PDA

Bekijk Volledige Versie : Boerka-draagster bereid de gevangenis in te gaan



HUISBAAS
01-10-10, 01:25
'Ik draag mijn niqaab omdat ik daar zelf voor gekozen heb en het druist tegen mijn principes in die af te zetten.' Dat zei niqaab-draagster Oem Imran donderdagmiddag in het radio-1 programma Dit Is De Dag.

Imran reageerde in Dit Is De Dag op de uitgelekte plannen uit het regeerakooord voor een algeheel boerkaverbod en een verbod op het dragen van hoofddoekjes bij politie en justitie. De moslima draagt zelf geen boerka, maar een niqaab, waarbij haar ogen nog wel zichtbaar zijn.

'Als ik een boete krijg voor te hard rijden, dan is dat terecht, want ik breng anderen in gevaar. Maar met mijn niqaab doe ik niemand kwaad.' aldus Imran. 'Zelfs als ik erom vervolgd wordt blijf ik hem dragen.'

Motto
De moslima vindt het raar dat het komende kabinet haar niet als volwassene behandeld die eigen keuzes kan maken. Oud-kamerlid Paul Tang (PvdA) is dat met haar eens. Volgens hem illustreert het boerkaverbod dat het het komende kabinet niet voldoet aan haar eigen motto: Vrijheid en Verantwoordelijkheid. 'Me dunkt dat boerka-draagsters niet erg vrij zijn en dat het al dan niet dragen ervan niet tot hun eigen verantwoordelijkheid zal behoren.'

Marginaal
Kustaw Bessems, parlementair journalist van De Pers vindt een boerka-verbod ook erg ver gaan, vooral omdat de groep die het aangaat zo marginaal is. Toch kan hij zich er wel wat bij voorstellen: 'Het gaat ook gewoon om het maatschappelijk verkeer. Het is lastig als mensen hun gezicht verbergen.


Link + radiofragment

http://www.eo.nl/programma/ditisdeda...ticle=11924595 (http://www.eo.nl/programma/ditisdedag/2010-2011/page/Boerka_draagster_bereid_de_gevangenis_in_te_gaan__/articles/article.esp?article=11924595)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Sjarlus
01-10-10, 08:18
[...]'Als ik een boete krijg voor te hard rijden, dan is dat terecht, want ik breng anderen in gevaar. Maar met mijn niqaab doe ik niemand kwaad.' aldus Imran.[...]
Mag je autorijden met een burka aan? Lijkt me niet verantwoord. Zelfs tav. een niqaab heb ik mijn twijfels.
Wanneer Oem wegens te hard rijden wordt aangehouden en de politie haar identiteit wil vaststellen, dan weigert ze haar gezicht te tonen? Zou u dat ding af kunnen doen! Nee! Wilt u even hierin blazen? Nee! Mevrouw, blijft u rustig... Allah akbar! Allah akbar! allah akbar! (Oem wordt afgevoerd)

Kal-El B.V
01-10-10, 08:45
Mag je autorijden met een burka aan? Lijkt me niet verantwoord. Zelfs tav. een niqaab heb ik mijn twijfels.
Wanneer Oem wegens te hard rijden wordt aangehouden en de politie haar identiteit wil vaststellen, dan weigert ze haar gezicht te tonen? Zou u dat ding af kunnen doen! Nee! Wilt u even hierin blazen? Nee! Mevrouw, blijft u rustig... Allah akbar! Allah akbar! allah akbar! (Oem wordt afgevoerd)

Misschien moet je dan verbieden om een burqa te dragen bij het autorijden, net zoals het verplicht is om een autogordel te dragen, zo heeft het verbod tenminste nog een functie, nu lijkt het gewoon een wet bedoelt om mensen te pesten die een bepaalde keuze hebben gemaakt.

Heb overigens nog nooit iemand met een burqa aan of een niqaab een auto zien besturen.

John2
01-10-10, 09:36
'Ik draag mijn niqaab omdat ik daar zelf voor gekozen heb en het druist tegen mijn principes in die af te zetten.' Dat zei niqaab-draagster Oem Imran donderdagmiddag in het radio-1 programma Dit Is De Dag.

Imran reageerde in Dit Is De Dag op de uitgelekte plannen uit het regeerakooord voor een algeheel boerkaverbod en een verbod op het dragen van hoofddoekjes bij politie en justitie. De moslima draagt zelf geen boerka, maar een niqaab, waarbij haar ogen nog wel zichtbaar zijn.

'Als ik een boete krijg voor te hard rijden, dan is dat terecht, want ik breng anderen in gevaar. Maar met mijn niqaab doe ik niemand kwaad.' aldus Imran. 'Zelfs als ik erom vervolgd wordt blijf ik hem dragen.'

Motto
De moslima vindt het raar dat het komende kabinet haar niet als volwassene behandeld die eigen keuzes kan maken. Oud-kamerlid Paul Tang (PvdA) is dat met haar eens. Volgens hem illustreert het boerkaverbod dat het het komende kabinet niet voldoet aan haar eigen motto: Vrijheid en Verantwoordelijkheid. 'Me dunkt dat boerka-draagsters niet erg vrij zijn en dat het al dan niet dragen ervan niet tot hun eigen verantwoordelijkheid zal behoren.'

Marginaal
Kustaw Bessems, parlementair journalist van De Pers vindt een boerka-verbod ook erg ver gaan, vooral omdat de groep die het aangaat zo marginaal is. Toch kan hij zich er wel wat bij voorstellen: 'Het gaat ook gewoon om het maatschappelijk verkeer. Het is lastig als mensen hun gezicht verbergen.


Link + radiofragment

http://www.eo.nl/programma/ditisdeda...ticle=11924595 (http://www.eo.nl/programma/ditisdedag/2010-2011/page/Boerka_draagster_bereid_de_gevangenis_in_te_gaan__/articles/article.esp?article=11924595)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

http://www.eo.nl/db.images/11493105/JONG_afl1_Oem_Imran.jpg
Ze is er helemaal klaar voor, 88 stokslagen, handjes eraf, en daarna een steniging?

Sjarlus
01-10-10, 09:48
Mag ze mannen een hand geven indien ze die handschoentjes draagt? Wschnl. haar race-handschoenen.
Oppervlakkig beschouwd staat er naast de jongeman iemand met volledig uit de hand gelopen smetvrees. Zou een medisch programma kunnen zijn.

mark61
01-10-10, 11:37
Mag je autorijden met een burka aan? Lijkt me niet verantwoord. Zelfs tav. een niqaab heb ik mijn twijfels.
Wanneer Oem wegens te hard rijden wordt aangehouden en de politie haar identiteit wil vaststellen, dan weigert ze haar gezicht te tonen? Zou u dat ding af kunnen doen! Nee! Wilt u even hierin blazen? Nee! Mevrouw, blijft u rustig... Allah akbar! Allah akbar! allah akbar! (Oem wordt afgevoerd)

Dat is een reden die ooit in SA is aangevoerd om autorijden te verbieden door vrouwen.

Niqaabdraagsters laten altijd hun gezicht zien op verzoek van autoriteiten, dat is het punt niet.

Nederland in zwaar weer, financiële crisis, economie, opwarming van de aarde, verschuiving zwaartepunt economie naar China.

En wat hebben we daar voor beleid op bedacht? Niet-bestaande boerka's verbieden :lole:

John2
01-10-10, 11:48
Niqaabdraagsters laten altijd hun gezicht zien op verzoek van autoriteiten, dat is het punt niet.

Vertel Mark, dit doen ze juist niet wat grote problemen met zich mee brengt.

mark61
01-10-10, 11:53
Vertel Mark, dit doen ze juist niet wat grote problemen met zich mee brengt.

Bron? Je liegt en kletst uit je nek tegelijk. Imbeciele leugenaar.

HaasHaas
01-10-10, 11:55
als statement ga ik voortaan ook met boerka de straat op.
wilders kan de puntjepuntjepuntje krijgen.

John2
01-10-10, 12:07
Bron? Je liegt en kletst uit je nek tegelijk. Imbeciele leugenaar.
Jij komt met iets en nu moet ik het bewijzen, kom jij eerst maar eens met een bron dat zij hun gezicht tonen bij het eerste verzoek.


als statement ga ik voortaan ook met boerka de straat op.
wilders kan de puntjepuntjepuntje krijgen.
Travestiet? :hihi:

malikah4
01-10-10, 12:34
Salaam Aleykoum
Oem imraan is een hele lieve goede zuster mashaAllah.

Toen ik het gisteren hoorde had ik zoiets van uit protest alleen al zouden wij alle moslimas een niqaab moeten gaan dragen om deze zusters te steunen bij hun beslissing en wat willen ze doen 50.000 moslimas in cel zetten?dan krijg je een opstand.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
01-10-10, 12:44
En wat hebben we daar voor beleid op bedacht? Niet-bestaande boerka's verbieden :lole:


En het wordt zelfs bij dat zogenaamd rechts als stokpaardje opgevoerd, alsof daarmee ineens de problemen uit de wereld zijn.

Denk overigens dat de enige die zich om boerka verbod zorgen maakt, de ninjutsu vereniging zal zijn.

John2
01-10-10, 13:22
Salaam Aleykoum
Oem imraan is een hele lieve goede zuster mashaAllah.

Toen ik het gisteren hoorde had ik zoiets van uit protest alleen al zouden wij alle moslimas een niqaab moeten gaan dragen om deze zusters te steunen bij hun beslissing en wat willen ze doen 50.000 moslimas in cel zetten?dan krijg je een opstand.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hou het een jaar vol en onze te korten zijn opgelost :hihi:

malikah4
01-10-10, 13:41
wat is onze?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
01-10-10, 14:17
Vertel Mark, dit doen ze juist niet wat grote problemen met zich mee brengt.

Bron?

Umarvlie
01-10-10, 14:38
wat is onze?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hun

Kal-El B.V
01-10-10, 14:40
Jij komt met iets en nu moet ik het bewijzen, kom jij eerst maar eens met een bron dat zij hun gezicht tonen bij het eerste verzoek.

Misschien is de bron wel net zo ongrijpbaar als jouw CV ?

John2
01-10-10, 14:54
wat is onze?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
De te korten van de overheid die er in de loop der jaren alleen maar stegen.


Misschien is de bron wel net zo ongrijpbaar als jouw CV ?
Nee hoor, je moet alleen inloggen als bedrijf om deze te kunnen zien.

knuppeltje
01-10-10, 15:31
Nee hoor, je moet alleen inloggen als bedrijf om deze te kunnen zien.

Sjonnie, staat er ook in, met nick en al, dat je hier al jaren dag en nacht niets dan onzin zit uit te kramen?

Kunnen ze in ieder geval zien dat je met een pc overweg kunt. :giechel: