Shirk :jammer:

waaroom dan ???

prophets are sacred , but not in the sense that they should be "worshipped" ...

Harts intelligentie
06-10-10, 20:41
blah, klets, pruil, neuzel....

:lol:

Ben je nu niet meer zo "slim" , zie ik :

lach je niet meer ??? te complex voor jou simplistisch populistisch breins ????

Harts intelligentie
06-10-10, 20:47
Sinds wanneer respecteer jij secularisme en democratie dan?

wat versta je onder respect dan ; idioot ???

I don't believe in secularism or democracy , but i respect them in the sense that i don't try to violate them or threaten them , so to speak !

that"s enough :

i expect u intolerant losers to treat me or my belief the same in the sense that u don't have to believe in islam , u just have to have some respect for it as freedom of belief , of thought, of speech , as individual freedom of belief ....

is that so difficult to understand intolerant dummy ??

Otherwise , why should i respect ur freedoms of belief, of thought, of speech ....???? tell me, Einstein !




Wat mij betrefd hoeft dat ook helemaal niet; ik respecteer jou godje Allah en dat half-Godje Mohamed ook niet.

Irrelevent : ur problem !

who's the better person now, you or me ??? see above !

Harts intelligentie
06-10-10, 20:54
Mohammed was een valse.


nou, Irrelevent :

the fact that u don't believe or don't wanna believe in islam & in Mohammed as the last prophet who was sent to all humankind unlike the previous prophets who were sent only to their own peoples, that's ur problem: irrelevent : doesn't mean u 're right about that :

goes both ways : to some extent at least :

There are even many many people like u who don't even believe in themselves while they should = they are wrong because to believe in one self, to know one self is to "know " God ....somehow ...

Harts intelligentie
06-10-10, 20:59
:lol:

zielig ....

meest van deze prikkers kunnen niet's logisch of consistent zijn of klinken ...

They can't even make sense for the most part ...so...


so, why bother ...

:zwaai:

Harts intelligentie
06-10-10, 20:59
:lol:

zielig ....

meest van deze prikkers kunnen niet's logisch of consistent zijn of klinken ...

They can't even make sense for the most part ...so...


so, why bother ...

silly waste of time ...

:zwaai:

Harts intelligentie
06-10-10, 21:03
Pak Karen Armstrongs boek Mohammed er eens bij. Daar vind je plenty historische bronnen.

:lol:

Karen Armstrong ??? :lol:


God .......


That disgusting ideological imperialist in disguise ????

see my toipics about her .....

Slinger
06-10-10, 21:04
nou, Irrelevent :

the fact that u don't believe or don't wanna believe in islam & in Mohammed as the last prophet who was sent to all humankind unlike the previous prophets who were sent only to their own peoples, that's ur problem: irrelevent : doesn't mean u 're right about that :

goes both ways : to some extent at least :

There are even many many people like u who don't even believe in themselves while they should = they are wrong because to believe in one self, to know one self is to "know " God ....somehow ...

Wat jij zegt is irrelevant. De manier waarop je het altijd in het persoonlijke trekt laat zien dat je geen weerwoord hebt. Eigenlijk besef je wel dat er iets niet klopt met jouw 'profeet'. Dat bewijst deze reactie.

Slinger
06-10-10, 21:08
:lol:

Karen Armstrong ??? :lol:


God .......


That disgusting ideological imperialist in disguise ????

see my toipics about her .....

Nou. dan heb je blijkbaar haar boek over Mohammed niet gelezen, want ze verdedigt hem nogal.

Maar. zoals ik al zei, ze geeft historische bronnen over het leven van Mohammed. Je hoeft haar boek niet te lezen, sla de bronnen er maar op na die ze geeft. Het zijn bronnen die voor jou wel acceptabel moeten zijn, moslims namelijk.

super ick
06-10-10, 21:27
wat versta je onder respect dan ; idioot ???

I don't believe in secularism or democracy , but i respect them in the sense that i don't try to violate them or threaten them , so to speak !



Jij hebt een islam in je hoofd die waarschijnlijk de democratie verre overtreft op alle gebieden. Zoveel is wel duidelijk. Als geloof deugd het dus wel voor jou.
Alleen als staatssysteem faalt het overal ter wereld.

ELdorado
06-10-10, 21:30
Jij hebt een islam in je hoofd die waarschijnlijk de democratie verre overtreft op alle gebieden. Zoveel is wel duidelijk. Als geloof deugd het dus wel voor jou.
Alleen als staatssysteem faalt het overal ter wereld.

