PDA

Bekijk Volledige Versie : VS waarschuwt Europa voor aanslagen



MissH
03-10-10, 10:29
Amerikaanse reizigers moeten alert zijn als ze naar Europa gaan. Amerikanen wordt aangeraden grote menigtes te mijden in verband met dreigende terroristische aanslagen op plekken waar veel mensen aanwezig zijn.

De aanslagen zouden worden gepleegd op plekken waar veel mensen zijn

Aanleiding voor de waarschuwing is een Al-Qa'ida-complot dat Westerse inlichtingendiensten deze week ontrafelden.

Het terreurnetwerk zou aanslagen hebben willen plegen op steden in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Amerika op dezelfde manier als in Mumbai. In die Indiase stad schoten in 2008 zwaarbewapende moslimextremisten 160 mensen dood. Bij het huidige complot zouden ook teams van gewapende mannen naar drukke plaatsen worden gestuurd om zo veel mogelijk burgers dood te schieten.

Afraden
Een zogeheten 'travel alert' is een stapje lager dan een reiswaarschuwing. 'Travel alerts' worden gebruikelijk gegeven bij specifieke korte gebeurtenissen, zo staat op de website van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Bij een 'travel alert' raden de autoriteiten een bezoek aan de bestemming niet af.

Volgens functionarissen is het complot nog niet geheel ontrafeld, maar zijn aanslagen niet direct op handen. Er zouden nog geen arrestaties zijn verricht, maar meerdere individuen worden in de gaten gehouden. Onder hen zijn Britse burgers van Pakistaanse komaf en Duitsers van Afghaanse origine.

Volgens CIA-veteraan Arturo Munoz zijn deze jonge mannen met westerse paspoorten lastig op te sporen en vormen ze een grote bedreiging. Militanten met westerse paspoorten die geen strafblad hebben, kunnen vrij rondreizen en trekken niet de aandacht van de autoriteiten. Ook kennen ze de doelwitten goed.

Osama bin Laden
Inlichtingendiensten zouden op de hoogte zijn gesteld van het complot tijdens ondervraging van Ahmed Siddiqui, een Duitser van Afghaanse komaf. Hij werd in juli opgepakt. Volgens hem zijn sommige moslimterroristen mogelijk al in Europa.

Eerder zeiden Amerikaanse functionarissen dat Al-Qa'ida-leider Osama bin Laden zelf bij de plannen betrokken is. Recente aanvallen met Amerikaanse onbemande vliegtuigjes in Pakistan zouden zijn gericht tegen Al-Qa'ida-strijders die achter de plannen zitten.





Bron: Elsevier.nl
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mouhammad
03-10-10, 11:07
Ik zie dat ze druk bezig zijn met bang maken.

Jammer dat ze niets van te voren wisten van 11 september of toch wel?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

MissH
03-10-10, 11:12
ik geloof dat ze dat wel wisten ja, maar ik weet niet waarom k heb toch een beetje angst vooral door dat filmpje van de Taliban. Dat ze Nederland een lesje willen leren. Stom he dat dat me bang maakt...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mouhammad
03-10-10, 12:04
Weet je wat het probleem is van veel mensen?

Ze laten zich bang maken.

Als ik vandaag opgeblazen word dan zij het zo, maar ik laat me niet bang maken.

Er zijn mensen die op straat struikelen en doodgaan en mensen die van acht hoog uit het raam vallen en het overleven.

En de Taliban die vallen wel mee hoor, zijn eigenlijk heel gewone mensen.Wat ze hier op tv laten zien is niet van onafhankelijke pers want er is geen onafhankelijke pers, het is alleen brainwashen.
En als je echt denkt dat dat beeld wat ze hier bewust wekken over de taliban ga dan luisteren op het net naar het verhaal van yvonne riddley die vast zat bij de taliban.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mouhammad
03-10-10, 12:28
Jij zit regelmatig met de taliban aan de ontbijttafel?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


Hoezo?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
03-10-10, 12:29
En de Taliban die vallen wel mee hoor, zijn eigenlijk heel gewone mensen.


Jij zit regelmatig met de taliban aan de ontbijttafel?

John2
03-10-10, 12:30
Weet je wat het probleem is van veel mensen?

Ze laten zich bang maken.

Als ik vandaag opgeblazen word dan zij het zo, maar ik laat me niet bang maken.

Er zijn mensen die op straat struikelen en doodgaan en mensen die van acht hoog uit het raam vallen en het overleven.

En de Taliban die vallen wel mee hoor, zijn eigenlijk heel gewone mensen.Wat ze hier op tv laten zien is niet van onafhankelijke pers want er is geen onafhankelijke pers, het is alleen brainwashen.
En als je echt denkt dat dat beeld wat ze hier bewust wekken over de taliban ga dan luisteren op het net naar het verhaal van yvonne riddley die vast zat bij de taliban.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bang voor een aanslag, nee dat niet direct, wel voor het effect dat deze aanslag zal hebben op de samenleving, net als destijds in de jaren 70 met de zuid Molukkers die hier in Nederland bezig waren en we zagen dat de Nederlandse jeugd zich mobiliseerden om wraak te nemen op de Molukse samenleving.

MissH
03-10-10, 13:06
ja daarom ben ik dus ook bang, je ziet dat het eigenlijk allemaal escaleert. Dus wat er zal gaan gebeuren weet ik niet maar mijn gevoel zegt dat er wel iets gaat gebeuren en dat is allemaal ten nadelen van de moslims in dit land.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
03-10-10, 13:14
Weet je wat het probleem is van veel mensen?

