PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe beelden ‘Ground Zero-moskee’



HUISBAAS
04-10-10, 14:38
http://architectenweb.nl/bin/news/182047.jpg

Eind vorige week heeft Park51 een nieuwe reeks renderingen onthuld van het gelijknamige Islamitische gemeenschapscentrum dat, als het plan doorgang vindt, in de buurt van Ground Zero zal verrijzen.

Het veelbesproken centrum – dat geen moskee zal herbergen – is ontworpen door SOMA Architects. De beelden tonen het vernieuwde ontwerp van het exterieur en bieden een eerste blik op het interieur van Park51.

Het is onduidelijk of de bouw van het centrum definitief doorgaat. Begin september liet Imam Feisal Abdul Rauf, namens het Cordoba Initiative een van de initiatiefnemers, weten dat hij overwoog het plan op te schorten of te verplaatsen naar een andere locatie. "Alles ligt op tafel in een poging de crisis te beëindigen."

Bron (http://architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=24349)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
04-10-10, 14:39
http://img651.imageshack.us/img651/6798/182049.jpg

http://img340.imageshack.us/img340/8404/182051.jpg
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HaasHaas
04-10-10, 14:52
nou, met al die gaten in de muren, zou je eerder denken aan een aanslag dan wanneer je er gewoon een nietszeggend gebouw neerzet. nu lijkt het juist meer op een monument dat dient voor de 911 aanslagen. zou best een mooi gebaar zijn. een kunstobject ter ere van alle slachtoffers en de slachtoffers die het gemaakt heeft en zal maken in de toekomst.

almira1
04-10-10, 16:49
bijzonder...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
04-10-10, 16:52
Mooi gebouw vraag mij alleen af hoe lang het zo mooi wit blijft. geheel nieuwe invalshoek bij het gebruiken van islamitische patronen, geen standaard tegelwerk dit keer.

Wide-O
07-10-10, 17:21
OUTRAGE OVER PLANS TO BUILD LIBRARY NEXT TO SARAH PALIN

19-08-10

PLANS to build a state-of-the-art library next to Republican catastrophe Sarah Palin are causing outrage across mainstream America. Campaigners have described the project as insensitive and a deliberate act of provocation by people with brains.

The issue is forming a dividing line in advance of November's mid-term congressional elections with candidates being forced to declare whether they have ever been to a library or spoken to someone who has books in their home.

Meanwhile President Obama has caused unease within his own Democratic party by endorsing the library and claiming that not everyone who reads books is responsible for calling Mrs Palin a fuckwit nutjob nightmare of a human being.

But Bill McKay, a leading member of the right-wing Teapot movement, said: "Sarah Palin is a hallowed place for Americans who can't read."

"How is she going to feel knowing that every day there are people going inside a building to find things out for themselves and have thoughts, right in the very shadow of her amazing nipples."

He added: "Our founding fathers intended for every building in this country to be a church containing one book, written by Jesus, that would be read out in a strange voice by an orange man in a shiny suit who would also tell you who you were allowed to kill. Building a library next to Mrs Palin is like Pearl Harbour. Or 9/11."
And Wayne Hayes, a pig masseur from Coontree, Virginia, said: "I is so angry right now. It's like something is on fire right in the middle of my head. Like I've eaten a real hot chilli, but it's gone up my nose tubes rather than down my ass tubes."

He added: "Would these library lovers allow me to set up a stall next to the Smithsonian Museum and start selling DVDs of bible cartoons as long as it was in accordance with local regulations?

"Oh they would? I see. So is that why they're better than me?"

Bron: http://www.thedailymash.co.uk/news/international/outrage-over-plans-to-build-library-next-to-sarah-palin-201008193017/

tanger'73
07-10-10, 17:32
Mooi gebouw vraag mij alleen af hoe lang het zo mooi wit blijft. geheel nieuwe invalshoek bij het gebruiken van islamitische patronen, geen standaard tegelwerk dit keer.


Bijzonder gebouw en zeker niks mis mee.

super ick
07-10-10, 23:17
Ziet er spectaculair uit.
Het zou een groot gebaar van beschaving zijn als het er echt kwam.

Zanjabeel
08-10-10, 02:36
(een groot gebaar van beschaving...........hard nodig in een tijd waar onbeschaafdheid steeds meer de norm lijkt te zijn)

Wel heel veel onbenutte ruimte zoals het eruit ziet. Ik bedoel er gebeurt niets in die enorme hal, er staan slechts 2 roltrappen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
08-10-10, 02:53
ziet er overigens zeker niet uit als een moskee, snap dan ook niet die hele ophef daarover?

Mantha-Moslim
08-10-10, 03:49
wat :eek:

wrm zit dat hele gebouw vol met pentagonnen en hexagrammen ??

hoe bedoel je eng :hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
08-10-10, 09:32
Wat doen de sterren waaronder de david ster aan de buitenkant?

super ick
08-10-10, 09:50
ziet er overigens zeker niet uit als een moskee, snap dan ook niet die hele ophef daarover?

Het is ook geen moskee.

tanger'73
08-10-10, 09:58
Het is ook geen moskee.


Dat bedoel ik ook en al helemaal niet op Ground zero. Gewoon ordinair islamhetze als je het mij vraagt.

knuppeltje
08-10-10, 10:41
nou, met al die gaten in de muren, zou je eerder denken aan een aanslag dan wanneer je er gewoon een nietszeggend gebouw neerzet. nu lijkt het juist meer op een monument dat dient voor de 911 aanslagen. zou best een mooi gebaar zijn. een kunstobject ter ere van alle slachtoffers en de slachtoffers die het gemaakt heeft en zal maken in de toekomst.

Architectuur-barbaar, bah!

pelgrim3
09-10-10, 13:28
Ziet er spectaculair uit.
Het zou een groot gebaar van beschaving zijn als het er echt kwam.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Het zou een groot gebaar van beschaving zijn als meneer Rauf een minder beladen locatie zou zoeken.
Zou hij dit plan door willen zetten dan gaat hij voorbij aan de gevoeligheden van mensen die slachtoffers te betreuren hebben daar vlak bij die plek. Dat zou betekenen dat zijn bedoelingen niet echt zuiver zijn...
Ook de naam van zijn clubje vind ik verdacht; Cordoba initiatief...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
09-10-10, 15:36
Het zou een groot gebaar van beschaving zijn als meneer Rauf een minder beladen locatie zou zoeken.
Zou hij dit plan door willen zetten dan gaat hij voorbij aan de gevoeligheden van mensen die slachtoffers te betreuren hebben daar vlak bij die plek. Dat zou betekenen dat zijn bedoelingen niet echt zuiver zijn...
Ook de naam van zijn clubje vind ik verdacht; Cordoba initiatief...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Waarom maken we het hele gebied niet verboden voor moslims. Veel te pijnlijk voor de autochtoon om een vrouw met hoofddoek in de buurt van G.Z. te zien lopen.

Hou op metdat gezeik man. Dat centrum staat honderden meters verderop. Laat je niet gek maken.
In eerste instantie wilde men het erop laten lijken dat er pal op G.Z. een moskee gebouwd zou worden.
Het beeld oproepen dat op de puinhopen een grote moskee naar Arabisch voorbeeld zou komen te staan met een minaret van 100 meter.

Inmiddels heb je overal kunnen lezen dat daar helemaal geen sprake van is.
Ik ben niet van het pamperen maar van het aanpakken maar er moet wel iets aan te pakken zijn.

Joesoef
09-10-10, 15:40
Het zou een groot gebaar van beschaving zijn als meneer Rauf een minder beladen locatie zou zoeken.
Zou hij dit plan door willen zetten dan gaat hij voorbij aan de gevoeligheden van mensen die slachtoffers te betreuren hebben daar vlak bij die plek. Dat zou betekenen dat zijn bedoelingen niet echt zuiver zijn...
Ook de naam van zijn clubje vind ik verdacht; Cordoba initiatief...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl (http://forums.ansaar.nl)


Moslims moeten op 9 september binnen blijven, stel je voor dat een nabestaande op dat moment over straat loopt en een moslim ziet :eek:

knuppeltje
09-10-10, 15:41
Ik ben niet van het pamperen maar van het aanpakken maar er moet wel iets aan te pakken zijn.

Nog overgehouden van de tijd dat je aan de nachtclubdeur stond zeker. :gniffel:

tanger'73
09-10-10, 15:44
Moslims moeten op 9 september binnen blijven, stel je voor dat een nabestaande op dat moment over straat loopt en een moslim ziet :eek:


Daar komt het in wezen op neer. :D

super ick
09-10-10, 23:44
Nog overgehouden van de tijd dat je aan de nachtclubdeur stond zeker. :gniffel:

Nee daar heb ik wel mijn allergie tegen theoretici opgelopen.
Daar en in de sportschool.

super ick
12-10-10, 09:56
Moslims moeten op 9 september binnen blijven, stel je voor dat een nabestaande op dat moment over straat loopt en een moslim ziet :eek:

De moslim als dhimmie.
In een light vorm dan.
Als dat voor dhimmies het enige verschil was. 1 dagje per jaar binnen dan hoorde je ze waarschijnlijk niet klagen (durven ze overigens toch niet).

Joesoef
12-10-10, 16:52
De moslim als dhimmie.
In een light vorm dan.
Als dat voor dhimmies het enige verschil was. 1 dagje per jaar binnen dan hoorde je ze waarschijnlijk niet klagen (durven ze overigens toch niet).

Mooi gebouw niet, staat perfect op die plek.

super ick
13-10-10, 08:16
Mooi gebouw niet, staat perfect op die plek.

De impressie ziet er goed uit. Als die realistisch is dan vind ik het een smaakvol ontwerp.

John2
13-10-10, 10:08
Mooi gebouw niet, staat perfect op die plek.


De impressie ziet er goed uit. Als die realistisch is dan vind ik het een smaakvol ontwerp.

Inderdaad mooi ontwerp, vraag me nu alleen af welk ontwerp ze hebben ingeleverd bij de aanvraag van de gunning en welke is goedgekeurd door de welzijns commissie en voldoet aan de veiligheids eisen?
Want als dit het nieuwe ontwerp is vraag ik me af of er uberhoud een bouwvergunning is aangevraagd of dat er misschien alleen de grond is opgekocht en er aan alle voorwaarden nog moet worden voldaan.

knuppeltje
13-10-10, 10:09
Inderdaad mooi ontwerp, vraag me nu alleen af welk ontwerp ze hebben ingeleverd bij de aanvraag van de gunning en welke is goedgekeurd door de welzijns commissie en voldoet aan de veiligheids eisen?
Want als dit het nieuwe ontwerp is vraag ik me af of er uberhoud een bouwvergunning is aangevraagd of dat er misschien alleen de grond is opgekocht en er aan alle voorwaarden nog moet worden voldaan.

En het lult maar door. :maf2:

John2
13-10-10, 10:16
En het lult maar door. :maf2:

Vertel, want als jij zegt dat ik lult heb jij meer informatie dan ik naar ik aanneemt?
Want zover ik weet moet bij afwijken van bouwtekeningen opnieuw een aanvraag worden gedaan wat veel vertraging betekend?

knuppeltje
13-10-10, 11:28
Vertel, ....

Zou je het niet beter gewoon aan die mensen ter plekke over laten Sjonny, inplaats van alsmaar proberen interessant te doen met al je gezwets. :maf2:

sjo
13-10-10, 19:59
Hou op metdat gezeik man. Dat centrum staat honderden meters verderop. Laat je niet gek maken.
In eerste instantie wilde men het erop laten lijken dat er pal op G.Z. een moskee gebouwd zou worden.
Het beeld oproepen dat op de puinhopen een grote moskee naar Arabisch voorbeeld zou komen te staan met een minaret van 100 meter.



Het zou de eerste niet zijn : In Jerusalem staat een moskee op de tempelberg bovenop de plek waar de tempel van Salomo ooit stond. In India staan er moskeeen op Mandir-locaties. Hoewel die er af en toe ook weer worden af gebrand.

Laat bouwen dat pest-centrum in NY.....

gr.
sjo