God ...

Je leest wel selectief , zie ik :

islam als zodanig op politiek, economisch, jursdictie, sociaal ...niveaus bestaat nu niet meer : will come back, don't worry ...meer kan ik niet voor je doen , dus ...

super ick
06-10-10, 23:12
God ...

Je leest wel selectief , zie ik :

islam als zodanig op politiek, economisch, jursdictie, sociaal ...niveaus bestaat nu niet meer : will come back, don't worry ...meer kan ik niet voor je doen , dus ...

We zijn doorgedrongen tot de kern geloof ik.

Tot 'jou islam' komt hou ik het voorlopig nog even op democratie. Oke?

John2
06-10-10, 23:40
Jij hebt een islam in je hoofd
Pas je op dat het niet volgroeid want dan zit je met een isschaap in je hoofd.


God ...
Je leest wel selectief , zie ik :
islam als zodanig op politiek, economisch, jursdictie, sociaal ...niveaus bestaat nu niet meer : will come back, don't worry ...meer kan ik niet voor je doen , dus ...
Nondonderjeu nog eens aan toe, zit Wilders net te verdedigen dat de Islam meer is dan alleen een religie, trekken de aanklagers hun bek open en nu zit jij hier te vertellen dat de Islam meer is dan een religie???
Moslims zijn toch geen verklede Joden???

Soldim
07-10-10, 06:58
wat versta je onder respect dan ; idioot ???

I don't believe in secularism or democracy , but i respect them in the sense that i don't try to violate them or threaten them , so to speak !


Als dat voldoende voor je is, kan ik je verzekeren dat ik er met geen haar op m'n hoofd over denk om Mohamed te verkrachten, een kerel die meer dan 1000 jaar dood is.... Ook het bedreigen van een dode lijkt me nogal onzinnig.

Belachelijk maken is natuurlijk iets heel anders, heb ik geen enkel probleem mee. Mensen die in een zelf bedacht godje en een hypothetische verafgode profeet geloven moeten dat wat mij betreft lekker zelf weten. Maar verwacht niet dat ik me druk ga maken over de gebruiken en gewoonten van die lui. En, dat geld net zo goed voor de gewoonten en gebruiken van anderen die in zelf verzonnen godjes geloven.

mark61
07-10-10, 08:34
waaroom dan ???

prophets are sacred , but not in the sense that they should be "worshipped" ...

zwart is wit en oorlog is vrede.

heilig is niet om te vereren

U bent zeer in de war.

H.P.Pas
07-10-10, 09:41
nou, Irrelevent :

the fact that u don't believe or don't wanna believe in islam & in Mohammed as the last prophet who was sent to all humankind unlike the previous prophets who were sent only to their own peoples, that's ur problem: irrelevent : doesn't mean u 're right about that :
...

Jouw mening over de apostel Paulus is daarentegen hoogstrelevant.
Zonderling.

Slinger
07-10-10, 09:47
Jouw mening over de apostel Paulus is daarentegen hoogstrelevant.
Zonderling.

Het woord 'paulinisme' ligt bij hem voor in de mond, maar hij heeft geen enkel idee waar hij het over heeft.

Stopnaald
07-10-10, 10:16
!!!!!!!!!!!!!!!!
wist je niet dat Islam de eerste ooit was die kwam met die gelijkheid _gelijkwaardigheid beginsel uitgebreid tot de heel me mensheid , met tolerantie, mensen rechten, vrijheid, vrijheid van geloof, Godsdienst verdraagzaamheid ...waarden ???? het westen van islam had "gejat" & verder materialistisch seculaire had getransformeerd ???


Jij wordt grappiger met de minuut. Kennelijk ben jij er oprecht van overtuigd dat de islam de meest geweldige uitvinding in de geschiedenis van de mensheid is (en van mij mag jij dat vinden hoor :slapen:), maar ik ben toch ietsjes beter geïnformeerd.

Het beginsel gelijkheid en gelijkwaardigheid bestond al in de Egyptische oudheid. Daar beter bekend als maät. Ze hadden er zelfs een godin voor.

Sterker nog, zelfs het idee van 1 enkele god is uit datzelfde oude Egypte afkomstig (Achnaton).

Kortom: uit die zandbak MO is helemaal NIETS oorspronkelijks of bijzonders voortgekomen. Het enige waar de woestijnreligies en hun aanhangers uniek in zijn, is hun vergaande aggressie jegens andersdenkenden. Nou niet direct iets waar IK trots op zou zijn....

Stopnaald
07-10-10, 10:18
:lol:

Ben je nu niet meer zo "slim" , zie ik :

lach je niet meer ??? te complex voor jou simplistisch populistisch breins ????

nope, vind het niet interessant en daarom geen inhoudelijke reactie waard.
Kortom: blah, klets, leuter, geneuzel.

knuppeltje
07-10-10, 10:23
Ibn Ishaak

Haha, Ishaak is onder de moslims zelf op vele punten als zeer onbetrouwbaar geacht. Ook hij was iemand die al een eeuw oude overleveringen opschreef, zonder zich zelf af te vragen of er wel iets van die overleveringen klopte.

God zal het wel weten, schreef hij talloze malen erbij op.

Maar los daarvan, er is tot nu toe geen enkel wetenschappelijk bewijs geleverd.

knuppeltje
07-10-10, 10:28
Je begint weer te lullen over dingen waar je de ballen verstand verstand van hebt. Pak Karen Armstrongs boek Mohammed er eens bij. Daar vind je plenty historische bronnen.

Dat Armstrong bestaat weten we wel. Maar dat zij met het aanhalen van haar bronnen wetenschappelijk bewezen heeft dat Mohammed echt bestaan heeft, is voor een geschiednis kenner van een zo hoog erudiet gehalte als jij heel komisch.

knuppeltje
07-10-10, 10:34
Het woord 'paulinisme' ligt bij hem voor in de mond, maar hij heeft geen enkel idee waar hij het over heeft.

Maar daar heeft hij niet het patent op.

Ook binnen het christendom is er altijd al op hoog niveau een discussie gevoerd over wat dat paulinisme nu precies inhoud.

Slinger
07-10-10, 10:49
Maar daar heeft hij niet het patent op.

Ook binnen het christendom is er altijd al op hoog niveau een discussie gevoerd over wat dat paulinisme nu precies inhoud.

Hoezo discussie? De leer van Paulus is niet zo ingewikkeld. Lees zijn brieven in het NT.

knuppeltje
07-10-10, 11:01
Hoezo discussie? De leer van Paulus is niet zo ingewikkeld. Lees zijn brieven in het NT.

Tja, ikke niet weten - ikke niet begrijpen, natuurlijk.

Maar toch heb ook ik al eens een stelletje godsgeleerden op tv zien debatteren over dat 'paulinisme' en wat dat in zou moeten houden voor het ontstaan en de voortzetting van het christendom.

Of jij dat debat nu ontkent of niet, is voor dat debat totaal onbelangrijk.

Jouw gezeik en geziek erover, ook trouwens.

Slinger
07-10-10, 11:14
Tja, ikke niet weten - ikke niet begrijpen, natuurlijk.

Maar toch heb ook ik al eens een stelletje godsgeleerden op tv zien debatteren over dat 'paulinisme' en wat dat in zou moeten houden voor het ontstaan en de voortzetting van het christendom.

Of jij dat debat nu ontkent of niet, is voor dat debat totaal onbelangrijk.

Jouw gezeik en geziek erover, ook trouwens.

Ja, er wordt op tv zo veel geluld, hier op het prikbord ook trouwens, door figuren als jij, die niks gelezen hebben. 'Paulinisme' bestaat niet overigens.
Maar goed, het is dus duidelijk dat je niets van de Paulinische leer weet. Lul er dan ook niet over.

Slinger
07-10-10, 11:18
Dat Armstrong bestaat weten we wel. Maar dat zij met het aanhalen van haar bronnen wetenschappelijk bewezen heeft dat Mohammed echt bestaan heeft, is voor een geschiednis kenner van een zo hoog erudiet gehalte als jij heel komisch.

Ga maar eens iets lezen van wat er allemaal over Mohammed geschreven is. Het mag ook iemand anders zijn dan Armstrong, Lings of Rodinson bijvoorbeeld, en kom dan nog eens terug. En lees ook iets over wetenschapsfilosofie mbt geschiedenis. Ik suggereer Ankersmit.

knuppeltje
07-10-10, 11:43
...'Paulinisme' bestaat niet overigens.
Maar goed, het is dus duidelijk dat je niets van de Paulinische leer weet. Lul er dan ook niet over.

Werkelijk heel interssant.

Wil jij me misschien eens uitleggen wat die paulinistische leer van je inhoud als er anderszijds volgens jou paulinisme niet bestaat. Dat moet dan toch een totaal inhoudsloze leer zijn, jouw op merking over het niet bestaan van het paulinisme volgend.

Daarvoor moet je toch echt een heel rare kronkel in je hersens hebben lijkt me. Over lullen gesproken.

mark61
07-10-10, 11:46
Ja, er wordt op tv zo veel geluld, hier op het prikbord ook trouwens, door figuren als jij, die niks gelezen hebben. 'Paulinisme' bestaat niet overigens.
Maar goed, het is dus duidelijk dat je niets van de Paulinische leer weet. Lul er dan ook niet over.

Ze schrijven er alleen wel boeken over:

M.D. Hooker & S.G. Wilson, eds., Paul and Paulinism. Essays in
Honour of C.K. Barrett. London: SPCK. Hbk. ISBN: 028103835X

knuppeltje
07-10-10, 11:50
Ga maar eens iets lezen van wat er allemaal over Mohammed geschreven is. Het mag ook iemand anders zijn dan Armstrong, Lings of Rodinson bijvoorbeeld, en kom dan nog eens terug. En lees ook iets over wetenschapsfilosofie mbt geschiedenis. Ik suggereer Ankersmit.

Al met al lever je daarmee nog steeds niet het onomstotelijk bewijs dat Mohammed echt bestaan heeft.
Voor een zelfverklaarde geschiedeniskenner met een zogenaamd zeer hoog erudiet gehalte, is zoiets zeer dibieus.

Slinger
07-10-10, 11:53
Werkelijk heel interssant.

Wil jij me misschien eens uitleggen wat die paulinistische leer van je inhoud als er anderszijds volgens jou paulinisme niet bestaat. Dat moet dan toch een totaal inhoudsloze leer zijn, jouw op merking over het niet bestaan van het paulinisme volgend.

Daarvoor moet je toch echt een heel rare kronkel in je hersens hebben lijkt me. Over lullen gesproken.

Paulinisch is wat anders dan paulinisme. Het eerste is een adjectief en slaat dan op de opvattingen van Paulus binnen de christelijke leer. De term paulinisme suggereert dat er een afzonderlijke leer van die naam is, dat is niet zo. De leer is het christendom en daaraan heeft oa Paulus zijn bijdrage geleverd.

knuppeltje
07-10-10, 12:19
Paulinisch is wat anders dan paulinisme. Het eerste is een adjectief en slaat dan op de opvattingen van Paulus binnen de christelijke leer. De term paulinisme suggereert dat er een afzonderlijke leer van die naam is, dat is niet zo. De leer is het christendom en daaraan heeft oa Paulus zijn bijdrage geleverd.

Blablabla alweer.

Je blijft maar kronkelen en draaien totdat er helemaal geen touw meer aan vast te knopen is. Paulinistische leer bestaat, maar geen paulinisme. Hoe krigt een mens het verzonnen.

Gewoon vast gelopen en maar net doen alsof dat niet is.

Harts intelligentie
07-10-10, 13:34
[
QUOTE=Soldim;4500452]Als dat voldoende voor je is, kan ik je verzekeren dat ik er met geen haar op m'n hoofd over denk om Mohamed te verkrachten, een kerel die meer dan 1000 jaar dood is.... Ook het bedreigen van een dode lijkt me nogal onzinnig.

Ik zei het al : je bent een echt idioot :

violate = schenden ; threaten = bedreigen :

violating or theratening secularism or democracy = de grondwet of de wetten schenden of bedreigen als zodanig = andersdenkenden zoals je niet tolereren samen met hun vrijheden van geloof , van denken, van blabla ...

I don't have to believe in democracy or in secularism to respect the constiution & the laws in question as u don't have to believe in islam or to be a muslim to live in so_called muslim countries, dummy ...




Belachelijk maken is natuurlijk iets heel anders, heb ik geen enkel probleem mee. Mensen die in een zelf bedacht godje en een hypothetische verafgode profeet geloven moeten dat wat mij betreft lekker zelf weten. Maar verwacht niet dat ik me druk ga maken over de gebruiken en gewoonten van die lui. En, dat geld net zo goed voor de gewoonten en gebruiken van anderen die in zelf verzonnen godjes geloven.

Irrelevent :

Goes both ways :

denk je dat ik wakker word van het feit dat jullie het middeleeuwse christendom & kerk hadden vervangen met secularisme als de nieuwe staat's religie ideologie, met de staat , dat jullie christelijke fabetjes hadden vervangen met atheistisch materialistisch seculaire sprookjes, leugens, make _believe .......????? :tover:

Harts intelligentie
07-10-10, 13:57
=Stopnaald;4500528]Jij wordt grappiger met de minuut. Kennelijk ben jij er oprecht van overtuigd dat de islam de meest geweldige uitvinding in de geschiedenis van de mensheid is (en van mij mag jij dat vinden hoor :slapen:), maar ik ben toch ietsjes beter geïnformeerd.

Onwetendheid , ontkening , stereotypen, propaganda , domheid , ordiniare gedrag & woorden ...gescheld ...zijn geen argumenten , dummy :

u can hold no one responsible for ur ignorance, vulgarity, pretentions, streotypes, brainwash, indoctrinations ....than urself & ur culture society .....

besides:

Islam was/is the best thing that has ever happened to humanity indeed :

had helpêd Europe out of its medieval dark age under that extremely intolerant exclusive ignorant superstitious discriminatory inquisitory antisemisic chucrh ....

islam in Spain that had triggered that protestant reformation & the rest ....

even modern science itself & empirics, evolution, psychology & much more were muslim products & discoveries long before Roger or Francis Bacon Darwin, Freud ...were ever born , thanks to that islamic practice, experience, search, work ...spirit ....

www.muslimheritage.com

www1001inventions.com

islam will be always there to save u from ur current & future dark ages ...






Het beginsel gelijkheid en gelijkwaardigheid bestond al in de Egyptische oudheid. Daar beter bekend als maät. Ze hadden er zelfs een godin voor.

Sterker nog, zelfs het idee van 1 enkele god is uit datzelfde oude Egypte afkomstig (Achnaton).

Islam was the first ever to preach that equality principle expanded to all humanity, + religious tolerance, freedom of belief for non_muslims , human rights , freedom, individual freedom ...& a lot more : in the islamic sense at least :

The west had just took them from Islam & turned them into materialistic secular ones = not even original ...

Even the so_called city_state direct Greek "demmocracy " was exclusive for the Greeks or ,the Greek_become people = racist ....

ach...

je werwaart die gelijkheid _gelijkwardigheid beginse uitgebreid tot de heel mensheid die werd alleen & voor de eerst ooit verkondigd onder islam met monotheisme :

hoe idioot kan je zijn ???

Monotheisme begon al met Adam , jongen :

al die profeten van Adam tot en met Mohammed , inclusief Jesus, Moses ...waar wij heilig in geloven in ze allemaal zonder enig onderscheid waren allemaal gezonden door Allah als de enig echt God :

Islam dat het vervalste uitgefaseerd jodendom & het christendom had vervangen als de compleet universeel laatst boodschap voor de heel mensheid & bevestiging van de eerder boodschappen, tawhied boodschappen van de eerder profeten ....


Kortom: uit die zandbak MO is helemaal NIETS oorspronkelijks of bijzonders voortgekomen. Het enige waar de woestijnreligies en hun aanhangers uniek in zijn, is hun vergaande aggressie jegens andersdenkenden. Nou niet direct iets waar IK trots op zou zijn....

Ignorance , stupidity, vulgarity, fantasies, stereotypes, propaganda, brainwash ...are no arguments, dummy :

& again :

u can hold no one responsible for ur own stupidity, vulgarity, ignorance , stereotypes, propaganda , brainwash ...than urself & ur culture siociety ...


P.S.: Islam makes part of ur innate nature : islam as ur best friend ever , not ur enemy : u just don't realise or know that fact yet , dummy :


Go back to school to learn more about history at least ...about ur own western thought , history ...


:zwaai:

Harts intelligentie
07-10-10, 14:18
Jouw mening over de apostel Paulus is daarentegen hoogstrelevant.
Zonderling.


I can prove what i do say about Paulus ; Slinger & the rest can't prove what they do say about Mohammed , so ....

they are irrelevent in that sense ...

Harts intelligentie
07-10-10, 14:28
Nou. dan heb je blijkbaar haar boek over Mohammed niet gelezen, want ze verdedigt hem nogal.

Maar. zoals ik al zei, ze geeft historische bronnen over het leven van Mohammed. Je hoeft haar boek niet te lezen, sla de bronnen er maar op na die ze geeft. Het zijn bronnen die voor jou wel acceptabel moeten zijn, moslims namelijk.

:lol:

Ia, ja :That silly secular imperialist Armstrong uses the same methods used by western Orientalists :

see how Edouard Said's famous book " Orientalism" had revealed their imperialistic unscientific racist character : among other sources :

see also German nazi Orientalism & the italian fascist one :

who do u think UR kidding ???

see how post_modernistic Orientalism tries to cleanse itself of its shamefull imperialistic racist unscientific past ...


Orientalism's main tactic :

A tiny bit of lethal poison inside a lots of sedative honey & flatteries ...

a lots of lies ; make _believe ...too:

didn't u know that even history writing is dominated by materialism as an ideology ???? :tover:
pfff........

Stopnaald
07-10-10, 16:03
Onwetendheid , ontkening , stereotypen, propaganda , domheid , ordiniare gedrag & woorden ...gescheld ...zijn geen argumenten , dummy :

Nee jij bent altijd even respectvol jegens anderen/andersdenkenden!!!
Wie is hier nou dom.


Islam was/is the best thing that has ever happened to humanity indeed :

Wat jij hier poneert als een feit is slechts een mening. JOUW mening, NIET de mijne. En daar kun je niets aan veranderen.


had helpêd Europe out of its medieval dark age under that extremely intolerant exclusive ignorant superstitious discriminatory inquisitory antisemisic chucrh ....

islam in Spain that had triggered that protestant reformation & the rest ....

Ook moslims zijn intolerant en discrimmineren door de hele geschiedenis heen.
Pot & ketel.


even modern science itself & empirics, evolution, psychology & much more were muslim products & discoveries long before Roger or Francis Bacon Darwin, Freud ...were ever born , thanks to that islamic practice, experience, search, work ...spirit ....

www.muslimheritage.com

www1001inventions.com

blah, leuter, klets, geneuzel. En nog gebaseerd op onzin ook.
FYI er heeft een heel scala aan ontwikkelde culturen/volkeren bestaan VOOR de islam!!!

Daarnaast is de belangrijkste "moslim" wetenschapskennis niet afkomstig uit de zandbak, maar oostelijker.

Maar belangrijker nog, sindsdien is de boel compleet tot stilstand gekomen. Al eeuwen komen er geen bijzondere ontdekkingen meer uit die hoek....


islam will be always there to save u from ur current & future dark ages ...

kul!!!








Islam was the first ever to preach that equality principle expanded to all humanity, + religious tolerance, freedom of belief for non_muslims , human rights , freedom, individual freedom ...& a lot more

ONZIN!!! Als je ergens niets vanaf weet, moet je je mond houden.
In de al eerder genoemde samenleving in het oude Egypte zijn AL deze elementen terug te vinden. Vraag het de eerste de beste Egyptoloog maar.


: in the islamic sense at least :
Tja, als je overal zo'n disclaimer op plakt... zwaktebod hoor!



Even the so_called city_state direct Greek "demmocracy " was exclusive for the Greeks or ,the Greek_become people = racist ....

ach...[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]

Je hebt de klok wel horen luiden, maar geen idee van de klepel.
In de Griekse stadstaten was stemrecht uitsluitend voorbehouden aan vrije mannen boven de 21, waarvan beide ouders afkomstig uit die staat (dus geen metoiken). En dat de griekse democratie perfect was, hoor je mij nooit beweren. Toch leef ik liever in de nederlandse democratie, dan in willekeurig welke zandbaktheocratische puinhoopstaat.


je werwaart die gelijkheid _gelijkwardigheid beginse uitgebreid tot de heel mensheid die werd alleen & voor de eerst ooit verkondigd onder islam met monotheisme :

hoe idioot kan je zijn ???

Kweetniet. JIJ kennelijk heel erg. Een simpel gesprekje met een goed opgeleide historicus kan wonderen doen.


Monotheisme begon al met Adam , jongen :

1. ik ben geen jongen!
2. Adam is GEEN historische figuur!


al die profeten van Adam tot en met Mohammed , inclusief Jesus, Moses ...waar wij heilig in geloven in ze allemaal zonder enig onderscheid waren allemaal gezonden door Allah als de enig echt God :

Opnieuw een als feit gemaskeerde mening. Al die profeten zijn voor mij slechts sprookjesfiguren, waar ik net zoveel respect voor hoef te hebben als moeder de gans. En dat heb je maar gewoon te accepteren, of je dat nou leuk vind of niet. Dat is de vrijheid die ik hier in nederland heb.


Islam dat het vervalste uitgefaseerd jodendom & het christendom had vervangen als de compleet universeel laatst boodschap voor de heel mensheid & bevestiging van de eerder boodschappen, tawhied boodschappen van de eerder profeten ....

Ja, ja, ja. Het is duidelijk. Jij bent idolaat van de islam. Maar dat ben IK niet en dat zal ik ook nooit worden.


Ignorance , stupidity, vulgarity, fantasies, stereotypes, propaganda, brainwash ...are no arguments, dummy :

Continue meningen recyclen, maakt ze ook niet tot valide argumenten. En ook nogmaals: jij bent ook alles behalve vriendelijk en respectvol jegens anderen/andersdenkenden. POT + KETEL


& again :

u can hold no one responsible for ur own stupidity, vulgarity, ignorance , stereotypes, propaganda , brainwash ...than urself & ur culture siociety

P.S.: Islam makes part of ur innate nature : islam as ur best friend ever , not ur enemy : u just don't realise or know that fact yet , dummy :


Go back to school to learn more about history at least ...about ur own western thought , history ...


:zwaai:


Continue geneuzel (lees:meningen) recyclen, maakt ze nog niet tot valide argumenten. Daar is toch echt meer inhoud voor nodig.

Jij hebt zelf niet erg zitten opletten bij geschiedenis. En anders ben je heel erg oost-indisch en selectief doof/blind.

En ook nogmaals: jij bent ook alles behalve vriendelijk en respectvol jegens anderen/andersdenkenden. POT + KETEL. Wat doe je hier eigenlijk nog, als je het hier zo verschrikkelijk vind?

Slinger
07-10-10, 16:48
Blablabla alweer.

Je blijft maar kronkelen en draaien totdat er helemaal geen touw meer aan vast te knopen is. Paulinistische leer bestaat, maar geen paulinisme. Hoe krigt een mens het verzonnen.

Gewoon vast gelopen en maar net doen alsof dat niet is.

Je kunt niet lezen of je doet net alsof. Als mijn stelling is dat paulinisme niet bestaat, dan bestaat natuurlijk volgens mij het adjectief paulinistisch ook niet, want dat is daarvan afgeleid. Maar ik had het hierboven over paulinisch, wat natuurlijk wel bestaat, omdat het afgeleid is van Paulus. Wat paulinisch betekent heb ik hierboven al uitgelegd.

Slinger
07-10-10, 16:51
:lol:

Ia, ja :That silly secular imperialist Armstrong uses the same methods used by western Orientalists :

see how Edouard Said's famous book " Orientalism" had revealed their imperialistic unscientific racist character : among other sources :

see also German nazi Orientalism & the italian fascist one :

who do u think UR kidding ???

see how post_modernistic Orientalism tries to cleanse itself of its shamefull imperialistic racist unscientific past ...


Orientalism's main tactic :

A tiny bit of lethal poison inside a lots of sedative honey & flatteries ...

a lots of lies ; make _believe ...too:

didn't u know that even history writing is dominated by materialism as an ideology ???? :tover:
pfff........

Altijd als je uitgeluld bent, kom je met een algemeen zwamverhaal, waar niemand iets aan heeft.

Maar vertel eens, wat vind jij van datgene wat je geloofsgenoot Ibn Ishaak ons over de profeet laat weten?

super ick
08-10-10, 00:20
Je kunt niet lezen of je doet net alsof. Als mijn stelling is dat paulinisme niet bestaat, dan bestaat natuurlijk volgens mij het adjectief paulinistisch ook niet, want dat is daarvan afgeleid. Maar ik had het hierboven over paulinisch, wat natuurlijk wel bestaat, omdat het afgeleid is van Paulus. Wat paulinisch betekent heb ik hierboven al uitgelegd.

Paulus de Boskabouter

Zeg kennen jullie Paulus al
Paulus de boskabouter
Waarschijnlijk wel want hij is oud
En woont al jaren in het woud
Die kleine boskabouter

Elke dag vast als een huis
Dan komt Paulus op de buis
Let maar op daar is hij weer
Precies op tijd op het juiste uur
Met een heel nieuw avontuur

Die bedoel je toch?

BlackBox
08-10-10, 09:40
Shirk :jammer:


zwart is wit en oorlog is vrede.

heilig is niet om te vereren



U bent zeer in de war.
(sjirk = tawhied?) :eek:

Is tawhied de grondslag van de islam, het tegendeel ervan, sjirk,
is de grootste islamitische zonde. Volgens sommige moslims is
deze zonde onvergeeflijk (zie de koran, 2:116). In zijn simpelste
definiëring betekent sjirk: iets met God associëren. Maar evenals
tawhied is sjirk geen eenvoudig concept. Polytheïsme is overdui-
delijk sjirk, maar hetzelfde geldt voor het verhullen van Gods een-
heid. Voor de moslims is de heilige Drie-eenheid sjirk, want God is
niets dan eenheid. Iedere poging om God te vermenselijken door
het goddelijke menselijke eigenschappen toe te kennen en zodoen-
de de goddelijke almacht te beperken, kan sjirk zijn. Sjirk kan ech-
ter ook worden gedefinieerd als het plaatsen van obstakels op de
weg van God, in de vorm van hebzucht, drankzucht, hoogmoed,
huichelarij en andere ernstige zonden die de gelovige van God af-
houden. Ali Shariati schrijft dat tawhied onontkoombaar inhoudt
dat men de schepping in haar 'universele eenheid' beschouwt,
zonder de wereld te verdelen in 'deze wereld en het hiernamaals,
het natuurlijke en het bovennatuurlijke, wezen en zin, ziel en li-
chaam'. De verhouding tussen God en de schepping is met andere
woorden die tussen 'licht en de lamp waardoor het wordt uit-
gezonden'. Eén God, één schepping. Eén God. Eén God.

Reza Aslan

BlackBox
08-10-10, 09:43
Ze schrijven er alleen wel boeken over:

M.D. Hooker & S.G. Wilson, eds., Paul and Paulinism. Essays in
Honour of C.K. Barrett. London: SPCK. Hbk. ISBN: 028103835X
Paulinism
the teachings of the apostle Paul, who believed that people should be emancipated from Jewish law and allowed to follow the faith and spirit of Christ. — Paulist, n. — Paulinian, adj.
 
http://www.thefreedictionary.com/Paulinism

knuppeltje
08-10-10, 09:56
Je kunt niet lezen of je doet net alsof. Als mijn stelling is dat paulinisme niet bestaat, dan bestaat natuurlijk volgens mij het adjectief paulinistisch ook niet, want dat is daarvan afgeleid. Maar ik had het hierboven over paulinisch, wat natuurlijk wel bestaat, omdat het afgeleid is van Paulus. Wat paulinisch betekent heb ik hierboven al uitgelegd.

Bij de jezuïeten op school gezeten zeker?

Godsklere, wat een gedraai en gekronkel weer.

BlackBox
08-10-10, 11:18
noem je dat filosofisch bevrediging ???
Metafysica is minnekunst?


ik denk dat Olive meer op zoek is naar een ander soort bevrediging die ze zelden krijgt , weet ik niet .....daaroom gaat ze zich schuil houden achter dit soort ideologisch pseudo_filosofisch gezeik, make _believe ...
De financiële bevrediging van Olive Yao laat (n)iets te wensen over?

Bart.NL
08-10-10, 11:58
Paulinism
the teachings of the apostle Paul, who believed that people should be emancipated from Jewish law and allowed to follow the faith and spirit of Christ. — Paulist, n. — Paulinian, adj.
 
http://www.thefreedictionary.com/Paulinism


Dat was wel een beetje wat hij bedoelt, denk ik. De Koran en het Oude Testament lijken veel op elkaar, met veel nadruk op regels en geboden. Wat dat betreft is het Nieuwe Testament een vreemde eend in de bijt.

Veel Christenen geloven dat God ineens een stuk "milder" is geworden, maar de Koran is het bewijs van het tegendeel. Veel Moslims en Joden geloven dat het Christendom een soort afgezwakte versie is van het ware geloof en dat het is aangepast om de verspreiding ervan te bevorderen.

Echter Jezus heeft zelf gezegd dat het volgen van de Wet minder belangrijk is dan geloof en goede daden. Dus dit is waarschijnlijk géén vervalsing.

mark61
08-10-10, 12:13
wat versta je onder respect dan ; idioot ???

:hihi:

Sjarlus
08-10-10, 12:20
[...]Veel Christenen geloven dat God ineens een stuk "milder" is geworden, maar de Koran is het bewijs van het tegendeel.[...]
Waarom zouden Christenen de koran als bewijs in geloofszaken beschouwen?