PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtsvaardig



mark61
03-10-10, 14:09
zaterdag 2 oktober 2010 door Youp

Maxime Verhagen is de eerste katholiek die op latere leeftijd misbruikt is. Sterker nog: zich heeft laten misbruiken! Misbruikt door rechts. En hoe! En hij vindt het nog lekker ook. Zelden iemand zo kinderlijk blij en trots een regeerakkoord zien presenteren. Net iets minder parmantig dan Rutte, onder wiens naam Wilders gaat regeren. Sneue Mark beseft zo goed dat zijn naam vanaf nu een schuilnaam is.

De kabinetsplannen van Geert zijn afgelopen donderdag dus opengevouwen en De Telegraaf kwam gisteren bijna klaar. Eindelijk gaat er weer met straffe hand geregeerd worden. De linkse kerk raakt zijn hobby’s kwijt.

Buurvrouw Merkel sprak haar ongerustheid uit, maar heeft volgens onze nieuwe premier Wilders kein recht op vrijheid van meningsuiting. Net als de Indonesische ambassadeur. Die moest vorige week ook een toontje lager kwaken. Zelfs als iemand het nieuwe kabinet-Wilders voor de grap Bruin 1 noemt wordt hij of zij tot de orde geroepen. Lief hè? Ik zou als ik Merkel was ook een beetje nerveus worden als ik tussen enge rechtse provincies als Nederland en Denemarken zat.

Afgelopen woensdag was er een opvallend geweldsdingetje in hartje Den Haag. Een PVV-Kamerlid deelde een kopstoot uit in een kroeg. Geen biertje met een jenevertje ernaast, maar hij beukte met zijn eigen lege kop een meneer tegen de grond. De vechtersbaas zou eerst een paar smerige dingen tegen de vriendin van zijn slachtoffer hebben gezegd, waarop haar vriend zei „moet dat nou?” en toen kreeg hij onmiddellijk een hijs voor zijn treiter van de politicus, die ooit militair was. En soldaten moeten vechten. Daarvoor hebben we ze. De meneer die de knal voor zijn kop kreeg deed aangifte. Het Kamerlid werd ingerekend en mocht een nachtje achter de stangen.

Denk dat de rechtse arrestant hier heel tevreden over is. „Inrekenen dat gajes” is het duidelijke devies van de PVV en ik denk dat een andere rechtse parlementariër maandag Kamervragen gaat stellen. Waarom de vechtersbaas in kwestie de volgende ochtend alweer vrij rondliep? Wat is dit voor watjesland? Opvallend overigens dat het dit jaar het tweede geweldsincident binnen de PVV is. Of zijn we de ordinaire bokswedstrijd van ene Hero Brinkman alweer vergeten? Is dit soort niet iets voor de op te richten dierenpolitie? Afdeling: schijtlijsters.

Ik lijk wat somber, maar er is gelukkig ook wat te vieren. Vandaag heft het CDA zichzelf op. Een meerderheid van de leden zal zich in Arnhem achter Maxime scharen, maar de kiezers die ze nog over hadden zijn ze kwijt. Die zullen massaal op beschaafdere partijen gaan stemmen. Op partijen die het als hun humane plicht zien politieke vluchtelingen asiel te verlenen en die de ontwikkelingshulp niet met een miljard verlagen om dat in asfalt om te zetten. Vrees trouwens dat als we het geld niet naar de hongernegers brengen ze het domweg komen halen. Meer illegalen dan ooit. Ook wel weer handig omdat ze voor weinig geld de huizen van de VVD’ers kunnen verbouwen.

Werd door een vriend gewezen op een gerucht: Hans van Baalen wordt misschien minister! Althans: Hans heeft aangegeven dat hij beschikbaar is. In het belang van het land, zal ik maar zeggen. Defensie en Buitenlandse Zaken worden genoemd. Dat is toch die gozer die in zijn jeugd ’s nachts stomdronken het Horst Wessel-lied door Leiden liep te lallen? Die lid was van het donkerbruine Pro Patria, een zeer schimmig clubje binnen het Leids studenten Corps? Over wie de mare gaat dat hij politieke liefdesbrieven naar Joop Glimmerveen schreef? Carrières kunnen nog raar lopen.

Maar goed: het CDA heft zichzelf op. Ook wel weer geestig dat de christenen die serieus geloven dat een gozer over water liep die water in wijn kon veranderen, die tegen vissen preekte, die uit de dood ontwaakte, vervolgens zwaargewond een grafsteen opzij rolde en een tijdje later zonder vleugels naar de hemel zweefde, dat diezelfde christenen met een partij in zee gaan die een andere godsdienst achterlijk noemt. Lief hè?

http://weblogs.nrc.nl/youp/2010/10/02/rechtsvaardig/

tanger'73
03-10-10, 14:57
zoals altijd weer heerlijk pakkend. :hihi:

super ick
03-10-10, 15:15
Meesterlijke column.
Hij mag wel uitkijken, straks wordt hij van zijn bed gelicht.
Of nee dat is niet meer nodig, de PvdA doet niet mee.

H.P.Pas
03-10-10, 15:29
Meesterlijke column.
Hij mag wel uitkijken, straks wordt hij van zijn bed gelicht.
Of nee dat is niet meer nodig, de PvdA doet niet mee.

:moe: Schoenmaker...

