PDA

Bekijk Volledige Versie : Loonstrookje 2011, zorgpremie geen 100 maar 325 euro omhoog

Joesoef
29-09-10, 17:31
Nog meer bijna onzichtbare tegenvallers op ít loonstrookje

Wie in 2011 zijn loonstrookje bekijkt, ziet dat de zorgpremies niet met 100 maar met 325 euro stijgen.

<address>Door onze redacteur
ANTOINETTE REERINK </address> <address>Den Haag, 29 sept.
www.nrc.nl (http://www.nrc.nl/)

</address> De stijging van de zorgpremie in 2011 is een van de eerste concrete aanslagen op de portemonnee, in de reeks pijnlijke maatregelen die ons te wachten staat. De kleine zorgverzekeraar DSW uit Schiedam kondigde gisteren traditiegetrouw als eerste zijn premiestijging voor de basisverzekering aan. Het is een ongekend hoog bedrag: 114 euro.
Deze verhoging komt bovenop de veel minder in het oog springende stijging van de inkomensafhankelijke premie. Die wordt bijna ongemerkt via het loonstrookje op het inkomen ingehouden. Volgend jaar bedraagt die inhouding voor iemand met een modaal inkomen (30.000 euro) 210 euro meer dan dit jaar. Opgeteld is dat een tegenvaller van pakweg 325 euro komend jaar, waarvan nog weinig mensen zich bewust zijn.
DSW zit altijd aan de lage kant, grote verzekeraars komen doorgaans met een hogere premie. Burgers kunnen hun borst natmaken. Te meer daar het beoogde kabinet van VVD en CDA de komende jaren 18 miljard wil bezuinigen, waardoor burgers onvermijdelijk nog meer zorg zelf gaan betalen.

Toen de VVDíer Hoogervorst als minister van Volksgezondheid in 2006 het nieuwe zorgstelsel lanceerde, wilde hij met marktwerking de zorgkosten beteugelen. Burgers merken daar tot nog toe weinig van. Hoe komt dat? Allereerst omdat de behandelingsmogelijkheden groeien. Mensen worden ouder en de samenleving vergrijst. En dat kost allemaal geld.

Maar het komt ook doordat de aannames van het nieuwe zorgstelsel nog niet goed uitpakken. Minister Klink (Volksgezondheid, CDA) erkende gisteren, op een bijeenkomst voor zorgverzekeraars, voor het eerst dat de verwachtingen van het nieuwe stelsel te hoog waren en dat er snel resultaten moeten komen, willen mensen hun vertrouwen niet verliezen.
In het nieuwe zorgstelsel kregen zorgverzekeraars een spilfunctie. Zij moesten voor hun verzekerden bij zorgaanbieders de beste zorg tegen de scherpste prijzen inkopen. Het idee was dat zij slechte ziekenhuizen zouden straffen door geen contract meer met hen te sluiten. Dit Ďselectief contracterení is (nog) nauwelijks van de grond gekomen. Verzekeraars vrezen zo klanten te verliezen aan de concurrent die de keuzevrijheid om naar alle ziekenhuizen te gaan niet inperkt. Zorgverzekeraar CZ wil nu als eerste verzekeraar geen zaken meer doen met zes borstkankercentra omdat die ondermaats zouden presteren. Klink juicht dit toe en hoopt dat andere verzekeraars volgen. Het is een bescheiden begin van iets dat in volle gang had moeten zijn, als het aan Hoogervorst had gelegen.
Klinks voorganger wilde ook concurrentie tussen zorgverzekeraars. Die zou de premie laag houden. De concurrentie op de verzekeringsmarkt is heftig geweest. Zozeer dat zorgverzekeraars het eerste jaar van het zorgstelsel verlies maakten. Het leidde tot een concentratiegolf, waardoor er nog maar vier grote verzekeraars over zijn en een paar kleintjes.

