PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabist Jansen: 'D-day' bereikt in strijd tegen islamisering



HUISBAAS
30-09-10, 02:56
Den Haag, 29 sept. Nederland heeft met het akkoord tussen PVV, CDA en VVD een „D-Day” bereikt in de strijd tegen de islamisering. Dat neemt niet weg dat er nog strijd zal volgen, mogelijk met „rivieren van bloed” , zoals de rechtse Britse politicus Enoch Powell die in 1968 voorspelde als gevolg van de immigratie uit niet-Europese landen.

Dat zei de arabist Hans Jansen vandaag in Den Haag bij de presentatie van het boek De schijn-elite van de valsemunters van PVV-Kamerlid Martin Bosma. In dat boek verwijt Bosma de linkse elite, Nederland vanaf de jaren zestig, een multiculturele ideologie te hebben opgedrongen, die onder het volk geen steun geniet en die nu ten einde is.

De arabist Jansen, die al lange tijd banden onderhoudt met Wilders, zette zich scherp af tegen de „linkse elite en hulptroepen” die critici van de multiculturele samenleving de mond proberen te snoeren. Hij noemde de milieubeweging „de groene Khmer” en verwees naar het multiculturele „sultanaat van Amsterdam-West”.

Somber beeld

Auteur Bosma schetste bij de presentatie van zijn boek een somber beeld van de toekomst van Nederland. Hij verwacht „dat Europa aan het eind van de eeuw zal zijn geïslamiseerd”. In Nederland bespeurt hij een „radicalisering van de multiculturele elite”. „Ik vrees dat onze kleinkinderen in Australië zullen wonen”, aldus Bosma. „De Amerikanen zullen ons niet nog een keer komen redden. Tom Hanks blijft dit keer thuis.”

Bosma overhandigde een eerste exemplaar van zijn boek aan de tramcontroleur Michael Aziz, die in de publiciteit kwam omdat hij weigerde in werktijd een kruisteken af te doen. Een ander exemplaar ging naar PVV-leider Geert Wilders, die het „geen vrolijk boek” noemde, maar een boek „om van wakker te liggen”.
Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/article...n_islamisering (http://www.nrc.nl/binnenland/article2625384.ece/Arabist_Jansen_D-day_bereikt_in_strijd_tegen_islamisering)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
30-09-10, 08:39
Totaal de weg kwijt.

HaasHaas
30-09-10, 08:53
ach die man ziet het rechts geweld (waaronder hij ook een onderdeel van is) nederland bekokstoven en denkt ook daar moet ik een slaatje uit zien te slaan. zodra die rechtse golf overgewaaid is, zal ie er lekker warmpjes bij zitten en op Curacau gaan pensioneren.
alles heeft met macht te maken en de politieke wedloop. mensen die carriere willen maken op de rug van de maatschappij.

mark61
30-09-10, 08:53
ach die man ziet het rechts geweld (waaronder hij ook een onderdeel van is) nederland bekokstoven en denkt ook daar moet ik een slaatje uit zien te slaan. zodra die rechtse golf overgewaaid is, zal ie er lekker warmpjes bij zitten en op Curacau gaan pensioneren.
alles heeft met macht te maken en de politieke wedloop. mensen die carriere willen maken op de rug van de maatschappij.

Ja maar ik heb die vent nog gekend, les van gehad toen ie relatief normaal was :hihi:

HaasHaas
30-09-10, 08:59
Ja maar ik heb die vent nog gekend, les van gehad toen ie relatief normaal was :hihi:

ik ken hem alleen van de nos zodra er weer wat gebeurd was in het midden oosten. ik vond hem toen nogal kleurloos als het gaat om politiek. althans, hij paste zich gewoon aan de 'machthebbers'. waarschijnlijk was ie op den duur uitgeluld, geen baan meer misschien, of althans, geen baan waarmee hij gouden bulten kon laten groeien, en dacht, hmm interessante wending in nederland. ik ga me weer eens her-oriënteren. en laten we eerlijk zijn, 'multiculturalisme' en de linkse kerk zijn makkelijke prooien voor haaien die niet makkelijk tevreden zijn.
een school vissen gaat er in 1 hap in. lekker makkelijk bij- verdienen/klussen.
hij was hoogleraar ofzoiets toch?

knuppeltje
30-09-10, 09:06
Ja maar ik heb die vent nog gekend, les van gehad toen ie relatief normaal was :hihi:

Lelijke afvallige. :fpotver:

mark61
30-09-10, 09:20
Lelijke afvallige. :fpotver:

Ik ga branden denk ik.

tanger'73
30-09-10, 09:23
Totaal de weg kwijt.


niet geheel onnozel, want hij is ook een van de weinige die islam als gat in de markt hebben gevonden en daar omheen de clown uithangen om aan je centen te komen.

mark61
30-09-10, 09:23
ik ken hem alleen van de nos zodra er weer wat gebeurd was in het midden oosten. ik vond hem toen nogal kleurloos als het gaat om politiek. althans, hij paste zich gewoon aan de 'machthebbers'. waarschijnlijk was ie op den duur uitgeluld, geen baan meer misschien, of althans, geen baan waarmee hij gouden bulten kon laten groeien, en dacht, hmm interessante wending in nederland. ik ga me weer eens her-oriënteren. en laten we eerlijk zijn, 'multiculturalisme' en de linkse kerk zijn makkelijke prooien voor haaien die niet makkelijk tevreden zijn.
een school vissen gaat er in 1 hap in. lekker makkelijk bij- verdienen/klussen.
hij was hoogleraar ofzoiets toch?

Hij was of is docent. En ik denk niet dat ie erg geïnteresseerd is in geld.

Ik weet niet wat mensen bezielt, echt niet.

tanger'73
30-09-10, 09:27
ik ken hem alleen van de nos zodra er weer wat gebeurd was in het midden oosten. ik vond hem toen nogal kleurloos als het gaat om politiek. althans, hij paste zich gewoon aan de 'machthebbers'. waarschijnlijk was ie op den duur uitgeluld, geen baan meer misschien, of althans, geen baan waarmee hij gouden bulten kon laten groeien, en dacht, hmm interessante wending in nederland. ik ga me weer eens her-oriënteren. en laten we eerlijk zijn, 'multiculturalisme' en de linkse kerk zijn makkelijke prooien voor haaien die niet makkelijk tevreden zijn.
een school vissen gaat er in 1 hap in. lekker makkelijk bij- verdienen/klussen.
hij was hoogleraar ofzoiets toch?


En hij maakt er zelf ook geen geheim van, heeft veelvuldig in het openbaar kenbaar gemaakt dat hij hierbij uitsluitend commerciële doeleinden dient.

tanger'73
30-09-10, 09:29
Hij was of is docent. En ik denk niet dat ie erg geïnteresseerd is in geld.

Ik weet niet wat mensen bezielt, echt niet.


Je gaat me toch niet zeggen dat hij dit shit als hierboven echt gelooft in plaats van geld? Nou, dan is de wetenschap ver gezonken door de laatste tijd alleen maar krankzinnigen voort te brengen.

Ron Haleber
30-09-10, 09:54
Ja maar ik heb die vent nog gekend, les van gehad toen ie relatief normaal was :hihi:

Bij zo'n negatief oordeel over een collega van je, moet je natuurlijk ook zelfkritisch je eigen ontwikkeling, zoals je eigen scoren op de lat van het radicalisme mede betrekken. :cola:

Mij lijkt dat Hans Jansen voor jou een rode lap is geworden waar je als een stier op inrent...

Heb je niet het vroegere evenwicht van je betreffende kritische oordelen tav islam en multi-cultuur verloren? Slachtoffer van een polarisering ditmaal tegengesteld aan die van Wilders en van Jansen?

Natuurlijk houdt Jansen - zoals in dit geval - van overdrijving... Maar heeft hij de laatste jaren samen met anderen toch niet te veel aan feiten en tendenzen beschreven in onderbouwde studies zodat we ons daarvan niet zo gemakkelijk kunnen afmaken als jij zonder concrete analyses doet...? :fpotver:

mark61
30-09-10, 09:57
Bij zo'n negatief oordeel over een collega van je, moet je natuurlijk ook zelfkritisch je eigen ontwikkeling, zoals je eigen scoren op de lat van het radicalisme mede betrekken. :cola:

Mij lijkt dat Hans Jansen voor jou een rode lap is geworden waar je als een stier op inrent...

Heb je niet het vroegere evenwicht van je betreffende kritische oordelen tav islam en multi-cultuur verloren? Slachtoffer van een polarisering ditmaal tegengesteld aan die van Wilders en van Jansen?

Natuurlijk houdt Jansen - zoals in dit geval - van overdrijving... Maar heeft hij de laatste jaren samen met anderen toch niet te veel aan feiten en tendenzen beschreven in onderbouwde studies zodat we ons daarvan niet zo gemakkelijk kunnen afmaken als jij zonder concrete analyses doet...? :fpotver:

Lees wat hij hierboven zegt en kom dan terug.

Voor eventuele 'islamkritiek' van mij kan je elders op het forum terecht.

Jij vindt dit geen hysterisch gebral, een 'wetenschapper' notabene onwaardig?

Bizar. Wat is er aan de hand met dit land? Er zit wat in het drinkwater?

Maja, jouw hysterisering op pb loopt blijkbaar parallel met die van Jansen, dus het verbaast niks.

Hoop niet dat ik zo word over x jaar :hihi:

knuppeltje
30-09-10, 10:06
Natuurlijk houdt Jansen - zoals in dit geval - van overdrijving...

De eerste zin van het stuk is al een lachertje op zich.

'Een D-Day' bereikt in de strijd tegen de islamisering. Wat een succes! :fpotver:

Volgens mij leidt die pias aan een grenzeloze zelfoverschatting en waandenkbeelden. :maf2:

HaasHaas
30-09-10, 10:07
Hij was of is docent. En ik denk niet dat ie erg geïnteresseerd is in geld.

Ik weet niet wat mensen bezielt, echt niet.

wat zouden zijn drijfveren dan zijn? was hij in al die jaren schizofreen?
zou er iets gesprongen zijn in zijn hoofd na 2008?
hij heeft in 2008 samen met abdul-jabbar van de ven het boek 'bombrieven' geschreven. nadat abdul-jabbar van de ven geen dialoog met hem aan wou bij P&W raakte hij verbitterd omdat abdul zen afspraken niet na zou komen?
dus ging hij lekker populistisch doen op www.hoeiboei.nl

tanger'73
30-09-10, 10:13
wat zouden zijn drijfveren dan zijn? was hij in al die jaren schizofreen?


Ja tis wat, les krijgen van een schizofrene professor. Mocht het mij overkomen, dan zou ik alles uit zijn colleges onmiddelijk vergeten, onderdrukken (misschien ook mijn collegegeld bij het ibg terugeisen)? Maar bovenal me direct laten checken op eventuele post traumatische sporen, als ik hem hierboven als een krankzinnige zie ratelen.

HaasHaas
30-09-10, 10:14
En hij maakt er zelf ook geen geheim van, heeft veelvuldig in het openbaar kenbaar gemaakt dat hij hierbij uitsluitend commerciële doeleinden dient.

joh? dan zou dat het een en ander wel verklaren.
waarschijnlijk verdienen al die hoogleraren niet zo veel, dus is er waarschijnlijk voor hen een commercieel hongergevoel ontstaan die ze op menigeen site kunnen stillen. de status krijgen ze er gratis bij, want die hebben ze al.

tanger'73
30-09-10, 10:18
joh? dan zou dat het een en ander wel verklaren.
waarschijnlijk verdienen al die hoogleraren niet zo veel, dus is er waarschijnlijk voor hen een commercieel hongergevoel ontstaan die ze op menigeen site kunnen stillen. de status krijgen ze er gratis bij, want die hebben ze al.


inderdaad, ik meen dat hij een poosje geleden nog bij P&W zich openhartig uitliet over zijn motieven in het islamdiscours. Die van commeriële, dat deed hij overigens gelijktijdig met het promoten van zijn boek destijds, dacht met de titel "islam, voor apen, honden," ezels en weet ik veel wat voor pluimvee nog meer?

mark61
30-09-10, 10:22
wat zouden zijn drijfveren dan zijn? was hij in al die jaren schizofreen?
zou er iets gesprongen zijn in zijn hoofd na 2008?
hij heeft in 2008 samen met abdul-jabbar van de ven het boek 'bombrieven' geschreven. nadat abdul-jabbar van de ven geen dialoog met hem aan wou bij P&W raakte hij verbitterd omdat abdul zen afspraken niet na zou komen?
dus ging hij lekker populistisch doen op www.hoeiboei.nl

Oh misschien is dat het, i dunno.

HaasHaas
30-09-10, 10:29
inderdaad, ik meen dat hij een poosje geleden nog bij P&W zich openhartig uitliet over zijn motieven in het islamdiscours. Die van commeriële, dat deed hij overigens gelijktijdig met het promoten van zijn boek destijds, dacht met de titel "islam, voor apen, honden," ezels en weet ik veel wat voor pluimvee nog meer?
op de een of andere manier mis ik vrijwel al zen televisieoptredens.

Oh misschien is dat het, i dunno.
:hihi:

tanger'73
30-09-10, 10:31
op de een of andere manier mis ik vrijwel al zen televisieoptredens.


Daar doe je goed aan, te schandelijk om aan te zien.