Ze laten zich bang maken.

Als ik vandaag opgeblazen word dan zij het zo, maar ik laat me niet bang maken.

Er zijn mensen die op straat struikelen en doodgaan en mensen die van acht hoog uit het raam vallen en het overleven.

En de Taliban die vallen wel mee hoor, zijn eigenlijk heel gewone mensen.Wat ze hier op tv laten zien is niet van onafhankelijke pers want er is geen onafhankelijke pers, het is alleen brainwashen.
En als je echt denkt dat dat beeld wat ze hier bewust wekken over de taliban ga dan luisteren op het net naar het verhaal van yvonne riddley die vast zat bij de taliban.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ben met je eens dat je je geen angst moet laten aanpraten. Angst is een slechte raadgever.

Maar de taliban heel gewoon? Jij vindt het gewoon dat meisjes geen onderwijs mogen genieten en dat meisjes en vrouwen worden buitengesloten van medische voorzieningen?

Mouhammad
03-10-10, 13:18
Bang voor een aanslag, nee dat niet direct, wel voor het effect dat deze aanslag zal hebben op de samenleving, net als destijds in de jaren 70 met de zuid Molukkers die hier in Nederland bezig waren en we zagen dat de Nederlandse jeugd zich mobiliseerden om wraak te nemen op de Molukse samenleving.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Ja daar zit wat in.
Maar dan denk ik van op wie zal er wraak genomen worden?
Die angst die ze verspreiden is in grote mate de voorbode voor zulke wraak acties.

Of je men moet echt denken dat alle moslims die hier leven graag met een bom op straat lopen om oude vrouwtjes op te blazen.In dat geval is er weinig hoop meer voor Nederland.
Maar ik vind die bangmakerij maar niks, want je ziet mensen angstig over straat lopen en om zich heen kijken.

Maar dat bang maken blijkt geen grenzen te hebben.
Want er word met van alles gegooid, woorden als jihad zijn een must in tv programma s tegenwoordig in een land die geen aanslag heeft meegemaakt.

Voorbeeld:

Dat ik vind dat de Taliban het recht heeft om alle buitenlandse troepen te bevechten totdat ze het land verlaten maakt mij evenmin een terrorist als de marokaanse sultan die als eerste staatshoofd van een land de amerikaanse staat erkende en een stuk grond gaf en ambassade in tanger de eerste amerikaanse ambassade terwijl het nog in oorlog was en daarmee een sterke statement maakte.

Voor gerechtigheid heb je eerlijkheid nodig.
En soms door die angst slaan mensen die eerlijkheid in de wind, en gaan liever voor krachtige kreten.
Straks zijn mensen nog bang om naar de supermarkt te gaan.
Welke vrijheden geven mensen allemaal wel niet op als ze leven in angst?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
03-10-10, 13:19
Angst is een slechte raadgever.

Niet met je eens angst red menig leven.
Leven zonder angst maakt overmoedig en maakt dat mensen fouten maken, angst houd de mens waakzaam en alert .

Mouhammad
03-10-10, 13:30
Ben met je eens dat je je geen angst moet laten aanpraten. Angst is een slechte raadgever.







Maar de taliban heel gewoon? Jij vindt het gewoon dat meisjes geen onderwijs mogen genieten en dat meisjes en vrouwen worden buitengesloten van medische voorzieningen?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



En dit is nu precies het product van de berichtgeving.



Als ik een docu maak over Amerika en het enige wat ik laat zien de gevangenissen zijn waar duizenden onterecht zitten en de vele nazi groeperingen en bendes en de vele zwervers op straat, en als ik dat dan zo doe omdat het publiek niks weet van Amerika dan is dat het verdraaien van de waarheid en een beeld creëren.

Dat is wat ik bedoel met brainwashen.

En op die wijze creëert men walging voor een groep mensen die al niet zo populair is en ook walging voor mensen die op hen lijken.

Dat is wat ik bedoel.

Deze mensen hebben oorlog gevoerd tegen de Britten, onderling,en tegen de russen, toen het eindelijk een vorm begon te krijgen kregen we 11 september.

Weet je wel hoe lang het heeft geduurd voordat het slachten van vrouwen en kinderen in Algerije ophield?Nooit , het is nog bezig.



En nog iets wat opvalt en misschien al bekend, is dat landen die bevriend zijn met het westen gewoon kunnen doen en laten wat ze willen zonder dat er zo'n beeld gecreëerd word.



De Taliban zijn inderdaad gewoon mensen waar je een normaal gesprek mee kan voeren.Lijkt me logisch ik denk dat je met elk mens een normaal gesprek kan voeren.



En dat ze fouten maken en soms ook grote fouten dat is bekend.

Iedereen maakt fouten.



Maar soms laten mensen zoals ik zei door dat angst beeld hun rationaliteit afpakken.

Het lijkt net alsof wanneer jij of ik daar naartoe zouden gaan wij gelijk in stukjes gesneden zouden worden.



Dit hele gedoe is gewoon bizzar.

ik heb nog nooit een thema zo lang in het nieuws gezien. 11 september is alweer 9 jaar geleden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

MissH
03-10-10, 14:41
1 reactie op wat je zegt Mouhammad.

Je zegt iedereen maakt fouten..

Maar dit is niet de 1e keer dat zij dit doen en misschien valt er wel normaal met ze te praten maar ik neem als je dezelfde fout meerdere keren maakt dat je daar van moet leren toch? Dus stel je voor ze plegen een aanslag op bv NL is dat dan een foutje?

Deze vraag komt uit intresse en niet aanvallend bedoeld.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl