PDA

Bekijk Volledige Versie : Benzakour: moslims beter af met PVV



Joesoef
29-09-10, 12:44
Benzakour: moslims beter af met PVV

Gepubliceerd: 29 september 2010 13:28 | Gewijzigd: 29 september 2010 13:31

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 29 sept. Nederlandse moslims zijn beter af met de PVV dan met partijen als de PvdA en GroenLinks. Dat zegt publicist Mohammed Benzakour vandaag in NRC Handelsblad.
<style type="text/css"> .article_related_box table { width: 225px; } </style>

Sinds Hirsi Ali en Wilders kent de doorgaans hopeloos versnipperde moslimpopulatie een opvallende verbroedering, constateert Benzakour. ,,Niet eerder hebben Turken, Surinamers, Marokkanen, Molukkers, Somaliërs, Irakezen, Indonesiërs elkaar zo massaal opgezocht."
Ook vanuit PR-oogpunt wint de islam volgens de publicist bij de islamobsessie van de PVV. De Koranverkoop stijgt, evenals het moskeebezoek. Islamavonden worden georganiseerd, cursussen Arabisch en Koranexegese gevolgd, reisgidsen voor moslimlanden verkocht, academische leerstoelen en moslimsites opgericht en blanken bekeerd.



Koran
Volgens Benzakour zijn veel programmapunten van de PVV bovendien terug te voeren op principes uit de Koran. Het ,,keihard" aanpakken van ,,Marokkaanse straatterroristen" komt overeen met de law and order waaraan de gemiddelde moslim sterk hecht. Het voornemen om radicale haatpredikers het land uit te zetten, moet volgens Benzakour goed vallen bij aanhangers van de verdraagzaamheid bepleitende profeet Mohammed.
Wilders' wens dat moslims moeten integreren verhoudt zich volgens de publicist goed met de opdracht aan alle moslims om kennis te vergaren en het idee van de PVV-leider dat moslims moeten ,,werken of wegwezen" strookt met het Spartaanse arbeidsethos van de islam.
Het is ook in het voordeel van moslims dat ze in Nederland geen gezelschap krijgen van hun ongeletterde religiegenoten, en oudere moslims profiteren van het geld dat Wilders wil uittrekken voor de thuis- en ouderenzorg.



Gek
Voor de islam is Wilders zo gek nog niet, besluit Benzakour.

Harts intelligentie
29-09-10, 12:59
...joden beter af met de ...nazis ...

Palestijnen beter af met de ...zionazis ...

Slinger
29-09-10, 13:04
...joden beter af met de ...nazis ...

Palestijnen beter af met de ...zionazis ...

Sjiïeten beter af met ... soenieten...

Joesoef
29-09-10, 14:14
Nederlandse moslims beter af met PVV

<table class="image"> <caption align="bottom">
</caption><tbody><tr><td>
</td></tr></tbody></table>Dankzij Wilders gedijt de moslimgemeenschap in Nederland en is ze een eenheid. Bovendien: veel dingen die Wilders wil, willen moslims ook, zegt Mohammed Benzakour.


Wilders’ visie op de islam is in flagrante strijd met de feiten, zo concludeert een gezelschap eminente islamologen in zijn eindrapport aan de Amsterdamse rechtbank, waar 4 oktober het Wilders-proces wordt hervat. Punt voor punt wordt de PVV-leider ontmaskerd op diens uitspraken als zou de islam een politieke ideologie zijn, als zou een gematigde islam een fabeltje zijn en als zou de Koran een fascistoïde schotschrift zijn.
Het rapport staat niet op zichzelf. Al sinds de oprichting van de PVV in 2006 putten allerhande moslims en hun platforms zich uit in het bestrijden van deze beweging. Pamfletten, petities, manifesten, demonstraties, opiniestukken, fora-oorlogen, you name it. De boodschap is eender: Wilders is een gifzwam die uit is op de vernietiging van alles wat riekt naar Allah en Diens boodschapper.
Het verkiezingsprogramma zelf laat er weinig misverstand over bestaan. Een greep uit de ‘oplossingen’. Handhaving van het bijzonder onderwijs, maar moslimscholen gaan op slot; etnische registratie; verbod op bouw van moskeeën; belasting op hoofddoekjes; hoofddoekverbod in de zorg, op scholen en gemeentehuizen; subsidiestop voor Marokko.nl en Maroc.nl; controle op tweede huizen, alleen in Marokko en Turkije.
Voor een politicus die warme banden onderhoudt met de aanstaande regering, is dit uiteraard geen kattenpis. Misschien toch een geruststelling: de rechtsstaat kent ook nog zoiets als de Grondwet, internationale verdragen, Eerste Kamer, Raad van State, EU, VN, Internationaal Gerechtshof – en daar is men niet helemaal mesjogge.
Daarom verbaast mij iets. Waarom reageren moslims telkens weer als een stier op elke rode lap die Wilders tevoorschijn tovert? Is de PVV louter slecht voor de islamitische zaak?
Allereerst moet worden aangetekend dat moslims meer respect hebben voor echte opponenten dan voor schijnheilige beschermheren. Zo bestaan er honderden ayat (koranverzen) die waarschuwen voor de hypocrieten. Soera nr. 63, Monaafiqoen (hypocrieten) is er zelfs geheel aan gewijd. Keer op keer hameren de hadiths (overleveringen) en de Koran erop dat gluiperds gevaarlijker voor de ummah (moslimgemeenschap) zijn dan de wreedste vijanden.
Het is daarom niet gek dat het in de aard van de islam ligt om te gedijen in een vijandige omgeving. Het begin van de islam bewees dat: hoe harder de heidense Qoeraijs op Mohammed en zijn metgezellen inbeukten, hoe meer deze glorieerde. Evenzeer gold dat voor de veldslagen van Aboe Bakr, Oemar, Oethman en Ali tegen de kruisvaarders, Perzen, Mongolen – hoe sterker de tegenstand, hoe groter de triomf van het moslimleger.
Dit mechanisme zie je ook terug in Nederland. Sinds Hirsi Ali en Wilders kent de hopeloos versnipperde moslimpopulatie een opvallende verbroedering (de tribale apen bij de omroepen daargelaten). Niet eerder hebben Turken, Surinamers, Marokkanen, Molukkers, Somaliërs, Irakezen, Indonesiërs elkaar zo massaal opgezocht onder de vlag van die ene omnivore kleur: groen.
Je kunt daarom stellen dat moslims beter af zijn met de PVV dan met (bepaalde elementen binnen) de PvdA en GroenLinks. Daar komt bij dat PVV’s islamobsessie alleen al vanuit pr-oogpunt de islam geen windeieren legt. Van de dagelijkse stroom publiciteit profiteren niet alleen de PVV-polls, maar deze bevordert ook de koranverkoop, het moskeebezoek, islamavonden, cursussen Arabisch & koranexegese, reisgidsen voor moslimlanden, Hadj-bureaus, leerstoelen, moslimsites en blanke bekeerlingen.
En er is méér. Het PVV-programma lijkt op belangrijke punten gestoeld op ideeën die rechtstreeks afkomstig zijn uit de mohammedaanse koker. Zo wil de PVV de ‘Marokkaanse straatterroristen’ keihard aanpakken. Dat varieert van opvoedingskampen, hogere celstraffen tot ‘three strikes, you are out’. Een beetje vrome moslim is niet erg dol op het kroost dat jat, molesteert, scheldt, fraudeert, vernielt. Zijn godsdienst hecht namelijk sterk aan law & order. Ze is barmhartig voor hen die tot inkeer komen, maar ongenadig voor ordeverstoorders en ander schorem. Niet alleen in sharialanden maar in vrijwel alle moslimlanden lachen ze om onze fluwelen aanpak van straattuig. Saoediërs hakken doodleuk de dievenhand af, terwijl in Soedan de vernielzuchtige kan rekenen op 88 openbare stokslagen. En wie in Marokko een politieman durft uit te schelden, mag alvast zijn achterste nat maken.
Parallel hieraan: de PVV is onbarmhartig tegen radicale haatpredikers. Zij mogen liever vandaag dan morgen op het vliegtuig. Ook hier: moslims, wees blij. Giftige vrijdagspeeches is de islam liever kwijt dan rijk. Mohammed pleitte continu voor verdraagzaamheid – ook jegens hen die de islam besmeuren.
De PVV stelt stringente eisen aan inburgering en taalbeheersing. Hoe discriminerend ook, vanuit islamitisch oogpunt geen gekke gedachte. Beseffen moslims dan niet dat hier naadloos uitvoering wordt gegeven aan het wezenlijkste koranvoorschrift, de allereerste geopenbaarde 5 verzen: ‘Lees! In de naam van jouw Heer, Die schept. / Die de mens schept uit een klonter / Lees! En jouw Heer is zeer Grootmoedig. / Die met de pen onderwees. / De mens onderwees wat hij niet wist.’
Geestelijken leggen deze tekst uit als aansporing voor de mens om zich te emanciperen door te leren lezen en schrijven.
De PVV maakt een kernpunt van ‘Stop de massa-immigratie uit moslimlanden’, in het bijzonder van ‘kansarmen’. Ook hier is de woede van moslims enerzijds begrijpelijk, maar anderzijds niet. Welke geloofsgemeenschap is gebaat bij de aanwas van ongeletterde broeders en zusters uit onontwikkelde gebieden? Een imam mag veel theologische kennis hebben, maar als hij uitsluitend kan communiceren in dat exotische korantaaltje, maakt-ie een zonderlinge beurt bij Pauw & Witteman.
En waar de PVV participatie koppelt aan uitkeringen en hamert op de noodzaak van arbeid (‘Werken of Wegwezen!’), lijkt het alsof Mohammeds Geest op het partijbureau is uitgestort. Nooit had de islam in het verleden zo kunnen gloriëren zonder haar arbeidsethos.
Tot slot nog dit. Alle moslimculturen kennen de traditie waarin grijsaards respect en toewijding genieten. Wie dan beseft dat de vergrijzing niet alleen de autochtoon treft maar ook de eerste generatie moslims, die steeds vaker in rolstoelen en verpleegbedden belandt – is het dan niet mooi dat de PVV de enige van de coalitiegenoten is die miljoenen extra uittrekt voor de ouderenzorg?
Al met al, Wilders mag een ramp zijn voor de democratische rechtsstaat, voor de islam is hij zo gek nog niet.

John2
29-09-10, 14:32
Nou niet meer zeuren dan en de volgende keer allemaal Wilders stemmen :hihi:

super ick
29-09-10, 15:31
Vel moslims gedijen overduidelijk bij zwart-wit-standpunten. Net as Bush. You 're with or against us.
En niets er tussenin.
Sinds Wilders bekend is wordt iedere 'kaaskop' afgebrand die ook niet falikant tegen alles wat naar Wilders riekt is.

Slinger
29-09-10, 15:34
Nou niet meer zeuren dan en de volgende keer allemaal Wilders stemmen :hihi:

Dat gaat me nou weer te ver.

mark61
29-09-10, 15:38
[Niet eerder hebben Turken, Surinamers, Marokkanen, Molukkers, Somaliërs, Irakezen, Indonesiërs elkaar zo massaal opgezocht."

Ja zoals laatst toen Molukkers en Marokkanen elkaar opzochten :cheefbek:

Seif
29-09-10, 15:50
Het zou me niet verbazen als er meer moslims op de PVV stemmen dan we met z'n allen denken. Dat was bij Fortuyn ook het geval. Want het zijn juist de gematigde moslims die het meeste last hebben van de radicalisering van hun geloofsgenoten.

knuppeltje
29-09-10, 16:04
Het zou me niet verbazen als er meer moslims op de PVV stemmen dan we met z'n allen denken. Dat was bij Fortuyn ook het geval. Want het zijn juist de gematigde moslims die het meeste last hebben van de radicalisering van hun geloofsgenoten.

Vandaar dat de PVV zo groot is geworden. :zozo:

Slinger
29-09-10, 16:06
Ja zoals laatst toen Molukkers en Marokkanen elkaar opzochten :cheefbek:

Ja, dat was nog eens een verbroedering!

tanger'73
29-09-10, 16:37
Nederlandse moslims beter af met PVV.

Dat klopt ook, want als er een klimaat heerst van bewust de samenleving uit elkaar spelen, zoekt met elkaar wat vaker op.

Al Sawt
29-09-10, 21:49
Vel moslims gedijen overduidelijk bij zwart-wit-standpunten. Net as Bush. You 're with or against us.
En niets er tussenin.
Sinds Wilders bekend is wordt iedere 'kaaskop' afgebrand die ook niet falikant tegen alles wat naar Wilders riekt is.
Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Moslims over een kam scheren en zelf verwijten dat ze allemaal autochtonen dwingen om een partij te kiezen.

Borrelpraat!

Al Sawt
29-09-10, 21:51
Het zou me niet verbazen als er meer moslims op de PVV stemmen dan we met z'n allen denken. Dat was bij Fortuyn ook het geval. Want het zijn juist de gematigde moslims die het meeste last hebben van de radicalisering van hun geloofsgenoten.Wil je dat staven?
Hoe kan ik last krijgen geradicaliseerde geloofsgenoten?

P.S. Welkom terug!

Slinger
29-09-10, 21:52
Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Moslims over een kam scheren en zelf verwijten dat ze allemaal autochtonen dwingen om een partij te kiezen.

Borrelpraat!

Kijk daar hebben we onze fascistische moderator ook weer.

super ick
29-09-10, 22:05
Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Moslims over een kam scheren en zelf verwijten dat ze allemaal autochtonen dwingen om een partij te kiezen.

Borrelpraat!

Ik heb het over VEEL moslims.
Waarom begin jij direct over alle moslims?

Smerige haatzaaier!

Seif
29-09-10, 22:07
Wil je dat staven?
Hoe kan ik last krijgen geradicaliseerde geloofsgenoten?

P.S. Welkom terug!

Het valt mij op dat geradicaliseerde moslims zich eerst en vooral richten op andere moslims. Men wil niet zozeer ongelovigen bekeren, maar andere moslims die het minder nauw nemen met de geloofsregels terechtwijzen. Mijn buurmeisje wordt ook min of meer gedwongen om mee te gaan in de strenge opvattingen van haar broer. Ik hoor haar regelmatig huilen omdat haar broer tegen haar tekeer gaat omdat ze niet vroom genoeg is. En ook op globale schaal zijn vooral moslims slachtoffer van terrorisme, en niet de ongelovigen.

John2
29-09-10, 22:36
Dat gaat me nou weer te ver.
Waarom iets gedogen als je alles kunt krijgen???


Ja zoals laatst toen Molukkers en Marokkanen elkaar opzochten :cheefbek:

Ja dat was weer feest, hoop wel dat ze de volgende keer de auto thuis laten en de molukkers stopen met stenigen. :hihi:

Al Sawt
29-09-10, 22:41
Ik heb het over VEEL moslims.
Waarom begin jij direct over alle moslims?Jij had het over veel moslims. Dus kennelijk ben je nog steeds bezig met generaliseren en je ziet moslims als een niet divers groep.

Tenzij je uiteraard met argumenten kan onderbouwen.


Smerige haatzaaier!Is toch borrelpraat? Of heb je cijfers die kunnen staven dat veel moslims autochtonen dwingen om partij te kiezen?

Al Sawt
29-09-10, 22:52
Het valt mij op dat geradicaliseerde moslims zich eerst en vooral richten op andere moslims. Men wil niet zozeer ongelovigen bekeren, maar andere moslims die het minder nauw nemen met de geloofsregels terechtwijzen. Is dat zo? Mensen die radicaliseren doen dat vaak geïsoleerd in hun eigen kring. En bekeringsoffensief tegen hedonistische moslims, valt overigens reuze mee. Meeste orthodoxe moslims, die ik ken, nemen niet eens de moeite om hun omgeving te bekeren.

Puur omdat zij geïsoleerd leven in hun eigen omgeving.


Mijn buurmeisje wordt ook min of meer gedwongen om mee te gaan in de strenge opvattingen van haar broer. Ik hoor haar regelmatig huilen omdat haar broer tegen haar tekeer gaat omdat ze niet vroom genoeg is. Je verwart individuen met een groot geheel. Uiteraard zullen dergelijke gevallen voorkomen. Maar ik betwijfel of dat in grote getallen voorkomt.



En ook op globale schaal zijn vooral moslims slachtoffer van terrorisme, en niet de ongelovigen.Yep. Maar Islam heeft er niks maar dan ook niks mee te maken.

Daar zitten politieke en sociale oorzaken ten grondslag. Zelfde oorzaken die in Europa tot WO2 heeft geleid. Alleen moesten er 50 miljoenen mensen worden afgeslacht, totdat men liberale democratie ging omarmen.

tanger'73
29-09-10, 22:56
Is dat zo? Mensen die radicaliseren doen dat vaak geïsoleerd in hun eigen kring. En bekeringsoffensief tegen hedonistische moslims, valt overigens reuze mee. Meeste orthodoxe moslims, die ik ken, nemen niet eens de moeite om hun omgeving te bekeren.

Puur omdat zij geïsoleerd leven in hun eigen omgeving.
Je verwart individuen met een groot geheel. Uiteraard zullen dergelijke gevallen voorkomen. Maar ik betwijfel of dat in grote getallen voorkomt.

Dat dacht ik ook, het laatste wat die fanatieke moslims willen zijn juist pottekijkers. Kortom ze willen in hun leefwijze met rust gelaten worden.

John2
30-09-10, 06:48
Yep. Maar Islam heeft er niks maar dan ook niks mee te maken.


Helemaal met je eens, maar dan mag de moderators wel eens harder optreden tegen het zooitje dat zegt moslim te zijn en juist hier op deze site dag in dag uit het tegendeel bewijst.

super ick
30-09-10, 07:48
Jij had het over veel moslims. Dus kennelijk ben je nog steeds bezig met generaliseren en je ziet moslims als een niet divers groep.

Tenzij je uiteraard met argumenten kan onderbouwen.

Is toch borrelpraat? Of heb je cijfers die kunnen staven dat veel moslims autochtonen dwingen om partij te kiezen?

Ik veronderstel iets. Niet meer, niet minder. IK gebruik ook woorden waaruit dat blijkt. Ik wil dus een reactie en geen beschuldiging.
IK woon niet in Wassenaar en zie dingen om mij heen gebeuren.
Tegenstellingen worden steeds meer uitgediept.
Als je kritiek hebt ben je al snel een rasist en een islambasher. Zelfs Pauw en Witteman zijn tegenwoordig islambashers.

Nok dus even lekker met je stompzinnige vraag om cijfers. Of kom jij nooit buiten.

Overigens frappant dat je altijd opduikt in dergelijke discussies om een soort morele politie te spelen. Opvallend is altijd je afwezigheid als 1 of andere ansaarprikker hier hele topics volkotst met rasistische taal.
Flutmoderator.

HaasHaas
30-09-10, 08:08
mensen moeten begrijpen dat columns schrijven voor benzakour een vorm van inkomen is.
benzakour kan zoveel schrijven. alleen jammer dat ie het in de kern naar voren brengt alsof zijn mening de mening is van alle moslims. en zo zijn er veel andere schrijvers die het ook zo doen. benali is volgens mij de enige die daar wel een beetje rekening mee houdt. maar goed, benali is ook geen columnist.

mark61
30-09-10, 08:13
mensen moeten begrijpen dat columns schrijven voor benzakour een vorm van inkomen is.
benzakour kan zoveel schrijven. alleen jammer dat ie het in de kern naar voren brengt alsof zijn mening de mening is van alle moslims. en zo zijn er veel andere schrijvers die het ook zo doen. benali is volgens mij de enige die daar wel een beetje rekening mee houdt. maar goed, benali is ook geen columnist.

Ja Benzakour is best grappig. Wil altijd iedereen op het verkeerde been zetten. Als ie daar geld mee kan verdienen vind ik het best :hihi:

HaasHaas
30-09-10, 08:18
Ja Benzakour is best grappig. Wil altijd iedereen op het verkeerde been zetten. Als ie daar geld mee kan verdienen vind ik het best :hihi:

waarom zou ie het anders doen? :hihi:
die man hoeft eens in de week een column te schrijven, in te sturen, een plakkaat moslim in verweven en voila, nrc of de volkskrant of welke krant dan ook maakt een leuk bedrag aan hem over. eigenlijk he mark, ik snap niet waarom wij dat ook niet doen. we zijn de ganse dag bezig met schrijven hier op dit forum. benzakour leest hier een meningtje, daar ook een artikeltje, ziet hier en daar een leuke reactie en voila, hij weet wat ie naar een krant moet sturen.

mark61
30-09-10, 08:25
waarom zou ie het anders doen? :hihi:
die man hoeft eens in de week een column te schrijven, in te sturen, een plakkaat moslim in verweven en voila, nrc of de volkskrant of welke krant dan ook maakt een leuk bedrag aan hem over. eigenlijk he mark, ik snap niet waarom wij dat ook niet doen. we zijn de ganse dag bezig met schrijven hier op dit forum. benzakour leest hier een meningtje, daar ook een artikeltje, ziet hier en daar een leuke reactie en voila, hij weet wat ie naar een krant moet sturen.

Ja stom hij eet de mayonaise van onze patat, eh nou ja :zozo:

HaasHaas
30-09-10, 08:28
Ja stom hij eet de mayonaise van onze patat, eh nou ja :zozo:

of hij verkoopt onze patat en krijgt er mayonaise voor terug voor zen eigen gebakken patat/lucht.

mark61
30-09-10, 08:38
of hij verkoopt onze patat en krijgt er mayonaise voor terug voor zen eigen gebakken patat/lucht.

Hoe dan ook, tis een schande!