John61
03-10-10, 16:03
Het zal de tijdgeest zijn. Mensen hebben het te goed waardoor ze teveel tijd hebben om op zoek te gaan naar de verschillen en die gigantisch uit te vergroten.
Neem daarbij de hobby om vooral op de ander te letten en niet op jezelf en het plaatje is compleet.

mark61
03-10-10, 16:06
Het zal de tijdgeest zijn. Mensen hebben het te goed waardoor ze teveel tijd hebben om op zoek te gaan naar de verschillen en die gigantisch uit te vergroten.
Neem daarbij de hobby om vooral op de ander te letten en niet op jezelf en het plaatje is compleet.

Hoe meer je hebt, hoe meer je te verliezen hebt. Dat maakt bang. Je speurt de omgeving af naar wie je van je rijkdom wil beroven :vreemd:

Verder was er na het communisme geen vijandbeeld meer waardoor we lekker saamhorig konden zijn. Daar moest gewoon een nieuw vijandbeeld voor komen.

Bovendien denk ik dat er grote onzekerheid is over wat Europa is, wat Nederland is, en waar de wereld naartoe gaat.

super ick
04-10-10, 08:35
:moe: Schoenmaker...

Nee, fout.
Je mag nog twee keer.

Max Stirner
04-10-10, 09:47
zaterdag 2 oktober 2010 door Youp

Maxime Verhagen is de eerste katholiek die op latere leeftijd misbruikt is.


Ook wel weer geestig dat de christenen die serieus geloven dat een gozer over water liep die water in wijn kon veranderen, die tegen vissen preekte, die uit de dood ontwaakte, vervolgens zwaargewond een grafsteen opzij rolde en een tijdje later zonder vleugels naar de hemel zweefde, dat diezelfde christenen met een partij in zee gaan die een andere godsdienst achterlijk noemt. Lief hè?

http://weblogs.nrc.nl/youp/2010/10/02/rechtsvaardig/


Heb toch altijd een beetje het idee dat er met twee maten wordt gemeten mbt enerzijds het Christendom/christenen en anderzijds de Islam/moslims .....

Grappen maken over de eerste categorie is al decennia bon-ton (en dus heden ten dage volledig nietszeggend, typerend voor een gebrek aan inspiratie), grappen maken over de tweede categorie is 'beledigend' en in sommige gevallen levensgevaarlijk - en dat zal je Youp dus uiteraard ook niet snel zien doen.

mark61
04-10-10, 10:13
Heb toch altijd een beetje het idee dat er met twee maten wordt gemeten mbt enerzijds het Christendom/christenen en anderzijds de Islam/moslims .....

Grappen maken over de eerste categorie is al decennia bon-ton (en dus heden ten dage volledig nietszeggend, typerend voor een gebrek aan inspiratie), grappen maken over de tweede categorie is 'beledigend' en in sommige gevallen levensgevaarlijk - en dat zal je Youp dus uiteraard ook niet snel zien doen.

Wat valt er te grappen? De 'humor' die ik tot nog toe over de islam of moslims voorbij zag komen is tenenkrommend zo ongrappig en duidelijk alleen bedoeld om te vernederen, niet om mensen aan het lachen te maken.

Heb het idee dat het ook om twee volledig verschillende categorieën mensen gaat, in totaal verschillende posities.

Max Stirner
04-10-10, 10:42
Wat valt er te grappen? De 'humor' die ik tot nog toe over de islam of moslims voorbij zag komen is tenenkrommend zo ongrappig en duidelijk alleen bedoeld om te vernederen, niet om mensen aan het lachen te maken.

Heb het idee dat het ook om twee volledig verschillende categorieën mensen gaat, in totaal verschillende posities.


Ook al heb je misschien gelijk (moet direct aan Nekschot denken), tís geen criterium dat je ook maar enigszins objectief kan hanteren.


Er valt wel wat te grappen, hoor:

YouTube - Hans Teeuwen God en Allah

(vanaf minuut 4:00,voor die tijd zijn de Christenen en joden aan bod geweest)

Sssamir
04-10-10, 10:46
Stelletje ontevreden Hollanders. Organiseer je dan als je zo tegen de heersende politiek bent geweest. Dit is geen manier, kan me in mijn onschuld, niet voorstellen dat 1.5 miljoen Nederlanders zo ontzettend haatdragend en bekrompen kunnen zijn. Zo ken ik de Nederlanders niet.

Sssamir
04-10-10, 10:50
Ik ben er btw zelf een voor ik allochtonenhaat over me heen krijg. En wtf al ben ik hollander nog word ik allochtoon genoemd. Gelukkig voeg ik mij daar niet onder. De politiek mag mij geen etiket geven vooral geen etiket, lieve ik, dat tegenwoordig (misschien altijd al) een negatieve connotatie met zich meedraagt. Ik hier geboren en getogen. Jij snappie nu wel?

John2
04-10-10, 10:57
Stelletje ontevreden Hollanders. Organiseer je dan als je zo tegen de heersende politiek bent geweest. Dit is geen manier, kan me in mijn onschuld, niet voorstellen dat 1.5 miljoen Nederlanders zo ontzettend haatdragend en bekrompen kunnen zijn. Zo ken ik de Nederlanders niet.

Ik persoonlijk denk dat van de 1,5 miljoen 1.495.000 stemmen stemmen zijn geweest uit onvrede met het huidige kabinet en de onmacht waar je anders op moest stemmen.
Hiernaast heeft Wilders/PVV naast zijn kritiek op de Islam een redelijk sterk programma waar het ging om de zorg voor de ouderen onder ons en het geweld en rechtsgang in Nederland.
Zo krijg je bijvoorbeeld voor een rechtbank in Rotterdam een werkstraf voor doodsbedreiging en hier in Almelo 2 jaar.