Onlangs kondigde De Friesland Zorgverzekeraar een fusie aan met gigant Achmea. De vraag is of de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) deze machtsconcentratie billijkt. Maar duidelijk is dat kleintjes als De Friesland of DSW moeilijk kunnen opboksen tegen de reuzen. Zij fuseren of dreigen kopje onder te gaan. Intussen neemt de keuzevrijheid af.

De verzekerde of de patiŽnt moest ook meer te zeggen krijgen in het nieuwe stelsel. Hoogervorst stelde zich een driehoek voor van zorgverzekeraars, zorgaanbieders en verzekerden/patiŽnten. Die zouden elkaar scherp moeten houden en elkaar in evenwicht moeten houden. Maar de macht is verschoven van de zorgaanbieders naar de zorgverzekeraars, patiŽnten hebben weinig in te brengen.

Het idee was dat verzekeraars hun best zouden doen voor hun klanten onder de dreiging dat ze ontevreden verzekerden aan de concurrent zouden kunnen verliezen. Maar verzekerden blijken niet makkelijk van verzekeraar te wisselen. Terwijl in 2006 ruim 20 procent van de consumenten van zorgverzekeraar veranderde, gaat het nu nog maar om 3,5 procent. Verzekerden vinden de premieverschillen tussen verzekeraars te gering en vinden de informatie over de verschillen tussen verzekeraars te ingewikkeld.

Joesoef
29-09-10, 17:33
Was de PVV daar niet tegen?

mark61
29-09-10, 17:50
Dat gedogen ze :slaap:

Gezondheidszorg is een onderwerp waar elke partij om de hete brij heendraait; niemand durft beslissingen te nemen. Niemand durft ook de Nederlandse zorg met de Engelse, Belgische en Duitse te vergelijken, en dan een standpunt in te nemen.

Joesoef
29-09-10, 17:54
Benieuwd hoeveel stemmers wilders nog gaat naaien. Eerst de aow, nu de zorgpremie, wat is de volgende streek?

Misschien dat janken het ff kan toelichten.

AÔt Ayt
29-09-10, 18:04
zo'n 10 jaar geleden kostte een ziekenkostenverzekering iets van 15 gulden per maand..

John2
29-09-10, 18:26
Dat gedogen ze :slaap:

??? Leg eens uit ???

Ahlam851
29-09-10, 19:36
Klinkt goed ... Wordt steeds mooier in Nederland ..

Doet me denken aan: YouTube - Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python) (http://www.youtube.com/watch?v=u2UP86bciVA)

''Always look on the bright side of life tutu tutututu tutu''

Wizdom
30-09-10, 00:02
Nog meer bijna onzichtbare tegenvallers op ’t loonstrookje

Wie in 2011 zijn loonstrookje bekijkt, ziet dat de zorgpremies niet met 100 maar met 325 euro stijgen.

<address>Door onze redacteur
ANTOINETTE REERINK </address> <address>Den Haag, 29 sept.
www.nrc.nl (http://www.nrc.nl/)

</address> De stijging van de zorgpremie in 2011 is een van de eerste concrete aanslagen op de portemonnee, in de reeks pijnlijke maatregelen die ons te wachten staat. De kleine zorgverzekeraar DSW uit Schiedam kondigde gisteren traditiegetrouw als eerste zijn premiestijging voor de basisverzekering aan. Het is een ongekend hoog bedrag: 114 euro.
Deze verhoging komt bovenop de veel minder in het oog springende stijging van de inkomensafhankelijke premie. Die wordt bijna ongemerkt via het loonstrookje op het inkomen ingehouden. Volgend jaar bedraagt die inhouding voor iemand met een modaal inkomen (30.000 euro) 210 euro meer dan dit jaar. Opgeteld is dat een tegenvaller van pakweg 325 euro komend jaar, waarvan nog weinig mensen zich bewust zijn.
DSW zit altijd aan de lage kant, grote verzekeraars komen doorgaans met een hogere premie. Burgers kunnen hun borst natmaken. Te meer daar het beoogde kabinet van VVD en CDA de komende jaren 18 miljard wil bezuinigen, waardoor burgers onvermijdelijk nog meer zorg zelf gaan betalen.

Toen de VVD’er Hoogervorst als minister van Volksgezondheid in 2006 het nieuwe zorgstelsel lanceerde, wilde hij met marktwerking de zorgkosten beteugelen. Burgers merken daar tot nog toe weinig van. Hoe komt dat? Allereerst omdat de behandelingsmogelijkheden groeien. Mensen worden ouder en de samenleving vergrijst. En dat kost allemaal geld.

Maar het komt ook doordat de aannames van het nieuwe zorgstelsel nog niet goed uitpakken. Minister Klink (Volksgezondheid, CDA) erkende gisteren, op een bijeenkomst voor zorgverzekeraars, voor het eerst dat de verwachtingen van het nieuwe stelsel te hoog waren en dat er snel resultaten moeten komen, willen mensen hun vertrouwen niet verliezen.
In het nieuwe zorgstelsel kregen zorgverzekeraars een spilfunctie. Zij moesten voor hun verzekerden bij zorgaanbieders de beste zorg tegen de scherpste prijzen inkopen. Het idee was dat zij slechte ziekenhuizen zouden straffen door geen contract meer met hen te sluiten. Dit ‘selectief contracteren’ is (nog) nauwelijks van de grond gekomen. Verzekeraars vrezen zo klanten te verliezen aan de concurrent die de keuzevrijheid om naar alle ziekenhuizen te gaan niet inperkt. Zorgverzekeraar CZ wil nu als eerste verzekeraar geen zaken meer doen met zes borstkankercentra omdat die ondermaats zouden presteren. Klink juicht dit toe en hoopt dat andere verzekeraars volgen. Het is een bescheiden begin van iets dat in volle gang had moeten zijn, als het aan Hoogervorst had gelegen.
Klinks voorganger wilde ook concurrentie tussen zorgverzekeraars. Die zou de premie laag houden. De concurrentie op de verzekeringsmarkt is heftig geweest. Zozeer dat zorgverzekeraars het eerste jaar van het zorgstelsel verlies maakten. Het leidde tot een concentratiegolf, waardoor er nog maar vier grote verzekeraars over zijn en een paar kleintjes.

Onlangs kondigde De Friesland Zorgverzekeraar een fusie aan met gigant Achmea. De vraag is of de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) deze machtsconcentratie billijkt. Maar duidelijk is dat kleintjes als De Friesland of DSW moeilijk kunnen opboksen tegen de reuzen. Zij fuseren of dreigen kopje onder te gaan. Intussen neemt de keuzevrijheid af.

De verzekerde of de patiŽnt moest ook meer te zeggen krijgen in het nieuwe stelsel. Hoogervorst stelde zich een driehoek voor van zorgverzekeraars, zorgaanbieders en verzekerden/patiŽnten. Die zouden elkaar scherp moeten houden en elkaar in evenwicht moeten houden. Maar de macht is verschoven van de zorgaanbieders naar de zorgverzekeraars, patiŽnten hebben weinig in te brengen.

Het idee was dat verzekeraars hun best zouden doen voor hun klanten onder de dreiging dat ze ontevreden verzekerden aan de concurrent zouden kunnen verliezen. Maar verzekerden blijken niet makkelijk van verzekeraar te wisselen. Terwijl in 2006 ruim 20 procent van de consumenten van zorgverzekeraar veranderde, gaat het nu nog maar om 3,5 procent. Verzekerden vinden de premieverschillen tussen verzekeraars te gering en vinden de informatie over de verschillen tussen verzekeraars te ingewikkeld.

Het is natuurlijk allemaal een mooi voorgekookt verhaal maar volgens mij zijn de kosten de pan uit gaan rijzen niet zo zeer door de vergrijzing want die moet pas gaan komen maar juist door de liberalisering van de markt...

Elk beetje dokter is een eigen toko begonnen en vraagt 5 x zoveel als wat hij voorheen verdiende....

Tel daar een hoop directeuren, commisarissen en zelfstandige verpleegkundigen bij op en daar kan geen begroting meer tegen op...

Als je ziet hoe strict de gemiddelde huisdokter is... Voor alles wordt het goedkope paracetamol voorgeschreven voor een tarief van EURO 40 van 10 minuten spreekuur, dan begrijp je wel hoe hard het geld rolt in het land van de zorg...

Er komt nog een tijd dat het goedkoper wordt om een ticket naar Turkije of Marokko te boeken, daar behandeld te worden en terug te vliegen...

Bofko
30-09-10, 00:58
Het is natuurlijk allemaal een mooi voorgekookt verhaal maar volgens mij zijn de kosten de pan uit gaan rijzen niet zo zeer door de vergrijzing want die moet pas gaan komen maar juist door de liberalisering van de markt...

Elk beetje dokter is een eigen toko begonnen en vraagt 5 x zoveel als wat hij voorheen verdiende....

Tel daar een hoop directeuren, commisarissen en zelfstandige verpleegkundigen bij op en daar kan geen begroting meer tegen op...

Als je ziet hoe strict de gemiddelde huisdokter is... Voor alles wordt het goedkope paracetamol voorgeschreven voor een tarief van EURO 40 van 10 minuten spreekuur, dan begrijp je wel hoe hard het geld rolt in het land van de zorg...

Er komt nog een tijd dat het goedkoper wordt om een ticket naar Turkije of Marokko te boeken, daar behandeld te worden en terug te vliegen...

:zozo: Soms heb ik het idee dat je uit 2 verschillende personen bestaat.Eentje die heel verstandige dingen kan zeggen. En een andere die iets over het weer of natuurrampen wil mededelen.

mark61
30-09-10, 01:00
:zozo: Soms heb ik het idee dat je uit 2 verschillende personen bestaat.Eentje die heel verstandige dingen kan zeggen. En een andere die iets over het weer of natuurrampen wil mededelen.

Hij leeft denk ik in twee paradigma's tegelijk en probeert ze wanhopig te verzoenen. Dat is ook om gek van te worden.

Bofko
30-09-10, 01:08
Hij leeft denk ik in twee paradigma's tegelijk en probeert ze wanhopig te verzoenen. Dat is ook om gek van te worden.

Yep. Ik zit er nog even te broeden of hij die paradigma's nou wel of juist niet wil verzoenen....En wat dan gekmakend zou kunnen zijn...

mark61
30-09-10, 02:08
Yep. Ik zit er nog even te broeden of hij die paradigma's nou wel of juist niet wil verzoenen....En wat dan gekmakend zou kunnen zijn...

Het is toch een spagaat? Een magische wereld en een platte alledaagse feitenwereld? Een pastoraal ideaal van 1400 jaar geleden en de rauwe werkelijkheid van de wereld 2010?

Iedereen wil toch een eenheid, een consistentie in zijn wereldbeeld, denken en voelen? En de ene is aantrekkelijk maar werkt voor geen meter; de andere werkt wel maar is niet aantrekkelijk.

Zo was er dus ooit die Turkse intellectueel die enerzijds in de klassieken, Arabisch, Perzisch geschoold had maar ook bij Durkheim had gestudeerd. Die werd er zů gek van dat hij zich voor zijn kop schoot. Een vriend van hem, die dan weer chirurgie had gestudeerd in Parijs, wist hem te redden.

Bofko
30-09-10, 03:45
Iedereen wil toch een eenheid, een consistentie in zijn wereldbeeld, denken en voelen?

Anders volgt de vervreemding.....

Jawel, maar dat is een innerlijke consistentie -dus voor jezelf. M.a.w ik kan voor een ander niet bepalen of zijn gevoel en denken inconsistent zijn. Ik kan het misschien afleiden als ik hem persoonlijk beter ken of die ander het me vertelt. Vervreemding kan als diagnose alleen gesteld worden door de persoon zelf.
Dus mijn eerste opmerking m.b.t. Wizdom dat het lijkt alsof hij uit 2 personen bestaat zegt iets meer over mijn wereldbeeld dan over het zijne. Ik kan die discrepantie tussen enerzijds God, die middels weer en natuurrampen iets probeert duidelijk te maken en anderzijds een houtsnijdende, westerse politiek-economische analyse, vreemd vinden. Zolang Wizdom zelf daar geen rare dingen in ziet is hij dus innerlijk consistent , zou ik zeggen.

BTW : als hij daar wel rare dingen in ziet zou hij het hier niet gauw vertellen natuurlijk.'Waarheidsvinding' en 'partij kiezen' strijden om de hoogste prikmotivatie.

mark61
30-09-10, 09:47
Anders volgt de vervreemding.....

Jawel, maar dat is een innerlijke consistentie -dus voor jezelf. M.a.w ik kan voor een ander niet bepalen of zijn gevoel en denken inconsistent zijn. Ik kan het misschien afleiden als ik hem persoonlijk beter ken of die ander het me vertelt. Vervreemding kan als diagnose alleen gesteld worden door de persoon zelf.
Dus mijn eerste opmerking m.b.t. Wizdom dat het lijkt alsof hij uit 2 personen bestaat zegt iets meer over mijn wereldbeeld dan over het zijne. Ik kan die discrepantie tussen enerzijds God, die middels weer en natuurrampen iets probeert duidelijk te maken en anderzijds een houtsnijdende, westerse politiek-economische analyse, vreemd vinden. Zolang Wizdom zelf daar geen rare dingen in ziet is hij dus innerlijk consistent , zou ik zeggen.

BTW : als hij daar wel rare dingen in ziet zou hij het hier niet gauw vertellen natuurlijk.'Waarheidsvinding' en 'partij kiezen' strijden om de hoogste prikmotivatie.

Ik vind dat we wel veilig kunnen aannemen dat ie er last van heeft :hihi: Het vereist toch wel toeren om de twee te verzoenen. Ik weet dat mensen dat kunnen; evengoed kunnen ze daar toch onbewust last van hebben. Na laat ik gauw ophouden :zozo:

Nee, daar praat je niet over en plein public.

Ahlam851
30-09-10, 15:31
Citaat Wizdom:

''Als je ziet hoe strict de gemiddelde huisdokter is... Voor alles wordt het goedkope paracetamol voorgeschreven voor een tarief van EURO 40 van 10 minuten spreekuur, dan begrijp je wel hoe hard het geld rolt in het land van de zorg...''

Je kraamt hier onzin uit. Ik kan het je vertellen.

Wizdom
13-10-10, 21:21
Citaat Wizdom:

''Als je ziet hoe strict de gemiddelde huisdokter is... Voor alles wordt het goedkope paracetamol voorgeschreven voor een tarief van EURO 40 van 10 minuten spreekuur, dan begrijp je wel hoe hard het geld rolt in het land van de zorg...''

Je kraamt hier onzin uit. Ik kan het je vertellen.

De factuurtjes liegen niet.... En die 10 minuten is standaard tijd voor een huisarts afspraak....

Wizdom
13-10-10, 21:28
Ik vind dat we wel veilig kunnen aannemen dat ie er last van heeft :hihi: Het vereist toch wel toeren om de twee te verzoenen. Ik weet dat mensen dat kunnen; evengoed kunnen ze daar toch onbewust last van hebben. Na laat ik gauw ophouden :zozo:

Nee, daar praat je niet over en plein public.

Er is 1 moment geweest dat ik aan mijn beoordelingsvermogen twijfelde en dat had te maken met het feit dat ik sinds 1997 een eigen huis wilde kopen maar vond dat de huizen eigenlijk te duur waren.... Er gingen 10 jaar overheen voordat ik begon te twijfelen... Dit was omdat een goede collega en vriend mij zijn visie had uitgelegd... Hoewel ik niet overtuigd was van zijn gelijk ben ik op basis van een baten kosten analyse overstag gegaan... Alleen om erachter te komen dat ik 2 jaar na dato alsnog gelijk zou krijgen.... De huizen waren kunstmatig te duur gehouden.... Ik heb het geluk dat ik een huis heb gekocht die relatief goedkoop is en weinig in waarde kan dalen... Maar verder heb ik geleerd dat aannemen wat de massa zegt 1 van de grootste valkuilen is voor een individu... Want de waarheid is iets anders dan wat de massa denkt of elkaar wijs maakt...

fisherman1969
13-10-10, 21:35
De factuurtjes liegen niet.... En die 10 minuten is standaard tijd voor een huisarts afspraak....
Zo mijn huisarts werkt gemiddeld per dag 10 uur !!
Laten we het op 8 uur houden volgens jou tarief is dat euro 240per uuur is per dag 1920 euri x pak weg 300 dagen per jaar = 576.000 perjaar !

En wees blij dat je paracetamol mag hebben kost een euro pakje bij de drogist .
Koop ff een tabletje GLIVEC ik heb er nog maar 2 per dag nodig was voorheen 8 o ,ja per stuk 40 euro

Mij zal je niet horen zeiken over een euro per dag , aan extra ziekenfonds kosten :)

fisherman1969
13-10-10, 21:40
zo'n 10 jaar geleden kostte een ziekenkostenverzekering iets van 15 gulden per maand..

Bij wie ?? je bedoeld zeker een dierenverzekering dat klopt! met eigen ricico van 250 gulden per jaar.

mark61
13-10-10, 22:39
Er is 1 moment geweest dat ik aan mijn beoordelingsvermogen twijfelde en dat had te maken met het feit dat ik sinds 1997 een eigen huis wilde kopen maar vond dat de huizen eigenlijk te duur waren.... Er gingen 10 jaar overheen voordat ik begon te twijfelen... Dit was omdat een goede collega en vriend mij zijn visie had uitgelegd... Hoewel ik niet overtuigd was van zijn gelijk ben ik op basis van een baten kosten analyse overstag gegaan... Alleen om erachter te komen dat ik 2 jaar na dato alsnog gelijk zou krijgen.... De huizen waren kunstmatig te duur gehouden.... Ik heb het geluk dat ik een huis heb gekocht die relatief goedkoop is en weinig in waarde kan dalen... Maar verder heb ik geleerd dat aannemen wat de massa zegt 1 van de grootste valkuilen is voor een individu... Want de waarheid is iets anders dan wat de massa denkt of elkaar wijs maakt...

Maar die platentektoniek, en God die arme onschuldige negers straft, daar ben je nog steeds erg over in de war.

mark61
13-10-10, 22:44
Huisarts verdient 71.514 euro
Het gemiddelde inkomen van een Belgische huisarts bedraagt 71.514 euro per jaar. Daarmee zit hij in de Europese middenmoot. De cijfers van het Nederlandse onderzoeksinstituut Nivel staan te lezen in het medisch blad de Huisarts.
Met een gemiddeld inkomen, na aftrek van onkosten, van 71.514 euro bevindt de Belgische huisarts zich in de Europese middenmoot. Ver verwijderd van zijn Engelse collega die zoín 150.000 euro per jaar verdient en ook minder dan Nederlandse (95.000 euro), Deense (97.000 euro) en Duitse (100.000 euro). Maar wel meer dan de huisarts in Frankrijk (64.000 euro), Finland (62.000 euro) en Zweden (60.000 euro). De inkomsten voor aftrek van onkosten bedragen 118.261 euro.

http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=15340

Dat verdient ie ook wel, met zulke zeikstralen als jullie.

tanger'73
13-10-10, 22:48

vooral als men tegenwoordig zelfs niet eens de moeite nalaat om om duur consult te gaan bij de huisarts met hoofdpijn.

mark61
13-10-10, 22:50
vooral als men tegenwoordig zelfs niet eens de moeite nalaat om om duur consult te gaan bij de huisarts met hoofdpijn.

