PDA

Bekijk Volledige Versie : 10 jaar cel voor marokkaanse overvaller!



HUISBAAS
29-09-10, 13:03
Het Gererechtshof in Den Bosch heeft Bredanaar El Maleky woensdagochtend in hoger beroep veroordeeld tot 10 jaar cel voor drie woningovervallen, een diefstal en een heling. Dat is twee jaar meer dan de straf die de rechtbank in Breda (http://www.bndestem.nl/regio/breda/6146657/Acht-jaar-cel-voor-El-Maleky.ece) hem eerder dit jaar oplegde. Het was El Maleky zelf die in hoger beroep ging. Hij kreeg meer straf vanwege de kwetsbare slachtoffers die hij uitkoos.

De twintigjarige Bredanaar heeft eind 2008, begin 2009 in 2,5 maand tijd drie woningovervallen gepleegd (http://www.bndestem.nl/regio/breda/4592567/El-Maleky-verdacht-van-meer-overvallen.ece)in Breda en Nieuwegein. In nog eens één geval - een overval op een huis aan de Dendermondestraat in Breda - is El Maleky niet veroordeeld voor het plegen van de overval zélf, maar wel voor heling van een mobiele telefoon die daarbij werd buitgemaakt.

Het Gerechtshof legde El Maleky een zwaarde straf op vanwege de kwetsbare slachtoffers die hij uitkoos: ouderen en een zwangere vrouw. "Normaal staat er drie jaar voor een woningoverval, vanwege de kwetsbaarheid van de slachtoffers komt daar nog drie keer drie maanden bij, aldus het Hof. In combinatie met drie maanden cel voor de diefstal en heling, kwam het Hof op tien jaar uit.

De gang naar het Hof leverde de overvaller dus een zwaarde straf op. "Appeleren (in beroep gaan, red) is riskeren", aldus Justitie. De straf valt overigens nog wel twee jaar lager uit dan Jusititie had geeïst. De advocaat van El Maleky meldt in cassatie te gaan bij de Hoge Raad.

De Bredanaar werd op 14 januari van het vorig jaar gearresteerd. Een dag later ontsnapte hij (http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/4361319/Geklungel-rond-ontsnapping.ece) tijdens vervoer naar het Amphia Ziekenhuis, waar hij aan een polskwetsuur behandeld moest worden. Hij werd eind februari in Nieuwegein ingerekend. El Maleky gaat ook wel door het leven als El Alibi (http://www.bndestem.nl/regio/breda/4356608/Ontsnapt-Hoe-is-dat-mogelijk.ece) , omdat hij in eerder contacten met de politie altijd een alibi wist te verzinnen.

http://www.bndestem.nl/regio/breda/7...-El-Maleky.ece (http://www.bndestem.nl/regio/breda/7364478/10-jaar-cel-voor-Bredase-overvaller-El-Maleky.ece)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
29-09-10, 13:04
If you cant do the time dont do the crime.
PUNT
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
29-09-10, 13:29
+ gewoon hand afhakken en wat zweepslagen, klaar.

super ick
29-09-10, 15:34
Laat me raden dhr. El-Malekey heeft autochtone ouderen uitgezocht.

Slinger
29-09-10, 15:34
Laat me raden dhr. El-Malekey heeft autochtone ouderen uitgezocht.

Daar kun je echt wel van uit gaan.

Ahlam851
29-09-10, 18:45
Hoe dom kan een mens zijn?? Prijs wat hij heeft moeten neertellen ... Het is toch niet te geloven!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Max Stirner
29-09-10, 19:08
Hoe dom kan een mens zijn?? Prijs wat hij heeft moeten neertellen ... Het is toch niet te geloven!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


10 jaar gaat de goede kant op, ja.

Jouw reactie is trouwens (wellicht onbedoeld, in dat geval sorry) weer eens typerend voor een denkwijze waarin criminaliteit - doe ik het, of doe ik het niet - simpelweg een rationele afweging is tussen voordelen (buit) en nadelen (straf) ..... ethische normen en waarden spelen in die afweging geen rol.

Dus het is aan de overheid om die nadelen zo groot mogelijk te maken.

Ahlam851
29-09-10, 19:43
10 jaar gaat de goede kant op, ja.







Jouw reactie is trouwens (wellicht onbedoeld, in dat geval sorry) weer eens typerend voor een denkwijze waarin criminaliteit - doe ik het, of doe ik het niet - simpelweg een rationele afweging is tussen voordelen (buit) en nadelen (straf) ..... ethische normen en waarden spelen in die afweging geen rol.







Dus het is aan de overheid om die nadelen zo groot mogelijk te maken.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Onbedoeld, dus not guilty!! :haha:



Als ik mijn mening moet uitwerken: Ik zie het gewoon zo: Criminaliteit moet gewoon hard aangepakt worden. Ik schrok vanochtend toen ik de krant opensloeg, het is trouwens dagelijks schrikken. Maatschappij is op zn zachts uitgedrukt ver achteruit gegaan en ik weet niet waarom. Ik houd mn hart vast wat er nog komen gaat.



Ik vind dat de overheid gewoon hard moet optreden en naar buiten moet brengen wat de gevolgen kunnen zijn.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Max Stirner
29-09-10, 20:25
Onbedoeld, dus not guilty!! :haha:



Als ik mijn mening moet uitwerken: Ik zie het gewoon zo: Criminaliteit moet gewoon hard aangepakt worden. Ik schrok vanochtend toen ik de krant opensloeg, het is trouwens dagelijks schrikken. Maatschappij is op zn zachts uitgedrukt ver achteruit gegaan en ik weet niet waarom. Ik houd mn hart vast wat er nog komen gaat.



Ik vind dat de overheid gewoon hard moet optreden en naar buiten moet brengen wat de gevolgen kunnen zijn.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


OK, nogmaals, neem me niet kwalijk :)

(Je bekeek het vanuit het perspectief van dat kansloze r*tkind, ipv vanuit dat van die bejaarden die hij een pistool tegen het hoofd had gezet, vandaar mijn reactie, was een beetje te makkelijk)


Verder ben ik het met je eens; nog één kans over 10 ( = hooguit 7 ) jaar, als hij het dan weer verziekt, voorgoed opsluiten - meer risico kunnen we niet nemen.

Ahlam851
29-09-10, 20:44
OK, nogmaals, neem me niet kwalijk :)



(Je bekeek het vanuit het perspectief van dat kansloze r*tkind, ipv vanuit dat van die bejaarden die hij een pistool tegen het hoofd had gezet, vandaar mijn reactie, was een beetje te makkelijk)





Verder ben ik het met je eens; nog één kans over 10 ( = hooguit 7 ) jaar, als hij het dan weer verziekt, voorgoed opsluiten - meer risico kunnen we niet nemen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


Geeft niet :)

Over bejaarden gesproken. Vorig jaar kregen we een bejaarde aan de balie met pijn aan haar schouders en armen (werk zelf in de zorg) Wat bleek later. Ze was op klaarlichte dag beroofd van een man. Hij trekken aan haar handtasje, zij even koppig ook trekken. Uiteindelijk heeft hij natuurlijk 'gewonnen' en tasje meegenomen. Helaas bevond ze zich in een rustige straat waar op dat moment niemand was en volgens haar ging het allemaal zo snel. Gevolg: tasje minder maar ergste is dat dát arme mens allemaal pijnlijke kneuzingen heeft opgelopen :jammer:

Dus ja, mijn inziens: Hard aanpakken ;)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Max Stirner
29-09-10, 21:18
Geeft niet :)

Over bejaarden gesproken. Vorig jaar kregen we een bejaarde aan de balie met pijn aan haar schouders en armen (werk zelf in de zorg) Wat bleek later. Ze was op klaarlichte dag beroofd van een man. Hij trekken aan haar handtasje, zij even koppig ook trekken. Uiteindelijk heeft hij natuurlijk 'gewonnen' en tasje meegenomen. Helaas bevond ze zich in een rustige straat waar op dat moment niemand was en volgens haar ging het allemaal zo snel. Gevolg: tasje minder maar ergste is dat dát arme mens allemaal pijnlijke kneuzingen heeft opgelopen :jammer:

Dus ja, mijn inziens: Hard aanpakken ;)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl



Tsss ... snap echt niet hoe je zo weinig (zelf)respect kan hebben dat je besluit om bejaarden te gaan overvallen ... vraag me ook af of mensen die zo diep gezonken zijn, ooit nog normale brave burgers kunnen worden ?

MissH
29-09-10, 21:51
bah zeg ik word hier idd niet goed van joh. Het wordt met de dag erger en erger en idd je hoeft het nieuws maar aan te zetten of de krant te lezen en je word overspoeld met de ergste dingen.

T is allemaal niet best..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
29-09-10, 22:21
Ik stel voor om snel meer buurthuizen te bouwen. En niet te sober. Als je het dan toch doen wilt dan direct goed.
Tafeltennis, Biljart, kaarten, internet, gratis consumpties, hoeren, coke, etc, etc,
Bezig houden. Zo'n druk programma geven dat ze nergens anders tijd voor hebben.