PDA

Bekijk Volledige Versie : "Jullie wetten, niet de onze"



Olive Yao
02-10-10, 11:20
Krakersdemonstratie loopt flink uit de hand

ANP vrijdag 1 oktober 2010


Amsterdam - Tientallen krakers waren in de hoofdstad bijeen gekomen om te demonstreren tegen het kraakverbod dat vrijdag is ingegaan.

Rond acht uur keerde zich een aantal krakers op de Spuistraat met geweld tegen de aanwezige politie en ME. Ze gooiden met stenen en brachten vernielingen aan. Twee politiemensen raakten gewond; waarschijnlijk ook een nog een onbekend aantal krakers. Drie politiepaarden raakten gewond.

Charge

De ME heeft een charge uitgevoerd op de groep waarna deze uiteenviel. Op verschillende plaatsen in de binnenstad hielden zich groepjes krakers op, te herkennen aan capuchons die ze over hun hoofd hebben getrokken en sjaals waarmee ze hun gezicht deels bedekken. De krakers hebben een spoor van vernieling achtergelaten in het gebied in een deel van de Amsterdamse grachtengordel.

Auto's

Ze hebben stenen uit de straat getrokken, auto's beschadigd, vuilniszakken uit elkaar getrokken, en er woedden brandjes, gevoed door onder meer stukken hout. In de Spuistraat lag een auto op zijn kant.

De baldadige krakers hadden veel publiek voor hun actie, die plaatsvond in een deel van de stad op dat moment drukbezocht werd door bezoekers van horecagelegenheden. ''Het lijken de jaren 70 wel'', zei iemand op een terras. Ook was er veel media afgekomen op de onlusten.

Rond half tien leek de rust in de binnenstad enigszins teruggekeerd

De kraakbeweging laat in een reactie weten dat ooggetuigen spreken van provocatie door de Amsterdamse politie. Politiepaarden zouden op de menigte in hebben gereden.

Eindhoven

Het zogenoemde bestuurlijk interventieteam van de gemeente Eindhoven heeft vrijdagochtend twee kraakpanden gecontroleerd op overlast en onveiligheid. De panden werden niet ontruimd en de meeste van de in totaal twaalf krakers werden met rust gelaten. In beide panden bleek de situatie onveilig maar niet zodanig dat het gebruik gestaakt moest worden, aldus een bericht van de gemeente.

Toeval

Een gemeentewoordvoerster denkt dat het toeval is dat de overlastcontrole juist vrijdag gebeurde maar verwijst voor vragen over handhaving van het kraakverbod naar justitie. Een 24-jarige vrouw uit Bladel werd wel aangehouden omdat zij nog een celstraf had openstaan.

Van der Laan

Burgemeester Eberhard van der Laan reageerde vrijdagnacht kort op de rellen in de hoofdstad.

''Er is vanavond heftig geweld gebruikt door krakers tegen de politie en er zijn vernielingen aangericht in de stad. Je mag je ongenoegen uiten over de vandaag in werking getreden kraakwet, maar nooit op deze manier. Tegen geweld en intimidatie treden wij vanzelfsprekend op. Door de inzet van de politie is het op dit moment naar omstandigheden weer rustig in de stad."


http://media.nu.nl/m/m1fzofpapc33.jpg

mark61
02-10-10, 11:23
Niet alleen de nieuwe regering, ook de burgers doen retro :hihi:

Olive Yao
02-10-10, 11:24
:hihi: Wat bij mij opkomt is een vergelijking met een andere groep die dat zou zeggen.

Seif
02-10-10, 11:28
:hihi: Wat bij mij opkomt is een vergelijking met een andere groep die dat zou zeggen.

En wat mij betreft is er dan ook geen verschil in behandeling van beide groepen. Mensen die zich niet neerleggen bij onze wetten kunnen beter vertrekken.

Slinger
02-10-10, 11:29
:hihi: Wat bij mij opkomt is een vergelijking met een andere groep die dat zou zeggen.

Vallen die groepen niet samen? Ik zie geen gezichten.

Olive Yao
02-10-10, 11:33
En wat mij betreft is er dan ook geen verschil in behandeling van beide groepen. Mensen die zich niet neerleggen bij onze wetten kunnen beter vertrekken.

Je kent John Rawls. Hoofdstuk IV.35, Toleration of the intolerant gelezen?

mark61
02-10-10, 11:35
:hihi: Wat bij mij opkomt is een vergelijking met een andere groep die dat zou zeggen.

De hang naar een subcultuur. I'm against it. VerZ. *Weemoedig dacht hij terug aan die Rotterdams kunstacademieclub, met de Ex*, en hoe heetten al die anarchofeministische punkbands ook weer...:hihi:

Ja en nu doen ze islamopunk.

H.P.Pas
02-10-10, 11:40
Waar is Wytze, om een lans te breken voor kunstenaars, studenten, jonge arbeiders en andere verzetsstrijders tegen de kapitalistische onroerend-goed moloch ?

mark61
02-10-10, 11:43
En wat mij betreft is er dan ook geen verschil in behandeling van beide groepen. Mensen die zich niet neerleggen bij onze wetten kunnen beter vertrekken.

Waar gaan we die krakers dumpen?

Witte78
02-10-10, 11:44
Is dat boerka verbod al van kracht? Ik zie opeens voordelen.

mark61
02-10-10, 11:46
Is dat boerka verbod al van kracht? Ik zie opeens voordelen.

Dat geldt alleen voor moslims, suffie :)

mark61
02-10-10, 11:47
Waar is Wytze, om een lans te breken voor kunstenaars, studenten, jonge arbeiders en andere verzetsstrijders tegen de kapitalistische onroerend-goed moloch ?

Die is uitgestorven.

Seif
02-10-10, 11:49
Waar gaan we die krakers dumpen?

Mischien kunnen we voor de kust nog wat land opspuiten.

Seif
02-10-10, 11:51
Dat geldt alleen voor moslims, suffie :)

Is het niet zo dat dat boerkaverbod wordt geimplementeerd als een verbod op gezichtsbedekkende kleding?

Haytam
02-10-10, 11:53
Geweld uitlokken en dan als excuus gebruiken om een groep te stigmatiseren. Zo onderdruk je sociale bewegingen die zich verzetten tegen onrechtvaardige wetten. Een dak boven je hoofd is voor veel mensen haast niet meer te betalen. Als je al een huis kan huren. Je moet op een jarenlange wachtlijst wil je een beetje huis aangeboden krijgn. Want anders zit je vast aan een hypotheek die je voor de rest van je leven slaafs meesleept.

Fok die wetten van jullie.

Olive Yao
02-10-10, 12:00
Geweld uitlokken en dan als excuus gebruiken om een groep te stigmatiseren. Zo onderdruk je sociale bewegingen die zich verzetten tegen onrechtvaardige wetten. Een dak boven je hoofd is voor veel mensen haast niet meer te betalen. Als je al een huis kan huren. Je moet op een jarenlange wachtlijst wil je een beetje huis aangeboden krijgn. Want anders zit je vast aan een hypotheek die je voor de rest van je leven slaafs meesleept.

Fok die wetten van jullie.

:duim: Oefen je vrijheid van meningsuiting uit. Wel binnen grenzen van de rechtsstaat, een groot goed.

Overigens valt de positie van starters mee; jarenlang op een wachtlijst staan komt primair door hoge woonwensen. Veel hypotheken zijn tegenwoordig aflosvrij, juist opdat de schuld zo lang mogelijk zo hoog mogelijk blijft, opdat je zo lang mogelijk zo veel mogelijk rente kunt aftrekken. Hypotheekrenteaftrek is een kip met gouden eieren voor banken; als zodanig is het een onbegrijpelijke constructie.

mark61
02-10-10, 12:01
Is het niet zo dat dat boerkaverbod wordt geimplementeerd als een verbod op gezichtsbedekkende kleding?

Dat zal best wel, omdat ze het anders helemaal niet kunnen verkopen. Maar jij en ik en de PVV-stemmers weten wat er bedoeld wordt. Zie jij ze straks al die demonstranten oppakken wegens? Ik niet. Ik moet nog zien dat ze één moslima weten te vangen :hihi:

Er zijn overigens geen boerka's in NL. Die worden alleen in Afghanistan gedragen, en gevluchte Afghanen vluchtten nou net o.a. daarom hierheen.

Haytam
02-10-10, 12:14
:duim: Oefen je vrijheid van meningsuiting uit. Wel binnen grenzen van de rechtsstaat, een groot goed.

Overigens valt de positie van starters mee; jarenlang op een wachtlijst staan komt primair door hoge woonwensen. Veel hypotheken zijn tegenwoordig aflosvrij, juist opdat de schuld zo lang mogelijk zo hoog mogelijk blijft, opdat je zo lang mogelijk zo veel mogelijk rente kunt aftrekken. Hypotheekrenteaftrek is een kip met gouden eieren voor banken; als zodanig is het een onbegrijpelijke constructie.
De positie van starters valt niet echt mee. Ook niet van doorstromers.

Voor de rest hoeft niemand mij een recht te gunnen. Dat recht is me al gegund toen ik mocht leven.

Olive Yao
02-10-10, 12:20
Voor de rest hoeft niemand mij een recht te gunnen. Dat recht is me al gegund toen ik mocht leven.

Valt veel voor te zeggen ja - mensenrechten heeft iedereen als mens. Maar ze worden niet altijd en overal erkend.

John2
02-10-10, 13:27
Krakersdemonstratie loopt flink uit de hand


Zie geen verschil bij de jaren 70-80 of het zou moeten zijn dat deze krakers niet het lef hebben om hun kop te tonen.


Waar gaan we die krakers dumpen?

In de leegstaande cellen :hihi:

(leen)
02-10-10, 14:22
De positie van starters valt niet echt mee. Ook niet van doorstromers.

Voor de rest hoeft niemand mij een recht te gunnen. Dat recht is me al gegund toen ik mocht leven.

Toch fijn voor jou dat je in een land mag leven waar je mag praten over dat recht,
ergens anders was je al veroordeeld zonder recht(er)

Aït Ayt
02-10-10, 14:56
http://media.nu.nl/m/m1fzofpapc33.jpg

dit verschilt toch niet veel met de niqaab.. :vreemd:

Aït Ayt
02-10-10, 15:00
Een dak boven je hoofd is voor veel mensen haast niet meer te betalen. Als je al een huis kan huren. Je moet op een jarenlange wachtlijst wil je een beetje huis aangeboden krijgn.

het is buitensporig.. in amsterdam is het zo'n 15 jaar wachten voordat je kans maakt op een woning in west, zuid of centrum..

(leen)
02-10-10, 15:19
Geweld uitlokken en dan als excuus gebruiken om een groep te stigmatiseren. Zo onderdruk je sociale bewegingen die zich verzetten tegen onrechtvaardige wetten. Een dak boven je hoofd is voor veel mensen haast niet meer te betalen. Als je al een huis kan huren. Je moet op een jarenlange wachtlijst wil je een beetje huis aangeboden krijgn. Want anders zit je vast aan een hypotheek die je voor de rest van je leven slaafs meesleept.

Fok die wetten van jullie.


Niet echt uitlokken,
Tis allen maar een wetje die eigendommen van anderen beschermd tegen totale uitleving,
Al die idioten nou eens alleen zouden kraken dan was deze wet er nooit gekomen,

Woningnood is niet meer aan de orde bij normale wonigen,
plenty woningen staan net buiten de grote steden leeg.

Hypotheken moet je juist nu doen, rente is laag.
hpotheek duurt 30 jaar maximaal, minder mag altijd.


En jullie hoor jij ook bij...

Bofko
02-10-10, 15:37
Waar is Wytze, om een lans te breken voor kunstenaars, studenten, jonge arbeiders en andere verzetsstrijders tegen de kapitalistische onroerend-goed moloch ?

Gehedoniseerd, denk ik

H.P.Pas
02-10-10, 16:04
Gehedoniseerd, denk ik

:D .

Haytam
02-10-10, 22:12
het is buitensporig.. in amsterdam is het zo'n 15 jaar wachten voordat je kans maakt op een woning in west, zuid of centrum..
Dat bedoel ik. Ik ken mensen die getrouwd zijn en noodgedwongen thuis moeten blijven wonen of onderhuren bij anderen. Je moet zoveel sjoemelen wil je ergens wonen.

Ze zeggen wel 'er is geen woningnood', maar dan moet je eens in een grote stad wonen en met weinig geld moeten rondkomen. Kraken is een symptoom van neoliberale politiek.

tanger'73
02-10-10, 22:17
het is buitensporig.. in amsterdam is het zo'n 15 jaar wachten voordat je kans maakt op een woning in west, zuid of centrum..


Dat komt ook omdat veel van die sociale huurwoningen bij leegstand, meteen in de verkoop gaan. Je ziet ze haast overal, die borden van te koop op gevels van voormalige sociale huurwoningen.

Vroeger was dat gemeentelijke huurkrantje ook duimendik, nu mag je blij zijn met huuraanbiedingen op een vel.