Tis een hondebaan, idioten die je 's nachts lastig vallen voor een griepje, eisen dat je komt, schelden, bedreigen...

Dan heb je die ton hard nodig om bij te komen in het weekend :hihi:

tanger'73
13-10-10, 22:56
Tis een hondebaan, idioten die je 's nachts lastig vallen voor een griepje, eisen dat je komt, schelden, bedreigen...

Dan heb je die ton hard nodig om bij te komen in het weekend :hihi:

wat dacht je van al die mensen die op consult gaan, gewoon voor een praatje? En achteraf allemaal klagen waarom de zorgpolis zo duur is?

Wizdom
13-10-10, 23:01
Huisarts verdient 71.514 euro
Het gemiddelde inkomen van een Belgische huisarts bedraagt 71.514 euro per jaar. Daarmee zit hij in de Europese middenmoot. De cijfers van het Nederlandse onderzoeksinstituut Nivel staan te lezen in het medisch blad de Huisarts.
Met een gemiddeld inkomen, na aftrek van onkosten, van 71.514 euro bevindt de Belgische huisarts zich in de Europese middenmoot. Ver verwijderd van zijn Engelse collega die zo’n 150.000 euro per jaar verdient en ook minder dan Nederlandse (95.000 euro), Deense (97.000 euro) en Duitse (100.000 euro). Maar wel meer dan de huisarts in Frankrijk (64.000 euro), Finland (62.000 euro) en Zweden (60.000 euro). De inkomsten voor aftrek van onkosten bedragen 118.261 euro.

http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=15340

Ik heb hier een ander onderzoek uit het buitenland en daar kom naar voren dat Nederland 1 van de duurste landen op de wereld is wat betreft kosten m.b.t. huisartsen... Ik begrijp dat een Nederlands onderzoeksbureau het een en ander wat wil nuanceren maar de kosten in Nederland zijn echt heel erg hoog...

http://graphics8.nytimes.com/images/2009/07/15/business/economy/GPpay.jpg

Wizdom
13-10-10, 23:06
De specialisten spannen de Kroon die krijgen zelfs meer dan de geldwolven uit de VS...

http://graphics8.nytimes.com/images/2009/07/15/business/economy/crsdoctors.jpg

Wizdom
13-10-10, 23:07
En dan maar de vergrijzing de schuld geven.... Stelletje leugenaars...

Wizdom
13-10-10, 23:12
http://graphics8.nytimes.com/images/2009/07/15/business/economy/wealthdoctors.jpg

Nederland het WALHALLA van de Specialist....

tanger'73
13-10-10, 23:39
vandaar dat je hier moet loten voor een plaats in de medische faculteit. Wie wilt er nou niet dat zijn kid's allemaal een medische beroep opgaan?

fisherman1969
14-10-10, 12:30
http://graphics8.nytimes.com/images/2009/07/15/business/economy/wealthdoctors.jpg

Nederland het WALHALLA van de Specialist....

Dit klopt wel , de specialisten (konden) vragen wat ze wilden , er gaat nu verandering in komen, geloof ik .
Maar zeg nu eens zelf ,je hebt een kind dat erg ziek is en je bent welgesteld , nu is er een Arts die jou kind genezen kan ,maar je moet wel dekosten zelf betalen hij /zij woont duizenden kilometers weg .
DAN DOE JE HET TOCH OOK ??
Maar het is een gekke wereld een voetballer die miljoenen per jaar verdiend ,hooguit de rode kaart kan krijgen als hij iemand het ziekenhuis in trapt en de ARTS die vervolgens het slachtoffer behandeld en als die een fout maakt zelfs voor het gerecht kan komen!,met zijn salaris wat nog geen 10 % is als dat van de voetballer . :cheefbek: